Šķirotavas modernizācijas projektam saņemti divu būvnieku ievērojami atšķirīgi cenu piedāvājumi.
VAS Latvijas dzelzceļš (LDz), piesaistot ES līdzfinansējumu, par aptuveni 30 miljoniem eiro apņēmies īstenot vērienīgu infrastruktūras modernizācijas projektu - Šķirotavas uzkalna modernizāciju Rīgā. Projektā paredzēti gan apjomīgi būvniecības, gan informācijas sistēmas modernizācijas darbi, un rezultātā viens no būtiskākajiem sasniegumiem būs tas, ka dzelzceļa vagonu bremzēšana Šķirotavā turpmāk vairs netiks veikta ar rokām, bet līdzīgi kā citās Rietumeiropas valstīs notiks automātiski.
Pašlaik vagonu bremzēšana Rīgas Šķirotavā notiek šādi - pēc tam, kad vilcienu sastāvs ir sadalīts pa atsevišķiem vagoniem un ar pārmiju palīdzību nosūtīts uz konkrētiem ceļiem - Šķirotavā ir 26 ceļi - pie katra konkrētā ceļa stāv cilvēks, kas, dzelzceļnieka žargonā runājot, ar «speciālu dakšu uz sliedes uzliek metāla bremzes kurpi», un vagoni tādā veidā tiek sabremzēti. Šis darbs tiek veikts 24 stundas diennaktī, 365 dienas gadā jebkuros laika apstākļos, un šiem pienākumiem Rīgas Šķirotavas stacijā tiek nodarbināti ap 40 cilvēki. Līdzīgi tas notiek arī citās vilcienu šķirotavas stacijās Latvijā, pie lielākajām Latvijas pilsētām. Rīga būtu pirmā, kas spertu soli modernizācijas virzienā. Kaimiņvalstī Lietuvā jau ir automatizēti visi šķirošanas punkti. Turklāt nav jau runa tikai par cilvēku roku darba aizstāšanu ar automātiku, šādi uzlabojumi būtiski uzlabos Šķirotavas stacijas jaudu.