A/s Pasažieru vilciens, lai aizstātu novecojušo aprīkojumu, iepirks 34 elektrovilcienu sastāvus un septiņus dīzeļvilcienu sastāvus. Plānots, ka elektrovilcienā būs vietas vismaz 450 pasažieriem, bet dīzeļvilcienā – 400 pasažieriem.
Tas būs iespējams, jo Eiropas Komisija apstiprinājusi Eiropas Savienības Kohēzijas fonda lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 milj. Ls apmērā. No projekta kopējām izmaksām Kohēzijas fonda finansējums ir 100 milj. Ls.
Ir plānots, ka vilcienu ātrums sasniegs līdz 140 km/h, kas lielā mērā samazinās pārbraucienos pavadīto laiku.
Jau iepriekš ziņots, ka Latvija šobrīd ir vienīgā no visām ES dalībvalstīm, kas EK apstiprināšanai iesniegusi visus plānotos 2007.–2013. gada plānošanas perioda KF lielo projektus – sešus satiksmes nozarē un vienu vides nozarē.
No septiņiem iesniegtajiem projektiem EK šobrīd ir apstiprinājusi piecus projektus – par autoceļa E22 posma Ludza – Terehova būvniecību, autoceļa E22 posma Rīga (Tīnūži) – Koknese būvniecību, otrā sliežu ceļa būvniecību Skrīveri – Krustpils, Inčukalna sērskābā gudrona dīķa sanāciju un jau minēto Rīgas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju.
Savukārt projektu iesniegumus, kas paredz lidostas Rīga infrastruktūras attīstību un Krievu salas infrastruktūras attīstību, EK šobrīd izvērtē.