Dienas Bizness

  • 1 trešdiena,
    marts

    Ivars, Ilgvars

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8531

    USD: 1.0597

Ražošana

Dzelzceļš vagonus ražos pats  6

Daugavpilī izgatavoti pirmie vagoni; priekšā sertifikācija un klientu meklēšana, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. 

Šodien SIA Rīgas Vagonbūves uzņēmums Baltija prezentē pirmo pēc neatkarības atjaunošanas Latvijā konstruēto un ražoto kravas vagonu. Baltijas akcionāru starpā ir valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) meitasuzņēmums SIA LDz ritošā sastāva serviss (25%) un divi Krievijas pilsoņi.

Par to, ka Daugavpilī 2013. gadā varētu komplektēt un arī ražot dzelceļa vagonus, prese vēstīja jau 2012. gada sākumā. LDz vadītājs Uģis Magonis togad (21.08.2012.) DB norādīja, ka doma par vagonu ražošanu Daugavpilī nebūs viegli īstenojama, un procesa tālākā virzība atkarīga no pieejamo lējumu kvalitātes.

Vagons gatavs

Tobrīd (2011–2012) tirgū bija vagonu trūkums, un LDz tika spriests, ka šo problēmu varētu mēģināt atrisināt pašu spēkiem. Tad arī satikti vēlākie investori no Krievijas ar inženiertehnisku domāšanu, par projekta pirmsākumiem saka Baltijas valdes loceklis Guntis Innuss. Viens no iemesliem, kādēļ izvēlēta Daugavpils, ir tas, ka tur profesionālajā vidusskolā tiek sagatavoti atbilstoši speciālisti.

Projekta vajadzībām nākotnē tika iegādāta zeme un bijušās betona gulšņu rūpnīcas Stīga Balt cehi. Tomēr, lai nezaudētu laiku, LDz ritošā sastāva centrā izgatavoti pirmie divi beramkravu (ogles, šķembas u. tml.) pusvagoni. Minētie vagoni izveidoti, ņemot vērā, ka šis ir viens no pieprasītākajiem vagonu tipiem. Tālāk vagoni tiks nodoti Baltijas Testēšanas centram, kur tie tiks izmēģināti poligonā, sertifikācijas saņemšanai sērijveida ražošanai. Tas prasītu vismaz pusgadu.

Komplektējošās detaļas iegādātas konkursa kārtībā no Krievijas un Ukrainas. Tā inovatīvi ratiņi izgatavoti Ukrainā pēc amerikāņu Amsted Rail patenta. Ar laiku ir doma ārpus Latvijas pasūtīt vienīgi nepieciešamo metālu.

Tuvākajā laikā Baltija beigs darbu arī pie dzelzceļa cisternu un pēc tam arī platformu modeļu dokumentācijas. Par Baltijas vagoniem interesi izrāda ne tikai LDz, bet arī Baltijas kaimiņvalstu dzelzceļa uzņēmumi.

Visu rakstu Dzelzceļš vagonus ražos pats lasiet 12. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Jaunākās ziņas kategorijā

Pērn zemākais pārvadāto kravu apjoms kopš 2010. gada

2016. gadā, salīdzinot ar 2015. gadu, ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāto kravu apjoms ir samazinājies par 8,1 miljonu tonnu jeb 6,6 %. Būtiskākais pārvadāto kravu kritums par 7,8 miljoniem tonnu jeb 14,1 % bija dzelzceļa...

Reklāma