Transports un loģistika

ECOLINES autobusu biļetesskolotājiem un pasniedzējiem turpmāk būs lētāk

Elīna Circene, 02.09.2004

Jaunākais izdevums

Turpmāk skolotāji un pasniedzēji varēs iegādāties ECOLINES biļetes par īpašu cenu. Biļetēm piemērotās atlaides sasniegs gandrīz 30%, Db informēja ECOLINES Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Daiga Konošonoka. Lai iegādātos autobusa biļeti, skolotājiem un pasniedzējiem būs jāuzrāda Starptautiskā pasniedzēju/skolotāju identifikācijas karte – ITIC. Piemēram, uz Viļņu biļetes cena skolotājiem un pasniedzējiem vienā virzienā būs Ls 5.10, uz Maskavu Ls 9.94, uz Pēterburgu Ls 17, uz Kijevu Ls 20, uz Prāgu Ls 32, uz Ķelni Ls 39.95, uz Hannoveri Ls 42, uz Amsterdamu Ls 47.60, uz Parīzi Ls 46, uz Briseli Ls 50.15 u.c. Līdz šim ECOLINES biļetes par īpašām cenām varēja iegādāties studenti un skolēni, kā arī pensionāri. Firma »Norma-A», kas izveidojusi preču zīmi ECOLINES, dibināta 1993.gadā un ir vienīgā savas nozares firma Latvijā, kas darbojas ar 100% vietējo kapitālu. Tās īpašnieki ir Latvijas uzņēmēji. Šodien ECOLINES preču zīmes izmantošanas tiesības ieguvušas arī starptautisko pārvadājumu kompānijas Lietuvā, Krievijā, Ukrainā, kā arī Beļģijā un Holandē. ECOLINES veic maršrutus uz Lietuvu, Krieviju, Ukrainu, Beļģiju, Čehiju, Franciju, Nīderlandi, Lielbritāniju, Nīderlandi, ka arī Norvēģiju, Poliju, Vāciju un Zviedriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express vadītājs: Latvijas autobusu pārvadātājs radījis haosu Tallinas autoostā

Gunta Kursiša, 15.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasažieru pārvadātāja Ecolines nespēja turēties pie noteiktā grafika rada haosu Tallinas autoostas darbā, vēstulē Igaunijas ekonomikas ministrijai sūdzas uzņēmumu Sebe un Lux Express īpašnieka dēls un Tallinas Autoostas valdes loceklis Anderss Osula. Tikmēr Ecolines izpilddirektors Andris Podgornijs norāda – konkurents izmanto savu ietekmi, lai izspiestu Ecolines no starptautisko pārvadājumu tirgus, raksta BBN.

Saskaņā ar Andresa Osulas (Andres Osula) pausto, Ecolines kustības saraksts ir tik saspringts, ka sastrēguma, intensīvas ceļu satiksmes kustības vai aizkavēšanās uz robežas gadījumā Ecolines autobusi autoostā ierodas ar nokavēšanos, un ir problemātiski atrast tiem brīvu izbraukšanas platformu, tādējādi autoostā radot haosu. Viņš norāda, ka 2012. gadā trešdaļa Ecolines autobusu Tallinas autoostā ieradušies ar nokavēšanos un lielākā aizkavēšanās esot bijusi 58 minūtes ilga.

Tikmēr Ecolines izpilddirektors Andris Podgornijs uzskata, ka visām autobusu pārvadājumu kompānijām ir vienādas problēmas, bet A. Osula negatīvā gaismā izcēlis tieši Ecolines, radot aizdomas par to, ka A. Osula, izmantojot savu ietekmi autoostā, vēlas izspiest Ecolines no tirgus. Ecolines problēmas Igaunijā esot sākušās, kad Ecolines kļuva par nopietnu sāncensi A. Osulas kompānijām maršrutā Tallina – Pēterburga, norāda Ecolines izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«ECOLINES» izvirzās par lielāko pasažieru pārvadātāju uz Vāciju

Aivars Mackevics [email protected], 16.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 17.novembri pasažieru starptautisko pārvadājumu kompānija ECOLINES palielina reisu un pilsētu skaitu uz Vāciju, kļūstot par lielāko pasažieru starptautisko autobusu pārvadātāju uz Vāciju valstī. Šajā datumā arī ECOLINES veiks pirmo starptautisko maršrutu reisu no Valmieras, Liepājas un Jelgavas. ECOLINES reisi uz Vāciju turpmāk notiks katru dienu līdzšinējo trīs reisu nedēļā vietā. Savukārt autobusi piestās vēl 11 Vācijas pilsētās, tādējādi jaunie maršruti Latvijas iedzīvotājiem darīs pieejamas kopumā 30 Vācijas pilsētas. ECOLINES savos maršrutos tagad iekļaus arī Berlīni, Minsteri, Minheni, kā arī Augsburgu, Bīlefeldi, Fuldu, Lindau, Magdeburgu, Manheimu, Osnabruku un Ulmi. Atbilstoši ECOLINES jaunajai stratēģijai – nodrošināt starptautisko pasažieru pārvadājumus arī reģionos - uz Vāciju ar ECOLINES autobusiem katru dienu varēs doties arī Liepājas, Valmieras, Jelgavas un Daugavpils iedzīvotāji. Maršrutos uz Vāciju būs spēkā jaunā ECOLINES biļešu cenu politika – biļešu cenas uz Vāciju tiks samazinātas; visas pilsētas Vācijā, neatkarīgi no to attāluma no maršruta galapunkta, būs pieejamas par vienu cenu. Biļetes standarta cena būs Ls 43 lati uz jebkuru Vācijas pilsētu, tikpat latu biļete maksās arī atpakaļ. Darbosies arī dažādas atlaides, ar kurām biļešu cena būs, sākot no Ls 8.60 līdz Ls 41. Internetā pirktajām biļetēm joprojām spēkā 15% atlaide, standarta biļetes cena internetā ir Ls 36.55, atlaižu grupām, sākot no Ls 7.31 līdz Ls 34.85 “ECOLINES līdzšinējais darbs pierāda, ka par Vāciju, uz kuru turpmāk varēs doties arī tieši no Latvijas reģioniem, iedzīvotājiem ir bijusi liela interese,” teica ECOLINES preču zīmes dibinātājas firmas “Norma-A” valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs. “Pieaugot reģionu pilsētu un iedzīvotāju ekonomiskajai aktivitātei, interese par ērtu satiksmi ar Rietumeiropas valstīm kļūst arvien lielāka. Savukārt ECOLINES ir izvirzījusi mērķi ne vien paplašināt darbu Baltijas tirgū, bet arī attīstīt pasažieru starptautiskos pārvadājumus visos Latvijas reģionos. Latgalē par ECOLINES starptautisko autobusu maršrutu centru izvēlēta Daugavpils un Rēzekne, Kurzemē - Liepāja, Vidzemē - Valmiera, Zemgalē – Jelgava. Autobusu pārvadājumu priekšrocība ir tā, ka pasažiera un viņa bagāžas pārvadāšana iespējama, tā sakot, “no durvīm līdz durvīm”, jo pilsētu pārklājums Vācijas maršrutos ir braucienam ērti izplānots un iekļauj arī mazākas Vācijas pilsētas.” Pagājušajā gadā "Norma-A" apgrozījums bija 3.5 miljoni latu. Ar ECOLINES preču zīmi pagājušajā gadā pārvadāti 310 000 pasažieru, kas ir par 43.5% vairāk nekā 2002.gadā. Firma “Norma-A”, kas izveidojusi preču zīmi ECOLINES, dibināta 1993.gadā un ir vienīgā savas nozares firma Latvijā, kas darbojas ar 100% vietējo kapitālu. Tās īpašnieki ir Latvijas uzņēmēji. Šodien ECOLINES preču zīmes izmantošanas tiesības ieguvušas arī starptautisko pārvadājumu kompānijas Krievijā, Ukrainā, kā arī Beļģijā un Nīderlandē. ECOLINES veic maršrutus uz Lietuvu, Krieviju, Ukrainu, Beļģiju, Čehiju, Franciju, Nīderlandi, Lielbritāniju, Īriju, Nīderlandi, kā arī Norvēģiju, Poliju, Vāciju un Zviedriju. Gatavojoties darbam Eiropas Savienībā, “Norma-A” šogad pirmā Latvijā ieguva Eiropas Kopienas tiesības veikt starptautiskos autobusu maršrutus uz Eiropu. Avots: Ecolines

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Protestējot pret sabiedriskā transporta subsidēšanu, Lux Express mēnesi maršrutā Rīga-Liepāja vadās bez maksas

Gunta Kursiša, 23.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Asi kritizējot pašreizējo situāciju pasažieru pārvadājumu jomā Latvijā, pasažieru autobusus reisu operators Lux Express uzsācis akciju, kuras laikā vēlas Latvijas iedzīvotājiem demonstrēt «kādā kvalitātē pasažieru pārvadājumi varētu būt arī Latvijā», piedāvājot 30 dienas pārvadāt pasažierus maršrutā Rīga – Liepāja – Rīga bez maksas. Tikmēr Lux Express konkurenti pauž, ka igauņu pārvadātāja apgalvojumi liecina par Latvijas tirgus nepārzināšanu.

(Ziņa papildināta ar Ecolines komentāru)

Atklājot akciju, Lux Express vadītājs Hannes Sārpū (Hannes Saarpuu) uzsvēra, ka pašlaik Latvijas pārvadājumu tirgus regulējums «neveicina kvalitatīvu un mūsdienīgu pasažieru pārvadājumu jomas pakalpojumu attīstību». Viņš skaidroja, ka pašlaik tirgus ir slēgts un tas neveicina konkurenci pārvadātāju staprā. «Esošais regulējums, kas nosaka, ka pasažieru pārvadājumu tirgus ir slēgts un valdības nepārtraukti dotē pārvadātājus, ir bezatbildīgs un var funkcionēt tikai īstermiņā. Neesošā konkurence pasažieru pārvadājumu sistēmā faktiski liedz cilvēkiem pieeju moderniem un augstas kvalitātes pakalpojumiem,» norādīja Lux Express vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ecolines trešajā ceturksnī pārvadā par 7% vairāk pasažieru

Dienas Bizness, 11.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs Ecolines šī gada trešajā ceturksnī apkalpojis 180 000 cilvēku, kas ir par 7% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2013. gadā, informē Ecolines sabiedrisko attiecību konsultante Ksenija Mirošņika.

Ievērojamākais pasažieru plūsmas pieaugums – par 25%, vērojams Baltkrievijas virzienā. Par 4% pieaudzis pasažieru skaits reisos starp trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgu, Viļņu un Tallinu, kuros Ecolines 2014. gada trešajā ceturksnī pārvadājis vairāk nekā 15 tūkstošus cilvēku. Tāpat pieprasījums par 10% audzis Kaļiņingradas virzienā, par 2,5% Vācijas virzienā un par 11% Čehijas virzienā.

Populārākie maršruti tāpat kā pagājušajā gadā bijuši uz Berlīni, Tallinu un Viļņu.

«Ecolines novērojumi liecina, ka jūlijs, augusts un septembris ir iemīļotākais ceļošanas laiks īpaši studentu vidū,» stāsta Ecolines vadītājs Andris Podgornijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko sauszemes pasažieru pārvadājumu operators Ecolines maina maršrutus, kuru gala mērķis ir Ukrainā. Turpmāk Ecolines Ukrainā centīsies iebraukt no Polijas, izslēdzot Baltkrieviju, pavēstījuši uzņēmuma pārstāvji.

Ecolines pārstāvji skaidro, ka tādas izmaiņas tiek veiktas, ņemot vērā saspīlējumu Ukrainā.

Maršruti tiks mainīti iespēju robežās. «Piemēram, uz Odesu Ukrainā no šā gada 17. jūnija pilnīgi visi pārvadājumi tiks veikti nevis cauri Baltkrievijai, kā līdz šim, bet gan tikai cauri Polijai. Savukārt pasažieri, kuru galamērķis ir Kijeva, varēs izvēlēties maršrutu pēc nepieciešamības, proti, cauri Polijai vai Baltkrievijai,» teikts Ecolines paziņojumā.

Braucot, piemēram, no Rīgas uz Odesu cauri Polijai nevis Baltkrievijai, ceļā pavadītais laiks ieilgst par trim stundām, taču divu robežu vietā ir jāšķērso tikai viena, turklāt Latvijas iedzīvotājiem vairs nebūs nepieciešama tranzīta vīza, ceļojot cauri Baltkrievijai, ieguvumus un zaudējumus skaidro Ecolines vadītājs Andris Podgornijs. Viņš arī atzīst, ka, pasliktinoties kaimiņvalstu attiecībām, tiek ietekmēts arī robežu šķērsošanas un muitas kontroles process.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurss, kurā jāizvēlas firmas, kas nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijā, esot sastādīts noteiktu kompāniju interesēs.

Šādas aizdomas radušās vairākiem transporta nozarē strādājošiem uzņēmumiem. Jau augusta beigās noslēdzas pieteikumu iesniegšanas termiņš konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem, kurš pārdalīs tirgu Latvijā. Tomēr konkursu jau skar skandāli. «Satiksmes ministrija izpilda precīzu pasūtījumu,» norāda SIA AIPS vadītājs Uldis Kolužs. Dažas autobusu firmas pat pieprasa konkursa atcelšanu un jaunu noteikumu iz­strādi, griežoties pie Konkurences padomes, Satiksmes ministrijas (SM) un Ministru prezidenta. Pašreizējie konkursa noteikumi lielā mērā esot vērsti uz to, lai izspiestu vairākas kompānijas no tirgus. SM oficiālu atbildi par pārvadātāju apstrīdēto konkursu gan sola sniegt tikai līdz augusta beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko autobusu pārvadājumu uzņēmums Ecolines atklājis jaunu starptautisko pārvadājumu maršrutu Rīga – Nemencine – Minska.

Veicot reisus katru dienu, līdz vasaras beigām maršrutā plānots piesaistīt un pārvadāt ap 4000 jaunu pasažieru.

Tāpat sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Baltkrievijā šonedēļ Minskā prezentēts Relaks Tūre un Rīgas tūrisma aģentūras produkts Eiropa uz riteņiem, kura sadarbības partneris ir arī Ecolines, stāsta uzņēmuma vadītājs Andris Podgornijs.

Sākoties jaunajai tūrisma sezonai, jūnijā Ecolines pārvadāto pasažieru skaits audzis par 11%, salīdzinot ar šo pašu periodu 2012. gadā.

Uzņēmums prognozē arī turpmāku pieprasījuma pieaugumu starptautiskajos autobusu pārvadājumos, cilvēkiem mazāk ceļojot ar lidmašīnām vai personīgo transportu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā pilnībā izdedzis divstāvu pasažieru autobuss Ecolines no Latvijas, taču neviens no 46 pasažieriem laimīgā kārtā nav cietis, vēsta Vācijas mediji.

Negadījums notika svētdienas rītā ap plkst.10 uz autošosejas A2 netālu no Bādoeinhauzenes, vēsta laikraksts Minden Tageblatt. Autobuss bija ceļā uz Parīzi.

Autobusa vadītājs pamanījis liesmas un piestājis ceļa malā, nekavējoties uzsākot pasažieru evakuēšanu. Pasažieri pat paguvuši izņemt savu bagāžu līdz autobusu pilnībā pārņēmušas liesmas.

Autošosejas policijas dienesta pārstāvis Bjerns Litke uzslavēja autobusa šofera operatīvo rīcību, nekavējoties reaģējot uz pamanīto sadūmojumu un evakuējot pasažierus, kas ļāvis izvairīties no lielākas nelaimes.

Negadījuma dēļ policija uz četrām stundām svētdien apturēja satiksmi uz autošosejas Dortmundes virzienā, kur izveidojās sastrēgums vairāku kilometru garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ecolines šā gada pirmajā pusgadā pārvadājis par 10 % vairāk pasažieru kā attiecīgajā laika posmā pērn un kāpinājis apgrozījumu par 2 %, informē uzņēmums.

«Pasažieru skaita pieaugums vērojams teju visos virzienos, kas liecina, ka cilvēki vairāk ceļo un arī labprāt izvēlas autobusu,» stāsta Ecolines vadītājs Andris Podgornijs.

Pasažieru plūsma starp Baltijas valstīm pieaugusi par 5 %, Vācijas virzienā par 11 %, savukārt Čehijas virzienā vērojams vairāk nekā 30 % pieprasījuma pieaugums, kura apmierināšanai Ecolines ieviesis intensīvāku kustības grafiku uz Prāgu. Turpretī Ukrainas virzienā pasažieru skaits samazinājies par 35 %.

«Neskatoties uz saspīlējumu Austrumeiropā, kur vēsturiski atrodas liela daļa mūsu gala mērķu, no kuriem atsevišķus, piemēram, uz Doņecku, nācies slēgt, esam spējuši saglabāt pozitīvu pārvadājumu tendenci,» norāda A. Podgornijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par kontrabandu aiztur Ecolines šoferi; pasažieri paliek uz robežas

Jānis Rancāns, 15.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās pasažieru pārvadātāju kompānijas Ecolines reiss Rīga - Sanktpēterburga ticis apturēts uz Igaunijas un Krievijas robežas, bet tā vadītājs un stjuarte aizturēti saistībā ar aizdomām par kontrobandas ievešanas mēģinājumu.

Incidents noticis aizvadītās nedēļas ceturtdienā. Viens no izsēdinātajiem pasažieriem portālam Tvnet pastāstīja, ka Krievijas muitnieki norādījuši – šis jau esot trešais gadījums, kad Ecolines darbinieki valstī mēģinot ievest kontrobandu.

Krievijas robežsargi pasažieriem likuši doties uz uzgaidāmo telpu, kamēr notiks autobusa pārbaude. Vēlāk robežsargi paziņojuši, ka brauciens netiks turpināts, vēsta portāls. Pasažieri norāda, ka pārvadājumu kompānijas pārstāvji bijuši neatsaucīgi un piedraudējuši ar iekļaušanu melnajā sarakstā, kas turpmāk liegtu pārvietoties ar uzņēmuma autobusiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Maxima sāk Ecolines autobusu biļešu tirdzniecību

Sandra Dieziņa, 02.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildus jau esošajiem pakalpojumiem Maxima veikalos turpmāk iespējams iegādāties arī starptautiskās pasažieru pārvadājumu kompānijas Ecolines autobusu biļetes.

Kopumā Maxima XX un Maxima XXX veikalos ir pieejamas autobusu biļetes uz 160 dažādiem galamērķiem 18 valstīs. Biļešu cenas ir no 2,50 latiem, mērojot tuvāku ceļu, līdz pat 110 latiem par braucienu no Rīgas uz Londonu.

«Mūsu lielākajos veikalos nopērkamās Ecolines autobusu biļetes ir identiskas internetā un pie autobusu šoferiem nopērkamajām, un vienīgā atšķirība ir tā, ka, pēc darba ieskrienot veikalā, lai iegādātos produktus vakariņām, pie reizes var iegādāties arī ceļojumu,» saka Maxima Latvija preses sekretārs Ivars Andiņš.

Papildus ikdienas pirkumiem Maxima klientiem tiek piedāvāti arī dažādi pakalpojumi - pērkot pārtiku, sadzīves preces un citas ikdienā nepieciešamās lietas, turpat veikalā ir iespējams iegādāties dažādas dāvanu kartes, apdrošināšanu, ceļojumus, kā arī izmantot foto izdrukas pakalpojumus. Visos Maxima veikalos var apmaksāt dažādus sadzīves rēķinus. Ecolines starptautiskajā pārvadājumu tirgū darbojas jau kopš 1997.gada un veic regulārus pasažieru pārvadājumus uz Lietuvu, Igauniju, Krieviju, Baltkrieviju, Čehiju, Ukrainu, Beļģiju, Dāniju, Franciju, Nīderlandi, Lielbritāniju, Poliju, Vāciju, Šveici, Austriju, Slovākiju, Ungāriju un Bulgāriju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs Ecolines 2013. gadā palielinājies apgrozījumu par 11%, bet pārvadāto pasažieru skaits audzis par 13%, informē uzņēmuma pārstāvji.

Pērn ar Ecolines autobusiem pārvadāti 1,4 miljoni pasažieru. Starptautiskajos reisos – vairāk nekā 600 tūkstoši pasažieru, bet iekšzemes reisos – aptuveni 800 tūkstoši pasažieru.

Lielākais pasažieru skaita pieaugums - par 45%, bijis maršrutā Rīga – Viļņa, otrs lielākais pieaugums, par 31% novērots no Rīgas uz Tallinu, bet trešajā un ceturtajā vietā ierindojušās Berlīne (20% pieaugums) un Sanktpēterburga (19% pieaugums).

Ecolines ir Latvijā bāzēts pasažieru pārvadājumu uzņēmums, kurš veic pasažieru pārvadājumus uz 18 valstīm, 169 pilsētām.

Ecolines zīmola uzņēmumu pārvalda SIA Norma-A. Kā liecina Lursoft dati, kompānijas apgrozījums 2012. gadā bija 17,6 miljoni eiro, bet peļņa pēc nodokļu nomaksas veidoja vairāk nekā 102 tūkstošus eiro. Vidēji kompānijā strādāja 365 cilvēki. Lursoft pašlaik nav pieejami dati par 2013. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pirms konkursa par sadarbību vienojas

Lāsma Vaivare kopā ar Oskaru Prikuli un Vēsmu Lēvaldi, 07.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļu pārvadātāju, kam, šogad uzvarot konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus Latvijā, valsts nākamos divpadsmit gadus garantējusi ienākumus, vieno juridiskas saites.

A/s Liepājas autobusu parks, a/s Nordeka, a/s Rīgas Taksometru parks, SIA Rīgas satiksme, SIA Saldus autobusu parks un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija 2006. gadā nodibinājuši a/s Starppilsētu līnijas, kuras "uzdevums ir sagatavot materiālus un piedalīties konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadāšanu LR reģionos saskaņā ar izstrādātiem konkursa noteikumiem".

Plūc laurus

Starppilsētu līniju akcionāri un uzņēmuma amatpersonu pārstāvētas firmas plūca laurus valsts SIA Autotrans­portu direkcija šovasar izsludinātajā konkursā par tiesībām divpadsmit gadus veikt (un iegūt iespaidīgas dotācijas) reģionālos starppilsētu pārvadājumus ar autobusiem, pilnībā iegūstot četras no astoņām konkursā piedāvātajām lotēm (reģionālas starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļas) un līdzdarbojoties piektajā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kādi steidzami risinājumi nepieciešami, lai nodrošinātu nepieciešamo skaitu autobusu šoferu, lai nenonāktu situācijā, ka nav kam vadīt pasažieru autobusus, Guntara Gūtes saruna ar Liepājas autobusu parka (LAP) valdes locekli Annu Valteri.

Šobrīd joprojām novērojamas lielākas vai mazākas, tomēr problēmas autobusu pasažieru pārvadājumu jomā – kam trūkst šoferu, kam pat attiecīgu autobusu. Tostarp jūlijā diezgan lielas grūtības piedzīvoja arī jūsu uzņēmums. Kas ir galvenie faktori, kas rada šo situāciju?

Ja runājam konkrēti par jaunajām lotēm kā tādām – daļā no tām pārvadātāji darbu uzsāka pagājušajā un šajā gadā, tagad ir paziņoti konkursa rezultāti atlikušajās lotēs, kur pārvadājumi jāuzsāk nākamajos gados. Nenoliedzami, tie, kuri ir gudrāki, gatavojoties uzsākt darbu jaunajās lotēs, mācīsies no visu mūsu kļūdām. Bet runājot par mūsu pieredzi – gatavojoties Ogres/Aizkraukles lotes izpildes uzsākšanai, bija jāpaveic ļoti liels darbs, kas sastāvēja no vairākiem lieliem blokiem, tostarp nokomplektēt attiecīgām prasībām atbilstošus autobusus. Mēs laicīgi iegādājāmies pilnīgi jaunu floti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ecolines atsāks autobusu satiksmi starp Baltijas valstu galvaspilsētām

Lelde Petrāne, 14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs "Ecolines" plāno atsākt starptautisko autobusu satiksmi starp Baltijas valstu galvaspilsētām pēc robežu atvēršanas 15.maijā.

Reisu atvēršanas datums pašlaik tiek precizēts un tiek prognozēts, ka tiks izpildīti 2- 3 reisi dienā starp Rīgu, Tallinu un Viļņu.

Lux Express prognozē vāju sezonu 

Lai gan Baltijas iedzīvotājiem no 15. maija ir atļauts brīvi šķērsot robežas,...

Uzņēmuma vadītājs Andris Podgornijs norāda, ka pašlaik tiek saskaņota informācija ar atbildīgajām valstu institūcijām par starptautisko pārvadājumu noteikumiem pēc 15.maija. "Esam gatavi uzsākt pārvadājumus un biļešu tirdzniecību tiklīdz tiks atrisinātas tehniskās detaļas," stāsta uzņēmuma vadītājs.

Sekojot valstu institūciju lēmumiem, pašlaik par iespējamo satiksmes atjaunošanas datumu uz citām valstīm ir noteikts jūnija vidus, jo tiek prognozēta vairāku valstu robežu atvēršana.

Biļetes uz starptautiskajiem reisiem pēc 15.06.2020 jau ir pieejamas interneta tirdzniecībai vietnē ecolines.net, reisu daudzums un biežums tiks atjaunots atbilstoši pieprasījumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijā vidējā autobusa biļetes cena ir pieci eiro

Dienas Bizness, 25.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par situāciju vietējos pasažieru pārvadājumos un izaicinājumiem biznesā intervijā laikrakstam Diena stāsta Ecolines (SIA Norma-A) valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.

Fragments no intervijas:

Vai Latvijas reģionālie maršruti Rīga-Madona un Rīga-Rēzekne, ko apkalpo SIA Norma-A, ir rentabli?

Mūsu bizness Latvijā sastāv no divām daļām - Eiropas tirgus un iekšzemes tirgus. Pēdējā daļa ir ļoti maza, un tas ir valsts pasūtījums - strādājam tikai tāpēc, ka pirms četriem gadiem atklātā konkursā vinnējām vienu no lotēm. Valsts nosacījums bija, ka tā maksā mums peļņu, bet mēs 12 gadus darām darbu. Paši tur neko neizdomājam un arī lielāku peļņu gūt nevaram, jo likumā ir noteikts apmērs. Kāpēc to uzņēmāmies? Tajā brīdī, kad valsts izsludināja konkursu, bija vieni spēles nosacījumi, bet valsts izmantoja savas priekšrocības, tos mainīja un tagad maksā daudz mazāk, nekā solīja. Otrreiz šādā konkursā mēs vairs nestartētu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Swedbank finansējumu 2,7 miljonu eiro apmērā, autobusu operators «Ecolines», kura pārstāvis Latvijā ir SIA «Norma-A», papildina savu autobusu parku – iegādāti četri jauni «MAN» markas autobusi un seši mazlietoti «SETRA» markas autobusi.

«Starptautisko autobusu pārvadājumu tirgus attīstība Baltijas valstīs tiek prognozēta ar pozitīvu attīstības virzienu un «Ecolines» sadarbībā ar Swedbank turpina ieguldīt līdzekļus pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā. Autobusi būs aprīkoti ar bezvadu internetu, multimediju ierīcēm, klimata kontroli, bezmaksas kafijas aparātiem un labierīcībām,» stāsta SIA «Norma-A» valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.

«Swedbank ar SIA «Norma-A» sadarbojas jau kopš 1998. gada un šo gadu laikā uzņēmums ir būtiski veicinājis savu izaugsmi, kļūstot par vienu no lielākajiem un veiksmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem savā nozarē,» norāda Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.

Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.

Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Nordeka: Mūsu autobusu vadītāju darba samaksa ir viena no augstākajām nozarē

Žanete Hāka, 10.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Nordeka vadība kategoriski noraida streika organizētāju apgalvojumus par vadības attieksmi pret darbiniekiem, autobusu vadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu un zemajām algām, paziņojumā Nasdaq Riga norāda kompānijas vadītājs Sergejs Zabavņikovs.

Pēc Valsts SIA Autotransporta direkcija atzinuma AS Nordeka autobusu vadītāju darba samaksa pirms darbinieka nodokļu nomaksas ir viena no augstākajām nozarē. 2013.gadā tā bija vidēji 850 eiro mēnesī.

Respektējot savu darbinieku likumiskās tiesības piedalīties streikā, AS Nordeka vadība vienlaicīgi uzskata par nepieņemamu šī streika organizētāja – arodbiedrības LABA - publiskajā telpā pret uzņēmumu izvērsto nomelnojošo kampaņu.

AS Nordeka ir viens no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā un arī viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem nozarē. Uzņēmuma akcionāri pēdējos gados ir ieguldījuši lielus līdzekļus gan uzņēmuma attīstībā, gan darbinieku darba apstākļu uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas autobusu parks plāno dubultot apgrozījumu

Vēsma Lēvalde, 08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas autobusu parks līdz 2015.gada beigām plāno sasniegt 15 miljonu latu apgrozījumu un to noslēgt ar 200 tūkst. latu peļņu.

Tādus rezultātus paredz šā gada maijā uzņēmuma padomē apstiprinātais stratēģiskās attīstības plāns 2012. - 2015. gadam.

Db.lv rakstīja, ka šā gada septembra vidū a/s Liepājas autobusu parks veica finanšu investīciju taksometru uzņēmumā SIA Baltic Taxi, kļūstot par tā kapitāldaļu kontrolpaketes īpašnieku. Tuvāko divu gadu laikā SIA Baltic Taxi plānots sasniegt četrus miljonus latu lielu apgrozījumu, 2015. gadu noslēdzot ar 150 tūkst. Ls peļņu.

Savukārt a/s Liepājas autobusu parks jaundibinātā meitasuzņēmuma SIA Rumba Tours plānotais apgrozījums, noslēdzot 2015. gadu, plānots 0,4 miljonu latu apmērā, sasniedzot 25 tūkst. latu peļņu. SIA Rumba Tours specializācija ir autobusu nomas pakalpojumi privātpersonām, uzņēmumiem un tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabuss AS meitas uzņēmums Latvijā SIA Tukuma Auto ir iegādājies 100 procentus akciju Latvijas autotransporta uzņēmumā SIA Ludzas ATU, kas nodrošina autobusu pārvadājumus Ludzā un tās apkārtnē, teikts paziņojumā medijiem.

Darījuma rezultātā Hansabuss tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērto sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera pārvadājumu nozarē pārsniegs 10 %.

Hansabuss AS valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norādīja, ka ar šo darījumu uzņēmums būtiski nostiprina savu pozīciju Baltijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū. «Ludzas ATU darījums ir ceturtais pārņemšanas darījums, ko Hansabuss īstenojis Baltijā pēdējo 18 mēnešu laikā, un trešais Latvijā. Tas ir nākamais solis, gatavojoties Latvijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgus atvēršanai 2020. gadā. Mēs plānojam turpināt paplašināt savu klātbūtni sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera autobusu pārvadījumu tirgos Baltijā atbilstoši situācijai tirgū,» informēja N.Tammis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas starptautiskie autobusu pārvadātāji, neraugoties uz pieaugošo konkurenci ar aviopiedāvājumiem, spējuši piesaistīt aizvien vairāk pasažieru. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas (ATD) datiem populārākie autobusu maršruti gan nav Rietumeiropas valstis, bet Lietuva, Igaunija un Polija, kā arī Krievija un Baltkrievija, trešdien raksta laikraksts Diena.

Kā galvenie autobusu plusi tiek minēts fakts, ka daudzos maršrutos to biļetēm ir zemāka cena nekā aviopārvadājumiem, kā arī iespējas pārvadāt lielu un smagu bagāžu bez lidmašīnās prasītajām diezgan dārgajām piemaksām. Savukārt galvenais mīnuss ceļošanai uz Rietumeiropas valstīm ar autobusu ir ilgais ceļā pavadītais laiks, kas nereti ietver arī nakts braucienu autobusā. Tādējādi starptautisko autobusu pārvadājumu nozares attīstība ilgtermiņā atkarīga tieši no balansa starp piedāvāto cenu un komfortu, tas attiecas arī uz ceļā pavadīto laiku.

Kā norāda transporta nozares eksperts Tālis Linkaits, Baltijas reģionā tuvāko desmit gadu perspektīvā autobuss noteikti būs visizdevīgākais pārvietošanās līdzeklis pasažieriem, jo diezgan nelielos attālumos aviocenas nekad nebūs tik zemas, lai spētu konkurēt ar autobusu piedāvājumu. Turklāt šajā reģionā ceļā pavadītais laiks ir pieņemams gan tūristiem, gan biznesa ceļotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu pasažieru pārvadātājs Ecolines (SIA Norma-A) ar Swedbank finansējumu 4 miljonu eiro apmērā šogad iegādājies jau 10 jaunus autobusus - 5 SETRA S431DT un 5 MAN R08 modeļus.

Jaunie autobusi tiks izmantoti reisos uz Rietumeiropu, Baltijas valstīs, kā arī Latvijas iekšzemes pārvadājumos.

Savukārt autobusos, kas apkalpos Baltijas un Rietumeiropas maršrutus, tiek uzstādīti multimediju monitori ar plašām izklaides iespējām – laiku ceļā būs iespējams īsināt, skatoties filmas, klausoties mūziku, meklējot informāciju internetā un spēlējot spēles.

«Savu autoparku atjaunojam katru gadu un tās ir ievērojamas investīcijas. Swedbank finansējums ļauj to izdarīt īsākā laika periodā, un lielākā apjomā nekā tas būtu ispējams autobusus iegādājoties par saviem līdzekļiem,» saka no Norma-A valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas Autobusu parks (LAP), ieguldot 1,5 mil. eiro, pirmo reizi pēdējo 25 gadu laikā iegādājies astoņus pilnīgi jaunus autobusus.

picturegallery.5992d8fa-e218-41bd-bab9-2da886501a24

Autobusi ir ražoti VOLVO uzņēmumā, un a/s LAP piegādāti uz ļoti izdevīgiem nosacījumiem. Visi jaunie autobusi janvārī sāks kursēt Liepājas pilsētas maršrutos. Vienlaikus mainīsies LAP logo, bet autobusu vizuālais noformējums būs veidots tā, lai kalpotu arī par Liepājas simbolu, Db pastāstīja a/s Liepājas Autobusu parks valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons. "Šogad beidzot izdevās pārliecināt akcionārus, ka jauni autobusi ir rentablāks ieguldījums par lietotiem autobusiem, lai gan sākotnējās investīcijas, protams, ir lielākas," Db pastāstīja G. Kristapsons. Jaunie autobusi ir aprīkoti ar invalīdiem piemērotu zemo grīdu autobusa priekšgalā, pieturu nosaukumu audioatskaņošanas iespēju un elektroniskajiem tablo. Autobusu iegādei ņemts kredīts uz septiņiem gadiem, taču ieguldījumi atmaksāšoties ievērojami ātrāk, lēš G. Kristapsons. Pavisam Liepājas pilsētā kursē ap 50 LAP autobusi, parka rīcībā ir arī starppilsētu un tālsatiksmes autobusi. Tāpēc jaunu autobusu iegāde turpināsies arī nākamajos gados. 2009. gadā LAP plāno izsludināt konkursu par vismaz četru jaunu tālsatiksmes autobusu iegādi. Jauno autobusu vizuaālais noformējums veidots speciāli LAP - īsie (12 m) autobusi būs zaļā krāsā, ar liepu lapu zīmējumu, bet 18 m autobusi sarkanā, kas abas ir Liepājas karoga krāsas. Autobusus rotā logo un nosaukumi: pilsētas buss, starppilsētu buss un minibuss. Jauno autobusu ekonomiskā efektivitāte esot jūtama jau tagad - LAP par 10 % samazinājis strādājošo skaitu remonta zonā. Šo soli veicinājuši arī 2007 - 2008. gadā veiktie ieguldījumi servisa tehniskajā aprīkojumā. Ar 1. janvāri LAP ievieš arī jaunas autobusu biļetes un mēnešbiļetes, kuras arī rotās LAP logo un kuras būs zaļā un sarkanā krāsā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru