Transports un loģistika

Eiropas ātrvilcienu kustība

Aivars Mackevics [email protected], 20.12.2002

Jaunākais izdevums

Eiropas ātrvilcienu dzelzceļu tīku garums ir apmēram 3 000 km. Eiropas līderis ar 1 500 km un 350 TGV (Train a Grande Vitesse) ātrvilcieniem ir Francija, kurai ir ātra vilciena satiksme starp Parīzi un katru valsts nostūri. Pašlaik franču TGV vilcieni šķērso tikai Šveices robežu, taču ir ieplānota TGV vilcienu satiksme ar Vāciju pie Strasburgas un ar Spāniju virzienā uz Barselonu. Vāciešiem tas ļautu iespēju ērti ceļot uz Vidusjūras pludmalēm. Šajā gadā Vācijā tika atvērta moderna vilcienu satiksme starp Ķelni un Frankfurti. Vilciens šo 177 km attālumu veic 76 minūtēs. Ātrvilcieni kursē starp Berlīni un Diseldorfu un virzienā no Ķīles uz Garmiša-Partenkirhenu. Vācijas ICE vilcieni brauc arī uz Amsterdamu, Vīni, Bāzeli un Cīrihi. Štutgarti ar Milānu savieno speciāls ātrvilciens “Pendelino”. Itālijā ātrvilciens ETR500 savieno Milānu ar Romu un Neapoli. Kopš 1996. gada starp Vāciju, Beļģiju un Franciju kursē ātrvilciens “Thalys”, kurš savieno Parīzi, Briseli un Ķelni. 1994. gadā atklātais Lamanša tunelis ļauj “Eurostar” mazāk kā trijās stundās savienot Briseli vai Parīzi ar Londonu. Spānijā plāno modernizēt dzelzceļa līniju starp Barselonu un Madridi, lai šo 630 km garo posmu varētu pievarēt 2 stundās. Pašlaik vilciens “Euromed” starp Barcelonu un Valensiju 388 km garo posmu veic mazliet ilgāk nekā 1 stundā. Ātrvilciens AVE (Alta Velocidad Espanola) starp Madridi un Sevilju kursē 472 km garajā posmā bez kavējumiem, jo dzelzceļa stacijās ir noteikums – ja vilciens kavējas ilgāk par 5 minūtēm, pasažieris drīkst braukt par velti. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai radītu iedzīvotājiem un videi draudzīgu mobilitāti, Vācijas vadībā sagatavota nodomu deklarācija starptautisko ātrvilcienu nakts vilcienu attīstībai un pievienošanos tai parakstījis arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Tādējādi kopā ar citiem Eiropas Savienības (ES) valstu transporta ministriem un Eiropas Komisiju arī Latvija apņēmusies veicināt nakts ātrvilcienu pakalpojumu attīstību.

Dzelzceļa transporta nozīmība Eiropas Savienībā tiek attīstīta, lai virzītos uz Zaļā kursa mērķiem. Ar šo deklarāciju tiek sniegts politiskais atbalsts jaunajai iniciatīvai Transeiropas Ekspresis, kas ir simbols Eiropas tālākai integrācijai un savienojamībai starp dažādām Eiropas pilsētām un kultūras vietām. Jaunā iniciatīva ir platforma, uz ko arī balstīt un attīstīt “Rail Baltica” satiksmi, lai nākotnē nodrošinātu efektīvu “Rail Baltica” pasažieru vilcienu iekļaušanos Eiropas kopējā dzelzceļa pārvadājumu tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vilciena avārijā Ķīnā miruši 39 cilvēki – valstī atlaiž atbildīgās amatpersonas

Gunta Kursiša, 25.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnā notikusi ātrgaitas vilciena avārija, kas paņēmusi 39 cilvēku dzīvības, turklāt vilciena avārija ir notikusi laikā, kad Ķīnas valdība tērē miljardus, lai izbūvētu ātrvilcienu tīklu, kas nosegtu visu valsti. Pēc notikušās nelaimes no darba atlaistas trīs no augstākajām Ķīnas dzelzceļa amatpersonām, vēsta BBC.

Sestdien Džedzjanas (Zheijang) provincē Ķīnā ātrvilciens nobrauca no sliedēm, un pēc tam divi vilciena vagoni nogāzās no tilta - šī ir bijusi līdz šim traģiskākā vilciena avārija Ķīnā, vēsta Yahoonews. Pēc notikušās traģēdijas Ķīnas valdība apturējusi arī 58 citu vilcienu kustību, kā arī izsludinājusi dzelzceļa tīklu drošības pārbaudi visā valsī.

Pēdējā vilciena avārija izraisījusi bažas par ātrvilcienu drošību – notikusī nelaime ir pēdējā no daudzajām problēmām Ķīnas ātrvilcienu tīklā, turklāt nesakārtotību šajā sfērā pavada daudzi strīdi, kā arī ir izskanējuši apvainojumi par atbildīgo amatpersonu korumpētību. Pēc nelaimes Dzelzceļa ministrija ir paziņojusi par trīs atbildīgo amatpersonu atlaišanu – no amata atbrīvots Šanhajas dzelzceļa biroja vadītājs, biroja deputāts un biroja Komunistu partijas priekšnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pie Akropoles izbūvēs četras jaunas sabiedriskā transporta pieturvietas

Dienas Bizness, 22.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties pavasarīgiem laikapstākļiem, no 22. marta līdz 30. maijam, plānots pabeigt Salaspils ielas rekonstrukcijas darbus un izbūvēt četras jaunas sabiedriskā transporta pieturvietas Ķengaragā, topošā daudzfunkcionālā tirdzniecības centra «Akropole» apkārtnē, informē «Akropole Rīga» sabiedrisko attiecību konsultante Agne Araka-Innus.

Salaspils ielas rekonstrukcijas darbi sašaurinājuma vietas pārbūvē notiks četros etapos.

Pirmajā etapā, no 22. līdz 29. martam, tiks izbūvēta josla degvielas uzpildes stacijas (DUS) «Lukoil» pusē līdz sašaurinājumam, nodrošinot izbraukšanu un iebraukšanu DUS.

Otrajā etapā tiks izbūvēta josla DUS «Lukoil» pusē tieši sašaurinājuma vietā, slēdzot vienu joslu un nodrošinot maiņvirziena transporta kustību. Blakus esošā trolejbusa pieturvieta «Ķengarags» tiks slēgta uz etapa izbūves laiku. Nedēļu pirms slēgšanas pieturvietā tiks izvietots paziņojums. Lai radītu mazāk sastrēgumus, darbi šajā etapā norisināsies Lieldienu brīvdienās no 30. marta līdz 1. aprīlim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Divu platumu sliežu ceļu vienlaicīga koordinēšana nav neiespējamā misija

Lelde Petrāne, 12.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot «Rail Baltica» projektu, Baltijā, tostarp arī Latvijā tiks savienoti divu platumu sliežu ceļi – Baltijā esošais 1520 mm sliežu ceļš ar pārējās Eiropas 1435 mm sliežu ceļu.

Baltijas valstis nav pirmais gadījums, kad tiek savienoti divu platumu sliežu ceļi. Spānijā šāds risinājums darbojas jau vairākus desmitus gadu, un tas ir bijis veiksmīgs, VAS «Latvijas dzelzceļš» konferencē «Globālās transporta kustības izaicinājumi» sacīja Spānijas uzņēmuma ADIF starptautisko attiecību direktora vietnieks Hoakins Himenezs Otero. Pat ja šāda divu platumu savienošana šķiet ļoti sarežģīta, to ir iespējams izdarīt, un tas dod ieguvumus gan iedzīvotājiem, gan ekonomikai.

Kā piemēru viņš minēja pasažieru skaita palielināšanos, kas sākuši izmantot dzelzceļu kā galveno pārvietošanās veidu, nemaz nenojaušot, kurā brīdī brauciena laikā ir notikusi pārslēgšanās no viena platuma sliežu ceļa uz otru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mūsu līdzdalība vienotas ES dzelzceļa sistēmas veidošanā

, 06.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dinamiskai ES attīstībai nepieciešama vienota ES dzelzceļa sistēma. Patlaban ES dzelzceļa satiksme balstās uz ES valstu nacionālo dzelzceļa kompāniju darbību. Pastāv atšķirīgas infrastruktūras, standarti, darbinieku apmācība un prasmes.

Lai veiksmīgi attīstītu starptautiskos ātrvilcienu maršrutus, nepieciešams panākt nacionālo dzelzceļa sistēmu interoperabilitāti visos aspektos. Viens no šiem aspektiem: dzelzceļa personāla spēja sazināties vienā valodā.

Patlaban starptautiskajos maršrutos uz valstu robežām tiek mainītas lokomotīvju/vilcienu apkalpes. Taču efektīvai ātrvilcienu satiksmei Eiropā nepieciešami lokomotīvju vadītāji un dispečeri, kas spēj sazināties vienā valodā visā maršruta garumā. Sis ir arī ļoti būtisks drošības aspekts.

SIA Valodu mācību centrs izstrādāja projektu "Vienota dzelzceļa valoda drošākai Eiropai" (Uniform Railway Language for Safer Europe) un ieguva Leonardo Da Vinci programmas finansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas valsts īpašumā esošo TGV ātrvilcienu dzelzceļu tīklu SNCF skārušas vairākas organizētas sabotāžas, kā rezultātā izraisītas vairākas reisu aizkavēšanās, raksta BBC.

Francijas ātrvilcienu tīklu jau tāpat skāra kavēšanās ar reisiem, jo transporta arodbiedrības locekļi bija uzsākuši streiku. SNCF arī pie notikušās sabotāžas vaino arodbiedrības locekļus, nosaucot nodarītos bojājumus par vandālismu.

Valdība un arodbiedrība pašlaik risina radušās problēmas, lai streiks pēc iespējas ātrāk varētu tikt izbeigts.

SNCF apgalvo, ka dzelzceļa tīklu skārušas vairākas vienā laikā noorganizētas sabotāžas, no kurām vislielākā bija ugunsgrēks, kas sabojājis vilcienu signāla tīklu 30 km garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas inženieri pirmdien veikuši pārbaudes braucienu ar jauno Pekinas – Šanhajas ātrvilcienu, kurš spēs sasniegt ātrumu 300 km/h un ceļojuma ilgumu starp abām Ķīnas pilsētām samazinās par pusi, vēsta BBC.

Tomēr Ķīnas projekts ir saskāries ar kritiku par tā milzīgajām izmaksām – maršruta izveide ir izmaksājusi 215 miljardus juaņu (ap 21 miljardu ASV dolāru), bet kopumā projekta pabeigšanai būs nepieciešami vēl 700 miljardi juaņu.

Kritiķi norāda, ka Ķīnas valdība ir iztērējusi pārāk daudz naudas ātrvilcienu līniju izveidēs, kuros biļestes tā vai tā maksā vairāk nekā to spēj atļauties vidusmēra ķīnietis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas premjerministrs Mikola Azarovs ceturtdien paziņojis, ka ir gatavs atkāpties no amata, ja par to nobalsos parlaments.

«Jautājums par valdības atlaišanu saskaņā ar konstitūciju ir parlamenta prerogatīva. Ja tas savāks pietiekamu balsu skaitu, tad valdība atkāpsies,» žurnālistiem Šveices kalnu kūrortā Davosā paziņoja M. Azarovs.

«Ja politiskie spēki parlamentā un prezidents uzskatīs to par lietderīgu, tad kāds man varētu būt pamats iebilst pret tādu notikumu attīstību?» piebilda premjers.

Ukrainas prezidents Viktors Janukovičs ceturtdien uzdevis parlamenta spīkeram Vladimiram Ribakam sasaukt Augstākās Radas ārkārtas sēdi, lai apspriestu situāciju valstī.

V. Ribaks jau parakstījis rīkojumu par parlamenta ārkārtas sēdes sasaukšanu 28.janvārī. Viņš arī paziņojis, ka, viņaprāt, ārkārtas sēdē vajadzētu izskatīt jautājumu gan par valdības atlaišanu, gan par Augstākās Radas pieņemtajiem pretrunīgi vērtētajiem likumiem, kas ierobežo pulcēšanās brīvību un lielā mērā veicinājuši situācijas saasināšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kustība Nepērc svešu! ar atklātu vēstuli vērsusies pie kultūras ministres Žanetas Jaunzemes – Grendes prasot nomainīt Latvijas Nacionālās bibliotēkas grīdas segumam paredzēto Kanādas kļavas materiālu ar Latvijas ozolu. Arī Db.lv uzrunātais eksperts atzīst, ka Kanādas kļava nav labāka par Latvijas kokiem.

Vēstulē kustība aicina pamatot Kultūras ministrijas izvēli projektā izmantot Kanādas kļavu un skaidrot minētās izvēles atbilstību «Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas likumā» noteiktajam mērķim sekmēt «Latvijas resursu izmantošanu».

Kā Db.lv skaidroja koksnes eksperts Jānis Dolacis, Kanādas kļavu viņš nevērtē labāku par Latvijas osi vai ozolu. Viņš norādīja, ka Kanādas kļavas blīvums ir 660 kg/m3. Savukārt Latvijā augušam ozolam tas var sasniegt 750 kg/m3.

Tāpat eksperts skaidroja, ka ozols vai osis ir tehnoloģiski noderīgāks, savukārt Kanādas kļavu lielākoties izmantojot sportam paredzēto laukumu grīdas seguma ieklāšanai, kā, piemēram, skeitborda vai basketbola laukumiem. J. Dolcis norādīja, ka Eiropā Kanādas kļava augot maz – galvenokārt apstādījumos, kas nozīmē, ka Kanāda ir šī koka galvenā piegādātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sudraba paziņo par tautas kustības veidošanu un gatavību vienot sabiedrību

LETA, 27.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijusī valsts kontroliere Inguna Sudraba ir gatava uzņemties tautas kustības vadīšanu, lai vienotu cilvēkus «ceļā uz laimīgu Latviju».

Sudraba šodien speciāli sasauktajā preses konferencē paziņoja, ka šādu lēmumu pieņēmusi, jo vēlas, lai tiktu celta pavisam cita Latvija, lai katrs cilvēks tajā būtu laimīgs un katrs rastu savu piepildījumu.

Kustībai patlaban nav nosaukuma. Pašai Sudrabai šis nosaukums esot «Latvija - manas mājas».

Viņa norādīja, ka līdz šim esošie modeļi un sistēma ir novedusi pie kārtības, ka vara tiek veidota atsevišķiem cilvēkiem tikai varas pēc. Taču viņa aicināja apzināties, ka vara ir tautai un tā ir kustība, kurā tauta atmostas. «Cilvēki negrib dzīvot, kā dzīvoja līdz šim. Es esmu izdarījusi savu izvēli - es gribu būt kopā ar tautu, es esmu gatava vienot tautu,» sacīja Sudraba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Uzmanības centrā - pallādijs

AFI Investīcijas padomes priekšsēdētājs Deniss Pospelovs (tulkoja Žanete Hāka), 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu jau ne reizi vien rakstījis, ka finanšu tirgus dalībnieki nevar ilgi iztikt ar vienām un tām pašām ziņām un notikumiem. Lai cik svarīgi būtu notikumi gan cilvēku dzīvē, gan ekonomikā, pienāk brīdis, kad tie iziet no modes un par tiem pārstāj interesēties investori.

Un neviens vairs internetā negaida stundām ilgi, kad parādīsies ziņas vai analizē minimāli pieejamu informāciju par to, kas jau mēnesi visiem ir prātā. Vizuālu apstiprinājumu šim faktam mēs redzējām aprīlī. Ļaujiet atgādināt, kas laika posmā no decembra līdz martam satrauca tirgu - Tramps un viņa politiskie oponenti (un jo īpaši sienas būvniecība uz Meksikas robežas), ASV un Ķīnas tirdzniecības karš, Brexit un ASV FRS monetārās politikas virziens – šīs ir četras iecienītākās tēmas šajā periodā. Pat nelieli jaunumi kādā no šīm jomām tika pavadīti ar strauju tirgus kustību (tomēr Brexit kādā brīdī ieguva tik dīvainu attīstību, ka uz to pārstāja strauji reaģēt). Katrs datums, kas saistīts ar šiem notikumiem, tirgū tika sagaidīts ar iespējami strauju kustību. Tomēr viss pāriet...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par veselības ministra amata kandidātu partija "Kustība "Par!"" izraudzījusies tās līderi Saeimas deputātu Danielu Pavļutu, aģentūru LETA informēja politiskajā spēkā.

Rīt, 7.janvārī, apvienības "Attīstībai/Par" Saeimas frakcija lems par Pavļuta virzīšanu ministra amatam no apvienības un aicinās uz tikšanos Ministru prezidentu Krišjāni Kariņu (JV), lai vienotos par turpmāko sadarbību valdībā.

"Kustība "Par!"" apņēmusies darbu Kariņa valdībā turpināt, "lai lēmumi pandēmijas uzveikšanai balstītos zinātnē un veselības lietpratēju viedoklī, nevis politiskajā konjunktūrā". Partija vēloties rūpēties, lai krīze vēl tālāk nepadziļinātu nevienlīdzību sabiedrībā. Politiskais spēks sola "nemainīt kursu veselības aprūpē, valsts reformās un taisnīgākas sabiedrības veidošanā".

"Mēs ticam, ka Kariņš izdarīs secinājumus no pēdējo mēnešu notikumiem un centīsies valdību vadīt, spējot saredzēt ne tikai skabargas citu acīs, bet arī baļķus savējās," teikts "Kustības "Par!"" izplatītajā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Nepērc svešu!: valsts piešķirtais finansējums Gaismas pils grīdai trīsreiz pārsniedz tirgus cenu

Gunta Kursiša, 28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kustība Nepērc svešu! nosūtījusi atklātu vēstuli Saeimas deputātiem, norādot, ka Kanādas kļavas materiāla, ar ko paredzēts izklāt Gaismas pils grīdu, iegādei piešķirtais valsts finansējums ir teju trīs reizes lielāks nekā materiāla tirgus vērtība.

Kustības Nepērc svešu! pārstāvji mudina Saeimu nomainīt Latvijas Nacionālās bibliotēkas grīdas segumam paredzēto Kanādas kļavu ar Latvijas ozolu, minot, ka bibliotēkas būvniecība ir noteikta ar īpašu «Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas likumu», kas nosaka celtniecībā «sekmēt Latvijas resursu izmantošanu».

«Tā kā bibliotēkas projekts finansiāli skar ikvienu Latvijas sabiedrības locekli, kustība Nepērc svešu! aicina deputātus lemt par zaudēto valsts budžeta līdzekļu piedziņu no atbildīgajām amatpersonām, kuru lēmumu rezultātā Kanādas kļava iegādāta,» norāda kustības koordinators Didzis Šmits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprā lietus dēļ Rīgā kavējas sabiedriskā transporta kustība, informēja SIA Rīgas satiksme Informācijas centra vadītāja Liene Rumpane.

Apstājusies 6. un 11. tramvaja kustība, jo applūdušas sliedes to galapunktā Radio ielā, kā arī Matīsa un Tērbatas ielu krustojumā. 5. un 9. tramvajs apstājies, jo applūdušas sliedes Pētersalas ielā.

Trolejbusiem apstājusies kustība 19. un 24. maršrutā, jo applūdis Bauskas ielas viadukts. Kustība traucēta 17. un 23. trolejbusa kustība Nīcgales un Dzelzavas ielā. Autobusiem, trolejbusiem un tramvajiem citos maršrutos kavējumi ir aptuveni 40 minūtes.

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras Hidrometereoloģisko prognožu daļas vadītājs Jānis Vēveris pastāstīja, ka Rīgu sasniegusi atmosfēras fronte ar lieliem gubu mākoņiem un pērkonu, vēja ātrums bija 22 metri sekundē. Īsā laikā galvaspilsētā nolija 33 milimetri nokrišņu, kas ir gandrīz puse no mēneša normas – 88 mm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noderīga informācija Eiropas futbola čempionāta līdzjutējiem un citiem Portugāles apmeklētājiem

Aivars Mackevics [email protected], 11.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 12. jūnija līdz 4. jūlijam Portugālē notiks Eiropas čempionāts futbolā. Čempionāta atklāšanas spēle notiks Porto, bet noslēguma sacensības Portugāles galvaspilsētā Lisabonā. Bez tam čempionāta spēles notiks arī Leirijā, Bragā, Koimbrā, Faro-Loulé, Aveiru un Gimaraišā. Portugāles valdība, lai nodrošinātu nepieciešamo drošību pasākuma laikā, ir atcēlusi kopš šī gada maija vidus Šengena līgumā paredzētos nosacījumus. Ceļotāji iebraucot Portugāle tiks pastiprināti kontrolēti un tiem noteikti būs jāuzrāda derīgi personu apliecinoši dokumenti. Tiek paredzēts, ka var izveidoties ilgāki gaidīšanas laiki uz valsts robežkontroles punktiem. Papildus var rasties aizkavēšanās uz robežas sakarā ar portugāļu muitas darbinieku pieteikto četru dienu streiku, kuri vēlas uzsākt streiku tieši futbola čempionāta atklāšanas dienā. Futbola faniem, kuri uz šo čempionātu dosies ar savu personisko transporta līdzekli, ir jārēķinās ar vairāku dienu braucienu. Jāatceras, ka Francijā par lielāko daļu autostrādēm ir jāmaksā ceļu nodeva, bet Spānijā – daļēji. Transporta kustība starp visām Eiropas čempionāta norises pilsētām tiek vērtēta kā - tehniski labi aizsniedzama. Portugāle gaida uz šo futbola pasākumu vairāk kā 1,5 miljonus viesu. Lielākā daļa naktsmītņu jau tagad pilnībā ir rezervētas, tāpat arī biļetes ir jau izpārdotas. Sīkāku informāciju par naktsmītņu iespējām piedāvā Euro 2004 Accomodation Agency (Avenida Marques de Tomar, 44 - 3°, 1050-156 Lisabona). Turpretī informāciju par futbola čempionāta biļetēm var iegūt internetā: www.euro2004.com Kempingu automašīnu braucējiem ir jāatceras, ka nakšņošanā “brīvā dabā” Portugālē ir aizliegta. Soda nauda ir sākot no 500 līdz 3 740 eiro. Jebkurā gadījumā tiek ieteikts apstāties oficiālās kempingu vietās. Pārskats par pilsētām, kurās notiks futbola čempionāta spēles: Aveiru (Estádio Aveiro Municipal) Futbola stadions atrodas tieši pie IP5 autostrādes un to visērtāk ir sasniegt, ja brauc no Porto un Koimbras. Uz Aveiru futbola stadionu tāpat var nokļūt izmantojot autobusu vai dzelzceļa transporta pakalpojumus. Brāga (Estádio Coimbra Municipal) Brāgas stadions ir īpaši labi saistīts ar ziemeļaustrumu nacionālo autostrādes tīklu, kā rezultātā tiek paredzēts, ka lielākā daļa futbola čempionāta skatītāju ieradīsies tieši no pilsētas centra pa šo ceļu. Stadionā ir iespējams nokļūt arī no dienvidiem un dzelzceļa stacija, kas atrodas tikai četrus kilometrus no futbola stadiona. Koimbra (Estádio Coimbra Municipal) Koimbras futbola čempionāta spēļu vieta vislabāk ir aizsniedzama braucot pa autostrādi A1 / IP1, kas savieno Porto un Lisabonu, kā arī izmantojot ātrvilcienu pakalpojumu dzelzceļa stacijā A (pilsētas centrā) un B (stadiona tuvumā). Turpretī futbola spēļu dienā no pilsētas centra uz stadionu kursēs speciāli autobusi. Faro - Loulé (Estádio Algarve) Labu ceļu satiksmi gan uz Portugāles galvaspilsētu Lisabonu, gan uz citām valsts vietām nodrošina "Via Infante" un EN125. Tāpat futbola stadions atrodas netālu no Faru starptautiskās lidostas. Gimaraišā (Guimarães, Estádio Dom Afonso Henriques) Futbola stadionā visērtāk ir nokļūt no pilsētas rietumos esošās autobusu stacijas vai arī izmantojot autoceļu A11 / C5 no Porto. Leirija (Dr. Magalhães Pessoa Municipal) Futbola čempionāta spēļu norises vieta Leirijā atrodas triju stundu braucienā no Vilarformoso un Spānijas robežas, kā arī autoceļu A1, IP3 un IP5 tuvumā. Dienvidu virzienā līdz spāņu robežai Elvas/Badajoz ir tikai triju stundu brauciens pa autoceļiem IP1 un IP7. Leirijas pilsētas ietvaros vēl patlaban notiek ceļu labiekārtošana, taču tiek plānots, ka tiks izveidota laba sasaiste ar autostrādēm A1 un A8. Lisabona (Estádio José Alvalade) Futbola spēļu stadionā nokļūšanu atvieglo ļoti labi izveidotais Lisabonas pazemes vilcienu tīkls un citi pilsētas sabiedriskie transporta līdzekļi. Stadiona apvidū atrodas transporta kustības krustpunkts, kas nodrošina optimālu n

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Mēģinās vienoties par Talsu slimnīcas būvniecības atsākšanu

Vēsma Lēvalde, 16.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Talsu novada dome sākusi sarunas ar Jāni Matuli, kurš tiesā iesniedzis prasību par būvniecības apturēšanu objektā, kur plānota jaunā slimnīca.

Panākta vienošanās, ka Jānis Matulis iesniegs domē savas prasības, pēc kuru izpildes viņš gatavas atsaukt prasību tiesā. Ja vienošanās tiks panākta, Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca izvairīsies no draudiem zaudēt Eiropas Savienības finansējumu vairāk nekā četrus miljonus latu vērtajā projektā.

Talsu novada pašvaldība pēc slimnīcas darbinieku lūguma bija sarīkojusi tikšanos ar Talsu novada iedzīvotājiem un SIA Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca Talsu filiāles darbiniekiem. Tikšanās laikā notika diskusijas ar Talsu novada domes deputātiem, SIA Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca valdes priekšsēdētāju Egiju Širovu un valdes locekli Kristīnu Bidzāni. Uz tikšanos bija ieradies arī LR Saeimas deputāts Edmunds Demiters, Mērsraga novada domes priekšsēdētājs Lauris Karlsons, kā arī biedrības Latvijas Zaļā kustība pārstāvji un nodibinājuma Vides izglītības fonds Par sakoptu Latviju prezidents Jānis Matulis. Sapulci apmeklēja ap 130 iedzīvotāji, lai paustu savu neizpratni par biedrības Latvijas zaļā kustība uzsākto tiesvedību, kas apstādinājusi jaunās slimnīcas būvniecību, iesniedzot tiesā prasību par būvatļaujas tiesiskumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperti un Igaunijas amatpersonas paudušas šaubas par medijos publicētajiem datiem, kas liecina par Igaunijas uzņēmēju aizplūšanu uz Latviju.

Igaunijas mediji šomēnes vēstīja, ka šogad uz Latviju pārcēlušies daži simti līdz pat tūkstotim Igaunijas uzņēmumu, kurus piesaista Latvijā ieviestā mikrouzņēmumu nodokļu sistēma.

Saskaņā ar Lursoft datiem igauņi pēdējā gada laikā Latvijā izveidojuši 531 uzņēmumu.

Laikraksts Eesti Päevaleht, atsaucoties uz saviem informācijas avotiem, rakstīja, ka šādu kompāniju skaits varētu būt ap tūkstoti. Savukārt kāds cits informācijas avots vēsta, ka Latvijā šogad reģistrētas aptuveni 1500 Igaunijas kompānijas.

Biznesa konsultāciju uzņēmums Viatax, kas palīdz Igaunijas kompānijām reģistrēties Latvijā, laikrakstam Aripaev atklāja, ka divu mēnešu laikā tas palīdzējis 50 uzņēmumiem pārcelties uz Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Līdz vasaras beigām ierobežos satiksmi Tēriņu ielā

Gunta Kursiša, 25.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada augusta beigām tiks ierobežota transporta kustība Tēriņu ielas posmā no Codes ielas līdz Cēres ielai, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Satiksmes ierobežojumi minētajā posmā sāksies no otrdienas, 26. maija. Tos nepieciešams veikt sakarā ar kanalizācijas remontdarbiem.

Transportlīdzekļu vadītāji virzienā no Ojāra Vācieša ielas tiek aicināti slēgto posmu apbraukt pa Codes, Kalvenes un Cēres ielām, pa kurām remontdarbu laikā tiks organizēta vienvirziena kustība, norāda Satiksmes departamenta pārstāvji.

Savukārt transportlīdzekļu vadītājiem virzienā no Sīpeles ielas tiks organizēta reversa transporta kustība, priekšroku dodot sabiedriskajam transportam, kas brauc pa Tēriņu ielu virzienā no Ojāra Vācieša ielas.

Sabiedriskā transporta kustība remontdarbu laikā netiks traucēta un notiks pa ierasto maršrutu, norāda RD pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēl Rīgas transporta pieturās apskatāma izstāde Objekts: Rīga kustībā.

Turpinot arhitektu biroja Sarma & Norde rīkoto Rīgas dokumentēšanas ikgadējo fotoakciju un ievadot Muzeju nakts nedēļu, no šodienas līdz svētdienai, 17. maijam divdesmit piecās sabiedriskā transporta pieturvietās Rīgā būs redzami tramvaji, trolejbusi, gājēju pārejas, krustojumi un pasažieri — fotoizstāde Objekts: Rīga kustībā — fotogrāfu un arhitektu stāsts par kustību pilsētā.

Pagājušā gada maijā fotoakcijas Objekts: Rīga kustībā laikā trīsdesmit pieci fotogrāfi un arhitekti (fotogrāfi darbojās melnbaltajā, bet arhitekti — krāsainajā foto tehnikā) dokumentēja kustību Rīgā – gājējus, pieturas, krustojumus, tramvajus, trolejbusus un cilvēku izjūtas, pārvietojoties pilsētā – ejot pa ielu, braucot tramvajā vai sēžot sastrēgumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Brazīlijā «Kustība bez jumta» mājokļu jautājuma risināšanu ņem savās rokās

Jānis Rancāns, 18.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar aplēsēm, Brazīlijas lielpilsētā Sanpaulu bez pajumtes ir vismaz 400 tūkstoši cilvēku. Daļa no tiem – četri tūkstoši ģimeņu – apvienojušās kustībā Movimento dos Sem-Teto (Kustība bez jumta), kuras biedri ieņem un apmetas uz dzīvi pamestās vai brīvās ēkās – sākot no daudzdzīvokļu mājām, beidzot ar viesnīcām.

Saskaņā ar pilsētas varasiestāžu aplēsēm, Sanpaulu ir aptuveni 290 tūkstoši tukšu īpašumu. Kustība ir aktīva arī citās Brazīlijas pilsētās, kā arī saņem plašu sabiedrības atbalstu. Kustība bez jumta sakņojas aizvadītā gadsimta astoņdesmitajos gados un sākotnēji apvienoja nabadzīgus valsts lauku rajonu iedzīvotājus, kuri cīnījās par zemi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Vācijā turpinās vētras Ksavjērs izraisītais satiksmes haoss

LETA--DPA, 06.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vētras «Ksavjērs» nodarīto postījumu dēļ Vācijas ziemeļdaļā piektdien nopietni apgrūtināta sabiedriskā un privātā transporta kustība, uzņēmumiem atceļot reisus vairākos nozīmīgos dzelzceļa maršrutos, bet Mēklenburgas-Priekšpomerānijas federālajā zemē 10 000 cilvēku joprojām bija bez elektrības.

Atbilstoši jaunākajiem datiem vētrā dzīvību zaudējuši septiņi cilvēki, pieci no viņiem - savās automašīnās, vēsta raidorganizācija DW.

Vilcienu kustība starp Berlīni, Hamburgu, Hannoveri un Ķīli ir ierobežota vai arī apturēta pavisam, atbildīgajiem dienestiem turpinot atbrīvot sliežu ceļus no tur sakritušajiem kokiem un veicot remontdarbus.

Sabiedriskā transporta kustība Hamburgā atjaunota ierastajā kārtībā, bet Berlīnē transporta kustība joprojām noris ar traucējumiem.

Vietējā dzelzceļa uzņēmuma pārstāvis brīdināja pasažierus par traucējumiem reģionālo vilcienu satiksmē.

«Reģionā ir skarts viss tīkls. Uz sliedēm ir sakrituši koki, bojāti elektrības padeves vadi un nogāzti torņi,» sacīja uzņēmuma «Deutsche Bahn» pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šlesers: jaunā politiskā kustībā iesaistīsies nozīmīgi Latvijas uzņēmēji

Ritvars Bīders, 11.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvākajā laikā daudzi nozīmīgi Latvijas uzņēmēji un darba devēji, kuri vairs nav gatavi stāvēt malā, publiski paziņos, ka ir nepieciešams daudz ko mainīt šajā valstī, tā parādot, ka ir gatavi iesaistīties politikā.

Tā intervijā Latvijas Radio, komentējot izmaiņas Latvijas politiskajā kustībā, sacīja Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers.

«Ir sākusies ļoti nopietna kustība. Tuvāko nedēļu laikā sabiedrība uzzinās, kuri uzņēmēji plāno ienākt politikā. Lēmums jau ir pieņemts, bet tas publiski vēl nav izskanējis,» tā A. Šlesers.

Runājot par Tautas partijas (TP) un LPP/LC iespējamo apvienošanos, Rīgas vicemērs norāda, ka runāt par iespēju darboties kopā uz Saeimas vēlēšanām varēs gadījumā, ja abas partijas «spēs iekļauties jaunajā politiskajā kustībā».

«Es kā partijas priekšsēdētājs esmu gatavs atbalstīt šo kustību, kas beigsies ar lielu apvienību. Jautājums, vai arī mana partija spēs iekļauties šajā kustībā,» tā A. Šlesers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas pilsētu ielās nedēļas nogalē atkal izgājuši «dzelteno vestu» kustības protestētāji.

Šī bija jau astotā nedēļas nogale pēc kārtas, kad Francijā notiek «dzelteno vestu» protesti. Kopš protestu aizsākšanās novembra vidū to dalībnieku skaits pakāpeniski gājis mazumā, tomēr kustības līdera Ērika Druē aizturēšana trešdien no jauna sadusmojusi kustības atbalstītājus.

Parīzes policija Druē aizturēja uz desmit stundām.

Lai gan radies iespaids, ka protestu kustība sākusi izsīkt, aptaujas rezultāti liecina, ka 55% francūžu vēlas, lai «dzeltenās vestes» turpina savas akcijas.

«Dzelteno vestu» kustība radās novembra vidū kā reakcija uz plānotu degvielas nodokļa paaugstināšanu, bet ātri pārauga plašākā kustībā pret Makrona politiku. Protestētāji valkā atstarojošās dzeltenās vestes, no kā arī aizgūts šīs protestu kustības nosaukums.

Komentāri

Pievienot komentāru