Transports un loģistika

ES pārbauda lidsabiedrību cenas

Aivars Mackevics [email protected], 30.12.2003

Jaunākais izdevums

ES Komisija ir uzsākusi cenu pārbaudi 18 Eiropas lidsabiedrībām, lai noskaidrotu iemeslus, kāpēc par vienu un to pašu maršrutu dažādās valstīs tiek prasītas ļoti atšķirīgas cenas. Lidsabiedrības bieži izmanto kredītkaršu adreses, lai noteiktu klienta dzīves vietu. Pēc ES Komisijas pētījuma izriet, ka par identiskiem lidojumiem biļešu cena dažādās valstīs var atšķirties par 300%. Lidsabiedrībām ir jāsniedz paskaidrojums par šādu atšķirību cēloņiem. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas tūrismam būs jāmainās

Aivars Mackevics [email protected], 11.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrismā tiek aktīvi diskutēts par zemo izmaksu lidsabiedrību piesaistīšanas lietderību mūsu ceļotāju apkalpošanai. Šo diskusiju pavada divi aspekti, proti, pirmkārt, tūrisma firmas baidās zaudēt savus līdzšinējos partnerus, kuru komisijas maksas ir garantējušas tūrisma firmām stabilus ienākumus un otrkārt, naktsmītnēm rodas iespēja paplašināt savu biznesu no tiešajiem lidojumiem bez tūrisma firmu starpniecības. Jārada jauns biznesa modelis Zemo izmaksu lidsabiedrības akcentēti izmanto tiešā mārketinga priekšrocības, pārdodot lidojuma biļetes bez starpniekiem internetā. Arī viesnīcas aizvien biežāk sāk izmantot šo mārketinga veidu, tādā veidā atstājot tūrisma aģentūras bez ierastajiem ienākumiem. Plašu rezonansi Rietumeiropā ir izpelnījies lidsabiedrības Lufthansa paziņojums par nulles komisijas maksas ieviešanu no 1. septembra. Tas ir radījis lavīnveida efektu, un arī citas tradicionālās lidsabiedrības kā KLM, Alitalia, SAS vai AUA steigšus cenšas paziņot par jaunajiem pakalpojumu apmaksas noteikumiem. Šie paziņojumi tūrisma firmas nostāda diezgan neizdevīgā pozīcijā, jo ierastais biznesa modelis ir zaudējis savu nozīmi. Daudzu tūrisma biroju darbība ir apdraudēta, jo tagad katrai ceļojumu aģentūrai būs pašai jānosaka sava pakalpojuma cena. Tas nozīmē, ka tūrisma firmām būs jārod jauni menedžmenta risinājumi, lai patērētājs būtu gatavs par pakalpojumu piemaksāt. Pēdējo gadu tendences ASV un Rietumeiropā parāda, ka ceļojumu biroju skaits strauji samazinās, jo standartizēto tūrisma produktu pārdošanu pārņem virtuālie ceļojumu biroji, piemēram, Travel24.com, Expedia.com, L’tour.de un citi. Līdz ar to tūrisma firmas meklē glābiņu ciešākā kooperācijā, attīstot jaunus pakalpojumus. “Smarttūrisms” iekaro Eiropu Zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumi Rietumeiropā ir kļuvuši par ikdienišķu pakalpojumu, kurus labprāt izmanto ne tikai studenti, atpūtnieki un karalisko dzimtu pārstāvji, bet arī mazo un vidējo uzņēmumu darījumu cilvēki. Tūrisma eksperti norāda, ka tradicionālās lidsabiedrības saglabā savu tirgus daļu starpkontinentālajos lidojumos un kvalitātes pakalpojumos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības veiksmīgi attīsta savu biznesu Eiropas iekšzemes tirgū. Tradicionālās lidsabiedrības notur savas pozīcijas lielpilsētu lidlaukos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības investē reģionālajās lidostās. Rietumeiropā ir kļuvis moderns tā saucamais “smarttūrisms”, kur ceļotājs lēti nokļūst atpūtas vai darījumu vietā un ietaupīto naudu investē augstākas klases naktsmītnē vai restorānā. Eiropas lidojumu tirgū pašlaik norisinās īsta cīņa par pasažieriem, taču Latvijas gaisa satiksmes tirgū būtiskas cenu izmaiņas lidsabiedrību piedāvājumos vēl līdz šim nav piedzīvotas. Naktsmītnes pieprasa vairāk tūristu Latvijas naktsmītņu tirgus ik gadu palielinās un jo sevišķi reģionos, piemēram, Kurzemē vidēji ik gadus nāk klāt 20 jaunas viesnīcas vai viesu mājas. Tas palielina konkurenci un tāpēc Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija ļoti pozitīvi atbalsta zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšanu Latvijā, jo tas palielinātu apmeklētāju un nakšņotāju skaitu mūsu valstī. Piemēram, Skandināvijā pēc zemo izmaksas lidsabiedrību ienākšanas tirgū ir ievērojami pieaudzis pilsēttūrisms. Jāattīsta kompetence Latvijas tūrisma firmas saglabā augstu kompetenci ienākošā tūrismā biznesa viesu apkalpošanā, taču maz ir strādāts pie atpūtas ceļotāju apkalpošanas, kuri ierodas Latvijā kā lidsabiedrību klienti. Lietuva šajā jomā ir galvastiesu pārāka, jo jau vairākus gadus apkalpo čarterlidojumus no Vācijas. Liela nozīme šajā procesā ir arī tūrisma informācijas centru profesionalitātei, kurai būtu pēdējais laiks pāriet jaunā kvalitātē, proti, no pasīvās informēšanas uz aktīvu vietējo tūrisma produktu tirdzniecību. Šādā veidā atbalstot mazos uzņēmumus mārketinga aktivitātēs, jo lielajiem tūroperatoriem ar tik maziem uzņēmumiem sadarbība nav izdevīga. Rīga vai Jelgava Zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšana Latvijā var radīt labvēlīgu biznesa vidi tieši reģionālā tūrisma attīstībai un veicināt, ka

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Skyteam» uzņem savās rindās vienlaicīgi trīs lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 15.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 15. septembra lidsabiedrības KLM, Northwest un Continental Airlines oficiāli kļūst par lidsabiedrību savienības Skyteam dalībniecēm. Visas iepriekš minētās lidsabiedrības kādu laiku tika apsvērušas iespēju dibināt ceturto pasaules lidsabiedrību savienību Wings, taču izšķirošs pagrieziena punkts kļuva lidsabiedrību Air France un KLM apvienošanās. Tagad lidsabiedrību savienība Skyteam piedāvā pasažieriem papildus desmit jaunas bāzes lidostas un 141 lidojumu mērķa vietas. Jāatzīmē, ka lidsabiedrību savienībā ietilpst arī tāgad lidsabiedrības kā Aeromexico, Air France, Alitalia, CSA, Delta un Korean. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air France» apvienojas ar «KLM»

Aivars Mackevics [email protected], 30.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien par savu apvienošanos ir paziņojušas franču lidsabiedrība Air France un nīderlandiešu lidsabiedrība KLM. Jaunā grupa startēs zem Air France-KLM vārda un būs pēc apgrozījuma vadošā pasaules gaisa satiksmes tirgū. Abas lidsabiedrības ir vienojušās par savu akciju savstarpējo apmaiņu un cer, ka tiks veiktas visas nepieciešamās transakcijas jau tuvāko nedēļu laikā. Līguma parakstīšana ir paredzēta šī gada 15. oktobrī. Ar abu lidsabiedrību apvienošanos tiks stiprināta Sky Team lidsabiedrību savienība, kas kļūs tagad par otro lielāko pasaules lidsabiedrību aliansi. Jaunās lidsabiedrību grupas 81% akciju piederēs frančiem, bet KLM – 19%. Francijas valsts, kurai iepriekš piederēja 54% Air France akciju, tagad būs 44% akciju īpašniece. Jauno lidsabiedrību grupu pagaidām vadīs Air France šefs Jean-Cyril Spinetta. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Skyteam» piešķir četrām lidsabiedrībām asociēto biedru statusu

Aivars Mackevics [email protected], 10.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Skyteam ar četrām lidsabiedrībām uzsāk jaunu programmu. Sākumā šīm lidsabiedrībām tiek piešķirts asociēto lidsabiedrību statuss un tām ir pieeja lielai daļai Skyteam lidojumu tīkla. Tajā pašā laikā, lai šīs integrācijas process noritētu veiksmīgi, Skyteam lidsabiedrības-dalībnieces piedalās kā sponsori. Patlaban asociēto lidsabiedrību statusu ir ieguvušas lidsabiedrības Air Europa ar lidsabiedrību Air France kā sponsoru, Copa Airlines ar lidsabiedrību Continental kā sponsoru, Kenya Airways ar KLM kā sponsoru un lidsabiedrība Tarom, ko sponsorēs Alitalia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

2004.gads «Lufthansai» bija rekordgads

Aivars Mackevics [email protected], 17.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu lidsabiedrība Lufthansa 2004. gada decembrī palielināja pasažieru un kravu pārvadājumu apjomu. Kopumā pagājušajā gadā tika pārvadāti 50,9 miljoni pasažieru, kas ir jauns rekords. Tomēr neskatoties uz labajiem rādītājiem, zemo izmaksu lidsabiedrību bums, lika vācu lidsabiedrībai palikt sasprindzinājumā. Konkurējot ar zemajiem lidojumu tarifiem un patērētāju vēlēšanos arvien lētāk lidot, piemēram, ASV gada nogalē vispirms cenas lidojumiem ASV iekšienē par 50% samazināja trešā lielākā amerikāņu lidsabiedrība Delta Air Lines. Tas tika darīts zemo izmaksu lidsabiedrību spiediena rezultātā. Šim piemēram sekoja arī citas amerikāņu lidsabiedrības. Arī Lufthansa ar vilinošām cenām cenšas piesaistīt klientus. Tomēr, pēc analītiķu domām, daudzu zemo izmaksu lidsabiedrību cenu līmeni, kas daļu vietu pārdod par 19 vai 29 eiro, uzņēmums nespēs piedāvāt. Daudzu zemo izmaksu lidsabiedrību pieaugumu 2004. gadā vēl vairāk nekā Lufthansai izjūta, piemēram, Air Berlin, kas pārvadāja 12 miljonus pasažieru (+25,4%) - tādējādi pieauguma rādītājs ir divreiz lielāks nekā Lufthansai. Vācijā pirmo gadu strādājošā Easyjet jau pirmajā gadā pārvadāja 1,5 miljonus pasažieru. Un Germanwings, kurā netieši ir iesaistīta Lufthansa, paaugstināja pasažieru skaitu pat par 46%, sasniedzot 3,5 miljonus pasažieru. Tomēr salīdzinājumā ar citiem lielajiem Eiropas konkurentiem, Lufthansa stāvoklis ir visnotaļ labs. Tā piemēram, British Airways decembrī uzrādīja tikai 1,8% pieaugumu pasažieru skaita ziņā. Air France/KLM 2004. gada novembrī uzrādīja pasažieru skaita pieaugumu 3,2%. KLM jau ir izdarījusi secinājumus un no 1. janvāra ir pazeminājusi cenas par 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines» šī gada pirmajos mēnešos samazinās pasažieru skaits

