Dienas Bizness

  • 20 pirmdiena,
    februāris

    Vitauts, Smuidra, Smuidris

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8572

    USD: 1.0650

Ražošana

Eksperts: Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus Brīvības ielā un pie Nacionālā teātra  11

Jaunā Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus uz Brīvības ielas un pie Latvijas Nacionālā teātra, Lielo kapu draugu rīkotajā informatīvajā pasākumā par Skanstes transportu pauda transporta nozares eksperts Tālis Linkaits.

Viņā teica, ka Rīgā pēdējie pētījumi par to, kas ir vajadzīgs satiksmes infrastruktūras uzlabošanā ir veikti 2000.gadu sākumā. Viens bijis pētījums par velotransporta attīstību un otrs par sabiedriskā transporta infrastruktūru. Viņaprāt, pašreizējā Rīgas dome darot visu pretēji šajos pētījumos konstatētajam.

Piemēram, 2005.gadā tika veikta sabiedriskā transporta analīze par to, kurš tramvaja maršruts būtu visizdevīgākais. Tajā ticis secināts, ka pēc pasažieru plūsmas viedokļa visizdevīgāk būtu attīstīt tramvaja infrastruktūru uz Purvciemu un Pļavniekiem. Tāpat šajā pētījumā esot secināts, ka minēto tramvaja līniju izbūve būtu izdevīgāka nekā Juglas tramvaja līnijas modernizācija, kas tika veikta ilgāku laiku pēc šī pētījuma tapšanas.

Linkaits pauda, ka Juglas tramvaja modernizācija Rīgas domei bijusi izdevīgāka no potenciālo vēlētāju viedokļa, jo tas bijis ātrāk īstenojams un ar mazākiem līdzekļiem.

Eksperts arī uzsvēra, ka pieejamie līdzekļi no Eiropas savienības struktūrfondiem būtu unikāla iespēja attīstīt kādu no vajadzīgajiem maršrutiem uz Pļavniekiem, Purvciemu vai Dreiliņiem.

Tāpat viņš atsaucās uz pašvaldības SIA Rīgas satiksme pausto, ka Skanstes tramvajs esot vajadzīgs, lai atvieglotu satiksmi Krišjāņa Barona ielā. Linkaits norādīja, ka, pētot tramvaju sarakstu Barona ielā pieturā pie Bērnu pasaules, konstatēts, ka stundā šai vietā pabrauc garām aptuveni 20 tramvaji. Savukārt pie Latvijas Nacionālā teātra, kur, izveidojot Skanstes tramvaja loku, līdz centram nonāks jaunajā līnijā braucošie tramvaji, jau tagad stundā pabrauc garām aptuveni 25 tramvaji. Līdz ar to Linkaits ir pārliecināts, ka Skanstes tramvaja līnija radīs papildu sastrēgumus pie Nacionālā teātra.

Tāpat eksperts skaidroja, ka uz Brīvības ielas intensīvās satiksmes stundās tagad veidojas sastrēgumi. Izbūvējot Skanstes tramvaja līniju, kas Brīvības ielu šķērsos pa Pērnavas ielu, šajā krustojumā būs jāievieš papildsekcija tramvajam. Tādā veidā radīsies papildu sastrēgumi Brīvības ielā, viņš lēsa.

Tāpat Linkaits norādīja, ka sabiedriskajam transportam jābūt pēc iespējas taisnākā maršrutā no viena punkta uz otru, tomēr Skanstes tramvaja līnija metīs loku, kā rezultātā, piemēram, no Arēnas Rīga uz Latvijas Nacionālo operu izdevīgāk būs braukt ar trolejbusu pa Krišjāņa Valdemāra ielu nevis tramvaju.

LETA jau ziņoja, ka Rīgā iecerēts būvēt jaunu tramvaja līniju Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracinājis daļu rīdzinieku, kuri pārmet mirušo piemiņas zaimošanu.

Rīgas dome un pašvaldības SIA Rīgas satiksme gan ir solījušas, ka tramvaja līnija būs tikai Senču ielā, neskarot Lielo kapu teritoriju, bet Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsūtījis vēstules 46 zemes īpašniekiem par teritoriju, kas atrodas ielu sarkanajās līnijās, atsavināšanu.

Rīgas satiksmes Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins Saeimas Eiropas lietu komisijas sēdē janvāra sākumā pauda, ka Skanstes tramvaja līnija ir vajadzīga, lai mazinātu Krišjāņa Barona ielas noslogotību un izkliedētu maršrutus, pa kuriem cilvēki brauc uz centru.

Viņš uzsvēra, ka pašreiz Barona ielā posmā līdz Matīsa ielai kursē 18 tramvaji ar vienas līdz piecu minūšu intervālu. Ja šim maršrutam pieslēgtu Dreiliņu vai Pļavnieku maršrutu, kurā jābūt vismaz 12 tramvajiem, tad kustība Barona ielā pilnībā apstātos, viņš norādīja, piebilstot, ka arī no elektroapgādes viedokļa to nebūtu iespējams nodrošināt.

 

Saistītie raksti

Komentāri

  • vārds

    pirms 3 dienām, 2017.02.17 14:38

    +7 -0

    Tā saucamos loka maršrutus nekad nebūvē tik tuvu pilsētas centram un tik mazus. Plānotais tramvaja loks būs ar diametru, kuru mierīgi var pa taisno šķērsot ar kājām tik pat ilgā laikā vai ātrāk, nekā ar tramvaju.

  • pirms 3 dienām, 2017.02.17 14:49

    +0 -0

    Loks ir vajadzīgs.Bet jautājums par sastrēguma iespējamajiem punktiem ir pētāms un risināms.

  • Zemu vērtēts komentārs. Parādīt...

    aprīļajoks

    pirms 3 dienām, 2017.02.17 14:56

    +2 -5

    Apnikuši jau tie viltus eksperti! Kāpēc nevarēja ielikt kāda transporta sistēmu plānotāja viedokli (piemēram no Somijas vai Zviedrijas), kāpēc jāpublicē pašpasludināta eksperta viedoklis? Vai šī ir dzeltenā prese?

  • Zemu vērtēts komentārs. Parādīt...

    VVZ

    pirms 3 dienām, 2017.02.17 15:00

    +1 -5

    Ja ir tādi "eksperti", tad ir pilnīgi skaidrs, kāpēc Rīgā ir milzu sastrēgumi! Šādus "ekspertus" ir nekavējoties jāpadzen ar netīru mietu.

  • ingis

    pirms 3 dienām, 2017.02.17 16:04

    +3 -1

    Lai gan man tas jaunais trmavajs būtu tiešām izdevīgs, es uszkatu ka daudz lielāka jēga būtu no Brīvības ielas dubliera, ko plānoja sākumā par ~160 MEUR, bet nu jau projektu atlikuši, jo izdomājuši, ka tie 9,5 km maksās ~260 MEUR jeb 27 MEUR/par vienu lietderīgo kilometru (pievadi, apļi cik saprotu arī ir šajā cenā).
    Tas atslogotu pilsētas galveno maģistrāli un būtu daudz sakarīgāka pārvietošanās. Ja to vēl apvienotu ar 6.tramvaja pagarināšanu līdz Berģiem ar Park&Ride, tad vispār pasaka:)

    • Runa par 1.posmu

      pirms 3 dienām, 2017.02.17 16:05

      +0 -0

      Komentārs

    • neķer kreņķi

      pirms 3 dienām, 2017.02.18 01:28

      +2 -0

      Tavai zināšanai, Brīvības ielas dublieris jau bija izstrādāts 1980-tajos gados. Tā maršruts vijās no Rīgas robežas Bukultiem caur Juglu gar Ķīšezeru (neizbūvētais posms) līdz Ezermalas ielai. Tad pa Ezermalas, Ķīšezera un Gaujas ielām gar Meža kapiem. Nākamais posms Brasas tilts un Upes iela, tad šķērsojot K. Valdemāra (Duntes) ielu dublieris virzās pa Skanstes un Hanzas ielām gar Viestura dārzu. Tad bija paredzēts tilts no Andrejsalas uz Ķīpsalu, no Ķīpsalas uz Iļģuciemu (Tvaikoņu un Lilijas ielas rajons). Spriežot pēc kartes no Lilijas ielas dublieris savu ceļu vestu pa Dzirciema un Slokas ielām, tiktu izbūvēts pārvads pār Zasulauks-Bolderāja dzelzceļa līnijai (tagadējā Slokas iela), turpinājums ietu pa Kurzemes prospektu no lielveikala Maxima līdz garažām pie Lāčupes kapiem un no turienes pa Kurzemes prospektu, Slokas ielu un Jūrmalas gatvi jau uz Piņķiem. Bija arī vēlāka vīzija no Kurzemes prospekta gar Lāčupes kapiem , caur Bolderājas kāpu un uzbūvējot tiltu pāri Buļļupei izbūvēt posmu uz Daugavgrīvas (Buļļu) salu. Kaut kā tā.

  • Zemu vērtēts komentārs. Parādīt...

    X-man

    pirms 3 dienām, 2017.02.17 16:54

    +1 -4

    Labāk neko nedarīt, kā arī grudri parunāt. Tā nu mēs arī dzīvojam. Ekspertu pilna Rīga.

  • vidzeme

    pirms 3 dienām, 2017.02.17 16:58

    +3 -1

    Pilnīgi piekrītu Ingim, ka jārisina maģistrālo plūsmu problēma, nevis lokālu apkaimju sekundāras problēmas. Brīvības ielas dublieris konkrēti atslogotu Brīvības ielu un saīsinātu tranzīta laiku līdz centram.

  • w

    pirms 3 dienām, 2017.02.18 00:08

    +3 -0

    ..vai tad neraks tuneļus vai nebūvēs estakādes , kā civilizētās valstīs??? "otkatos" visu savāks?

  • yyy

    pirms 2 dienām, 2017.02.18 15:43

    +4 -0

    Kāpēc loku Skanstē? Tad jau lūdzu arī Jaunajā Teikā. Starp citu, drīz aiz Purvciema būs IKEA. Tur jau tagad jauno projektu apbūve strauja un tiem jau ir sab. transporta trūkums.

Reklāma