Transports un loģistika

Easyjet kļūst par lielāko lidsabiedrību Eiropas lēto lidojumu tirgū

Aivars Mackevics [email protected], 01.08.2002

Jaunākais izdevums

No šodienas lidsabiedrības Go lidmašīnas startē kā Easyjet kopīpašums, kurš tika nopirkts par 600 miljoniem eiro. Easytet kļūst par lielāko Eiropas lidsabiedrību lēto lidojumu tirgū. Abas lidsabiedrības pēdējos 12 mēnešos (līdz 1. jūlijam) apkalpojušas 14 miljonus pasažieru. Easytet ar 35 Boeing B-737 lidmašīnām apkalpo 18 lidostas ar 47 maršrutiem un Go papildinās lidmašīnu parku ar 27 B-737 lidmašīnām, kuras apkalpo 23 lidostas ar 38 maršrutiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet simtā Airbus lidmašīna Rīgā

, 17.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lidojumu tūres pa lielākajām Eiropas pilsētām, easyJet simtais Airbus A319 21. augustā pirmo reizi iegriezīsies Rīgā. Tā būs iespēja visiem easyJet pasažieriem, kas ieplānojuši lidojumu no Rīgas uz Berlīni šajā dienā, izbaudīt lidojumu vienā no jaunākajām, klusākajām un videi draudzīgākajām easyJet lidmašīnām.

easyJet iegādājās savu simto Airbus A319 pirms nepilniem četriem mēnešiem, un tā vienmēr atšķirsies ar savu īpašo zīmējumu no pārējām 137 flotē esošajām lidmašīnām. easyJet simtā lidmašīna tika iegādāta 3,5 gadu laikā pēc pirmā Airbus lidaparāta. Tas nozīmē, ka easyJet uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pēc 12 dienām.

2002. gada oktobrī easyJet uzstādīja pasūtījuma rekordu, plānojot līdz pat 240 lidmašīnu iegādi no Airbus. 2006. gada novembrī pasūtījums tika palielināts un tagad sastāda jau 315 lidmašīnas. Tas apliecina easyJet ilgtermiņa izaugsmi Eiropas tirgū.

Ar vidējo lidmašīnu vecumu 2,2 gadi, easyJet pieder jaunākā un videi draudzīgākā flote starp visām nozīmīgākajām aviokompānijām Eiropā. Jaunākais Airbus A319 ir aptuveni par 15% efektīvāks uz vienu pasažiera vietu nekā nomainītais 737-300 modelis. Jaunais lidaparāts kombinācijā ar augstāku lidmašīnu piepildījumu, nozīmē, ka tradicionālās aviolīnijas izdala par 27% vairāk oglekļa dioksīda izmešus uz vienu pasažieri kilometrā nekā easyJet tajos pašos maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«easyJet» kopā ar jauno viesnīcu partneri «Hotelopia» atklāj «easyJetHotels»

Aivars Mackevics [email protected], 15.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija kopā ar Hotelopia ir izveidojusi viesnīcu rezervēšanas pakalpojumu internetā - easyJetHotels, specializējoties uz izdevīgiem viesnīcu piedāvājumiem. easyJetHotels apvieno Hotelopia zemo izmaksu darbības modeli ar easyJet 24 miljonu pasažieru skaitu, lai piedāvātu klientam vienkāršu, ātru un ērtu izvēli, meklējot internetā labāko cenu piedāvājumu viesnīcai/apmešanās vietai. easyJetHotels piedāvā viesnīcu pakalpojumus easyJet tīklā 183 maršrutos, kas ved caur 57 lielākajām Eiropas lidostām, sākot no Hotelopia plašā spektra zemo cenu līdz pat pieczvaigžņu viesnīcām. No easyJetHotels piedāvātajām 10 000 viesnīcām ir iespēja rezervēt sev piemērotāko jebkurā no easyJet maršrutu galamērķiem. easyJetHotels sniegs arvien plašāku informāciju par viesnīcām, piedāvās galamērķu ceļvežus, kā arī konkrētus apskates objektus. easyJetHotels vienmēr norāda gala cenu uzreiz, kur jau ir iekļautas visas saistīto pakalpojumu izmaksas un nodokļi. easyJetHotels klientiem garantē labāko cenu, piedāvājot atlaides rezervācijai visu veidu viesnīcās. easyJetHotels pamatiezīme ir uzticama klientu apkalpošana. Pieejams ir arī klientu apkalpošanas diennakts informācijas tālrunis. Informācijas centra darbinieki runā vairākās valodās, nodrošinot pakalpojumu angļu, franču, vācu, spāniešu, itāliešu, holandiešu, dāņu un grieķu valodās. Pakāpeniski pakalpojums tiks nodrošināts arī citās valodās. Eiropā ir 56 Hotelopia biroji ar pieeju rezervēšanas sistēmai un nodrošinātu klientu servisu. easyJetHotels interneta mājas lapā informācija ir pieejama angļu, franču, vācu, spāniešu, itāliešu, holandiešu un dāņu valodās. Pakāpeniski tiks ieviestas arī citas valodas. Interneta mājas lapā klientiem piedāvā apskatīt cenas un veikt norēķinus ar Lielbritānijas sterliņu mārciņām, Eiro, Dānijas kronām, Čehijas kronām, Šveices frankiem, Slovēnijas tolāriem, Ungārijas forintiem, Igaunijas kronām un Polijas zlotiem. easyJet izpilddirektors, Rejs Vebsters (Ray Webster): "easyJet ir prieks paziņot par jauno sadarbību ar Hotelopia un easyJetHotels izveidošanu. Šis kopīgi izstrādātais viesnīcu rezervēšanas portāls komplimentē easyJet.com kā komplekss ceļojumu veikals, piedāvājot patērētājiem vienkāršu, ātru un ērtu interneta mājas lapu ar plašām viesnīcu izvēles iespējām, ar garantētām labākajām cenām internetā. Nākamo četru mēnešu laikā produkts attīstīsies, piedāvājot virkni speciālistu pakalpojumu.” “Šī jaunā sadarbība atspoguļo easyJet uzticību interneta inovācijām, nodrošinot patērētājus ar plašākām izvēles iespējām un uzlabotu funkcionalitāti. Hotelopia pārdošanas & mārketinga direktors, Sotiris Damianos komentē: "easyJet lēmums atvērt easyJetHotels ar Hotelopia kā partneri no jauna apstiprina Hotelopia kā viesnīcu rezervēšanas pakalpojuma sniedzēju internetā, kas piedāvā klientiem tūkstošiem viesnīcas par viszemākajām cenām. Paplašinot Hotelopia pakalpojumus papildus 24 miljoniem easyJet klientu, Hotelopia būs iespējas turpmāk paplašināt zemo cenu portfeli viesnīcām visā Eiropā." easyJetHotels atklāts 14.decembrī un pieejams www.easyJetHotels.co.uk easyJetHotels ir Hotelopia jaunā viesnīcu produkta un pakalpojumu preču zīme. Par easyJet: www.easyJet.comeasyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija šobrīd piedāvā 183 maršrutus uz 57 lielākajām Eiropas lidostām. Ar 94 lidmašīnu lielu floti, easyJet pārvadā vairāk kā 24 miljonus pasažieru gadā un turpina paplašināties, piedāvājot par zemām cenām nokļūt populārākajos Eiropas galamērķos. easyJet nodrošina ērtus lidojumus gan biznesa, gan atpūtas ceļotājiem par pārsteidzoši zemām cenām. Par Hotelopia: www.hotelopia.co.ukHotelopia ideja ir vienkārša un ēr

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» uzsāk darbību Latvijā

Aivars Mackevics [email protected], 29.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no vadošājām Eiropas zemo cenu aviokompānijām un trešais lielākais Eiropas iekšējais pārvadātājs uzsācis jaunu maršrutu, kas Latvijas iedzīvotājiem piedāvās izdevīgāku, elastīgāku un vieglāku ceļošanu no Rīgas. No šī gada 25.novembra easyJet atklāja lidojumus no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld). Svinot jauna tirgus apgūšanu – lidojumu uzsākšanu no Rīgas, easyJet piedāvāja izdevīgas biļešu cenas, sākot no 13 eiro*. Biļešu rezervācija bija jāveic līdz 28.novembra pusnaktij un lidojumam jābūt laikā no 2004.gada 16.decembra līdz 2005.gada 26.martam ieskaitot (ierobežots piedāvājums lidojumiem nedēļas nogalēs un svētkos). * Cena norādīta lidojumiem vienā virzienā un iekļauj visus nodokļus. easyJet piedāvā 184 maršrutus, 58 lielākajās Eiropas lidostās, pārvadājot pašažierus ar jaunākajām lidmašīnām. easyJet piedāvā tādu cenu politiku, kas iedrošina vēl vairāk Latvijas iedzīvotāju apmeklēt Berlīni un Vāciju. Aviobiļešu cenas sākas no 41 eiro abos virzienos (ieskaitot visus nodokļus). Latvijas iedzīvotāji iegūs to pieredzi, ko easyJet sniedz vairāk kā 24 miljoniem pasažieru visā Eiropā katru gadu. Vienīgais, kas jādara – pašam jākļūst par ceļojuma aģentu un jāapmeklē mājas lapa www.easyJet.com un rezervācija no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld) jāveic savlaicīgi. Pateicoties easyJet dibinātājam Stelios Haji-Ioannou, kura ģimene vēl joprojām ir lielākais akciju turētājs, pirmie lidojumi tika uzsākti 1995.gada novembrī. easyJet uzsāka savu darbību, nodrošinot 2 maršrutus no Lutonas Londonā uz Glāzgovu un Edinburgu (ar Boeing 737 lidmašīnām). Šodien easyJet gaisa flote sastāv no 95 lidmašīnām: 68 - Boeing 737 un 27 - Airbus A319. Piegādājot vēl 93 Airbus A319 (un norakstot flotes vecākās lidmašīnas) 2007. gadā easyJet pārvadās pasažierus ar 164 lidmašīnām. Līdz 2012.gadam vēl plānots iegādāties 120 Airbus A319. easyJet plāno vairāk kā 90 000 pasažieru maršrutā Rīga-Berlīne. Mūsu mērķis ir lidot ar pilnām lidmašīnām, neatkarīgi no sezonas un tirgus apstākļiem. “Mūsu pieredze citu Eiropas valstu tirgos rāda, ka zemo izmaksu aviokompāniju ienākšana jaunos tirgos nesamazina citu pārvadātāju pasažieru skaitu tajā pašā maršrutā, bet gan palielina kopējo tirgu”, saka Janis Kapodistrias (Yannis Capodistrias), easyJet mārketinga vadītājs Latvijā, Grieķijā, Itālijā, Slovēnijā, Ungārijā, Slovākijā, Polijā un Igaunijā. “Mēs ticam, ka mūsu ienākšana Latvijas tirgū labvēlīgi ietekmēs gan Latvijas tūrisma industriju, gan arī aviokompāniju biznesu”. Īsumā: easyJet piedāvā lētus pasažieru pārvadājumus uz 58 lidostām Eiropā: Aberdīna, Alikante, Almērija, Amsterdama, Atēnas, Barselona, Bāzele, Belfāsta, Berlīne, Bilbao, Boloņa, Bratislava, Bristole, Budapešta, Kagliari, Ķelne, Kopenhāgena, Dortmunda, Edinburga, Faro, Ženēva, Glāgova, Grenoble, Ibiza, Invernesa, Knoka, Krakova, Liverpūle, Ļubļana, Londona Getvika, Londona Lutona, Londona Stansteda, Liona, Madride, Malaga, Marseļa, Milāna, Minhene, Neapole, Ņūkāstla, Nica, Notingema East Midlands, Palma, Parīze Šarla de Golla, Parīze, Orli, Prāga, Rīga, Roma, Olbija, Šanona, Tallina, Tulūza, Turīna, Valensija, Venēcija, Varšava. Sīkāka informācija: www.easyJet.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» sagaida simto lidmašīnu

Aivars Mackevics [email protected], 18.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu lidsabiedrība easyJet šodien svinīgi sagaidīja savas 100. lidmašīnas ierašanos Berlīnes Šēnfeldas lidostā. Berlīnes Šēnfeldas lidosta ir visstraujāk augošā easyJet bāzes lidosta pēdējo 12 mēnešu laikā. easyJet flote, kurā ietilpst simts Boeing 737 un Airbus A319 tipa lidmašīnas, ir lielākā starp zemo cenu lidsabiedrībām Eiropā. Pagājušā mēnesī easyJet pārvadāja 2,6 miljonus pasažieru, apsteidzot British Airways, Alitalia, Air France un KLM. Tikai Lufthansa pārvadāja vairāk pasažieru. easyJet pieaugums kopš tās dibināšanas 1995.gada novembrī ir bijis fenomenāls. Sākot ar diviem maršrutiem no Londonas uz Edinburgu un Glāzgovu 1995.gadā, šobrīd aviokompānija nodrošina vairāk kā 650 lidojumus katru dienu 203 maršrutos uz 61 galveno lidostu, pēdējo 12 mēnešu laikā apkalpojot vairāk kā 27 miljonus pasažieru visā Eiropā. easyJet ir veikusi revolūciju Eiropas zemo cenu lidsabiedrību industrijā un tās veiksme slēpjas pieaugošā klientu pieprasījumā pēc uzticama un ērta servisa par zemām cenām gan biznesa, gan izklaides nolūkiem. Piegādātais Airbus A319 lidaparāts ir trīsdesmit devītais no easyJet 120 lidmašīnu pasūtījuma, ko jāpabeidz 2007.gadā. 20 šī modeļa lidmašīnas papildinās easyJet floti 2005.gadā, kas sekmēs aviokompānijas paplašināšanās plānus un palielinās pasažieru pieaugumu par 15-20% nākošajā finanšu gadā. Aviokompānijai ir plāni paplašināt savu floti vēl par 120 lidmašīnām pēc 2007.gada. Eds Vinters (Ed Winter), easyJet's pārstāvis, piedaloties svinībās Berlīnē, šodien paziņoja: ”Šodien easyJet ir nozīmīga diena - mums ir vairāk lidmašīnu, vairāk lidojumu un pagājušā mēnesī mēs pārvadājām vairāk pasažieru nekā jebkura cita Eiropas zemo cenu lidsabiedrība, kā arī pārsniedzām arī pārējo, izņemot vienas, Eiropas lielāko aviokompāniju pasažieru skaitu.” “Mūsu veiksme ir fenomenāla. Dodot mūsu klientiem iespēju lidot uz Eiropas lielākajām lidostām par mūsu slavenajām zemajām cenām, Eiropas lidojumu tēls ir mainījies uz visiem laikiem - lidošana vairs nav dārga un elitāra.” "Mēs ticam, ka Eiropā vēl ir lielas iespējas zemo cenu aviokompānijām un easyJet būs priekšgalā tirgus paplašināšanās procesam Eiropā un turpinās spēlēt svarīgo lomu Eiropas savienošanā.” Avots: easyJet

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet pēdējā vasaras izpārdošanā biļetes līdz pat 25% lētāk

, 31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šodien uzsāk fantastisku vasaras noslēguma izpārdošanas akciju, piedāvājot līdz pat 25% atlaidi ikvienam lidojumam, ikvienā maršrutā no 2007. gada 29. oktobra līdz 2008. gada 31. janvārim. Turklāt aviokompānija ir nodrošinājusi 20% atlaidi automašīnu nomai ar Europcar un 50,000 viesnīcu istabas par cenu zem 30 eiro (~ 21Ls) vienai personai par nakti, ja rezervācija tiek veikta easyJet mājas lapā www.easyJet.com

Ar 25% atlaidi lidojumiem 334 maršrutos uz 84 galamērķiem Jūs varat iepirkties kādā no Eiropas visburvīgākajiem Ziemassvētku tirdziņiem, aizlaist uz Jaungada ballīti vienā no lieliskākajām Eiropas pilsētām vai izbaudīt slēpošanas sezonas pirmo sniegu. Izpārdošana ir arī ideāls iemesls, lai izpētītu kādu no easyJet jaunākajiem galamērķiem, piemēram, Sofija, Bukareste, Gdaņska un Madeira.

Lai izmantotu lielisko piedāvājumu, Jums ir tikai jāreģistrējas www.easyJet.com laika posmā no piektdienas, 31. augusta līdz otrdienas, 4. septembra pusnaktij, lai veiktu darījumu.

Rezervējiet pēc iespējas ātrāk, lai iegūtu labākos piedāvājumus. Tikai ar pāris pirkstu pieskārieniem easyJet mājas lapā, Jūs tagad varat iegādāties lidojumus, iznomāt automašīnu un rezervēt viesnīcu, nemeklējot tos dažādās interneta mājas lapās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» viedoklis jautājumā par jauno ES pasažieru kompensēšanas kārtību

Aivars Mackevics [email protected], 17.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet rūpējas par saviem klientiem, bet brīdina, ka nepareiza likumdošana var būt postoša šai nozarei. Eiropas vadošā lētā aviokompānija easyJet vakar apstiprināja savu apņemšanos nodrošināt augstu pasažieru apkalpošanas līmeni un gatavību ieviest jaunos Eiropas Savienības noteikumus par pasažieru kompensācijām. easyJet atbalsta jauno ES likumu mērķi – prasīt atbildību no aviokompānijām par klientu apkalpošanas līmeni ārkārtas situācijās, lai tās uzlabotu pasažieru labsajūtu lidojumu laikā. Taču likums, kas šodien stāsies spēkā, ir netaisni aizspriedumains pret pasažieru pārvadājumu nozari un tāpēc postošs. easyJet uzskata, ka jaunie ES noteikumi nesasniegs savu mērķi. Lai gan easyJet jau nodrošina lielu daļu no jaunā likuma prasībām un vietām pat apsteidz to, gādājot par pasažieru aprūpi ārkārtas situācijās, aviokompānija ir noraizējusies, ka vajadzētu pārskatīt trīs galvenos punktus: Likums attiecas tikai uz aviokompānijām, kas šķietami pārkāpj ES noteikumus pret visiem transporta veidiem izturēties vienādi. Kompensācija nebūs konkrēta summa, bet proporcionāla biļetes cenai. Šobrīd easyJet vidējā biļešu cena ir 42 britu mārciņas vienā virzienā, bet, saskaņā ar jauno likumu, kompensācijas izmaksās tikai tad, ja vienvirziena biļetes cena būs sākot no 172 britu mārciņām. Likuma neveiklā valoda radīs neskaidrības pasažieru tiesību jautājumā. Šobrīd nav īsti skaidra aviokompāniju atbildība, jo katra aizkavēšanās un reisa atcelšana tiks vērtētas individuāli. Negribētas sekas šim likumam būs tas, ka aviokompānijas tiks sodītas par to, ka palielināsies cenas, un pasažieri tiks maldināti. easyJet turpinās vērsties Eiropas Komisijā un dažādās Eiropas administratīvajās institūcijās, lai nekavējoties tiktu pārskatīta likumdošana. easyJet aicina ES sadarboties ar šo nozari, lai atrastu praktisku un efektīvu risinājumu šim, iespējams, viskļūmīgākajam Eiropas likumam pēdējos gados. easyJet prezidents Rejs Vebsters brīdināja: „easyJet rūpēsies par saviem pasažieriem un jau šodien ieviesīs likumu. Laba likumu kopa, kuras nolūks sākumā bija pasargāt pasažierus no tradicionālo aviokompāniju nesamērīgi augstajām cenām, kļuvusi par neveiksmīgu likumu apkopojumu, kas izraisīs nevajadzīgu sajukumu un konfliktus starp aviokompānijām un viņu klientiem.” Avots: easyJet

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, degvielas krīze, ir par pamatu baumām, par to, ka Rīgas lidostā šogad kļūs par vienu lidsabiedrību mazāk.

easyJet lidojumus uz Latviju ir veicis kopš 2004. gada novembra. Saavukārt kompānijas trešā ceturkšņa rezultāti pierāda, ka tās galvenā izaugsme vērojama Londonā (Getvikas lidostā), Francijā, Itālijā un Spānijā.

Jau tagad biļetes maršrutā Rīga-Berlīne-Rīga aviokompānijas mājas lapā var pasūtīt tikai līdz šī gada 2. novembrim. Maršruts Berlīne-Rīga nebūs pieejams easyJet ziemas lidojumu grafikā, jo tas nav attīstījies kā aviokompānijas vadība bija cerējusi, tādēļ arī pieņemts lēmums to neiekļaut ziemas lidojumu grafikā. Pasažieri, kuri rezervējuši jebkuru lidojumu, varēs tās izmantot šajā maršrutā līdz vasaras lidojuma grafika beigām. Tomēr cerība, ka easyJet pavisam nepametīs Rīgas lidostu tomēr pastāv, jo vasaras grafiku lidsabiedrība šogad sola publicēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet piešķirta balva kā labākajai zemo cenu aviolīnijai

, 25.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet saņēmusi Labākās zemo cenu aviolīnijas godalgu ikgadējās OAG Aviolīniju industrijas balvas (Official Airline Guide Airline Industry Awards) ietvaros.

Balva tiek piešķirta visaugstāk novērtētajām un inovatīvākajām aviolīnijām un lidostām, balstoties uz patērētāju balsojumiem – patstāvīgajiem lidotājiem visā pasaulē, Db.lv informē easyJet.

Neviena Eiropas aviolīnija iepriekš nav saņēmusi šādu balvu. Iepriekšējos gados šādas godalgas saņēmušas tādas aviokompānijas kā Southwest, jetBlue un Virgin Blue. Balva ir īpaši nozīmīga aviokompānijai easyJet, jo balsotāju vidū pārsvarā ir biznesa ceļotāji.

“Šo balvu nevajadzētu novērtēt par zemu. Šī ir pirmā reize, kad to saņem Eiropas aviolīnija, un mums bija diezgan nopietna konkurence no jetBlue un Southwest aviokompāniju puses, “ uzsver easyJet vadītājs Endijs Harisons (Andy Harrison), apmeklējot balvas pasniegšanas ceremoniju Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet 12 mēnešu darbības rezultāti

, 14.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet ziņo par rekordlieliem ienākumiem, pieaugums par 56%, līdz £129 miljoniem sterliņu mārciņu

Rekordliela pirmsnodokļu peļņa 129 miljonu sterliņu mārciņu apjomā, pieaugums par 56%, salīdzinot ar 83 miljonu sterliņu mārciņu pirmsnodokļu peļņu 2005.gadā.

Pasažieru pieaugums par 11.5%, sasniedzot 33 miljonus.

Ienākumi no pasažiera vietas pieauguši par 5.9% vai 2.13 sterliņu mārciņu par vietu, ko sekmēja pārliecinoši vasaras pārdošanas rezultāti.

Būtiski pieauguši papildu ienākumi - par 34% vai 0.86 sterliņu mārciņu par vietu.

Vienības izmaksas, izslēdzot degvielu, nokritušās par 1.5% vai 0.42 sterliņu mārciņu uz vienu vietu, no £28.78 uz £28.36.

Degvielas izmaksas uz vienu vienību pieaugušas par 33% vai 2.48 sterliņu mārciņas uz vienu vietu.

Atdeve no ieguldījumiem palielinājusies līdz 10.1%, par 3 procentu punktiem, salīdzinot ar 7.1% 2005.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet trīs gadu laikā Latvijā pārvadājusi 250 000

, 26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šogad novembrī atzīmē savu trešo darbības gadu Latvijā, Db.lv informēja Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants pārstāve Elīna Lazdāne.

easyJet pirmais lidojums no starptautiskās lidostas Rīga uz Berlīnes Šēnefeldas lidostu tika veikts 2004. gada 25. novembrī. Trīs gadu laikā easyJet ir piedāvājusi tiešos reisus maršrutā Berlīne – Rīga – Berlīne –Rīga katru dienu.

Kopš lidojumu uzsākšanas Latvijā, easyJet ir pārvadājusi vairāk kā 250 000 pasažieru šajā maršrutā vai vidēji 83 000 pasažierus gadā. easyJet plāno arī turpināt šādā līmenī un paredz pārvadāt apmēram 300 000 pasažierus Rīgas-Berlīnes maršrutā līdz 2008. gada maijam.

Šie pēdējie trīs gadi ir bijuši veiksmīgi arī easyJet zemo cenu biznesa modelim Eiropā. Līdz ar rekordlielu ienākumu pieaugumu šajos gados, easyJet ir paplašinājis savu tīklu un floti attiecīgi līdz 353 maršrutiem un 137 lidaparātiem, tādējādi kļūstot par ceturto lielāko aviolīniju Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet paziņo par jaunas bāzes atvēršanu Spānijā.

Ingūna Vitenburga [email protected], 24.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas zemo cenu aviokompānija easyJet šodien paziņoja par nopietnu tās darbības paplašināšanu Spānijā un jaunas bāzes lidostas atvēršanu Barajas lidostā Madridē. Tā būs aviokompānijas 17.bāze un pirmā bāze Spānijā. Madrides bāze uzsāks darbību 2007.gada 16.februārī un no tās tiks atklāti pavisam jauni maršruti no Spānijas lielākās lidostas. Par jaunajiem maršrutiem easyJet paziņos septembrī. easyJet uzsāka lidojumus no Barajas lidostas 1998.gadā un kopš tā laika ir nozīmīgi paplašinājusi piedāvāto lidojumu klāstu. Pašreiz easyJet ir kopumā ceturtā lielākā aviokompānija un lielākā zemo cenu aviokompānija, kas piedāvā lidojumus no Spānijas galvaspilsētas. Pagājušajā gadā vien easyJet pārvadāja 900 000 pasažierus no un uz Madridi – divreiz vairāk nekā 2004.gadā. Endijs Harisons easyJet izpilddirektors skaidro: «easyJet turpina paplašināt savu darbību, īpaši kontinentālajā Eiropā. Mēs domājam, ka Spānija ir lieliska izaugsmes iespējas vieta, jo tās tirgū joprojām dominē tradicionālās neefektīvās aviokompānijas, kas nedarbojās klientu interesēs». «Spānija ir viens no svarīgākajiem easyJet tirgiem pēdējo desmit gadu laikā. Jaunas bāzes izveidošana pavērs jaunas iespējas. Lai arī Madride ir viena no lielākajām Eiropas pilsētām, to nepelnīti ir aizmirsušas zemo cenu aviokompānijas. easyJet jaunā bāze padarīs Madridi ārzemju tūristiem daudz pieejamāku. Arī Spānijas ceļotājiem būs pieejama», skaidro easyJet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

3,5 gadu laikā easyJet nopirkusi 100 Airbus A318

, 26.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija, saņēmusi savu 100-to Airbus A319, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāve Dagnija Stuķēna.

easyJet Airbus 100-tā lidmašīna ir piegādāta tikai 3,5 gadus pēc tam, kad easyJet saņēma pirmo Airbus lidaparātu. Tas nozīmē, ka easyJet ir uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pa 12 dienām – tas ir ātrākais lidmašīnu skaita pieaugums visu aviokompāniju vēsturē, aprēķinājis easyJet.

2002.gada oktobrī easyJet uzstādīja pasūtījuma rekordu – 240 Airbus lidmašīnas. Pirmo lidmašīnu piegādāja pēc gada. 2006.gada decembrī pasūtījums tika paplašināts un tagad sastāda 315 lidmašīnas piegādei līdz 2010.gadam.

Kopējā pasūtījuma cena sastāda 6 miljardus eiro. Lidmašīna izmanto Francijā ražotus CFM56-5B un Cīrihē SR Technik uzturētus dzinējus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lētie lidojumi apdraud standartizētos ceļojumus

Aivars Mackevics [email protected], 18.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto lidojumu aviosabiedrības un internets atņem tūroperatoriem iespēju cenu manipulācijai. Lēto lidojumu straujā attīstība nopietni sāk apdraudēt standartizētos ceļojumos, kuri no citiem tūrisma piedāvājumiem atšķīrās ar zemāku cenu nekā ceļotāja individuāli noorganizētā atpūta. Čarterlidojums kopā ar viesnīcu dažreiz izmaksāja lētāk nekā lidojuma biļete regulārā gaisa satiksmē. Šāda cenu politika piesaistīja ceļotājus, taču tagad standartizēto ceļojumu lētākās cenas nešķiet vairs tik pievilcīgas, ja tās salīdzina ar lēto lidsabiedrību piedāvājumiem. Piemēram, lidojums ar lidsabiedrību Lufthansa un Eurowings meitas uzņēmumu Germanwings uz 15 Eiropas metropolēm izmaksā ceļotājam lētākajā variantā tikai 29 eiro. Tūroperatori nespēj piedāvāt lētāku variantu un tāpēc standartizētais ceļojums ar piesaisti kādai konkrētai viesnīcai nav vairs neinteresē. Tūristam ir izdevīgi pašam noorganizēt savu ceļojumu, rezervējot lēto lidojumu biļeti un izdevīgāko viesnīcu ar interneta palīdzību. Pašreiz lētās lidsabiedrības piedāvā savus lidojumus galvenokārt uz Eiropas metropolēm, taču arī atpūtas reģioni ir pievilcīgi, lai šīs lidsabiedrības pieteiktu sevi atpūtas tūristu apkalpošanas jomā. Šāds pavērsiens tūrisma tirgū izjauktu gadu gados iestrādāto biznesa mehānismu. Rietumu tūroperatori sāk pamazām pieslieties domai, ka klasiskie, standartizētie ceļojumi pēc būtības ir vakardienas produkts. Tūrisma eksperti iesaka tūroperatoriem intensīvāk piedāvāt atsevišķus ceļojuma komponentus, kurus varētu ērti kombinēt individuālu ceļojumu organizēšanā. Mūsdienu tūrists vēlas pats izvēlēties savu viesnīcu un atpūtas svarīgākos elementus ceļojuma laikā. Ceļojuma biroju loma iegūs lielāku vērtību tieši konsultāciju jomā, lai tūristam izvēloties sarežģītāku ceļojumu, piemēram, Sibīrijas, Amazones vai Latgales tūrēm, būtu iespēja saņemt kavlitātīvu informāciju. Internets samazina starpnieku lomu Pašreiz Eiropas lidojumu tirgū strauji pieaug lēto lidsabiedrību ietekme, kur lielāko lidsabiedrību tirgus daļa kā Easyjet un Ryanair ik ceturksni pieaug par vairākiem simtiem tūkstošu pasažieru. Tradicionālajām lidsabiedrībām kā Lufthansai un British Airways bija nekavējoties jāmaina tarifu politika. Viesnīcu biznesā arī ir vērojamas intensīvas mārketinga aktivitātes internetā, lai savu produktu varētu piedāvātu pa tiešo, bez starpniekiem. Par šo nepatīkamo tendenci liecina dati no ASV, kur kopš pagājušā gada jūnija ir slēgts katrs astotais ceļojuma birojs. 2002. gadā ASV ir reģistrēti 22 miljoni online pircēju, kuri nopirkuši ceļojumus apmēram 26 miljardu ASV dolāru vērtībā. Tas ir par 31% vairāk nekā pirms gada. Eiropā šī jaunā tūrisma biznesa koncepcija aktīvi nostiprinās tādos lielos Eiropas tūrisma un interneta tirgos kā Lielbritānija, Vācija un daļēji arī Francija. Latvijā tuvākajā laikā lielas izmaiņas vēl nav gaidāmas, jo lidojumu tirgus ar valsts palīdzību tiek ierobežots par labu vienai konkrētai lidsabiedrībai un interneta tirgus attīstībai ir vēl jāsagaida lētākas pakalpojumu cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aviokompānijas mēģina paplašināt savas darbības nišas

Dace Preisa, 17.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto aviosabiedrību parādīšanās nenoliedzami ir izdarījusi apvērsumu avio tirgū, taču apgalvot, ka zemo cenu kompānijas ir aviācijas nākotne, nevar. Lēto aviokompāniju galvenā priekšrocība: tās piedāvā klientiem elastīgu cenu struktūru, proti – tie maksā tikai par to, ko vēlas saņemt. Savukārt tradicionālās aviosabiedrības šobrīd iestrēgušas, «piedāvājot visu», bet zemo cenu kompānijas dod iespēju pirkt biļeti par pārdesmit eiro, par to saņemot sēdvietu lidmašīnā, savukārt maksājot vairāk, pasažieri var pasūtīt sev ēdienu u.t.t. Paplašina lidojumu tīklu Lētās aviosabiedrības ir panākušas jaunu lielu tirgu rašanos tur, kur tas netika uzskatīts par iespējamu, it sevišķi Eiropas iekšzemes lidojumos. Mēneša sākumā EasyJet paziņoja, ka paplašina savu lidojumu tīklu no Parīzes, atklājot jaunus lidojumus uz Milānu, Barselonu un Marseļu, papildus jau trim esošajiem maršrutiem, kas tiek apkalpoti četras reizes dienā. Tikmēr no bankrota gruvešiem atjaunotā Šveices nacionālā aviokompānija Swiss paziņojusi, ka rudenī samzinās maršrutu skaitu par ceturto daļu. Piemēram, EasyJet šobrīd piedāvā 105 virzienus Eiropā, Ryanair no deviņām bāzes lidostām Eiropā veic ap 100 maršrutiem Eiropas iekšienē. Šo kompāniju piedāvātās cenas ir visnotaļ dažādas: bieži reklāmas akcijas piedāvā lidojumu no viena Eiropas gala līdz otram par padsmit mārciņām, taču ikdienā plānots ceļojums ar EasyJet, piemēram, no Kopenhāgenas uz Londonu turp virzienā maksās 20 mārciņas, savukārt atpakaļ 70 mārciņas. Taču lēto aviokompāniju klupšanas akmens lielākoties ir faktā, ka tām savā darbībā jāpaļaujas uz veiksmi. Lai spētu nodrošināt zemās cenas, kompānijas darbības izmaksām jābūt vēl zemākām. Tāpēc tās nevar atļauties rezerves lidmašīnas un operatīvu tehnisko apkopi. Ja lidmašīnai rodas tehniska problēma pāris stundu pirms pacelšanās, tad tas nozīmē, ka pasažieri droši var doties uz tuvāko ostu, dzelzceļa staciju vai citas aviokompānijas kasi, jo lētajām kompānijām rezerves lidmašīnu nav. Tādējādi brauciens var izvērsties ne tikai dārgāks, nekā iecerēts, bet arī dārgāks, nekā lidojot ar veco un dārgo kompāniju. Protams, kļūme var arī nenotikt. Dilemmas priekšā Kamēr tradicionālās Eiropas aviokompānijas norāda, ka vēl jāpaiet laikam, lai redzētu, kurš izdzīvos, kurš ne, cita pēc citas tās paziņo par jaunu cenu politiku un izmanto svētkus, lai piedāvātu zemākas cenas. Piemēram, British Airways britu laikraksta The Guardian veiktajā aptaujā par lētāko aviosabiedrību Lielbritānijā ieņēma pirmo vietu — acīmredzot, reklāmas poltika par cenu struktūras maiņu ir bijusi veiksmīga. Turklāt gandrīz visas Eiropas aviosabiedrības pirms pāris gadiem izveidoja savus meitas uzņēmumus – lētās aviokompānijas, lai uzsāktu novēlotu konkurenci ar lētajiem censoņiem. Iedvesmojušās no EasyJet, Ryanair un Virgin Express spējas gadā ievērojami palielināt pārvadāto pasažieru skaitu, tradicionālās aviokompānijas pirms pāris gadiem sāka strādāt abās frontēs. Vācu aviokompānija Lufthansa izveidoja lēto meitas uzņēmumu German Wings, SAS izveidoja Snowflake, arī Swiss paziņoja par lētās aviokompānijas izveidi. Savukārt British Airways pagājušajā gadā pārdeva savu jau krietni senāk izveidoto lēto atvasi Go. Aviokompānijas Ziemeļeiropas, Centrāleiropas un Austrumeiropas ģenerālmenedžeris Robins Heiss skaidro, ka šāda kompānijas struktūra atzīta par aplamu. «Tas nozīmē, ka ar laiku mēs sākam konkurēt paši ar sevi. Tas ir destruktīvi,» viņš norāda. Ja tradicionālā aviokompānija ir nodibinājusi zemo cenu meitas uzņēmumu, tā var rēķināties, ka šādas kļūmes gadījumā pasažieri dosies uz biļešu kasi un prasīs apmainīt, piemēram, Go biļeti pret British Airways biļeti atpakaļceļam. Tas kaitē imidžam, secinājuši tradicionālo aviokompāniju pārstāvji. Nenovērtēja konkurentu R. Heiss uzskata, ka šobrīd komplicētajos tirgus apstākļos vainojami paši lielie avio tirgus veterāni, nepievēršot īpašu uzmanību jaunajiem lētajiem censoņiem to rašanās brīdī. Speciālisti atzīst, ka lēto aviosabiedrību radītās pārmaiņas tirgū ir lielākās un ietekmīgākās, kopš brīža, kad Eiropā sāka darboties b

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«easyJet» interneta mājas lapa latviešu valodā

Aivars Mackevics [email protected], 09.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet visiem pasažieriem Eiropā piedāvā līdzvērtīgas iespējas. Pateicoties jaunajai interneta mājas lapai www.easyJet.com, rezervēt easyJet lidojumu šodien ir kļuvis vēl vienkāršāk, jo mājas lapa tagad ir pieejama arī latviešu, ungāru, slovēņu, čehu, poļu, kataloniešu, portugāļu un igauņu valodās. Uzlabotajā mājas lapā pasažieri var pārbaudīt pieejamos lidojumus, lidojumu sarakstus un cenas, kā arī rezervēt lidojumus ātri, vienkārši un droši vairāk kā 15 Eiropas valodās. easyJet.com klientiem dod iespēju mainīt un pārskatīt jau internetā rezervēto biļešu detaļas. Īpaša sadaļa veltīta atbildēm uz izplatītākajiem jautājumiem. Vienkāršākai un ērtākai ceļojuma plānošanai, jaunā mājas lapa piedāvā saites uz partneru mājas lapām viesnīcu rezervēšanai un auto īrei. Klienti var arī izmantot iespēju izvēlēties valūtu kādā norēķināties. “Pirmajā dienā, uzsākot lidojumus uz Latviju, solījām interneta mājas lapu latviešu valodā. Pēc vairākkārtējām izmēģinājuma versijām šodien mēs varam saviem klientiem piedāvāt vēl vienkāršāku veidu sēdvietu rezervēšanai internetā lidojumiem ar lielāko zemo cenu aviolīniju Austrumeiropā”, saka Janis Kapodostrias, easyJet mārketinga pārstāvis Latvijā. Eiropa kļuvusi vieglāk sasniedzama arī Latvijas iedzīvotājiem, pateicoties easyJet 190 maršrutiem, kas savieno 58 galvenās lidostas. Avots: easyJet

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» sagaida savu 100 miljono pasažieri

Aivars Mackevics [email protected], 20.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet ir sasniegusi nozīmīgu pavērsienu kompānijas vēsturē, šodien sagaidot savu 100 miljono pasažieri. Kompānijai ir bijusi fenomenāla izaugsme kopš tās darbības uzsākšanas dienas 1995.gadā, pirmajā gadā ar 2 lidmašīnām 2 maršrutos easyJet pārvadāja 424 000 pasažieru, bet šobrīd ar vairāk kā 100 lidmašīnu lielu floti 203 maršrutos pēdējo 12 mēnešu laikā pārvadāti 27,4 miljoni pasažieru. Pēdējo 9,5 gadu laikā easyJet ir radījis radikālas pārmaiņas aviācijas industrijā, ieviešot zemo cenu gaisa pārvadājumu koncepciju Eiropā, veicot jauninājumus tiešsaistes biļešu rezervēšanā un padarot pieejamu ceļošanu vairumam eiropiešu, izmantojot gaisa satiksmi. Arvien vairāk gan biznesa, gan brīvā laika ceļotāju izvēlas easyJet, jo tā piedāvā zemu braukšanas maksu, lidostas tuvu pilsētas centram, elastīgumu, uzticamību un vienkāršas rezervēšanas iespējas. Pārsteidzoši, ka 67% no easyJet 100 miljoniem pasažieru ir lidojuši pēdējo 3 gadu laikā, kas atspoguļo kompānijas straujo attīstību. Kompānijas populārākā lidosta līdz šim ir bijusi Lutona, kur easyJet ir apkalpojusi 33 miljonus pasažieru, kam seko Stanstedas lidosta ar vairāk kā 24 miljoniem pasažieru. Atzīmējot šo notikumu, šodien vienā no easyJet 61 lidostas laimīgo pasažieri gaida pārsteigums - dāvana ar bezmaksas lidojumiem un īpaša apkalpošana ceļojuma laikā. easyJet prezidents Rejs Vebsters (Ray Webster): "100 miljoni pasažieru ir apbrīnojams sasniegums, īpaši tik īsā laika posmā. Mēs esam gandarīti par šo svarīgo pavērsienu un turpināsim attīstīties, lai sagaidītu savu 200 miljono pasažieri.” Avots: easyJet

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

EasyJet nostiprinās Igaunijā

Jānis Rancāns, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija EasyJet šā gada ziemā uzsāks lidojumus jaunā maršrutā uz Igaunijas galvaspilsētu Tallinu.

Aviokompānija iecerējusi ziemā uz Tallinu, papildus jau esošajiem lidojumiem, doties no Getvikas lidostas Londonā. No Getvikas EasyJet jaunus lidojumus plāno arī uz Menas salu un Turīnu.

EasyJet uzsāks arī jaunus lidojumus no Eseksas uz Ženāvu un Venēciju, no Mančesteras uz Telavivu, no Ņūkāslas uz Amsterdamu un no Bristoles uz Kopenhāgenu. Šā gada ziemā EasyJet paredzējis veikt lidojumus kopumā 280 maršrutos.

Igaunija ir vienīgā Baltijas valsts, uz kuru lido EasyJet. Britu lidsabiedrība iepriekš veica reisus arī no Rīgas uz Berlīni, tomēr 2008. gadā EayJet tos slēdza. Pašlaik EasyJet lido uz Tallinu no Stanstedas lidostaas Londonā un Liverpūles.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības cīnās par darījumu ceļotājiem

Aivars Mackevics [email protected], 10.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību alianse Oneworld rīko akciju, kuras ietvaros tiks piedāvāts 15 000 uzņēmumiem Vācijā cenu samazinājums par 40% biznesa ceļotāju lidojumiem. Šīs akcijas mērķis ir piesaistīt darījumu klientus kā arī ar cenu samazinājumiem pārvilināt pie sevis, piemēram, lidsabiedrības Lufthansa pasažierus. Lidsabiedrību aliansē Oneworld ietilpst British Airways, American Airlines, Iberia, Aer Lingus, Finnair un Lan-Chile. Tiek plānots turpināt šādu akciju arī Francijā un Itālijā. Šāda agresīva cenu konkurences cīņa starp lidsabiedrībām nespēj ilgstoši piesaistīt firmu pārstāvjus tikai vienai lidsabiedrībai. Ikvienai lidsabiedrībai darījumu ceļotāji ir ļoti interesanta mērķa auditorija, jo tie maksā ne tikai dārgāku cenu par biznesa klases biļetēm, bet arī visbiežāk izmanto lidsabiedrību pakalpojumus. Īpaši pastiprinājusies ir lēto lidsabiedrību konkurence tradicionālajām lidsabiedrībām. Piemēram, lidsabiedrība Germanwings jau ir noslēgusi ar 146 uzņēmumiem speciālus līgumus, kas paredz atlaides lidojumiem no Ķelnes/Bonnas lidostas. Arī lidsabiedrība Air Berlin piedāvā elastīgus tarifus, kas domāti speciāli darījumu ceļotājiem. Akcija, ko aizsākusi britu lidsabiedrība British Airways ir patlaban lidsabiedrību alianses Oneworld intensīvākais darījumu klientu piesaistes solis. Līdztekus arī franču lidsabiedrība Air France pastiprina savu darbību Vācijas tirgū. Pagājušajā gadā franču lidsabiedrība veiksmīgi palielināja savu apgrozījumu par 30% tieši Vācijas biznesa klientu vidū. Franču lidsabiedrības speciālā programma “Voyageur Rewards” dod atlaides līdz 15% lidojumiem biznesa klasē. Vācijas lielākai lidsabiedrībai Lufthansa nākas stāties pretī šiem agresīvajiem citu lidsabiedrību cenu piedāvājumiem. Lufthansa patlaban piedāvā saviem klientiem uzlabotu biznesa klases komfortu un ekskluzīvus lidostas terminālus kā arī plāno visu savu tālo lidojumu floti aprīkot ar interneta pieslēgumu. Bez tam jau darījumu ceļotāji, kas lido uz Dienvidāfriku un ASV var izjust izmaksu samazinājumus līdz pat 50% salīdzinājumā ar regulārajiem cenu tarifiem. Iemesli lidojumu biļešu izmaksu samazināšanai: · Lielākai daļai uzņēmumu sakarā ar tautsaimnieciskās attīstības lejupslīdi ir jāietur taupības kurss un līdz ar to daudzi darījumu ceļojumi tiek atcelti. Uzņēmumi tagad aizvien biežāk iegādājas ekonomiskās klases lidojumu biļetes ierasto biznesa klases vietā. · Lidojumu tirgus ir piesātināts un ievērojami paplašinās lēto lidojumu lidsabiedrību piedāvājumi. · Lidsabiedrības, pirms lidot ar tukšām lidmašīnām, tomēr izlemj labāk samazināt biļešu cenas (tagad arī darījumu ceļotājiem) un palielināt lidmašīnu noslogojumu. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lidojumu tūres pa lielākajām Eiropas pilsētām, easyJet simtais Airbus A319 21.augustā pirmo reizi ieradīsies Rīgā. Šī lidmašīna no citām flotē esošajām lidmašīnām vizuāli atšķiras - tai ir īpašs zīmējums.

Visi easyJet pasažieri, kas ieplānojuši lidojumu no Rīgas uz Berlīni šajā dienā, varēšot izbaudīt lidojumu šajā - vienā no jaunākajām, klusākajām un videi draudzīgākajām - easyJet lidmašīnām.

"easyJet iegādājās savu simto Airbus A319 pirms nepilniem četriem mēnešiem, un tā vienmēr atšķirsies ar savu īpašo zīmējumu no pārējām 137 flotē esošajām lidmašīnām. easyJet simtā lidmašīna tika iegādāta 3,5 gadu laikā pēc pirmā Airbus lidaparāta. Tas nozīmē, ka easyJet uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pēc 12 dienām," informēja aviosabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet aktīvi iesaistās «cīņā par Maskavu».

Jānis Rancāns, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas otra lielākā zemo cenu aviokompānija EasyJet plāno ieiet Krievijas tirgū. Lidsabiedrība jau lūgusi atļauju lidojumu uzsākšanai starp Londonu un Maskavu, kā arī aizvada sarunas ar Sanktpēterburgas lidostu Pulkovo par lidojumu uzsākšanu uz Lielbritāniju un Zviedriju.

Lidojumus no Sanktpēterburgas EasyJet varētu uzsākt 2013. gada vasarā, vēsta PBK Daily. Turpmākajos lidsabiedrības plānos ietilpst arī lidojumu nodrošināšana no vēl trijām Krievijas pilsētām uz Londonu, Edinburgu un Mančestru. Kā norādīja Sanktpēterburgas lidostas Pulkovo pārstāvji, EasyJet vispirms nepieciešams iegūt atļauju lidojumu nodrošināšanai minētajos maršrutos.

Zemo cenu lidsabiedrībai nepieciešams uzvarēt Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes izsludinātajā konkursā par lidojumu nodrošināšanu maršrutā Maskava – Londona. Uz lidojumiem pretendē arī kompānija Virgin Atlantic un British Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz 892.2 miljoniem GBP (787.1 GBP milj. LVL).

easyJet darbības rezultāti līdz 31.martam:

·Kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz £892.2 miljoniem ar pamata peļņu pirms nodokļu nomaksas kā iepriekš plānots

·Pasažieru skaits palielinājies par 15% līdz 18.9 miljoniem

·Lidmašīnu piepildījums ir 81%, līdzīgi kā pagājušajā gadā

·Kopējie ieņēmumi par vienu sēdvietu (neskaitot GB Airways) ir par 1.5% lielāki nekā pagājušajā gadā

·Vienas sēdvietas izmaksas (neskaitot degvielu, GB Airways) ir zemākas par 0.9% salīdzinājumā ar pagājušo gadu

·Degvielas izmaksas uz vienu vietu palielinājušās par 23.8%, salīdzinot ar pagājušo gadu

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviokompānija easyJet nolemj pārņemt GB Airways Limited

, 25.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šodien, 25.oktobrī, paziņoja par lēmumu iegādāties GB Airways Ltd, bez laika nišām (ieplānotie ielidošanas vai izlidošanas laiki, kas ir pieejami vai piešķirts lidmašīnu kustībai konkrētajā datumā lidostā) Hītrovas lidostā, no kompānijas Bland Group Limited par plānoto darījuma summu £103.5 miljonu apmērā, liecina easyJet sniegtā informācija medijiem.

GB Airways ir aviolīnija, kas pamatā bāzēta Londonas Getvikas lidostā un darbojas Dienvideiropas un Ziemeļāfrikas galamērķos zem franšīzes līguma ar British Airways PLC. Tā apkalpo 31 maršrutu ar 15 Airbus lidaparātiem (9 A320 un 6 A321 lidaparātiem), kuru vidējais vecums ir 4.1 gads, tādējādi papildinot easyJet esošo 107 A319 lidaparātu floti. Kopumā kompānija darbojas 39 maršrutos – 28 no Getvikas, 6 no Mančestras, 5 no Londonas Hītrovas.

GB Airways pārņemšana ir saskaņā ar easyJet paplašināšanās stratēģiju. Īpaši svarīga esot aviokompānijas iespēja nostiprināt savu piedāvājumu klientiem Getvikas lidostā, kura ir easyJet lielākā bāze un ir ļoti populāra ceļošanai Londonā un Dienvidaustrumu Anglijā. Pirkums nodrošinās aviokompāniju ar papildus vērtīgām pacelšanās un nosēšanās laika nišām Getvikas lidostā un izdevību paātrināt easyJet maršrutu attīstību. Pēc GB Airways pārņemšanas, easyJet aizņems 24% Getvikas lidostas laika nišu un pārvadās apmēram 8 miljonus pasažieru 62 maršrutos no Getvikas lidostas. Līdz 2008/2009. gada ziemai GB Airways tiks pilnībā iekļauta easyJet biznesa modelī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet pasažieru statistika - 2007. gada augusts

, 08.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet pasažieru statistika - 2007. gada augusts

12 mēn. perioda beigas Augusts 2007 Augusts 2006 Izmaiņas

Pasažieri 36,802,923 32,685,363 +12.6%

Piepildījums 83.8% 84.7% -0.9pp

Peļņa pirms nodokļiem £1,778m £1,597m +11.3%

Beigas

Informācija:

Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants:

Elīna Lazdāne

+371 2 9654616

[email protected]

www.mmdcee.com

Par easyJet:

easyJet ir vadošā Eiropas zemo cenu aviokompānija. Pašreiz ar 137 lidmašīnām tā apkalpo 338 maršrutus, savienojot 87 lidostas 23 valstīs. Pēdējo 12 mēnešu laikā easyJet ir pārvadājusi 36 miljonus pasažieru.

easyJet uzsāka lidojumus maršrutā Rīga-Berlīne 2004.gadā. Patreiz easyJet nodrošina lidojumus maršrutā Rīga-Berlīne katru dienu.

easyJet lido uz:

Aberdīnu, Alikanti, Almēriju, Amsterdamu, Asturiju, Atēnām, Austrumu vidiene (UK), Barselonu, Bari, Bāzeli, Belfāstu, Berlīni, Bilbao, Birmingemu, Bordo, Bornmutu, Bratislavu, Brēmeni, Briseli, Bristoli, Budapeštu, Bukaresti, Cīrihi, Dortmundu, Edinburgu, Faro, Gdaņsku, Glāzgovu, Grenobli, Hamburgu, Ibicu, Insbruku, Invernesu, Katāniju, Kaglijārī, Ķelni, Kopenhāgenu, Kasablanku, Krakovu, Larošeli, Lisabonu, Liverpūli, Ļubļanu, Londonu Gatwick, Londonu Luton, Londonu Stansted, Lionu, Madridi, Madeiru, Mahonu, Malagu, Marakešu, Marseļu, Māstrihtu, Milānu Linate, Milānu Malpensa, Minheni, Murciju, Neapoli, Ņūkāstlu, Nicu, Olbiju, Palmu, Palermo, Parīzi Charles de Gaulle, Parīzi Orly, Piza, Porto, Prāgu, Rijeku, Rimini, Rīgu, Romu, Salonikiem, Sofiju, Splitu, Stambulu, Šenonu, Tallinu, Tulūzu, Turīnu, Valensiju, Venēciju, Vīni, Varšavu, Ženēvu.

Rezervē tiešsaistē www.easyJet.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet atrisina strīdu ar dibinātāju

Lelde Petrāne, 11.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu kompānija easyJet pirmdien paziņojusi, ka ir atrisinājusi zīmola licences strīdu ar easyGroup, kā rezultātā aviosabiedrība saglabā savu easyJet nosaukumu un dibinātājs Stelioss Hadži-Īonau (Stelios Haji-Ioannou) zaudē tiesības iecelt pašam sevi par priekšsēdētāju, ziņo The Wall Street Journal.

Vienošanās ļauj easyJet sākt sadarbību zīmola jautājumos ar citiem ceļojumu pakalpojumu sniedzējiem.

«Es uzskatu, ka pārskatītā vienošanās labāk saskaņo easyJet akcionāru un licenciāra intereses,» sacījis easyJet priekšsēdētājs Maiks Rake.

EasyJet tiesības turpināsies 50 gadus ar vismaz 10 gadu saistībām. Par pirmo gadu S. Hadži-Īonau saņems fiksētu maksājumu 3,9 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (3,1 miljons latu) apmērā, šai summai pieaugot līdz 4,95 miljoniem mārciņu nākamajā gadā.

Pēc tam aviosabiedrībai būs jāveic ikgadējs atlīdzības maksājums 0,25% apmērā no ieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

140 pasažieri, kuri easyJet vainas dēļ uz divām dienām bija iestrēguši Bukarestē, sola iesūdzēt aviokompāniju tiesā. easyJet reiss uz Bulgārijas galvaspilsētu Sofiju bija nomaldījies un galu galā lidmašīna nosēdās Rumānijā, Bukarestē, ziņo Bulgarian News Network.

easyJet reisam no Londonas sestdien, 3. janvārī plkst. 20.30, bija jānosēžas Sofijā, taču galu galā lidmašīna pasažierus aizveda uz Bukaresti, aizbildinoties, ka Sofijas lidosta nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ tobrīd esot bijusi slēgta, lai gan patiesībā lidosta darbojās kā parasti.

Tagad easyJet maldinošā reisa pasažieri vēlas tiesas ceļā no aviokompānijas piedzīt kompensāciju.

Sofijas lidostas pārstāvji apstiprinājuši, ka lidosta minētajā laikā darbojusies, un visi iemesli, kāpēc easyJet lidmašīna nolaidās Bukarestē nevis Sofijā, radušies easyJet dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru