Galvenais iemesls, kāpēc Latvijas dzelzceļam nepieciešams paaugstināt dīkstāves maksas, ir tas, ka NVS un Baltijas valstu dzelzceļa kompānijas vienojušās, ka turpmāk par citu kompāniju vagonu izmantošanu dzelzceļa kompānijām būs jāmaksā vairāk, kā rezultātā LDz izdevumi gadā varētu augt par aptuveni vienu miljonu latu. Jau iepriekš Db norādīja, ka augošās izmaksas segt nāksies dzelzceļa kompāniju klientiem. Šobrīd precīzi nevar pateikt, par cik tieši pieaugs vagonu izmantošanas maksas, kā arī dīkstāves maksas, tomēr kompānijām, kurām nav pašu vagonu parka, tas draud ar ļoti lielām papildu izmaksām. Par dīkstāvēm iekasēto naudu LDz izlieto, lai norēķinātos par vagonu izmantošanu ar partneriem no Krievijas un Baltkrievijas. Pašam LDz pieder salīdzinoši maz vagonu, un lielākoties kravu pārvadājumos tiek izmantoti Krievijas un Baltkrievijas vagoni. Pēc aptuveniem aprēķiniem, visi Latvijas kravu pārkraušanas termināļi pērn LDz par dīkstāvi samaksājuši 7 miljonus latu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra