Transports un loģistika

ES apstiprina kompensāciju izmaksas lidsabiedrību pasažieriem

Aivars Mackevics [email protected], 09.07.2003

Jaunākais izdevums

Eiropas Savienības parlaments ir apstiprinājis otrajā likumprojekta lasījumā jaunos noteikumus par kompensāciju izmaksām lidsabiedrību pasažieriem. Būtībā runa ir par tiem pasažieriem, kuri ir iegādājušies lidojumu biļeti, bet lidojums tiek atcelts vai arī viņa vieta ir divreiz pārdota. Proti, lidsabiedrība praksē sastopamajiem gadījumiem, kad pārdoto vietu skaits pārsniedz reālo vietu skaitu lidmašīnas salonā. Tātad, īso lidojumu pasažieri - līdz 1 000 km saņems atlīdzību 250 eiro apmērā, bet vidējo attālumu maršrutos – 400 eiro. Par nenotikušu lidojumu 3 500 km attālumā un vairāk – 600 eiro. Dokumentā ir paredzēts arī, ka lidsabiedrībām ir jānodrošina pasažieri ar ēdienu un dzērieniem, ja sanāk aizkavēties lidostā lidsabiedrības vainas dēļ, bet ilgākas gaidīšanas rezultāti pasažieri jānodrošina ar viesnīcas pakalpojumiem. Jaunais likums attiecas uz tiem lidojumiem, kas tiek veikti no ES dalībvalstīm vai arī tiek lidots uz ES no trešās valsts ar lidmašīnu, kas pieder Eiropas pārvadātājiem. Avots: Travel

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas tūrismam būs jāmainās

Aivars Mackevics [email protected], 11.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrismā tiek aktīvi diskutēts par zemo izmaksu lidsabiedrību piesaistīšanas lietderību mūsu ceļotāju apkalpošanai. Šo diskusiju pavada divi aspekti, proti, pirmkārt, tūrisma firmas baidās zaudēt savus līdzšinējos partnerus, kuru komisijas maksas ir garantējušas tūrisma firmām stabilus ienākumus un otrkārt, naktsmītnēm rodas iespēja paplašināt savu biznesu no tiešajiem lidojumiem bez tūrisma firmu starpniecības. Jārada jauns biznesa modelis Zemo izmaksu lidsabiedrības akcentēti izmanto tiešā mārketinga priekšrocības, pārdodot lidojuma biļetes bez starpniekiem internetā. Arī viesnīcas aizvien biežāk sāk izmantot šo mārketinga veidu, tādā veidā atstājot tūrisma aģentūras bez ierastajiem ienākumiem. Plašu rezonansi Rietumeiropā ir izpelnījies lidsabiedrības Lufthansa paziņojums par nulles komisijas maksas ieviešanu no 1. septembra. Tas ir radījis lavīnveida efektu, un arī citas tradicionālās lidsabiedrības kā KLM, Alitalia, SAS vai AUA steigšus cenšas paziņot par jaunajiem pakalpojumu apmaksas noteikumiem. Šie paziņojumi tūrisma firmas nostāda diezgan neizdevīgā pozīcijā, jo ierastais biznesa modelis ir zaudējis savu nozīmi. Daudzu tūrisma biroju darbība ir apdraudēta, jo tagad katrai ceļojumu aģentūrai būs pašai jānosaka sava pakalpojuma cena. Tas nozīmē, ka tūrisma firmām būs jārod jauni menedžmenta risinājumi, lai patērētājs būtu gatavs par pakalpojumu piemaksāt. Pēdējo gadu tendences ASV un Rietumeiropā parāda, ka ceļojumu biroju skaits strauji samazinās, jo standartizēto tūrisma produktu pārdošanu pārņem virtuālie ceļojumu biroji, piemēram, Travel24.com, Expedia.com, L’tour.de un citi. Līdz ar to tūrisma firmas meklē glābiņu ciešākā kooperācijā, attīstot jaunus pakalpojumus. “Smarttūrisms” iekaro Eiropu Zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumi Rietumeiropā ir kļuvuši par ikdienišķu pakalpojumu, kurus labprāt izmanto ne tikai studenti, atpūtnieki un karalisko dzimtu pārstāvji, bet arī mazo un vidējo uzņēmumu darījumu cilvēki. Tūrisma eksperti norāda, ka tradicionālās lidsabiedrības saglabā savu tirgus daļu starpkontinentālajos lidojumos un kvalitātes pakalpojumos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības veiksmīgi attīsta savu biznesu Eiropas iekšzemes tirgū. Tradicionālās lidsabiedrības notur savas pozīcijas lielpilsētu lidlaukos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības investē reģionālajās lidostās. Rietumeiropā ir kļuvis moderns tā saucamais “smarttūrisms”, kur ceļotājs lēti nokļūst atpūtas vai darījumu vietā un ietaupīto naudu investē augstākas klases naktsmītnē vai restorānā. Eiropas lidojumu tirgū pašlaik norisinās īsta cīņa par pasažieriem, taču Latvijas gaisa satiksmes tirgū būtiskas cenu izmaiņas lidsabiedrību piedāvājumos vēl līdz šim nav piedzīvotas. Naktsmītnes pieprasa vairāk tūristu Latvijas naktsmītņu tirgus ik gadu palielinās un jo sevišķi reģionos, piemēram, Kurzemē vidēji ik gadus nāk klāt 20 jaunas viesnīcas vai viesu mājas. Tas palielina konkurenci un tāpēc Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija ļoti pozitīvi atbalsta zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšanu Latvijā, jo tas palielinātu apmeklētāju un nakšņotāju skaitu mūsu valstī. Piemēram, Skandināvijā pēc zemo izmaksas lidsabiedrību ienākšanas tirgū ir ievērojami pieaudzis pilsēttūrisms. Jāattīsta kompetence Latvijas tūrisma firmas saglabā augstu kompetenci ienākošā tūrismā biznesa viesu apkalpošanā, taču maz ir strādāts pie atpūtas ceļotāju apkalpošanas, kuri ierodas Latvijā kā lidsabiedrību klienti. Lietuva šajā jomā ir galvastiesu pārāka, jo jau vairākus gadus apkalpo čarterlidojumus no Vācijas. Liela nozīme šajā procesā ir arī tūrisma informācijas centru profesionalitātei, kurai būtu pēdējais laiks pāriet jaunā kvalitātē, proti, no pasīvās informēšanas uz aktīvu vietējo tūrisma produktu tirdzniecību. Šādā veidā atbalstot mazos uzņēmumus mārketinga aktivitātēs, jo lielajiem tūroperatoriem ar tik maziem uzņēmumiem sadarbība nav izdevīga. Rīga vai Jelgava Zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšana Latvijā var radīt labvēlīgu biznesa vidi tieši reģionālā tūrisma attīstībai un veicināt, ka

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: airBaltic sistemātiski nemaksā kompensācijas

Anita Kantāne - DB galvenās redaktores vietniece, 30.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompensāciju nemaksāšana par atceltiem avioreisiem ir kā dadzis acīs lidsabiedrību publiskajā tēlā. Atcelti lidojumi ir jebkurai kompānijai, taču Dienas Biznesa redzelokā ir nonācis mūsu pašu airBaltic kārtējais darvas piliens nacionālās lidsabiedrības veiksmes stāstā.

Pie laikraksta vērsās kāds pasažieris, kuram kompānija atteicās izmaksāt kompensāciju. Tapa publikācija, un saņēmām vēl kāda pasažiera pieredzes stāstu un ieteikumu visiem pārējiem pakalpojuma saņēmējiem. Pasažiera novērojums – airBaltic masveidā un sistemātiski nemaksā kompensācijas. Taču ir iespēja saņemt Eiropas Savienības regulā paredzēto kompensāciju. «Ir jātiesājas,» iesaka pasažieris, kurš izmantoja kādu starpniekkompāniju aviokompensāciju piedzīšanas lietās. Rezultāts – gandarījums par tiesas lēmumu, kas bija pasažiera pusē. Ar to gandarījuma sajūta nebeidzās.

Neilgi pēc tiesas lēmuma tieši tajā pašā maršrutā atkal nenotika reiss, un uzvarētā tiesa bija pamats, lai cerētu, ka šī pati starpniekkompānija atkal panāks vēlamo rezultātu jau citam klientam. Taču tik vienkārši viss nenotika. Reisa atcelšanas iemesls bija klasiskais – tehnisks defekts. Sekoja pasažiera sarakste ar kompāniju airBaltic, kura paziņoja, ka kompensāciju nemaksās, norakstot to uz tehnisko defektu. Nākamajā etapā airBaltic vēstuli jau sūtīja tā pati starpniekkompānija kompensāciju lietās, un airBaltic savu nostāju mainīja. Klientam bez tiesāšanās kontā tika ieskaitīta nauda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Tiesā pret airBaltic prasa izmaksāt kompensācijas 385 pasažieriem

Lelde Petrāne, Žanete Hāka, 05.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop», pamatojoties uz ES regulu 261/2004, pērn iesūdzēja tiesā aviokompāniju «airBaltic», pieprasot izmaksāt lidojumu kompensācijas 385 pasažieriem par kavētu, atceltu vai virspārdotu lidojumu.

«Pēc garas un smagas cīņas Lietuvas tiesā, panākta vienošanās, ka «airBaltic» izmaksās pieprasīto kompensāciju summu aptuveni 120 tūkstošu eiro apmērā,» teikts Skycop paziņojumā.

Tiesa gan, «airBaltic» atsevišķā paziņojumā šos apgalvojumus noraida, uzsverot, ka pašlaik uzņēmums uzsācis izlīguma sarunas, kuru ietvaros izlīgumi tiks slēgti katrā individuālajā gadījumā atsevišķi.

«Šajā procesā tiks vērtēts, vai kompensācija pasažieriem būtu jāizmaksā atbilstoši Regulai 261/2004, kā arī, vai Skycop procesa laikā iesniegs atbilstošus procesuālos dokumentus. Pirms tiesas kompensācijas Skycop klientiem netika izmaksātas gadījumos, kad Skycop prasītais kompensācijas apmērs nebija atbilstošs Regulas 261/2004 noteikumiem, vai arī Skycop nesniedza atbilstošus dokumentus, lai būtu iespējams pārliecināties par viņu pārstāvības tiesībām,» norāda «airBaltic».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas lidsabiedrību pasažieriem neizmaksāto kompensāciju apjoms varētu būt ap 5-7 miljardiem eiro

LETA, 22.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrību pasažieriem neizmaksāto kompensāciju apjoms varētu būt ap 5-7 miljardiem eiro, intervijā aģentūrai LETA norādīja Lietuvas uzņēmuma, kas nodarbojas ar aviopasažieru tiesību aizstāvību, Skycop izpilddirektors Marjus Stonkus.

Viņš atzīmēja, ka caur Eiropu ik gadu lido 900 miljoni cilvēku, taču tikai aptuveni 1% no viņiem ir tiesīgi uz kompensācijām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai Nr. 261/2004, kas paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgstošu kavēšanos noteiktajam. «Pārvēršot to naudas izteiksmē, skaitļi ir iespaidīgi. Vidējā kompensācija ir 400 eiro, tātad ik gadu tas 3,6 miljardu eiro tirgus. Turklāt kompensācijas var pieprasīt arī par iepriekšējos gados nenotikušiem, kavētiem lidojumiem, attiecīgi kompensāciju tirgus ir krietni lielāks. Protams, to nevar noteikt precīzi, taču, aptuvenais neizmaksāto kompensāciju apjoms šobrīd varētu būt 5-7 miljardi eiro. Līdz ar to skaidrs, kāpēc aviokompānijas vilcinās maksāt kompensācijas, runa ir par ļoti lieliem naudas apjomiem,» sacīja Stonkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības cīnās par darījumu ceļotājiem

Aivars Mackevics [email protected], 10.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību alianse Oneworld rīko akciju, kuras ietvaros tiks piedāvāts 15 000 uzņēmumiem Vācijā cenu samazinājums par 40% biznesa ceļotāju lidojumiem. Šīs akcijas mērķis ir piesaistīt darījumu klientus kā arī ar cenu samazinājumiem pārvilināt pie sevis, piemēram, lidsabiedrības Lufthansa pasažierus. Lidsabiedrību aliansē Oneworld ietilpst British Airways, American Airlines, Iberia, Aer Lingus, Finnair un Lan-Chile. Tiek plānots turpināt šādu akciju arī Francijā un Itālijā. Šāda agresīva cenu konkurences cīņa starp lidsabiedrībām nespēj ilgstoši piesaistīt firmu pārstāvjus tikai vienai lidsabiedrībai. Ikvienai lidsabiedrībai darījumu ceļotāji ir ļoti interesanta mērķa auditorija, jo tie maksā ne tikai dārgāku cenu par biznesa klases biļetēm, bet arī visbiežāk izmanto lidsabiedrību pakalpojumus. Īpaši pastiprinājusies ir lēto lidsabiedrību konkurence tradicionālajām lidsabiedrībām. Piemēram, lidsabiedrība Germanwings jau ir noslēgusi ar 146 uzņēmumiem speciālus līgumus, kas paredz atlaides lidojumiem no Ķelnes/Bonnas lidostas. Arī lidsabiedrība Air Berlin piedāvā elastīgus tarifus, kas domāti speciāli darījumu ceļotājiem. Akcija, ko aizsākusi britu lidsabiedrība British Airways ir patlaban lidsabiedrību alianses Oneworld intensīvākais darījumu klientu piesaistes solis. Līdztekus arī franču lidsabiedrība Air France pastiprina savu darbību Vācijas tirgū. Pagājušajā gadā franču lidsabiedrība veiksmīgi palielināja savu apgrozījumu par 30% tieši Vācijas biznesa klientu vidū. Franču lidsabiedrības speciālā programma “Voyageur Rewards” dod atlaides līdz 15% lidojumiem biznesa klasē. Vācijas lielākai lidsabiedrībai Lufthansa nākas stāties pretī šiem agresīvajiem citu lidsabiedrību cenu piedāvājumiem. Lufthansa patlaban piedāvā saviem klientiem uzlabotu biznesa klases komfortu un ekskluzīvus lidostas terminālus kā arī plāno visu savu tālo lidojumu floti aprīkot ar interneta pieslēgumu. Bez tam jau darījumu ceļotāji, kas lido uz Dienvidāfriku un ASV var izjust izmaksu samazinājumus līdz pat 50% salīdzinājumā ar regulārajiem cenu tarifiem. Iemesli lidojumu biļešu izmaksu samazināšanai: · Lielākai daļai uzņēmumu sakarā ar tautsaimnieciskās attīstības lejupslīdi ir jāietur taupības kurss un līdz ar to daudzi darījumu ceļojumi tiek atcelti. Uzņēmumi tagad aizvien biežāk iegādājas ekonomiskās klases lidojumu biļetes ierasto biznesa klases vietā. · Lidojumu tirgus ir piesātināts un ievērojami paplašinās lēto lidojumu lidsabiedrību piedāvājumi. · Lidsabiedrības, pirms lidot ar tukšām lidmašīnām, tomēr izlemj labāk samazināt biļešu cenas (tagad arī darījumu ceļotājiem) un palielināt lidmašīnu noslogojumu. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stāsies spēkā maksa airBaltic pasažieriem, kuri izmantos personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, aviokompānijas airBaltic pasažieriem jārēķinās ar izmaiņām.

Kā iepriekš skaidroja, Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Skyteam» uzņem savās rindās vienlaicīgi trīs lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 15.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 15. septembra lidsabiedrības KLM, Northwest un Continental Airlines oficiāli kļūst par lidsabiedrību savienības Skyteam dalībniecēm. Visas iepriekš minētās lidsabiedrības kādu laiku tika apsvērušas iespēju dibināt ceturto pasaules lidsabiedrību savienību Wings, taču izšķirošs pagrieziena punkts kļuva lidsabiedrību Air France un KLM apvienošanās. Tagad lidsabiedrību savienība Skyteam piedāvā pasažieriem papildus desmit jaunas bāzes lidostas un 141 lidojumu mērķa vietas. Jāatzīmē, ka lidsabiedrību savienībā ietilpst arī tāgad lidsabiedrības kā Aeromexico, Air France, Alitalia, CSA, Delta un Korean. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic ieviesīs maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne, 24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic «ievieš plašus uzlabojumus interneta un mobilās reģistrācijas sistēmā», liecina kompānijas izplatītais paziņojums medijiem.

Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors, skaidro: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviopasažieriem Eiropas Savienībā ir noteiktas tiesības gadījumos, ja tiek atcelti reisi, vai arī tie kavējas. Šīs tiesības attiecas uz regulārajiem reisiem, čārterreisiem un uz zemo cenu aviokompānijām.

Reisa atcelšanas gadījumā, pasažieriem pienākas finansiāla kompensācija. Tomēr tā nepienākas gadījumos, kad lidojums ir atcelts ārkārtēju apstākļu dēļ, kā arī, ja par reisa atcelšanu ir ticis paziņots 14 dienas pirms izlidošanas. Kompensāciju neizmaksā arī tad, ja maršruts mainīts bez lielām atkāpēm no sākotnēji paredzētā laika.

Kā Db.lv apstiprināja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), pasažieriem ir iespējas saņemt gan finansiālu kompensāciju, gan biļetes cenas atmaksāšanu gadījumā, ja aviokompānija nav sniegusi laicīgu paziņojumu par reisu atcelšanu (14 dienas) vai nav notikuši ārkārtēji apstākļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air France» apvienojas ar «KLM»

Aivars Mackevics [email protected], 30.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien par savu apvienošanos ir paziņojušas franču lidsabiedrība Air France un nīderlandiešu lidsabiedrība KLM. Jaunā grupa startēs zem Air France-KLM vārda un būs pēc apgrozījuma vadošā pasaules gaisa satiksmes tirgū. Abas lidsabiedrības ir vienojušās par savu akciju savstarpējo apmaiņu un cer, ka tiks veiktas visas nepieciešamās transakcijas jau tuvāko nedēļu laikā. Līguma parakstīšana ir paredzēta šī gada 15. oktobrī. Ar abu lidsabiedrību apvienošanos tiks stiprināta Sky Team lidsabiedrību savienība, kas kļūs tagad par otro lielāko pasaules lidsabiedrību aliansi. Jaunās lidsabiedrību grupas 81% akciju piederēs frančiem, bet KLM – 19%. Francijas valsts, kurai iepriekš piederēja 54% Air France akciju, tagad būs 44% akciju īpašniece. Jauno lidsabiedrību grupu pagaidām vadīs Air France šefs Jean-Cyril Spinetta. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Skyteam» piešķir četrām lidsabiedrībām asociēto biedru statusu

Aivars Mackevics [email protected], 10.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Skyteam ar četrām lidsabiedrībām uzsāk jaunu programmu. Sākumā šīm lidsabiedrībām tiek piešķirts asociēto lidsabiedrību statuss un tām ir pieeja lielai daļai Skyteam lidojumu tīkla. Tajā pašā laikā, lai šīs integrācijas process noritētu veiksmīgi, Skyteam lidsabiedrības-dalībnieces piedalās kā sponsori. Patlaban asociēto lidsabiedrību statusu ir ieguvušas lidsabiedrības Air Europa ar lidsabiedrību Air France kā sponsoru, Copa Airlines ar lidsabiedrību Continental kā sponsoru, Kenya Airways ar KLM kā sponsoru un lidsabiedrība Tarom, ko sponsorēs Alitalia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic pagarina pašapkalpošanās reģistrācijas periodu

Lelde Petrāne, 21.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija airBaltic ir ieviesusi papildu uzlabojumus savā pašapkalpošanās reģistrācijas sistēmā, nodrošinot tās pieejamību 72 stundas pirms paredzētā lidojuma iepriekšējo 36 stundu vietā.

Kopš šā gada 1.februāra airBaltic ieviesa izmaiņas interneta un mobilās reģistrācijas sistēmā. Tā, piemēram, reģistrācija internetā ir pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas iepriekšējo divu stundu vietā.

Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamā bagāža, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Visiem pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā, šis pakalpojums tagad tiek piedāvāts par 7 LVL (10 EUR).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas nacionālās aviokompānijas «LOT Polish Airlines» darbinieki otrdien, 1. maijā uzsāks streiku, kas tuvākajās dienās var būtiski ietekmēt aviosatiksmi reģionā - ieplānotie reisi starp Varšavas Šopēna lidostu un Baltijas valstīm var kavēties vai tikt atcelti, informē lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop».

«Skycop» vērš avioceļotāju uzmanību iespējamiem traucējumiem un aicina laikus iepazīties ar savām tiesībām, un būt gataviem iespējamām izmaiņām ceļojuma plānos.

Lielākajā riska zonā šobrīd ir lidojumi maršrutos Rīga – Varšava, Viļņa – Varšava un Tallina – Varšava, tāpat plānotais streiks ietekmēs arī ceļotājus, kam Polijā paredzēta pārsēšanās lidojumam uz citu galamērķi.

«LOT Polish Airlines» streiks ir klasificējams kā iepriekš plānots, tādēļ aviopasažieri, kuru reisi kavēsies vai tiks atcelti, nevarēs pieprasīt kompensāciju par sagādātajām neērtībām. Neraugoties uz to, aviokompānijām, balstoties uz Eiropas Savienības likumdošanu, ir pienākums nodrošināt aviopasažieriem pirmās nepieciešamības preces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kompensācijas konkurences upuriem

, 03.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija ir publicējusi Balto grāmatu, ierosinot jaunu sistēmu saistībā ar kompensācijām patērētājiem un uzņēmējiem, kas cietuši pretmonopola politikas pārkāpumu rezultātā (tajos gadījumos, kad nav ievēroti EK līguma noteikumi par uzņēmējdarbības ierobežošanu un dominējoša stāvokļa tirgū ļaunprātīgu izmantošanu), informē Eiropas konkurences padome.

Pašlaik vairumā ES dalībvalstu pastāv ievērojami šķēršļi, kas attur patērētājus un uzņēmumus individuālā kārtā prasīt tiesā kompensāciju par kaitējumu, kas tiem radies pretmonopola noteikumu neievērošanas dēļ. Baltajā grāmatā iekļauti priekšlikumi, lai padarītu cietušo iesniegtās kaitējumu kompensēšanas prasības efektīvākas, vienlaikus ievērojot Eiropas tiesību sistēmas un tradīcijas. Komisijas ierosinātās sistēmas pamatā ir princips, ka nodarītie kaitējumi ir jākompensē tikai vienreiz. Pārējie būtiskākie Baltajā grāmatā iekļautie ierosinājumi attiecas uz kolektīvām prasībām, pierādījumu izpaušanu un konkurences iestāžu pieņemto galīgo lēmumu pierādījuma spēku saistībā ar vēlākām prasībām par kaitējuma kompensāciju. Ierosinājumos vienādā mērā ir ņemtas vērā gan prasības iesniedzēja, gan atbildētāja tiesības un pienākumi. Vienlaikus ierosinājumos ir iekļauti aizsargpasākumi, lai nepieļautu tiesvedības ļaunprātīgu izmantošanu. Ieinteresētās personas tiek aicinātas iesniegt savas piezīmes par šiem ierosinājumiem līdz 2008. gada 15. jūlijam. Ņemot vērā saņemtās atbildes, Komisija pēc tam izvērtēs konkrētos pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lidsabiedrības krāpjas jautājumos par ES pasažieru tiesībām

Aivars Mackevics [email protected], 27.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada spēkā stājās Eiropas lidsabiedrību pasažieru tiesības. Šobrīd vēl tiesību ieviešana norit ar grūtībām. Atsevišķas lidsabiedrības, tādas kā Lufthansa, atsakās no sadarbības, citas mēģina ar viltībām izvairīties no kompensāciju maksājumiem lidojumu atcelšanas vai virspārdotu reisu gadījumā. Noteikumi paredz kompensāciju izmaksāšanu pasažieriem līdz pat 600 eiro apmērā, ja, piemēram, pasažierim virspārdota reisa gadījumā ir jāpaliek uz zemes. Klientiem ir jākļūst prasīgākiem. Lidsabiedrības lidojumu atcelšanu bieži noveļ uz sliktiem laika apstākļiem vai tehniskiem defektiem, neuzrādot nekādus pierādījumus par to. Kaut gan saskaņā ar ES nolikumu, lidsabiedrībām ir šāds pienākums. Tāpēc ceļotājiem ir jāmēģina jau pie letes iegūt pēc iespējas vairāk informācijas un saņemt šīs informācijas apstiprinājumu rakstiskā veidā. Ja lidsabiedrība vēl arī tad izvairās, tad ir ieteicams iesniegt sūdzību arbitrāžas padomē. Līdz šim šīs iestādes konsultanti ir pieņēmuši jau 900 sūdzības par lidsabiedrībām. Tās ir sūdzības sākot ar pazaudētu bagāžu līdz pat īslaicīgām izmaiņām. Starptautiskās lidsabiedrību apvienības mēģināja ar sūdzībām panākt Eiropas lidsabiedrību pasažieru tiesību nepieņemšanu. Tomēr Eiropas Kopienas Tiesa to noraidīja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop» ir uzsācis petīciju, kuras mērķis ir mainīt esošo likumdošanu un neļaut vairs iepriekš plānotiem streikiem būt par kompensācijas atteikuma iemeslu

Aviopasažieri ir aicināti izteikt viedokli un parakstīties interneta platformā «Avaaz» (https://ej.uz/qis9), paužot savu nostāju pret pastāvošo likumdošanu.

Pagaidām petīciju parakstījuši nedaudz vairāk nekā 370 cilvēki. «Šobrīd esam secinājuši, ka cilvēki nelabprāt uzticas globālām petīcījam, tādēļ esam procesā, lai petīciju izveidotu katrā valstī lokāli. Šobrīd mūsu mērķis ir līdz šī gada decembrim savākt 100 tūkstošus parakstu,» saka Marjus Stonkus (Marius Stonkus), «Skycop» izpilddirektors.

Lietuvas jaunuzņēmums «Skycop» cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kuri vīlušies aviolīnijās, atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu skycop.com. «Skycop» pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā. Precīzs skaits, cik ceļotājiem uzņēmums ir palīdzējis, netiek atklāts, bet «Skycop» strādā ar pieprasījumiem no 173 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Oneworld» joprojām pasaules visstarptautiskākā lidsabiedrību savienība

Aivars Mackevics [email protected], 04.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka lidsabiedrību alianses Oneworld konkurentiem ir izdevies pārvilināt vairākus alianses biedrus uz saviem grupējumiem, Oneworld joprojām apkalpo lielāko skaitu pasaules valstu un lidostu. Oneworld ir ne tikai internacionālākā lidsabiedrību alianse, bet arī piedāvā visplašāko pakalpojumu un akciju klāstu saviem klientiem. Nākamo mēnešu laikā lidsabiedrību alianse Oneworld piedāvās saviem klientiem jaunus maršrutus uz Tbilisi (Gruzija), Fēsu (Maroka), Pensalokolu (Florida), Salonikiem (Grieķija) un Splitu (Horvātija). Līdz ar to kopā lidsabiedrību savienības Oneworld biedri - Aer Lingus, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, LAN, Qantas saviem pasažieriem varēs nodrošinās nokļūšanu uz 581 vietām visā pasaulē. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viegli ir vienā dienā pateikt: mēs jūs vairs neapkalpojam, jo lidostu neapmierina jūsu samaksas disciplīna vai tās apmērs par sniegtajiem pakalpojumiem,» spriež lidostas Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka ir jāskatās plašāk, ņemot vērā valsts iedzīvotāju intereses, kuri izmanto Ryanair pakalpojumus.

Starptautiskā lidosta Rīga finansiālās domstarpības ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair plāno atrisināt sarunu ceļā, Rietumu Radio atzina Mūrnieks.

«Ar Ryanair ir jārunā, bet aviokompānija ir smags sarunu partneris un vairākās Eiropas lidostās tai neizdodas veikt sarunas pozitīvā gaisotnē,» atzīst Mūrnieks. Viņš norāda, ka Ryanair un lidostai Rīga ir dažāda izpratne par līguma punktiem - «viens uzskata, ka tas ir parāds, otrs, ka ne».

«Ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji devušies strādāt uz ārzemēm, Ryanair pilda arī tādu kā sociālo funkciju - ārzemēs strādājošajiem ir iespējas biežāk apciemot radiniekus Latvijā. Jāsaprot, ka, Ryanair aizejot no lidostas, par ceļošanu nāktos maksāt vairāk,» uzskata Mūrnieks, norādot, ka Ryanair Latvijā mainījis izpratni par ceļošanas tradīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Atbalsts mājokļu kredītņēmējiem sagaidāms no 200 līdz pat 1200 eiro apmērā

Db.lv, 22.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļu kredītņēmēji šogad saņems valsts atbalstu, lai mazinātu straujā Euribor likmju kāpuma potenciāli negatīvo ietekmi uz mājsaimniecību ienākumiem un spēju segt kredītsaistības.

Aprēķini rāda, ka izmaksājamais atbalsta apmērs var variēt no aptuveni 200 līdz 270 eiro aizdevumiem 50 tūkstošu eiro apmērā, aizdevumiem 150 tūkstošu eiro apmērā atbalsts sagaidāms no 630 līdz 740 eiro, bet kredītiem 250 tūkstošu eiro vērtībā izmaksājamā atbalsta summa par pirmo ceturksni būs no 1000 līdz 1240 eiro. Svarīgi, ka kredītņēmējiem atbalsta saņemšanai pašiem nekas nav jādara – atbalsta apjoms tiks aprēķināts un izmaksāts automātiski. Pirmās kompensācijas kredītņēmēji saņems līdz 30. aprīlim, tās izmaksās Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Atbalsts aizņēmējiem tiks maksāts tikai par veiktajiem procentu maksājumiem (nevis par kredīta pamatsummu). Atbalsts apmērs ir 30% no veiktajiem procentu maksājumiem, bet ne vairāk kā 2 procentpunkti no periodam noteiktās kopējās aizņēmuma likmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts starptautiskās lidostas Rīga personā zaudējusi Londonas šķīrējtiesas prāvā pret Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair, un, iespējams, tai būs jākompensē 802 000 eiro zaudējumus, lai gan gala lēmums vēl nav pieņemts, informē lidostu pārstāvošais advokāts advokāts Uģis Zeltiņš.

Viņš gan skaidroja, ka, neskatoties uz to, ka šķīrējtiesnesis ir pieņēmis šādu nolēmumu, pagaidām tas nav pakļauts Latvijas tiesas kontrolei, un, «cik mums zināms, Ryanair nav prasījis tā izpildi Latvijas tiesās». Tas nozīmējot, ka statuss nav galīgs, jo nav zināms, ko par šo lietu domās Latvijas tiesas, vai tās piekritīs, ka tas ir izpildāms.

Advokāts norādīja, ka Ryanair pārstāvjiem pašiem ir jādodas uz Latvijas tiesām un jāsaka, ka te ir šķīrējtiesas nolēmums un attiecīgi viņi grib redzēt izpildrakstu. Viņš arī uzsvēra, ka par lietas būtību nedrīkst izteikties, jo tā ir konfidenciāla informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāros starptautiskos lidojumus uz un no lidostas "Rīga" no 15.jūnija atsāk Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air".

Šobrīd no Rīgas ar "Wizz Air" iespējams doties uz Oslo (Norvēģija), Eindhovenu (Nīderlande) un Dortmundi (Vācija).

Kopumā pašlaik no lidostas "Rīga" ir iespējams doties uz 17 galamērķiem un lidojumus nodrošina četras aviokompānijas - "Wizz Air", nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", Vācijas aviokompānija "Lufthansa" un Somijas gaisa pārvadātājs "Finnair".

Lidosta atgādina, ka, plānojoties doties ceļojumā, pasažieriem rūpīgi jāiepazīstas gan ar lidostas, gan aviokompānijas izvirzītajām epidemioloģiskās drošības prasībām, gan uzturēšanās ierobežojumiem galamērķa valstī. Piemēram, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģos netiek ielaistas personas, kuru ķermeņa temperatūra pārsniedz 37,8 grādus. Temperatūras kontrole pasažieriem tiek veikta lidostā pirms drošības kontroles zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 320% pērn pieaudzis sūdzību skaits no pasažieriem par saņemtajiem aviopakalpojumiem, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Atcelts reiss, nozaudēta vai bojāta bagāža, kavēts lidojums – šie ir gadījumi, kuros pasažieri visbiežāk vēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar sūdzībām. Arī šā gada statistika varētu būt līdzīga.

Aviokompānijām sūdzības nozīmē kompensāciju izmaksu un nenotikušo reisu statistikas papildinājumu, kas uzņēmumu ierindo precīzo vai gluži pretēji – kavētāju sarakstā. Pasažierim aiz statistikas slēpjas nenoticis lidojums, kas izjaucis visus plānus un papildinājis izdevumus. Arī pēc attiecību nokārtošanas ar aviokompāniju pasažieriem mēdz palikt daudz jautājumu, uz kuriem nav atbildes. Ar šādu pieredzes stāstu pie laikraksta Dienas Bizness vērsās kāds pasažieris, kura lidojums tika atcelts šā gada maijā. Viņam tika nodrošināta izmitināšana viesnīcā un noorganizēts cits lidojums, tomēr pasažieris nesaprot, kā lidmašīnas tehnisks defekts var tikt definēts kā force majeure jeb nepārvaramas varas apstākļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas deputāts Visvaldis Lācis savā dzīvoklī Rīgā, par kuru no Saeimas saņem ik mēnesi 388 latu lielu kompensāciju, uzturas reti, jo 300 metru attālumā no viņa īrētā dzīvokļa Imantā atrodas Lāča dzimtas māja, vēstīja LTV raidījums De facto.

Lācis raidījumam skaidrojis, ka šo māju savulaik iegādājušies viņa vecāki, tajā viņš dzīvojis kopā ar sievu, tur piedzimuši viņa bērni un mazbērni, un māja pieder viņa meitai Dacei Krikšānei. Tāpēc Lācis daļu laika dzīvojot savā dzimtas mājā pie meitas. Lācis skaidrojis, ka uzturoties dzīvoklī tik, cik viņam patīk, un, kad nepatīk, tad ejot dzīvot uz dzimtas māju. Uz De facto jautājumu, vai Saeimai vajadzētu deputātam maksāt dzīvokļa kompensāciju teju 400 latu katru mēnesi, lai deputāts varētu darīt, kā viņam tīk, Lācis atbildējis apstiprinoši.

Dzīvokļa kompensācija, kuru Lācis saņem no Saeimas nav maza. Lācis par, kā izskanējis iepriekš, nedaudz vairāk nekā 30 kvadrātmetru lielā divistabu dzīvokļa īri saņem 388 latu kompensāciju. Jau iepriekš nekustamā īpašuma eksperti medijos izteikušies, ka maksimālā īres maksa divistabu dzīvoklim aptuveni 30 kvadrātmetru platībā Rīgas mikrorajonā patlaban nevarētu pārsniegt 250 latus mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Eksperta viedoklis: Latvijas gāzes reorganizācija – nejaušs «špikeris» negodprātīgiem vairākuma akcionāriem

Alise Eljašāne, zvērinātu advokātu biroja Tark Grunte Sutkiene vecākā juriste, 06.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc mēnešiem ilgušām debatēm Latvijas gāzes (LG) akcionāru sapulce pagājušajā piektdienā ir radījusi Latvijas kapitāla tirgū nebijušu precedentu. LG akciju īpašnieki kļūs par īpašniekiem jaundibināta uzņēmuma akcijām, kuras, visticamāk, netiks kotētas biržā. Diemžēl ir arī tādi akcionāri, kas nesaņems neko un zaudēs daļu no pašreizējās akciju vērtības, jo nav piedalījušies reorganizācijā.

Ņemot vērā prasību sadalīt LG uzņēmējdarbības virzienus, kopumā šo situāciju var uzskatīt par pamatotu un likumsakarīgu, un nav šaubu, ka LG ir ievērojusi piemērojamos normatīvos aktus. Tajā pašā laikā šis gadījums var kļūt par neplānotu iedvesmas avotu citiem, kā organizēt uzņēmuma aiziešanu no biržas, ļaunprātīgi apejot likumā iestrādātās mazākuma akcionāru tiesības. Tā kā lielākā daļa uzņēmumu ir kļuvuši par Nasdaq Riga biržas akciju sarakstu dalībniekiem piespiedu kārtā privatizācijas ietvaros, potenciālie kandidāti, kuriem varētu būt vēlme pamest biržu, lai izvairītos no papildu prasībām un uzraudzības, ir ne viens vien.

Komentāri

Pievienot komentāru