Transports un loģistika

Eiropas tuneļi kļūs drošāki

Aivars Mackevics [email protected], 20.01.2003

Jaunākais izdevums

Tieši 500 Eiropas ceļu tuneļi, kuru garums pārsniedz 500 metrus kļūs drošāki. Eiropas Komisija ir izstrādājusi normatīvos aktus, kas paredz nepieciešamo drošības normu ievērošanu tuneļu caurulēm. Avots: abenteuer-reisen.de

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Beitāns pret Ozolu - konflikts ar valsts iestādi izputina uzņēmumu

Jānis Goldbergs, 05.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aerodium saistītais uzņēmums Gaisa sporta sertifikācijas centrs (GSSC) vairs nepastāv. Par Eiropas Savienības un valsts atbalsta līdzekļiem būvētais gaisa tunelis Jelgavā pārdots izsolē, jo Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) uzsāka tiesvedību. Augstākajā tiesā šā gada 17. oktobrī LIAA prāvu zaudēja bez pārsūdzības iespējām.

Par sešus gadus ilgo tiesāšanos ar LIAA, tās sekām un savu viedokli par aģentūras direktoru Andri Ozolu intervijā Dienas Biznesam stāsta viens no Aerodium īpašniekiem – Ivars Beitāns.

Kā sākās Aerodium, un kad uzrakstījāt projektu LIAA par gaisa tuneļa būvniecību Jelgavā?

Aerodium sākās 2005. gadā. Mēs bijām tie, kas nopirka no Kanādas ražotājiem – Aerodium Canada – pirmo tuneli. Uzbūvējām to Siguldā, pēc tam nopirkām otro tuneli, palaidām olimpiādē. 2007. gadā atnāca pie mums ļaudis, kuri izstrādāja projektus LIAA. Tā arī piedāvāja, ka ir viens projekts, kurā bija plānots tunelis. Viņiem tajā brīdī jau bija atrasts ģenerāluzņēmējs, vajadzēja atrast tehnoloģijas ražotāju. Es piedāvāju šo darbu uzticēt kanādiešu uzņēmumam. Lidošanas centru projekti, vienkāršoti runājot, sastāv no tuneļa tehnoloģijas un no ēkas. Projekta rakstītāji piekrita, ka Aerodium Canada ir labs potenciālais tehnoloģijas piegādātājs. Kanādieši arī piedāvāja tobrīd ļoti inovatīvu risinājumu – tuneli, kuru var ātri nojaukt un uzlikt citā vietā. Tehnoloģiju varēja darbināt trijos dažādos veidos – gan kā atvērto variantu, gan kā daļēji slēgtu, gan kā pilnībā slēgtu iekārtu. Tādu, kā to paredzēja konkrētais projekts, mēs to arī nopirkām no Kanādas. GSSC man bija 37% no daļām. Es piedalījos uzņēmuma vadībā, bet nebiju ne vienīgais, ne arī lielākais akcionārs, kas bija valdē. 2008. gadā mēs tuneli bijām uzstādījuši un pabeiguši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Vērienīgā kontrabandas tuneļu sistēma zem Gazas un Ēģiptes robežas

Gunta Kursiša, 29.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gazas joslas un Ēģiptes robeža tiek stingri apsargāta, un drošības apsvērumu dēļ uzņemt fotogrāfijas šajā reģionā ir aizliegts. Atļaujas fotografēšanai jāprasa Iekšlietu ministrijai, kas tās izsniedz nelabprāt. Pēc «milzīgām pūlēm» Reuters fotogrāfam Muhamedam Salemam (Mohammed Salem) fotografēšanas atļauju izdodas iegūt, un viņš piedāvā ielūkoties, kā viņam veicies «pazemes fotografēšanas misijā», iemūžinot fotogrāfijās vērienīgo tuneļu sistēmu, kas atrodas zem robežas.

Pirms ierašanās pierobežā, fotogrāfam jāapstājas vairākos policijas punktos, taču galu galā M. Salems nokļūst pie viena no kontrabandas tuneļiem. Simtiem ieeju tuneļos ir apklātas ar teltīm, lai slēptu to atrašanās vietu, tāpat netālu, sargājot robežu, atrodas arī Ēģiptes armijas tanki.

Viens no pierobežas strādniekiem Abu Muhamends (Abu Mohammed) fotogrāfam ļauj aplūkot tuneli. «Ieeja» tunelī ir aptuveni 20 metrus dziļš caurums, taču fotogrāfs tiek mierināts, ka tunelī var nolaisties ar elektrību darbināma ģeneratora palīdzību, turklāt virve ik dienas iztur arī smagus celtniecības materiālus, tādēļ uztraukumam nav pamata.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gājēju lifts, kas pirms kāda laika uzstādīts stacijas tunelī uz Raiņa bulvāra pusi, nākamnedēļ tiks atklāts lietošanai, sola Rīgas domes Satiksmes departaments. Tikmēr invalīdu un viņu draugu apvienības Apeirons vides pieejamības eksperts Aigars Bolis norāda, ka pacēlāji bieži iziet no ierindas un arī to uzturēšana ir zem katras kritikas, vēsta laikraksts Diena.

Dienas uzmanību jau ilgāku laiku piesaista gājēju lifts stacijas tunelī, kas gan uzstādīts, bet tā stikla durvīs ielīmēta zīmīte, ka notiek remonta darbi, kaut gan aktīvas darbības šī lifta apkārtnē nemana. Toties aktīvi bijuši tie garāmgājēji, kas paspējuši jaunizveidoto stikla un metāla konstrukciju jau apķēpāt ar uzrakstiem. Pēc Dienas izrādītās intereses Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante informēja, ka nākamnedēļ lifts tiks atklāts. Apeirona vides pieejamības ekspertu Boli šī ziņa gan īpaši neiepriecina - viņš uzskata, ka stacijas tunelī jau esošie lifti savas funkcijas veic slikti. «Sākumā bija ļoti labi, taču tagad redzam, ka šāds risinājums neder. Firma, kas apsaimnieko pacēlājus, vaino bezpajumtniekus un puišeļus, kas bojā ierīces. Tie darbojas arī kā publiskā tualete, reizēm elpu rauj ciet. Pacēlāji netiek regulāri kopti, tajos valda netīrība un nekārtība. Ja vienā pusē nobrauc lejā, nav garantiju, ka otrā pusē tiksi ārā,» kritiku netaupa Bolis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vieta pie pareizticīgo katedrāles ubagotājam maksājot 10 latus

Lelde Petrāne, 20.08.2012

Stacijas tunelī sēdošajai Tamārai pašvaldības policisti noformējuši administratīvā pārkāpuma protokolu par ubagošanas ierobežojumu neievērošanu.

Foto: Raitis Puriņš, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan baznīcas ir vienīgās vietas, kur šobrīd Rīgas vēsturiskajā centrā ļauts ubagot, kāds stacijas tunelī sastapts lūdzējs atklājis, ka par vietu pie baznīcām jāmaksā. Tur kārtību nosakot haļavčiki, kuri no katra ubagotāja pieprasa desmit latus dienā.

Nedēļas nogalē Vecrīgas dzīvīgākajā un tūristiem pārpildītākajā Kaļķu ielā ubagotāji nebija manāmi, taču jau kuplākā skaitā tos joprojām iespējams sastapt apakšzemes tunelī pie stacijas, kā arī Esplanādes malā netālu no Rīgas Kristus Piedzimšanas katedrāles, novērojis portāls Diena.lv.

Stacijas tunelī sastaptais Jānis (vārds mainīts) norādījis, ka par jaunajiem noteikumiem ir informēts, taču no tuneļa viņš prom iet negrasās, jo «iztika kaut kā ir jāpelna». Jānim iepriekš bijis darbs, taču firma, kurā viņš strādājis, bankrotējusi un citu darbu viņam tā arī nav izdevies atrast.

Pāris reizes pie Jāņa pienākuši policisti, kuri stāstījuši par jaunajiem noteikumiem un aicinājuši ubagot citur, piemēram, pie baznīcām. Taču Jānis norādījis, ka pie pareizticīgo baznīcas Rīgas centrā valda nerakstīti un stingri likumi – tur saimniekojot pieci, seši vīrieši, kuri par ubagošanu pie baznīcas no katra cilvēka iekasē desmit latus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaisa tunelis, kas atrodas Latvijas paviljonā Šanhajā notiekošajā izstādē Expo 2010, patiesībā sākotnēji tika būvēts kāda Kazahstānas uzņēmuma vajadzībām.

Turklāt Kazahstānas klients par šo tuneli uzņēmumam Aerodium maksājis 1,2 milj. eiro, savukārt no Latvijas valsts par to prasīti 1,5 milj. latu, vēsta laikraksts Telegraf.

I. Beitāns sarunā ar Telegraf nenoliedz, ka Ķīnā ir nonācis Kazahstānas klientam būvētais tunelis. «Vienošanās par Latvijas paviljona veidošanu ar mums tika parakstīta pārāk vēlu un fiziski nevarējām paredzētajā laikā uzbūvēt jaunu tuneli, tāpēc paņēmām jau gandrīz gatavu aprīkojumu,» viņš atzīst. Savukārt tuneļa izveides cenas atšķirību — aptuveni 700 000 eiro — viņš skaidro ar faktu, ka Šahnajā būvēti arī paviljona pamati un veikta apdare, kamēr Kazahstānā tas nebūtu bijis nepieciešams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viedās automašīnas: Eiropas Komisija vada kampaņu par drošākām, videi nekaitīgākām un "gudrākām" automašīnām

, 17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Eiropas Komisija darīja zināmu jauno plānu paātrināt drošāku, videi nekaitīgāku un "gudrāku" automašīnu ieviešanu. Šogad Komisija sāks sarunas ar Eiropas un Āzijas autotransporta nozares apvienībām ar mērķi panākt vienošanos par to, lai no 2010. gada visu jauno automašīnu standarta aprīkojumā tiktu iekļauta sistēma eCall, kas sniedz iespēju visā Eiropā veikt ārkārtas izsaukumus no transportlīdzekļa. Komisija veicinās arī citu dzīvības glābšanas tehnoloģiju ieviešanu un veiks pētījumus par to, kā ar tehnoloģiju palīdzību padarīt automašīnas videi nekaitīgākas un "gudrākas".

"Tehnoloģijas spēj glābt dzīvību, uzlabot ceļu satiksmi un aizsargāt vidi. Eiropas Savienībai ir jānodod šī labā vēsts patērētājiem un jāturpina izdarīt spiedienu uz ieinteresētajām aprindām, lai nodrošinātu Eiropas iedzīvotājiem drīzāku guvumu no šīm lieliskajām tehnoloģijām," teica informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu komisāre Vivjena Redinga. "Ja mēs patiešām vēlamies glābt dzīvības uz Eiropas ceļiem, tad 27 dalībvalstīm ir jānosaka termiņš, līdz kuram eCall un elektroniskās stabilitātes kontroles sistēma (ESK) jāiekļauj visu jauno automašīnu standarta aprīkojumā. Turklāt mums ir jānovērš arī administratīvie šķēršļi jauninājumiem, kuri padarīs automašīnas drošākas un videi nekaitīgākas. Piemēram, ir jānodrošina vajadzīgo radiofrekvenču pieejamība kooperatīvajām braukšanas kontroles sistēmām, kas palīdzēs samazināt satiksmes negadījumu skaitu, autoceļu noslogotību un CO2 emisijas. Ja straujš progress nav panākams ar brīvprātīgiem pasākumiem, esmu gatava rīkoties."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

EK glābs dzīvības un vidi

, 17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 17.septembrī, Eiropas Komisija darījusi zināmu jauno plānu, kā paātrināt drošāku, videi nekaitīgāku un "gudrāku" automašīnu ieviešanu. "Ja straujš progress nav panākams ar brīvprātīgiem pasākumiem, esmu gatava rīkoties," sacījusi komisāre Vivjena Redinga.

Šogad Komisija sāks sarunas ar Eiropas un Āzijas autotransporta nozares apvienībām ar mērķi panākt vienošanos par to, lai no 2010. gada visu jauno automašīnu standarta aprīkojumā tiktu iekļauta sistēma eCall, kas sniedz iespēju visā Eiropā veikt ārkārtas izsaukumus no transportlīdzekļa. Komisija veicinās arī citu dzīvības glābšanas tehnoloģiju ieviešanu un veiks pētījumus par to, kā ar tehnoloģiju palīdzību padarīt automašīnas videi nekaitīgākas un "gudrākas".

"Tehnoloģijas spēj glābt dzīvību, uzlabot ceļu satiksmi un aizsargāt vidi. Eiropas Savienībai ir jānodod šī labā vēsts patērētājiem un jāturpina izdarīt spiedienu uz ieinteresētajām aprindām, lai nodrošinātu Eiropas iedzīvotājiem drīzāku guvumu no šīm lieliskajām tehnoloģijām," teica informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu komisāre Vivjena Redinga. "Ja mēs patiešām vēlamies glābt dzīvības uz Eiropas ceļiem, tad 27 dalībvalstīm ir jānosaka termiņš, līdz kuram eCall un elektroniskās stabilitātes kontroles sistēma (ESK) jāiekļauj visu jauno automašīnu standarta aprīkojumā. Turklāt mums ir jānovērš arī administratīvie šķēršļi jauninājumiem, kuri padarīs automašīnas drošākas un videi nekaitīgākas. Ja straujš progress nav panākams ar brīvprātīgiem pasākumiem, esmu gatava rīkoties."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas tuneļi izceļas ar sliktu kvalitāti

Aivars Mackevics [email protected], 25.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsi pirms tūrisma sezonas sākuma Vācijas automobiļu klubs ADAC testēja Eiropas tuneļus. Pavisam vērtēti tika 25 tuneļi Eiropā. No tiem 11 ieguva atzīmi "riskants" vai "nepilnīgs", bet tāda valsts kā Itālija neatļāva, nu jau atkārtoti, izvērtēt valsts teritorijā esošos tuneļus. Rezultātā pavisam 44% no 11 Eiropas valstīs vērtētajiem tuneļiem nesaņēma vidējo vērtējumu, bet tikai trīs tuneļi ieguva atzīmi "ļoti labi", četri tuneļi atzīmi "labi" un septiņi tuneļi – "apmierinoši". Visaugstāko atzīmi ieguva Vācijas 1730 metrus garais Weserauen tunelis Ziemeļreinas-Vestfālenes zemē, kurš savu darbību iesācis tikai 2002. gadā. Tāpat labs vērtējums ir arī 8,6 km garajam Somport tunelim uz Francijas un Spānijas robežas, kā arī Šveices 3 km garajam Pomy tunelim. Turpretī kā "nepilnīgs" tika atzīts 3023 metrus garais tikai 1997. gadā celtais Maljorkas Sóller tunelis, kurā ir pretī braucošu satiksmes līdzekļu kustība, nav papildus drošības izeju un trūkst norādes zīmju. Arī Waasland tunelis Beļģijā, Blackwall Nord tunelis Lielbritānijā un Maas tunelis Nīderlandē ir saņēmuši vērtējumu, kas liek uzmanīties braucot cauri šiem tuneļiem. Vērtēšanā galvenokārt tika pievērsta uzmanība ugunsdrošībai, rezerves izejām, gaisa un nelaimes gadījumu sistēmai. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atbalstījusi ideju ar tuneli zem Satekles ielas un dzelzceļa savienot Ģertrūdes un Daugavpils ielu, raksta Latvijas Avīze.

Tuneli zem dzelzceļa Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai projektē SIA Pro Via, un pašvaldībai projekta izstrāde izmaksās 603,8 tūkst Ls. Paša tuneļa būvniecībai tikšot piesaistīta Eiropas Savienības fondu nauda.

Rīgas pilsētas plānotāji jau gadiem ir sprieduši par iespēju, kā uzlabot satiksmi starp pilsētas centru un Maskavas priekšpilsētu. Šobrīd, lai nokļūtu no Maskavas forštates – Kalna ielas un Daugavpils ielas krustojuma – līdz Ģertrūdes ielas un Satekles ielas krustojumam, ir jāveic apmēram 1,7 kilometru garš ceļš. Izbūvējot tuneli zem dzelzceļa, ceļš saīsinātos nedaudz vairāk par vienu kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Aerodium svētdien, 23.februārī, ar īpašu specefektu piedalīsies Ziemas olimpisko spēļu noslēguma ceremonijā Sočos - tas nebūšot lidošanas šovs, bet gan jauns, ar vēju saistīts vizuālais efekts, informē uzņēmuma komunikācijas un mārketinga vadītāja Līga Gablika.

Aerodium valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns skaidroja, ka papildus vēja tuneļu ražošanai un lidošanas šovu demonstrēšanai uzņēmums ir atklājis jaunu šovbiznesa nišu - ar vēju saistītu vizuālo efektu veidošanu. «Mēs veidojam vēja specefektu. Kas tieši tas būs - to šobrīd vēl nedrīkstu atklāt, jo noslēguma ceremonijas ideja, kā jau ierasts, tiek turēta slepenībā,» norādīja Beitāns.

Jauna specefekta izstrādi Aerodiun uzticējusi olimpisko spēļu šovu producentu kompānija, ar kuru uzņēmumam izveidojusies ļoti laba sadarbība kopš Turīnas olimpiskajām spēlēm 2006.gadā. «Šoreiz atkal ir iespēja attīstīt pasaulē vēl nebijušu specefektu, kam redzam attīstības potenciālu visā šovbiznesa industrijā,» saka Beitāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Par 17 latiem piedāvā divu minūšu lidojumu ar Džekija Čana dublieriem

Lelde Petrāne, 14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 18. līdz 27.maijam Jelgavas vēja tunelī notiks Džekija Čana nedēļa, vēsta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Tās laikā katram klientam būs iespēja lidot filmēšanai speciāli sagatavotajā tunelī, kas ieies pasaules kino industrijas vēsturē ar aizraujošām gaisa cīņām un Džekiju Čanu galvenajā lomā. Ar visiem lidotgribētājiem strādās tie paši lidošanas instruktori, kas trīs nedēļu garumā gan apmācīja, gan arī daudzās ainās dublēja slaveno aktieri.

Aerodium pārstāve Līga Gablika skaidrojusi, ka divu minūšu lidojums tunelī izmaksās 17 latu. Tāpat ar instruktoriem būs iespēja tikties klātienē, lai uzzinātu par filmēšanas aizkulisēm.

«Man ir liels gods, ka bija iespēja dublēt Džekiju Čanu dažādās lidošanas epizodēs. Apbrīnojama ir viņa personīgā pieredze, labsirdīgā daba un viņa gadiem neraksturīgā fiziskā izturība un kustīgums. Tomēr darbs nebija no vieglajiem. Astoņpadsmit dienas pēc kārtas strādājām no agra rīta līdz vēlam vakaram. Čans bija ļoti prasīgs pret sevi un visu komandu, lai filmēšana izdotos lieliska,» komentējis Džekija Čana dublieris un Aerodium instruktors Kaspars Rums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Strauji palielinājusies satiksme Lamanša tunelī

Ritvars Bīders, 19.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tunelī zem Lamanša šauruma, kura operators ir kompānija Eurotunnel, šā gada pirmajos sešos mēnešos strauji palielinājusies automašīnu un vilcienu plūsma, ziņo BBC.

Šā gada pirmajā pusē tuneli šķērsojuša par 41% vairāk kravas automašīnu nekā pērn attiecīgajā laika periodā. Vieglo automašīnu plūsma palielinājusies par 17%. Par 6% palielinājies arī Eurostar vilcienu plūsma caur tuneli.

Rezultātā Eurotunnel apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, palielinājies par 22%. Taču, neskatoties uz to, kompānija pusgadu beigusi ar 45 miljonu eiro lieliem zaudējumiem. Daļēji pie tiem vainojams strīds apdrošināšanas jomā.

Eurotunnel un Eurostar joprojām nevar sadalīt apdrošināšanas atbildību saistībā ar 2008. gadā notikušo ugunsgrēku Lamanša tunelī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ieguldot 42,7 miljonus, Scania izveido klimatisko vēja tuneli dažādu laikapstākļu simulēšanai

Gunta Kursiša, 29.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražošanas kompānija Scania pētniecības un inovāciju centrā Sēderteljē, Zviedrijā, izveidojusi klimatisko vēja tuneli. Lai testētu automobiļus, tunelī gaisa temperatūru var mainīt no -35 līdz +50 grādiem pēc Celsija, bet mitruma līmeni – no 5% līdz 95%.

Sistēma darbojas, izmēģinājuma transportlīdzekli novietojot uz rotējošajiem cilindriem attiecīgi katram riteņu pārim. Tādējādi ir iespējams simulēt ātrumu līdz 100 km/h, kas esot optimālais ātrums dažādu testu veikšanai.

Ar testēšanas iekārtu esot iespējams pārbaudīt transportlīdzekļa detaļu izturību pret karstumu un salu, lietusūdens notecēšanu no transportlīdzekļa, autovadītāja redzamību lietus un snigšanas laikā, vējstikla aizsalšanas pakāpi, vēja radīto troksni un to, kā netīrumi pielīp pie transportlīdzekļa sāniem, spoguļiem un durvju rokturiem.

Piemēram, gaisa kanālu sistēma ir veidota no vairākiem maziem sniega lielgabaliem, kas ražo dažāda veida sniegu. Sniegu var aizstāt ar dažāda stipruma lietu, tāpat ir iespējams mainīt lietus lāšu lielumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Simtiem pasažieru aizvadītajā naktī un šorīt iesprostoti Eurostar pasažieru vilcienos vai palikuši gaidām stacijās, jo vairāki nelegālie imigranti sakāpuši uz sliedēm netālu no Francijas ostas pilsētas Kalē, aizkavējot vilciena satiksmi Lamanša tunelī, ziņo mediji.

Francijas valsts dzelzceļa uzņēmums SNCF ziņoja, ka uz sliedēm Lamanša tuneļa Francijas pusē manīti cilvēki, tādēļ vilcieni apturēti.

Tika apturēti vairāki vilcieni ar simtiem pasažieru, no kuriem daudzi sūdzējās par stundām ilgu sēdēšanu tumšos, smacīgos vagonos, kam atslēgta elektrība.

Pasažieri sociālajos medijos sūdzējās arī par informācijas trūkumu un neziņu par notiekošo.

Eurostar paziņoja, ka dara visu iespējamo, lai nodrošinātu pasažierus ar ūdeni un pārtiku, kamēr viņi gaida.

Pēc ilgas kavēšanās trīs vilcieni turpināja ceļu uz Londonu, bet divi bija spiesti atgriezties Parīzē.

Vēl viens vilciens tehnisku problēmu dēļ nespēja atgriezties Parīzē un pēc pasažieriem tika nosūtīts jauns vilciens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Expo izstādes beigām 31. oktobrī Latvijas paviljona vēja tuneli izsolīs atbilstoši Valsts un pašvaldības mantas atsavināšanas likumam, DB pastāstīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāve Vineta Vilistere-Lāce.

Šobrīd LIAA strādā pie izsoles nolikuma, ko juristi sagatavos līdz vasaras beigām. Ar potenciālo pircēju apzināšanu nodarbojas Roberts Stafeckis Šanhajā, kur ir iespēja demonstrēt vēja tuneli darbībā. Jautāta par iespējamo vēja tuneļa izsoles sākumcenu, LIAA pārstāve skaidroja, ka tā taps zināma līdz ko tiks pabeigts izsoles nolikums. Jāatgādina, ka vēja tunelis, kas atrodas Latvijas paviljonā Šanhajā notiekošajā izstādē Expo 2010, patiesībā sākotnēji tika būvēts Kazahstānas uzņēmuma Korona 2005 vajadzībām. Uzņēmums par šo tuneli Aerodium samaksājis 1,2 milj. eiro, savukārt no Latvijas valsts par to prasīti 1,5 milj. latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šveice būvēs garāko pasaules dzelzceļa tuneli

Aivars Mackevics [email protected], 05.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveice būvēs garāko pasaules dzelzceļa tuneli. Tiek plānots, ka šis tuneļa projekts būs gatavs 2014. gadā. Jauno dzelzceļa tuneli ar kopējiem 57 kilometriem Neue Alpentransversale (NEAT) būvēs tieši līdzās Gotharda autostrādes tunelim un tā būvniecībai plānots izlietot 14 miljardus Šveices franku. Šveice ar šo projektu vēlas atrisināt saasināto satiksmes problēmu, jo pēc ES aprēķiniem dubultojas katrus astoņus gadus transporta kustība pāri Alpiem. Tā, piemēram, brauciena laiks starp Cīrihi un Milānu pašreizējo trīs ar pusi stundu laika vietā sasniegs tikai vienu stundu. Jaunā dzelzceļa līnija ļaus vilcieniem pārvietoties ar 250 km/h lielu ātrumu. Īpaši sāpīga ir smago kravas transporta līdzekļu kustība šajā ceļu posmā. Katru dienu vidēji veco Gotharda dzelzceļu izmanto 130 preču transporta vilcieni, bet ar jauno līniju to skaitu varēs dubultot. Lai varētu izveidot ātrgaitas dzelzceļa līniju nepieciešams ir būvēt lēzenu ceļu, patlaban vilcieniem jāpārvar 700 metru lielas augstuma atšķirības un tas maksā gan laiku, gan enerģiju. Pēc inženieru domām vislielākos pārsteigumus var radīt tieši ģeoloģiskie aspekti. Jo cietāki ieži, jo ātrāk var iet ar darbiem uz priekšu, turpretī mīkstāku iežu pamatne pieprasa rūpīgākus nostiprināšanas darbus. Patlaban tuneļu urbjmašīna pārvietojas dienā tikai par 20 metriem uz priekšu, bet pēc 16 stundu darba, tai nepieciešamas astoņas stundas atpūtas un uzlabošanas darbu. Laiks, drošība un precizitāte ir svarīgākie termini būvējot tuneli. Tuneli vēlas uzbūvēt desmit gadu laikā, tomēr darbus steidzināt nedrīkst, kaut arī katra stunda maksā naudu. Tuneļa būvētāji izmantos tuneļa būvē satelītnavigācijas iekārtas un lāzermērījumus, lai precizitāte būtu visaugstākajā līmenī. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģija ir izstrādājusi plānu un grasās būvēt pasaulē pirmo kuģu tuneli, kurš ļautu kuģiem pārvietoties pa jūras ceļiem, kuri pašlaik tiek uzskatīti par bīstamiem, tādējādi ietaupot laiku un naudu, ziņo Daily Times.

Stiprie vēji, augstie viļņi un spēcīgās straumes Norvēģijas dienvidrietumu krastā nereti izraisa reisu aizkavēšanos, jo kuģi ir spiesti gaidīt ostās, kamēr pierimst laika apstākļi.

Lai uzlabotu situāciju, Norvēģijas krasta administrācija iesaka cauri pussalai izbūvēt 1 700 metrus garu tuneli, kurš taupītu laiku un līdzekļus, jo kuģi, izmantojot tuneli, varētu veikt pārvadājumus neņemot vērā nelabvēlīgos laika apstākļus Norvēģijas dienvidrietumos.

Tuneļa aptuvenās izmaksas varētu būt 310 miljoni USD, un tā uzbūvēšana prasītu apmēram 5 gadus.

Ideja par šādu tuneli pirmoreiz radusies jau 19. gadsimta beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noteiks moratoriju Andrejsalas dienvidu daļas apbūvei

Atis Rozentāls, Db, 12.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr nebūs izpētīta iespēja Hanzas šķērsojumu būvēt kā tiltu, nevis tuneli, Anderjsalas dienvidu daļai būs noteikts apbūves moratorijs.

Tā lēma Rīgas domes Satiksmes komitejas deputāti. Rīgas domes (RD) Pilsētas attīstības departaments jau šobrīd veic iepirkumu par priekšizpētes veikšanu, kuras rezultātā vajadzētu noskaidrot, vai Pretī Hanzas ielai vajadzētu būvēt tuneli, kā plānots šobrīd, vai tiltu, kas ir otrs iespējamais variants. Projektētāju pārstāvis, SIA BRD projekts valdes priekšsēdētājs Jānis Bidzāns domes deputātiem norādīja, ka labākais risinājums būtu zemais tilts, kas savienotu labo krastu ar Ķīpsalu un tālāk ar Kurzemes prospektu. Ja raktu tuneli, tas ietu zem Ķīpsalas, no kurienes 25 m dziļajā tunelī iekļūt nebūtu iespējams. Taču tādā gadījumā vai nu jāpārceļ Rīgas pasažieru osta, vai arī tilts jābūvē ar paceļamu vidusdaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākta 13.janvāra ielas gājēju tuneļa rekonstrukcija un tā dizaina atjaunošana.

Paredzēts atjaunot tuneļa sienu dizainu. Rekonstrukcijas laikā tiks atjaunoti arī tuneļa griesti un kolonnas, kā arī tīrītas pievedošās ieejas. Tuneļa sienas tiks apstrādāta speciālā, pamatmateriālam piemērotā tehnikā. Attēls attiecīgi pēc apstrādes uz sienas tiks uzklāts ar speciālu līmplēvi, dažas tuneļa sienas daļas tiks arī krāsotas. Tās tiks pārklātas ar anti – graffiti pārklājumu, kas aizsargās sienas no ķēpājumiem. Atjaunošanas procesā tuneļa griestiem tiks veikts kosmētiskais remonts –atjaunotas bojātās vietas; pievedošās ieejas tunelī tiks tīrītas ar smilšu strūklu.

Pēc Rīgas domes pasūtījuma plānots mainīt arī tuneļa grīdu. Šis tunelis savieno universālveikalu Stockmann, Rīgas vecpilsētu un Rīgas Starptautisko autoostu. Dizaina atjaunošanas projektu virza Zelta Zivtiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Pirmais ceļš par privātu naudu būs

Zane Atlāce - Bistere, 12.08.2020

Braucējiem, kuri ikdienā izmanto Bauskas šosejas sākuma posmu no Rīgas līdz Ķekavas aplim uz Rīgas apvedceļa, tuvāko trīs gadu laikā dzīve kļūs daudz komfortablāka.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība 11.augustā atbalstīja Ķekavas apvedceļa būvniecību kā pirmo nozīmīgo industriālo publiskās un privātās partnerības (PPP) projektu Baltijā, kas tiks īstenots pēc "projektē-būvē-uzturi-finansē" modeļa.

Atbilstoši Ministru kabineta lēmumam par ilgtermiņa saistību uzņemšanos projekta īstenošanai, varēs noslēgties iepirkuma procedūra, kuras rezultātā Iepirkuma komisija piešķirs izvēlētajam privātajam partnerim tiesības slēgt PPP līgumu.

Publiskais partneris šajā projektā būs valsts Satiksmes ministrijas personā, kuras vārdā projektu īsteno VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC). Privātais partneris - publiskā iepirkuma rezultātā izvēlētais privātais uzņēmējs.

"Valdības lēmums tiešām ir vēsturisks Latvijas autoceļu būvniecībai, jo tas paver pavisam jaunu lappusi nozares attīstībā," uzsver VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijā ceturtdien vienā no tuneļiem kādai kafejnīcai iegruvuši griesti un no ēkas evakuēti aptuveni 100 cilvēki, noskaidroja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD).

Izsaukums saņemts plkst.14.22. Incidents noticis stacijas ēku kompleksa B tunelī.

Pēc VUGD rīcībā esošās informācijas viens cilvēks pēc incidenta vērsies pie mediķiem.

Notikuma vieta patlaban ir norobežota, un tajā strādā atbildīgie dienesti strādā.

Kā pavēstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā, šobrīd notikuma vietā turpina dežurēt divas mediķu brigādes, taču līdz šim mediķu apskate veikta tikai vienai personai.

Tikmēr stacijas ēkas apsaimniekotāja - SIA "Linstow" - pārstāvji aģentūrai apliecināja, ka ceturtdien stacijas B tunelī ir iegruvuši griesti un tas noticis virs kafejnīcas "Sala".

Pašlaik drošības apsvērumu dēļ ir slēgta stacijas A un B tuneļa komercplatības daļa. Detalizētu informāciju par notikušo un tā iemesliem "Linstow" pieprasīs ēkas īpašniekam - VAS "Latvijas dzelzceļš".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nekā personīga: Šlesers piedāvājis ieviest maksu uz visiem tiltiem

Lelde Petrāne, 09.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šlesers un Dolgopolovs lielā steigā grib uzsākt Ziemeļu šķērsojuma būvi, lai arī nav skaidrs, kur ņemt vajadzīgo miljardu latu. Lai iegūtu naudu tilta būvniecībai Šlesers piedāvā ieviest maksu uz visiem tiltiem, svētdien vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga.

Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers gribot milzu tiltu ar neskaitāmiem pievedceļiem, Attīstības departamenta direktors Sergejs Dolgopolovs – tuneli. Abi aizstāvot savu savu lolojumu un kritizējot otra.

Rīgas vicemērs, Brīvostas valdes priekšsēdētājs Ainārs Šlesers raidījuma veidotājiem stāstījis:

«Ja mēs runājam par tuneli, tad tunelis, pirmkārt, ir dārgāks, otrkārt, rodas problēma, jo grunts tajā vietā, kur būtu jāatrodas šādam tunelim, viennozīmīgi liktu mums pārtraukt ostas darbību šajā teritorijā, būtu nepieciešams ne tikai tuneli borēt, bet nāktos traucēt ostas darbību un viena no lielākajām problēmām būtu tā, ka uz būvniecības laiku būtu apdraudēta, piemēram, kruīza kuģu ienākšana Rīgas centrā, kas nozīmē, ka mēs izietu ārpus aprites, to mēs atļauties nevaram, jo pašreiz kruīza kuģu skaits sāk palielināties Rīgas ostā. »

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauriņu zemnieku saimniecībā grieķu un poļu zemenes Latvijas tirgū par konkurentēm neuzskata

Ne jau tikai atvaļinājums, bet arī pavasara rīti un pēcpusdienas Bauskas sākumskolas vizuālās mākslas skolotājai Maijai Lauriņai-Rimicānei paiet zemeņu laukā. Maijā viņas zemenes Bauskā bija aizrunātas un visas tika nopirktas, līdz Rīgas tirgum pat nenonākot, bet jau no jūnija sākuma Lauriņi zemenes ved uz zemnieku nakts tirgu Rīgā pie centrāltirgus.

Par Eiropas naudu

Bauskas novada Īslīces pagasta Rītausmās pērn uzsākta četrus gadus ilga Eiropas Savienības projekta realizācija, piesaistot līdzekļus, kas paredzēti mazo saimniecību attīstībai. «Paši par savu naudu to nevarētu. Par projekta naudu mēs pērn uzbūvējām pirmo tuneli. Nopirkām tik ļoti nepieciešamo zemes frēzi, kā arī sakārtojām laistīšanas sistēmu veselam hektāram. Patlaban apsaimniekojam 0,7 hektārus, bet ar laiku ogas augs visā aprīkotajā platībā. Šogad uzbūvējām otro tuneli. Tas jau par pašu nopelnīto naudiņu,» atklāja saimniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aerodium: Ozols gribēja, lai mēs «padalāmies ar naudu»

LETA, 07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) vadītājs Andris Ozols izplata melus un uzņēmums Aerodium cīnīsies par savu taisnību, nepieļaujot, ka birokrāts ar šantāžas palīdzību mēģina iznīcināt uzņēmumu, biznesa portālam Nozare.lv sacīja Aerodium valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns.

Aerodium liek noprast, ka tieši Ozols vēlējies «padalīties ar naudu».

Šorīt intervijā telekompānijas LNT raidījumam 900 sekundes Ozols paziņoja, ka Aerodium ir iesaistīts valsts līdzekļu izkrāpšanā un nesaskaņas World Expo 2010 paviljona lietā izmantojis, lai šantažētu LIAA.

Beitāns apgalvoja, ka Ozols publiski izplata melīgu informāciju un tas esot veids, kā noslēpt vēl lielākas problēmas, kas ir saistītas ar Latvijas paviljonu izstādē World Expo 2010.

«Ozols mums izteica nepastarpinātu piedāvājumu padalīties ar naudām un tad «viss iešot gludi». Kad šāds piedāvājums tika noraidīts, Ozols sāka izplatīt melus un apsūdzības,» sacīja Beitāns.

Komentāri

Pievienot komentāru