Jaunākais izdevums

Eiropas vadošā zemo cenu aviolīnija easyJet ir ieviesusi jaunu pakalpojumu, kas dos iespēju samaksāt par bagāžas svara pārsniegšanu jau pirms lidojuma. To varēs izdarīt par zemāku cenu tiešsaistē, un vienlaicīgi arī ietaupīt laiku lidostā.

Ceļotāji varēs veikt priekšapmaksu par bagāžas pārsvaru biļetes rezervēšanas laikā tiešsaistē vai pa telefonu. Ja pasažieri vēlēsies veikt apmaksu jau pēc biļetes rezervēšanas, sākotnēji to būs iespējams izdarīt tikai zvanot uz klientu centru. Par bagāžas svara pārsniegšanu varēs turpināt maksāt arī lidostā, taču par augstāku cenu.

“Apmaksa par papildus bagāžas svaru ir pēdējais pakalpojums, ko ieviesis easyJet, lai ietaupītu savu pasažieru laiku un naudu. easyJet.com ir veidots, lai atvieglotu dzīvi saviem pasažieriem ar plašu funkcionalitātes un ērtību klāstu. Tādējādi ceļošana lidostā ir ātrāka un bez rūpēm," saka easyJet pakalpojumu attīstības vadītājs Pēteris Gerstle (Peter Gerstle).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet piešķirta balva kā labākajai zemo cenu aviolīnijai

, 25.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet saņēmusi Labākās zemo cenu aviolīnijas godalgu ikgadējās OAG Aviolīniju industrijas balvas (Official Airline Guide Airline Industry Awards) ietvaros.

Balva tiek piešķirta visaugstāk novērtētajām un inovatīvākajām aviolīnijām un lidostām, balstoties uz patērētāju balsojumiem – patstāvīgajiem lidotājiem visā pasaulē, Db.lv informē easyJet.

Neviena Eiropas aviolīnija iepriekš nav saņēmusi šādu balvu. Iepriekšējos gados šādas godalgas saņēmušas tādas aviokompānijas kā Southwest, jetBlue un Virgin Blue. Balva ir īpaši nozīmīga aviokompānijai easyJet, jo balsotāju vidū pārsvarā ir biznesa ceļotāji.

“Šo balvu nevajadzētu novērtēt par zemu. Šī ir pirmā reize, kad to saņem Eiropas aviolīnija, un mums bija diezgan nopietna konkurence no jetBlue un Southwest aviokompāniju puses, “ uzsver easyJet vadītājs Endijs Harisons (Andy Harrison), apmeklējot balvas pasniegšanas ceremoniju Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, degvielas krīze, ir par pamatu baumām, par to, ka Rīgas lidostā šogad kļūs par vienu lidsabiedrību mazāk.

easyJet lidojumus uz Latviju ir veicis kopš 2004. gada novembra. Saavukārt kompānijas trešā ceturkšņa rezultāti pierāda, ka tās galvenā izaugsme vērojama Londonā (Getvikas lidostā), Francijā, Itālijā un Spānijā.

Jau tagad biļetes maršrutā Rīga-Berlīne-Rīga aviokompānijas mājas lapā var pasūtīt tikai līdz šī gada 2. novembrim. Maršruts Berlīne-Rīga nebūs pieejams easyJet ziemas lidojumu grafikā, jo tas nav attīstījies kā aviokompānijas vadība bija cerējusi, tādēļ arī pieņemts lēmums to neiekļaut ziemas lidojumu grafikā. Pasažieri, kuri rezervējuši jebkuru lidojumu, varēs tās izmantot šajā maršrutā līdz vasaras lidojuma grafika beigām. Tomēr cerība, ka easyJet pavisam nepametīs Rīgas lidostu tomēr pastāv, jo vasaras grafiku lidsabiedrība šogad sola publicēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

EasyJet nostiprinās Igaunijā

Jānis Rancāns, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija EasyJet šā gada ziemā uzsāks lidojumus jaunā maršrutā uz Igaunijas galvaspilsētu Tallinu.

Aviokompānija iecerējusi ziemā uz Tallinu, papildus jau esošajiem lidojumiem, doties no Getvikas lidostas Londonā. No Getvikas EasyJet jaunus lidojumus plāno arī uz Menas salu un Turīnu.

EasyJet uzsāks arī jaunus lidojumus no Eseksas uz Ženāvu un Venēciju, no Mančesteras uz Telavivu, no Ņūkāslas uz Amsterdamu un no Bristoles uz Kopenhāgenu. Šā gada ziemā EasyJet paredzējis veikt lidojumus kopumā 280 maršrutos.

Igaunija ir vienīgā Baltijas valsts, uz kuru lido EasyJet. Britu lidsabiedrība iepriekš veica reisus arī no Rīgas uz Berlīni, tomēr 2008. gadā EayJet tos slēdza. Pašlaik EasyJet lido uz Tallinu no Stanstedas lidostaas Londonā un Liverpūles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz 892.2 miljoniem GBP (787.1 GBP milj. LVL).

easyJet darbības rezultāti līdz 31.martam:

·Kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz £892.2 miljoniem ar pamata peļņu pirms nodokļu nomaksas kā iepriekš plānots

·Pasažieru skaits palielinājies par 15% līdz 18.9 miljoniem

·Lidmašīnu piepildījums ir 81%, līdzīgi kā pagājušajā gadā

·Kopējie ieņēmumi par vienu sēdvietu (neskaitot GB Airways) ir par 1.5% lielāki nekā pagājušajā gadā

·Vienas sēdvietas izmaksas (neskaitot degvielu, GB Airways) ir zemākas par 0.9% salīdzinājumā ar pagājušo gadu

·Degvielas izmaksas uz vienu vietu palielinājušās par 23.8%, salīdzinot ar pagājušo gadu

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet atrisina strīdu ar dibinātāju

Lelde Petrāne, 11.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu kompānija easyJet pirmdien paziņojusi, ka ir atrisinājusi zīmola licences strīdu ar easyGroup, kā rezultātā aviosabiedrība saglabā savu easyJet nosaukumu un dibinātājs Stelioss Hadži-Īonau (Stelios Haji-Ioannou) zaudē tiesības iecelt pašam sevi par priekšsēdētāju, ziņo The Wall Street Journal.

Vienošanās ļauj easyJet sākt sadarbību zīmola jautājumos ar citiem ceļojumu pakalpojumu sniedzējiem.

«Es uzskatu, ka pārskatītā vienošanās labāk saskaņo easyJet akcionāru un licenciāra intereses,» sacījis easyJet priekšsēdētājs Maiks Rake.

EasyJet tiesības turpināsies 50 gadus ar vismaz 10 gadu saistībām. Par pirmo gadu S. Hadži-Īonau saņems fiksētu maksājumu 3,9 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (3,1 miljons latu) apmērā, šai summai pieaugot līdz 4,95 miljoniem mārciņu nākamajā gadā.

Pēc tam aviosabiedrībai būs jāveic ikgadējs atlīdzības maksājums 0,25% apmērā no ieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

140 pasažieri, kuri easyJet vainas dēļ uz divām dienām bija iestrēguši Bukarestē, sola iesūdzēt aviokompāniju tiesā. easyJet reiss uz Bulgārijas galvaspilsētu Sofiju bija nomaldījies un galu galā lidmašīna nosēdās Rumānijā, Bukarestē, ziņo Bulgarian News Network.

easyJet reisam no Londonas sestdien, 3. janvārī plkst. 20.30, bija jānosēžas Sofijā, taču galu galā lidmašīna pasažierus aizveda uz Bukaresti, aizbildinoties, ka Sofijas lidosta nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ tobrīd esot bijusi slēgta, lai gan patiesībā lidosta darbojās kā parasti.

Tagad easyJet maldinošā reisa pasažieri vēlas tiesas ceļā no aviokompānijas piedzīt kompensāciju.

Sofijas lidostas pārstāvji apstiprinājuši, ka lidosta minētajā laikā darbojusies, un visi iemesli, kāpēc easyJet lidmašīna nolaidās Bukarestē nevis Sofijā, radušies easyJet dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ātrāk un kvalitatīvāk apkalpotu aizvien pieaugošo ceļotāju skaitu, lidostas «Rīga» Šengenas bagāžas saņemšanas zālē tiks modernizētas un pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas.

Pēc modernizācijas palielināsies bagāžas lentu kapacitāte, ļaujot vienlaicīgi uz lentas novietot lielāku skaitu bagāžas vienību, kas ļaus ātrāk apkalpot ielidojošos reisus un samazināt bagāžas gaidīšanas laiku.

Pārbūves laikā, kas sāksies 7.oktobrī, bagāžas saņemšanas zālē tiks norobežotas aktīvo darbu zonas, tāpēc lidosta aicina pasažierus sekot norādēm, lai atrastu sava reisa bagāžas saņemšanas vietu un izeju uz atlidošanas zāli. Papildus norādēm būvdarbu laikā pasažieriem palīdzību sniegs arī lidostas darbinieki, pie kuriem nepieciešamības gadījumā varēs vērsties pēc palīdzības.

Bagāžas saņemšanas lentu pagarināšana ir viens no pagaidu uzlabojumiem, ko lidosta īsteno kapacitātes palielināšanai līdz jaunā lidostas pasažieru termināļa paplašinājuma izbūvei. Uzlabojumu mērķis ir, neveicot finansiāli lielus kapitālieguldījumus, maksimāli efektīvi izmantot esošās lidostas telpas kvalitatīvai pasažieru apkalpošanai. Šovasar tika pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas ārpus Šengenas bagāžas saņemšanas zālē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunie Īrijas aviokompānijas «Ryanair» un Ungārijas aviokompānijas «Wizz Air» bagāžas nosacījumi, kas paredz, ka pasažieriem par brīvu salonā atļauts ņemt tikai vienu mazu rokas bagāžas somu.

«Wizz Air» sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Agnija Jankovska aģentūru LETA informēja, ka aviokompānija atļaus katram pasažierim par brīvu ņemt salonā vienu rokas bagāžas somu, kuras izmērs nepārsniedz 40 x 30 x 20 centimetrus, savukārt pasažieriem, kuri iegādājušies pakalpojumu «Wizz Priority», būs atļauts ņemt līdzi arī ratiņsomu, kuras izmērs nepārsniedz 55 x 40 x 23 centimetrus. «Wizz Air» ir ieviesusi 10 kilogramu reģistrējamo somu, par kuras reģistrēšanu būs jāmaksā septiņi eiro.

Lidsabiedrībā norādīja, ka bagāžas politikas maiņas mērķis ir atvieglot iekāpšanu pasažieriem un samazināt ar bagāžu saistīto kavēšanos visos «Wizz Air» lidojumos. Jaunā bagāžas politika ļaus pasažieriem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokas bagāžas izmēri nākotnē varētu kļūt vēl mazāki. Starptautiskā Aviācijas asociācija (IATA) nupat uz laiku apturējusi savu iniciatīvu ieviest prasības, kas spiestu vēl par 40% samazināt lidmašīnas salonā atļautās rokas bagāžas apmērus. Tomēr diskusijas par šo tematu pavisam drīz varētu atsāksies, jo patlaban asociācija strādā pie tā, lai pienācīgi izvērtētu sagatavoto programmu, kā arī lai gūtu lielāku aviokompāniju atsaucību, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

IATA, kas apvieno 90% pasaules aviolīniju, ir pārliecināta, ka mazāka rokas bagāža atvieglotu tās novietošanu salonā. IATA piedāvājums ir atļauto bagāžas izmēru samazināt līdz 55 x 35 x 20 centimetriem.

Nacionālā aviokompānija airBaltic saviem pasažieriem ļauj salonā ienest 55 x 40 x 20 cm lielu bagāžu, kas tā jau ir samērā maza, tomēr līdz ar jaunajām prasībām tiktu noteikti vēl stingrāki standarti. Vidējais rokas bagāžas lielums, ko caurmērā līdz šim atļāvušas aviokompānijas visā pasaulē, bija 56 x 45 x 25 cm. Piemēram, tādu limitu piedāvā arī Easyjet, British Airways un Iberia. Būtībā izmēru optimizēšanas dēļ pasažieriem nāktos saspiest savu rokas bagāžu apavu kastes lieluma somā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidostā par 4,43 miljoniem eiro rekonstruēs bagāžas apkalpošanas infrastruktūru

Db.lv, 13.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta “Rīga” tuvākā gada laikā rekonstruēs un paplašinās bagāžas apkalpošanas infrastruktūru.

Tas ļaus kāpināt bagāžas šķirošanas kapacitāti, modernizēs savietojumu ar jaunākās paaudzes bagāžas apstrādes drošības sistēmu prasībām un stiprinās bagāžas apkalpošanas infrastruktūras darbības nepārtrauktību.

“Jaunas bagāžas apkalpošanas sistēmas ieviešana ir pirmais solis, gatavojoties lidostas jaunā termināļa būvniecībai, ko paredzēts pabeigt līdz 2027. gadam un kas ļaus mums nākotnē apkalpot līdz 12 miljoniem pasažieru gadā. Izbūvējot jauno termināli, šī bagāžas apkalpošanas sistēma kļūs par daļu no jaunās automātiskās bagāžas apkalpošanas sistēmas,” stāsta lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Jauno bagāžas apkalpošanas infrastruktūru lidostai “Rīga” piegādās, uzstādīs un lidostas sistēmās integrēs uzņēmums “Siemens Logistics S.r.l., kas uzvarēja lidostas izsludinātajā iepirkumā un ar ko šonedēļ Rīgā noslēgts līgums 4,43 miljonu eiro vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ātrāk un kvalitatīvāk apkalpotu pasažierus, lidostas «Rīga» ārpus Šengenas bagāžas saņemšanas zālē tiks modernizētas un pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas, informē lidostā.

Pēc modernizācijas palielināsies bagāžas lentu kapacitāte, ļaujot vienlaicīgi uz lentas novietot lielāku skaitu bagāžas vienību. Plānots, ka tas ļaus ātrāk apkalpot ielidojošos reisus un samazināt bagāžas gaidīšanas laiku.

Pārbūves laikā, kas sākusies šonedēļ, bagāžas saņemšanas zālē periodiski tiks norobežotas aktīvo darbu zonas, tāpēc lidosta aicina pasažierus sekot norādēm, lai atrastu sava reisa bagāžas saņemšanas vietu un izeju uz atlidošanas zāli. Papildus norādēm būvdarbu laikā pasažieriem palīdzību sniegs arī lidostas darbinieki, pie kuriem nepieciešamības gadījumā var vērsties pēc palīdzības.

Bagāžas saņemšanas lentu pagarināšana ir viens no pagaidu uzlabojumiem, ko lidosta plāno veikt kapacitātes palielināšanai līdz jaunā lidostas pasažieru termināļa paplašinājuma izbūvei. Uzlabojumu mērķis ir, neveicot finansiāli lielus kapitālieguldījumus, maksimāli efektīvi izmantot esošās lidostas telpas kvalitatīvai pasažieru apkalpošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet audzē peļņu, tomēr nākotnē neraugās optimistiski

Jānis Rancāns, 15.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānijas easyJet peļņa biznesa gada laikā, kas noslēdzies septembtī, pieaugusi par 86%. Lidsabiedrība arī brīdinājusi par nopietnu ekonomisko neskaidrību nākotnē, vēsta AP.

Lidsabiedrības peļņa bijusi 358 miljonu ASV dolāru apmērā, savukārt gadu iepriekš easyJet peļņa bija 192 miljoni ASV dolāru. easyJet ieņēmumi bijuši 5,48 miljardi ASV dolāru.

Aviokompānija arī norādījusi, ka minētajā periodā izjutusi ekonomisko spiedienu, kuru izraisījis zemā patērētāju pārliecība. Šā gada jūnijā – augustā, salīdzinot ar aizvadīto gadu, par 4% samazinājies brīvdienu rezervāciju skaits.

Tāpat easyJet norāda, ka nākamajā gadā tai nāksies atvēlēt papildus 349 miljonus ASV dolāru, lai segtu degvielas izmaksas.

Augstās degvielas cenas bieži tiek uzskatītas par lielākajiem avionozares izaicinājumiem – piemēram, IAG, kurai pieder BA, Iberia un nesen BMI – šā gada trešajā ceturksnī degvielai iztērējusi 1,9 miljardus ASV dolāru, vēsta Sky News.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet aktīvi iesaistās «cīņā par Maskavu».

Jānis Rancāns, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas otra lielākā zemo cenu aviokompānija EasyJet plāno ieiet Krievijas tirgū. Lidsabiedrība jau lūgusi atļauju lidojumu uzsākšanai starp Londonu un Maskavu, kā arī aizvada sarunas ar Sanktpēterburgas lidostu Pulkovo par lidojumu uzsākšanu uz Lielbritāniju un Zviedriju.

Lidojumus no Sanktpēterburgas EasyJet varētu uzsākt 2013. gada vasarā, vēsta PBK Daily. Turpmākajos lidsabiedrības plānos ietilpst arī lidojumu nodrošināšana no vēl trijām Krievijas pilsētām uz Londonu, Edinburgu un Mančestru. Kā norādīja Sanktpēterburgas lidostas Pulkovo pārstāvji, EasyJet vispirms nepieciešams iegūt atļauju lidojumu nodrošināšanai minētajos maršrutos.

Zemo cenu lidsabiedrībai nepieciešams uzvarēt Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes izsludinātajā konkursā par lidojumu nodrošināšanu maršrutā Maskava – Londona. Uz lidojumiem pretendē arī kompānija Virgin Atlantic un British Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūkstošiem Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijas easyJet pasažieru nācies samierināties ar lidojumu kavēšanos un pamatīgām rindām lidostās, kad visā Eiropā pārtrauca strādāt lidsabiedrības datorsistēma.

Lidsabiedrības galvenajā bāzē – Londonas Getvikas lidostā - atcelti 14 lidojumi, bet pārējie kavējušies vidēji divas stundas. Izveidojušās lielas rindas pie aviokompānijas reģistrācijas galdiņiem, jo tehnisku problēmu dēļ reģistrēties lidojumam nav bijis iespējams internetā.

easyJet atzinusi, ka problēmas tās datorsistēmas piemeklējušas visā Eiropā un tāpēc reģistrācija lidojumiem notikusi manuāli, kas prasījis daudz ilgāku laiku. Pretēji Eiropas regulām, pasažieriem, kuru lidojumi tika atcelti, netika piedāvātas viesnīcas, bet gan norādīts izmēģināt veiksmi, kad datorsistēmas atsāks darbu, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidosta iegādāsies sprāgstvielu atklāšanas sistēmu rokas bagāžas pārbaudei

Db.lv, 30.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot drošas un videi draudzīgas lidostas infrastruktūras attīstības projektus, lidosta “Rīga”, izmantojot ES Kohēzijas fonda finansējuma ietaupījumu, iegādāsies jaunu sprāgstvielu atklāšanas sistēmu pasažieru rokas bagāžas pārbaudei.

To paredz ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru parakstītie līguma grozījumi par Kohēzijas fonda līdzekļu izlietojumu.

“Lidosta “Rīga” jau ir noslēgusi līgumu un īsteno jaunas sprāgstvielu atklāšanas sistēmas uzstādīšanu un integrāciju lidostas bagāžas apkalpošanas infrastruktūrā, lai atbilstoši jaunākajām prasībām pārbaudītu pasažieru reģistrēto bagāžu. Līdz ar līguma grozījumiem ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par trešā standarta prasībām atbilstošas sistēmas iegādi un uzstādīšanu arī rokas bagāžas kontrolei mēs būtiski modernizējam visu bagāžas kontroli lidostā,” norāda lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Līdz ar jaunās rentgena pārbaudes sistēmas uzstādīšanu, kam jānoslēdzas līdz 2023. gada beigām, tiks vienkāršots un paātrināts rokas bagāžas kontroles process, jo pasažieriem vairs nebūs nepieciešams pirms drošības pārbaudes no rokas bagāžas izņemt šķidrumus un elektrotehniku. Jaunā sistēma arī uzlabos iespējas atklāt aizliegtos priekšmetus, tā uzlabojot gan drošības pārbaužu kvalitāti, gan epidemioloģisko drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet reklāmā mānās

, 29.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu pārvadātājs easyJet ir pārkāpis reklamēšanās noteikumus, savā reklāmā apgalvojot, ka easyJet biļešu cenas ir līdz pat 65% zemākas nekā British Airways piedāvātās cenas septiņos maršrutos, ziņo BBC.

Atbildot uz easyJet reklāmu, kas publicēta avīzē, British Airways (BA) norāda, ka neviens no easyJet minētajiem maršrutiem nav par 65% lētāks par BA piedāvājumu.

Lielbritānijas Reklamēšanās standartu aģentūras lēmums bijis par labu BA. Tā kā easyJet nevarēja pierādīt savu taisnību, aviokompānija solījusi, ka darīs visu iespējamo, lai šādas kļūdas vairs nerastos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu zemo cenu lidsabiedrības easyJet dibinātājs Stelis Hadži-Joannu veidos zemo cenu lielveikalu ķēdi, lai šajā jomā konkurētu ar tādiem mazumtirdzniecības tīkliem kā Aldi un Lidl.

Veikalu ķēde, kas nodēvēta par easyFoodstore, darbību vispirms uzsāks Lielbritānijā un galvenokārt nodarbosies ar lētu, konservētu un pusfabrikātu pārtikas produktu tirdzniecību. «Man ir sajūta, ka pārtikas tirdzniecības tirgū ir vieta vēl vienam zemo cenu spēlētājam,» sacījis Stelis Hadži-Joannu.

easyJet dibinātājs sarunā ar Bloomberg skaidroja, ka veikals būs paredzēts galvenokārt mazturīgajiem, un uz to viņu pamudinājuši novērojumi citās valstīs, kā arī pieredze, vadot labdarības organizāciju Kiprā.

Pašlaik par paredzēto tirdzniecības uzņēmuma turpmāku attīstību sīkāk pagaidām neesot izlemts, atzina easyJet dibinātājs, vien norādot, ka lielveikalu ķēde nākamajos gados varētu izplesties, izmantojot situāciju mazumtirdzniecības īpašumu tirgū, kas Lielbritānijā piedzīvojis lejupslīdi. Līdz gada beigām paredzēts atvērt vienu veikalu Austrumlondonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

easyJet pametīs Somiju

Ritvars Bīders, 18.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada vasarā Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija easyJet pametīs Somijas tirgu, šādu lēmumu pamatojot ar pārāk zemo Somijas reisu popularitāti, atsaucoties uz Somijas mediju informāciju, ziņo Dzd.ee.

Pēdējais easyJet reiss no Somijas uz Lielbritānijas pilsētu Mančestru notiks šā gada 13. jūnijā, savukārt pēdējais reiss uz Londonu plānots 22. jūnijā. Pēdējais lidojums no Somijas uz Parīzi notiks 7. jūlijā.

easyJet patlaban sazinās ar tiem cilvēkiem, kuri iegādājušies biļetes šiem reisiem pēc minētajiem datumiem.

Jau ziņots, ka Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse piekrīt airBaltic prezidenta Bertolta Flika pieņēmumiem, ka, iespējams, pēc dažiem gadiem Ryanair no Rīgas vairs nelidos. «Ja Ryanair aizies uz Tukuma lidostu, tad, visticamāk, Rīgā atgriezīsies zemo cenu aviokompānija easyJet,» norāda A.Luhse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

easyJet iegādājas 15 jaunas lidmašīnas

Ritvars Bīders, 04.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija easyJet nolēmusi iegādāties15 jaunas Airbus A320 lidmašīnas 1,1 miljarda ASV dolāru vērtībā, paturot iespējas iegādāties vēl 33 šādus gaisa kuģus, ziņo AFP.

Līguma nosacījumi paredz, ka easyJet jaunās lidmašīnas saņems laika posmā no 2012. līdz 2014. gadam.

Airbus norāda, ka, lai arī 15 A320 gaisa kuģu cena ir aptuveni 1,1 miljards dolāru, easyJet piešķirtas ievērojamas atlaides. Atlaižu apjoms gan netiek publiskots.

easyJet savā 2009./2010. finanšu gadā, kas noslēdzās pērn septembrī, nopelnīja 154 miljonus sterliņu mārciņu. Iepriekšējā finanšu gadā easyJet nopelnīja 55 miljonus mārciņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas zemo cenu lidsabiedrība iekasēs maksu par rokas bagāžu

Gunta Kursiša, 05.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu aviokompānija Wizz Air mainījusi savu bagāžas politiku un turpmāk iekasēs maksu par rokas bagāžu, kļsūtot par pirmo Eiropas aviokompāniju, kas sper šādu soli.

Pasažieriem, kuru rokas bagāžas izmērs pārsniedz 42 cm x 32 cm x 25 cm, par to turpmāk būs jāmaksā desmit eiro. Mazākas somas varēs pārvadāt bez maksas gadījumā, ja tās būs iespējams novietot salonā zem sēdekļa. Maksimālais bagāžas svars ir desmit kilogrami, un bagāžas izmērs nedrīkst pārsniegt 56 cm x 45 cm x 25 cm, un tai jāietilpst speciāli bagāžai paredzētajā nodalījumā virs sēdvietas, paziņojusi lidsabiedrība.

Jaunā zemo cenu aviokompānijas rokas bagāžas politika stāsies spēkā 24. oktobrī un būs piemērota visos maršrutos, izņemot lidojumus uz un no Ukrainas lidostām, ko veic Wizz Air Ukraine. Maksa par rokas bagāžu tiks piemērota maršrutā Kijeva-Budapešta un Kijeva-Lūtona.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidosta Rīga iegādājusies četrus elektriskos bagāžas vilcējus

Dienas Bizness, 11.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga iegādājusies četrus jaunus elektriskos bagāžas vilcējus. Tie turpmāk aizvietos bagāžas vilcējus ar dīzeļmotoru, informē lidostas pārstāve Sarmīte Rinmane.

Elektriskie bagāžas vilcēji ikdienā pārvieto lidostas Rīga pasažieru bagāžu no termināļa uz gaisa kuģi un otrādi. Šogad plānots iegādāties vēl trīs jaunus elektriskos vilcējus, nomainot jau nokalpojušās tehnikas vienības.

Viens bagāžas vilcējs dienā pārvadā vidēji vairāk kā 500 bagāžas vienības; kopā lidostas autoparkā ir 12 bagāžas vilcēji ar elektromotoru.

Plānots, ka elektrisko bagāžas vilcēju iegāde palīdzēs lidostai Rīga samazināt CO2 emisijas, kas ir būtisks priekšnoteikums, lai lidosta virzītos uz nākamo līmeni vides programmā Lidostas oglekļa akreditācija.

Pērn decembrī starptautiskā lidosta Rīga saņēma vides programmas Lidostas oglekļa akreditācija sertifikātu par 1.līmeņa prasību izpildi siltumnīcas efekta gāzu emisiju samazināšanai. Līdz ar sertifikāta iegūšanu lidosta Rīga pievienojusies tām pasaules lidostām, kuras veic aktīvas darbības minēto emisiju samazināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pārāk liels vīriešu skaits un ziedojumu vākšana neļauj pacelties easyJet lidmašīnai

Lelde Petrāne, 22.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā bāzētā lēto cenu aviokompānija easyJet bijusi spiesta lūgt četriem pasažieriem izkāpt no lidmašīnas, kas plānojusi doties no Liverpūles uz Ženēvu, jo tās svara ierobežojums pārsniegts par 300 kilogramiem, vēsta thelocal.se.

Iemesls bijis «ārkārtīgi lielais pasažieru - vīriešu īpatsvars» Airbus A319 lidmašīnā, informējusi easyJet.

Lidmašīnā atradušies 135 vīrieši un tikai 19 sievietes.

Pasažieri bijuši spiesti ziedot naudu, jo aviokompānija tiem brīvprātīgajiem, kas piekristu pamest lidmašīnu, piedāvājusi vien 100 Lielbritānijas sterliņu mārciņas katram. Galu galā savākts pietiekami daudz naudas, lai tiem četriem vīriešiem, kuri piekrituši pamest lidmašīnu, piedāvātu 200 Lielbritānijas sterliņu mārciņas katram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Luhse: lidojumus no lidostas Rīga varētu atsākt Germanwings un EasyJet

BNS, 11.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumus no starptautiskās lidostas Rīga varētu atsākt Vācijas zemo cenu aviokompānija Germanwings, kā arī Lielbritānijas zemo izmaksu lidsabiedrība EasyJet, pastāstīja lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Luhse norādīja, ka EasyJet ir pietiekami liela interese. «EasyJet gan vairs negrib lidot uz Berlīni kā kādreiz, bet no nākamā gada mēģināt maršrutu uz Parīzi. Uz un no Vācijas gadā lido ap 600 tūkstošiem pasažieru, bet šobrīd šis maršruts jau ir pietiekami labi nodrošināts ar lidojumiem, tāpēc viņi ir izpētījuši, ka lielākas iespējas varētu būt lidojumiem uz Parīzi,» viņš sacīja.

Vēl viens interesents savukārt ir norvēģu kompānija Norwegian, kas savus esošos maršrutus varētu papildināt arī ar Kopenhāgenu, Stokholmu.

Luhse pastāstīja, ka savukārt aviokompānija KLM Royal Dutch Airlines (KLM) paziņojusi, ka atgriezīsies Rīgā, kad te būs automātiskā bagāžas šķirošanas sistēma. «Mums tāda plānota nākamgad. Redzēsim, ko viņi teiks,» viņš skaidroja, piebilstot, ka no janvāra lidostā būs jaunā sistēma, kas paredz, ka katru bagāžas vienība tiek reģistrēta elektroniski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp sava žanra automobiļiem Honda Civic universāls spēj atklāt to, ko citi nav varējuši vai nav gribējuši.

Japāņu ražotāju noteikti var pieskaitīt pie inovatīvākajām pasaules autokompānijām, un jaunizceptais Civic Tourer ir labs piemērs, kā pēc definīcijas vienkāršu ģimenes auto izveidot par emocionālu un daudzpusīgi izmantojamu spēkratu. Visvairāk aplausu ir pelnījuši Honda gudrie prāti, kas iekārtojuši mājīgo un plašo salonu. Ārpus konkurences ir bagāžas nodalījuma transformācijas iespējas. Starp citu, jaunā Civic Tourer iznāciens notiek vienlaikus ar Civic saimes modernizācijas programmu. Attiecīgi arī Civic hečbekam un sedanam braukšanas komforta cementēšanai ir uzstādīti modernizēti amortizatori, atsperes un stabilizatori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Ryanair trešdien paziņojusi par izmaiņām bagāžas politikā, kas stāsies spēkā no 1.novembra, informē lidsabiedrībā.

Turpmāk maksa par bagāžu būs mazāka, somas svars drīkstēs būt lielāks, bet pieļaujamie izmēri tiks samazināti. Proti, nododamās bagāžas svars drīkstēs būt līdz 20 kg līdzšinējo 15 kg vietā. Savukārt lidmašīnas salonā drīkstēs ienest tikai vienu rokas bagāžas vienību, piemēram, nelielu koferi vai mugursomu.

Šāds lēmums pieņemts, jo pārāk daudzi pasažieri vēlējušies izmantot Ryanair jaunieviesto iespēju salonā ienest divas bagāžas vienības. Tas aviosabiedrībai radījis lielas problēmas - lidmašīnā nav pieticis vietas visām bezmaksas bagāžas vienībām, kas aizkavējis iekāpšanas un izlidošanas procesus.

Turpmāk divas bagāžas vienības salonā varēs ienest vienīgi prioritātās iekāpšanas pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru