Eiropas Parlamenta plenārsesijā
Strasbūrā 2007. gada 6. septembrī
Eiropas Parlaments prasa Eiropas Komisijai izvērtēt neatliekamās palīdzības tālruņa numura 112 pakalpojumu kvalitāti un panākt, lai šis pakalpojums darbotos efektīvi visā Eiropas Savienībā. Šāds aicinājums izteikts 6. septembrī pieņemtajā Eiropas Parlamenta rakstiskajā deklarācijā.
Vienotais neatliekamās palīdzības numurs 112 tika ieviests 1991. gadā ar Padomes lēmumu, tomēr pakalpojuma kvalitāte joprojām daudzviet ir slikta. Numurs radīts, lai ES iedzīvotāji, kas arvien vairāk Eiropas robežās pārvietojas no vienas valsts uz citu, to varētu izmantot, nemeklējot, kāds ir atbilstošais numurs katrā atrašanās vietā. Tālruņa numurs 112 paredzēts visiem ārkārtas gadījumiem, sākot no vajadzības pēc ātrās medicīniskās palīdzības līdz teroristu uzbrukumiem.
Eiropas Parlaments norāda uz slikto pakalpojumu kvalitāti un prasa Eiropas Komisiju ar neatkarīgu iestāžu starpniecību izvērtēt numura 112 ieviešanu visā Eiropas Savienībā. Deputāti aicina dalībvalstis un Eiropas Komisiju nodrošināt veikt visu nepieciešamo, lai garantētu efektīvus numura 112 pakalpojumus visā ES, un nodrošināt tam nepieciešamos resursus.
Meklējot risinājumus, par piemēru ieteikts ņemt valstis, kuras neatliekamās palīdzības jautājumos izmanto inovatīvas pieejas.
Lai pieņemtu rakstisku deklarāciju, tā jāparaksta vismaz pusei Eiropas Parlamenta deputātu. Deklarācijas projektu var iesniegt pieci vai vairāk deputāti par jebkuru jautājumu, kas saistīts ar Eiropas Savienības darbības jomām.
Deklarācija par Eiropas neatliekamās palīdzības numuru 112
06.09.2007.
Ar cieņu,
Marika Armanoviča
Eiropas Parlaments - Preses dienests
Tel. Briselē: +32 2 28 32346
Tel. Strasbūrā: +33 3 88 1 74683
http://www.europarl.europa.eu/news/expert/default_lv.htm