Jaunākais izdevums

Šajā nedēļas nogalē, 18. un 19.septembrī, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Mežciemā atgriezīsies Latvijas autosporta leģenda - Dzintara Volga.

Sacensību Dzintara Volga pirmsākumi meklējami tālajā 1963. gadā un tās notikušas gan Mežaparka autotrasē, gan Rīgas hipodromā, bet zelta laikus tās piedzīvoja astoņdesmitajos gados, kad Biķernieku trases malā pulcējās pat 100 tūkstoši autošosejas sacīkšu fanu. Gaidāms, ka arī šajā nedēļas nogalē sporta kompleksā sabraukušo skatītāju skaits būs mērāms tūkstošos, jo gaidāms nevis šovs, bet gan īstas cīņas par Dzintara Volgas ceļojošo kausu.

«Galvenais dzinulis, rīkojot šīs sacensības bija vēlme saglabāt vēsturi, jo - ja nav vēstures, nav arī nākotnes. Likās, ka tehnikas būves prasmes šai datorizācijas laikmetā sāk zust un man liekas svarīgi tās nodot tālāk jaunajai paaudzei,» stāsta VAS Biķernieku kompleksās sporta bāzes valdes priekšsēdētājs un sacensību direktors Māris Ozoliņš. «Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli,» sacīja Māris Ozoliņš.

Bez Volga GAZ-24 automobiļiem autotrasē Mežciemā savā starpā cīnīsies četru grupu braucēji deviņās dažādās ieskaites klasēs, jo vienlaikus bez Dzintara Volgas retro automobiļu sacensībām šeit norisināsies arī Latvijas un Igaunijas čempionāta pēdējais posms autošosejā, kā arī Baltijas jūras kausa izcīņas sacensības. Un tas nozīmē, ka uz starta izies ne tikai vēsturiskie GAZ un sporta VAZ markas automobiļi, bet arī formulas un mūsdienu sporta auto, jo vienlaikus norisināsies arī Baltijas jūras kausa izcīņa Super Production 2000 klasē, kā arī Latvijas un Igaunijas autošosejas čempionāta pēdējais posms.

Šobrīd sacensībām pieteikušies 16 dalībnieki formulu klasē un šī ir pirmā reize pēdējo turpat 30 gadu laikā, kad vienlaikus uz Biķernieku trases starta līnijas stāsies tik daudz Formula Easter un Formula Mondial automobiļu. Kopējo dalībnieku skaitu visās klasēs pagaidām prognozēt nevar, jo pieteikumu iesniegšanas termiņš beidzas tikai piektdien, 17. septembrī, bet jau šobrīd ir autosporta festivālam Dzintara Volga ir pieteikušies vairāk nekā 60 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas, Baltkrievijas, Igaunijas, Ukrainas un pat Vācijas.

«Padzirdot, ka šis pasākums ir atdzīvināts, nevarēju palikt malā. Noīrēju Igaunijā formulu, jo Latvijā diemžēl tās vairs neražo, un būšu uz starta. Savulaik diezgan klasiskā manierē ienācu formulu sportā no autošosejas sacīkstēm un septiņdesmito gadu vidū ar Formula Vostok nobraucu četrus gadus. Šoreiz manā rīcībā būs Formula Mondial, bet tā kā tas ir tehniskais sporta veids, rezultātus vēl neprognozēšu. Katrā ziņā esmu gandarīts par kuplo dalībnieku skaitu un ceru trasē satikt arī kādu no agrāko laiku cīņu biedriem. Entuziasms ir un noskaņojums ir kareivisks,» stāsta viens no Dzintara Volgas dalībniekiem Formulu klasē, Agris Staņēvičs.

Dzintara Volgas kausa izcīņa norisināsies šajā nedēļas nogalē VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē. Sestdien, 18. septembrī paredzēti visu grupu un klašu braucēju testi un kvalifikācijas braucieni, bet svētdien, 19. septembrī - lielais fināls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Dzintara Volga Mežaparkā

Lelde Petrāne, 18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau otro gadu pēc kārtas Mežaparkā 16.jūnijā norisinājās Dzintara Volga - antīko automašīnu parāde un sacensības.

Dzintara Volga savulaik bija vienas no populārākajām šosejas autosacīkstēm Padomju savienībā, kas 80. gados pulcēja desmitiem tūkstošu skatītāju.

Pirmās Dzintara Volgas sacensības notika 1963. gadā, kad Rīgas taksometru parka fiziskās kultūras kolektīvs organizēja automobiļu ātrumsacīkstes. Tās norisinājās Mežaparkā pa asfaltēto celiņu apļiem, kur pirms kara atradās motociklu trase.

Vēlāk Dzintara Volgas sacensības norisinājās gan Mežaparkā, gan Biķerniekos un bijušajā Rīgas hipodromā, bet no 1968. gada Dzintara Volga pilnībā pārcēlās uz Biķernieku trasi. Ar laiku šīs sacensības kļuva par otrajām prestižākajām Padomju Savienības autosacīkstēm uzreiz aiz PSRS čempionāta, un tajās piedalījās visi tālaika slavenākie PSRS autosportisti. 1980. gadā Dzintara Volga sasniedza maksimālo dalībnieku skaitu - uz starta stājās 154 sportisti no 23 PSRS pilsētām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad viena no lielākajām un vēl joprojām modernākajām autosporta trasēm Baltijas reģionā VAS Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze svin savu 44. dzimšanas dienu.

Par godu šai jubilejai Biķernieku teritorijā sestdien atklās pieminekli Eduardam Kiopem un Kārlim Ošiņam – vīriem, bez kuriem Latvijas autosporta attīstība ir grūti iedomājama.

Leģendāras personības

Tieši pateicoties Kiopem Rīgā tika uzbūvēta viena no modernākajām auto un moto šosejas trasēm bijušās PSRS teritorijā. 1966. gadā tika atklāta Biķernieku moto trase un kartodroms. Divus gadus vēlāk tika pabeigta arī autotrases ierīkošana. Kiope bija leģendārs cilvēks, kurš spēja ne tikai pārliecināt Latvijas PSR augstākās amatpersonas par šāda kompleksa nepieciešamību, bet arī vēlāk pats vadīt trases būvniecību. Pēc sporta bāzes nodošanas ekspluatācijā allaž dzīvespriecīgais vīrs kļuva par tās vadītāju un bija tās direktors līdz pat 1995. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rātslaukumā norisinājās pasākums, kas veltīts padomju laiku auto sacensībām Dzintara Volga. Jau trešo gadu tās notiks kultūras un atpūtas parkā Mežaparks.

Sacensības Dzintara Volga savulaik bija vienas no prestižākajām auto sacensībām bijušajā Padomju Savienībā un pulcēja desmitiem tūkstošu skatītāju. Pirmās Dzintara Volgas sacensības notika 1963. gadā un norisinājās tieši Mežaparkā.

Pasākumā Rātslaukumā piedalījās Latvijas slavenākie Dzintara Volga sacensību dalībnieki, kuri izstādīja klātesošo apskatei savus sacīkšu automobiļus. Vēlāk mašīnas devās uz Mežaparku, kur paliks līdz 15.jūnijam, kad starts tiks dots vēsturisko auto sacīkšu 50 gadu jubilejas pasākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgas Motormuzeja eksponāti festivālā Dzintara Volga 2010

Aldis Zelmenis, 16.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja vēsturiskie sporta spēkrati piedalīsies atjaunotajā autosporta festivālā „Dzintara Volga 2010”, kas no 17. līdz 19 septembrim norisināsies Biķernieku kompleksajā sporta bāzē (BKSB). Pasākuma programmā paredzēti izbraucieni ar vēsturiskajiem sporta automobiļiem un to izstāde.

No Rīgas Motormuzeja zelta krājumiem sacensībās startēs:

ESTONIA – 16 M

Sacīkšu automobilis, kurš savulaik tika būvēts bijušās PSRS formulas klasei – 2 un bija viens no populārākajiem PSRS. To nelielā sērijā ražoja laika periodā no 1971.g. līdz 1974. gadam un tās spēka agregāts oriģināli bija Moskvičs – 412 motors.

Bet, lai sacīkšu auto labāk ripotu, daudzos bijušās PSRS auto klubos sporta spēkratu pārbūvēja, uzstādot Žiguļa vai vēl jaudīgāka auto motoru. Sacīkstēs ESTONIA - 16 M startēja līdz 80.gadu vidum, izcīnot uzvaras 25 dažādos PSRS čempionātos šosejā pa apli un iegūstot 7 zelta, 7 sudraba un 8 bronzas medaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklāta atjaunotā Biķernieku kompleksās sporta bāzes (BKSB) trases starta-finiša māja.

Ēkas atklāšanā 7. jūlijā piedalījās arī vīri, kas tālajā 1966.gadā cēla pirmo starta-finiša māju. Pēc renovētās ēkas durvju vēršanas tika dots starts Rīgas Motormuzeja (RMM) kausa izcīņai autošosejā vēsturiskajām GAZ un VAZ sacīkšu automašīnām, kas vienlaikus ir sacensību Dzintara Volga šīs sezonas 3.posms.

Starta-finiša ēkas atklāšanas pasākumā Rīgas Motormuzeja (RMM) direktors Aivars Aksenoks pauda gandarījumu par paveikto un uzsvēra, ka starta-finiša māja ir aprīkota ar mūsdienīgām ierīcēm un tehnoloģijām, tā ir funkcionāla, kā arī atbilst sacensību rīkošanas standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas beigās Biķernieku sporta kompleksā paredzētajā autošosejas sacensību festivālā Dzintara Volga, uz starta stāsies Radio 101 ētera cilvēks Egons Reiters.

Jaunais sportists atklāja, ka vēl nekad nav piedalījies autosacīkstēs un tas viņam būs liels izaicinājums. «Domāju, ka finišu sasniegšu. Nedomāju, ka būšu pirmais, bet finišēšu gan; simtu pirmais būšu,» savas izredzes vērtē Egons Reiters.

Jaunā sportista sagatavošanās procesam un apmācības procesā, savu roku pielicis viens no pazīstamākajiem Latvijas autošosejas braucējiem Ģirts Krūzmanis, kurš par sava jaunā skolnieka sniegumu ir apmierināts. «Būs OK. Vienīgi jāpiedomā pie pareizas pārslēgšanās un bremzēšanas pirms līkuma,» norāda Ģ. Krūzmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru