Eiropas Komisija apstiprina, ka tās ierēdņi 8. martā veica iepriekš nepieteiktas pārbaudes Baltijas valstu uzņēmumos, kuri darbojas dzelzceļa kravu pārvadājumu un ar tiem saistītu ražojumu nozarē.

Komisijai ir iemesls uzskatīt, ka attiecīgie uzņēmumi varētu būt pārkāpuši ES pretmonopolu noteikumus, kuri aizliedz karteļus un uzņēmējdarbības ierobežošanu, un/vai dominējoša stāvokļa tirgū ļaunprātīgu izmantošanu, DB uzzināja Eiropas Komisijas Latvijas pārstāvniecībā.
Komisijas ierēdņus pārbaudē VAS Latvijas Dzelzceļš pavadīja viņu sadarbības partneri no attiecīgajām valsts kompetentajām iestādēm.

Iepriekš nepieteiktas pārbaudes ir sākuma posma pasākums, kad rodas aizdomas par konkurenci ierobežojošām darbībām. Pats fakts, ka EK veic šādas pārbaudes, vēl nenozīmē, ka uzņēmumi ir veikuši konkurenci ierobežojošas darbības, nedz arī ietekmē izmeklēšanas iznākumu. EK respektē tiesības uz aizstāvību, it īpaši uzņēmumu tiesības tikt uzklausītiem pretmonopolu procesos. Termiņš, kurā jāpabeidz izmeklēšana par konkurenci ierobežojošu rīcību, nav oficiāli noteikts. Izmeklēšanas ilgumu noteiks vairāki faktori, tostarp katra konkrētā gadījuma sarežģītība, tas, cik lielā mērā iesaistītie uzņēmumi sadarbojas ar EK, un aizstāvības tiesību īstenošana.

Db.lv jau rakstīja, ka 8. marta  rītā, kad LDz norisinājās iknedēļas vadības sanāksme, tur pēkšņi ieradās vairāki cilvēki, kas uzrādījuši tiesas sankciju, kura nodrošina piekļuvi uzņēmuma iekšējai informācijai.

Auditori pieprasījuši uzņēmuma dokumentāciju, pārbaudījuši uzņēmuma datorus un veikuši pārrunas ar LDz vadību. LDz birojā tie pavadījuši visu otrdienu un atgriezušies arī trešdien.

Negaidītā revīzija varētu būt saistīta arī ar lietuviešiem – izmeklēšana tiekot veikta saistībā ar Lietuvas dzelzceļa kompānijas Lietuvos Geležinkeliai, kas pieder Lietuvas valdībai, un naftas pārstrādes rūpnīcu Mažeiķu nafta, kas pieder poļu naftas koncernam PKN Orlen, ilglaicīgo strīdu
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra