Transports un loģistika

Eiropas ātrgaitas vilciens «Thalys» piedāvā ievērojamas atlaides.

Aivars Mackevics [email protected], 08.07.2002

Jaunākais izdevums

Eiropas ātrgaitas vilciens Thalys piedāvā īpašas cenas komforta klasē I no 15 jūlija līdz 31. augustam uz visiem maršrutiem. Divas personas ceļo par vienu cenu un bērni līdz 11. gadu vecumam var līdzbraukt par velti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noteiktas izmaiņas Saulkrastu un Skultes virziena vilcienu kustības sarakstā

, 07.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība Pasažieru vilciens informē, ka 12. un 14.novembrī Sarkandaugavas stacijā paredzēto sliežu remontdarbu dēļ noteiktas izmaiņas Saulkrastu un Skultes virziena vilcienu kustības sarakstā.

Pirmdien, 12.novembrī, un trešdien, 14.novembrī, būs atcelti vilcieni Nr.6138 Rīga (plkst.15:48)-Saulkrasti (16:53) un Nr.6147 Saulkrasti (plkst.17:25)-Rīga (18:29).

Elektrovilciens Nr.6130 Rīga (plkst.13:47)-Skulte (15:04) no Rīgas aties plkst.13:56 un arī no visām pārējām stacijām izbrauks 9 – 12 minūtes vēlāk nekā parasti. Līdz ar to Skultē vilciens pienāks plkst.15:15.

Vilciens Nr.6134 Rīga (plkst.14:40)-Skulte (15:55) no Rīgas aties plkst.15:01, 21 – 24 minūtes vēlāk izbrauks arī no pārējām stacijām, tādēļ Skultē pienāks plkst.16:19.

Vilciens Nr.6142 Rīga (plkst.16:29)-Skulte (17:44) no Rīgas izbrauks 28 minūtes agrāk - plkst.16:01. Arī no citām maršruta stacijām vilciens aties 25 – 28 minūtes agrāk un līdz ar to Skultē pienāks plkst.17:19.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Būtiskas izmaiņas Jūrmalas un Tukuma virziena elektrovilcienu kustības sarakstos

, 06.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

7.novembrī (vakarā) un 8.novembrī (no rīta) noteiktas būtiskas izmaiņas Jūrmalas un Tukuma virziena elektrovilcienu kustības sarakstos, informēja AS Pasažieru vilciens.

Akciju sabiedrība Pasažieru vilciens informē, ka Zasulauka stacijā paredzēto sliežu remontdarbu dēļ 7.novembrī (vakarā) un 8.novembrī (no rīta) noteiktas būtiskas izmaiņas Jūrmalas un Tukuma virziena elektrovilcienu kustības sarakstos.

Trešdien, 7.novembrī, nekursēs šādi vakara vilcieni:

· Nr.6443 Rīga (plkst.19:32)-Sloka (20:24);

· Nr.6445 Rīga (plkst.20:22)-Sloka (21:14);

· Nr.6523 Rīga (plkst.21:26)-Tukums-2 (22:54);

· Nr.6529 Rīga (plkst.22:55)-Ķemeri (0:00);

· Nr.6442 Sloka (plkst.20:25)-Rīga (21:19);

· Nr.6444 Sloka (plkst.20:56)-Rīga (21:49);

· Nr.6446 Sloka (plkst.21:40)-Rīga (22:32).

7.novembrī tiks mainīts vairāku elektrovilcienu saraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons, 25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaiņas vilcienu kustības sarakstā 27.06.-01.09.

Ainars Sedlenieks [email protected], 22.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” informē, ka no pirmdienas, 27.jūnija, līdz 1.septembrim sliežu remontdarbu dēļ dzelzceļa posmā Lielvārde – Ogre darba dienās laikā no plkst.10:40 līdz 16:40 būs izmaiņas daudzu Aizkraukles virziena vilcienu kustības sarakstā. Vairāki elektrovilcieni būs atcelti visā maršrutā vai atsevišķos dzelzceļa iecirkņos, savukārt dažu citu vilcienu maršruts tiks pagarināts. Lai nodrošinātu pasažieru pārvadājumus minētajā laikā darbdienās, vairāku elektrovilcienu un dīzeļvilcienu kustības sarakstos noteiktas kursēšanas laiku izmaiņas. Sestdienās un svētdienās vilcieni kursēs atbilstoši pamatsarakstam, kas stājās spēkā no 29.maija. Darba dienās no 27.jūnija līdz 1.septembrim nekursēs elektrovilcieni – Nr.6226 Rīga-Aizkraukle, kas no Rīgas atiet plkst.13:20; – Nr.6233 Aizkraukle-Rīga, kas no Aizkraukles atiet plkst.15:02. Elektrovilciens Nr.6225 Aizkraukle-Rīga, kas no Aizkraukles atiet plkst.12:30 un Rīgā pienāk plkst.14:03, darbdienās būs atcelts iecirknī Aizkraukle-Ogre un kursēs tikai no Ogres nevis plkst.13:23, bet gan plkst.12:43. Maršrutā Ogre-Rīga šī vilciena saraksts būs mainīts un tas papildus pieturēs arī Dolē, Dārziņos, Rumbulā un Gaismā. Rīgā vilciens pienāks plkst.13.29. Atsevišķās darbdienās - 28.jūnijā, 12., 15.jūlijā un 8.augustā – šis vilciens no Ogres izbrauks plkst.13:17, savukārt Rīgā pienāks atbilstoši pamatsarakstam plkst.14:03. Šī vilciena vietā posmā Aizkraukle – Lielvārde darba dienās (izņemot 28.jūniju, 12., 15.jūliju un 8.augustu) tiks norīkots vilciens Nr.6227** Lielvārde (plkst.13:27)-Rīga, kurš no Aizkraukles aties plkst.12:30 un apstāsies visās stacijās. 28.jūnijā, 12., 15.jūlijā un 8.augustā vilciens Nr.6227** Lielvārde-Rīga būs atcelts. Tikai līdz Ogrei darbdienās kursēs vilcieni Nr.6218, Nr.6222**, Nr.6224** un Nr.6232 Rīga-Lielvārde, kuri no Rīgas atiet plkst.9:48, 11:50, 12:40 un plkst.14:48. Minētais vilciens Nr.6218 Rīga (plkst.9:48)-Ogre darba dienās no Rīgas izbrauks plkst.10:08, arī no visām pārējām maršruta pieturām līdz Ogrei aties 20 minūtes vēlāk nekā parasti un Ogrē pienāks plkst.10:53, savukārt vilciens Nr.6222** Rīga (plkst.11:50)-Ogre no Rīgas izbrauks agrāk - plkst.11:45 un Ogrē pienāks plkst.12:31. Elektrovilcieni Nr.6223, Nr.6229** un Nr.6235 Lielvārde-Rīga, kas no Lielvārdes pēc saraksta atiet plkst.11:56, 14:11 un plkst.16:12, būs atcelti iecirknī Lielvārde-Ogre un kursēs tikai no Ogres attiecīgi plkst.12:02, plkst.14:27 un plkst.16:33. Minētais vilciens Nr.6223 Lielvārde (plkst.11:56)-Rīga laikā no 27.jūnija līdz 1.septembrim darbdienās kursēs no Ogres plkst.12:02 (nevis 12:17), savukārt brīvdienās – no Lielvārdes plkst.11:41 (nevis plkst.11:56) un Rīgā gan darbdienās, gan brīvdienās pienāks plkst.12:47. Atsevišķās darbdienās - 28.jūnijā, 12., 15.jūlijā un 8.augustā – šis vilciens no Ogres izbrauks plkst.12:17 un līdz Rīgai kursēs atbilstoši pamatsarakstam (Rīgā pienāks plkst.13:01). Arī iepriekšminētais vilciens Nr.6229** Lielvārde (plkst.14:11)-Rīga (15:13) darbdienās kursēs tikai no Ogres plkst.14:27 (5 minūtes agrāk nekā parasti) un papildus pieturēs arī Dolē, Dārziņos, Rumbulā un Gaismā. Elektrovilciens Nr.6220 Rīga (plkst.10:45)-Aizkraukle (12:18) 28.jūnijā, 12., 15.jūlijā un 8.augustā kursēs tikai līdz Ogrei, pārējās darbdienās un brīvdienās – līdz Aizkrauklei. Elektrovilciens Nr.6216 Rīga (plkst.8:50)-Lielvārde (9:52) 28.jūnijā, 12., 14., 15., 19., 21., 26. un 28.jūlijā, kā arī 2., 4. un 8.augustā, kursēs tikai līdz Ogrei, savukārt vilciens Nr.6219 Lielvārde (plkst.10:17)-Rīga (11:22) būs atcelts posmā Lielvārde-Ogre un kursēs tikai no Ogres plkst.10:38. Arī 2.augustā šis vilciens kursēs no Ogres, bet 10 minūtes vēlāk – plkst.10:48. Darbdienās no 27.jūnija līdz 1.septembrim tiks mainīts arī vairāku citu vilcienu kustības saraksts. Vilciens Nr.6221 Aizkraukle (plkst.10:31)-Rīga (12:09) no Aizkraukles aties plkst.10:11. Arī no pārējām posma Aizkraukle-Ogre stacijām vilciens izbrauks 5 – 20 minūtes agrāk nekā noteikts sarakstā, bet, sākot no Jaunogres (plkst.11:27), iekļausies

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaiņas Saulkrastu virziena vilcienu kustības sarakstos 1. un 2.oktobrī

, 25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliežu remontdarbu laikā dzelzceļa posmā Mangaļi-Sarkandaugava 1.oktobrī un 2.oktobrī noteiktas izmaiņas Saulkrastu virziena vilcienu kustības sarakstos, informē AS Pasažieru vilciens.

1. un 2.oktobrī vilciens Nr.6128 Rīga (plkst.12:20)-Skulte (13:28) kursēs tikai līdz Saulkrastiem, bet vilciens Nr.6135 Skulte (plkst.13:44)-Rīga (14:53) - tikai no Saulkrastiem.

Minētais vilciens Nr.6128 Rīga (plkst.12:20)-Skulte (13:28) no Rīgas līdz Sarkandaugavas stacijai kursēs sarakstā noteiktajā laikā, bet no Sarkandaugavas un no pārējām maršruta Rīga-Saulkrasti stacijām 1. un 2.oktobrī izbrauks 1 – 6 minūtes vēlāk nekā ierasts, līdz ar to Saulkrastos pienāks plkst.13:25 (13:20 vietā).

1.oktobrī vilciens Nr.6135 Skulte (plkst.13:44)-Rīga (14:53) kursēs tikai no Saulkrastiem plkst.13:45 (nevis 13:53), 7 – 8 minūtes agrāk aties arī no pārējām stacijām līdz Sarkandaugavai, savukārt no Sarkandaugavas aties un Rīgas stacijā pienāks pēc saraksta. 2.oktobrī šis vilciens no Saulkrastiem izbrauks plkst.13:46 un arī no visām pārējām maršruta Saulkrasti-Rīga stacijām aties 5 – 7 minūtes agrāk nekā ierasts, līdz ar to Rīgā pienāks plkst.14:48 (nevis 14:53).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica Baltijas valstu kopuzņēmums publicējis nākotnes ātrgaitas vilciena zīmola dizaina konceptu.

Ņemot vērā, ka šis būs pirmais pilnībā elektrificētais vilciens, kas savienos Baltijas valstis ar pārējo Eiropu, vizualizācijās, kas balstītas uz vispārēju ātrvilciena modeli, iekļautas šī transporta līdzekļa galvenās priekšrocības.

2021. gads pasludināts par Eiropas Dzelzceļa gadu ar mērķi veicināt vilciena kā droša un ilgtspējīga transporta izmantošanu gan pasažieriem, gan kravu pārvadājumiem, tādēļ arī Rail Baltica Baltijas valstu kopuzņēmums RB Rail AS turpina skaidrot ātrgaitas vilciena priekšrocības un iespējamos dizaina koncepta virzienus, ļaujot ikvienam iztēloties, kā nākotnē varētu izskatīties vilciens.

Noslēgts līgums par Rail Baltica lidostas mezgla būvuzraudzību  

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā - uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas noslēdzis līgumu...

“Pērn Baltijā veiktā pētījuma dati liecina, ka tikai 37% iedzīvotāju Igaunijā un Latvijā, un 27% Lietuvā ir pārvietojušies ar ātrgaitas vilcienu,” stāsta RB Rail AS valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Agnis Driksna. “Tas nozīmē, ka mums jāturpina aktīvi informēt un izglītot sabiedrība par personīgajiem, vides un ekonomiskajiem ieguvumiem, ko ātrgaitas vilciens sniegs mūsu reģiona iedzīvotājiem, kā arī par pozitīvo pieredzi, ko ikviens pasažieris var gūt, ceļojot ar ātrgaitas vilcienu.”

FOTO: Rail Baltica būvdarbi Rīgas Centrālajā stacijā 

Kopš pagājušā gada novembra beigām, kad tika iekārtots pirmais “Rail Baltica” būvlaukums...

Iedvesma konceptam rasta no elementa, kas savieno visas trīs Baltijas valstis – Baltijas jūras. Saule, jūra un smiltis ir atspoguļotas vilciena modeļa krāsu gammā. Šis virtuālais dizaina koncepta modelis ir radīts, iedvesmojoties no modernākajiem ātrgaitas vilcieniem Eiropā un citviet pasaulē.

Standarta klasē vilcienu veidos 8 vagoni, katrā no tiem paredzot 70 sēdvietas. Vilcieni būs aprīkoti ar bezvadu internetu, USB pieslēgvietu, uzlādes punktiem un ekrāniem, kuros tiks atspoguļota aktuālā brauciena informācija. Savukārt, pirmās klases vagoni līdzīgi kā lidmašīnās sniegs pasažieriem lielāku komforta līmeni, piemēram, ir paredzēta lielāka personiskā telpa, mazāks pasažieru skaits un papildu vieta kājām. Biznesa ceļotājiem būs iespēja izmantot telekonferenču iespējas īpaši aprīkotā sapulču telpā ar prezentācijas ekrāniem. Kafejnīca, kas atradīsies starp standarta un pirmo klasi, būs pieejama visiem pasažieriem, lai ceļojuma laikā iegādātos dzērienus un uzkodas. Dzelzceļa pieejamība visiem Lai nodrošinātu ērtu pārvietošanās iespēju ar vilcienu visiem neatkarīgi no ceļojuma mērķa, plānoti arī atsevišķi velo un bagāžas nodalījumi, savukārt, lai ceļošana būtu vēl ērtāka darījumu un atpūtas braucieniem, pasažieriem būs iespēja reģistrēt bagāžu savienojumos ar lidostām.

Rail Baltica ātrvilcienos būs paredzēta īpaša vieta cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī izveidota ratiņ krēsliem domāta ieeja un prioritāšu sēdvietas senioriem. Vilcienu labierīcības tiks aprīkotas ar bērnu pārtinamo galdu. Arī mājdzīvnieki varēs ceļot kopā ar saimniekiem visos Rail Baltica maršrutos.

