Jaunākais izdevums

Latvijā 1961. gadā velosipēdus beidza ražot Sarkanā zvaigzne. Pašreiz no Baltijas valstīm aktīva un veiksmīga velosipēdu ražošana norit Lietuvā ,kas pagājušajā gadā eksportēja aptuveni 30000 velosipēdus 42 miljonu eiro vērtībā.

Šī situācija tiks labota un vērsta Latvijas ekonomikai par labu arī Latvijā tiks ražoti velosipēdi, kurus pazīs tālu aiz tās robežām. Un vēl vairāk-Latvijā tiks atvērta Eko velosipēdu ražotne. Kā izpaužas Eko velosipēds? Velosipēdu rāmji tiks ražoti no bambusa. To sastiprinot ar pāris metāla detaļām (konstrukcijas stiprināšanai) kaņepju pakulām un epoksīdu sveķiem. Bambusa velosipēda rāmis pēc īpašībām ir viegls ,izturīgs, un mazina vibrācijas kā karbona rāmis. Kā arī dizainiski ir interesants un pievilcīgs. Izgatavojot metāla, alumīnija un jo īpaši karbona rāmjus tiek patērēti ļoti daudz resursu un enerģijas, kas padara velosipēdu tā ražošanas procesā videi nedraudzīgu. Savukārt bambuss ir ātri augoša zāle, kuras efektīvai audzēšanai nav nepieciešami pesticīdi vai citas ķimikālijas-jā bambuss nav koks, bet gan zāle. Ir sugas, kuras 24 stundu laikā izaug par 1,2 metriem.

Es būšu pirmais, kurš Latvijā iestādīs bambusu birzi. Arī Latvijā var audzēt bambusus , jo ir arī sugas ,kas iztur temperatūru līdz -30C. Tā Latvija kļūs par valsti, kurā aug velosipēdi.

Pasaulē ir pāris firmas ,kas ražo šādus velosipēdus. Eiropā var teikt neražo vispār. Amerikā ,Austrālijā ir pāris ražotāji, kas izgatavo šādus velosipēdus par augstu cenu ,kā arī veidu un modeļu izvēle ir niecīga.

Mana uzņēmuma piedāvātais sortiments būs plašs. Kā pirmais prototips tiks izstrādāts komfortabls, stilīgs pilsētas velosipēds. Kurā tiks sabalansēta pieņemama cena un kvalitāte. Jo kā novērots www.veloriga.lv veiktajā aptaujā aptuveni 60% velosipēdisti savām ikdienas gaitām izvēlas velosipēdus cenu amplitūdā līdz 200Ls. Un pēc tam tiks izstrādāti arī cita veida velosipēdi vidējā un virs vidējā cenu līmenī. No kā secinu ,ka uzņēmuma mērķauditorija ir no viss mazākajiem līdz kamēr spēks pamīt pedāļus. Arī cenu amplitūda būs plaša.

Plānoju vismaz 97% no produkcijas eksportēt pa visu Eiropu. Jo Latvijā pagājušā gadā iegādāti vien aptuveni 25000 velosipēdu, kamēr tādās valstīs kā Vācija ,Anglija, Holande un citās skaits mērāms miljonos.

Uzņēmumā tiks aktīvi iesaistīti un nodarbināti arī cilvēki ar invaliditāti veicinot viņu integrāciju sabiedrībā un dodot iespēju ar savu darbu uzlabot savu finansiālo stāvokli. Sadarbojoties ar Apeironu. Arī daļa no peļņas, kas iegūta no bērnu velosipēdiem tiks ziedota bērniem. Uzņēmums būs sabiedriski atbildīgs, kā arī pēc iespējas videi draudzīgs.

Liekas visās Eiropas valstīs un daudzās valstīs pasaulē pat valdības līmenī tiek strādāts pie tā lai popularizētu un veicinātu pārvietošanos ar velosipēdiem. Tā veicinot mana uzņēmuma preču noietu.

Uzņēmumu plānots attīstīt pakāpeniski. Tagad tiek izstrādāti prototipi. Turpmākie attīstības soļi mājas lapas izveide, komplektējošo daļu piegādātāju apzināšana, preču sertificēšana, ražotnes izveide, bambusu audzētavas izveide ,mārketinga aktivitātes un citas lietas. Kas šeit nav uzskaitītas, bet ir jau pārdomātas kā viņas realizēt. Vairākas no attīstības plānā minētajām darbībām var tikt realizētas vienlaikus.

Straujai uzņēmuma attīstībai būtu nepieciešami aptuveni 50000 Ls , situācijā ja uzņēmuma attīstīšanai šāda summa nebūs pieejama ir iespējams darboties arī ar mazāku summu. Šādā scenārijā uzņēmumam nav tik strauji attīstības tempi un netiek izmantots viss potenciāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkritumu apsaimniekotāja SIA Getliņi Eko pērnā gada nogalē izsludinātā atkritumu šķirošanas rūpnīcas būvniecības konkursa, kura rezultāti noteiks, vai Latvija spēs nodrošināt ES prasības un izvairīties no bargām soda sankcijām, prasībām varētu nebūt atbilstošu pretendentu, skaidroja atkritumu apsaimniekotāju SIA Eko Rīga pārstāve Jana Duhovska un SIA Vides pakalpojumu grupa padomes priekšsēdētājs Guntars Kokorevičs.

Kā ziņots, Eiropas Savienības (ES) regulas paredz, ka no 2015.gada Getliņi Eko teritorijā obligāti jāveic savākto atkritumu šķirošana, taču vairākkārtēji mēģinājumi izsludināt konkursu par šķirošanas nodrošināšanu beigušies bez rezultātiem, jo konkurss Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) nemitīgi apstrīdēts.

Getliņu Eko valdes priekšsēdētājs Imants Stirāns iepriekš uzsvēra, ka šis ir jau trešais Getliņu Eko izsludinātais konkurss par sadzīves atkritumu sagatavošanu noglabāšanai, un šim konkursam ir izšķiroša nozīme, jo tā norise un rezultāti noteiks, vai Latvija spēs iekļauties termiņā un nodrošināt ES prasības par atkritumu šķirošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šogad Rīgā nozagti jau 162 velosipēdi; policija iesaka, kā pasargāt savu velosipēdu

Dienas Bizness, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties siltajam laikam, Rīgas ielās var manīt aizvien vairāk velosipēdistu. Diemžēl kopā ar velosipēdistiem aktīvāk sāk darboties arī velosipēdu zagļi. Valsts Policija (VP) sagatavojusi ieteikumus, ko ņemt vērā, lai velosipēds būtu drošībā.

Novērojot velobraucēju tendences, ir skaidrs, ka velosipēdistu sezona par spīti bargajai ziemai nevienā brīdī nav beigusies. Diemžēl to pašu var teikt arī par velosipēdu zādzībām. Šā gada pirmajos trīs mēnešos Rīgas policisti ir saņēmuši informāciju jau par 162 nozagtiem velosipēdiem. Pagājušajā gadā šādā laika posmā nozagto velosipēdu skaits bija ievērojami mazāks – 110.

VP Rīgas reģiona policisti ir sagatavojuši dažus ieteikumus, kā pasargāt savu velosipēdu no zādzībām:

Jāiegādājas kvalitatīvi velosipēdu saslēdzēji

Kad velosipēda īpašnieks atstāj savu pārvietošanās līdzekli bez uzraudzības, tad to noteikti ir jāpieslēdz pie kāda stacionāra objekta, pieslēdzot rāmi un vismaz vienu no riteņiem. Visefektīvākie ir «U» veida saslēdzēji. Pagājušajā gadā Rīgas reģionā nozagti vairāk nekā 1400 velosipēdu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums "BS bicycles" Dobelē rada personalizēta dizaina velosipēdus, kurus tuvākā gada laikā plānots arī eksportēt.

Uzņēmuma īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis velo nozarē sāka strādāt 2007.gadā pēc vidusskolas absolvēšanas - iesākumā kā pārdevējs velo veikalā, vēlāk tika apmācīts par velosipēdu mehāniķi. Paša uzņēmējdarbība aizsākās 2014.gadā, piedāvājot velosipēdu atjaunošanu un remontu, tomēr klientu pieprasījuma un uzkrāto zināšanu vadītam A.Borhertam-Smiļģim radās ideja par sava velosipēdu zīmola izveidi, jo tā ir niša, ko viņš vēlas attīstīt.

Uzsākot sadarbību ar pasaulē vadošajiem un atpazīstamajiem velosipēdu daļu ražotājiem, 2018. gadā tika dibināta velosipēdu ražotne, firma "BS bicycles", kurā sākta velosipēdu izgatavošana un no 2019.gada uzņēmums strādā kā zīmols "Barons Velo", savukārt 2020.gada februārī saņemta arī preču zīme "Barons Velo®".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemgales rajona tiesa Tukumā šodien turpinās skatīt bīstamo atkritumu apsaimniekotāja «Eko osta» prasību pret būvuzņēmumu «Skonto būvi», kurā no tā prasīts piedzīt 1,89 miljonus eiro un līgumsodu 189 000 eiro apmērā.

Pagājušā gada 7.novembra tiesas sēdē «Eko osta» pilnvarotais pārstāvis iesniedza tiesai lūgumu par rakstveida pieprasījumu izprasīšanu un tiesa šo lūgumu apmierināja.

Jau vēstīts, ka «Eko osta» vērsusies tiesā, jo «Skonto būve», kas ir viens no Latvijas lielākajiem būvuzņēmējiem ar desmitos miljonu eiro mērāmu gada apgrozījumu, ilgstoši neesot spējis segt savas saistības par darbu Valsts vides dienesta (VVD) iepirkumā «Vēsturiski piesārņotās vietas «Inčukalna sērskābā gudrona dīķi» projektēšana un sanācijas darbi». Kā apgalvo «Eko ostas» pārstāvji, visi 2014.gada 7.oktobrī noslēgtajā līgumā starp «Eko ostu» kā apakšuzņēmēju un «Skonto būvi» kā ģenerāluzņēmēju paredzētie darbi paveikti noteiktajā apjomā un termiņā jau 2015.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nodrošina ziemotni velosipēdiem, kuriem nav vietas saimnieku mājās

Linda Zalāne, 02.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan velosezona šogad izstiepusies nedaudz garāka kā citus gadus, kad novembra beigās jau zemi klāja sniegs, velosipēdu darbnīcas un tirgotāji sākuši naski piedāvāt jaunu pakalpojumu – velogarāžu, kur savu uzticamo braucamo novietot ziemas sezonā.

Princips pavisam vienkāršs – klients atved savu velosipēdu uz konkrēto vietu, samaksā par pakalpojumu un līdz pavasarim aizmirst, ka mājoklī jāatrod vieta arī velosipēdam, kas gada aukstajos mēnešos visbiežāk kalpo kā drēbju statīvs. Protams, dzīvoklī iespējams velosipēdu arī ar speciāliem stiprinājumiem novietot pie sienas vai pat griestiem, bet ne visos mājokļos tam atradīsies piemērota vieta. Turklāt gleznu no sienas taču nost nerausi, lai pāris mēnešus skatītos uz savu ciskudrilli.

Aptaujātās velodarbnīcas teic, ka pakalpojums nebūt nav ienesīgs bizness un brīva niša, bet iespēja ziemas sezonā lietderīgi izmantot savas pustukšās noliktavas un nodrošināt, ka meistariem ir darbs, jo garāžas pakalpojums tiek piedāvāts komplektā ar velosipēda tehnisko apkopi. Tas nozīmē, ka, iestājoties pavasarim, klientam vairs nebūs jālauza galva par sava braucamā savešanu darba kārtībā. Velodarbnīcas gan ir pārliecinātas, ka nākamajā pavasarī būs mazāk darba un pie to durvīm neveidosies garas rindas, jo lielākā daļa velobraucēju, kā ierasts, visu tomēr atstāšot uz pēdējo brīdi un līdz ar pirmajiem pavasara saules stariem attapšoties, ka braucamo vajag tagad un tūlīt, turklāt ideālā kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

[FOTOREPORTĀŽA] Investējot 3,5 miljonusGetliņi atklāj jauno siltumnīcu; grib arī eksportēt

Gunta Kursiša, 29.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 3,53 miljonus eiro, atkritumu pārstrādes uzņēmumā SIA Getliņi Eko darbu uzsākusi otra siltumnīca. Trīskāršojot tomātu ražošanas jaudas, uzņēmums raugās arī eksporta virzienā.

Līdztekus Getliņi Eko «firmas zīmei» - lielaugļu oranžajiem tomātiem – jaunajā siltumnīcā tiek audzēti arī aveņtomāti un tumši sarkanie, Montenegro šķirnes, tomāti. Pamatā arī jaunajā siltumnīcā tiek ražoti oranžie tomāti, jo tie atšķiras un tiem tirgū nav tik daudz konkurentu. Pretēja situācija ir ar aveņtomātiem, kuru audzēšana plaši izplatīta, piemēram, Polijā. Tagad SIA Getliņi Eko vienā nedēļā tiek novākti aptuveni 200 kilogrami tumši sarkano tomātu, aptuveni divas tonnas aveņtomātu un aptuveni desmit tonnas oranžo tomātu. Tāpat jaunajā siltumnīcā tiek audzēti arī ziedi podiņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Velo zagļi kļūst alkatīgāki; tēmē uz ģimenēm ar vairākiem velosipēdiem

Dienas Bizness, 30.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šosezon likumpārkāpēji kļuvuši viltīgāki, jo sava nozieguma pastrādāšanai vienā reizē aplaupa ģimenes ar vairākiem velosipēdiem, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta dati.

Līdz ar pavasara iestāšanos sākas aktīvākais laiks, kad likumpārkāpēji velosipēdus zog ne tikai publiskās vietās, bet vislabprātāk dodas uz saimniecības telpām, kad vienā laupījuma reizē ir iespēja tikt pie vairākiem velosipēdiem. Šogad Balta ir saņēmusi jau trīs pieteikumus par velosipēdu dubultzādzību. Savukārt iepriekšējos gados zādzību antirekords bijis pat četri braucamrīki vienā reizē, kad garnadzis nozaga visas ģimenes velosipēdus.

Baltas dati liecina, ka ārpus dzīvesvietas populārākās velosipēdu zādzību vietas ir veikalu, bibliotēku un citu publisku objektu stāvvietas. Savukārt kopumā zādzību pastrādāšanai garnadži iecienījuši saimniecības telpas - pagrabus, garāžas, kāpņu telpas un šķūnīšus, kā arī māju pagalmus. Turklāt aptuveni 80 procenti no visiem velosipēdiem, kas tikuši nozagti, nav bijuši saslēgti - it sevišķi, ja tie atrodas telpā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizdomīgas komercprakses rezultātā Viļņas kanalizācijas dūņas līdz Latvijai varētu arī nenonākt

Dienas Bizness, 28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas uzņēmums Ekolita, kas noslēdzis līgumu ar Viļņas uzņēmumu Vilniaus vandenys par notekūdeņu dūņu savākšanu un pārstrādi Latvijā, līdz šim nav spējis apmierināt līguma nosacījumus un, iespējams, pat tos rupji pārkāpis, līdz ar ko pastāv iespēja, ka šis līgums varētu tikt lauzts.

Db.lv sadarbībā ar Lietuvas kolēģiem no portāla Delfi.lt noskaidroja, ka Ekolita līgumā ar Vilniaus vandenys kā vienīgais uzņēmējs, kas tālāk pārstrādās notekūdeņu dūņas, minēts Latvijas Eko Terra, taču tā pieļaujamā darbības kapacitāte ne tuvu nespēj apmierināt starp abiem Lietuvas uzņēmumiem noslēgtā līguma nosacījumus, izriet no Vides pārraudzības valsts birojā saņemtās informācijas.

Ekolita ir apņēmusies katru mēnesi atbrīvoties no 2 000 tonnu notekūdeņu dūņu no Viļņas notekūdeņu attīrīšanas sistēmām, taču jau tagad līguma saistības nepilda. Turklāt Latvijas uzņēmums, kurš ir vienīgais līgumā minētais uzņēmums, kas pārstrādās šīs dūņas, līdz gada laikā drīkst pārstrādāt tikai kopumā 3 000 tonnu no Lietuvas ievesto sadzīves dūņu. To paredz uzņēmuma rīcībā patlaban esošā atļauja, ko izsniegusi valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eko Osta pārsūdz sodu par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu

Gunta Kursiša, 24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bīstamo atkritumu apsaimniekotājs SIA Eko Osta pārsūdzējis Konkurences padomes (KP) lēmumu – padomes uzlikto sodu par dominējušā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, kas izpaudās atteikumā atjaunot līgumu ar SIA Corvus Company.

KP lēmums paredzēja, ka SIA Eko Osta ir jāatjauno līgums ar atkritumu savācēju uzņēmumu Corvus Company par bīstamo atkritumu nodošanu un pārstrādi. Eko Osta piemērots arī naudas sods vairāk nekā 22,6 tūkstošu Ls apmērā. Uzņēmuma ražošanas direktors Ivars Briedis uzskata, ka KP lēmums «nav objektīvs un juridiski korekts».

«KP, pieņemot lēmumu, nav pierādījusi uzņēmuma Eko Osta vainu pārkāpumā un nav ņēmusi vērā vairākus būtisku faktorus. Piemēram, KP ignorēja faktu, ka Eko Osta nav vienīgais pakalpojumu sniedzējs un līdz ar to ir tiesīgs izvēlēties darījumu partnerus,» norāda I. Briedis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Ļauj ieskatīties Latvijas velosipēdu rūpniecības attīstībā

Žanete Hāka, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas vēsturē.

Muzeja kolekcija veidota vairāk nekā 40 gadus un atspoguļo Latvijas velosipēdu rūpniecību no 19.gadsimta beigām līdz otrajam pasaules karam. Kopumā muzejā patlaban atrodas aptuveni 60 velosipēdu, taču daļa vēl tiek restaurēti un kolekcija regulāri tiek papildināta. «Viss, kas atrodas muzejā, ir savākts Latvijā. Mēs cenšamies saglābt vēl to, kas palicis pāri no milzīgās velosipēdu industrijas, kas iepriekš pastāvēja Latvijā. Daudzi zina Ērenpreisu, taču tas ne tuvu nebija vienīgais uzņēmums, un mazajā Latvijā reiz strādāja vairāk nekā 30 uzņēmumu, kas izgatavoja velosipēdus gan vietējam tirgum, gan eksportam,» stāsta Guntis Seregins, kurš kopā ar tēvu Jāni vada muzeju, kā arī blakus muzejam piedāvā velonomas un velosipēdu remonta pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eko Bus bizness ieguvis papildu apgriezienus; «karš» esot sācies

Dienas Bizness, 13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš marta sākuma, kad Rīgas ielās parādījās SIA Eko Bus mikroautobusi, pret kuriem iebilda regulārie pārvadātāji, apšaubāmais bizness ir tikai ieguvis papildu apgriezienus. Nu jau Eko Bus brauc arī uz Vecāķiem, Ziepniekkalnu, starp Zolitūdi un Bolderāju, kopš jūnija sākuma - arī uz Jūrmalu, vēsta laikraksts Diena.

Ar šādu darbību neapmierināto uzņēmēju skaits augot augumā, taču institūcijas plāta rokas bezspēcībā un izsaka cerību, ka policija tiks galā, norāda laikraksts.

Tas atgādina, ka pirmais pilotprojekts, ja to tā var nosaukt, bija martā, kad Eko Bus sāka braukt uz Ķengaragu, oficiāli it kā pārvadājot studentus un pasniedzējus. Toreiz trauksmi cēla SIA Taksi.lv, kam šāda darbība radīja jūtamus zaudējumus. Tagad SIA Eko Bus esot atklājusi reisus arī citos virzienos, kur maršrutus pārņēmusi Rīgas domes iepirkumu konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS). Vēl aprīlī pilnsabiedrības vadītājs Vitālijs Komars Dienai klāstījis, ka pasažieri izvēlēsies jaunos mikroautobusus, taču realitāte likusi viņam mainīt toni: «Valsts policijai ir jāsastāda akti par to, ka, pēc visām pazīmēm, tiek veikti regulārie pārvadājumi. Tā ir pretlikumīga komercdarbība, par ko var atņemt licenci.» V. Komars apliecinājis, ka viņa firmas apkalpotajos maršrutos, kur paralēli brauc arī Eko Bus mikroautobusi, rentabilitāte esot tuvu nullei. Viņš arī domājot, ka ar Eko Bus ir saistīti tie uzņēmumi, kas zaudēja domes konkursā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?:Ērenpreiss velosipēdi

Gunta Kursiša, 09.05.2014

Šonedēļ rubrikā Kā top? lasiet un fotogrāfijās skatiet Latvijas velosipēdu zīmola Ērenpreiss montāžas procesu!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais un pagaidām vienīgais atjaunotās Latvijas velosipēdu zīmols Ērenpreiss, kurš sākotnēji pārsteidzis ne vien ar eleganci, bet arī latviešu maciņam augsto cenu, jaunus eksporta tirgus nemeklēs, bet paplašināsies jau esošajos. Tālākā nākotnē cerēts sākt velosipēdu detaļu ražošanu Rīgā.

Starpkaru perioda Latvijas laikā populārā velosipēdu zīmola Ērenpreiss atjaunošana sākās 2006. gadā, kad Toms Ērenpreiss, pirmās Ērenpreisa divriteņu ražotnes izveidotāja Gustava Ērenpreisa mazmazdēls, vēra vaļā velosipēdu restaurācijas darbnīcu. Līdz šim brīdim tajā restaurēti vairāk nekā simts seni pilsētas velosipēdi. Savukārt pirms aptuveni trīs gadiem sācies darbs pie jaunu velosipēdu ražošanas, un pirmie jaunie Ērenpreiss velosipēdi ielās izbrauca 2012. gadā.

Pagājušā gada jūlijā Ērenpreiss prezentēja otro divriteņu kolekciju, un kopumā trīs gadu laikā ir pārdoti vairāk nekā 800 velosipēdi. Pērno gadu uzņēmums noslēdza ar nelielu peļņu, ko paredzēts ieguldīt attīstībā. «Nulles periodu» plānots noslēgt trīs četru gadu laikā, cer T. Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eko Rīga līgums par atkritumu apsaimniekošanu Mārupē - netaisnīgs

LETA, 03.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot ar Eko Rīga slēgto līgumu par atkritumu apsaimniekošanu Mārupē, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atzinis par netaisnīgiem vairākus tā noteikumus.

Pēc PTAC iejaukšanās Eko Rīga šos nosacījumus jau esot grozījis, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

No 1.jūlija Mārupes novadā mainījusies atkritumu izvešanas kārtība - to turpmāk nodrošinās tikai viens uzņēmums, SIA EKO Rīga, kas šīs tiesības ieguvis domes rīkotā iepirkuma konkursa rezultātā. Mārupiešus pašvaldības deputātu pieņemtais lēmums neapmierināja, jo uzņēmums pēc uzvaras konkursā nosūtīja iedzīvotājiem neizdevīgus un agresīvus līgumus, kas iepriekš ar iedzīvotājiem un arī ar pašvaldību netika saskaņoti. Neraugoties uz asiem iedzīvotāju iebildumiem un teju 1000 iedzīvotāju parakstiem, pašvaldība atteicās lauzt līgumu ar Eko Rīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Labdarības aizsegā ar Cherry.lv starpniecību no Kūkotavas, iespējams, izkrāpta prece

Gunta Kursiša, 30.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcas Kūkotava saimniece Liene Tomsone piekritusi ziedot 80 kilogramus cepumu ar insultu slimajiem, tomēr labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» iepriekš uzņēmēju neinformēja, ka ziedotie cepumi tiks nodoti tālāk tirdzniecībā, kā arī maldīgi tiks nodēvēti par eko ražojumu, izraisot Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) neizpratni.

«Labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» vērsās pie manis ar aicinājumu palīdzēt ar insultu slimajiem cilvēkiem. Tika izveidots grafiks, kad nodosim cepumus un kopā sacepām 80 kilogramus,» stāsta L. Tomsone, kura par to, ka cepumi vēlāk nonākuši tirdzniecībā uzzināja tikai pēc nepatīkama PVD darbinieces zvana.

No PVD pārstāves teiktā Kūkotavas īpašniece atklāja, ka cepumi tiek tirgoti atlaižu kuponu portālā Cherry.lv, un cepumu tirgotājs ir kāds uzņēmums Eko Alianse. Tādējādi Kūkotavas saimniecei tika sagādāti divi pārsteigumi - viens, ka labdarībai paredzētie cepumi tiek tirgoti, un otrs, ka tie maldinoši saukti par eko produktu. «PVD ir ļoti stingri standarti, lai produkcija varētu iegūt eko statusu, un mūsu cepumi nevar būt dēvēti par eko cepumiem,» norāda I. Tomsone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilglaicīgie biznesa partneri – uzņēmējs, Eko Investors īpašnieks Viesturs Tamužs un tagad šī uzņēmuma mazākuma akcionārs Māris Simanovičs, kuri savulaik kopā darbojušies ne vienā vien uzņēmumā, nu nonākuši uz kara takas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Valsts finanšu institūcija Altum tiesas ceļā cenšas atgūt daļu no 3,2 miljoniem eiro, ko savulaik uzņēmējam Viesturam Tamužam piederošās AS Eko investors pārvaldītajā komandītsabiedrībā Otrais Eko fonds ieguldīja tās priekštece Latvijas Garantiju aģentūra (LGA).

Savukārt V. Tamuža biznesa partneris, bijušais AS Eko investors vadības komandas pārstāvis, bet tagad tās mazākuma akcionārs Māris Simanovičs laikrakstam atzīst, ka izvērtē iespēju vērsties tiesā pret Eko investors bijušo un esošo vadību, jo, viņaprāt, kādreiz sekmīgais uzņēmums tagad tiek pārvērts par «čaulas uzņēmumu». Laikrakstam Dienas Bizness neizdevās sazināties ar uzņēmēju V. Tamužu, kas neatbildēja nedz uz telefona zvanu, nedz viņam sūtīto īsziņu ar jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Rada divus jaunus velo modeļus

Linda Zalāne, 20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ērenpreiss Original Latvijā un ārvalstu tirgos sevi pozicionē kā augstas klases pilsētas dizaina velosipēdu ražotāju.

Pieprasījuma dinamika dod pārliecību nenovirzīties no iesāktā kursa, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Velosipēdu dizaina izstrāde un prototipu veidošana notiek SIA Ērenpreiss Original darbnīcā, savukārt detaļas tiek meklētas ārpus Latvijas robežām. «80% no tām tiek veidotas pēc mūsu individuālā pasūtījuma un lielākoties tas notiek Taivānā. Šajā valstī esošās ražotnes velosipēdu industrijā atzītas par kvalitatīvākajām. Mūsu velosipēdu kvalitātes garants – komplektācija notiek šeit, Rīgā. Vērtējot velosipēda ražošanas izmaksas, puse ir mūsu ieguldītais darbs,» stāsta SIA Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss. Baltijas valstīs šo faktu, ka Ērenpreisa velosipēdu detaļas ražotas ārvalstīs, mēdzot uztvert saasināti, bet rietumos tas tiek pieņemts kā ierasta prakse. «Mūsu ambīcijas nākotnē ir ražot velosipēdu rāmjus tepat Latvijā. Tajā saskatu biznesa potenciālu, bet, lai būtu rentabli to darīt, ražošanas apjoms jāpalielina līdz četriem, pieciem tūkstošiem velosipēdu gadā. Līdz šādam ražošanas apjomam vēl jāattīstās,» viņš turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Pēc maksātnespējas pieteikuma noraidīšanas saasinās Eko osta un Skonto Būve domstarpības

LETA, 10.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvfirmas SIA «Skonto būve» paziņojums par vēršanos tiesībsargājošajās iestādēs pret atkritumu apsaimniekošanas uzņēmuma SIA «Eko osta» valdi nav pamatota, norāda «Eko ostas» juriste Una Vaičulēna.

«Eko osta» iesniedza tiesā būvfirmas «Skonto būve» maksātnespējas pieteikumu, lai piedzītu parādu par sniegtajiem pakalpojumiem 1,89 miljonu eiro apmērā. Pieteikums tiesā tika iesniegts atbilstoši normatīviem par uzņēmuma paveikto darbu Valsts vides dienesta (VVD) iepirkuma «Vēsturiski piesārņotās vietas «Inčukalna sērskābā gudrona dīķi» projektēšana un sanācijas darbi» laikā. Zemgales rajona tiesa noraidīja «Eko ostas» pieteikumu.

Otrdien «Skonto Būve» paziņoja, ka tā vērsīsies tiesībsargājošās instancēs ar iesniegumu par «Eko ostas» rīcību. Būvfirma uzskata, ka, slēpjot tiesai ziņas par savstarpēji noslēgtā līguma noteikumiem «Vēsturiski piesārņoto vietu «Inčukalna sērskābie gudronu dīķi» sanācijas darbi», «Eko osta» nepamatoti prasīja samaksu. Šī samaksa tika prasīta par to darbu, kas ietilpa darbu sadaļā, par ko pasūtītājs - VVD - tā arī nav samaksājis ģenerāluzņēmējam - «Skonto Būvei». Par šīs summas samaksu «Skonto Būve» cēla prasību tiesā pret VVD un notiek tiesvedība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Getliņi EKO neizslēdz arī garneļu audzēšanu

Sanita Igaune, 30.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Getliņi EKO decembrī atvērs veikalu, kur tirgos jauno tomātu ražu; nākotnē neizslēdz arī garneļu audzēšanu

Tā DB pastāstīja Getliņi EKO valdes priekšsēdētājs Imants Stirāns. Gājām soli pa solim, par tomātu audzēšanu saka I. Stirāns. Sākotnēji Getliņos bija maza siltumnīca, bet tagad apjomi ir palielināti. Jau ziņots, ka Getliņi EKO jaunās siltumnīcas būvniecībā tika investēti 3,55 milj. eiro, tādējādi tomātu sezonas laikā mēnesī ir iespējams novākt 50–60 t dārzeņu. Protams, tomātu audzēšanas projekts nav atmaksājies, taču tas ir pareizs virziens, norādīja I. Stirāns. Vienīgās bažas viņam ir par to, kas Krievijas sankciju dēļ dārzeņu tirgū notiks 2015. gadā. Tas, kas mums liek būt cerīgiem, ir apstāklis, ka audzējam dārgo tomātu sortimentu, neslēpa I. Stirāns. Turklāt uzņēmums ir no retajiem, kas tomātus audzē arī ziemā, viņš piebilda. 1. decembrī sāksies jaunā tomātu sezona, un no tā laika visi iedzīvotāji tomātus varēs nopirkt Getliņos, Stopiņu novadā. Veikalam vieta tiks iedalīta pie siltumnīcas. To, cik maksās dārzeņi, noteiks izsole, jo tomāts ir pašvaldības īpašums. Tomātiem būs neliels uzcenojums, lai samaksātu pārdevējam. Mums ir svarīgi, lai neviens kilograms tomātu netiktu izmests ārā, tādējādi cena būs zemāka kā tirdzniecības vietās, tomēr tā būs lielāka nekā vairumtirgotājiem, iemeslus veikala atvēršanai atklāj I. Stirāns. Vairumā tomātus veikalā nevarēs nopirkt. Eksporta plāni esošās politiskās situācijas dēļ ir apturēti. Šobrīd eksportēt varam vienīgi savas zināšanas un pieredzi, ko varētu pārņemt Zagreba, un viena tuva valsts kaimiņos, stāstīja I. Stirāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA “Lat Eko Food”, kura pazīstamākā preču zīme Latvijas tirgū ir bioloģiskās pārtikas zīmols “Rūdolfs”, piesaistījis bankas “BlueOrange” finansējumu 7,4 miljonu eiro apmērā.

Saņemtais finansējums izlietots uzņēmuma saistību refinansēšanai, saimnieciskās darbības vajadzībām un attīstības mērķiem.

Uzņēmuma galvenais darbības veids ir bioloģiskas bērnu un zīdaiņu pārtikas ražošana. Taču kopš 2015. gada uzņēmums paplašinājis darbību arī citu bioloģisko pārtikas produktu ražošanā visai ģimenei, to vidū ir smūtiji, kečupi, augļu un dārzeņu krēmi, putras, sulas, humuss, ievārījumi un deserti.

Šobrīd uzņēmuma ražotnē Ādažos, kas izvietota kopumā 3500 m2 platībā, tiek gatavoti vairāk nekā 200 dažādi produktu veidi.

Neskatoties uz sarežģīto situāciju Latvijas un pasaules tirgū, SIA “Lat Eko Food” pērn izdevies saglabāt stabilu izaugsmi: uzņēmuma apgrozījums pagājušajā gadā bija 6,8 miljoni eiro jeb par teju 30% vairāk nekā 2020. gadā. Uzņēmums tādējādi pērn pārspējis sākotnēji uzstādītos mērķus apgrozījuma un ražošanas jaudas celšanai. Līdz ar jaunu ražošanas līniju uzstādīšanu un jaunu produktu izstrādi tuvāko gadu laikā uzņēmums plāno dubultot ražošanas jaudu un atbilstoši būtiski kāpināt arī uzņēmuma apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atkritumu apsaimniekošana

Precizēta - Getliņi EKO grib aizņemties 10 miljonus eiro vecā atkritumu kalna rekultivēšanai un biomasas pārstrādes rūpnīcas izveidei

LETA, 13.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkritumu poligona Getliņi apsaimniekotājs Getliņi EKO grib aizņemties 10 miljonus eiro, lai rekultivētu veco atkritumu kalnu, un vēlāk varētu izveidot biomasas pārstrādes rūpnīcu, aģentūrai LETA pastāstīja Getliņi EKO sabiedrisko attiecību speciāliste Linda Vītola-Barānova.

Savukārt atklātā konkursā «Getliņi EKO» meklē pretendentu, kas aizdevumu sniegtu par 800 000 eiro procentu maksājumu, kas būtu jāmaksā, ja izmanto pilnu astoņu gadu aizdevuma laiku.

Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija liecina, ka pretendentiem aizdevuma procentu priekšlikumi jāiesniedz līdz šī gada 16.oktobrim.

Kā ziņots, atkritumu poligona «Getliņi» apsaimniekotājs SIA «Getliņi EKO» šogad plāno sakārtot teritoriju, lai nākamgad, ja viss noritēs atbilstoši plānam, varētu sākt celt biomasas pārstrādes rūpnīcu.

«Getliņi EKO» valdes priekšsēdētājs Imants Stirāns atgādināja, ka «Getliņi EKO» līdz 2020.gadam savā teritorijā plāno uzcelt biomasas pārstrādes rūpnīcu ar apmēram 100 000-130 000 tonnu bioloģiskā materiāla pārstrādes jaudu gadā. «Pašlaik norit teritorijas sakārtošanas un sagatavošanas darbi saistībā ar rūpnīcas celtniecību. Esam spiesti veco atkritumu kalnu rakt nost, pārstrādāt šos atkritumus un atbrīvot vietu,» sacīja Stirāns, norādot, ka tas ir šā gada darbs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu institūcija Altum vērsusies tiesā pret riska kapitāla kompāniju Eko investors par naudas atmaksu saistībā ar sabiedrības pārvaldītā fonda Otrais Eko fonds veiktajiem ieguldījumiem, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Gaidot tiesu, abas puses ir skopas komentāros un nesniedz detalizētu informāciju par projektu, par kuru tiek prasīts atmaksāt naudu, taču noprotams, ka tiesvedība uzsākta saistībā ar Otrā Eko fonda veiktajām investīcijām pirms aptuveni desmit gadiem.

Otrā Eko fonda pārvaldītājs ir riska kapitāla sabiedrība Eko investors. Kā skaidro Altum pārstāve Sandra Eglīte, Altum aizvadītajā gadā ir vērsusies tiesā pret Eko investors, par kura veiktajiem ieguldījumiem, laika periodā līdz 2008.gadam, kompetentā Eiropas Savienības institūcija ir pieņēmusi lēmumu un atzinusi naudas izlietojumu 216 tūkstošu eiro apmērā par nepamatotu, tādēļ šobrīd notiek tiesvedība par šo līdzekļu piedziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

KP soda Eko ostu par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu

Dienas Bizness, 27.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu sodījusi kuģu radīto naftas atkritumu attīrīšanas uzņēmumu Rīgas brīvostā – SIA Eko osta. Nepamatoti atsakot sadarbību SIA Corvus Company, kas sniedz atkritumu savākšanas pakalpojumus kuģiem, SIA Eko Osta izslēgusi to no kuģu radīto naftas atkritumu savākšanas tirgus Rīgas brīvostā, samazinot ostā ienākošo kuģu iespējas izvēlēties pakalpojuma sniedzēju.

SIA Eko Osta piemērots naudas sods Ls 22 621,05 apmērā, kā arī tiesiskais pienākums atjaunot sadarbību ar SIA Corvus Company, piemērojot nediskriminējošus un skaidri definētus sadarbības nosacījumus.

No 2002.gada līdz 2009.gada beigām SIA Corvus Company bija noslēgts līgums ar SIA Eko Osta par no kuģiem savākto naftas produktu atkritumu nodošanu attīrīšanai. Savukārt 2010.gadā SIA Eko Osta atteicās šo līgumu pagarināt, kā vienīgo iemeslu minot to, ka pati SIA Eko Osta nav izstrādājusi kritērijus atkritumu pieņemšanai. Vienlaikus kritēriju neesamība nekalpoja par iemeslu analoģisku līgumu laušanai vai nepagarināšanai ar pārējiem uzņēmumiem, kas SIA Eko Osta joprojām nodod no kuģiem savāktos atkritumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eko Osta: KP lēmums var radīt draudus apkārtējai videi

Jānis Rancāns, 28.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bīstamo atkritumu apsaimniekotājs SIA Eko Osta uzskata, ka Konkurences padomes (KP) lēmums, kas nosaka, ka uzņēmums ir ļaunprātīgi izmantojis savu dominējošo stāvokli atkritumu apsaimniekošanā Rīgas brīvostā, nav juridiski korekts, turklāt publiski izskanējušais KP lēmums nav atspoguļots pilnībā.

Db.lv jau vēstīja, ka SIA Eko Osta piemērots naudas sods Ls 22 621,05 apmērā, kā arī tiesiskais pienākums atjaunot sadarbību ar SIA Corvus Company, piemērojot nediskriminējošus un skaidri definētus sadarbības nosacījumus.

Tikmēr Eko Ostas ražošanas direktors Ivars Briedis uzskata, ka, iespējams, KP ir tikusi maldināta no prasības iesniedzeja Corvus Company puses, neizklāstot visus argumentus un faktus situācijas atspoguļošanai, piemēram, ka minētais uzņēmums pats izvairoties slēgt līgumu ar Eko Ostu.

«Publiski ir izskanējis viedoklis, ka Eko Osta ir ierobežojusi Corvus Company darbību Rīgas brīvostā. Varam teikt, ka Eko Osta ar savam darbībām nekādā veidā nav ietekmējusi citu uzņēmumu konkurētspēju atkritumu savākšanā brīvostā, jo tiesības darboties Brīvostas teritorija var dot tikai atbildīgās valsts iestādes. Šogad esam divas reizes piedāvājuši SIA Corvus Company slēgt tipveida līgumu ar mums, bet uzņēmums vēlas vienpusīgi mainīt līgumu un kategoriski nepiekrīt vairākiem būtiskiem nosacījumiem, tostarp ķīmiskajiem kritērijiem, kas balstās gan uz starptautiskās vides aizsardzības normam, gan Latvijas vides likumdošanas prasībām,» sacīja I. Briedis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eko Reverss ražotni no bijušās Juglas papīrfabrikas pārcels uz Stopiņu novadu

LETA, 05.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban otrreizējo izejvielu pārstrādes uzņēmums SIA Eko Reverss plāno uzņēmuma ražotnes pārcelšanās procesu no ugunsgrēkā cietušās bijušās Juglas papīrfabrikas teritorijas, aģentūrai LETA norāda uzņēmuma pārstāve Dace Jansone.

Tāpat tiek kārtota visu nepieciešamo pārvākšanās atļauju saņemšana. Jaunā Eko Reverss ražotne atradīsies Stopiņu novadā, Getliņu ielā 5.

Tiesa, cik liela būs jauno telpu platība, kā arī to, cik lielas būs pārvākšanās izmaksas, Jansone neatklāj.

Arī kopējie uzņēmumam radušies zaudējumi ugunsgrēka dēļ vēl tiek aplēsti. «Telpas un gatavā produkcija bija apdrošinātas,» piebilst Jansone.

Viņa atzīmē, ka, paplašinot darbību un attīstot jaunu materiālu šķirošanu un apstrādi, Eko Reverss jau laikus sāka meklēt piemērotākas telpas, ko izdevies atrast pērn.

Jansone arī stāsta, ka šodien notika uzņēmuma Eko Reverss vadības tikšanās ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) darbiniekiem, lai vienotos par ugunsdzēšanas darbu pabeigšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes biznesa inkubatorā radīta sadzīves atkritumu prese. Ražošanu plānots sākt jau šogad.

Telpas ražotnei Liepājā jau nolūkotas. Sākotnēji tiks nodarbināti 10 līdz 15 cilvēki, kas elektriskās sadzīves atkritumu preses montēs no detaļām, ko pēc Kurzemes biznesa inkubatora (KBI) SIA Eko kubs pasūtījuma izgatavo vairāki citi uzņēmumi. Iespējams, nākotnē ražotne pārtaps par sociālā biznesa projektu, piedāvājot darbu cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Par produkta iegādi ieinteresējušies vairāki simti potenciālo klientu, tostarp Londonas pašvaldība.

Iedvesmo mazulis

«Ideja radās brīdi pēc dēliņa piedzimšanas, kad pamanīju – atkritumu mājās kļuvis trīsreiz vairāk, jo mazulim vajag autiņbiksītes, salvetes, sarodas dažādi maisiņi,» stāsta idejas autore, SIA Eko kubs valdes priekšsēdētāja Sintija Pusaudze. Tajā brīdī ienākusi prātā doma – vajadzētu sapresēt atkritumus, lai tie nebūtu biežāk jāizved un jāmaksā vairāk. Pēc tirgus izpētes nācies secināt – šādas nelielas, elektroniskas iekštelpu sadzīves atkritumu preses gan ražo Ķīnā, taču loģistikas izmaksu dēļ cena ir pārāk augsta – Latvijas pasūtītājam tā izmaksā 600–800 ASV dolāru. «Tādu cenu maksāt es nevarēju atļauties, tāpēc sāku meklēt iespēju izgatavot kaut ko līdzīgu tepat, izmantojot Latvijas materiālus,» ceļu līdz biznesa idejai stāsta S. Pusaudze. Iepazīstinot ar savu ideju pazīstamus uzņēmējus pilsētā un Kurzemes biznesa inkubatorā, viņa saņēmusi konceptuālu atbalstu un atzinumu, ka šāds produkts varētu interesēt plašāku patērētāju loku Latvijas, Baltijas un pat starptautiskā līmenī. «Nevaru noliegt, ka Latvijā ražošanas izmaksas ir augstākas nekā Ķīnā,» atzīst uzņēmēja. Taču esot vērts mēģināt – pirmkārt, lētāka loģistika kompensē ražošanas izmaksas, otrkārt, iespēja radīt kaut nedaudz darbavietu Liepājā šobrīd ir ārkārtīgi aktuāla.

Komentāri

Pievienot komentāru