Dienas Bizness

  • 3 sestdiena,
    decembris

    Evija, Raita, Jogita

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8430

    USD: 1.0642

Ražošana

Drošas braukšanas skola: iela nav vieta, kur kārtot rēķinus

Pieaugot bojā gājušo skaitam ceļu satiksmes negadījumos Latvijā, domubiedru grupa Drošais ceļš un Drošas braukšanas skola atgādina, ka, ievērojot drošas braukšanas principus, iespējams preventīvi novērst un būtiski samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu.

Ceļu policijas dati liecina, ka šogad bojā gājušo skaits ceļu satiksmes negadījumos, salīdzinājumā ar diviem iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis.

2005.gadā piecos mēnešos gāja bojā 156 cilvēki, 2006.gadā – 135, bet 2007.gadā – 172. Pieaudzis arī dažādu traumu guvušo skaits. Ceļu policijas birojs informējis, ka šogad piecos mēnešos, salīdzinājumā ar tādu pašu laika posmu pagājušajā gadā, agresīvo braucēju skaits pieaudzis par 126,4%.

"Vienmēr jāatceras – iela nav vieta, kur vajadzētu kārtot rēķinus un izrādīt savus principus. Uz ielas ir daudz citu satiksmes dalībnieku, kuri pret pašu gribu var tikt iesaistīti bīstamās situācijās," atzīmē Drošas braukšanas skolas apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Domubiedru grupa Drošais ceļš un Drošas braukšanas skola atgādina:

- Lielāko daļu informācijas autovadītājs uzņem ar redzi. Tāpēc ir svarīgi, lai stikli būtu tīri, jo pat tīrs stikls var samazināt redzamību līdz pat 15%. Svarīgi, lai nekas neaizsegtu autovadītāja redzesloku, piemēram, pie atpakaļ skata spoguļa piekarinātās smaržu eglītes un plīša mantiņas.

- Koncentrētas redzes leņķis ir vidēji divi līdz astoņi grādi. Tāpēc, skatoties vienā punktā, daudzas lietas uz ceļa var tikt nepamanītas. Neaizmirstiet "skanēt" jeb novērot visu apkārtni.

- Vairums no avārijām ir novēršamas, ja autovadītājs ir gatavs ātrai un precīzai rīcībai. Daudzas situācijas ir paredzamas. Piemēram, redzot automašīnu, kas tuvojas no sāniem un nesamazina ātrumu, mūsu uzdevums ir paredzēt, ka tā tomēr nepaspēs apstāties un izbrauks mums priekšā, vai vienkāršākais piemērs par bumbu un bumbotāju, kas skries tai pakaļ

- Lai pareizi, precīzi un ātri varētu rīkoties ar vadības ierīcēm, automašīnā jāsēž pareizi. Sēdeklis jāregulē tā, lai kājas, nospiežot pedāļus, nekādā situācijā nevarētu izstiepties taisni. Pirmkārt, tas garantēs to, ka varēsim vienmēr pilnīgi un precīzi strādāt ar pedāļiem, kā arī pasargās no gurnu traumām.

- Attālumam līdz stūrei jābūt tādam, lai rokas uz stūres augšdaļas būtu viegli ieliektas.

- Distances ievērošana paredz laiku un iespēju labot savu vai cita autovadītāja kļūdu.

- Lielākā daļa autoavāriju notiek tieši autovadītāja darbības vai bezdarbības dēļ, nevis citu ārēju apstākļu dēļ. Daudzreiz nogurums vai veselības stāvoklis ir galvenais iemesls, kāpēc notikusi ir avārija.

- Lai arī cik prasmīgs ir braucējs, viņa sniegumu ietekmēs automašīnas tehniskais stāvoklis. Riepas, amortizatori, bremzes, stūres sistēma – no šo un citu sistēmu pareizas darbības ir atkarīga autovadītāja un pasažieru drošba. Tehniskiem defektiem ir tendence izpausties visnegaidītākajos mirkļos. ecinājums - regulāri pārbaudiet automašīnas tehnisko stāvokli.

- Tiek uzskatīts, ka reakcijas laiks vidēji ir viena sekunde. Reakcijas laiks var būt arī 0,2 sekundes – sportistiem vai profesionāliem autovadītājiem, bet var būt arī trīs un vairāk sekundes, ja autovadītājs ir dzēris vai slims, vai vienkārši noguris. Vienā sekundē automašīna, braucot ar ātrumu 50 km/h, nobrauc 14 metrus, bet uz šosejas ar 100 km/h tie jau ir 28 metri. Tātad tik daudz metru mēs nobraucam, kad mums jāpieņem lēmums par pareizu darbību ekstremālā situācijā.

- Jo lielāks ir ātrums, jo lielāks ir inerces spēks, tāpēc daudz grūtāk ir veikt dažādus manevrus - apstāties vai apbraukt šķēršļus. Grūti manevrējama mašīna kļūst bīstama.

Domubiedru grupā Drošais ceļš ietilpst Drošas braukšanas skola, radošā apvienība Zebra, Eco ceļš, Baltic Motors, IF, Hanza līzings un Pirelli.

Komentāri

Reklāma