Ņemot vērā, ka Rail Baltica būs pirmais ātrgaitas vilciens Baltijas valstīs, drošības aspekts ir īpaši svarīgs. “Vilciens tiks aprīkots ar ugunsdrošības sistēmām, tostarp dūmu detektoriem, ugunsdzēšanas ierīcēm, videonovērošanas sistēmu, vadītāju uzraudzības sistēmu, kā arī ārkārtas izsaukuma pogu, kuru pasažieri varēs izmantot, lai sazinātos ar vilciena darbiniekiem. Mēs plānojam vilcienu dizainu konceptu atbilstoši augstākajiem ergonomikas un komforta standartiem,” noslēdz Žans-Marks Bedmārs, RB Rail AS Sistēmu un Operāciju Departamenta vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tiek izveidots jauns vilciena ekspreša reiss maršrutā Rīga - Rēzekne

, 24.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 27. maija maršrutā Rīga-Rēzekne-Rīga kursēs modernizētais trīs vagonu dīzeļvilciens Rēzekne ar paaugstinātu komforta līmeni un numurētām sēdvietām. Vilciens pieturēs Ogres, Pļaviņu, Krustpils un Viļānu stacijā un ceļu no Rīgas līdz Rēzeknei veiks aptuveni 3 stundās pašreizējo 4 stundu vietā. Šis reiss papildinās ekspreša reisu maršrutā Rīga-Liepāja, un pasažieriem, braucot no Rēzeknes, būs iespējams bez pārsēšanās nokļūt no Rēzeknes Liepājā.

Vilcienā katram pasažierim ir izveidota individuāla, numurēta sēdvieta. Kopumā vilcienā ir 210 sēdvietas. Divi vagoni aprīkoti ar TV ekrāniem, un pasažieru ērtībai vilcienā uzstādīts arī kafijas automāts.

A/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētāja Linda Baltiņa: "Šī reisa atklāšana ir ļoti nozīmīga ne vien uzņēmumam, bet arī mūsu pasažieriem, jo mēs soli pa solim veidojam mūsdienu prasībām atbilstošu vilcienu kustību. Tagad mūsu pasažieriem būs lieliska iespēja bez pārsēšanās nokļūt no Rēzeknes līdz Liepājai, kas ir pirmais šāda veida reiss, taču, domājams, ne pēdējais. Turklāt šajā maršrutā kursēs paaugstināta komforta līmeņa vilciens, kas nodrošinās pasažieriem daudz patīkamāku un ērtāku ceļojumu. "

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaiņas Aizkraukles virziena vilcienu sarakstos

, 25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliežu remontdarbu laikā, kas tiks veikti Šķirotavas stacijā 30.septembrī, kā arī 1., 2. un 3.oktobrī, noteiktas būtiskas izmaiņas Ogres un Aizkraukles virziena vilcienu kustības sarakstos. Lai nodrošinātu pasažieru pārvadājumus atcelto elektrovilcienu vietā, vairākiem elektrovilcieniem un dīzeļvilcieniem noteiktas papildu pieturas, kā arī mainīti daudzu vilcienu kustības saraksti, informē AS Pasažieru vilciens.

30.septembrī un 2.oktobrī nekursēs šādi elektrovilcieni:

· Nr.6250 Rīga (plkst.19:07)-Ogre (19:51);

· Nr.6256 Rīga (plkst.21:18)-Lielvārde (22:23) un Nr.6260 Rīga (plkst.23:20)-Lielvārde (0:25);

· Nr.6253 Ogre (plkst.20:13)-Rīga (20:58);

· Nr.6257 Lielvārde (plkst.21:10)-Rīga (22:10) un Nr.6261 Lielvārde (plkst.22:13)-Rīga (23:14).

1. un 3.oktobrī vilciens Nr.6204 Rīga (plkst.5:30)-Lielvārde (6:31) būs atcelts iecirknī Rīga-Salaspils un kursēs tikai no Salaspils stacijas plkst.5:54 atbilstoši sarakstam maršrutā Salaspils-Lielvārde.

30.septembrī un 2.oktobrī dīzeļvilciens Nr.622 Rīga (plkst.20:52)-Krustpils (23:15) no Rīgas aties plkst.20:41, 10 - 11 minūtes agrāk kursēs arī no citām posma Rīga-Šķirotava stacijām un papildus pieturēs Gaismā (plkst.21:03), Rumbulā (21:06), Dārziņos (21:11) un Dolē (21:15). No Salaspils līdz Krustpils stacijai vilciens kursēs atbilstoši sarakstam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izmaiņa pasažieru vilciena sarakstos

, 17.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu pārvada rekonstrukcijas laikā Siguldas stacijā no 18.jūnija (plkst. 20:30) līdz 19.jūnijam (plkst. 21:00) visi maršrutu Rīga-Valmiera-Rīga un Rīga-Valga-Rīga dīzeļvilcieni posmā Sigulda-Līgatne būs atcelti, informē AS Pasažieru vilciens.

Pēc vilcienu Rīga-Valmiera un Rīga-Valga pienākšanas Siguldā, kā arī vilcienu Valmiera-Rīga un Valga-Rīga pienākšanas Līgatnē, pasažieri starp Siguldas un Līgatnes stacijām tiks pārvadāti ar speciāli norīkotiem autobusiem. Šos autobusus apkalpos vilcienu konduktori kontrolieri, un tajos būs derīgas iegādātās dzelzceļa braukšanas biļetes. Autobusu atiešanas un pienākšanas laiki Siguldas un Līgatnes stacijās iespēju robežās būs saskaņoti ar vilcienu kustības sarakstu.

Trešdien, 18.jūnijā, vilciens Nr. 656 Rīga (plkst. 21:00) - Valmiera (plkst. 23:25) kursēs tikai līdz Siguldai. Pēc tā pienākšanas no Siguldas stacijas plkst.22:20 tiks norīkoti autobusi, no kuriem viens kursēs līdz Valmierai (pienāks plkst. 0:15), otrs – līdz Cēsu stacijai (plkst. 23:20).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaiņas Aizkraukles virziena vilcienu kustības sarakstā 5. un 6.aprīlī

Ainars Sedlenieks [email protected], 30.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” informē, ka 5. un 6.aprīlī, laikā no plkst.9:30 līdz plkst.15:35 sliežu ceļu remontdarbu dēļ dzelzceļa posmā Lielvārde–Skrīveri paredzētas ievērojamas izmaiņas vilcienu kustības sarakstā. 5. un 6.aprīlī nekursēs elektrovilcieni Nr.6226** Rīga-Lielvārde, kas no Rīgas atiet plkst.12:42 un Lielvārdē pienāk plkst.13:45; Nr.6230** Rīga (plkst.13:49)-Ogre (14:35); Nr.6231 Lielvārde (plkst.14:14)-Rīga (15:13); Nr.6235 Aizkraukle (plkst.15:23)-Rīga (16:49). Elektrovilcieni Nr.6214, Nr.6220 un Nr.6228 Rīga-Aizkraukle, kuri no Rīgas atiet attiecīgi plkst.8:22, 10:44 un plkst.13:21, kursēs tikai līdz Lielvārdei, savukārt vilciens Nr.6218 Rīga (plkst.9:50)-Lielvārde - tikai līdz Ogrei. Vilciens Nr.6227 Aizkraukle (plkst.12:30)-Rīga (13:56), kā jau ziņojām iepriekš, no 29.marta līdz 23.aprīlim darba dienās kursēs tikai no Lielvārdes. Arī 5. un 6.aprīlī šis vilciens kursēs no Lielvārdes un aties plkst.12:59, pārējās darbdienās līdz 23.aprīlim - plkst.12:34. 5. un 6.aprīlī vilciena saraksts maršrutā Lielvārde-Rīga būs mainīts un tas papildus pieturēs arī Ciemupē, Dolē, Dārziņos, Rumbulā un Gaismā. No Ķeguma vilciens izbrauks plkst.13:04, no Ciemupes – 13:09, no Pārogres – 13:13, no Ogres – 13:15, no Jaunogres – 13:18, no Ikšķiles – 13:23, no Saulkalnes – 13:27, no Salaspils – 13:32, no Doles – 13:34, no Dārziņiem – 13:38, no Rumbulas – 13:40, no Gaismas – 13:42, no Šķirotavas – 13:45, no Daugmales – 13:48, no Jāņavārtiem – 13:50, no Vagonu parka – 13:55 un Rīgā pienāks plkst.14:01. ? Lai nodrošinātu pasažieru pārvadājumus atcelto elektrovilcienu vietā, 5. un 6.aprīlī tiks norīkoti elektrovilcieni Nr.6222**Rīga (plkst.11:04)-Aizkraukle un Nr.6225**Lielvārde (plkst.12:07)-Rīga, kā arī pagarināts vairāku vilcienu maršruts. Minētais vilciens Nr.6222** Rīga-Aizkraukle no Rīgas izbrauks plkst.11:04, no Vagonu parka – plkst.11:09, no Jāņavārtiem – 11:14, no Daugmales – 11:16, no Šķirotavas – 11:19, no Gaismas – 11:21, no Rumbulas – 11:23, no Dārziņiem – 11:26, no Doles – 11:29, no Salaspils – 11:33, no Saulkalnes – 11:38, no Ikšķiles – 11:42, no Jaunogres – 11:47, no Ogres plkst.11:50, no Pārogres – plkst.11:52, no Ciemupes – 11:56, no Ķeguma – 12:01, no Lielvārdes – 12:07, no Kaibalas – 12:14, no Jumpravas – 12:21, no Dendrārija – 12:29, no Skrīveriem – 12:40, no Muldakmens – 12:45 un Aizkrauklē pienāks plkst.12:50. No Lielvārdes minētajās dienās tiks norīkots vilciens Nr.6225** Lielvārde-Rīga, kas no Lielvārdes aties plkst.12:07, no Ķeguma – 12:12, no Ciemupes – 12:17, no Pārogres – 12:21, no Ogres - 12:23, no Jaunogres – 12:26, no Ikšķiles – 12:31, no Saulkalnes – 12:35, no Salaspils – 12:40, no Doles – 12:42, no Dārziņiem – 12:46, no Rumbulas – 12:48, no Gaismas – 12:50, no Šķirotavas – 12:53, no Daugmales – 12:56, no Jāņavārtiem – 12:58, no Vagonu parka – 13:03 un Rīgā pienāks plkst.13:09. Līdz Aizkrauklei 5. un 6. aprīlī kursēs elektrovilciens Nr.6210 Rīga-Lielvārde, kas no Rīgas atiet plkst.7:22. Vilciens līdz Lielvārdei kursēs atbilstoši sarakstam, bet no Lielvārdes aties plkst.8:27, no Kaibalas – 8:32, no Jumpravas – 8:37, no Dendrārija – 8:44, no Skrīveriem – 8:50, no Muldakmens – 8:55 un Aizkrauklē pienāks plkst.9:00. No Aizkraukles minētajās dienās tiks norīkoti vilcieni Nr.6223 Lielvārde (plkst.11:24)-Rīga (12:27) un Nr.6229** Lielvārde (plkst.13:31)-Rīga (14:34), savukārt no Lielvārdes kursēs vilciens Nr.6233**Ogre (plkst.15:14)-Rīga (16:00). Minētais vilciens Nr.6223 Lielvārde (plkst.11:24)-Rīga no Aizkraukles aties plkst.10:53, no Muldakmens – 10:58, no Skrīveriem – 11:04, no Dendrārija – 11:10, no Jumpravas – 11:15, no Kaibalas – 11:21. No Lielvārdes vilciens izbrauks plkst.11:27, bet no visām pārējām pieturām līdz Rīgai aties 2 minūtes vēlāk nekā paredzēts sarakstā un Rīgā pienāks plkst.12:29. Arī vilciens Nr.6229** Lielvārde (plkst.13:31)-Rīga kursēs no Aizkraukles (plkst.13:04). No Muldakmens pieturas tas aties plkst.13:09, no Skrīveriem – 13:15, no Dendrārija – 13:22, no Jumpravas – 13:27, no Kai

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens: Līgumu par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc valdības lēmuma par finansējumu

LETA, 03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» 241,889 miljoni eiro vērto līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda») par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu, pastāstīja «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar «Škoda».

«Mēs protams esam ļoti gandarīti. Un visa iesaistītā komanda ir saņēmusi atzinību, ka darbs ir veikt kvalitatīvi,» teica Grigulis.

Jautāts, kad «Pasažieru vilciens» slēgs līgumu ar «Škoda», Grigulis teica, ka svarīgi ir saprast, kurā brīdī «Pasažieru vilciens» varēs saņemt finansējumu līguma tālākai virzībai. Šis jautājums jāskata Ministru kabinetā un ir Satiksmes ministrijas un Finanšu ministrijas kompetencē, pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaņas Skultes virziena vilcienu sarakstā 13-15 jūnijā

Ainars Sedlenieks [email protected], 09.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” informē, ka pārmiju nomaiņas dēļ Sarkandaugavas stacijā 13., 14. un 15.jūnijā tiks mainīts vairāku maršruta Rīga-Saulkrasti-Skulte vilcienu kustības saraksts. Pirmdien un otrdien, 13. un 14.jūnijā, vakara vilciens Nr.6164 Rīga-Saulkrasti, kas atiet plkst.23:20, izbrauks nevis no Rīgas, bet no Mangaļiem plkst.23:36, un maršrutā Mangaļi-Saulkrasti kursēs atbilstoši sarakstam. Vilciens Nr.6163 Skulte (plkst.21:53)-Rīga (23:00) šajās dienās kursēs tikai līdz Mangaļiem (posmā Mangaļi-Rīga būs atcelts). Otrdien un trešdien, 14. un 15.jūnijā, nekursēs rīta vilcieni – Nr.6104 Rīga-Skulte, kas pēc saraksta no Rīgas atiet plkst.6:25 un Skultē pienāk plkst.7:35; – Nr.6101 Skulte (plkst.5:11)-Rīga (6:18) ; – Nr.6108* Rīga (plkst.7:38)-Ziemeļblāzma (7:59); – Nr.6109* Ziemeļblāzma (plkst.8:11)-Rīga (8:30). Lai 14. un 15.jūnijā nodrošinātu pasažieru pārvadājumus atcelto vilcienu vietā, tiks mainīti vairāku rīta vilcienu kursēšanas laiki. Vilciens Nr.6102 Rīga (plkst.5:51)-Saulkrasti (6:52) minētajās dienās no Rīgas izbrauks 5 minūtes agrāk - plkst.5:46 un kursēs līdz Skultei. Līdz ar to no Zemitāniem vilciens aties plkst.5:53, no Brasas – 5:58, no Sarkandaugavas - 6:02, savukārt no Mangaļiem un visām pārējām maršruta stacijām līdz Saulkrastiem izbrauks 1 – 8 minūtes vēlāk nekā parasti. No Ķīšupes vilciens aties plkst.7:03, no Zvejniekciema -7:06 un Skultē pienāks plkst.7:09. Vilciens Nr.6106 Rīga (plkst.7:21)-Skulte (8:33) no Rīgas aties plkst.6:48 (33 minūtes agrāk). Arī no visām pārējām stacijām vilciens izbrauks aptuveni pusstundu (26 – 33 minūtes) agrāk nekā ierasts, tādēļ Skultē pienāks plkst.8:07. Vilciens Nr.6103* Skulte (plkst.6:01)-Rīga (7:11) no Skultes aties 38 minūtes agrāk – plkst.5:23, arī no pārējām maršruta stacijām izbrauks 24 – 38 agrāk un Rīgā pienāks plkst.6:49. Vilciens Nr.6106 Skulte (plkst.6:34)-Rīga (7:46) no Skultes aties plkst.6:23 (11 minūtes agrāk). Arī no pārējām stacijām līdz Zemitāniem vilciens kursēs 2 – 11 minūtes agrāk nekā paredzēts sarakstā, savukārt no Zemitāniem izbrauks 4 minūtes vēlāk un Rīgā pienāks plkst.7:50.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

14. - 31.martā izmaiņas Aizkraukles virziena vilcienu sarakstā

Db Online [email protected], 09.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” informē, ka sliežu nomaiņas laikā posmā Lielvārde-Skrīveri-Aizkraukle darba dienās no 13.marta līdz 1.aprīlim būs ievērojamas izmaiņas Aizkraukles, Rēzeknes un Daugavpils virzienu vilcienu kustībā. Vairāki vilcieni būs atcelti visā maršrutā, citi – iecirknī Rīga-Aizkraukle vai posmos Lielvārde-Aizkraukle un Skrīveri-Aizkraukle, savukārt dažu vilcienu maršruts tiks pagarināts. Vairāku elektrovilcienu un dīzeļvilcienu kustības sarakstos darba dienās no 13.marta līdz 1.aprīlim noteiktas kursēšanas laiku izmaiņas. Pasažieru pārvadājumus starp Skrīveru un Aizkraukles stacijām nodrošinās speciāli norīkoti autobusi, kuri apstāsies arī pie pagrieziena uz pieturas punktu Muldakmens. Sestdienās un svētdienās vilcieni kursēs atbilstoši pamatsarakstam. 13. un 14.martā Elektrovilciens Nr.6226 Rīga-Aizkraukle, kas atiet plkst.13:20 (no 13.marta plkst.13:17, kā ziņots iepriekš) kursēs tikai līdz Lielvārdei, savukārt vilciens Nr.6233 Aizkraukle (plkst.15:06)-Rīga (16:40) – tikai no Lielvārdes plkst.15:39. Dīzeļvilcienam Nr.601 Daugavpils (plkst.13:10)-Rīga (16:50) 13. un 14.martā noteiktas papildu pieturas Muldakmens (plkst.15:33) un Skrīveri (15:41), tādēļ tas no posma Lielvārde-Rīga stacijām aties 5 -7 minūtes vēlāk un Rīgā pienāks plkst.16:55. Vilciens Nr.610 Rīga (plkst.13:10)-Daugavpils (16:48) minētajās dienās no Rīgas izbrauks plkst.12:58, 12 – 16 minūtes agrāk aties arī no pārējām posma Rīga-Lielvārde stacijām un apstāsies arī Skrīveros (plkst.14:05) un Muldakmens pieturā (plkst.14:12). No Aizkraukles līdz Daugavpilij vilciens kursēs atbilstoši sarakstam. Vilciens Nr.614 Rīga (plkst.15:20)-Krustpils (17:41) 13. un 14.martā no Rīgas izbrauks plkst.15:10 un arī no pārējām maršruta stacijām līdz Aizkrauklei aties 10 – 12 minūtes agrāk nekā parasti, bet no Aizkraukles līdz Krustpilij kursēs pēc saraksta. Vilciens Nr.6230 Rīga (plkst.14:16)-Aizkraukle (15:46) šajās dienās no Rīgas (plkst.14:30) un pārējām stacijām aties 14 minūtes vēlāk un kursēs tikai līdz Skrīveriem. No 13.marta līdz 1.aprīlim darba dienās posmā Skrīveri –Aizkraukle būs atcelti šādi elektrovilcieni: • Nr.6220 Rīga (plkst.10:45)-Aizkraukle (12:18); • Nr.6230 Rīga (plkst.14:16)-Aizkraukle (15:46); • Nr.6225 Aizkraukle (plkst.12:30)-Rīga (14:03); • Nr.6237 Aizkraukle (plkst.16:28)-Rīga (18:08). Posmā Lielvārde-Skrīveri tiks mainīts minēto vilcienu saraksts. Vilciens Nr.6230 no Lielvārdes aties vēlāk nekā ierasts - plkst.15:28 un Skrīveros pienāks plkst.15:52, savukārt vilcieni Nr.6225 un Nr.6237 no Skrīveriem izbrauks attiecīgi 15 minūtes un 36 minūtes agrāk – plkst.12:26 un plkst.16:03. No Lielvārdes līdz Rīgai šie vilcieni kursēs atbilstoši pašreizējam sarakstam. No 15.marta līdz 1.aprīlim darba dienās posmā Skrīveri –Aizkraukle būs atcelti elektrovilcieni: • Nr.6226 Rīga (plkst.13:17)-Aizkraukle (14:50); • Nr.6233 Aizkraukle (plkst.15:06)-Rīga (16:40). Vilciens Nr.6226 no Rīgas aties plkst.13:05, arī no visām pārējām stacijām izbrauks 7 - 12 minūtes agrāk un Skrīveros pienāks plkst.14:32. No Skrīveru stacijas plkst.14:40 uz Aizkraukli kursēs autobuss. Uz vilcienu Nr.6233 pasažieri varēs nokļūt ar autobusu, kas no Aizkraukles aties plkst.14:00 un Skrīveros pienāks plkst.14:30, savukārt minētais vilciens no Skrīveriem uz Rīgu izbrauks plkst.14:43. No 15.marta līdz 1.aprīlim darba dienās nekursēs šādi dīzeļvilcieni: • Nr.604 Rīga (plkst.8:00)-Rēzekne (12:01); • Nr.603 Rēzekne (plkst.12:25)-Rīga (16:18); • Nr.610 Rīga (plkst.13:10)-Daugavpils (16:48); • Nr.606**Rīga (plkst.9:12)-Krustpils (11:26); • Nr.605**Krustpils (plkst.11:48)-Rīga (14:11). Dīzeļvilciens Nr.614 Rīga (plkst.15:20)-Krustpils (17:41) darba dienās no 15.marta līdz 1.aprīlim būs atcelts iecirknī Rīga-Aizkraukle un kursēs tikai posmā no Aizkraukles līdz Krustpilij. Līdz Skrīveru stacijai šī vilciena pasažieri varēs nokļūt ar elektrovilcienu Nr.6230 no Rīgas plkst.14:16, kas Skrīveros pienāks plkst.15:52, un autobusu no Skrīveriem plkst.16:05. Autobuss pienāks Aizkrauklē plkst.16:35, savukārt vilciens uz

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

11. un 12. maijā mainīts Aizkraukles virziena vilcienu saraksts

Ainars Sedlenieks [email protected], 03.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” informē, ka pārmijas nomaiņas dēļ Ogres stacijā 11. maija vakarā (pēc plkst.20:00) un 12.maijā no rīta (aptuveni līdz plkst.6:00) tiks mainīts vairāku Aizkraukles virziena vilcienu kustības saraksts. Trešdien, 11.maijā, elektrovilcieni Nr.6250 un Nr.6252 Rīga-Lielvārde, kas no Rīgas atiet plkst.19:38 un plkst.20:21, kursēs tikai līdz Ogrei, savukārt vilcieni Nr.6253 Lielvārde (plkst.21:04)-Rīga (22:05) un Nr.6255 Aizkraukle (plkst.21:00)-Rīga (22:30), - tikai no Ogres attiecīgi plkst.20:54 un 21:46. Vilciens Nr.6253 Lielvārde (plkst.21:04)-Rīga (22:05), kā jau minēts, iecirknī Lielvārde-Ogre 11.maijā būs atcelts un kursēs tikai no Ogres nevis plkst.21:20, bet gan plkst.20:54. Arī no pārējām stacijām vilciens aties 26 minūtes agrāk - no Jaunogres plkst.20:57, no Ikšķiles – 21:02, no Saulkalnes – 21:06, no Salaspils – 21:11, no Doles - 21:13, no Dārziņiem – 21:17, no Gaismas – 21:20, no Šķirotavas – 21:23, no Daugmales – 21:26, no Jāņavārtiem – 21:28, no Vagonu parka – 21:33 un Rīgā pienāks plkst.21:39. Savukārt vilciens Nr.6257 Lielvārde (plkst.22:04)-Rīga (23:05) 11.maijā kursēs no Aizkraukles plkst.21:36. No Muldakmens pieturas tas aties plkst.21:41, no Skrīveriem – 21:46, no Dendrārija – 21:53, no Jumpravas – 21:58, no Kaibalas – 22:04. No Lielvārdes vilciens izbrauks plkst.22:10 (nevis 22:04), bet no visām pārējām iecirkņa Ķegums-Rīga stacijām aties 6 - 10 minūtes vēlāk nekā parasti un Rīgā pienāks plkst.23:15. Dīzeļvilciens Nr.622 Rīga (plkst.20:50)-Krustpils (23:16) līdz Ogrei kursēs saskaņā ar sarakstu, no Ķeguma izbrauks plkst.21:53 (nevis plkst.21:44), bet no visām posma Lielvārde - Krustpils stacijām aties 12 – 13 minūtes vēlāk nekā ierasts. Krustpilī vilciens pienāks plkst.23:30. Vilciens Nr.6254 Rīga (plkst.21:17)-Lielvārde (22:20) no Rīgas izbrauks 35 minūtes vēlāk – plkst.21:52. Attiecīgi vēlāk tas aties no visām pieturām un Lielvārdē pienāks plkst.23:07. Vilciens Nr.6256 Rīga (plkst.22:21)-Aizkraukle(23:50) 11.maijā no Rīgas aties 13 minūtes vēlāk – plkst.22:34, no pārējām stacijām – 13 – 26 minūtes vēlāk un Aizkrauklē pienāks plkst.0:16. Vilciens Nr.6258 Rīga (plkst.23:25)-Lielvārde (0:27) līdz Ogrei kursēs pēc saraksta, no posma Pārogre-Lielvārde stacijām aties 1 – 8 minūtes vēlāk un Lielvārdē pienāks plkst.0:38. Ceturtdien, 12.maijā, rīta vilciens Nr.6202 Rīga-Aizkraukle, kas no Rīgas atiet plkst.5:07, iecirknī Rīga-Lielvārde būs atcelts un atbilstoši sarakstam kursēs tikai posmā Lielvārde (plkst.6:04)-Aizkraukle (6:36).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda»), liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komitejas lēmums.

IUB vadītāja Dace Gaile norādīja, ka «Talgo» vairs šajā iepirkumā «uz tā paša pamata» sūdzību iesniegt nevar.

«Es vairs nevaru iedomāties, ko viņi [«Talgo»] vēl varētu izdomāt,» teica Gaile, piebilstot, ka, protams, šo lēmumu vēl var pārsūdzēt tiesā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA pauda gandarījumu par to, ka «esam pavirzījušies soli tuvāk jaunu elektrovilcienu iegūšanai».

Arī viņš atzina, ka vēl ir iespējams pārsūdzības tiesā, «bet šis ir labs solis uz priekšu, lai mēs šos vilcienus iegūtu».

Lēmumā teikts, ka «Talgo» iesniegums par «Pasažieru vilciena» rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» izraudzīto uzvarētāju «Škoda» un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaiņas Aizkraukles virziena vilcienu kustībā

Db Online [email protected], 09.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” atkārtoti informē, ka sliežu nomaiņas laikā posmā Lielvārde-Skrīveri-Aizkraukle no pirmdienas, 13.marta, līdz 1.aprīlim darba dienās būs ievērojamas izmaiņas Aizkraukles, Rēzeknes un Daugavpils virzienu vilcienu kustībā. Vairāki vilcieni būs atcelti visā maršrutā, citi -iecirknī Rīga-Aizkraukle vai posmos Lielvārde-Aizkraukle un Skrīveri-Aizkraukle, savukārt dažu vilcienu maršruts tiks pagarināts. Vairāku elektrovilcienu un dīzeļvilcienu kustības sarakstos darba dienās no 13.marta līdz 1.aprīlim noteiktas kursēšanas laiku izmaiņas. Pasažieru pārvadājumus starp Skrīveru un Aizkraukles stacijām nodrošināsspeciāli norīkoti autobusi, kuri apstāsies arī pie pagrieziena uz pieturas punktu Muldakmens.

Sestdienās un svētdienās vilcieni kursēs atbilstoši pamatsarakstam.

13. un 14.martā

Elektrovilciens Nr.6226Rīga-Aizkraukle, kas atiet plkst.13:20 (no 13.marta plkst.13:17, kā ziņots iepriekš) kursēs tikai līdz Lielvārdei, savukārt vilciens Nr.6233Aizkraukle (plkst.15:06)-Rīga (16:40)tikai no Lielvārdesplkst.15:39.

Elektrovilciena Nr.6222**Rīga (plkst.11:50)-Lielvārde (12:53) maršruts minētajās dienās tiks pagarinātslīdz Skrīveriem, bet vilciens Nr.6229**Lielvārde (plkst.14:07)- Rīga (15:13)kursēs noSkrīveriem plkst.13:43.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No 2007. gada 1. janvāra a/s Pasažieru vilciens ieviešjaunu braukšanas maksas tarifu sistēmu

, 21.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz a/s "Pasažieru vilciens" un Latvijas Autotransporta direkcijas noslēgto valsts pasūtījuma līgumu iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem 2007. gadam, no 2007. gada 1. janvāra stājas spēkā jauna braukšanas maksas tarifu sistēma, kas izstrādāta tā, lai saglabātu pasažieriem pieejamas braukšanas biļešu cenas un vienlaikus varētu nodrošināt nepieciešamo pasažieru elektrovilcienu un dīzeļvilcienu kustības intensitāti.

Atbilstoši jaunajai braukšanas maksas tarifu sistēmai a/s "Pasažieru vilciens" biļešu cenas no 2007. gada 1. janvāra palielināsies vidēji par 20 procentiem. Tas nepieciešams, lai 2007. gadā nodrošinātu nepieciešamo pārvadājumu intensitāti un varētu aizvest visus dzelzceļa pasažierus. Pateicoties valsts dotācijas pieaugumam, kas nepieciešams, lai segtu augstās infrastruktūras izmaksas un cenu pieaugumu tautsaimniecībā, a/s "Pasažieru vilciens" radis iespēju 2007. gadā pasažieru pārvadājumu apjomus palielināt (skat. zemāk "Izmaiņas pasažieru pārvadājumu apjomos 2007. gadā").

Lai tarifu sistēmas izmaiņas negatīvi neietekmētu sociālekonomiski mazāk aktīvos iedzīvotājus un izlīdzinātu pasažieru plūsmu pa diennakts stundām, elektrovilcienos un dīzeļvilcienos darba dienas vidū īpaši norādītos vilcienos tiks piemērota braukšanas maksas atlaide 25%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rosina 49 miljonus eiro no Skanstes tramvajam paredzētās ES naudas novirzīt elektrovilcienu iegādei

LETA, 04.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) rosinājusi no iepriekš Skanstes tramvajam paredzētā Eiropas Savienības (ES) finansējuma 49 miljonus eiro novirzīt AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iegādei, pastāstīja ministrijas pārstāve Iveta Kancēna.

SM uzsākusi diskusijas ar Finanšu ministriju (FM) par iespējām pieejamo ES finansējumu novirzīt Liepājas un Daugavpils pašvaldībām tramvaju sliežu infrastruktūras attīstībai, kā arī atbalstīt jaunu pasažieru elektrovilcienu iegādi. Izvērtējot Daugavpils un Liepājas iesniegtās potenciālo projektu koncepcijas, SM sagatavojusi priekšlikumu FM par papildu Kohēzijas fonda finansējuma, katrai no pašvaldībām novirzot 10 miljonus eiro tramvaju infrastruktūras turpmākai attīstībai.

Lai varētu turpināt SM priekšlikuma tālāku virzību un uzsāktu argumentētas sarunas ar Eiropas Komisiju (EK), vispirms ir jānoslēdz diskusijas ar FM un jāsaņem valdības konceptuāls atbalsts konkrētai rīcībai, tādēļ SM par finansējuma izmantošanas alternatīvām un izvēlēto risinājumu informēs Ministru kabinetu (MK), sagatavojot un virzot izskatīšanā MK attiecīgu informatīvo ziņojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica dzelzceļa stacijas projektā pie lidostas Rīga uzsākti Latvijā pirmās garākās dzelzceļa estakādes būvniecības darbi.

Ir izbūvēti pirmie pāļi estakādei, pa kuru kursēs ātrgaitas vilciens starp lidostas staciju, Rīgas centru, Baltiju un pārējo Eiropu. Tā būs Latvijā unikāla būve, sliežu ceļam tiekot paceltam virs zemes, lai netraucētu satiksmi uz lidostu. Būvdarbu norises laikā tiek nodrošināta satiksmes plūsma.

"Turpinās pirmā ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izbūve Baltijā, nākotnē nodrošinot gan pasažieru, gan kravu pārvadājumus. Izteiksmīgs jaunās stacijas ēkas siluets pacelsies augstu virs zemes, jo Rail Baltica vilcienu ceļi lidostas teritorijā būs uz estakādēm. Rail Baltica stacijas ēkas ārējā veidolā dominēs koka elementi, pati ēka projektēta, lai būtu gan ērta un funkcionāla, gan iespējami energoefektīva," uzsver SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. "Topošā Rail Baltica stacija sinerģijā ar lidostas Rīga attīstības iecerēm ir katalizators, stiprinot Rīgu kā Baltijas un Ziemeļvalstu satiksme mezglu."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

6. līdz 9. decembrī mainīts Jūrmalas virziena vilcienu saraksts

Db Online [email protected], 29.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” informē, ka tilta remonta laikā ceļa posmā Priedaine-Dubulti otrdien, 6.decembrī, kā arī 7., 8. un 9.decembrī, noteiktas būtiskas izmaiņas Jūrmalas virziena elektrovilcienu kustības sarakstā. 7., 8. un 9.decembrī nekursēs šādi vilcieni: •Nr.6415 un Nr.6421 Rīga–Sloka, kuri no Rīgas atiet plkst.10:54 un 12:40; •Nr.6414 Sloka–Rīga, kas no Slokas atiet plkst.11:34. 6.decembrī nekursēs vilcieni: •Nr.6419 un Nr.6425 Rīga–Sloka, kuri no Rīgas atiet plkst.12:16 un 14:02; •Nr.6418, Nr.6422 un Nr.6426 Sloka–Rīga - no Slokas plkst.12:59, 13:46 un plkst.15:07. 8. un 9.decembrī būs atcelti vilcieni: •Nr.6411 un Nr.6417 Rīga–Sloka, kuri no Rīgas atiet plkst.9:56 un 11:54; •Nr.6410, Nr.6416 un Nr.6420 Sloka–Rīga - no Slokas plkst.10:08, 12:27 un plkst.13:24. Minētajās dienās tiks mainīts vairāku elektrovilcienu saraksts. 6.decembrī vilciens Nr.6417 Rīga (plkst.11:54)-Sloka no Rīgas aties plkst.12:10 un arī no visām pārējām stacijām izbrauks 16 minūtes vēlāk nekā ierasts, tādēļ Slokā pienāks plkst.13:03. Arī vilciens Nr.6423 Rīga (plkst.13:35)-Sloka no Rīgas aties vēlāk – plkst.13:40 un tā saraksts par 4 – 5 minūtēm būs mainīts visa maršruta garumā. Vilcieni Nr.6412 un Nr.6420 Sloka-Rīga, kuri no Slokas atiet plkst.11:02 un 13:24, kā arī Nr.6518 un Nr.6520 Tukums-2-Rīga, kuri no Tukuma 2.stacijas atiet plkst.11:12 un 13:31, līdz Dubultiem kursēs atbilstoši sarakstam, bet no Majoriem un pārējām stacijām šajā dienā izbrauks 1 – 6 minūtes vēlāk un tādēļ arī Rīgā pienāks vēlāk nekā parasti. Vilciena Nr.6416 Sloka (plkst.12:27)–Rīga (13:21) saraksts 6.decembrī būs mainīts visa maršruta garumā. No Slokas tas izbrauks plkst.12:37, 10 – 17 minūtes vēlāk nekā ierasts aties arī no visām pārējām stacijām un Rīgā pienāks plkst.13:38. Arī vilciens Nr.6424 Sloka (plkst.14:41)–Rīga (15:35) minētajā dienā no Slokas (plkst.14:44) un citām stacijām aties 2 – 3 minūtes vēlāk nekā parasti. 7., 8. un 9.decembrī vilciens Nr.6418 Sloka (plkst.12:59)–Rīga (13:53) no Slokas aties plkst.12:55, 4 minūtes agrāk izbrauks arī no visām pārējām maršruta stacijām un Rīgā pienāks plkst.13:49. Šajās dienās vilciens Nr.6518 Tukums-2 (plkst.11:12)-Rīga (12:44) no Tukuma 2.stacijas izbrauks plkst.11:26 un 8 – 15 minūtes vēlāk nekā ierasts aties arī no citām stacijām. Rīgā vilciens pienāks plkst.12:52. Arī vilciens Nr.6522 Tukums-2 (plkst.14:43)-Rīga (16:13) no Tukuma-2 izbrauks 10 minūtes vēlāk – plkst.14:53, savukārt no visām pārējām stacijām aties sarakstā paredzētajā laikā. 7., 8. un 9.decembrī vilcieni Nr.6413 un Nr.6419 Rīga–Sloka, kuri no Rīgas atiet plkst.10:22 un 12:16, kā arī Nr.6509 Rīga (plkst.11:26)–Tukums-2 līdz Priedainei kursēs atbilstoši sarakstam, bet no Lielupes un pārējām stacijām izbrauks 1 – 7 minūtes vēlāk un tādēļ arī Slokā vai Tukumā-2 pienāks vēlāk nekā parasti. Vilciens Nr.6511 Rīga (plkst.12:58)–Tukums-2 (14:22) minētajās dienās no Rīgas izbrauks plkst.13:12, arī no visām pārējām stacijām aties 14 – 21 minūti vēlāk nekā ierasts un līdz ar to Tukuma 2.stacijā pienāks plkst.14:42. Sīkāka informācija dzelzceļa stacijās un uzziņu birojā pa tālr.118 (interneta mājas lapa www.118.lv), kā arī valsts a/s „Latvijas dzelzceļš” mājas lapā www.ldz.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens izlēmis pirkt vilcienus no Čehijas Škoda Vagonka

LETA, 15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, AS «Pasažieru vilciens» izlēmis iegādāties vilcienus no Čehijas ražotāja «Škoda Vagonka», piektdien žurnālistiem sacīja «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kopējā līgumcena būs 241,888 miljoni eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Grigulis skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo «Pasažieru vilciens» ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena un patēriņš. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija «Škoda Vagonka». Neviens no pretendentiem pārvērtēšanas laikā nedrīkstēja mainīt piedāvājumus.

Viņš atzīmēja, ka iepriekšējā iepirkuma uzvarētāja Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā «Škoda Vagonka» bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens līdz gada beigām cer noslēgt līgumu par elektrovilcienu piegādi

LETA, 21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» līdz šā gada beigām var paspēt noslēgt līgumu par jaunu elektrovilcienu piegādi pat, ja Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) uzdos veikt kādus papildinājumus iepirkuma dokumentācijā, sacīja «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Lūgts komentēt satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) otrdien pausto, ka «Pasažieru vilciens» īstenotā elektrovilcienu iepirkuma rezultāti liek domāt par uzņēmuma likvidēšanu, Grigulis norādīja, ka pašreiz ir nepieciešams saglabāt mieru un vēsu prātu.

«Mums ir pasūtījuma līgums, kas nosaka, uz kāda pamata mēs darbojamies. Vilcienu kustība nav pārtraukta, mēs strādājam un turpināsim strādāt. Tagad esam paziņojuši rezultātu un gaidīsim IUB rezultātu,» teica «Pasažieru vilciens» vadītājs.

Viņš pauda, ka vēl ir pietiekami daudz laika, lai noslēgtu līgumu par jauno elektrovilcienu iepirkšanu. «Iepriekšējā pieredze liecina, ja ir kāda sūdzība, IUB to izskata divu mēnešu laikā. Pat, ja ir nepieciešami kādi papildinājumi vai papildu informācija, tad es uzskatu, ka ir pietiekams laiks līguma noslēgšanai,» uzsvēra Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aldaris pieļauj akcīzes nodokļa atvieglojumus patiesi maziem alus darītājiem

Sandra Dieziņa, 26.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Aldaris atbalsta iespēju saprātīgi atbalstīt akcīzes nodokļa atvieglojumus patiešām maziem alus ražotājiem, balstoties uz Eiropas Savienības praksi, informē kompanija. Tomēr mazas alus darītavas statusam un izmēram jābūt pārdomāti noteiktam LR likumdošanā saskaņā ar Latvijas alus tirgus attīstības un sabiedrības interesēm. Tajā pašā laikā Aldaris uzskata, ka vairāku Latvijas alus darītavu pašreiz iesniegtā prasība piešķirt tām ievērojamas akcīzes nodokļa atlaides ir nepamatota un atbalstīšanas gadījumā radīs nevienlīdzīgu konkurenci, graus vietējo alus darīšanu un valsts budžetu. A/s Aldaris valdes priekšsēdētāja Ināra Šure uzskata, ka pašlaik alus darītāju vidū apspriestais priekšlikums par akcīzes nodokļu atvieglojumiem ir nepārdomāts, tā radot negodīgus konkurences apstākļus un ievērojamus zaudējumus valstij. Maldinoši interpretējot ES likumdošanu, tā ir iecere panākt, ka 3-4 uzņēmumi – vispirms jau Aldaris – nonāk nelabvēlīgā uzņēmējdarbības vidē un vienīgie būs spiesti maksāt pilnu akcīzes nodokļa likmi. Tikmēr citiem Latvijas uzņēmējiem, ieskaitot tos, kas importēs alu no ES valstīm, tiks piešķirtas atlaides līdz pat 50%. A/s Aldaris lielākais akcionārs – Baltic Beverages Holding AB (BBH) arī norāda, ka atlaižu iniciatoru atsaukšanās uz ES pieredzi ir tendencioza. Tiek uzrādīti milzīgi mazo alus darītavu ražošanas apjomi Vācijā, nenorādot, ka tur darbojas daudzpakāpju un regresīva akcīzes nodokļa likme. Alus darītavām, kas ražo līdz 200 tūkstošiem hektolitru (THl) gadā, atlaides tuvojas nullei. Filozofija sniegt palīdzību mazajām alus darītavām, samazinot akcīzes likmi, ir balstīta uz vēlmi atbalstīt mikro alus darītavas, kas pamatā brūvē alu restorāniem tūlītējam patēriņam uz vietas, bet ne alus tirdzniecībai lielveikalos. Pat daudz lielākos tirgos ar lielāku alus patēriņu atlaides tiek sniegtas tikai patiesi maziem uzņēmumiem. Piemēram, Somijā akcīzes 30% nodokļa atlaides tiek piešķirtas uzņēmumiem, kas ražo līdz 2 THl alus gadā, Lielbritānijā 50% atlaides saņem uzņēmumi, kas ražo līdz 5 tūkstošiem hektolitru, Vācijā – 5 līdz 10 THl. Arī Lietuvā, uz kuras piemēru atsaucas iniciatori, netiek piešķirtas tik milzīgas atlaides, kā tika plānots Latvijā – tur 50% atlaides par pirmajiem 10 THl ir tām alus darītavām, kas ražo līdz 80 THl gadā. Lietuvas alus tirgus ir arī divreiz lielāks un Lietuvas mazās alus darītavas saņems tādas pašas atlaides kā mazie Latvijas aldari. Tā kā šāda prakse nav obligāta visām ES dalībvalstīm, tādas valstis kā Francija, Īrija, Itālija, Grieķija, Spānija u.c. nepiemēro šādas atlaides saviem aldariem. Ir svarīgi noteikt Latvijas sabiedrības un vietējā tirgus realitāti, pirms balstāmies uz ES praksi. Ir svarīgi stingri definēt, kādiem kritērijiem Latvijā atbilst maza, finansiāli un ekonomiski neatkarīga alus darītava, lai netraucētu godīgai konkurencei. Ir acīmredzams, ka viena Latvijas alus darītāju grupa ir būtiski palielinājusi ražošanas apjomus, kuriem sniedzama nodokļu atlaide. Mēs esam pārliecināti, ka Somijas modelis būtu vispiemērotākais Latvijas alus tirgum, kur: 30% nodokļu atlaides piešķir uzņēmumiem, kas ražo līdz 2 THl gadā; 20% alus darītavām, kas ražo līdz 10 THl gadā un 10% atlaides tiem, kas ražo līdz 30 THl gadā.Tajā pašā laikā ir ļoti svarīgi, lai valdība izveidotu skaidru mehānismu, kā kontrolēt un novērst likumdošanas ļaunprātīgu izmantošanu. Baltic Beverages Holding uzskata, ka Saeimas Budžeta un finanšu komisija, ieklausoties Finanšu ministrijas viedoklī, pieņēma pareizu lēmumu, nosakot nepieciešamību definēt mazas alus darītavas statusu un apjomu administrēšanas iespējas. Mēs ceram, ka arī turpmāk likumdevēji no valstiskā viedokļa rūpīgi izvērtēs priekšlikumus un nepieņems atsevišķus ražotājus diskriminējošus lēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Pasažieru vilciens kļūs par valsts akciju sabiedrību

, 10.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2008. gada 1. augustam Satiksmes ministrija plāno iesniegt tiesību aktu projektus, kas paredz AS Pasažieru vilciens pārveidot par valsts akciju sabiedrību.

Lai AS Pasažieru vilciens pārveidotu par valsts kapitālsabiedrību, valstij būs jāatpērk no VAS Latvijas Dzelzceļš tai piederošās kapitāla daļas AS Pasažieru vilciens. Tādējādi valsts kļūs par uzņēmuma Pasažieru vilciens akciju īpašnieku, Db.lv informē

Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Valpētere.

AS Pasažieru vilciens pārveide par valsts akciju sabiedrību nepieciešama, lai turpinātu un atvieglotu uzņēmuma ilgtermiņa attīstības iespējas un investīciju projektu realizāciju, kas uzlabos pasažieru pārvadājumu kvalitāti.

Pērn AS Pasažieru vilciens pārvadījis 27.08 miljonus pasažieru (citos sabiedriskā transporta veidos pārvadāto cilvēku skaits sarucis). Salīdzinājumam – uzņēmums 2006. gadā pārvadājis 27 miljonus pasažieru, 2005. gadā – 25.5 miljonus, bet 2004. gadā – 23.5 miljonus pasažieru. Ik gadu pieaudzis pa dzelzceļu pārvadāto pasažieru skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru