Transports un loģistika

easyJet: emisiju tirdzniecības shēmai jābūt taisnīgai

, 20.12.2006

Jaunākais izdevums

Eiropas Savienība 20.decembrī plānojusi publicēt likumdošanas ieteikumus, kas paredz lidaparātu operatorus iekļaut Eiropas Savienības (ES) Siltumefekta gāzu emisiju tirdzniecības sistēmā (ETS – Emissions Trading Scheme), Db.lv informēja Latvijas Transatlantiskās organizācijas (LATO) preses sekretāre Dagnija Stuķēna.

Endijs Harisons (Andy Harrison), easyJet izpilddirektors komentē: "Aviācijas radītās emisijas veido tikai aptuveni 1.6% no globālo siltumnīcefektu gāzu emisijām un mēs apsveicam to, ka līdz ar avio nozares iekļaušanu siltumefekta gāzes emisiju tirdzniecības sistēmā, aviolīnijām būs pieejami tirgus instrumenti, lai dotu ieguldījumu par tās radīto ietekmi uz vidi."

Viņš norāda, ka "siltumefekta gāzu emisiju tirdzniecības sistēma ir pareizais veids, kā aviācija var izbalansēt tās lielos ekonomiskos un sociālos ieguvumus iepretim tās ietekmei uz vidi. Tas ir daudz labāk nekā valdībām pielietot dažādas neefektīvas nodokļu sistēmas, tādējādi radot iespaidu, ka tās daudz paveic vides uzlabošanā."

"Tomēr šīs shēmas ieviešanai jānotiek skaidri un pilnīgi, sākot no vienas konkrētas dienas – tur nav nekādu vidusceļu. Piemērojot šo shēmu tikai ES iekšējiem lidojumiem, tas attieksies tikai uz 20% Eiropas aviācijas emisijām un daudzas aviolīnijas būs izslēgtas no šīs shēmas. Eiropas Komisijas lēmums palaist garām 80% Eiropas aviācijas gāzu emisijas vairāk izskats pēc politiska kompromisa nekā pēc vēlmes aizsargāt vidi," akcentē aviokompānijas izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet simtā Airbus lidmašīna Rīgā

, 17.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lidojumu tūres pa lielākajām Eiropas pilsētām, easyJet simtais Airbus A319 21. augustā pirmo reizi iegriezīsies Rīgā. Tā būs iespēja visiem easyJet pasažieriem, kas ieplānojuši lidojumu no Rīgas uz Berlīni šajā dienā, izbaudīt lidojumu vienā no jaunākajām, klusākajām un videi draudzīgākajām easyJet lidmašīnām.

easyJet iegādājās savu simto Airbus A319 pirms nepilniem četriem mēnešiem, un tā vienmēr atšķirsies ar savu īpašo zīmējumu no pārējām 137 flotē esošajām lidmašīnām. easyJet simtā lidmašīna tika iegādāta 3,5 gadu laikā pēc pirmā Airbus lidaparāta. Tas nozīmē, ka easyJet uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pēc 12 dienām.

2002. gada oktobrī easyJet uzstādīja pasūtījuma rekordu, plānojot līdz pat 240 lidmašīnu iegādi no Airbus. 2006. gada novembrī pasūtījums tika palielināts un tagad sastāda jau 315 lidmašīnas. Tas apliecina easyJet ilgtermiņa izaugsmi Eiropas tirgū.

Ar vidējo lidmašīnu vecumu 2,2 gadi, easyJet pieder jaunākā un videi draudzīgākā flote starp visām nozīmīgākajām aviokompānijām Eiropā. Jaunākais Airbus A319 ir aptuveni par 15% efektīvāks uz vienu pasažiera vietu nekā nomainītais 737-300 modelis. Jaunais lidaparāts kombinācijā ar augstāku lidmašīnu piepildījumu, nozīmē, ka tradicionālās aviolīnijas izdala par 27% vairāk oglekļa dioksīda izmešus uz vienu pasažieri kilometrā nekā easyJet tajos pašos maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet pēdējā vasaras izpārdošanā biļetes līdz pat 25% lētāk

, 31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šodien uzsāk fantastisku vasaras noslēguma izpārdošanas akciju, piedāvājot līdz pat 25% atlaidi ikvienam lidojumam, ikvienā maršrutā no 2007. gada 29. oktobra līdz 2008. gada 31. janvārim. Turklāt aviokompānija ir nodrošinājusi 20% atlaidi automašīnu nomai ar Europcar un 50,000 viesnīcu istabas par cenu zem 30 eiro (~ 21Ls) vienai personai par nakti, ja rezervācija tiek veikta easyJet mājas lapā www.easyJet.com

Ar 25% atlaidi lidojumiem 334 maršrutos uz 84 galamērķiem Jūs varat iepirkties kādā no Eiropas visburvīgākajiem Ziemassvētku tirdziņiem, aizlaist uz Jaungada ballīti vienā no lieliskākajām Eiropas pilsētām vai izbaudīt slēpošanas sezonas pirmo sniegu. Izpārdošana ir arī ideāls iemesls, lai izpētītu kādu no easyJet jaunākajiem galamērķiem, piemēram, Sofija, Bukareste, Gdaņska un Madeira.

Lai izmantotu lielisko piedāvājumu, Jums ir tikai jāreģistrējas www.easyJet.com laika posmā no piektdienas, 31. augusta līdz otrdienas, 4. septembra pusnaktij, lai veiktu darījumu.

Rezervējiet pēc iespējas ātrāk, lai iegūtu labākos piedāvājumus. Tikai ar pāris pirkstu pieskārieniem easyJet mājas lapā, Jūs tagad varat iegādāties lidojumus, iznomāt automašīnu un rezervēt viesnīcu, nemeklējot tos dažādās interneta mājas lapās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet 12 mēnešu darbības rezultāti

, 14.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet ziņo par rekordlieliem ienākumiem, pieaugums par 56%, līdz £129 miljoniem sterliņu mārciņu

Rekordliela pirmsnodokļu peļņa 129 miljonu sterliņu mārciņu apjomā, pieaugums par 56%, salīdzinot ar 83 miljonu sterliņu mārciņu pirmsnodokļu peļņu 2005.gadā.

Pasažieru pieaugums par 11.5%, sasniedzot 33 miljonus.

Ienākumi no pasažiera vietas pieauguši par 5.9% vai 2.13 sterliņu mārciņu par vietu, ko sekmēja pārliecinoši vasaras pārdošanas rezultāti.

Būtiski pieauguši papildu ienākumi - par 34% vai 0.86 sterliņu mārciņu par vietu.

Vienības izmaksas, izslēdzot degvielu, nokritušās par 1.5% vai 0.42 sterliņu mārciņu uz vienu vietu, no £28.78 uz £28.36.

Degvielas izmaksas uz vienu vienību pieaugušas par 33% vai 2.48 sterliņu mārciņas uz vienu vietu.

Atdeve no ieguldījumiem palielinājusies līdz 10.1%, par 3 procentu punktiem, salīdzinot ar 7.1% 2005.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet piešķirta balva kā labākajai zemo cenu aviolīnijai

, 25.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet saņēmusi Labākās zemo cenu aviolīnijas godalgu ikgadējās OAG Aviolīniju industrijas balvas (Official Airline Guide Airline Industry Awards) ietvaros.

Balva tiek piešķirta visaugstāk novērtētajām un inovatīvākajām aviolīnijām un lidostām, balstoties uz patērētāju balsojumiem – patstāvīgajiem lidotājiem visā pasaulē, Db.lv informē easyJet.

Neviena Eiropas aviolīnija iepriekš nav saņēmusi šādu balvu. Iepriekšējos gados šādas godalgas saņēmušas tādas aviokompānijas kā Southwest, jetBlue un Virgin Blue. Balva ir īpaši nozīmīga aviokompānijai easyJet, jo balsotāju vidū pārsvarā ir biznesa ceļotāji.

“Šo balvu nevajadzētu novērtēt par zemu. Šī ir pirmā reize, kad to saņem Eiropas aviolīnija, un mums bija diezgan nopietna konkurence no jetBlue un Southwest aviokompāniju puses, “ uzsver easyJet vadītājs Endijs Harisons (Andy Harrison), apmeklējot balvas pasniegšanas ceremoniju Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

3,5 gadu laikā easyJet nopirkusi 100 Airbus A318

, 26.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija, saņēmusi savu 100-to Airbus A319, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāve Dagnija Stuķēna.

easyJet Airbus 100-tā lidmašīna ir piegādāta tikai 3,5 gadus pēc tam, kad easyJet saņēma pirmo Airbus lidaparātu. Tas nozīmē, ka easyJet ir uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pa 12 dienām – tas ir ātrākais lidmašīnu skaita pieaugums visu aviokompāniju vēsturē, aprēķinājis easyJet.

2002.gada oktobrī easyJet uzstādīja pasūtījuma rekordu – 240 Airbus lidmašīnas. Pirmo lidmašīnu piegādāja pēc gada. 2006.gada decembrī pasūtījums tika paplašināts un tagad sastāda 315 lidmašīnas piegādei līdz 2010.gadam.

Kopējā pasūtījuma cena sastāda 6 miljardus eiro. Lidmašīna izmanto Francijā ražotus CFM56-5B un Cīrihē SR Technik uzturētus dzinējus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet trīs gadu laikā Latvijā pārvadājusi 250 000

, 26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šogad novembrī atzīmē savu trešo darbības gadu Latvijā, Db.lv informēja Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants pārstāve Elīna Lazdāne.

easyJet pirmais lidojums no starptautiskās lidostas Rīga uz Berlīnes Šēnefeldas lidostu tika veikts 2004. gada 25. novembrī. Trīs gadu laikā easyJet ir piedāvājusi tiešos reisus maršrutā Berlīne – Rīga – Berlīne –Rīga katru dienu.

Kopš lidojumu uzsākšanas Latvijā, easyJet ir pārvadājusi vairāk kā 250 000 pasažieru šajā maršrutā vai vidēji 83 000 pasažierus gadā. easyJet plāno arī turpināt šādā līmenī un paredz pārvadāt apmēram 300 000 pasažierus Rīgas-Berlīnes maršrutā līdz 2008. gada maijam.

Šie pēdējie trīs gadi ir bijuši veiksmīgi arī easyJet zemo cenu biznesa modelim Eiropā. Līdz ar rekordlielu ienākumu pieaugumu šajos gados, easyJet ir paplašinājis savu tīklu un floti attiecīgi līdz 353 maršrutiem un 137 lidaparātiem, tādējādi kļūstot par ceturto lielāko aviolīniju Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, degvielas krīze, ir par pamatu baumām, par to, ka Rīgas lidostā šogad kļūs par vienu lidsabiedrību mazāk.

easyJet lidojumus uz Latviju ir veicis kopš 2004. gada novembra. Saavukārt kompānijas trešā ceturkšņa rezultāti pierāda, ka tās galvenā izaugsme vērojama Londonā (Getvikas lidostā), Francijā, Itālijā un Spānijā.

Jau tagad biļetes maršrutā Rīga-Berlīne-Rīga aviokompānijas mājas lapā var pasūtīt tikai līdz šī gada 2. novembrim. Maršruts Berlīne-Rīga nebūs pieejams easyJet ziemas lidojumu grafikā, jo tas nav attīstījies kā aviokompānijas vadība bija cerējusi, tādēļ arī pieņemts lēmums to neiekļaut ziemas lidojumu grafikā. Pasažieri, kuri rezervējuši jebkuru lidojumu, varēs tās izmantot šajā maršrutā līdz vasaras lidojuma grafika beigām. Tomēr cerība, ka easyJet pavisam nepametīs Rīgas lidostu tomēr pastāv, jo vasaras grafiku lidsabiedrība šogad sola publicēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

EasyJet nostiprinās Igaunijā

Jānis Rancāns, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija EasyJet šā gada ziemā uzsāks lidojumus jaunā maršrutā uz Igaunijas galvaspilsētu Tallinu.

Aviokompānija iecerējusi ziemā uz Tallinu, papildus jau esošajiem lidojumiem, doties no Getvikas lidostas Londonā. No Getvikas EasyJet jaunus lidojumus plāno arī uz Menas salu un Turīnu.

EasyJet uzsāks arī jaunus lidojumus no Eseksas uz Ženāvu un Venēciju, no Mančesteras uz Telavivu, no Ņūkāslas uz Amsterdamu un no Bristoles uz Kopenhāgenu. Šā gada ziemā EasyJet paredzējis veikt lidojumus kopumā 280 maršrutos.

Igaunija ir vienīgā Baltijas valsts, uz kuru lido EasyJet. Britu lidsabiedrība iepriekš veica reisus arī no Rīgas uz Berlīni, tomēr 2008. gadā EayJet tos slēdza. Pašlaik EasyJet lido uz Tallinu no Stanstedas lidostaas Londonā un Liverpūles.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Ierobežot emisijas, nevis ekonomikas izaugsmi

Eiropas Parlamenta deputāts Valdis Dombrovskis., 20.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ierobežotu siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas atmosfērā un veicinātu ES dalībvalstu Kioto saistību izpildi, sākot ar 2005. gadu ES ir ieviesta emisiju tirdzniecības shēma. Tās ietvaros Eiropas Komisija (EK) katrai dalībvalstij piešķir emisiju kvotas. Pagājušajā piektdienā EK pieņēma galīgo lēmumu par siltumnīcu efektu izraisošo gāzu emisiju kvotām Latvijai un vairākām citām ES dalībvalstīm 2008.-2012. gadiem. Latvijai piešķirtā CO2 emisiju kvota ir 3,43 milj. tonnu gadā.

Šāda EK pieeja ir vismaz dīvaina, jo atbilstoši pašas EK sniegtajai informācijai, ES emisiju tirdzniecības shēmas mērķis ir palīdzēt ES dalībvalstīm to Kioto mērķu sasniegšanā. Tādējādi kvotu piešķīrums būtu saistāms ar dalībvalstu progresu Kioto mērķu sasniegšanā.

Vairums no jaunajām ES dalībvalstīm jau ir sasniegušas savas Kioto saistības attiecībā uz izmešu samazināšanu. Latvijā siltumnīcas efektu izraisošo emisiju līmenis uz vienu iedzīvotāju ir zemākais ES. Latvija jau ir izpildījusi savas Kioto saistības. Paredzams, ka 2010. gadā izmešu daudzums samazināsies par 46%, salīdzinot ar 1990. gadu - piecas ar pusi reizes vairāk nekā Latvijas Kioto saistības. EK aicina dalībvalstis līdz 2020. gadam samazināt siltumnīcas efektu izraisošo gāzu izmešus par 20%. Tātad Latvija vairāk nekā divkārt ir pārsniegusi to mērķi, ko ES kopumā varētu sasniegt tikai 2020. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija iesaistīsies starptautiskajā emisiju tirdzniecībā

, 25.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides ministrija sadarbībā ar Pasaules Banku pabeigusi pētījumu Klimata pārmaiņu investīciju sistēmas izveides priekšizpēte, kura rezultātā sagatavots ziņojums par Latvijas līdzdalību Kioto protokola noteiktajā Starptautiskā emisiju tirdzniecībā, kas paredz, ka valstis, kurās emisiju apjoms ir zemāks par to saistību līmeni, var pārdot savas neizmantotās emisiju tiesības (noteiktās daudzuma vienības) citai valstij, kas pārsniegusi savu pieļaujamo emisiju apjomu. Tādējādi emisiju apjoms kopumā nemainās.

Ministru kabinets ir apstiprinājis Koncepciju par Latvijas dalību starptautiskajā emisiju tirdzniecībā (MK 2006.gada 12.aprīļa rīkojums Nr.249), sākot ar Kioto protokola pirmo saistību periodu, t.i. no 2008. gada. Iegūtie līdzekļi no Latvijai piederošo brīvo emisiju tiesību jeb noteiktā daudzuma vienību pārdošanas tiks ieskaitīti valsts budžetā un izmantoti tādu projektu atbalstam, kas samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas, veicina cilvēkresursu kapacitātes celšanu un informē sabiedrību par klimata pārmaiņu samazināšanas pasākumiem. Finansējumu varēs saņemt jebkura juridiska persona esošās valsts atbalsta likumdošanas ietvaros.

Ņemot vērā to, ka starptautiskā emisiju tirdzniecība ir jauns finanšu instruments un šāds tirgus vēl neeksistē, kā arī globālā mērogā pieredze par šāda tirgus izveidi nav pieejama, Vides ministrija plāno arī turpmāk sadarboties ar Pasaules Banku šādas sistēmas izveidei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz 892.2 miljoniem GBP (787.1 GBP milj. LVL).

easyJet darbības rezultāti līdz 31.martam:

·Kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz £892.2 miljoniem ar pamata peļņu pirms nodokļu nomaksas kā iepriekš plānots

·Pasažieru skaits palielinājies par 15% līdz 18.9 miljoniem

·Lidmašīnu piepildījums ir 81%, līdzīgi kā pagājušajā gadā

·Kopējie ieņēmumi par vienu sēdvietu (neskaitot GB Airways) ir par 1.5% lielāki nekā pagājušajā gadā

·Vienas sēdvietas izmaksas (neskaitot degvielu, GB Airways) ir zemākas par 0.9% salīdzinājumā ar pagājušo gadu

·Degvielas izmaksas uz vienu vietu palielinājušās par 23.8%, salīdzinot ar pagājušo gadu

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet pasažieru statistika - 2007. gada augusts

, 08.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet pasažieru statistika - 2007. gada augusts

12 mēn. perioda beigas Augusts 2007 Augusts 2006 Izmaiņas

Pasažieri 36,802,923 32,685,363 +12.6%

Piepildījums 83.8% 84.7% -0.9pp

Peļņa pirms nodokļiem £1,778m £1,597m +11.3%

Beigas

Informācija:

Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants:

Elīna Lazdāne

+371 2 9654616

[email protected]

www.mmdcee.com

Par easyJet:

easyJet ir vadošā Eiropas zemo cenu aviokompānija. Pašreiz ar 137 lidmašīnām tā apkalpo 338 maršrutus, savienojot 87 lidostas 23 valstīs. Pēdējo 12 mēnešu laikā easyJet ir pārvadājusi 36 miljonus pasažieru.

easyJet uzsāka lidojumus maršrutā Rīga-Berlīne 2004.gadā. Patreiz easyJet nodrošina lidojumus maršrutā Rīga-Berlīne katru dienu.

easyJet lido uz:

Aberdīnu, Alikanti, Almēriju, Amsterdamu, Asturiju, Atēnām, Austrumu vidiene (UK), Barselonu, Bari, Bāzeli, Belfāstu, Berlīni, Bilbao, Birmingemu, Bordo, Bornmutu, Bratislavu, Brēmeni, Briseli, Bristoli, Budapeštu, Bukaresti, Cīrihi, Dortmundu, Edinburgu, Faro, Gdaņsku, Glāzgovu, Grenobli, Hamburgu, Ibicu, Insbruku, Invernesu, Katāniju, Kaglijārī, Ķelni, Kopenhāgenu, Kasablanku, Krakovu, Larošeli, Lisabonu, Liverpūli, Ļubļanu, Londonu Gatwick, Londonu Luton, Londonu Stansted, Lionu, Madridi, Madeiru, Mahonu, Malagu, Marakešu, Marseļu, Māstrihtu, Milānu Linate, Milānu Malpensa, Minheni, Murciju, Neapoli, Ņūkāstlu, Nicu, Olbiju, Palmu, Palermo, Parīzi Charles de Gaulle, Parīzi Orly, Piza, Porto, Prāgu, Rijeku, Rimini, Rīgu, Romu, Salonikiem, Sofiju, Splitu, Stambulu, Šenonu, Tallinu, Tulūzu, Turīnu, Valensiju, Venēciju, Vīni, Varšavu, Ženēvu.

Rezervē tiešsaistē www.easyJet.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviokompānija easyJet nolemj pārņemt GB Airways Limited

, 25.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šodien, 25.oktobrī, paziņoja par lēmumu iegādāties GB Airways Ltd, bez laika nišām (ieplānotie ielidošanas vai izlidošanas laiki, kas ir pieejami vai piešķirts lidmašīnu kustībai konkrētajā datumā lidostā) Hītrovas lidostā, no kompānijas Bland Group Limited par plānoto darījuma summu £103.5 miljonu apmērā, liecina easyJet sniegtā informācija medijiem.

GB Airways ir aviolīnija, kas pamatā bāzēta Londonas Getvikas lidostā un darbojas Dienvideiropas un Ziemeļāfrikas galamērķos zem franšīzes līguma ar British Airways PLC. Tā apkalpo 31 maršrutu ar 15 Airbus lidaparātiem (9 A320 un 6 A321 lidaparātiem), kuru vidējais vecums ir 4.1 gads, tādējādi papildinot easyJet esošo 107 A319 lidaparātu floti. Kopumā kompānija darbojas 39 maršrutos – 28 no Getvikas, 6 no Mančestras, 5 no Londonas Hītrovas.

GB Airways pārņemšana ir saskaņā ar easyJet paplašināšanās stratēģiju. Īpaši svarīga esot aviokompānijas iespēja nostiprināt savu piedāvājumu klientiem Getvikas lidostā, kura ir easyJet lielākā bāze un ir ļoti populāra ceļošanai Londonā un Dienvidaustrumu Anglijā. Pirkums nodrošinās aviokompāniju ar papildus vērtīgām pacelšanās un nosēšanās laika nišām Getvikas lidostā un izdevību paātrināt easyJet maršrutu attīstību. Pēc GB Airways pārņemšanas, easyJet aizņems 24% Getvikas lidostas laika nišu un pārvadās apmēram 8 miljonus pasažieru 62 maršrutos no Getvikas lidostas. Līdz 2008/2009. gada ziemai GB Airways tiks pilnībā iekļauta easyJet biznesa modelī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet atrisina strīdu ar dibinātāju

Lelde Petrāne, 11.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu kompānija easyJet pirmdien paziņojusi, ka ir atrisinājusi zīmola licences strīdu ar easyGroup, kā rezultātā aviosabiedrība saglabā savu easyJet nosaukumu un dibinātājs Stelioss Hadži-Īonau (Stelios Haji-Ioannou) zaudē tiesības iecelt pašam sevi par priekšsēdētāju, ziņo The Wall Street Journal.

Vienošanās ļauj easyJet sākt sadarbību zīmola jautājumos ar citiem ceļojumu pakalpojumu sniedzējiem.

«Es uzskatu, ka pārskatītā vienošanās labāk saskaņo easyJet akcionāru un licenciāra intereses,» sacījis easyJet priekšsēdētājs Maiks Rake.

EasyJet tiesības turpināsies 50 gadus ar vismaz 10 gadu saistībām. Par pirmo gadu S. Hadži-Īonau saņems fiksētu maksājumu 3,9 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (3,1 miljons latu) apmērā, šai summai pieaugot līdz 4,95 miljoniem mārciņu nākamajā gadā.

Pēc tam aviosabiedrībai būs jāveic ikgadējs atlīdzības maksājums 0,25% apmērā no ieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

140 pasažieri, kuri easyJet vainas dēļ uz divām dienām bija iestrēguši Bukarestē, sola iesūdzēt aviokompāniju tiesā. easyJet reiss uz Bulgārijas galvaspilsētu Sofiju bija nomaldījies un galu galā lidmašīna nosēdās Rumānijā, Bukarestē, ziņo Bulgarian News Network.

easyJet reisam no Londonas sestdien, 3. janvārī plkst. 20.30, bija jānosēžas Sofijā, taču galu galā lidmašīna pasažierus aizveda uz Bukaresti, aizbildinoties, ka Sofijas lidosta nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ tobrīd esot bijusi slēgta, lai gan patiesībā lidosta darbojās kā parasti.

Tagad easyJet maldinošā reisa pasažieri vēlas tiesas ceļā no aviokompānijas piedzīt kompensāciju.

Sofijas lidostas pārstāvji apstiprinājuši, ka lidosta minētajā laikā darbojusies, un visi iemesli, kāpēc easyJet lidmašīna nolaidās Bukarestē nevis Sofijā, radušies easyJet dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz pirms astoņiem mēnešiem tika uzsākts konkurss aviokompānijas easyJet apkalpes vidū, lai izveidotu jaunu formu, kas atbilst pašu darbinieku vēlmēm. Pēc vairāku mēnešu ilgas balsošanas, darbinieki izvēlējušies jaunā formastērpa dizainu, biznesa portālu Db.lv informēja aviokompānijas pārstāve Dagnija Stuķēna.

Vislielāko uzņēmuma darbinieku atbalstu guva trīs dizaina varianti:

Formāls un Lielisks – to izveidojuši Annamarija Kufe no mūsu Liverpūles bāzes, Džoanna Toda un Kurts Vilsons no Londonas Getvikas bāzes.

Elegants un Šiks – Leanna Fovgis no Bristoles bāzes.

Elegants un Lielisks – tas ir abu Formāls un lielisks & Elegants un šiks apvienojums.

easyJet apkalpes locekļiem piederējis gala vārds lēmuma pieņemšanā un rezultātā no šiem trim izvēlēts dizains Formāls un Lielisks.

Annamarija Kufe no Liverpūles, Džoanna Toda un Kurts Vilsons no Londonas Getvikas bāzes bijuši ļoti iepriecināti, ka viņu izveidotās apkalpes formas ieies easyJet vēsturē un nākošajā gadā tās redzēs miljoniem easyJet pasažieru visos Eiropas lidojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet palielina lidmašīnu pasūtījumu no Airbus

, 25.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet vienojusies ar Airbus par papildu 35 Airbus A319 saņemšanu laikā no 2011. līdz 2012.gadam, liecina kompānijas paziņojums. Kopējais easyJet pasūtījums Airbus, par ko pirmo reizi easyJet paziņoja 2002.gada oktobrī, pašlaik veido 315 lidmašīnas.

Līdz šim brīdim Airbus ir piegādājis 105 A319 lidaparātus. Šodienas paziņojums nozīmē, ka Airbus jāpiegādā easyJet vēl papildu 120 lidmašīnas 7 miljardu ASV dolāru apjomā, kā arī to, ka easyJet patur tiesības uz vēl papildu 88 lidaparātu iegādi.

105 Airbus 319 ir piegādāti easyJet kopš 2003.septembra, kas nozīmē ik pa A319 lidaparātiem ik pēc 13 dienām.

easyJet izpilddirektors Endijs Harisons (Andy Harrison) sacījis: "Šis lielais lidaparātu pasūtījums nodrošina mūsu tālāku izaugsmi un līdz 2012. gadam mūsu rīcībā būs 229 lidmašīnas. Mēs plānojam, ka mūsu pārvadāto pasažieru skaits sasniegs 65 miljonus pasažieru gadā, tādājādi nostiprinot mūsu līderpozīcijas Eiropas tirgū."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet ir uzlabojusi savu mājaslapu, uzrādot lidojumu galīgās cenas jau biļešu pasūtīšanas procesa pašā sākumā, informē easyJet.

Aviokompānijas bieži vien biļešu sākumcenai vēlāk pievieno plašu un eksotisku virkni kļūdainu izmaksu, lai padarītu savas biļešu sākumcenas pievilcīgākas, savukārt easyJet savā mājaslapā jau biļešu pasūtīšanas sākumposmā ir pievienojusi pasažieru nodokli un vietējo lidostu maksas.

easyJet ir Eiropas zemo cenu aviokompānija. Pašreiz ar 137 lidmašīnām tā apkalpo 325 maršrutus, savienojot 83 lidostas 22 valstīs. Pēdējo 12 mēnešu laikā easyJet ir pārvadājusi 35 miljonus pasažieru. easyJet uzsāka lidojumus maršrutā Rīga-Berlīne 2004.gadā. Patreiz easyJet nodrošina lidojumus maršrutā Rīga-Berlīne katru dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lidojumu tūres pa lielākajām Eiropas pilsētām, easyJet simtais Airbus A319 21.augustā pirmo reizi ieradīsies Rīgā. Šī lidmašīna no citām flotē esošajām lidmašīnām vizuāli atšķiras - tai ir īpašs zīmējums.

Visi easyJet pasažieri, kas ieplānojuši lidojumu no Rīgas uz Berlīni šajā dienā, varēšot izbaudīt lidojumu šajā - vienā no jaunākajām, klusākajām un videi draudzīgākajām - easyJet lidmašīnām.

"easyJet iegādājās savu simto Airbus A319 pirms nepilniem četriem mēnešiem, un tā vienmēr atšķirsies ar savu īpašo zīmējumu no pārējām 137 flotē esošajām lidmašīnām. easyJet simtā lidmašīna tika iegādāta 3,5 gadu laikā pēc pirmā Airbus lidaparāta. Tas nozīmē, ka easyJet uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pēc 12 dienām," informēja aviosabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cemex ar jauno ražotni Latvijā var aplauzties

Z. Pudāne J. Lasmanis, R. Spakovska, 18.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Lietuva izcīnīs vairāk emisiju kvotu, Akmenes cementas varēs ražot vairāk, bet Cemex plāni par jaunu rūpnīcu var izkūpēt gaisā. Šobrīd Cemex piešķirto kvotu skaits ir 350 tūkst. tonnu gadā, kuras visas uzņēmums pats arī izmanto. Latvijas sagatavotajā emisiju kvotu sadales plānā 2008. - 2012. gadam Cemex pieprasījis tikai 0.4 milj. t CO2 emisijas kvotu, bet, kā atzīst paši uzņēmuma pārstāvji, jaunās rūpnīcas darbības nodrošināšanai nepieciešams vismaz miljons emisijas tonnu gadā, kas Eiropas Komisijai iesniegtajā Latvijas plānā neparādās.

Tas kopā ar faktiem, ka Eiropas komisija vēlas, lai Latvija par vairāk nekā pusi samazinātu emisijas kvotas, un to, ka Lietuvas cementa ražotājam Akmenes cementas, kas plāno ievērojamu paplašināšanos, jau šobrīd kvotu ir gandrīz trīs reizes vairāk, var apdraudēt cementa rūpnīcas projekta realizāciju Latvijā, kas ar 200 milj. eiro (140,56 milj. Ls) lielām investīcijām tiek uzskatīts par pēdējā laika apjomīgāko investīciju projektu Latvijā.

Cerība mirst pēdējā

"Cemex emisiju kvotu jautājumu ir pārrunājis ar ministriju amatpersonām, un Cemex ir pārliecināts, ka Latvijas valdība spēs panākt vienošanos ar Eiropas Komisiju, un ražotājam būs piee-jams nepieciešamais kvotu daudzums," Db sacīja SIA Cemex valdes priekšsēdētājs Luiss Migels Kantu (Luiss Miguel Cantu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Zaļais dzīvesveids veicina attīstību, bet prasa mainīt ierasto kārtību

, 21.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 4. novembrī stājās spēkā Parīzes klimata nolīgums, kuru parakstīja ap 200 pasaules valstu. Nolīguma galvenais mērķis - visā pasaulē būtiski mazināt siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju daudzumu un nodrošināt pāreju uz oglekļa mazietilpīgu un pret klimata pārmaiņām noturīgu attīstību. Parīzes nolīgums no 2021. gada aizstās Kioto protokolu, kurā saistības bija tikai industriāli attīstītajām valstīm. Taču Parīzes nolīgums saistības paredz visiem, un tas ir pamats uzskatīt, ka beidzot patiesi izdosies sasniegt noteiktos mērķus, uzskata Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Klimata pārmaiņu departamenta direktore Ilze Prūse.

“Oglekļa mazietilpīga attīstība (OMA) ir iespēja! OMA nozīmē iekšzemes kopprodukta palielināšanu pakāpeniski pārejot uz oglekļa mazietilpīgu ekonomiku – ekonomiku, kas rada minimālas SEG, sevišķi oglekļa dioksīda (CO2), emisijas”, skaidro I. Prūse. “OMA neprasa ražošanas apjomu vai peļņas mazināšanu. Tieši pretēji – OMA ir paredzēta, lai veicinātu uzņēmējdarbību. Tā veidota, lai veicinātu tehnoloģiju attīstību, jaunu darba vietu radīšanu, resursu izmantošanas efektivitātes palielināšanu, konkurētspējas uzlabošanu. Pārdomāti īstenotai OMA ir ne vien pozitīva ietekme uz klimatu un vidi, bet arī uz ekonomiku un sociālo jomu. OMA šobrīd ir ES attīstības politikas stūrakmens,” norāda I.Prūse, piebilstot, ka jau šobrīd, pareizi izmantojot modernās tehnoloģijas, iespējams efektīvi īstenot tehnoloģiskos procesus, vienlaikus radot mazākas SEG emisijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Mazās saimniecības tiešo maksājumu vietā varēs izvēlēties saņemt 500 eiro

Gunta Kursiša, 25.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazie lauksaimnieki no 2015. gada varēs saņemt ikgadēju maksājumu par saimniecību 500 eiro apmērā, neatkarīgi no tā, cik hektāru zemes būs saimniecībā.

Tāds lēmums pieņemts, vienojoties Zemkopības ministrijai un Lauksaimnieku nevalstisko organizāciju konsultatīvajai padomei.

Mazo lauksaimnieku atbalsta shēmas ieviešanas mērķis ir saglabāt dzīvotspējīgus laukus un samazināt administratīvo slogu gan mazajiem lauksaimniekiem, gan administrējošām iestādēm. Lauksaimniekiem 2015. gadā būs izvēles iespējas - saņemt atbalstu standarta tiešo maksājumu shēmās (vienotais platības maksājums vai pamata maksājuma shēma, zaļināšanas maksājums, saistītais atbalsts) vai saņemt atbalstu mazo lauksaimnieku shēmā.

Paredzams, ka izšķirošais faktors izvēlei par dalību mazo lauksaimnieku atbalsta shēmai būs atbalsta summa. «Ja lauksaimniekam šķitīs saistošs 500 eiro atbalsta maksājums par saimniecību, tad lauksaimnieks pievienosies mazo lauksaimnieku atbalsta shēmai, savukārt, ja lielāku atbalstu būs iespējams saņemt no standarta tiešajiem maksājumiem, tad lauksaimnieks noteikti attieksies no dalības mazo lauksaimnieku shēmā,» skaidro ministrijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair iesniedza sūdzību Reklamēšanās standartu aģentūrā par easyJet reklāmu, kurā easyJet saviem klientiem sola dubultu kompensāciju, ja klients atradīs lidojumu lētāk citu aviokompāniju piedāvājumos. Pēc sūdzības iesniegšanas reklāma tika aizliegta, ziņo BBC.

easyJet reklāmas sauklis bija "Pasūti biļeti līdz piektdienai un, ja atradīsi to lētāk citur, mēs atmaksāsim cenas atšķirību dubultīgi".

Kompensāciju varēja saņemt tikai tad, ja atrastais lētākais reiss notiek stundas intervālā ar easyJet pakalpojumu, no tās pašas lidostas uz to pašu galapunktu, kur lido easyJet.

Reklamēšanās standartu aģentūra aizliedza easyJet reklāmu, kas tika izplatīta laikrakstos un internetā 2007. gadā, izmantot atkārtoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet aktīvi iesaistās «cīņā par Maskavu».

Jānis Rancāns, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas otra lielākā zemo cenu aviokompānija EasyJet plāno ieiet Krievijas tirgū. Lidsabiedrība jau lūgusi atļauju lidojumu uzsākšanai starp Londonu un Maskavu, kā arī aizvada sarunas ar Sanktpēterburgas lidostu Pulkovo par lidojumu uzsākšanu uz Lielbritāniju un Zviedriju.

Lidojumus no Sanktpēterburgas EasyJet varētu uzsākt 2013. gada vasarā, vēsta PBK Daily. Turpmākajos lidsabiedrības plānos ietilpst arī lidojumu nodrošināšana no vēl trijām Krievijas pilsētām uz Londonu, Edinburgu un Mančestru. Kā norādīja Sanktpēterburgas lidostas Pulkovo pārstāvji, EasyJet vispirms nepieciešams iegūt atļauju lidojumu nodrošināšanai minētajos maršrutos.

Zemo cenu lidsabiedrībai nepieciešams uzvarēt Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes izsludinātajā konkursā par lidojumu nodrošināšanu maršrutā Maskava – Londona. Uz lidojumiem pretendē arī kompānija Virgin Atlantic un British Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūkstošiem Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijas easyJet pasažieru nācies samierināties ar lidojumu kavēšanos un pamatīgām rindām lidostās, kad visā Eiropā pārtrauca strādāt lidsabiedrības datorsistēma.

Lidsabiedrības galvenajā bāzē – Londonas Getvikas lidostā - atcelti 14 lidojumi, bet pārējie kavējušies vidēji divas stundas. Izveidojušās lielas rindas pie aviokompānijas reģistrācijas galdiņiem, jo tehnisku problēmu dēļ reģistrēties lidojumam nav bijis iespējams internetā.

easyJet atzinusi, ka problēmas tās datorsistēmas piemeklējušas visā Eiropā un tāpēc reģistrācija lidojumiem notikusi manuāli, kas prasījis daudz ilgāku laiku. Pretēji Eiropas regulām, pasažieriem, kuru lidojumi tika atcelti, netika piedāvātas viesnīcas, bet gan norādīts izmēģināt veiksmi, kad datorsistēmas atsāks darbu, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru