Dienas Bizness

  • 20 pirmdiena,
    februāris

    Vitauts, Smuidra, Smuidris

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8572

    USD: 1.0650

Ražošana

Foto: LETA

Dzelzceļa peļņu ieguldīs infrastruktūrā  1

Pārvadājot rekordlielu kravu apjomu 60,5 miljonus tonnu kravu, Latvijas dzelzceļa koncerns spējis sasniegt arī rekordlielu peļņu, kas par 35,2% pārsniedz 2011. gadā nopelnītos 19,1 milj. Ls. Mātessabiedrības peļņu ieguldīs infrastruktūrā, LDz Cargo peļņu – jaunos vagonos
.

Koncerna mātessabiedrība LDz nopelnījusi 17 miljonus latu, no kuriem gan 13 miljoni latu jau paredzēti valsts budžetā kā dividendes, sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.


Ir daudzi investīciju projekti, kur tīri objektīvi vajadzīgs līdz­finansējums, un LDz labprāt paturētu visu nopelnīto, saka U. Magonis. Taču diezin vai valsts atteiksies no budžetā ieplānotajiem 13 milj. Ls. Līdz šim gan vienmēr izdevies panākt kompromisus. Ja pērn valsts dividendēs paņēmusi 25% no peļņas, tad iepriekš vairāk, taču pretī iedots lielāks līdzfinansējums. LDz vadītājs cer, ka attīstoties ekonomikai un izejot no krīzes, varētu atgriezties par valsts līdzfinansējuma dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai. Atlikušie četri miljoni latu gan nav pietiekami, un jebkurā gadījumā nāksies piesaistīt kredītresursus. «Šobrīd esam kredītspējīgi, bankas naudu dod labprāt ar zemiem kredītprocentiem, turklāt nekas netiek ieķīlāts,» norāda U. Magonis.


LDz arī palicis vērtīgāks, jo pārvērtēts vagonu parks, kas ieguldīts meitassabiedrībā LDz Cargo. Pērnā gada rādītāji ļaus īstenot LDz investīciju programmu līdz 2015. gadam 317,6 milj. Ls apmērā, piebilst LDz valdes loceklis Aivars Strakšas. Jāpiebilst, ka valdība šonedēļ atbalstīja 78,58 milj. Ls piešķiršanu dzelzceļa posmu rekonstrukcijai, pārdalot neveiksmīgā pasažieru vilcienu iepirkuma 100 milj. Ls Kohēzijas fonda naudas. Apmēram 12,36 milj. Ls tiks arī peronu modernizācijai un būvniecībai. U. Magonis ir pārliecināts, ka līdz 2015. gada augustam šie projekti tiks realizēti, neskatoties uz iespējamajiem konkursu pārsūdzību riskiem.


Savukārt no tās 8,36 milj. Ls SIA LDz Cargo peļņas daļas, kas tiks atstāta uzņēmuma rīcībā, tiks iegādāti kravas vagoni. Nākotnē no LDz Cargo peļņas varētu tikt iegādātas arī lokomotīves. Šobrīd tās tiek nomātas no SIA Ritošā sastāva serviss.


Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Reklāma