Transports un loģistika

Dzelzceļam jauns vagonu parks

Oskars Prikulis [email protected], 17.03.2006

Jaunākais izdevums

Pēc gandrīz divu gadu būvdarbiem noslēgusies Rēzeknes 2.stacijas vagonu pieņemšanas parka izbūve, kas par 40% līdz 38 miljoniem tonnu ļaus palielināt tranzīta kravu apstrādes jaudu stacijā. Šī projekta realizācijai ES ISPA programmas ietvaros bija piešķirts līdzfinansējums 7.66 miljonu eiro apmērā, bet Latvijas dzelceļa kompānija Latvijas Dzelzceļš (LDz) ieguldīja 2.55 miljonus eiro. Projekta ietvaros ir uzbūvēts jauns pieņemšanas parks ar sešu kravas vilcienu pieņemšanas un aizlaišanas sliežu ceļiem, ēkas ar kopējo platību ap 500 kvadrātmetru, sakaru un elektroapgādes sistēmas, kā arī vides aizsardzības būves un sistēmas. Līdz šim parku sliežu ceļi bija pārāk īsi, lai pieņemtu garos kravas vilcienu sastāvus. No manevrēšanas parka nebija iespējama vilcienu kustība austrumu virzienā un bija arī ierobežotas jaudas kravas vilcienu sastāvu apstrādei pieņemšanas parkā. Uzbūvējot jauno parku, LDz būs iespējams diennaktī pieņemt līdz 52 kravas vilcienu, nodrošināt līdz 47 kravas vilcienu aizlaišanu. Tādējādi uzņēmums nodrošinās nepieciešamos apstākļus un jaudas vagonu un kravu apstrādei Austrumu — Rietumu dzelzceļa koridorā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plato dzelzceļa sliežu reģionā joprojām trūkst gan dzelzceļa kravu vagonu, gan platformu, stāsta Latvijas dzelzceļa kompānijas Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

«Reģionā pietrūkst gan platformu, gan pusvagonu, un visi to vien dara, kā prasa, vai jums nav brīvu vagonu,» sacīja Magonis.

Viņš norādīja, ka pēdējo 10-15 gadu laikā visā reģionā vagonu parks ir pamatīgi novecojis. «LDz, salīdzinot ar citām valstīm, iepērk visai maz vagonu. Kad agrāk reģionā vagonu skaits bija pietiekams, katra dzelzceļa kompānija kravas krāva savos vagonos. Tā kā LDz praktiski nodarbojās ar kravu izkraušanu, jo no mūsu ostām kravas pa dzelzceļu uz citām valstīm iet ļoti mazā apmērā, mūs vagoni stāvēja neizmantoti, toties mums bija jāmaksā par citu valstu dzelzceļa kompāniju piederošo vagonu uzturēšanos Latvijā,» viņš klāstīja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitassabiedrība SIA "LDz Cargo", izmantojot dominējošo stāvokli dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū, apgrūtināja jaunu pakalpojumu sniedzēju ienākšanu tirgū un konkurenci esošo uzņēmumu vidū, trešdien žurnālistiem norādīja Konkurences padomes (KP) priekšsēdētājs Juris Gaiķis.

Viņš norādīja, ka 5,7 miljonu eiro sods kompānijai piemērots par darbību laika periodā no 2007.gada līdz pagājušā gada augustam, kad spēkā stājās Ministru kabineta noteikumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja sniegtajiem pakalpojumiem pierobežas iecirkņos, kas tostarp nosaka, ka "LDz Cargo" vietā par sadarbības partneri pierobežas posmos kļūs LDz.

Gaiķis pauda, ka "LDz Cargo" noteiktajā periodā klientiem, kas vēlējās nosūtīt vai saņemt kravu caur Latviju, bija neizbēgams sadarbības partneris kravas pārvešanai pierobežā. Turklāt kompānija, neesot konkurences spiedienam, varēja brīvi noteikt pārvadājumu maksu.

"Ņemot to vērā, "LDz Cargo" saviem klientiem, kas izmanto kapitālsabiedrības pakalpojumus visā maršrutā, nevis tikai pierobežas zonā, piemēro dažādus atvieglojumus, piemēram, atlaides un citus sadarbību veicinošus noteikumus. Savukārt klientiem, kas dzelzceļa kravu pārvadājumu sniegšanu Latvijā uztic kādam no trim konkurējošiem privātajiem komersantiem, "LDz Cargo" piemēro standarta tarifu par pakalpojumiem pierobežā," pauda KP pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz Cargo vagonus pārreģistrē kā privātos

NOZARE.LV, 29.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzņēmējiem mazinātu problēmas ar vagonu trūkumu, VAS Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmums LDz Cargo savus vagonus pārreģistrē kā privātos, kas gan sadārdzina vagonu nomas maksu, taču ļauj kontrolēt kopējo vagonu parka kustību, norāda SIA LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Visi vagoni, kas pēdējos trijos gados ir iepirkti, reģistrēti uz LDz Cargo vārda kā privātie. 2012.gadā tika iegādātas 200 jaunas platformas lieltonnāžas konteineru pārvadāšanai, un septembrī tiks piegādāti vēl 200 jauni vagoni graudu pārvadāšanai. Pērn tika izsludināts 100 kravas vagonu iegādes konkurss. Iepirkuma summa netiek atklāta.

Mačs skaidro, ka ir divu veidu vagonu parks - kopējais un privātais. Kopējā vagonu parkā ir visi tie vagoni, kas reģistrēti bijušajā PSRS telpā, un tos var izmantot ikviens no dalībniekiem, kuri ir vienojušies strādāt uz 1520 milimetru dzelzceļa platuma sliedēm. Ja vagons tiek iekrauts Latvijā un tiek aizvests uz Kazahstānu, tur to var atkal piekraut uz sūtīt kaut vai uz Vladivostoku. Latvijā vagons atgriežas tad, kad jāiziet tehniskā apskate. Privātais vagons savukārt tiek aizvests uz Almatu un pilns vai tukšs atgriežas Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas rūpniecības milzis šobrīd meklē telpas vagonu būves rūpnīcai Jelgavā; Latvijas dzelzceļš ieinteresēts piedāvājumā.

Kaimiņvalsts korporācija UralVagonZavod (UVZ) caur savām struktūrām ir gatava atvērt dzelzceļa vagonu būves un remonta rūpnīcu Jelgavā, par publiski līdz šim neafišētu projektu sarunā ar DB stāsta VAS LDz prezidents Uģis Magonis. Viņaprāt, tas varētu būt pat reālāks par vagonu būves rūpnīcas izveides ieceri Daugavpilī, kur līdzdalīgs varētu būt arī LDz.

Arī Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš apstiprina, ka pie viņa ir bijuši UVZ pārstāvji, kuri gan vairāk ir ievākuši informāciju projekta sagatavošanai, taču nav bijuši lēmuma pieņēmēji. Šobrīd ir skaidrs, ka tiek meklētas telpas, un pilsēta, protams, ir ļoti ieinteresēta šādas rūpnīcas izveidē. Latvijai ir vajadzīgas gan darba vietas, gan potenciālais gala produkts – vagoni, norāda Jelgavas mērs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunijas EVR Cargo padome nobremzē vagonu iegādes un iznomāšanas Krievijā projektu

LETA--BNS, 19.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valsts dzelzceļa kravu pārvadājumu uzņēmuma EVR Cargo jaunais padomes priekšsēdētājs Nēme Jegi, kurš amatā ievēlēts maijā, paziņojis, ka kompānijas plāns iegādāties Krievijā vagonus un tur tos arī iznomāt ir pretrunīgs un riskants, tādēļ padome ir apturējusi šo investīciju projektu.

EVR Cargo plānoja ņemt kredītu, lai Krievijas rūpnīcās par 35 miljoniem eiro pasūtītu 600 konteineru platformas un 400 pusvagonus. Tāpat tika plānots izveidot meitasuzņēmumu Krievijā, kurš tālāk iznomātu šos vagonus lielām Krievijas kompānijām.

«Biznesa plāns, kurš tika prezentēts padomei, bija ļoti pretrunīgs un neatbilda ierastai komerciālai loģikai. Tā kā ar EVR Cargo padomes sniegto informāciju bija par maz, nekas cits neatlika, kā pagājušās nedēļas beigās apturēt šo projektu,» Jegi sacīja intervijā laikrakstam Postimees.

Vienlaikus viņš neprecizēja, kas padomi neapmierināja šajā projektā. Jegi atzina, ka darbībā Krievijā vienmēr pastāv politiskie riski, bet ir grūti izvērtēt, cik tie ir lieli. Viņš uzsvēra, ka lēmums ir balstīts tikai un vienīgi komerciālā loģikā, par kuru šajā projektā bija daudz jautājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotā Vagonu kompānija veidos servisa centrus Baltijā; Latvijas uzņēmumi riskus nesaskata

Otrs lielākais NVS valstu dzelzceļa kravas vagonu ražotājs a/s Apvienotā Vagonu kompānija (AVK) plāno atvērt Baltijas valstīs kravas vagonu servisa centrus, iepriekš, atsaucoties uz aģentūru Interfaks, ziņoja BNS. Dzelzceļa holdings plāno arī nākotnē attīstīt servisa centru tīklu gan Krievijā, gan kaimiņvalstu dzelzceļa administrāciju teritorijā, tostarp Baltijas valstīs, Dienas Biznesam norāda AVK ģenerāldirektora vietnieks tehniskās attīstības jautājumos Dmitrijs Losevs. Viņš gan nesniedz atbildi uz jautājumiem par plānotajām investīcijām vai no jauna radītajām darba vietām. «Uz partneru vagonu remonta uzņēmumu bāzes veidoti servisa centri ar kompleksu atbalstu klientiem ļauj minimizēt remontā esoša ritošā sastāva dīkstāvi,» vienu no servisa centru veidošanas ieguvumiem min AVK pārstāvis, piebilstot, ka tas notiek uz rezerves detaļu un Barber ratiņu mezglu krājumu rēķina. Otrs ieguvums ir tas, ka šādi servisa centri ļauj nodrošināt operatīvu komplektējošo detaļu piegādi citām vagonu remonta organizācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļš jau kopš tā pirmsākumiem ieņem vienu no vadošajām lomām starptautiskajā kravu un pasažieru loģistikas sistēmā, veidojot būtisku daļu ikvienas valsts iekšzemes kopproduktā.

Ikdienā cilvēki lielākoties redz braucošus kravas un pasažieru vilcienus, taču nozares mazāk redzamā puse ir dzelzceļa ritošā sastāva – lokomotīvju un vagonu – regulāra apkope, remonts, kā arī jaunu vilcienu būvniecība, tostarp radot jaunus, modernus un videi draudzīgākus vilcienus.

Remontē Azerbaidžānas ritošo sastāvu

Uzņēmums Baltic Loco Group (BLG) ir starptautiskos tirgos strādājoša Latvijas inženierkompānija, kas specializējusies dzelzceļa transporta remontā, tā modernizācijā, kā arī darbojas projektos, kuru mērķis ir izstrādāt lokomotīves ar samazinātu emisijas apjomu. Šos projektus BLG spēj īstenot, jo savulaik darbā piesaistīja kādreizējā vilcienu būvniecības uzņēmuma Rīgas Vagonu rūpnīca (RVR) vadošos konstruktorus, tādējādi saglabājot nozarē RVR intelektuālo potenciālu. Rezultātā BLG ir pierādījis sevi kā uzticamu partneri sadarbībā ar lieliem un maziem dzelzceļa nozares uzņēmumiem privātajā un valsts sektorā, tostarp ar Azerbaidžānas dzelzceļa uzņēmumu Azerbaycan Demir Yollari (ADY), uzsver BLG tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs, kurš iepriekš bija ilggadējs tehniskās nozares vadošais speciālists VAS Latvijas dzelzceļš koncernā, kā arī AS Pasažieru vilciens valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grobiņas vēju parku apsaimniekotājs pabeidz reorganizāciju

Vēsma Lēvalde, 10.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rets investīcijas, kas iepriekš bija pazīstama kā Latvijas pirmā lielā vēja parka Grobiņā apsaimniekotāja, reorganizēta 11 mazākās kapitālsabiedrībās.

Komersanta sašķelšanās daļās notikusi, SIA Rets investīcijas sadalot SIA Vēja parks 10, Vēja parks 11, Vēja parks 12, Vēja parks 13, Vēja parks 14, Vēja parks 15, Vēja parks 16, Vēja parks 17, Vēja parks 18, Vēja parks 19 un Vēja parks 20. Katrai no kapitālsabiedrībām ir 172 tūkstošus latu liels pamatkapitāls, liecina informācija Latvijas Vēstnesī. SIA Rets investīcijas pamatkapitāls bija 700 tūkstoši latu.

«Rets investīcijas reorganizācija grupas ietvaros veikta, lai vienkāršotu ieguldījumu struktūru INPO 5,» Db.lv reorganizāciju komentēja uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie šī Eiropas un Āzijas savienojuma koridora gan nopietni jāpiestrādā

Par to ir pārliecināts Samskip Van Dieren Multimodal izpilddirektors Henks van Dīrens, kuram ir vairāk nekā 40 gadu ilga pieredze transporta nozarē. 1993. gadā pēc 20 gadu darba viņš pieņēma būtisku lēmumu pārorientēties no autopārvadājumiem uz intermodālo transportu (īsjūras un dzelzceļa pārvadājumi). Kopš tā laika viņa ikdienas darbs esot būt «intermodālajam arhitektam». Kompānija Samskip, kurai ir 250 apakšuzņēmēju, pieder 22 kuģi, lielākais Eiropas 45 pēdu konteineru parks (10 000), četras saldētavas, 1000 puspiekabes un 200 kravas auto. Latvijas dzelzceļa rīkotajā konferencē «Globālās transporta kustības vīzija 2050» H. van Dīrens stāstīs par dzelzceļa būtisko lomu gan šodienas kravu plūsmā, gan nākotnes izaugsmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīcijas kāpinās vagonu remonta un salonvagonu būves kopējās jaudas.

Plānotie ieguldījumi ne tikai palielinās uzņēmuma apgrozījumu dažu gadu laikā no 12,4 līdz 20 milj. Ls, bet arī izlīdzinās sniegto pakalpojumu struktūru, sarunā ar DB norāda SIA L-Ekspresis valdes loceklis Rolands Gorodeckis. Patlaban 90% no apgrozījuma veido pasažieru pārvadājumi, bet 10% - vagonu remonts.

Šobrīd parakstīšanas stadijā ir vismaz 1,5 milj. eiro vērts līgums ar vienu no lielākajiem dzelzceļa pārvadājumu operatoriem Krievijā Tverskoj Ekspress par pasūtījumu divu salonvagonu izbūvei, ko plānots izpildīt 2012. gada laikā.

Šobrīd uzņēmumam piederošo 2010. gadā uzbūvēto salonvagonu Krievijas klienti uzskata par vienu no labākajiem. Tajā ir trīs kupejas, kas domātas sešiem cilvēkiem, neskaitot apkalpojošo personālu. Taču pasūtītājs var izvēlēties jebkādu risinājumu - līdzīgi kā jahtām vai privātajām lidmašīnām. 70-80% no vagonam nepieciešamajām iekārtām tiek izgatavotas Latvijā, piemēram, visas mēbeles, dīzeļģeneratori, elektroiekārtas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VAS Latvijas dzelzceļš grib ieguldīt SIALDz Cargo 64,87 milj. Ls

Egons Mudulis, 24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš (LDz) iecerējis palielināt līdzdalību sev piederošajā LDz Cargo, veicot mantisko ieguldījumu – vagonus, liecina valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais Ministru kabineta rīkojuma projekts.

LDz valde 2012. gada 7. decembrī konceptuāli lēma ieguldīt atkarīgajā SIA LDz Cargo 4867 kravas vagonus 64,87 milj. Ls vērtībā, par attiecīgo vērtību palielinot LDz Cargo pamatkapitālu no 608,6 tūkst. Ls uz 65,48 milj. Ls.

Pašlaik LDz Cargo, lai varētu veikt savu saimniecisko darbību, no LDz nomā kravas vagonus. Ņemot vērā, ka līdzekļi investīcijām ir ierobežoti un LDz nav finansiālas iespējas ieguldīt līdzekļus vagonu atjaunošanā, kā arī ņemot vērā valsts dividenžu politiku, kas neļauj ilgtermiņā plānot kapitālsabiedrības pašas finanšu līdzekļu apjomu investīcijām, lietderīgāk ir palielināt LDz pamatkapitālu, veicot mantisko ieguldījumu (ieguldot kravas vagonus), jo palielināsies ne tikai sabiedrības pamatkapitāls, bet arī pašu kapitāls, kas ir noteicošais rādītājs, lai konkurējot ar citām sabiedrībām, varētu piesaistīt visizdevīgāko finansējumu plānotajām investīcijām, skaidrots rīkojuma projekta anotācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LDZ Cargo iegādāsies 100 jaunus graudu vagonus un pārdos 181 nolietotu vagonu

Žanete Hāka, 10.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA LDZ Cargo izsludinājis iepirkumu par 100 dzelzceļa kravas vagonu piegādi, liecina uzņēmuma paziņojums.

Iegādāties plānots graudu hopervagonus un konkursa piedāvājumus iespējams iesniegt līdz 14. jūlijam.

Tāpat uzņēmums pārdod kravas vagonus, kuriem ir beidzies kalpošanas termiņš, kopumā 181 vienības, no tiem: 80 cisternas, 95 pusvagoni, 6 segtie vagoni.

Vagonu iegādei skaits nav ierobežots, norāda uzņēmums. Vagonu iegādei iespējams pieteikties līdz 29.jūlijam.

Db.lv jau rakstīja, ka, ņemot vērā pieprasījumu dzelzceļa pārvadājumu tirgū un nepieciešamību atjaunot dzelzceļa vagonu parku,LDz Cargo plāno ik gadu iegādāties ap 300-400 jaunus dažāda tipa kravas vagonus, informē VAS Latvijas dzelzceļš.

«Kravas vagona ekspluatācijas mūžs ir apmēram 30 gadi. Ņemot vērā mūsu vagonu parka vidējo vecumu, plānojam, ka līdz 2020.gadam, īstenojot mūsu investīciju politiku, mēs varētu papildināt un atjaunot mūsu vagonu parku atbilstoši nākotnē plānotajam pieprasījumam,» skaidro LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš deviņos mēnešos strādā ar 1,9 miljonu eiro peļņu

Dienas Bizness, 30.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada pirmo deviņu mēnešu finanšu pārskats liecina, ka šogad VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) peļņa pēc nodokļu nomaksas deviņos mēnešos sasniedz 1,9 miljonus eiro un nodrošina finanšu stabilitāti. Pērn šajā periodā uzņēmumam bija 1,07 miljonu eiro lieli zaudējumi, informē uzņēmumā.

«Tas panākts, pārskatot tehnoloģiskos procesus un palielinot darba efektivitāti, kā arī nodrošinot līdzekļu ekonomiju tajās jomās, kur izmaksas iespējams samazināt proporcionāli saimnieciskās darbības apjomiem un nepasliktinot drošību, kustības vadības procesus un citus dzelzceļa darbībai būtiskus aspektus,» skaidro kompānijā.

Šī gada deviņos mēnešos pa LDz infrastruktūru pārvadāti 33,3 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,8% mazāk nekā pērn šajā periodā, un 13,3 miljoni pasažieru, kas ir par 1,5% vairāk nekā pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos. Ņemot vērā, ka divas trešdaļas infrastruktūras pārvaldītāja ieņēmumu veido kravu pārvadājumi, to apjoma izmaiņas ietekmējušas uzņēmuma apgrozījumu – tas bijis 136,4 miljoni eiro jeb par 2,5% zemāks nekā pagājušā gada deviņos mēnešos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kālija parks: nekas nav zaudēts

, 21.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Kālija parks medijiem izplatītais paziņojums:

"Neskatoties uz visāda veida šķēršļiem, 2006.gada otrajā pusē a/s Kālija parks izdevās ne tikai stabilizēt, bet arī palielināt kālija sāls piegādes no Baltkrievijas uz Ventspili. Tā 2006. gada 1. pusgadā a/s Kālija parks pārkrāva 1,373 milj. t kālija sāls, bet 2. pusgada 5 mēnešos – 1,843 milj.t, no kurām piegādes tieši no Baltkrievijas ir minimums 80%.

Tādējādi iespējamā līguma starp VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) un valsts kompāniju Belarusjkalij interpretēšana kā kompāniju a/s Kālija parks un a/s Ventspils Tidzniecības osta izslēgšana no tranzīta biznesa ir pilnīgi absurda. Jebkurš ekspeditors, tostarp arī Latvijas dzelzceļš meitas struktūra, sniedz tikai un vienīgi kravu pavadīšanas pakalpojumus, pārkraušanai izmantojot ostas terminālus. Šajā gadījumā līgumā var būt paredzēta tikai Baltkrievijas kālija sāls piegāde pa dzelzceļu Ventspils ostas virzienā uz a/s Kālija parks terminālu tās turpmākai iekraušanai kuģos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz sola būvēt prettrokšņu sienu, ja Krievu salas apgāde ar kravām radīs paaugstinātu trokšņa līmeni

LETA, 21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja transportējot kravas uz Krievu salu, tiks konstatēts paaugstināts trokšņu līmenis, Pārdaugavā plānots būvēt speciālu prettrokšņu sienu, aģentūru LETA informēja uzņēmumā Latvijas dzelzceļš (LDz).

Patlaban ar zinātniekiem tiekot izstrādāts prettrokšņu sienas projekts.

Vienlaikus uzņēmumā uzsver, ka pa tā dēvēto Bolderājas dzelzceļa līniju, pa kuru gar Torņakalna, Āgenskalna un Iļģuciema dzīvojamajiem rajoniem transportēs kravas uz Krievu salu, jau kursē kravas vilcieni, kas apkalpo uzņēmumus Daugavgrīvā. Piemēram, tiek vestas gāzes turbīnas un apkalpots uzņēmums Latvijas finieris. Turklāt padomju laikos šajā posma kravu plūsma bijusi krietni intensīvāka. Tāpat uzņēmumā norāda, ka Rīgas teritorijā kravas vilcienu satiksme ir bijusi vienmēr, un neviens ap dzelzceļu nav cēlis kilometriem garus nožogojumus.

LDz arī norāda, ka Rīgas domes pārziņā jau ir pilsētas trokšņu karte. Kad Krievu salas projekts tiks realizēts, būs jāmēra trokšņu līmenis konkrētās teritorijās, un tad arī tikšot lemts, kur trokšņu siena ir un kur nav nepieciešama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Dzelzceļam aug izmaksas

Oskars Prikulis [email protected], 26.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvenais iemesls, kāpēc Latvijas dzelzceļam nepieciešams paaugstināt dīkstāves maksas, ir tas, ka NVS un Baltijas valstu dzelzceļa kompānijas vienojušās, ka turpmāk par citu kompāniju vagonu izmantošanu dzelzceļa kompānijām būs jāmaksā vairāk, kā rezultātā LDz izdevumi gadā varētu augt par aptuveni vienu miljonu latu. Jau iepriekš Db norādīja, ka augošās izmaksas segt nāksies dzelzceļa kompāniju klientiem. Šobrīd precīzi nevar pateikt, par cik tieši pieaugs vagonu izmantošanas maksas, kā arī dīkstāves maksas, tomēr kompānijām, kurām nav pašu vagonu parka, tas draud ar ļoti lielām papildu izmaksām. Par dīkstāvēm iekasēto naudu LDz izlieto, lai norēķinātos par vagonu izmantošanu ar partneriem no Krievijas un Baltkrievijas. Pašam LDz pieder salīdzinoši maz vagonu, un lielākoties kravu pārvadājumos tiek izmantoti Krievijas un Baltkrievijas vagoni. Pēc aptuveniem aprēķiniem, visi Latvijas kravu pārkraušanas termināļi pērn LDz par dīkstāvi samaksājuši 7 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LDz Cargo plāno iegādāties 300-400 jaunus kravas vagonus gadā

Žanete Hāka, 20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā pieprasījumu dzelzceļa pārvadājumu tirgū un nepieciešamību atjaunot dzelzceļa vagonu parku, LDz Cargo plāno ik gadu iegādāties ap 300-400 jaunus dažāda tipa kravas vagonus, informē VAS Latvijas dzelzceļš.

«Kravas vagona ekspluatācijas mūžs ir apmēram 30 gadi. Ņemot vērā mūsu vagonu parka vidējo vecumu, plānojam, ka līdz 2020.gadam, īstenojot mūsu investīciju politiku, mēs varētu papildināt un atjaunot mūsu vagonu parku atbilstoši nākotnē plānotajam pieprasījumam,» skaidro LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

3.decembrī notiks atklāts konkurss par dzelzceļa vagonu piegādi. Konkursa komisija atbilstoši nolikuma prasībām vērtēs gan dzelzceļa vagonu piegādes termiņus, atbilstību tehniskajām prasībām, kā arī citus kritērijus, īpaši, dzelzceļa vagonu kvalitāti.

Pašlaik LDz Cargo rīcībā ir 6731 kravas vagons, tajā skaitā segtie vagoni, fitinga platformas, cisternas un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz Cargo iegādāsies 300 dzelzceļa vagonus

Egons Mudulis, 28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) meitasuzņēmums SIA LDz Cargo ir noslēdzis līgumus ar SIA Skinest Latvija par 100 segto un 100 graudu vagonu piegādi, kā arī ar SIA Sigmen par 100 fitinga platformu piegādi.

Šā gada 17. maijā izsludinātajā atklātajā konkursā par dzelzceļa vagonu piegādi interesi izrādīja septiņi pretendenti, no kuriem trīs iesniedza savus piedāvājumus, informē LDz. «Interese par izsludināto konkursu bija liela, arī no ārvalstu uzņēmumu puses. Dzelzceļa vagoni ir ilgtermiņa ieguldījums – tas ļaus mums dažādot un attīstīt kravu pārvadājumu veidus. Piemēram, šobrīd ir vērojams pieprasījums pēc graudu pārvadājumiem, tādēļ graudu vagonu iegāde bija savlaicīgs un pareizs lēmums. Savukārt fitinga platformas nostiprinās mūsu pozīcijas konteineru pārvadājumu tirgū,» norāda LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa vagonu rūpnīcu no nulles būvēs bijušajā cukurfabrikas teritorijā; pilsēta nodrošinās infrastruktūru .

Pie tā, lai pērnā gada nogalē tiktu parakstīts nodomu līgums par bijušās cukurfabrikas teritorijas apgūšanu, visas iesaistītas puses nopietni strādāja, DB saka Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš. 2012.gada 28.decembrī Jelgavas pilsētas domē trīspusēju nodomu līgumu par lielgabarīta kravas vagonu ražošanas uzņēmuma būvniecību Jelgavā bijušās cukurfabrikas teritorijā parakstīja A. Rāviņš, a/s UVZ Baltija valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks un a/s Jelgavas cukurfabrika valdes locekle Inga Rēboka.

DB jau rakstīja, ka UVZ rūpnīcas izveidē plāno ieguldīt nedaudz vairāk par 20 miljoniem eiro, kas ietvertu iekārtu, ēku un infrastruktūras iegādi. Gadā tajā plānots saražot ap 2500 dažāda veida vagonu, pieņemot arī nelielus 5–10 vagonu pasūtījumus. Kaut arī pasaules mērogā izgatavoto vagonu skaits ir neliels, Latvijas mērogiem tas ir visai ievērojams, jo, piemēram, LDz Cargo šogad plāno iegādāties tikai 300 jaunus vagonus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz Cargo pāriet uz pilnīgu elektronisko dokumentu apriti dzelzceļa pārvadājumos

Rūta Cinīte, 28.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnveidojot klientu servisu, līdz ar rudens graudu pārvadājumu apjoma palielināšanos dzelzceļa kravu pārvadātājs SIA LDz Cargo ir uzsācis pārvadājumus ar e-pavadzīmi visā pakalpojuma sniegšanas ciklā, informē VAS Latvijas dzelzceļš Sabiedrisko un korporatīvo attiecību daļa.

Bezpapīru tehnoloģiju ieviešanu iekšzemes satiksmē VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmums SIA LDz Cargo sāka vasaras beigās, un e-pavadzīmes izmantošana visa pārvadājumu pakalpojuma sniegšanas laikā nozīmē, ka viss process, sākot no pavadzīmes noformēšanas nosūtīšanas stacijā un beidzot ar kravas izsniegšanu kravas saņēmējam, notiek elektroniski. Būtiski, ka e-pavadzīme izmantota krautu vagonu sūtījumiem, kur šis process ir sarežģītāks nekā tukšu vagonu sūtījumu noformēšanai, skaidro kompānijā.

Pirmais uzņēmums, kas izmantojis e-pavadzīmi visa procesa laikā, ir AS Dobeles dzirnavnieks, nosūtot kravu no Dobeles uz Ventspili. «E-pavadzīme ir ērtāks, ātrāks un arī lētāks veids kā apstiprināt vagonu pieņemšanu vai nosūtīšanu. Tā vietā, lai dotos uz dzelzceļa staciju atkreditēt pienākošo un izejošo kravu apstiprināšanu, tagad to ērti var izdarīt ar mobilo telefonu,» uzsver AS Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

L-Ekspresis klientus meklēs arī ārpus Latvijas, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Modernizētā vagonu depo remonta pakalpojumi tiks piedāvāti klientiem Baltijas un NVS valstīs, objekta atklāšanā norādīja SIA L-Ekspresis valdes loceklis Rolands Gorodeckis. L-Ekspresis tādējādi kļuvis par modernāko kravas un tālsatiksmes pasažieru vagonu remonta uzņēmumu Baltijas valstīs un plāno kāpināt eksporta īpatsvaru no 20% līdz 40%.

Depo kopumā trīs gadu laikā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras projekta ietvaros ieguldīti 14 milj. eiro, no kuriem virs 4,5 milj. eiro ir Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējums. Investīcijas, kuras plānots atpelnīt piecu līdz septiņu gadu laikā, depo ļaus izveidot L-Ekspresim papildu 50 darba vietas līdzās šobrīd esošajām 415.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas puiši būvēs snovborda parku Pjenčanas olimpiādē

Linda Zalāne, 03.01.2018

Nine Royals snovborda parks tika veidots divas nedēļas un to būvēja 12 profesionāļi.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gads ir bijis līdz šim veiksmīgākais gads SIA We Build Parks uzņēmuma vēsturē un šogad tā komanda dosies uz ziemas olimpiskajām spēlēm Dienvidkorejā, Pjenčanā.

SIA We Build Parks ietilpst vairāki zīmoli – Baltic Snowpark Agency, Whiteline Wake Features, Velosolutions un Activity Parks. Baltic Snowpark Agency, papildus projektiem Baltijā, 2017. gadā piedalījusies vairākos iespaidīgos pasaules notikumos, piemēram, Nine Royals Itālijā un X Games Norvēģijā. Šie pasākumi pulcē tikai pasaules labākos atlētus un veicina profesionālā sporta attīstību. Šogad Baltic Snowpark Agency ārpus gada lielākā notikuma, kad tiks būvēts Korejas Olimpisko spēļu snovborda parks, plāno īstenot arī vēl citus projektus Baltijā un citviet pasaulē.

Olimpiāde Āzijas kontinentā norisināsies jau trešo reizi. Pēdējo reizi tas notika 1998.gadā Nagano. «Tas ir rezultāts mērķtiecīgam darbam desmit gadu garumā, specializējoties augsta līmeņa parku būvniecībā Baltijā un citur pasaulē. Mūsu komanda olimpiādē strādās kopā ar savu ilggadējo partneri, vācu kompāniju Schneestern. Būsim tur 40 dienas, līdz pat medaļu sadalei slope style disciplīnā, kur braucējiem būs jāpārvar seši elementi pēc kārtas, veicot sarežģītus trikus. Esam ļoti saviļņoti piedzīvot šo lielo notikumu. Ceram, ka politiskā situācija neietekmēs spēļu norisi,» atzīst SIA We Build Parks valdes priekšsēdētājs Jānis Jansons, kurš atklāj, ka parka izveidē līdzdarbosies 12 profesionāļi un vairāk nekā 20 brīvprātīgie.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā spāru svētkus nosvinējis “Ulmaņa parks II”, kura vērtība sasniedz 21 miljonu eiro. Tas ir jau ceturtais uzņēmuma ''PICHE'' attīstītais biznesa parks, kas atrodas lidostas “Rīga” tuvumā un piedāvā nomāt lielas noliktavu un biroju telpas.

Šobrīd rezervēti 70% no kopējās pieejamās platības.

“Ulmaņa Parks II” atrodas blakus “Lidostas Parks”, kas savu darbu sāka 2018. gadā, “Green Park”, kas nomniekiem tika piedāvāts divus gadus vēlāk, un “Ulmaņa Parks I”, kas darbību sāka 2017. gadā.

“Mums ir liels prieks, ka pasaulē šķietami sarežģītā situācija netraucē uzņēmumiem augt. Tie meklē iespējas paplašināt gan savas biroja, gan noliktavas telpas, par ko liecina fakts, ka 70% “Ulmaņa Parks II” platības ir iznomātas jau būvniecības stadijā. Plānojam pirmo kārtu ekspluatācijā nodot jūlija vidū. Šis objekts turpinās nostiprināt Mārupi kā vienu no nozīmīgākajām biznesa apkārtnēm Latvijā. Uzņēmums plāno šeit attīstīt vēl vismaz 100 000 m² industriālās platības,” saka “Ulmaņa Parks II” būvnieka un attīstītāja, uzņēmuma ''PICHE'' vadītājs Pēteris Senkāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū piemērojusi VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) 5,7 miljonu eiro sodu, aģentūrai LETA apstiprināja LDz pārstāve Ella Pētermane.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka LDz nepiekrīt KP pārmetumiem un uzskata tos par nepamatotiem. LDz plāno iesniegt Administratīvajai apgabaltiesai pieteikumu par KP lēmuma atcelšanu.

LDz ieskatā, ne mātes kompānija kā publiskās dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, ne par dzelzceļa kravu pārvadājumu organizēšanu atbildīgā meitas sabiedrība "LDz Cargo" nav radījuši tādus apstākļus, kas liegtu citiem komersantiem nodarboties ar pārrobežu kravu pārvadājumiem.

LDz pārstāve skaidroja, ka KP lietu par "LDz Cargo" un LDz darbību dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū Latvijā ierosināja 2018.gada 28.decembrī pēc 2017.gada 7.novembrī saņemtā AS "Baltijas ekspresis" iesnieguma un tā vēlākiem papildinājumiem. Lietas izpētē KP vērtēja "LDz Cargo" un LDz darbības, kas saistītas ar pārvadātāju piekļuvi pierobežu zonai un kravu pāradresāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru