Modernizētā dzelzceļa infrastruktūra ļaus Liepājas ostai ātrāk un ar mazāku risku apkalpot lielāku kravu daudzumu, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
VAS Latvijas dzelzceļš īstenotā Liepājas dzelzceļa stacijas modernizācija ļaus jau šogad Liepājas ostā kravu apgrozījumu palielināt līdz 8,2 milj. tonnu. Tāda ir optimistiskā prognoze, modernizētās preču stacijas atklāšanā sacīja Liepājas pašvaldības vadītājs Uldis Sesks. Ar Kohēzijas fonda atbalstu par vairāk nekā 24 milj. eiro rekonstruēta un modernizēta Liepājas dzelzceļa preču stacijas signalizācijas sistēma, kā arī paplašināti sliežu ceļi Ziemeļu parkā, kas nodrošina Karostas kanāla termināļiem operatīvu kravu apstrādi. Būtiski uzlabota visas dzelzceļa infrastruktūras drošības sistēma, datorizējot vilcienu satiksmes organizēšanu un izslēdzot cilvēka faktora raisītas problēmas. Pagaidām jaunā sistēma darbojas nevainojami, apgalvo projekta īstenotāji. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde plāno turpināt dzelzceļa infrastruktūras pilnveidošanu. Viena no šī gada SEZ budžeta prioritātēm ir dzelzceļa pārmiju rekonstrukcija galvenajā Liepājas ostas dzelzceļa pievadā no dzelzceļa stacijas, kam tiks izlietoti 300 tūkst. eiro.
«Liepājas tautsaimniecības sirds ir osta. Lai šī sirds labi strādātu arī turpmāk, nepieciešami labi asinsvadi bez trombiem. Un šis ir projekts, kurš ir novērsis vienu no trombiem,» sacīja ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola, uzsverot, ka ievērojami uzlabota kravu apstrādes efektivitāte, kā arī tā kļūst ienesīgāka, jo katra minūte, ko vilciens pavada apstājoties, ir «dzīva nauda».
Visu rakstu Dzelzceļš sola jaunu asinsriti lasiet 22. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.