Transports un loģistika

«EasyJet» piesaka sevi mobilo sakaru biznesā

Aivars Mackevics [email protected], 03.01.2005

Jaunākais izdevums

Zemo izmaksu lidsabiedrības EasyJet dibinātājs un Easy grupas vadītājs Haji Ioannau ir paziņojis par saviem jaunajiem plāniem, proti, par zemo izmaksu mobilo sakaru pakalpojumu piedāvājumu vispirms Lielbritānijas, tad Vācijas tirgū. Jau šī gada martā Stelios Haji-Ioannou plāno Lielbritānijā kopā ar telekomunikācijas uzņēmumu T-Mobile dibināt Easymobile uzņēmumu. Šim jaunajam projektam ir jākļūst par zemo izmaksu mobilo sakaru piedāvātāju, kurš pārdos “sim” kartes ar interneta starpniecību. Galvenā mērķa grupa, protams, būs personas, kurām jau ir savi mobilie telefoni. Tāpat Haji-Ioannou atzīmē, ka uzņēmuma Easyinternet ieguldījumi internetā pagājušajā gadā ir sasnieguši punktu, kad tas sāk jau nest peļņu. Tuvākajā laikā netiek plānoti lieli kapitālieguldījumi uzņēmumā, bet gan attīstīsies uz mazo uzņēmumu rēķina, kuri pievienosies caur frančīzes sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet simtā Airbus lidmašīna Rīgā

, 17.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lidojumu tūres pa lielākajām Eiropas pilsētām, easyJet simtais Airbus A319 21. augustā pirmo reizi iegriezīsies Rīgā. Tā būs iespēja visiem easyJet pasažieriem, kas ieplānojuši lidojumu no Rīgas uz Berlīni šajā dienā, izbaudīt lidojumu vienā no jaunākajām, klusākajām un videi draudzīgākajām easyJet lidmašīnām.

easyJet iegādājās savu simto Airbus A319 pirms nepilniem četriem mēnešiem, un tā vienmēr atšķirsies ar savu īpašo zīmējumu no pārējām 137 flotē esošajām lidmašīnām. easyJet simtā lidmašīna tika iegādāta 3,5 gadu laikā pēc pirmā Airbus lidaparāta. Tas nozīmē, ka easyJet uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pēc 12 dienām.

2002. gada oktobrī easyJet uzstādīja pasūtījuma rekordu, plānojot līdz pat 240 lidmašīnu iegādi no Airbus. 2006. gada novembrī pasūtījums tika palielināts un tagad sastāda jau 315 lidmašīnas. Tas apliecina easyJet ilgtermiņa izaugsmi Eiropas tirgū.

Ar vidējo lidmašīnu vecumu 2,2 gadi, easyJet pieder jaunākā un videi draudzīgākā flote starp visām nozīmīgākajām aviokompānijām Eiropā. Jaunākais Airbus A319 ir aptuveni par 15% efektīvāks uz vienu pasažiera vietu nekā nomainītais 737-300 modelis. Jaunais lidaparāts kombinācijā ar augstāku lidmašīnu piepildījumu, nozīmē, ka tradicionālās aviolīnijas izdala par 27% vairāk oglekļa dioksīda izmešus uz vienu pasažieri kilometrā nekā easyJet tajos pašos maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par mobilajām sarunām valsts var ietaupīt 4 miljonus

Sanita Igaune, 67084457, 10.10.2008

Izsludinot vairāk iepirkumu konkursam par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts institūcijas, iespējams, varētu ietaupīt pat vairāk nekā četrus miljonus latu, liecina Tele 2 aprēķini, kuri iesniegti Ministru prezidentam.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinot vairāk iepirkumu par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts pārvalde varētu ietaupīt milzu līdzekļus, iespējams, pat 4 milj. Ls.

Mobilo sakaru operatora Tele2 aprēķini liecina, ka valsts uz mobilo sakaru pakalpojumu rēķina, iespējams, varētu ietaupīt vairāk nekā 4 milj. Ls. Laikraksts Dienas bizness kopā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru sācis akciju ar mērķi palīdzēt valsts pārvaldei kļūt efektīvākai, vienlaikus ļaujot ietaupīt. Vairākus uzņēmēju ierosinājumus Db saņēmis par to, ka valsts pārvalde līdzekļus varētu ietaupīt arī uz telekomunikāciju sakaru pakalpojumu rēķina, gan nosakot mazākus limitus darbiniekiem, gan pārskatot atmaksātos rēķinus, gan izsludinot vairāk iepirkumus par mobilo sakaru pakalpojumiem, tādējādi nodrošinot konkurenci un iespēju izvēlēties lētāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«easyJet» kopā ar jauno viesnīcu partneri «Hotelopia» atklāj «easyJetHotels»

Aivars Mackevics [email protected], 15.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija kopā ar Hotelopia ir izveidojusi viesnīcu rezervēšanas pakalpojumu internetā - easyJetHotels, specializējoties uz izdevīgiem viesnīcu piedāvājumiem. easyJetHotels apvieno Hotelopia zemo izmaksu darbības modeli ar easyJet 24 miljonu pasažieru skaitu, lai piedāvātu klientam vienkāršu, ātru un ērtu izvēli, meklējot internetā labāko cenu piedāvājumu viesnīcai/apmešanās vietai. easyJetHotels piedāvā viesnīcu pakalpojumus easyJet tīklā 183 maršrutos, kas ved caur 57 lielākajām Eiropas lidostām, sākot no Hotelopia plašā spektra zemo cenu līdz pat pieczvaigžņu viesnīcām. No easyJetHotels piedāvātajām 10 000 viesnīcām ir iespēja rezervēt sev piemērotāko jebkurā no easyJet maršrutu galamērķiem. easyJetHotels sniegs arvien plašāku informāciju par viesnīcām, piedāvās galamērķu ceļvežus, kā arī konkrētus apskates objektus. easyJetHotels vienmēr norāda gala cenu uzreiz, kur jau ir iekļautas visas saistīto pakalpojumu izmaksas un nodokļi. easyJetHotels klientiem garantē labāko cenu, piedāvājot atlaides rezervācijai visu veidu viesnīcās. easyJetHotels pamatiezīme ir uzticama klientu apkalpošana. Pieejams ir arī klientu apkalpošanas diennakts informācijas tālrunis. Informācijas centra darbinieki runā vairākās valodās, nodrošinot pakalpojumu angļu, franču, vācu, spāniešu, itāliešu, holandiešu, dāņu un grieķu valodās. Pakāpeniski pakalpojums tiks nodrošināts arī citās valodās. Eiropā ir 56 Hotelopia biroji ar pieeju rezervēšanas sistēmai un nodrošinātu klientu servisu. easyJetHotels interneta mājas lapā informācija ir pieejama angļu, franču, vācu, spāniešu, itāliešu, holandiešu un dāņu valodās. Pakāpeniski tiks ieviestas arī citas valodas. Interneta mājas lapā klientiem piedāvā apskatīt cenas un veikt norēķinus ar Lielbritānijas sterliņu mārciņām, Eiro, Dānijas kronām, Čehijas kronām, Šveices frankiem, Slovēnijas tolāriem, Ungārijas forintiem, Igaunijas kronām un Polijas zlotiem. easyJet izpilddirektors, Rejs Vebsters (Ray Webster): "easyJet ir prieks paziņot par jauno sadarbību ar Hotelopia un easyJetHotels izveidošanu. Šis kopīgi izstrādātais viesnīcu rezervēšanas portāls komplimentē easyJet.com kā komplekss ceļojumu veikals, piedāvājot patērētājiem vienkāršu, ātru un ērtu interneta mājas lapu ar plašām viesnīcu izvēles iespējām, ar garantētām labākajām cenām internetā. Nākamo četru mēnešu laikā produkts attīstīsies, piedāvājot virkni speciālistu pakalpojumu.” “Šī jaunā sadarbība atspoguļo easyJet uzticību interneta inovācijām, nodrošinot patērētājus ar plašākām izvēles iespējām un uzlabotu funkcionalitāti. Hotelopia pārdošanas & mārketinga direktors, Sotiris Damianos komentē: "easyJet lēmums atvērt easyJetHotels ar Hotelopia kā partneri no jauna apstiprina Hotelopia kā viesnīcu rezervēšanas pakalpojuma sniedzēju internetā, kas piedāvā klientiem tūkstošiem viesnīcas par viszemākajām cenām. Paplašinot Hotelopia pakalpojumus papildus 24 miljoniem easyJet klientu, Hotelopia būs iespējas turpmāk paplašināt zemo cenu portfeli viesnīcām visā Eiropā." easyJetHotels atklāts 14.decembrī un pieejams www.easyJetHotels.co.uk easyJetHotels ir Hotelopia jaunā viesnīcu produkta un pakalpojumu preču zīme. Par easyJet: www.easyJet.comeasyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija šobrīd piedāvā 183 maršrutus uz 57 lielākajām Eiropas lidostām. Ar 94 lidmašīnu lielu floti, easyJet pārvadā vairāk kā 24 miljonus pasažieru gadā un turpina paplašināties, piedāvājot par zemām cenām nokļūt populārākajos Eiropas galamērķos. easyJet nodrošina ērtus lidojumus gan biznesa, gan atpūtas ceļotājiem par pārsteidzoši zemām cenām. Par Hotelopia: www.hotelopia.co.ukHotelopia ideja ir vienkārša un ēr

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» uzsāk darbību Latvijā

Aivars Mackevics [email protected], 29.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no vadošājām Eiropas zemo cenu aviokompānijām un trešais lielākais Eiropas iekšējais pārvadātājs uzsācis jaunu maršrutu, kas Latvijas iedzīvotājiem piedāvās izdevīgāku, elastīgāku un vieglāku ceļošanu no Rīgas. No šī gada 25.novembra easyJet atklāja lidojumus no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld). Svinot jauna tirgus apgūšanu – lidojumu uzsākšanu no Rīgas, easyJet piedāvāja izdevīgas biļešu cenas, sākot no 13 eiro*. Biļešu rezervācija bija jāveic līdz 28.novembra pusnaktij un lidojumam jābūt laikā no 2004.gada 16.decembra līdz 2005.gada 26.martam ieskaitot (ierobežots piedāvājums lidojumiem nedēļas nogalēs un svētkos). * Cena norādīta lidojumiem vienā virzienā un iekļauj visus nodokļus. easyJet piedāvā 184 maršrutus, 58 lielākajās Eiropas lidostās, pārvadājot pašažierus ar jaunākajām lidmašīnām. easyJet piedāvā tādu cenu politiku, kas iedrošina vēl vairāk Latvijas iedzīvotāju apmeklēt Berlīni un Vāciju. Aviobiļešu cenas sākas no 41 eiro abos virzienos (ieskaitot visus nodokļus). Latvijas iedzīvotāji iegūs to pieredzi, ko easyJet sniedz vairāk kā 24 miljoniem pasažieru visā Eiropā katru gadu. Vienīgais, kas jādara – pašam jākļūst par ceļojuma aģentu un jāapmeklē mājas lapa www.easyJet.com un rezervācija no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld) jāveic savlaicīgi. Pateicoties easyJet dibinātājam Stelios Haji-Ioannou, kura ģimene vēl joprojām ir lielākais akciju turētājs, pirmie lidojumi tika uzsākti 1995.gada novembrī. easyJet uzsāka savu darbību, nodrošinot 2 maršrutus no Lutonas Londonā uz Glāzgovu un Edinburgu (ar Boeing 737 lidmašīnām). Šodien easyJet gaisa flote sastāv no 95 lidmašīnām: 68 - Boeing 737 un 27 - Airbus A319. Piegādājot vēl 93 Airbus A319 (un norakstot flotes vecākās lidmašīnas) 2007. gadā easyJet pārvadās pasažierus ar 164 lidmašīnām. Līdz 2012.gadam vēl plānots iegādāties 120 Airbus A319. easyJet plāno vairāk kā 90 000 pasažieru maršrutā Rīga-Berlīne. Mūsu mērķis ir lidot ar pilnām lidmašīnām, neatkarīgi no sezonas un tirgus apstākļiem. “Mūsu pieredze citu Eiropas valstu tirgos rāda, ka zemo izmaksu aviokompāniju ienākšana jaunos tirgos nesamazina citu pārvadātāju pasažieru skaitu tajā pašā maršrutā, bet gan palielina kopējo tirgu”, saka Janis Kapodistrias (Yannis Capodistrias), easyJet mārketinga vadītājs Latvijā, Grieķijā, Itālijā, Slovēnijā, Ungārijā, Slovākijā, Polijā un Igaunijā. “Mēs ticam, ka mūsu ienākšana Latvijas tirgū labvēlīgi ietekmēs gan Latvijas tūrisma industriju, gan arī aviokompāniju biznesu”. Īsumā: easyJet piedāvā lētus pasažieru pārvadājumus uz 58 lidostām Eiropā: Aberdīna, Alikante, Almērija, Amsterdama, Atēnas, Barselona, Bāzele, Belfāsta, Berlīne, Bilbao, Boloņa, Bratislava, Bristole, Budapešta, Kagliari, Ķelne, Kopenhāgena, Dortmunda, Edinburga, Faro, Ženēva, Glāgova, Grenoble, Ibiza, Invernesa, Knoka, Krakova, Liverpūle, Ļubļana, Londona Getvika, Londona Lutona, Londona Stansteda, Liona, Madride, Malaga, Marseļa, Milāna, Minhene, Neapole, Ņūkāstla, Nica, Notingema East Midlands, Palma, Parīze Šarla de Golla, Parīze, Orli, Prāga, Rīga, Roma, Olbija, Šanona, Tallina, Tulūza, Turīna, Valensija, Venēcija, Varšava. Sīkāka informācija: www.easyJet.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet pēdējā vasaras izpārdošanā biļetes līdz pat 25% lētāk

, 31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šodien uzsāk fantastisku vasaras noslēguma izpārdošanas akciju, piedāvājot līdz pat 25% atlaidi ikvienam lidojumam, ikvienā maršrutā no 2007. gada 29. oktobra līdz 2008. gada 31. janvārim. Turklāt aviokompānija ir nodrošinājusi 20% atlaidi automašīnu nomai ar Europcar un 50,000 viesnīcu istabas par cenu zem 30 eiro (~ 21Ls) vienai personai par nakti, ja rezervācija tiek veikta easyJet mājas lapā www.easyJet.com

Ar 25% atlaidi lidojumiem 334 maršrutos uz 84 galamērķiem Jūs varat iepirkties kādā no Eiropas visburvīgākajiem Ziemassvētku tirdziņiem, aizlaist uz Jaungada ballīti vienā no lieliskākajām Eiropas pilsētām vai izbaudīt slēpošanas sezonas pirmo sniegu. Izpārdošana ir arī ideāls iemesls, lai izpētītu kādu no easyJet jaunākajiem galamērķiem, piemēram, Sofija, Bukareste, Gdaņska un Madeira.

Lai izmantotu lielisko piedāvājumu, Jums ir tikai jāreģistrējas www.easyJet.com laika posmā no piektdienas, 31. augusta līdz otrdienas, 4. septembra pusnaktij, lai veiktu darījumu.

Rezervējiet pēc iespējas ātrāk, lai iegūtu labākos piedāvājumus. Tikai ar pāris pirkstu pieskārieniem easyJet mājas lapā, Jūs tagad varat iegādāties lidojumus, iznomāt automašīnu un rezervēt viesnīcu, nemeklējot tos dažādās interneta mājas lapās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» sagaida simto lidmašīnu

Aivars Mackevics [email protected], 18.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu lidsabiedrība easyJet šodien svinīgi sagaidīja savas 100. lidmašīnas ierašanos Berlīnes Šēnfeldas lidostā. Berlīnes Šēnfeldas lidosta ir visstraujāk augošā easyJet bāzes lidosta pēdējo 12 mēnešu laikā. easyJet flote, kurā ietilpst simts Boeing 737 un Airbus A319 tipa lidmašīnas, ir lielākā starp zemo cenu lidsabiedrībām Eiropā. Pagājušā mēnesī easyJet pārvadāja 2,6 miljonus pasažieru, apsteidzot British Airways, Alitalia, Air France un KLM. Tikai Lufthansa pārvadāja vairāk pasažieru. easyJet pieaugums kopš tās dibināšanas 1995.gada novembrī ir bijis fenomenāls. Sākot ar diviem maršrutiem no Londonas uz Edinburgu un Glāzgovu 1995.gadā, šobrīd aviokompānija nodrošina vairāk kā 650 lidojumus katru dienu 203 maršrutos uz 61 galveno lidostu, pēdējo 12 mēnešu laikā apkalpojot vairāk kā 27 miljonus pasažieru visā Eiropā. easyJet ir veikusi revolūciju Eiropas zemo cenu lidsabiedrību industrijā un tās veiksme slēpjas pieaugošā klientu pieprasījumā pēc uzticama un ērta servisa par zemām cenām gan biznesa, gan izklaides nolūkiem. Piegādātais Airbus A319 lidaparāts ir trīsdesmit devītais no easyJet 120 lidmašīnu pasūtījuma, ko jāpabeidz 2007.gadā. 20 šī modeļa lidmašīnas papildinās easyJet floti 2005.gadā, kas sekmēs aviokompānijas paplašināšanās plānus un palielinās pasažieru pieaugumu par 15-20% nākošajā finanšu gadā. Aviokompānijai ir plāni paplašināt savu floti vēl par 120 lidmašīnām pēc 2007.gada. Eds Vinters (Ed Winter), easyJet's pārstāvis, piedaloties svinībās Berlīnē, šodien paziņoja: ”Šodien easyJet ir nozīmīga diena - mums ir vairāk lidmašīnu, vairāk lidojumu un pagājušā mēnesī mēs pārvadājām vairāk pasažieru nekā jebkura cita Eiropas zemo cenu lidsabiedrība, kā arī pārsniedzām arī pārējo, izņemot vienas, Eiropas lielāko aviokompāniju pasažieru skaitu.” “Mūsu veiksme ir fenomenāla. Dodot mūsu klientiem iespēju lidot uz Eiropas lielākajām lidostām par mūsu slavenajām zemajām cenām, Eiropas lidojumu tēls ir mainījies uz visiem laikiem - lidošana vairs nav dārga un elitāra.” "Mēs ticam, ka Eiropā vēl ir lielas iespējas zemo cenu aviokompānijām un easyJet būs priekšgalā tirgus paplašināšanās procesam Eiropā un turpinās spēlēt svarīgo lomu Eiropas savienošanā.” Avots: easyJet

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet piešķirta balva kā labākajai zemo cenu aviolīnijai

, 25.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet saņēmusi Labākās zemo cenu aviolīnijas godalgu ikgadējās OAG Aviolīniju industrijas balvas (Official Airline Guide Airline Industry Awards) ietvaros.

Balva tiek piešķirta visaugstāk novērtētajām un inovatīvākajām aviolīnijām un lidostām, balstoties uz patērētāju balsojumiem – patstāvīgajiem lidotājiem visā pasaulē, Db.lv informē easyJet.

Neviena Eiropas aviolīnija iepriekš nav saņēmusi šādu balvu. Iepriekšējos gados šādas godalgas saņēmušas tādas aviokompānijas kā Southwest, jetBlue un Virgin Blue. Balva ir īpaši nozīmīga aviokompānijai easyJet, jo balsotāju vidū pārsvarā ir biznesa ceļotāji.

“Šo balvu nevajadzētu novērtēt par zemu. Šī ir pirmā reize, kad to saņem Eiropas aviolīnija, un mums bija diezgan nopietna konkurence no jetBlue un Southwest aviokompāniju puses, “ uzsver easyJet vadītājs Endijs Harisons (Andy Harrison), apmeklējot balvas pasniegšanas ceremoniju Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» viedoklis jautājumā par jauno ES pasažieru kompensēšanas kārtību

Aivars Mackevics [email protected], 17.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet rūpējas par saviem klientiem, bet brīdina, ka nepareiza likumdošana var būt postoša šai nozarei. Eiropas vadošā lētā aviokompānija easyJet vakar apstiprināja savu apņemšanos nodrošināt augstu pasažieru apkalpošanas līmeni un gatavību ieviest jaunos Eiropas Savienības noteikumus par pasažieru kompensācijām. easyJet atbalsta jauno ES likumu mērķi – prasīt atbildību no aviokompānijām par klientu apkalpošanas līmeni ārkārtas situācijās, lai tās uzlabotu pasažieru labsajūtu lidojumu laikā. Taču likums, kas šodien stāsies spēkā, ir netaisni aizspriedumains pret pasažieru pārvadājumu nozari un tāpēc postošs. easyJet uzskata, ka jaunie ES noteikumi nesasniegs savu mērķi. Lai gan easyJet jau nodrošina lielu daļu no jaunā likuma prasībām un vietām pat apsteidz to, gādājot par pasažieru aprūpi ārkārtas situācijās, aviokompānija ir noraizējusies, ka vajadzētu pārskatīt trīs galvenos punktus: Likums attiecas tikai uz aviokompānijām, kas šķietami pārkāpj ES noteikumus pret visiem transporta veidiem izturēties vienādi. Kompensācija nebūs konkrēta summa, bet proporcionāla biļetes cenai. Šobrīd easyJet vidējā biļešu cena ir 42 britu mārciņas vienā virzienā, bet, saskaņā ar jauno likumu, kompensācijas izmaksās tikai tad, ja vienvirziena biļetes cena būs sākot no 172 britu mārciņām. Likuma neveiklā valoda radīs neskaidrības pasažieru tiesību jautājumā. Šobrīd nav īsti skaidra aviokompāniju atbildība, jo katra aizkavēšanās un reisa atcelšana tiks vērtētas individuāli. Negribētas sekas šim likumam būs tas, ka aviokompānijas tiks sodītas par to, ka palielināsies cenas, un pasažieri tiks maldināti. easyJet turpinās vērsties Eiropas Komisijā un dažādās Eiropas administratīvajās institūcijās, lai nekavējoties tiktu pārskatīta likumdošana. easyJet aicina ES sadarboties ar šo nozari, lai atrastu praktisku un efektīvu risinājumu šim, iespējams, viskļūmīgākajam Eiropas likumam pēdējos gados. easyJet prezidents Rejs Vebsters brīdināja: „easyJet rūpēsies par saviem pasažieriem un jau šodien ieviesīs likumu. Laba likumu kopa, kuras nolūks sākumā bija pasargāt pasažierus no tradicionālo aviokompāniju nesamērīgi augstajām cenām, kļuvusi par neveiksmīgu likumu apkopojumu, kas izraisīs nevajadzīgu sajukumu un konfliktus starp aviokompānijām un viņu klientiem.” Avots: easyJet

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet 12 mēnešu darbības rezultāti

, 14.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet ziņo par rekordlieliem ienākumiem, pieaugums par 56%, līdz £129 miljoniem sterliņu mārciņu

Rekordliela pirmsnodokļu peļņa 129 miljonu sterliņu mārciņu apjomā, pieaugums par 56%, salīdzinot ar 83 miljonu sterliņu mārciņu pirmsnodokļu peļņu 2005.gadā.

Pasažieru pieaugums par 11.5%, sasniedzot 33 miljonus.

Ienākumi no pasažiera vietas pieauguši par 5.9% vai 2.13 sterliņu mārciņu par vietu, ko sekmēja pārliecinoši vasaras pārdošanas rezultāti.

Būtiski pieauguši papildu ienākumi - par 34% vai 0.86 sterliņu mārciņu par vietu.

Vienības izmaksas, izslēdzot degvielu, nokritušās par 1.5% vai 0.42 sterliņu mārciņu uz vienu vietu, no £28.78 uz £28.36.

Degvielas izmaksas uz vienu vienību pieaugušas par 33% vai 2.48 sterliņu mārciņas uz vienu vietu.

Atdeve no ieguldījumiem palielinājusies līdz 10.1%, par 3 procentu punktiem, salīdzinot ar 7.1% 2005.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību mobilo sakaru iepirkumos

Tele2 komercdirektors Raivo Rosts, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts 2020. gada budžeta veidošanas laikā bieži bija dzirdami publiski izteikumi par būtisku līdzekļu trūkumu dažādām nozarēm. Politiķi un ierēdņi meklēja dažādus risinājumus, lai palielinātu valsts ieņēmumus.

Manuprāt, nepietiekama vērība tika pievērsta valsts un pašvaldību iepirkumiem, kuros novērojama valsts līdzekļu izšķērdēšana – vismaz mobilo sakaru pakalpojumu jomā.

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību institūciju mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumos ir novērojams jau vairāku gadu garumā. Mūsu aprēķini liecina, ka, piemēram, ministrijas un to padotības iestādes par mobilo sakaru pakalpojumiem pārmaksā aptuveni 1 miljonu eiro līguma darbības termiņā. Taču esmu pārliecināts, ka šī summa ir daudz lielāka, ja aplūkotu visas valsts un pašvaldību iestādes. Diemžēl publiski šāda informācija nav pieejama.

Oficiālie Finanšu ministrijas dati liecina, ka ap 70% ministriju un to padotības iestāžu mobilo sakaru pakalpojumus sniedz viens operators – LMT. Ja ņemam vērā tikai ministrijas, tad 12 no 13 ministrijām pakalpojumu sniedzējs ir šis konkrētais nozares spēlētājs. Šim faktam mēs nepievērstu vērību, ja iepirkumos visiem tirgus spēlētājiem būtu vienlīdzīgas iespējas konkurēt un uzvarētu objektīvi konkurētspējīgākais piedāvājums. Diemžēl šobrīd notiek centieni ar dažādām konkurenci kropļojošām metodēm saglabāt to tirgus situāciju, kāda vēsturiski izveidojusies šajā sektorā, un noturēt to handikapu, kuru LMT ieguvis kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet trīs gadu laikā Latvijā pārvadājusi 250 000

, 26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šogad novembrī atzīmē savu trešo darbības gadu Latvijā, Db.lv informēja Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants pārstāve Elīna Lazdāne.

easyJet pirmais lidojums no starptautiskās lidostas Rīga uz Berlīnes Šēnefeldas lidostu tika veikts 2004. gada 25. novembrī. Trīs gadu laikā easyJet ir piedāvājusi tiešos reisus maršrutā Berlīne – Rīga – Berlīne –Rīga katru dienu.

Kopš lidojumu uzsākšanas Latvijā, easyJet ir pārvadājusi vairāk kā 250 000 pasažieru šajā maršrutā vai vidēji 83 000 pasažierus gadā. easyJet plāno arī turpināt šādā līmenī un paredz pārvadāt apmēram 300 000 pasažierus Rīgas-Berlīnes maršrutā līdz 2008. gada maijam.

Šie pēdējie trīs gadi ir bijuši veiksmīgi arī easyJet zemo cenu biznesa modelim Eiropā. Līdz ar rekordlielu ienākumu pieaugumu šajos gados, easyJet ir paplašinājis savu tīklu un floti attiecīgi līdz 353 maršrutiem un 137 lidaparātiem, tādējādi kļūstot par ceturto lielāko aviolīniju Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet paziņo par jaunas bāzes atvēršanu Spānijā.

Ingūna Vitenburga [email protected], 24.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas zemo cenu aviokompānija easyJet šodien paziņoja par nopietnu tās darbības paplašināšanu Spānijā un jaunas bāzes lidostas atvēršanu Barajas lidostā Madridē. Tā būs aviokompānijas 17.bāze un pirmā bāze Spānijā. Madrides bāze uzsāks darbību 2007.gada 16.februārī un no tās tiks atklāti pavisam jauni maršruti no Spānijas lielākās lidostas. Par jaunajiem maršrutiem easyJet paziņos septembrī. easyJet uzsāka lidojumus no Barajas lidostas 1998.gadā un kopš tā laika ir nozīmīgi paplašinājusi piedāvāto lidojumu klāstu. Pašreiz easyJet ir kopumā ceturtā lielākā aviokompānija un lielākā zemo cenu aviokompānija, kas piedāvā lidojumus no Spānijas galvaspilsētas. Pagājušajā gadā vien easyJet pārvadāja 900 000 pasažierus no un uz Madridi – divreiz vairāk nekā 2004.gadā. Endijs Harisons easyJet izpilddirektors skaidro: «easyJet turpina paplašināt savu darbību, īpaši kontinentālajā Eiropā. Mēs domājam, ka Spānija ir lieliska izaugsmes iespējas vieta, jo tās tirgū joprojām dominē tradicionālās neefektīvās aviokompānijas, kas nedarbojās klientu interesēs». «Spānija ir viens no svarīgākajiem easyJet tirgiem pēdējo desmit gadu laikā. Jaunas bāzes izveidošana pavērs jaunas iespējas. Lai arī Madride ir viena no lielākajām Eiropas pilsētām, to nepelnīti ir aizmirsušas zemo cenu aviokompānijas. easyJet jaunā bāze padarīs Madridi ārzemju tūristiem daudz pieejamāku. Arī Spānijas ceļotājiem būs pieejama», skaidro easyJet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

3,5 gadu laikā easyJet nopirkusi 100 Airbus A318

, 26.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija, saņēmusi savu 100-to Airbus A319, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāve Dagnija Stuķēna.

easyJet Airbus 100-tā lidmašīna ir piegādāta tikai 3,5 gadus pēc tam, kad easyJet saņēma pirmo Airbus lidaparātu. Tas nozīmē, ka easyJet ir uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pa 12 dienām – tas ir ātrākais lidmašīnu skaita pieaugums visu aviokompāniju vēsturē, aprēķinājis easyJet.

2002.gada oktobrī easyJet uzstādīja pasūtījuma rekordu – 240 Airbus lidmašīnas. Pirmo lidmašīnu piegādāja pēc gada. 2006.gada decembrī pasūtījums tika paplašināts un tagad sastāda 315 lidmašīnas piegādei līdz 2010.gadam.

Kopējā pasūtījuma cena sastāda 6 miljardus eiro. Lidmašīna izmanto Francijā ražotus CFM56-5B un Cīrihē SR Technik uzturētus dzinējus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

IUB apturējis LVRTC konkursu par mobilo telefonu sarunu un pakalpojumu nodrošināšanu

LETA, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā "Mobilo telefonu sarunas un pakalpojumi", liecina IUB publiskotā informācija.

Tāpat IUB noteicis veikt izmaiņas konkursa nolikumā, par kurām sūdzību bija iesniegusi SIA "Bite Latvija".

Cita starpā kompānija iepirkumā apstrīdēja iekļautos vērtēšanas kritērijus par lielāko bāzes staciju skaitu kā izšķirošu faktoru mobilo sakaru pakalpojumu kvalitātes noteikšanā, kā arī mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu kvalitātes noteikšanu pēc novecojušiem, 2020.gadā veiktiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) mērījumiem.

Lēmums pieņemts 5.jūlijā.

Kā komentēja "Bite Latvija" ģenerāldirektors Arūns Mickevičs, valsts un pašvaldību iestāžu un kapitālsabiedrību mobilo sakaru publiskajos iepirkumos jau ilgstoši tiek ietverti neobjektīvi un tirgus konkurenci kropļojoši vērtēšanas kritēriji, dodot būtiskas priekšrocības vienam, daļēji valstij piederošam tirgus dalībniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā viesabonēšanas tarifu atcelšana ietekmēs pakalpojumu cenas?

Žanete Hāka, 14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Telekomunikāciju regula paredz viesabonēšanas tarifu atcelšanu no 2017. gada 15. jūnija, kas nozīmē, ka patērētāji par mobilā telefona zvaniem un internetu varēs vienādi maksāt gan savā valstī, gan citur Eiropas Savienībā.

Jaunā kārtība, par kuras detaļām ES līmenī vēl jāpieņem lēmumi, var veicināt tarifu celšanos tur, kur tie patlaban ir zemāki, jo šo valstu operatori būs spiesti piemaksāt savu klientu vietā, norāda eksperti.

Iespējams, mobilo sakaru tarifu pieaugumu nākotnē šīs pārmaiņas ietekmētu mazāk, ja ar dalībvalstu pūlēm zemākā līmenī tiktu noturētas viesabonēšanas vairumtirdzniecības cenas, kas sāpīgāk ietekmē tās valstis, kurās patlaban mobilo sakaru pakalpojumi ir lētāki. Kā liecina Eiropas Padomes izplatītā informācija, regulas projektā ir noteiktas robežas maksām, ko operatori var viens otram prasīt par savu tīklu izmantošanu, lai sniegtu viesabonēšanas pakalpojumus. Šie cenu griesti attiecas uz balss zvaniem, SMS un datu izmantošanu. Tāpat jauno noteikumu mērķis ir saglabāt stimulus ieguldījumiem tīklos un nepieļaut konkurences izkropļojumus ne vietējā, ne apmeklētajā sakaru tīklā. Vispārējā pieeja paredz jaunu mehānismu vairumtirdzniecības līmenī, lai izņēmuma apstākļos nodrošinātu ilgtspēju. Ja operatori nespēj atgūt savas izmaksas, tie var savas valsts regulatoram lūgt atļauju piemērot papildmaksu virs noteiktajiem griestiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» sagaida savu 100 miljono pasažieri

Aivars Mackevics [email protected], 20.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet ir sasniegusi nozīmīgu pavērsienu kompānijas vēsturē, šodien sagaidot savu 100 miljono pasažieri. Kompānijai ir bijusi fenomenāla izaugsme kopš tās darbības uzsākšanas dienas 1995.gadā, pirmajā gadā ar 2 lidmašīnām 2 maršrutos easyJet pārvadāja 424 000 pasažieru, bet šobrīd ar vairāk kā 100 lidmašīnu lielu floti 203 maršrutos pēdējo 12 mēnešu laikā pārvadāti 27,4 miljoni pasažieru. Pēdējo 9,5 gadu laikā easyJet ir radījis radikālas pārmaiņas aviācijas industrijā, ieviešot zemo cenu gaisa pārvadājumu koncepciju Eiropā, veicot jauninājumus tiešsaistes biļešu rezervēšanā un padarot pieejamu ceļošanu vairumam eiropiešu, izmantojot gaisa satiksmi. Arvien vairāk gan biznesa, gan brīvā laika ceļotāju izvēlas easyJet, jo tā piedāvā zemu braukšanas maksu, lidostas tuvu pilsētas centram, elastīgumu, uzticamību un vienkāršas rezervēšanas iespējas. Pārsteidzoši, ka 67% no easyJet 100 miljoniem pasažieru ir lidojuši pēdējo 3 gadu laikā, kas atspoguļo kompānijas straujo attīstību. Kompānijas populārākā lidosta līdz šim ir bijusi Lutona, kur easyJet ir apkalpojusi 33 miljonus pasažieru, kam seko Stanstedas lidosta ar vairāk kā 24 miljoniem pasažieru. Atzīmējot šo notikumu, šodien vienā no easyJet 61 lidostas laimīgo pasažieri gaida pārsteigums - dāvana ar bezmaksas lidojumiem un īpaša apkalpošana ceļojuma laikā. easyJet prezidents Rejs Vebsters (Ray Webster): "100 miljoni pasažieru ir apbrīnojams sasniegums, īpaši tik īsā laika posmā. Mēs esam gandarīti par šo svarīgo pavērsienu un turpināsim attīstīties, lai sagaidītu savu 200 miljono pasažieri.” Avots: easyJet

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom ir jāpieņem stratēģisks lēmums par darbību mobilo sakaru tirgū, jo savādāk kompānija zaudētu konkurētspēju un vērtību.To Db pauda Lattelecom valdes priekšsēdētājs Nils Melngailis. "Tas ir stratēģiskas dabas lēmums, kas jāapspriež ar akcionāriem," N. Melngailis teica. Viņš nevēlējās komentēt, kā Lattelecom varētu tikt pie mobilajiem sakariem, jo to risinās pēc lēmuma pieņemšanas.

Nozarē uzskata, ka tas izdarāms, dibinot t.s. virtuālo mobilo operatoru kāda esoša mobilā operatora tīklā, pērkot esošu mobilo operatoru vai arī gaidot brīdi, kad piedāvās jaunu mobilo sakaru licenci, un cerot to iegūt. Satiksmes ministrijas (SM) Sakaru departamenta direktors Raimonds Bergmanis Db teica, ka šobrīd neesot radiofrekvenču resursu, ko pārdot jaunam operatoram. Tele2 direktors Petrs Kirdeika (Petras Kirdeika) Db teica, ka nevarot nopietni komentēt Lattelecom lēmumu, kas vēl neesot pieņemts. Tomēr viņš uzskata, ka Lattelecom ir stiprs zīmols, kas, piem., palīdzētu tam ienākt virtuālo operatoru tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, degvielas krīze, ir par pamatu baumām, par to, ka Rīgas lidostā šogad kļūs par vienu lidsabiedrību mazāk.

easyJet lidojumus uz Latviju ir veicis kopš 2004. gada novembra. Saavukārt kompānijas trešā ceturkšņa rezultāti pierāda, ka tās galvenā izaugsme vērojama Londonā (Getvikas lidostā), Francijā, Itālijā un Spānijā.

Jau tagad biļetes maršrutā Rīga-Berlīne-Rīga aviokompānijas mājas lapā var pasūtīt tikai līdz šī gada 2. novembrim. Maršruts Berlīne-Rīga nebūs pieejams easyJet ziemas lidojumu grafikā, jo tas nav attīstījies kā aviokompānijas vadība bija cerējusi, tādēļ arī pieņemts lēmums to neiekļaut ziemas lidojumu grafikā. Pasažieri, kuri rezervējuši jebkuru lidojumu, varēs tās izmantot šajā maršrutā līdz vasaras lidojuma grafika beigām. Tomēr cerība, ka easyJet pavisam nepametīs Rīgas lidostu tomēr pastāv, jo vasaras grafiku lidsabiedrība šogad sola publicēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

EasyJet nostiprinās Igaunijā

Jānis Rancāns, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija EasyJet šā gada ziemā uzsāks lidojumus jaunā maršrutā uz Igaunijas galvaspilsētu Tallinu.

Aviokompānija iecerējusi ziemā uz Tallinu, papildus jau esošajiem lidojumiem, doties no Getvikas lidostas Londonā. No Getvikas EasyJet jaunus lidojumus plāno arī uz Menas salu un Turīnu.

EasyJet uzsāks arī jaunus lidojumus no Eseksas uz Ženāvu un Venēciju, no Mančesteras uz Telavivu, no Ņūkāslas uz Amsterdamu un no Bristoles uz Kopenhāgenu. Šā gada ziemā EasyJet paredzējis veikt lidojumus kopumā 280 maršrutos.

Igaunija ir vienīgā Baltijas valsts, uz kuru lido EasyJet. Britu lidsabiedrība iepriekš veica reisus arī no Rīgas uz Berlīni, tomēr 2008. gadā EayJet tos slēdza. Pašlaik EasyJet lido uz Tallinu no Stanstedas lidostaas Londonā un Liverpūles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, kuru viens mobilo sakaru lietotājs pārmaksā gada laikā, pieaugusi līdz 25,4 latiem. Aizvadītā gada decembrī šī summa bijusi 22,65 lati un salīdzinājumā ar 2010. gada pārmaksas apjomu – 13,14 lati gadā - tā palielinājusies gandrīz divas reizes, liecina portāla Gudriem.lv veikts pētījums.

Tāpat pētījuma dati norāda - 47,2% respondentu uzskata, ka viņi varētu maksāt mazāk par mobilajiem sakariem, bet no operatoru maiņas respondentus pārsvarā attur pieradums, slinkums un fakts, ka visi ģimenes locekļi lieto vienu mobilo sakaru operatoru.

Portāls norāda, ka veicis pētījumu par mobilo sakaru pārmaksas apjomu, balstoties uz 28 796 lietotāju pieprasījumiem mobilo sakaru salīdzināšanas sadaļā. «Mobilo sakaru salīdzināšanas sistēma palīdz katram tās lietotājam aprēķināt optimālāko tarifu plānu pēc norādītajiem parametriem. 2010. gada rudenī summa, ko vidēji ieekonomētu viens mobilo sakaru lietotājs gada laikā bija 13,14 lati, 12 mēnešu laikā, summa ievērojami pieauga un 2011. gada decembrī sastādīja 22,65 latus un šobrīd, 2012.gada jūlijā, - 25,40 latus gadā,» skaidro Gudriem.lv pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta, liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā, db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. 15 % mobilo tālruņu lietotāju ceļojumā tālruni neņem līdzi vai to pilnīgi izslēdz, bet 21 % ārzemēs izmanto tikai īsziņu (SMS) pakalpojumu.

Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4–6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu – tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

„Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. „Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis – tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo traucēkli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Es labāk slēdzu ārā".

, 07.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna ES aptauja liecina, ka augstā viesabonēšanas maksa attur eiropiešus no mobilo tālruņu izmantošanas ārzemēs

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta. Par to liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā. Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4-6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu - tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

"Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. "Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis - tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo trauckli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet atrisina strīdu ar dibinātāju

Lelde Petrāne, 11.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu kompānija easyJet pirmdien paziņojusi, ka ir atrisinājusi zīmola licences strīdu ar easyGroup, kā rezultātā aviosabiedrība saglabā savu easyJet nosaukumu un dibinātājs Stelioss Hadži-Īonau (Stelios Haji-Ioannou) zaudē tiesības iecelt pašam sevi par priekšsēdētāju, ziņo The Wall Street Journal.

Vienošanās ļauj easyJet sākt sadarbību zīmola jautājumos ar citiem ceļojumu pakalpojumu sniedzējiem.

«Es uzskatu, ka pārskatītā vienošanās labāk saskaņo easyJet akcionāru un licenciāra intereses,» sacījis easyJet priekšsēdētājs Maiks Rake.

EasyJet tiesības turpināsies 50 gadus ar vismaz 10 gadu saistībām. Par pirmo gadu S. Hadži-Īonau saņems fiksētu maksājumu 3,9 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (3,1 miljons latu) apmērā, šai summai pieaugot līdz 4,95 miljoniem mārciņu nākamajā gadā.

Pēc tam aviosabiedrībai būs jāveic ikgadējs atlīdzības maksājums 0,25% apmērā no ieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviokompānija easyJet nolemj pārņemt GB Airways Limited

, 25.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šodien, 25.oktobrī, paziņoja par lēmumu iegādāties GB Airways Ltd, bez laika nišām (ieplānotie ielidošanas vai izlidošanas laiki, kas ir pieejami vai piešķirts lidmašīnu kustībai konkrētajā datumā lidostā) Hītrovas lidostā, no kompānijas Bland Group Limited par plānoto darījuma summu £103.5 miljonu apmērā, liecina easyJet sniegtā informācija medijiem.

GB Airways ir aviolīnija, kas pamatā bāzēta Londonas Getvikas lidostā un darbojas Dienvideiropas un Ziemeļāfrikas galamērķos zem franšīzes līguma ar British Airways PLC. Tā apkalpo 31 maršrutu ar 15 Airbus lidaparātiem (9 A320 un 6 A321 lidaparātiem), kuru vidējais vecums ir 4.1 gads, tādējādi papildinot easyJet esošo 107 A319 lidaparātu floti. Kopumā kompānija darbojas 39 maršrutos – 28 no Getvikas, 6 no Mančestras, 5 no Londonas Hītrovas.

GB Airways pārņemšana ir saskaņā ar easyJet paplašināšanās stratēģiju. Īpaši svarīga esot aviokompānijas iespēja nostiprināt savu piedāvājumu klientiem Getvikas lidostā, kura ir easyJet lielākā bāze un ir ļoti populāra ceļošanai Londonā un Dienvidaustrumu Anglijā. Pirkums nodrošinās aviokompāniju ar papildus vērtīgām pacelšanās un nosēšanās laika nišām Getvikas lidostā un izdevību paātrināt easyJet maršrutu attīstību. Pēc GB Airways pārņemšanas, easyJet aizņems 24% Getvikas lidostas laika nišu un pārvadās apmēram 8 miljonus pasažieru 62 maršrutos no Getvikas lidostas. Līdz 2008/2009. gada ziemai GB Airways tiks pilnībā iekļauta easyJet biznesa modelī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz 892.2 miljoniem GBP (787.1 GBP milj. LVL).

easyJet darbības rezultāti līdz 31.martam:

·Kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz £892.2 miljoniem ar pamata peļņu pirms nodokļu nomaksas kā iepriekš plānots

·Pasažieru skaits palielinājies par 15% līdz 18.9 miljoniem

·Lidmašīnu piepildījums ir 81%, līdzīgi kā pagājušajā gadā

·Kopējie ieņēmumi par vienu sēdvietu (neskaitot GB Airways) ir par 1.5% lielāki nekā pagājušajā gadā

·Vienas sēdvietas izmaksas (neskaitot degvielu, GB Airways) ir zemākas par 0.9% salīdzinājumā ar pagājušo gadu

·Degvielas izmaksas uz vienu vietu palielinājušās par 23.8%, salīdzinot ar pagājušo gadu

Komentāri

Pievienot komentāru