Pasaulē

Dubaijas aviopārvadātāja peļņa aug par 400%

Ritvars Bīders, 13.05.2010

Jaunākais izdevums

Dubaijas aviokompānija Emirates šā ada pirmajā ceturksnī strādājusi ar 964 miljonu ASV dolāru lielu peļņu, kas ir par vairāk nekā 400% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo Times.

Emirates norāda, ka šādu peļņu kompānijai izdevies sasniegt, jo lidsabiedrība stingri turējusies pie saviem stratēģiskajiem plāniem, kā arī samazinājusi izmaksas par 2,7%.

Dubaijas lidsabiedrība apturējusi jaunu darbinieku pieņemšanu, kā arī sūtījusi savus darbiniekus piespiedu bezalgas atvaļinājumā. Tāpat kompānija guva labus ietaupījumus, pateicoties zemākai naftas cenai.

Salīdzinājumam, tiek prognozēts, ka aviokompānija British Airways attiecīgajā laika periodā uzrādīs zaudējumus aptuveni 600 sterliņu mārciņu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu aviosabiedrība Emirates un Latvijas lidsabiedrība airBaltic sāk sadarbību, kas pavērs jaunas ceļošanas iespējas.

airBaltic klienti iegūs no ērtas piekļuves Emirates vispasaules tīklam, izmantojot tā centru Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos. Tajā pat laikā Emirates pasažieriem būs vairāk iespēju ceļot uz Baltijas jūras reģionu.

“Emirates ir globālas savienojamības sniedzējs, un mēs esam priecīgi sākt jaunu partnerību papildus tiešajiem lidojumiem starp Rīgu un Dubaiju, ko mēs sākām septembrī. Jaunās partnerattiecības nodrošinās mūsu pasažieriem iespējas sasniegt jaunus aizraujošus galamērķus Āzijā, Austrālijā un ne tikai,” komentē airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss.

“Mēs esam ļoti priecīgi paziņot par jaunu partnerību ar airBaltic, kas ir vadošā lidsabiedrība Baltijā, ļaujot mums piedāvāt Emirates klientiem vēl plašākas ceļošanas iespējas un savienojamību Baltijas reģionā. Tāpat tā arī atvērs Emirates aizraujošo globālo galamērķu tīklu vairāk ceļotājiem no Baltijas. Ar nepacietību gaidām veiksmīgu partnerattiecību sākšanu,” piebilst Emirates komercdirektors Adnans Kazims.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) aviosabiedrība Emirates Airline, kas plānoja šī mēneša beigās veikt pasaulē ilgāko avioreisu starp Dubaiju un Panamu, nolēmusi to atlikt par apmēram vienu gadu.

Šis reiss, kuru bija paredzēts sākt 31.martā un kas ilgtu 17 stundas un 35 minūtes, «operatīvu faktoru» dēļ ir pārcelts uz 2016.gada beigām vai 2017.gada sākumu, aviokompānija pavēstīja trešdien Panamā publicētā paziņojumā.

Dubaijas lidsabiedrība Emirates Airline pērn augustā paziņoja par ieceri veikt šādu lidojumu, kas padarītu Panamu par šīs kompānijas avioreisu pirmo galamērķi Centrālamerikā.

Kompānija bija paziņojusi, ka piedāvās vienu reisu dienā uz Panamas galvaspilsētu ar lidmašīnu Boeing 777-200LR, kas var pārvadāt arī līdz 15 tonnām kravu.

Emirates Airline tagad ir nolēmusi atlikt šo reisu, «ņemot vērā visus operatīvos faktorus, tostarp [gaisa] flotes izmantošanu un komerciālo pieprasījumu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrība Emirates pasūta 30 Boeing 777 lidmašīnas

Līva Melbārzde, 21.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arābu Emirātu aviosabiedrība veikusi kārtējo vairāku miljardu lielo lidmašīnu pasūtījumu, šoreiz Emirates par 30 Boeing 777 lidmašīnām gatava tērēt 9,1 miljardu ASV dolāru.

Par to liecina publikācija Boeing mājaslapā. Iespaidīgais pasūtījums noticis Anglijas Fārnboro (Farnborough) aviācijas šova laikā. DB jau ziņoja, ka pirms aptuveni mēneša Emirates veica citu lielu pasūtījumu Berlīnes aviācijas meses laikā, no Airbus pasūtot 32 A 380 tipa lidmašīnas par 11,5 miljardiem dolāru. Gan Airbus 380, gan Boeing 777-300 ir lielizmēra pasažieru lidmašīnas, kas paredzētas starpkontinentu lidojumiem. Kompānija Emirates pieder šeiham Ahmedam bin Saedam Al-Maktumam un viņš jau darījis zināmus savus plānus, ka Emirates jākļūst par lielāko aviosabiedrību pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eiropas oglekļa emisiju samazināšana Emirates var nest pat miljardu lielu zaudējumu

Jānis Rancāns, 09.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) plānotā oglekļa izmešu shēma tuvāko desmit gadu laikā Apvienoto Arābu Emirātu lidsabiedrībai Emirates varētu izmaksāt vismaz vienu miljardu ASV dolāru, paziņojusi lidsabiedrība, pievienojoties citām aviokompānijām, kas izteikušas protestus pret ES oglekļa emisiju shēmu.

Lidsabiedrībām no nākamā gada janvāra būs jāsamazina savi emisiju apmēri līdz 97% no 2005. gada līmeņa, bet 2013. gadā līdz 95%, vēsta The National.

Par katru pārsniegto emisiju tonnu aviosabiedrībām tiks piespriests sods 100 miljonu eiro apmērā. Oglekļa emisiju «nodoklis» tiks ieviests, lai palīdzētu īstenot ES plānu par piesārņojuma apmēru samazināšanu par 5% līdz 2020. gadam.

«Šāda kārtība atstās lielu ietekmi uz Emirates. Mēs paredzam, ka mūsu zaudējumi būs robežās no 500 miljoniem līdz vienam miljardam ASV dolāru,» lēš Emirates pārstāvis Endrjū Pārkers.

Pret ES plāniem ir protestējušas arī citas pasaules aviosabiedrības, brīdinot, ka tas izsauks «tirdzniecības karu». Lidsabiedrības norāda, ka oglekļa emisiju apmērus kontrolēt vajadzētu ANO paspārnē esošajām organizācijām, kā, piemēram, Starptautiskajai Civilās aviācijas organizācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē eksistē pasažieru regulārie avioreisi, kas garuma un ilguma ziņā ir patiešām iespaidīgi. Tiem, kas dodas šādos ceļojumos, ir jābūt īpaši izturīgiem, raksta n24.de.

Astoņas stundas ilgs lidojums - jau tas daudziem šķiet īstas mocības. Taču ir pat divreiz ilgāki avioreisi.

Regulārā avioreisa bez apstāšanās rekords ar garumu 14 178 km pieder lidsabiedrībai Emirates, kas nodrošina lidojumu no Oklendas Jaunzēlandē uz Dubaiju Apvienotajos Arābu Emirātos. Pēc starptautiskās lidojumu aģentūras (IATA) datiem, šis lidojums pēc plāna ilgst 17 stundas un 20 minūtes – ilgāks un tālāks nav neviens cits regulārais avioreiss pasaulē (dati uz 2016.gada septembri).

Tam ar lidojuma ilgumu 17 stundas un 5 minūtes, kā arī 13 293 km seko lidsabiedrības Saudia reiss no Losandželosas uz Rijādu, t.i. no Arābu pussalas uz ASV rietumkrastu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu aviosabiedrība «Emirates» noslēgusi vienošanos, lai iegādātos 40 lidmašīnas «Boeing 787-10 Dreamliner» par 15,1 miljardu ASV dolāru (12,9 miljardiem eiro).

«Emirates» pašlaik ir lielākā laineru «Boeing 777» izmantotāja - aviokompānijas flotē ir 165 šādas lidmašīnas un vēl 164 ir pasūtītas.

Lidsabiedrība Dubaijas aviācijas izstādē norādīja, ka pirmo lidmašīnu «Boeing 787-10 Dreamliner» piegādes tai paredzētas 2022.gadā.

Daļa no pasūtītajām lidmašīnām nomainīs «Emirates» vecākos lidaparātus, teikts uzņēmuma paziņojumā.

«787-10» ir «Dreamliner» pagarināta versija, kurā ir 330 pasažieru vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijā attīstību nosaka cilvēku skaits reģionā un tā ekonomiskās attīstības parametri, līdz ar to izaugsmes epicentri arvien vairāk pārvietojas Āzijas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dubaijas vērienīgie plāni kļūt par pasaules aviācijas centru bija dzirdami jau vairākus gadus. Tie aktualizējās brīdī, kad pieņemts lēmums par valsts ekonomikas diversifikāciju, to balstot ne tikai uz naftu, bet arī tirdzniecību, transportu un tūrismu. Pērn Dubaijai izdevies spert vēsturisku soli tuvāk šiem plāniem. Ar 71 miljonu apkalpotajiem starptautiskajiem pasažieriem tai izdevies Londonas Hītrovas lidostai, kas pērn apkalpoja tikai 68,1 milj. starptautisko pasažieru, nocelt pasaules noslogotākās lidostas kroni. «Hītrova zaudēja Dubaijai, jo varam piedāvāt savienojumus, kam Hītrovas lidostai pietrūkst kapacitātes,» Financial Times norādījis Dubaijas Starptautiskās lidostas vadītājs Pols Grifits. Tomēr jāpiebilst, ka kopējā pasažieru skaita ziņā Hītrova joprojām pārspēj Dubaiju, pērn apkalpojot 73,4 miljonus pasažieru. Turklāt gan Hītrovas, gan Getvikas (pērn apkalpoti 38,1 milj.) lidostas Londonā ziņoja par rekordlielu pasažieru skaitu 2014. gadā, jaunu maršrutu atklāšanu uz straujas izaugsmes tirgu Ķīnā un Meksikā. Dubaijas lidostas izaugsmes pamatā ir valstij piederošās aviokompānijas Emirates ekspansija, kas tika dibināta 1985. gadā. Šobrīd Emirates pieder pasaulē lielākā starptautisko pasažieru pārlidojumu lidmašīnu flote, nodrošinot savienojumus starp Rietumiem, Āziju un Dienvidaustrumāziju. Dubaijas amatpersonas cer, ka 2020. gadā lidosta jau apkalpos 98,5 miljonus pasažieru, nodrošinot 22% darbavietas Dubaijas emirātā un trešdaļu no tā IKP. Taču ar to izaugsmes plāni vēl neaprobežojas. Otra Dubaijas lidosta – Al–Maktoum International, kas sāka apkalpot pasažierus 2013. gadā, pēc pilnīgas pabeigšanas 2022. gadā būšot spējīga apkalpot 120 miljonus pasažieru, kas ir par 40 miljoniem vairāk nekā Hītrovas pašreizējais maksimums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija Emirates Airline prezentējusi inovatīvu pirmās klases luksusnumuru, kas atrodas tās jaunākajā gaisa kuģī un aprīkots ar virtuālajiem logiem, vēsta BBC.

Tā vietā, lai ar acu skatienu vērotu skatu pa logu, pasažieri skatās attēlus, kas tiek projicēti, izmantojot optiskās šķiedras kameras.

Aviokompānija pavēstījusi, ka paver ceļu uz to, lai nākotnē logi pazustu no visām lidmašīnām, padarot tās vieglākas un ātrākas.

Aviokompānijas prezidents Tims Klarks sacījis: «Attēlu kvalitāte ir ļoti laba, labāka nekā ar dabisko aci.»

Virtuālie logi šobrīd ir Emirates Airline jaunajā gaisa kuģī Boeing 777-300ER. T. Klarks norādījis, ka galvenais mērķis ir, lai logi pazustu no visām lidmašīnām - šādas lidmašīnas arī patērētu mazāk degvielas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE), Abu Dabī viesnīcā Emirates Palace atklāts automāts, kas izsniedz zelta stieņus, vēsta Reuters.

Greznajā viesnīcā, kurā bieži sastopamas slavenības, miljardieri un augsta ranga amatpersonas, zelta automāts izskatoties kā viena no mēbelēm. Automāta ārpuse esot pārklāta ar plānu zelta slāni, un tas piedāvā iegādāties 320 zelta izstrādājumus.

Papildus vienu gramu, piecus gramus un desmit gramus smagiem zelta stieņiem automāts izsniedz arī zelta monētas.

Zelts tiekot importēts no Vācijas. Drīzumā tikšot piedāvāts arī zelta stienis ar Emirates Palace logo, kas būšot jauks suvenīrs, ko viesiem paņemt līdzi uz mājām. Plānots ieviest arī iespēju norēķināties ar kartēm.

Izmantojot datorsistēmu, zelta automāts ik pēc desmit minūtēm atjaunina zelta cenu, lai tā atbilstu tai, kas ir starptautiskajos tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» ceturtdien paziņoja, ka pārtrauks «A380» lidmašīnu ražošanu, ņemot vērā to apjomīgās ražošanas izmaksas.

«Airbus» norādīja, ka «A380» lidmašīnu piegādes pārtrauks 2021.gadā.

Šāds lēmums pieņemts neilgi pēc tam, kad Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija «Emirates Airlines» nolēma samazināt «A380» pasūtījumu par 39 lidmašīnām.

«Pārskatot šo lidmašīnu ražošanas programmu, kā arī ņemot vērā lidaparātu un dzinēju tehnoloģiju attīstību, Emirates Airlines samazinājusi savu A380 pasūtījumu no 162 līdz 123 lidmašīnām,» pavēstīja «Airbus». «Šī iemesla dēļ un ņemot vērā nepietiekamo pasūtījumu skaitu ar citām lidsabiedrībām, Airbus 2021.gadā pārtrauks A380 piegādes.»

Uzņēmums pēdējos gados bijis spiests samazināt «A380» lidmašīnu ražošanu, bet pērn janvārī tas brīdināja, ka šī programma varētu tikt atcelta pilnībā, ja netiks saņemti jauni pasūtījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu lidsabiedrība Emirates izveidojusi ekskluzīvu luksusa klases aviokompāniju Emirates Executive.

Jaunā pakalpojuma nodrošināšanai tiek izmantota Airbus A319 lidmašīna, kura pārbūvēta tā, lai varētu nodrošināt augsta līmeņa komfortu. Lidmašīna var pārvadāt 19 pasažierus, kuri saņem augstas kvalitātes aprūpi.

Lidaparāts aprīkots ar atpūtas, pusdienu un darba telpām. Gaisa kuģī izvietotas augstas klases guļvietas un SPA komplekss. Tāpat klienti var izbaudīt plašu izklaides programmu, 1,5 tūkstošus televīzijas kanālu, liela ātruma internetu, mobilo telefonu sakarus, konferenču zāli u. c.

Gaisa kuģi var izmantot, lai veiktu lidojumus gan uz tradicionālajiem lidsabiedrības galamērķiem, gan arī citviet. Lidsabiedrība norāda, ka strauji pieaug pieprasījums privāto ceļojumu segmentā. Īpaši palielinājies pieprasījums pēc šādiem pakalpojumiem ir Tuvajos austrumos, Eiropā, Indijā, Krievijā un Ķīnā. Ar jauno pakalpojumu lidsabiedrība plāno iekarot pozīcijas šajā perspektīvajā tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Virkne aviokompāniju atceļ reisus uz Bagdādi pēc tam, kad lode trāpa flydubai lidmašīnai

BNS/AFP, 27.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad nolaišanās laikā Bagdādes lidostā lode trāpīja Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) aviokompānijas flydubai lidmašīnas fizelāžai, virkne lidsabiedrību otrdien pārtrauca reisus uz Irākas galvaspilsētu.

Šaujamieroču uguns skāra aviolaineri pirmdien pirms nolaišanās Bagdādē, bet pasažieri nav cietuši, aģentūrai AFP paziņoja flydubai pārstāvis.

Lidsabiedrība norādīja, ka sadarbojas ar Irākas iestādēs, lai izmeklētu šo incidentu, piebilstot, ka flydubai turpinās lidot uz citiem galamērķiem Irākā.

Lidojumus uz Bagdādi pārtrauca AAE aviokompānijas Emirates, Etihad un Air Arabia, kā arī Turcijas Turkish Airlines un Libānas Middle East Airlines.

Bagdādes starptautiskā lidosta atrodas uz rietumiem no galvaspilsētas, netālu no Anbāras provinces, ko, lielākoties, kontrolē ekstrēmistiskai grupējums Islāma valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic sākusi atlaist 200 darbinieku - stjuartus, pilotus un mehāniķus.

Aptuveni pirms mēneša airBaltic paziņoja par kolektīvo darbinieku atlaišanas procesu, kas tika pamatots ar atteikšanos no vecajām, neefektīvajām Fokker50 lidmašīnām. Sākotnēji minētais atlaižamo cilvēku skaits ir divi simti, taču Stjuartu arodbiedrības līderis Dainis Lubarts laikrakstam Diena pieļāva, ka kopējais skaits līdz šim varētu būt arī pieaudzis.

«Pirms mēneša, pieaicinot arodbiedrību, tika izstrādāti kritēriji darbinieku izvērtēšanai. Šobrīd tai jau vajadzētu būt pabeigtai un sāktai darba līgumu uzteikumu izsniegšanai,» stāstīja Lubarts. No 200 atlaistajiem darbiniekiem aptuveni viens simts līdz šim strādāja stjuartu departamentā, bet pārējie ir piloti, tehniskais personāls, administrācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus pārbaudīs visas A380, meklējot spārnu plaisas

Lelde Petrāne, 08.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu ražotājam Airbus uzdots pārbaudīt visas A380 lidmašīnas, kas patlaban tiek izmantotas satiksmē, jo spārnu sastāvdaļās atrastas plaisas, ziņo BBC.

Šādu rīkojumu, kas attiecas uz 68 Airbus A380, izdevusi Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA).

Tas paplašina iepriekšējo 20 A380 lidmašīnu pārbaudi, ko EASA lika veikt pagājušajā mēnesī.

Savukārt, Airbus ir atkārtojis, ka «droša [A380] lidmašīnu ekspluatācija nav ietekmēta».

Qantas Airways, Austrālijas lielākais pārvadātājs, paziņojis, ka apturējis vienas Airbus A380 pasažieru lidmašīnas lietošanu un šāds lēmums saistīts ar atrastajām plaisām spārnu sastāvdaļās.

Šāds atklājums nāca pēc tam, kad lidmašīna lidojumā no Londonas uz Singapūru pagājušajā mēnesī piedzīvoja smagu turbulenci. Qantas gan norāda, ka plaisas nav saistītas ar turbulenci, bet ražošanas jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas Emirates Airline paziņojusi, ka sāks piedāvāt pasaulē «garāko lidojumu bez apstāšanās». To sāks piedāvāt februārī no Dubaijas emirāta uz Panamu, vēsta euronews.

Pārvadātājs uz Panamas galvaspilsētu lidos regulāri. Lidojumi tiks veikti ar pasažieru lidmašīnu Boeing 777-200LR, kas līdzi var paņemt arī 15 tonnas kravas.

Lidojums starp abiem tirdzniecības mezgliem ilgs 17 stundas un 35 minūtes, padarot Panamu par aviokompānijas pirmo galamērķi Centrālamerikā.

Pašlaik ilgākie lidojumi savieno Dalasu ar Sidneju (gandrīz 17 stundas), Johannesburgu ar Atlantu (16 stundas un 40 minūtes) un Dubaiju ar Losandželosu (16 stundas un 35 minūtes).

Iepriekš garākais lidojums, kas ilga gandrīz 19 stundas, savienoja Singapūru ar Ņujorku, un to veica Singapore Airlines. Taču izmaksu samazināšanas nolūkā tam punkts tika pielikts 2013. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic pārstāvji tikušies ar potenciālajiem investoriem

Ritvars Bīders, 15.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katarā, kur patlaban atrodas Latvijas premjerministrs Valdis Dombrovskis kopā ar delegāciju no Latvijas, notikušas airBaltic pārstāvju sarunas ar potenciālajiem investoriem.

«airBaltic pārstāvjiem bija tikšanās gan ar Etihad, gan Emirates, gan ar Katar Airways. Protams, tas prasa tālākas sarunas... Notiek arī sarunas par iespējamo sadarbību,» telefonintervijā LNT raidījumam 900 sekundes sacīja premjers Valdis Dombrovskis.

«Vizītes laikā izdevās panākt vienošanos gan attiecībā uz politiskiem jautājumiem, gan attiecībā uz ekonomisko sadarbību. Tātad ar Apvienotajiem Arābu Emirātiem ir parakstīts līgums par izvairīšanos no dubultās nodokļu uzlikšanas, arī ar Kataru, kur mums faktiski pagaidām līgumtiesiskā bāze nav attīstīta, ir vienošanās paātrināt darbu pie veselas virknes līgumu, ieskaitot to pašu dubulto nodokļu neuzlikšanu, sadarbība civilās aviācijas jomā un virkne citu līgumu,» par vizītē panākto stāsta premjers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrija bija pirmā Eiropas valsts, kas 1661. gadā laida klajā banknotes, un tagad zviedri ir pirmie, kas tik ievērojami pietuvojušies tam, lai no banknotēm atteiktos pavisam, vēsta Emirates 247.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākumā jāpanāk, lai strādā Latvijas nacionālās aviosabiedrības airBaltic biznesa plāns, tāpēc patlaban kompānijas pircējs pārāk aktīvi netiek meklēts, norāda satiksmes ministrs Aivis Ronis.

LNT raidījumā 900 sekundes sacīja, ka šogad papildus valsts atbalsts nebūs nepieciešams un šobrīd notiek skatīšanās kāds būs nākamais gads.

«Interese no investoriem ir, arī no Apvienotajiem arābu emirātiem. Nopietnas Sarunas nav bijušas. Kādu laiku kompānija būs valsts īpašumā, bet ilgtermiņā ir nepieciešams stratēģiskais partneris,» sacīja A. Ronis.

Db.lv jau vēstīja, ka martā premjers Valdis Dombrovskis kopā ar delegāciju no Latvijas viesojās Katarā, kur notikušas airBaltic pārstāvju sarunas ar potenciālajiem investoriem.

«airBaltic pārstāvjiem bija tikšanās gan ar Etihad, gan Emirates, gan ar Katar Airways. Protams, tas prasa tālākas sarunas... Notiek arī sarunas par iespējamo sadarbību,» iepriekš sacīja premjers Valdis Dombrovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju baņķieru sabiedrība Prudentia patlaban turpina runāt ar visiem potenciālajiem investoriem, kuri iepriekš ir izrādījuši interesi par aviosabiedrības airBaltic iegādi, sacīja Prudentia partneris Kārlis Krastiņš.

«Līdz šim esam bijuši atvērti proaktīviem investoru piedāvājumiem, kas ir izteikti agrāk. Brīdī, kad valdība atguva kontroli pār uzņēmumu, nopietni tirgus spēlētāji saprata, ka airBaltic atkal ir drošās rokās un var runāt par tālāku nākotni. Iespējams, ka bija arī tādi investori, kas cerēja ar valdību kaut ko ātri sarunāt. Visi interesenti tika uzklausīti, turpinām uzklausīt un neviens nopietns investors nav ticis atraidīts, bet līdz šim izteiktie piedāvājumi nav bijuši tik gatavi un līdz galam izstrādāti,» intervijā Nozare.lv sacīja K. Krastiņš.

Viņš skaidroja, ka iepriekš ir bijušas sarunas ar Turkish Airlines un šīs sarunas joprojām turpinās. Tāpat martā bija vizīte Persijas līča valstīs, bija tikšanās ar trīs aviosabiedrībām - Qatar Airways, Ettihad un Emirates Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja kādu dienu Igaunijas Nordica vairāk nebūs, mēs būsim gatavi veikt vairāk lidojumu no Igaunijas, par kaimiņvalsts konkurenti intervijā DB norāda Latvijas nacionālās lidsabiedrības AirBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Runājot par globālajiem procesiem, vai Brexit kaut kā ietekmē AirBaltic?

Šodien nav nekādas ietekmes.

Ryanair ir visai neapmierināts.

Jā, jo viņiem tur ir bizness. Man personīgi nepatīk Brexit, es domāju, ka tā ir muļķība. Taču briti tā izlēma. Domāju, ka beigās viņi izdomās, kā to nedarīt. Nevaru iedomāties, kā aviācijas nozarē Eiropa atriezīsies 30 gadu senā pagātnē pie kādas vecas sistēmas. Varbūt viņi īstenos Brexit, taču saglabās divpusējos lidojumus.

Vai mēs beidzot nevarētu tikt pie vienas kopīgas Baltijas valstu lidsabiedrības?

Kopš šeit strādāju, laiku pa laikam šādas sarunas notiek. Latvijas valdība vienmēr ir bijusi atvērta tam, lai būtu viena Baltijas lidsabiedrība. Jautājums ir par to, kur atrastos šādas kompānijas spēcīgākā daļa. Acīmredzot tā būtu Rīga, jo tā ir attīstījusies par centru. Kāpēc lai to pārceltu uz Tallinu vai Viļņu? Neatkarīgi no valstu teiktā mēs gadu pēc gada palielinām lidojumu skaitu no Viļņas un Tallinas. Mēs to darīsim pat spēcīgākas konkurences apstākļos. Igaunijā tagad Nordica ar poļu LOT ir lielas aktivitātes. Tas gan mums nekaitē, bet redzam, ka viņiem pieaug pasažieru skaits Tallinā. Taču viņi nerisina problēmu, jo tas, ko jūs vēlaties, ir savienojamība. Šobrīd tā ir, bet vienā mirklī var izzust, ja Nordica vairāk nelidos. Tagad viņi ir atkarīgi no LOT attiecībā uz investīcijām Nordica. Taču kāpēc gan lai poļi to darītu, ja vien viņi neizdomā, ka Igaunija viņiem ir galvenais tirgus? Tādēļ, manuprāt, mūsu pieeja nodrošināt no Igaunijas tik daudz lidojumu, cik varam, ir pareiza. Ja kādu dienu Nordica vairāk nebūs, mēs būsim gatavi veikt vairāk lidojumu no Igaunijas. Līdz tam mēs darīsim to, kam ir pamatojums. Līdzīgi arī Lietuvā. Pagājušajā gadā mums bija lielākā izaugsme lidsabiedrību starpā, taču mēs tur neesam lielākā kompānija, jo tur ir plaša zemo cenu aviolīniju klātbūtne. Taču viņiem nav savienojamības. Mēs to piedāvājam. Mēs esam pievienojuši pēdējo sektoru, lidojumus starp Tallinu un Viļņu, un tas nozīmē, ka mums ir spēcīgs maršrutu tīkls, ko grūti pārsist, jo tad to vajadzētu dublēt. 2018. gadā mums būs jau 38 lidmašīnas. Kādam vajadzētu nolikt šeit tikpat daudz lidmašīnu, lai mūs pārspētu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa piesaka «karu» lēto biļešu aviokompānijām

, 23.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lufthansa plāno krasi samazināt izdevumus un līdz ar to samazināt arī aviobiļešu cenas – tādā veidā kompānija cer atgūt savas pozīcijas Eiropas tirgū un konkurēt ar lēto biļešu aviokompānijām, paziņojis Lufthansa valdes priekšsēdētājs Kristofs Francs, raksta newsru.com.

Vācijā lielākā un Eiropas otrā lielākā aviokompānija nolēmusi mainīt uzņēmuma koncepciju. Uzņēmuma vadība norāda, ka peļņu nesošie starpkontinentālie reisi nevar mūžīgi subsidēt iekšzemes un Eiropas maršrutus.

Lufthansa novērojuši, ka ekonomiskās krīzes laikā arī uzņēmēji iekšzemes komandējumos arvien biežāk izmanto lēto biļešu aviokompānijas – šis fakts ļoti ietekmējis Lufthansa finansiālo situāciju, kura Eiropā strādā ar zaudējumiem.

K. Francs norāda, ka līdz šim zaudējumus no Eiropas lidojumiem, Lufthansa sedza no starpkontinentālo reisu peļņas, taču tagad aviokompānija arī tālajos lidojumos ir izjutusi konkurentu ietekmi. Par saviem konkurentiem Lufthansa uzskata Emirates, Etihad Airways, Qatar Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nemieru plosītajā Sīrijā atslēgts internets un traucēti telefonsakari, tādējādi no valsts liedzot izkļūt gandrīz jebkādai informācijai. Sīrijas valdība notikušajā vaino nemierniekus, tikmēr Google valsts iedzīvotājiem sācis piedāvāt alternatīvu saziņas veidu.

Internets Sīrijā bez brīdinājuma ticis atslēgts ceturtdien ap pusdienlaiku, liecina ASV tīmekļa analītikas kompānijas Renesys Corp. dati. Savukārt Sīrijas opozīcija norāda, ka lielā valsts daļā nedarbojas ne tikai internets, bet arī mobilo sakaru tīkli un arī stacionāro tālruņu līnijas.

Sīrijas valdība notikušajā vainojusi nemierniekus. «Teroristi uzbrukuši interneta līnijām, kas izraisījis sakaru zudumu daļā teritorijas,» runājot valdībai piederošā televīzijā, sacīja Sīrijas informācijas ministrs.

Interneta atslēgšana Sīrijā tiek saistīta ar pēdējo dienu smagajām kaujām Damaskas pievārtē. Ceturtdien sīvas sadursmes izcēlās Sīrijas galvaspilsētas lidostas apkaimē. Aculiecinieki stāsta, ka Sīrijas valdība pie Damaskas uzsākusi vienu no pēdējā laika spēcīgākajām ofensīvām pret nemierniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijās pirmās pieczvaigžņu luksusa kla­ses Kempinski viesnīcas Grand Hotel Kem­pinski Riga ģenerāldirektoru ir iecelts Leons Baums, kurš Kempinski grupas tīklā darbojas kopš 2007. gada. Viņš ir ieņēmis ģenerāldi­rektora amatu Londonā – Kempinski Staffordas viesnī­cā, vadījis Turcijas viesnīcu Palace Kempinski Istanbul un ieņēmis viesnīcas vadītāja amatu Emirates Palace Abu Dabi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaules biržas

Dubajas akciju cenas sasniedz šā gada augstāko līmeni

Žanete Hāka, 29.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubajas uzņēmumu akcijas pirmdien pieauga, sasniedzot šā gada augstāko līmeni pēc tam, kad Apvienoto Arābu Emirātu pārstāvji sacīja, ka atbalstīs Dubai World 24,8 miljardu dolāru parāda restrukturizāciju, raksta Bloomberg.

Apvienoto Arābu Emirātu lielākās būvniecības kompānijas akcijas cena piedzīvoja straujāko kāpumu gandrīz trīs mēnešu laikā, ko veicināja noskaņojuma uzlabošanās pēc paziņojuma. AAE lielākās bankas pēc aktīviem Emirates NBD PJSC akcijas pieauga septīto dienu pēc kārtas pēc tam, kad paziņoja, ka tā varētu pārdot parādu, kad noslēgsies restrukturizācija.

DFM General Index pieauga par 1,9% līdz 1880,62 punktiem, kas ir augstākais līmenis kopš 16. decembra. Abu Dabi ADX General Index palielinājās par 0,9% līdz 2929,32 punktiem, kas ir augstākā atzīme kopš 18. novembra.

Dubajas akciju cenas 25. martā uzlēca par 4,3% pēc tam, kad valdība informēja, ka tā piešķirs valsts īpašumā esošajai Dubai World 9,5 miljardus dolāru, līdz 20 miljardiem dolāru palielinot summu, ko emirāti jau ir piešķīruši kompānijai.

Komentāri

Pievienot komentāru