Eiropas Savienība 20.decembrī plānojusi publicēt likumdošanas ieteikumus, kas paredz lidaparātu operatorus iekļaut Eiropas Savienības (ES) Siltumefekta gāzu emisiju tirdzniecības sistēmā (ETS – Emissions Trading Scheme), Db.lv informēja Latvijas Transatlantiskās organizācijas (LATO) preses sekretāre Dagnija Stuķēna.
Endijs Harisons (Andy Harrison), easyJet izpilddirektors komentē: "Aviācijas radītās emisijas veido tikai aptuveni 1.6% no globālo siltumnīcefektu gāzu emisijām un mēs apsveicam to, ka līdz ar avio nozares iekļaušanu siltumefekta gāzes emisiju tirdzniecības sistēmā, aviolīnijām būs pieejami tirgus instrumenti, lai dotu ieguldījumu par tās radīto ietekmi uz vidi."
Viņš norāda, ka "siltumefekta gāzu emisiju tirdzniecības sistēma ir pareizais veids, kā aviācija var izbalansēt tās lielos ekonomiskos un sociālos ieguvumus iepretim tās ietekmei uz vidi. Tas ir daudz labāk nekā valdībām pielietot dažādas neefektīvas nodokļu sistēmas, tādējādi radot iespaidu, ka tās daudz paveic vides uzlabošanā."
"Tomēr šīs shēmas ieviešanai jānotiek skaidri un pilnīgi, sākot no vienas konkrētas dienas – tur nav nekādu vidusceļu. Piemērojot šo shēmu tikai ES iekšējiem lidojumiem, tas attieksies tikai uz 20% Eiropas aviācijas emisijām un daudzas aviolīnijas būs izslēgtas no šīs shēmas. Eiropas Komisijas lēmums palaist garām 80% Eiropas aviācijas gāzu emisijas vairāk izskats pēc politiska kompromisa nekā pēc vēlmes aizsargāt vidi," akcentē aviokompānijas izpilddirektors.