Kopš marta sākuma, kad Rīgas ielās parādījās SIA Eko Bus mikroautobusi, pret kuriem iebilda regulārie pārvadātāji, apšaubāmais bizness ir tikai ieguvis papildu apgriezienus. Nu jau Eko Bus brauc arī uz Vecāķiem, Ziepniekkalnu, starp Zolitūdi un Bolderāju, kopš jūnija sākuma - arī uz Jūrmalu, vēsta laikraksts Diena.

Ar šādu darbību neapmierināto uzņēmēju skaits augot augumā, taču institūcijas plāta rokas bezspēcībā un izsaka cerību, ka policija tiks galā, norāda laikraksts.

Tas atgādina, ka pirmais pilotprojekts, ja to tā var nosaukt, bija martā, kad Eko Bus sāka braukt uz Ķengaragu, oficiāli it kā pārvadājot studentus un pasniedzējus. Toreiz trauksmi cēla SIA Taksi.lv, kam šāda darbība radīja jūtamus zaudējumus. Tagad SIA Eko Bus esot atklājusi reisus arī citos virzienos, kur maršrutus pārņēmusi Rīgas domes iepirkumu konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS). Vēl aprīlī pilnsabiedrības vadītājs Vitālijs Komars Dienai klāstījis, ka pasažieri izvēlēsies jaunos mikroautobusus, taču realitāte likusi viņam mainīt toni: «Valsts policijai ir jāsastāda akti par to, ka, pēc visām pazīmēm, tiek veikti regulārie pārvadājumi. Tā ir pretlikumīga komercdarbība, par ko var atņemt licenci.» V. Komars apliecinājis, ka viņa firmas apkalpotajos maršrutos, kur paralēli brauc arī Eko Bus mikroautobusi, rentabilitāte esot tuvu nullei. Viņš arī domājot, ka ar Eko Bus ir saistīti tie uzņēmumi, kas zaudēja domes konkursā.

Eko Bus nesodītā rīcība pamatīgi satraucot arī SIA Liepājas autobusu parks (LAP) valdes priekšsēdētāju Māri Ārbergu. Kopš 1. jūnija Eko Bus no Rīgas Taksometru parka nomā pieturvietu blakus tai, no kurienes atiet LAP apkalpotie reisi. «Mūsu šoferi stāsta, ka Eko Bus izbrauc regulāri 10-15 minūtes pirms mūsu reisiem. Tas ir rupjš neregulāro pārvadājumu pārkāpums, jo viņi drīkst braukt no punkta A uz punktu B ar jau sakomplektētām grupām, nevis par naudu uzņemt pasažierus visa maršruta garumā,» laikrakstam skaidrojis M. Ārbergs. «Karš ir sācies. Mēs uzskatām, ka šajā situācijā ir jāiejaucas valsts līmenī,» norādījis M. Ārbergs, kurš dzirdējis, ka Eko Bus plāno līdzīgus reisus atklāt arī Bauskas un Ogres virzienā.

Diena pārliecinājusies, ka visiem Eko Bus mikroautobusiem ir plāksnītes ar norādi, ka tie pēc līguma apkalpo konkrētus uzņēmumus un nepiederošiem iekāpt aizliegts. Realitāte gan esot cita - pieturā, kur apmēram desmit cilvēku gaidīja Jūrmalas mikroautobusu, atpakaļgaitā piebraucis Eko Bus mikroautobuss, pavēris durvis, un cilvēki sakāpuši tajā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra