Jaunākais izdevums

Veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original apgrozījums pērn bija 101 433 eiro, liecina Firmas.lv informācija.

Tas ir par 83% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 55 490 eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa pērn pieaugusi par 58,2%, sasniedzot 15 513 eiro, bet 2012.gadā peļņa bija 9803 eiro.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka 2013.gads bija ceturtais uzņēmuma Ērenpreiss Original darbības gads, un tā laikā uzņēmums turpina sadarbību ar dažādiem ārvalstu piegādātājiem.

Uzņēmuma Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss atzīmē, ka pagājušā gada rezultāti liecina par to, ka uzņēmums turpina iesākto attīstību. «Uzņēmums turpina attīstīties iecerētajā virzienā. Pagājušā gada rezultāti liecina, ka mums ir izdevies sasniegt līdz šim iecerēto un gadu noslēgt ar tādu rezultātu, kāds iepriekš bija plānots.»

Ērenpreiss arī norāda, ka uzņēmumam pērn izdevies iecerētais eksporta jomā. «Pagājušajā gadā nopietni strādājām pie eksporta tīkla izveides un attīstības. Šogad turpināsim darbu pie nostiprināšanas un turpmākas attīstības.»

Uzņēmuma sadarbības partneri patlaban ir Lielbritānijā, Zviedrijā, Šveicē, Igaunijā, Vācijā, Krievijā, Dānijā, Singapūrā un Itālijā.

Velosipēdu zīmola Ērenpreiss vēsture aizsākās 1891.gadā, kad 5.augustā Mazsalacas strādnieku Lībija un Annas Ērenpreisu ģimenē piedzima dēls, kuru nosauca par Gustavu. Viņš mūžībā aizgāja Vācijā, kur 1944.gadā bija devies bēgļu gaitās, 1956.gadā 65 gadu vecumā, tā arī neīstenojis savu sapni atgriezties dzimtenē.

SIA Ērenpreiss Original dibināta 2010.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2845 eiro. Ērenpreiss Original īpašnieki ir Toms Ērenpreiss - 25%, Viesturs Masteiko - 50% un Mārtiņš Kvēps - 25%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?:Ērenpreiss velosipēdi

Gunta Kursiša, 09.05.2014

Šonedēļ rubrikā Kā top? lasiet un fotogrāfijās skatiet Latvijas velosipēdu zīmola Ērenpreiss montāžas procesu!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais un pagaidām vienīgais atjaunotās Latvijas velosipēdu zīmols Ērenpreiss, kurš sākotnēji pārsteidzis ne vien ar eleganci, bet arī latviešu maciņam augsto cenu, jaunus eksporta tirgus nemeklēs, bet paplašināsies jau esošajos. Tālākā nākotnē cerēts sākt velosipēdu detaļu ražošanu Rīgā.

Starpkaru perioda Latvijas laikā populārā velosipēdu zīmola Ērenpreiss atjaunošana sākās 2006. gadā, kad Toms Ērenpreiss, pirmās Ērenpreisa divriteņu ražotnes izveidotāja Gustava Ērenpreisa mazmazdēls, vēra vaļā velosipēdu restaurācijas darbnīcu. Līdz šim brīdim tajā restaurēti vairāk nekā simts seni pilsētas velosipēdi. Savukārt pirms aptuveni trīs gadiem sācies darbs pie jaunu velosipēdu ražošanas, un pirmie jaunie Ērenpreiss velosipēdi ielās izbrauca 2012. gadā.

Pagājušā gada jūlijā Ērenpreiss prezentēja otro divriteņu kolekciju, un kopumā trīs gadu laikā ir pārdoti vairāk nekā 800 velosipēdi. Pērno gadu uzņēmums noslēdza ar nelielu peļņu, ko paredzēts ieguldīt attīstībā. «Nulles periodu» plānots noslēgt trīs četru gadu laikā, cer T. Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ērenpreiss pērn strādājis ar apgrozījuma pieaugumu un zaudējumiem

LETA, 05.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs SIA Ērenpreiss Original pērn strādājis ar apgrozījuma pieaugumu un zaudējumiem, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmums pērn apgrozīja 228 882 eiro, kas ir par 35% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 169 629 eiro. Pērn uzņēmuma zaudējumi bija 68 227 eiro, kas ir par 70% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmums cieta zaudējumus 40 032 eiro apmērā.

Vadības ziņojumā teikts, ka pagājušajā gadā veikti vairāki būtiski pasākumi uzņēmējdarbības attīstībai - piesaistītas investīcijas un iegūti vairāki stabili ilgtermiņa klienti.

Šogad uzņēmums turpina veikt potenciālā tirgus izpēti un konkurentu analīzi, kā arī meklē veidus turpmākai uzņēmuma attīstībai, kā arī jaunu darbības virzienu piesaistīšanai.

Ērenpreiss Original palielinājis pamatkapitālu līdz 5000 eiro. Izmaiņas pamatkapitālā reģistrētas 2.maijā. Līdz tam uzņēmuma pamatkapitāls bija 2845 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Velosipēdu ražotājs Ērenpreiss palielinājis pamatkapitālu līdz 5000 eiro

LETA, 05.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs SIA Ērenpreiss Original palielinājis pamatkapitālu līdz 5000 eiro, liecina Firmas.lv informācija.

Izmaiņas pamatkapitālā reģistrētas 2.maijā. Līdz tam uzņēmuma pamatkapitāls bija 2845 eiro.

Uzņēmuma pārstāvji nekomentē pamatkapitālā veiktās izmaiņas.

Ērenpreiss šovasar plāno atvērt vairākas pop-up tirdzniecības vietas, iepriekš stāstīja Ērenpreiss Original vadītājs Toms Ērenpreiss.

Viņš gan neatklāja, cik lielas investīcijas plānots ieguldīt šī projekta īstenošanā, bet norādīja, ka divas šādas vietas noteikti šovasar būs Vecrīgā un Jūrmalā.

Ērenpreiss Original pamatdarbība ir velosipēdu ražošana, uzņēmums izveidojis plašu pārdošanas tīklu Latvijā un 15 eksporta valstīs. Ražotnē Čaka ielā 90, Rīgā, tiek piedāvāta arī senlaiku velosipēdu restaurācija, veloserviss, kā arī darbojas veikals. Pērn darbu sāka Ērenpreisa velosalons, kas no pagājušā gada decembra vidus atrodas Rīgā, Tērbatas ielā 64.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākajā velosipēdu izstādē Berliner Fahrradschau apmeklētāju uzmanību piesaistīja Ērenpreisa velosipēdi, īpaši Sparrow modeļi, kuri atzīti par «ļoti piemērotiem» ikdienas braukšanai Berlīnes ielās, informē uzņēmumā.

Uzņēmums Ērenpreiss Original izstādē piedalījās jau otro gadu, šoreiz kopā ar latviešu dizaineru jaunajiem, balansējošajiem bērnu velosipēdiem Brum Brum. «Ērenpreiss velosipēdi, īpaši jaunie zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi piesaistīja publikas uzmanību, tie tika atzīti par ļoti piemērotiem ikdienas braukšanai Berlīnes ielās. Publika atzinīgi novērtēja velosipēdu izkopto dizainu, izpildījuma kvalitāti un Ērenpreiss velosipēdu stāstu,» pastāstīja uzņēmuma Ērenpreiss Original vadītājs Toms Ērenpreiss.

Izstādē, kas no 20. līdz 22. martam notika Berlīnē vēsturisku stacijas ēku kompleksā STATION-BERLIN piedalījās vairāki simti velo nozares pārstāvju, zīmoli, ražotāji no visas pasaules.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Rada divus jaunus velo modeļus

Linda Zalāne, 20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ērenpreiss Original Latvijā un ārvalstu tirgos sevi pozicionē kā augstas klases pilsētas dizaina velosipēdu ražotāju.

Pieprasījuma dinamika dod pārliecību nenovirzīties no iesāktā kursa, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Velosipēdu dizaina izstrāde un prototipu veidošana notiek SIA Ērenpreiss Original darbnīcā, savukārt detaļas tiek meklētas ārpus Latvijas robežām. «80% no tām tiek veidotas pēc mūsu individuālā pasūtījuma un lielākoties tas notiek Taivānā. Šajā valstī esošās ražotnes velosipēdu industrijā atzītas par kvalitatīvākajām. Mūsu velosipēdu kvalitātes garants – komplektācija notiek šeit, Rīgā. Vērtējot velosipēda ražošanas izmaksas, puse ir mūsu ieguldītais darbs,» stāsta SIA Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss. Baltijas valstīs šo faktu, ka Ērenpreisa velosipēdu detaļas ražotas ārvalstīs, mēdzot uztvert saasināti, bet rietumos tas tiek pieņemts kā ierasta prakse. «Mūsu ambīcijas nākotnē ir ražot velosipēdu rāmjus tepat Latvijā. Tajā saskatu biznesa potenciālu, bet, lai būtu rentabli to darīt, ražošanas apjoms jāpalielina līdz četriem, pieciem tūkstošiem velosipēdu gadā. Līdz šādam ražošanas apjomam vēl jāattīstās,» viņš turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Aprīļa beigās Rīgā atvērs Ērenpreisa velo «ride-in» kafejnīcu

LETA, 24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa beigās Rīgā plānots atvērt veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original velo «ride-in» kafejnīcu, stāsta valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss.

Patlaban notiek labiekārtošanas darbi. Ērenpreisa velo «ride-in» būs vienlaikus arī pilna servisa veikals, kas iekļauj arī velosipēdu darbnīcu, kas atradīsies Tērbatas ielā 65. Kopējā platība būs 100 kvadrātmetri.

Ieguldīto investīciju apjoms patlaban vēl nav aprēķināts. «Tā kā šis ir ilgtermiņa projekts, visas ieguldāmās investīcijas vēl nevaram izmērīt. Mūsu galvenais uzsvars ir uz kvalitāti, līdz ar to investēsim tik, cik nepieciešams. Līdz šim esam ieguldījuši privātus līdzekļus, bet laika gaitā plānojam piesaistīt papildu investīcijas,» skaidro Ērenpreiss.

Viņš norāda, ka ar šo «ride-in» kafejnīcu-veikalu uzņēmums vēlas radīt nevis vienkārši veikalu, bet pilsētvides dzīvesveida kultūrpunktu - pulcēšanās vietu, kur notiks tematiski pasākumi, lekcijas, ar mērķi veicināt velo kultūras turpmāko attīstību Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien no plkst.17 darbu sāks veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original velokafejnīca, apstiprina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss.

Oficiālā atklāšana varētu notikt tuvāko nedēļu laikā.

Ērenpreisa velokafejnīca būs vienlaikus arī pilna servisa veikals, kas iekļauj arī velosipēdu darbnīcu. Tā atradīsies Tērbatas ielā 65. Kopējā velokafejnīcas platība būs 100 kvadrātmetri.

Ieguldīto investīciju apjoms patlaban vēl nav aprēķināts.

Pēc formas šī būs ride-in kafejnīca. Proti, ar šo kafejnīcu-veikalu uzņēmums vēlas radīt nevis vienkārši veikalu, bet pilsētvides dzīvesveida kultūrpunktu - pulcēšanās vietu, kur notiks tematiski pasākumi, lekcijas ar mērķi veicināt velo kultūras turpmāko attīstību Rīgā.

SIA Ērenpreiss Original dibināta 2010.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2845 eiro. Ērenpreiss Original īpašnieki ir Ērenpreiss - 25%, Viesturs Masteiko - 50% un Mārtiņš Kvēps - 25%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Ērenpreiss Original attīstības finansēšanai šodien, 8. jūnijā, saņēmis līdzekļus no riska kapitāla fonda ZGI Capital. Investīcijas tiks izmantotas jaunu velosipēdu modeļu ieviešanai tirgū, ražošanas attīstīšanai un eksporta tirgu paplašināšanai, informē uzņēmumā.

«Redzot pieaugošo interesi un pieprasījumu pēc jauniem modeļiem, mēs izstrādājām plašākam pircēju lokam paredzētu līniju par pieejamākām cenām. Pateicoties piesaistītajam finansējumam, jaunie modeļi tirdzniecībā parādīsies jau jūnijā,» informē uzņēmuma vadītājs Toms Ērenpreiss.

Abi jauno modeļu prototipi prezentēti izstādēs Berlīnē un Londonā, kur saņēma apmeklētāju simpātijas un vairumtirgotāju interesi.

Redzot straujo pieprasījuma kāpumu Latvijas tirgū, uzņēmuma vadība nolēmusi jūnijā atvērt vēl vienu velosipēdu veikalu Rīgā, Tērbatas ielā 65.

Ērenpreiss Original pamatdarbība ir velosipēdu ražošana, uzņēmums izveidojis plašu pārdošanas tīklu Latvijā un piecpadsmit eksporta valstīs. Ražotnē Čaka ielā 90 tiek piedāvāta arī senlaiku velosipēdu restaurācija, veloserviss un veikals.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss šonedēļ no 26.līdz 29.augustam piedalās lielākajā veloizstādē Eiropā Eurobike 2015 Vācijā, izrādot jaunos velosipēdus, informē uzņēmumā.

Eurobike 2015 velo izstāde – lielākais velosipēdu nozares notikums pasaulē, kur ik gadu satiekas visi nozīmīgākie nozares profesionāļi, lai izrādītu jaunumus un paveikto, kā arī lai uzlabotu un attīstītu savas biznesa iespējas.

Izstāde notiek Frīdrihshafenē, Vācijas dienvidos, kur izstāžu zāles nolūkiem ir pielāgots milzīgs izbijis aviokomplekss ar 12 hallēm un 100 000 m2 lielu teritoriju. Izstādē piedalās vairāk nekā 1500 dalībnieki un četru dienu garumā to apmeklē vairāk nekā 50 000 interesenti.

«Esam cītīgi strādājuši un radījuši jaunus velosipēdu modeļus, kurus esam priecīgi atrādīt arī Eiropā saviem esošajiem un topošajiem sadarbības partneriem. Piedalāmies izstādē ceturto gadu, un galvenajās lomās šeit ir mūsu jaunie Ērenpreiss pilsētas zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi un žubītes jeb Finch krāsainie dāmu velosipēdi, kuru dizainu augstu novērtējuši interesenti,» atzīst Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Papildināta ar FOTO - Noskaidroti inovatori un veiksmīgākie eksportētāji

Anda Asere, 05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 laureāti

Sešās kategorijās sadalītas balvas Latvijas uzņēmumiem, kas sasnieguši labus rezultātus jaunu un eksportspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē.

Šogad par eksporta čempionu atzīts a/s Olainfarm. Kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/vidējo komercsabiedrību grupā uzvarēja SIA Karavela. Otrajā vietā ierindojas a/s Sidrabe un trešajā – a/s Rīgas piena kombināts.

Par Eksportspējīgāko komersantu mazo komercsabiedrību grupā atzina SIA X Infotech. Otrajā vietā ir SIA Skan-Tooling, bet trešajā SIA Latgales Stabu konstrukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 otrajā kārtā izvirzīts 31 uzņēmums

Lelde Petrāne, 08.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 četrās kategorijās iesniegts 101 pieteikums no uzņēmumiem visā Latvijā. Noslēgusies konkursa pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana, un konkursa 2. kārtai ir izvirzīts 31 uzņēmums.

Saskaņā ar konkursa nolikumu, iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrajā kārtā ietilpst uzņēmumu apmeklējumi un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, kā arī intervijas ar uzņēmējiem.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/ vidējo komercsabiedrību grupā, apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti uzņēmumi:

• 66 NORTH BALTIC, SIA

• COMPAQPEAT, SIA

• KARAVELA, SIA

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss no 8. līdz 10. maijam piedalīsies Londonas pilsētvides velosipēdu izstādē Spin London, informē uzņēmumā.

Spin London jeb Londonas pilsētvides velo izstāde norisinās kopš 2013. gada, un katru gadu tā sevi piesaka arvien skaļāk – izstādes organizatori pārliecinoši sola, ka šis būs lielākais notikums tieši urbānās velo industrijas jomā Londonā šogad, pulcējot vairākus simtus velo nozares pārstāvju un zīmolu no visas pasaules.

«Līdzīga veida izstādēs piedalāmies jau vairākus gadus, piemēram, Vācijas izstādē Berliner Fahrradschau, šī būs mūsu pirmā pieredze Spin London, kas Ērenpreiss pilsētas velosipēdiem ir ļoti piemērota, jo esam nopietni strādājuši, lai radītu un prezentētu īpašus velosipēdus dinamiskai braukšanai tādā lielpilsētā, kā Londona,» stāsta Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss velosalona izveidē investējis 10 tūkstošus eiro, informē uzņēmuma pārstāve Ance Pudāne.

«Pēc jau divu kolekciju izlaišanas pasaulē un kopumā 5 gadu darba esam stipri strādājuši pie jaunu velosipēdu izstrādes un ražošanas, un esam papildinājuši savu kolekciju ar 4 jauniem velosipēdiem – mūsu tā sauktajiem pilsētas putniem – kungu un dāmu sudrabpelēkajiem Zvirbuļiem (angliski Sparrow) un citrona un tirkīza toņu dāmu velosipēdiem Žubītēm (Finch),» stāsta Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Ērenpreiss līdz ar jauna velosalona atklāšanu Tērbatas ielā, Rīgā no 18. jūnija piedāvās jaunos velosipēdus, kā arī jau esošo kolekciju. Velosalons būs arī kā krustpunkts un kultūras telpa – tajā plānots rīkot dažādus tematiskus pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ērenpreiss atklās velosalonu un prezentēs jaunos modeļus - Zvirbuļus un Žubītes

Dienas Bizness, 15.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo ceturtdien, 18. jūnijā Rīgā Tērbatas ielā 65 Ērenpreiss atklās savu jauno velosalonu - jaunu mājvietu īpaši izmeklētiem velosipēdiem un veloaksesuāriem, informē uzņēmumā.

Atklāšanā Ērenpreiss prezentēs arī savus jaunos kolekcijas velosipēdu modeļus - pilsētas putnus Sparrow un Finch jeb Zvirbuļus un Žubītes, kā arī kolekcijā atgriezīsies pierastie un pieprasītie melnie velosipēdi Tom un Greta.

No ceturtdienas Ērenpreiss velosalons būs atvērts ikvienam un tajā plānoti tematiski pasākumi.

Ērenpreiss ir Latvijas uzņēmums, kas kopš 2012. gada ražo un piedāvā jaunus un modernus pilsētas velosipēdus. Ērenpreiss ir vēsturiskās Gustava Ērenpreisa velosipēdu fabrikas idejas turpinātājs un aktīvs Latvijas velo kultūras attīstītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eksporta izcilības balvas The Red Jackets pasniegtas 25 eksporta zīmoliem

Dienas Bizness, 22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksporta atbalsta kustība The Red Jackets nosaukusi 25 labākos Latvijas eksporta zīmolus un desmit uzlecošās eksporta zvaigznes Rising Stars, informē kustības iniciatore, uzņēmuma GatewayBaltic vadītāja Inese Andersone.

«Latvijas ekonomikas izaugsmes dzinējspēks ir un arī turpmāk būs eksports. Veiksmīgs eksportētājs ir radošs uzņēmējs ar labu biznesa ideju, rūpīgi izstrādātu biznesa plānu, ambicioziem mērķiem un spēju tos sasniegt,» norāda Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Ringolds Beinarovičs.

2015.gadā tituls The Red Jackets un simboliskā sarkanā žakete piešķirta ABLV Bank, vēja tuneļu ražotājam Aerodium Technologies, koka palešu ražotājam Baltic Block, olu produkcijas ražotājam Balticovo, BTA, mēbeļu ražotājam Daiļrade Koks, IT uzņēmumam DPA, neatstarojošā stikla pārklājuma ražotājam Groglass, zivju pārstrādes uzņēmumam Karavela, siltumtehnikas ražotājam Komfort, kūdras ieguves ražotājam Laflora, Latfood, Lattelecom Technology, audumu ražotājam Mežroze, elektroniskās komunikācijas sistēmu ražotājam Mikrotīkls, otrreizējo izejvielu pārstrādes uzņēmumam Nordic Plast, minerālmēslu ražotājam NPK Expert, zāļu ražotājam Olainfarm, iepakojuma materiālu ražotājam Polipaks, putnu gaļas ražotājam Putnu fabrika Ķekava, piena pārstrādes uzņēmumam Rīgas Piena Kombināts, Rīgas Stradiņa universitātei, čarterkompānijai Smartlynx Airlines, kokapstrādes uzņēmumam Staļi, koka mēbeļu ražotājam Wenden Furniture.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas tev jāzina 20. oktobrī

Dienas Bizness, 20.10.2014

Latvijā.

Eksportspēja: Ar nišas produktu Eiropā

Akupresūras masāžas paklājiņu ražotājs SIA Advaita International lielāko daļu savas produkcijas pārdod Eiropā. Lasīt tālāk...

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ērenpreiss Original rada divus jaunus velo modeļus. Velosipēdi būšot modernāki, ar sportiskāku ģeometriju, ne tik klasiski kā līdzšinējie Ērenpreisa divriteņi.

Pēc izglītības Māris Plūme ir mūziķis, spēlē grupā Retro Limited, taču vairākas sezonas viņam sanācis strādāt sidra darītavās Eiropā. Viņš stāsta, ka Austrijā, piemēram, sidrs pēc garšas atšķiroties no angļu un franču sidra, vairāk atgādinot Riesling vīnu, un ko līdzīgu radīt Latvijā cenšas arī M. Plūme.

Vidējā gada alga, kādu Statoil, Norvēģijas naftas un gāzes gigants, maksā saviem darbiniekiem, ir 1 miljons kronu.

Pieteikumi šīm un citām aktuālajām ziņām - raksta galerijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Toms Ērenpreiss komentē koka velosipēdu biznesa ideju

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā šodien vēsta laikraksts Dienas Bizness, Martins Zemītis biznesā pārvērtis koka velosipēdu ideju.

Šobrīd uzņēmumam jau izdevies pārdot 35 divriteņus, neraugoties uz iespaidīgo cenu – ap trim tūkst. eiro.

Koka velosipēdu ideju komentē Toms Ērenpreiss, velosipēdu darbnīcas Ērenpreiss dibinātājs un vadītājs:

«Biznesa ideju uztveru diezgan pozitīvi. Viņiem ir sava niša pietiekami ekskluzīvā līmenī. Pētot pasaules tirgu, redzams diezgan liels potenciāls. Zinu arī to, ka šim uzņēmumam ir ļoti profesionāla pieeja pārdošanā, līdz ar to uzskatu, ka tas dos rezultātu. Runājot par velosipēda cenu, atbilde ir tieši luksus, premium produktu segmentā. Ja cilvēki ir gatavi maksāt astronomiskas summas par lidojošiem, peldošiem un braucošiem spēkratiem, tad kādēļ gan ne par velosipēdiem? Pašam arī, izbraucot ar koka velosipēdu, bija līdzīgas sajūtas, kā braucot ar karbona divriteni. Karbona velosipēdi nereti maksā desmitiem tūkstošus eiro. Viņu darbībā ir liels fokuss uz individuālo pircēju. Reakcija uz produktu bieži vien ir līdzīga tai, kādu raisa Ērenpreiss velosipēdi – ir cilvēki, kuri apgalvo, ka ir ļoti dārgi, tomēr pārdošanas rādītāji liecina par pretējo.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Azartspēļu rīkotāji gatavi ar Rīgas pašvaldību tiesāties Eiropas līmenī

LETA, 14.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Rīgas pašvaldības lēmumu Rīgas vēsturiskajā centrā aizliegt 42 azartspēļu zāles azartspēļu rīkotāji ir gatavi ar pašvaldību tiesāties līdz pat Eiropas tiesu līmenim, šodien Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejā paziņoja Latvijas Spēļu biznesa asociācijas (LSBA) vadītājs Ģirts Ludeks.

Komitejas sēdē 14.jūnijā atkal tika spriests par turpmāko azartspēļu likteni Rīgā. Tā kā pērn rudenī Rīgas dome jau pieņēma lēmumu par 42 spēļu zāļu likvidēšanu Rīgas vēsturiskajā centrā, ziņojumu sāka domes Juridiskās pārvaldes vadītājs Jānis Liepiņš. Viņš pastāstīja, ka patlaban tiesā atrodas 40 lietas pret pašvaldību, kas saistītas ar šo lēmumu. «Divas lietas ir apvienotas un viena izbeigta pēc paša iesniedzēja lēmuma. Pirmajā instancē ir izskatītas jau 25 lietas un 13 no tām spriedumi ir par labu pašvaldībai. Sešas lietas ir nonākušas līdz apgabaltiesai,» sacīja Liepiņš.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Ilze Purmale pastāstīja, ka patlaban pēc objekta statusa un atrašanās vietas atbilstošas Rīgas teritorijas plānojumam no 2006.-2018.gadam ir 108 spēļu zāles. 93 no tām atbilst objekta statusam, bet 15 esošās zāles jau tagad neatbilst objekta statusam. Taču balstoties uz pirmo Rīgas teritorijas plānojuma līdz 2030.gadam redakciju, nākotnē atbilstošas būs vien 36 zāles, jo jaunajā plānojumā spēļu zāles būs atļauts izvietot tikai jauktas apbūves centra teritorijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Biznesa vieta: Tērbatas iela

Linda Zalāne, 09.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šarmanta, gaumīga un pilsētnieciski mierīga. Tā Tērbatas ielu raksturo DB aptaujātie uzņēmēji

Tērbatas iela vēsturiski ir viena no iecienītākajām tirdzniecības ielām Rīgā, taču aktivitāte savulaik aprāvās aptuveni krustojumā ar Ģertrūdes ielu, taču tieši pēdējos gados lielāka rosība manāma arī tālākajos kvartālos, līdz pat Matīsa ielai.

Vienā no Tērbatas un Stabu ielas stūriem atrodas koncepta veikals Paviljons, kura specializācija ir Latvijā radītu modes preču tirdzniecība. Ieejot tajā, rodas sajūta, ka tas pošas uz citu vietu, jo latviešu dizaineru apģērbus un aksesuārus tur vairs nemana. Paviljona īpašniece Elīza Ceske-Feldmane DB nomierina, sakot, ka šādas ekstremālas pārmaiņas ir tikai uz divām dienām, kad veikalā ir izvietota modes mākslinieka Bruno Birmaņa Nepieradināto relikviju izstāde. Veikalā ik pa brīdim tiek rīkotas dizaineru prezentācijas, bet tik vērienīgas pārmaiņas notikušas pirmo reizi. «Pirms trīs ar pus gadiem Tērbatas ielā atvērām PopUp veikalu, kas darbojās divas nedēļas pirms Ziemassvētkiem. Tas bija izmēģinājuma periods, lai, daudz neieguldot, saprastu, vai šāds veikala modelis būtu dzīvotspējīgs, kādi cilvēki apgrozās šajā rajonā. Secinājām, ka tā ir mūsu auditorija, un pēc tam tapa arī šis – lielāks veikals,» stāsta E. Ceske-Feldmane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ērenpreisa riteņu darbnīca izgatavojusi pirmos korporatīvos divriteņus

Lelde Petrāne, 27.05.2014

Ērenpreiss valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss (no kreisās) un Laima valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu fabrikas Laima darbinieki saņēmuši Latvijas velosipēdu uzņēmuma Ērenpreiss izgatavotos 15 riteņus, lai turpmāk varētu pārvietoties pilsētā.

Riteņi izgatavoti pēc saldumu fabrikas pasūtījuma. Ērenpreisa riteņu darbnīcā veidoti to rasējumi, lai rāmis būtu pēc iespējas vieglāks, riteņiem ir ādas sēdeklīši un rokturi, riteņi aprīkoti ar diožu gaismām. To dizainā izmantota Laimas identitāte.

Toms Ērenpreiss, Ērenpreisa riteņu darbnīcas vadītājs, stāsta: «Šie ir pirmie korporatīvie riteņi, ko izgatavojusi Ērenpreisa riteņu darbnīca.»

Savukārt, Rolands Gulbis, AS Laima valdes priekšsēdētājs, informē arī par ražošanas plāniem. Šogad - vasaras periodā - tiks pilnveidota ražotne Miera ielā. Ražošanas iekārtu rekonstrukcijai un energoefektivitātes uzlabošanai akciju sabiedrība Laima izmantos Latvijas valsts piedāvātās iespējas, ko sniedz līdzekļi no emisiju kvotu tirdzniecības saskaņā ar Kioto protokolu. Projekta mērķis ir veikt ieguldījumus vides aizsardzībā, kas ļauj samazināt siltuma zudumus un atgūt neizmantoto enerģiju. Projekta kopējās izmaksas 687 tūkstoši EUR, no tiem Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzfinansējums būs 45% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan ar zīmolu "Vivi" strādājošais Latvijas pasažieru vilcienu operators "Pasažieru vilciens", gan ar zīmolu "Elron" strādājošais Igaunijas pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid" ir ieinteresēti sākt satiksmi starp Rīgu un Tartu, raksta Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR portāls.

Tas vēsta, ka "Elron" satiksmi šajā maršrutā varētu sākt šā gada otrajā pusē.

Portāls arī norāda, ka joprojām spēkā ir arī Latvijas piedāvājums, kas sola satiksmi šajā maršrutā sākt drīzāk un lētāk.

Latvija jau sen piedāvājusi ar saviem vilcieniem organizēt vilcienu satiksmi maršrutā Rīga-Tartu par 250 000 eiro gadā, taču Igaunijas lēmumu pieņēmēji norādījuši, ka šim dzelzceļa savienojumam neesot naudas un pēc tā neesot vajadzības, raksta ERR.

"Mēs neesam saņēmuši nekādu atbildi," ERR citē "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētāja Rodžera Jāņa Griguļa teikto.

"Pirms [sava] piedāvājuma iesniegšanas mēs rūpīgi strādājām. Mēs esam veikuši visus pasākumus no savas puses, mūsu vilcieni pat ir aprīkoti ar nepieciešamajiem radio raidītājiem starptautiskajiem savienojumiem," sacījis Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz vasarai, kad Tartu notiks plašākie Eiropas Kultūras galvaspilsētas programmas pasākumi, pasažieru vilcienu satiksmi starp Rīgu un Tartu nav iespējams nodrošināt, un, kā apgalvo Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", tādu maršrutu var izveidot ne agrāk kā rudenī, vēsta reģionālais laikraksts "Tartu Postimees".

Pasažieru vilcienu satiksmes starp Tartu un Rīgu nodrošināšana drīzumā nav iespējama, lai gan Igaunijas Klimata ministrija šim mērķim piešķīrusi 300 000 eiro.

"Elron" valdes loceklis Merts Ērenpreiss norādīja, ka ierasti vilcienu kursēšanas grafiki tiek sagatavoti ilgam laikam uz priekšu. Lai varētu sākt satiksmi starp Tartu un Rīgu, "Elron" izmantotie vilcieni "Stadler Flirt" ir jāsertificē darbībai Latvijā. To veic ar Eiropas Dzelzceļa aģentūras starpniecību. Latvijā jāveic arī vilcienu izmēģinājuma braucieni.

Otrs jautājums ir par tāda maršruta darbības modeli, piemēram, vai Igaunijas mašīnists var vadīt vilcienu bez Latvijas mašīnista atrašanās blakus. "Elron" maršruta izveidē ir jāsadarbojas ar Latvijas pasažieru vilcienu operatorkompāniju "Pasažieru vilciens", kas strādā ar zīmolu "Vivi", raksta "Tartu Postimees".

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Kalnciema iela - skaista no vaiga un visiem zināma

Linda Zalāne, 24.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kalnciema ielu nereti dēvē par galvaspilsētas vizītkarti – pa to no lidostas ierodas Rīgas viesi. Biznesam liels pluss ir ielas atpazīstamība un aktīvā transporta plūsma, atzīst uzņēmēji.

«Kalnciema iela ir tik atpazīstama kā Brīvības piemineklis. Šeit ir dzīva satiksme – tas attiecas gan uz auto, gan sabiedrisko transportu. Tomēr, atrodoties blakus vienai no Rīgas maģistrālēm, jārēķinās ar nelielu skaļumu un putekļiem. Skatlogi jāmazgā biežāk,» atzīst Dr. Mauriņa vēnu centra vadītājs Ģirts Mauriņš. Uzņēmums šeit durvis vēris pirms četriem gadiem. Atjaunotajā koka ēkā iepriekš atradās Erenpreiss velosipēdu darbnīca.

Tāpat ielai par labu nākusi Kalnciema kvartālā notiekošā rosība, kas ielu esot atdzīvinājusi. Vairāk lasiet piektdienas, 24. janvāra, laikrakstā Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2.oktobra līdz 4.oktobrim Ķīpsalā norisinās Rīgas starptautiskā dizaina izstāde Design Isle 2015. Izstāde notiek jau trešo gadu un šogad pulcē vairāk nekā 190 dizainerus no visas Baltijas, informē rīkotāji.

Izstādē var aplūkot gan ierastās lietas, gan iepazīt inovatīvus dizaina risinājumus.

Sākot ar 2015.gadu, izstādē Design Isle īpaša uzmanība tiks pievērsta kādai noteiktai tēmai, un šī gada lielā tēma ir velosipēds. Šogad izstādē galvenā loma tiks piešķirta velodizainam, un apmeklētājiem būs iespēja novērtēt jaunākos uzņēmumu Ērenpreiss, Hopp, Krupis Vello, Pegeout dizaina velosipēdu modeļus.

Vienlaikus ar dizaina izstādi notiks starptautiskā mēbeļu, interjera un apgaismojuma izstāde Baltic Furniture 2015, kurā nozīmīgākie Baltijas ražotāji un tirgotāji prezentēs jaunākās mājas un biroja mēbeļu kolekcijas, plašu mēbeļu furnitūras klāstu, modernus gaismas ķermeņus un stilīgus interjera priekšmetus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes ārkārtas sēdē otrdien Rīgas brīvostas pārvaldes valdē ievēlēti galvaspilsētas mērs Oļegs Burovs (GKR) un deputāts Sandris Bergmanis (GKR).

«Par» abu pārstāvju ievēlēšanu nobalsoja 35 domnieki. Savukārt opozīcija asi kritizēja plānotās izmaiņas brīvostas valdē.

Kā ziņotājs sēdē bija uzaicināts Juridiskās pārvaldes vadītājs Jānis Liepiņš, bet deputāts Vilnis Ķirsis (V) rosināja iztaujāt tieši abus kandidātus, norādot, ka nevar atbalstīt pārstāvjus, nemaz nezinot, kādi ir viņu plāni.

Liepiņš sacīja, ka domes reglaments nosaka, ka jautājumu jāuzdod ziņotājam, taču atzina, ka ir bijuši precedenti, kad iztaujātas arī privātpersonas.

Ķirsis norādīja, ka abiem kandidātiem noteikti nebūtu jābaidās no jautājumiem, ja reiz ir atbilstoši šim amatam, pēc kā Burovs izsludināja pārtraukumu un sasauca apspriesties visu frakciju vadītājus. Pēc pārtraukuma Burovs Ķirša lūgumu akceptēja.

Komentāri

Pievienot komentāru