Daļa transporta nozares uzņēmēju norāda, ka atbalsta obligāto ekspeditoru sertifikāciju, par ko šobrīd izvērsusies diskusija, tomēr Latvijas nacionālās kravas ekspeditoru asociācijas (LAFF) apmācībās ir jānodrošina arī atbilstoša kvalitāte. «Kokam ir divi gali. Sertifikācijas mērķis nedrīkst būt naudas iegūšana un sertifikātu «pārdošana». Apmācībās jābūt zināmam līmenim, jo šobrīd situācija ir tāda, ka sertifikātu vairāk nopērk, nevis iegūst,» norāda Latcargo vadītājs Imants Mukāns. Viņš uzskata, ka izdevumi ekspeditoru apmācībās ir «samērīgi», tomēr apmācību kvalitāte nav pietiekama. Šo problēmu uzsvēra arī liela daļa citu uzņēmumu, norādot, ka bieži vien ekspedīciju speciālisti apmācību lekcijas vienkārši «atsēž» un «noguļ», bet reālas zināšanas neiegūst. «Lielie uzņēmumi paši veic iekšējās apmācības, kas ir daudz kvalitatīvākas. Savukārt, lai iegūtu ekspeditora sertifikātu, uzņēmumiem jāsūta darbinieki uz ekspeditora apmācībām, kur viņš nosēž vai noguļ lekcijās. Tādējādi uzņēmums zaudē laiku un arī naudu,» skaidro logistikas uzņēmuma Schenker Latvia vadītājs Aivars Tauriņš. Viņš arī uzsver, ka vairāk nekā 90% LAFF biedru tur savulaik esot iestājušies, lai saņemtu ekspeditora sertifikātu. «Ja tu tur esi, tad nerodās nekādas problēmas. Savukārt ja uzņēmums nav iestājies LAFF, bet vēlas saņemt sertifikātu, tad viņu «ņem priekšā» pēc pilnas programmas,» skaidro A. Tauriņš.