Regulāru tiešo reisu uzsākšana uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, visticamāk, ir izskaidrojama ar potenciālu Etihad Airways ienākšanu airBaltic kā investoram, lēš eksperti; airBaltic pagaidām to noliedz.

DB jau rakstīja, ka no 16. decembra airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas.

«Es pieļauju, ka tas ir pirmais solis Etihad kā investora piesaistē. Etihad pašlaik jau pieder 29,2 procenti Air Berlin un Air Berlin Etihad ienākšana 2011. gada nogalē nozīmēja finansiālu glābiņu. Kopš tā brīža Air Berlin no Etihad jau ir saņēmis vairāk nekā 200 milj. eiro aizdevumu,» norāda aviācijas eksperts Olivers Šlēgls. «Etihad vēlas visās aviosabiedrībās, ar kurām sadarbojas, gūt ietekmi, turklāt Abu Dabī bāzētajai aviokompānijai Etihad Airways naudas netrūkst,» piebilst O. Šlēgls, sakot, ka Etihad, atbilstoši ES likumdošanai, tomēr varētu būt tikai airBaltic mazākumakcionārs, pretējā gadījumā airBaltic zaudētu savus maršrutus Krievijā un Turcijā.

«Regulāro reisu uzsākšana ir ļoti loģisks solis, lai saprastu, kādas šajā maršrutā ir pasažieru plūsmas un vai airBaltic spēj piesaistīt nepieciešamo pasažieru skaitu, pretējā gadījumā Etihad no šāda pirkuma nav nekāda labuma. Tā kā airBaltic jau ir bijis reiss uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, konkrēti, Dubaiju, kas pēc kompānijas vadītāja Martina Gausa sacītā ir nesis miljonos mērāmus zaudējumus un tāpēc ticis slēgts, tad tagad izvēlētā konstrukcija par lidojumu atsākšanu uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem liecina par mērķi, piesaistīt Etihad kā potenciālu investoru,» uzskata aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

airBaltic runasvīrs Jānis Vanags Db.lv gan noliedza, ka Abu Dabī maršruta atklāšanai būtu kāds sakars ar Etihad Airways piesaisti par potenciālu airBaltic investoru. «Šajā gadījumā ir runa tikai par sadarbību konkrēta maršruta jomā, no jebkurām citām spekulācijām es atturos,» tā J. Vanags.

DB jau rakstīja, ka 2012. gada pavasarī, meklējot airBaltic jaunu stratēģisko investoru, ar Etihad Airways vadību tikās Latvijas valsts augstākās amatpersonas. Etihad Airways pašlaik ļoti čakli iepērkas - arābu aviokompānijai jau pieder 49% no Serbijas aviokompānijas JAT Airways, 29,21% airberlin, 40% Air Seychelles, 10% Virgin Australia, 2,99% Aer Lingus un 24% Jet Airways.

Kā potenciāli airBaltic investori neoficiāli minētas arī aviokompānijas no Turcijas, Azerbaidžānas, Krievijas un Ķīnas, taču airBaltic pārdošanu apgrūtina daudzās tiesvedības ar bijušajiem īpašniekiem, kā arī uzsāktā Eiropas Komisijas izmeklēšana par, iespējams, nelikumīgi sniegtu valsts atbalstu airBaltic.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra