Valsts komisija ir akceptējusi kravas automašīnu stāvlaukuma Terehovā nodošanu ekspluatācijā. Šobrīd stāvlaukumā ir vietas 200 kravas automašīnām, ir izbūvētas atpūtas telpas un labierīcības automašīnu vadītājiem, biroja telpas muitas brokeriem, kā arī uzbūvēta muitas noliktava, līdz ar to nodrošinot labākus sadzīves apstākļus autovadītājiem un samazinot gaidīšanas laiku uz robežas.
Kopējā pirmās kārtas platība ir 54 790 m2, asfaltētā platība – 37 650 m2, bet ēkas aizņem 2 600 m2. Pašreizējie aprēķini liecina, ka šobrīd šāda stāvlaukuma izbūve izmaksā aptuveni 8 milj. latu. Stāvlaukuma īpašnieks SIA Austrumu kravu terminālis (AKT) stāvlaukuma būvniecībā ir piesaistījis arī ES līdzfinansējumu 0.5 milj. latu apmērā, Db.lv informē Oskars Fīrmanis, SIA Austrumu kravu terminālis preses sekretārs.
SIA Austrumu kravu terminālis valdes priekšsēdētājs Jānis Kaverskis: „Esam paveikuši visus pirmās kārtas būvniecības darbus, un stāvlaukums ir gatavs uzņemt kravas automašīnas. To ir apstiprinājusi arī valsts komisija. Šobrīd gan reālu darbību nevaram uzsākt, jo gaidām lēmumu no Satiksmes ministrijas par nodomu pirkt šo stāvlaukumu.”
Stāvlaukums Terehovā nodrošinās ne vien cilvēciskus sadzīves apstākļus kravu automašīnu vadītājiem – iespēju paēst, nomazgāties, skatīties TV, lietot internetu u.c., bet arī saīsinās gaidīšanas laiku uz robežas, jo stāvlaukumā strādās muitas brokeri un būs pieejama muitas dokumentu pirmapstrāde.
Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācijas Latvijas Auto prezidents Valdis Trēziņš: „Šāda stāvlaukuma izbūve ir apsveicama, jo nodrošinās autovadītājiem labākus sadzīves apstākļus uz robežas. Tagad viss atkarīgs no valsts – kad beidzot autovadītāji varēs izmantot šo stāvlaukumu, jo tai jāpieņem lēmums par jau gatavā stāvlaukuma pirkšanu vai jauna celšanu. Īpaši svarīgi tas ir šodien, kad rindas sasniegušas kritisko robežu – gandrīz 1000 automašīnu, turklāt gada otrajā pusē tās var pieaugt vēl vairāk.”
Aprēķini liecina, ka dokumentu pirmapstrāde vienas automašīnas stāvēšanas laiku varētu saīsināt par 10 līdz 15 minūtēm, un, zinot, ka rindās regulāri stāv vairāki simti automašīnu, kopējais ietaupītais laiks būtu milzīgs.
SIA Parex brokeru sistēma, kurai ir 10 gadu pieredze pakalpojumu sniegšanā robežšķērsojošajām personām Terehovas muitas punktā, valdes priekšsēdētājs Raimonds Krasnais: „Izmantojot jaunatklāto stāvlaukumu un turpinot līdzšinējo sadarbību ar AKT, ir iespējams būtiski paātrināt robežšķērsošanu un samazināt vai pat likvidēt esošās kravu automašīnu rindas.”
Izbūvējot stāvlaukuma otro kārtu, ir iespējams automašīnu stāvvietu skaitu palielināt vēl līdz 350 vietām.