Aivars Mackevics [email protected], 20.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību Austrian Airlines grupa šī gada pirmajos trijos mēnešos ir apkalpojusi 1,86 miljonus pasažieru, kas ir par 3,9% mazāk nekā 2004. gada attiecīgā laika periodā. Īpaši nesekmīgi rezultāti bija lidsabiedrībai Lauda Air, kura cieta sakarā ar cunami izraisītajām sekām Āzijā. Čarterlidojumos samazinājās pasažieru skaits pat par 11,9%. Arī līniju lidojumu maršrutos šī gada pirmajos mēnešos nācās samierināties ar mazāku pasažieru skaitu (mīnus 2,8%). Lidsabiedrību grupai sēdvietu noslogojums samazinājās par 1,4%, sasniedzot 67,5%. Degvielas cenu kāpums varētu vēl vairāk ietekmēt lidsabiedrību darbību. Jāatzīmē, ka pie lidsabiedrību grupas pieder Austrian Airlines, Tyrolean ar Austrian Arrows marku, Lauda Air un tagad arī Slovak Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas zemo izmaksu lidsabiedrības uzsāk savstarpēju sadarbību

Aivars Mackevics [email protected], 18.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo izmaksu lidsabiedrība Germanwings paziņojusi par sadarbību ar poļu zemo izmaksu lidsabiedrību Centralwings, kas ir LOT Polish Airlines meitas uzņēmums. Abas lidsabiedrības vienojušās par jauna Eiropas zemo izmaksu pakalpojumu tīkla izveidi. Tas varētu būt sākums arī plašākai zemo lidsabiedrību sadarbībai Eiropā. Germanwings jau izveidojusi sadarbību arī ar Lielbritānijas zemo izmaksu lidsabiedrību bmi Baby. Germanwings un Centralwings vadītāji paredz, ka sadarbība varētu palielināt pieprasījumu par vidēji 10%. Germanwings Polijas -Vācijas aviācijas tirgu atzīst par vienu no stratēģiski svarīgākajiem. Sadarbības rezultātā biļetes gan uz Germanwings, gan uz Centralwings reisiem varēs rezevēt abu lidsabiedrību mājas lapās. Germanwings turpmāk paplašinās darbību reisos uz Varšavu, savukārt Centralwings - uz Hanoveri, Nirnbergu un Ķelni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Airbus un Ukraina vienojas par 22 lidmašīnu piegādi jaunajai valsts aviokompānijai

LETA--DPA, 25.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums "Airbus" ar Ukrainas Infrastruktūras ministriju parakstījis saprašanās memorandu par iespēju iznomāt vai iegādāties 22 lidmašīnas jaunajai Ukrainas valsts aviokompānijai, ceturtdien paziņoja kompānija.

"Airbus" norādīja, ka saskata potenciālu Ukrainas iespējās izveidot jaunu lidsabiedrību.

Kompānijas viceprezidents Kimons Sotiropuloss pauda pārliecību, ka "pareizs ir Ukrainas valdības lēmums šobrīd veidot jaunu Ukrainas lidsabiedrību".

Viņš izteica cerību, ka pēc pandēmijas gaisa pārvadājumu sektors atkopsies, piebilstot, ka Ukrainai ir "lielisks potenciāls izveidot jaunu lidsabiedrību", jo valstī ir tūrisma, biznesa un citas jaunas iespējas.

"Airbus" viceprezidents sacīja, ka jaunas aviokompānijas veidotājiem ir iespēja jau no paša sākuma ieguldīt labākās tehnoloģijās, piemēram, labākā flotē, kurai ir mazāks ogļskābās gāzes izmešu daudzums, mazāks degvielas patēriņš, kā rezultātā tā ir videi draudzīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viegli ir vienā dienā pateikt: mēs jūs vairs neapkalpojam, jo lidostu neapmierina jūsu samaksas disciplīna vai tās apmērs par sniegtajiem pakalpojumiem,» spriež lidostas Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka ir jāskatās plašāk, ņemot vērā valsts iedzīvotāju intereses, kuri izmanto Ryanair pakalpojumus.

Starptautiskā lidosta Rīga finansiālās domstarpības ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair plāno atrisināt sarunu ceļā, Rietumu Radio atzina Mūrnieks.

«Ar Ryanair ir jārunā, bet aviokompānija ir smags sarunu partneris un vairākās Eiropas lidostās tai neizdodas veikt sarunas pozitīvā gaisotnē,» atzīst Mūrnieks. Viņš norāda, ka Ryanair un lidostai Rīga ir dažāda izpratne par līguma punktiem - «viens uzskata, ka tas ir parāds, otrs, ka ne».

«Ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji devušies strādāt uz ārzemēm, Ryanair pilda arī tādu kā sociālo funkciju - ārzemēs strādājošajiem ir iespējas biežāk apciemot radiniekus Latvijā. Jāsaprot, ka, Ryanair aizejot no lidostas, par ceļošanu nāktos maksāt vairāk,» uzskata Mūrnieks, norādot, ka Ryanair Latvijā mainījis izpratni par ceļošanas tradīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nosauktas Eiropas drošākās lidsabiedrības

Jānis Rancāns, 30.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France-KLM, British Airways un Lufthansa ir drošākās Eiropas lidsabiedrības, atzinusi Ženēvā bāzētā Gaisa transporta reitingu aģentūra (ATRA).

Savukārt par drošākajām ASV lidsabiedrībām atzītas MR Corporation, Continental Airlines, Delta Airlines, Southwest Airlines, United Airlines un US Airways, bet visdrošākā aviokompānija Āzijā ir Japan Airlines.

Lai noteiktu lidsabiedrību drošību – ATRA izpētījusi publiski pieejamo informāciju par 15 kritērijiem, kā, piemēram, lidsabiedrību izmantoto lidmašīnu vidējais vecums un flotes viendabīgums, raksta France24.

Aģentūra arī uzsver, ka, lai runātu par lidsabiedrību drošību, nepieciešams pievērst uzmanību ne tikai negadījumu skaitam, bet arī «tehniskajiem, cilvēciskajiem, organizatoriskajiem un ārējiem faktoriem».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Maersk Air» kļūst par «Sterling»

Aivars Mackevics [email protected], 23.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk dāņu lidsabiedrība Maersk Air tirgū parādīsies zem islandiešu lidsabiedrības Sterling vārda. Līdz ar abu lidsabiedrību apvienošanos, Sterling ar 30 lidmašīnu lielu floti un lidojumu maršrutiem uz 80 mērķavietām, tagad ir kļuvusi par vadošo zemo izmaksu lidsabiedrību Skandināvijā un ceturto lielāko zemo izmaksu lidsabiedrību Eiropā. Maersk Air integrācijas procesu tiek plānots pabeigt turpmāko 18 mēnešu laikā. Par godu abu lidsabiedrību apvienošanai tagad tiek piedāvātas 150 000 vienvirziena lidojumu biļetes visos lidsabiedrības lidojumos starp Eiropu un Dāniju par 34 eiro (cenā iekļauti lidostas nodokļi un nodevas, izņemot degvielas nodokli). Sīkāka informācija: www.sterling.dk

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Air France – KLM» piedāvā online reģistrēšanos

Aivars Mackevics [email protected], 10.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību Air France un KLM klienti kopš 4.aprīļa var izmantot jaunu pakalpojumu – online reģistrēšanos reisiem uz gandrīz visiem galamērķiem abu lidsabiedrību tīklos. E-biļetes īpašnieki var izvēlēties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti no mājām vai citas interneta pieejas vietas. Ierodoties lidostā, iespējams nodot bagāžu, vai, ceļojot bez tās, uzreiz doties uz iekāpšanas terminālu. Reģistrējoties online vidē un izdrukājot iekāpšanas kartes no mājam, Air France un KLM klienti nu varēs ietaupīt vairāk laika, kā arī izbaudīt lielāku komfortu. Lidsabiedrību klienti jau tagad gūst labumu, pēc abu uzņēmumu darbības tīklu apvienošanas, vienotām cenām, apvienotās lojalitātes programmas Flying Blue, apvienotām uzgaidāmajām telpām un nu arī online reģistrēšanās iespējas. Air France-KLM arī turpmāk plāno veikt dažādas iniciatīvas lidsabiedrību darbības uzlabošanā nākamo mēnešu un gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Oneworld» joprojām pasaules visstarptautiskākā lidsabiedrību savienība

Aivars Mackevics [email protected], 04.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka lidsabiedrību alianses Oneworld konkurentiem ir izdevies pārvilināt vairākus alianses biedrus uz saviem grupējumiem, Oneworld joprojām apkalpo lielāko skaitu pasaules valstu un lidostu. Oneworld ir ne tikai internacionālākā lidsabiedrību alianse, bet arī piedāvā visplašāko pakalpojumu un akciju klāstu saviem klientiem. Nākamo mēnešu laikā lidsabiedrību alianse Oneworld piedāvās saviem klientiem jaunus maršrutus uz Tbilisi (Gruzija), Fēsu (Maroka), Pensalokolu (Florida), Salonikiem (Grieķija) un Splitu (Horvātija). Līdz ar to kopā lidsabiedrību savienības Oneworld biedri - Aer Lingus, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, LAN, Qantas saviem pasažieriem varēs nodrošinās nokļūšanu uz 581 vietām visā pasaulē. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrība «Wizz Air» saņēmusi pēdējo jauno Airbus lidmašīnu A321ceo ar HA-LTI reģistrāciju, informē aviokompānijā.

Šī ir «Wizz Air» pēdējā lidmašīna, kurai ir uzstādīts ražotāja pašreizējais dzinēja variants (ceo). Turpmāk visas jaunās Airbus lidmašīnas tiks piegādātas ar jauno dzinēja variantu (neo), kas nostiprinās «Wizz Air» pozīcijas pasaules zaļāko lidsabiedrību vidū.

Lidmašīnu jaunās paaudzes dzinēji un salona konstrukcija nozarē nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. A321neo ir ievērojami draudzīgākas videi ar trokšņa līmeņa un slāpekļa oksīda izplūdes samazinājumu gandrīz par 50 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām.

Pašlaik «Wizz Air» avioparkā ir 119 lidmašīnu (72 A320ceo, 41 A321ceo un 6 A321neo), turklāt lidsabiedrība ir veikusi vērienīgu Airbus lidmašīnu pasūtījumu (273 A320neo, A321neo un A321neo XLR). Pasūtījuma izpilde palielinās avioparku līdz 300 lidmašīnām, kas pārvadā 100 miljonus pasažieru gadā, ko atbalsta 10 tūkstošu kolēģu kolektīvs. Pasūtījumā ir iekļautas 20 varianta A321XLR (īpaši tālas darbības) lidmašīnas. Tas ļaus «Wizz Air» lidot 7–8 stundas ilgos maršrutos tikpat efektīvi kā īsākos reisos. Lidmašīnu palielinātā lidojumu tāluma iespēja ļaus «Wizz Air» vēl vairāk paplašināt tīklu un savienot punktus WIZZ kartē, kas pašlaik nav sasniedzami.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Star Alliance» iegūst divus jaunus reģionālos partnerus

Aivars Mackevics [email protected], 13.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance ir ieguvusi divus jaunus reģionālos partnerus, proti, slovēņu lidsabiedrību Adria Airways un horvātu lidsabiedrību Croatia Airlines. Līdz ar to alianse uzlabo savu lidojumu tīklu uz Dienvideiropu. Abi šie reģionālie partneri nebūs tieši pārstāvēti lidsabiedrību savienībā, bet gan caur lidsabiedrībām, ar kurām tās cieši kooperējas. Abas lidsabiedrības reprezentēs vācu lidsabiedrība Lufthansa. Adria AirwaysIata dalībniece piedāvā ik nedēļu 180 lidojumus uz 20 mērķa vietām, turpretī Croatia Airlines veic nedēļā 430 lidojumus uz 26 mērķa vietām ar tai piederošo 11 lidmašīnu lielo floti. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Naftas cenu ietekme uz Latvijas patēriņa cenām

Latvijas Bankas ekonomisti Oļegs Krasnopjorovs un Andrejs Bessonovs, 09.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas cenai pieaugot par 10%, patēriņa cenu līmenis Latvijā vidējā termiņā palielinās par 0.6%, liecina pētījuma rezultāti. (Raksts balstīts uz Latvijas Bankas ekspertu veikta pētījuma, kas pilnā apjomā tiks publicēts vēlāk.)

Pēdējo mēnešu laikā tirgus vairākas reizes pārskatīja naftas cenu prognozes uz leju. Investoru bažas noteica gan lēnāks globālās ekonomikas attīstības temps (kas nozīmē arī mazāku pieprasījumu pēc naftas produktiem), gan arvien pieaugošā naftas ieguve ASV. Šķita, ka situācija būtiski mainījās 14. septembrī, kad uzbrukumā cieta vairāki Saūda Arābijas naftas rūpniecības objekti, tajā skaitā pasaules lielākā naftas pārstrādes rūpnīca Abkaikā. Jau pirmajās stundās pēc biržas atvēršanas tas noteica naftas cenas kāpumu par vairāk nekā 10%.

Trīs nedēļu laikā pēc uzbrukuma naftas cena atgriezās iepriekšējā līmenī. Saūda Arābijai atjaunojot naftas ieguves apjomu ātrāk, nekā to gaidīja investori. Tomēr šīs gadījums uzskatāmi parāda, cik svārstīga var būt naftas cena. Ja naftas cenas kāpums izrādītos noturīgs, cik lielā mērā tas ietekmētu patēriņa cenu dinamiku Latvijā? Kādu produktu un pakalpojumu cenas visvairāk reaģē uz naftas cenas svārstībām? Caur kādiem kanāliem un cik ātri naftas cenu dinamika izpaužas Latvijas patēriņu cenās? Vairāk par to – šajā rakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji, kuri nepārbauda ziņas par darījumu partneriem, finansiāli cieš divreiz biežāk nekā tie, kas informāciju pārbauda, otrdien norāda laikraksts Dienas bizness.

To liecina SIA Lursoft pētījums. Dati rāda, ka 78% no Lursoft aptaujātajiem (1600 uzņēmējiem) regulāri pārbauda informāciju gan par saviem esošajiem, gan arī jaunajiem sadarbības partneriem. Savukārt 22% respondentu šādu pārbaudi neveic. Lai arī zaudējumus nācies ciest gan tiem uzņēmējiem, kuri darījumu partnerus pārbaudījuši, gan tiem, kuri uzticējušies bez pārbaudes, tomēr tikai 33% gadījumu datus pārbaudījušie cietuši zaudējumus, savukārt nepārbaudītāju nometnē tādi bijuši 52%.

67% aptaujāto pirms līguma parakstīšanas pārbauda amatpersonas un pārstāvības tiesības, tomēr no tiem aptuveni 30% informācijas trūkuma dēļ radušies zaudējumi. Savukārt uzņēmēji, kuri pirms līguma parakstīšanas amatpersonas nav pārbaudījuši, 51% gadījumu atzinuši ziņu iztrūkuma rezultātā radušos zaudējumus, rāda Lursoft pētījums. Jāņem vērā, ka liela daļa pārbauda vien uzņēmuma pamatinformāciju - nosaukumu, juridisko adresi, reģistrācijas numuru utt..

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air France-KLM» divkāršo peļņu

Aivars Mackevics [email protected], 06.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā lidsabiedrība Air France-KLM, pateicoties tūrisma nozares uzplaukumam pēc krīzes, kā arī uzņēmumu apvienošanās efektam, pirmajā saimnieciskās darbības ceturksnī ir vairāk kā divkāršojusi savu peļņu. Air France un KLM apvienošanās notika pirms gada, taču tikai šī gada maijā tā pilnībā tika pabeigta, un tādējādi tika radīts pēc apgrozījuma lielākais lidsabiedrību koncerns pasaulē. Pirmajā šī gada ceturksnī lidsabiedrība ir guvusi peļņu pirms nodokļiem 95 miljoni eiro apmērā. Arī uzņēmuma operatīvā peļņa, bez ārkārtas ieņēmumiem no lidmašīnu pārdošanas, bija pozitīva un sastādīja 156 miljonus eiro. Apgrozījums no aprīļa līdz jūnijam pieauga par vairāk kā 12% un sasniedza 4,46 miljardus eiro. Air France-KLM plāno 2004/2005 saimnieciskajā gadā ievērojami palielināt savu peļņu. Piecu gadu laikā lidsabiedrība paredz gūt labumu no līdz šim pasaulē lielākās starptautiskās uzņēmumu apvienošanās izmaksu samazināšanas un produktivitātes paaugstināšanas rezultātā, kas kopumā varētu sastādīt 500 miljonus eiro. Nedrošības faktors tomēr ir aizvien pieaugošās degvielas cenas. Uztādītais peļņas mērķis ir sasniedzams, ja degvielas cena nepārsniegs 40 ASV dolārus par barelu (159 litri). Katrs nākošais dolārs pie degvielas cenas palielinātu uzņēmuma izdevumus par 5 miljoniem ASV dolāru. Arī lidsabiedrība Lufthansa, trešajam lielākajam lidsabiedrību koncernam Eiropā, degvielas cenas ir radījušas peļņas samazinājumus. Pirms dažām nedēļām arī Lufthansa pēc citu lielo lidsabiedrību parauga ieviesa degvielas nodokli, kas paaugstināja aviobiļešu cenas. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrības šogad varētu ciest zaudējumus 1,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Zaudējumu apmēru daļēji varētu izraisīt pirmās un biznesa klases ceļotāju skaita samazināšanās, prognozējusi Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija (IATA).

Kopumā pasaules lidsabiedrības 2012. gadā varētu nopelnīt 4,1 miljardu ASV dolāru, liecina IATA aprēķini. Iepriekš IATA prognozēja, ka pasaules lidsabiedrību peļņa būs trīs miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Financial Times. IATA savu prognozi mainījusi ņemot vērā to, ka daudzas lidsabiedrības cēlušas biļešu cenas.

Tomēr Eiropas lidsabiedrības joprojām cieš no reģiona parādu krīzes ietekmes, norādīja IATA. «Neskatoties uz politiķu pūlēm, eirozonas krīze turpinās. Ne tikai ekonomika ir vāja – Eiropā ir vairāki nedraudzīgi apstākļi, lai nodarbotos ar aviācijas biznesu – apgrūtinošas regulācijas, augsti nodokļi un novecojušas gaisa satiksmes kontroles,» sacīja IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LCC24.com salīdzina triju kategoriju lidsabiedrību cenas

Aivars Mackevics [email protected], 01.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas ceļojumu birojs Lufthansa City Center ir izveidojusi interneta ceļojumu biroju, kurš piedāvā iespēju sameklēt ikvienam piemērotu lidojumu maršrutu, ceļojumu, viesnīcu vai citu tūrisma produktu. www.lcc24.com ir apkopoti vairāk kā 700 lidsabiedrību līniju maršrutu piedāvājumus un lidojumu cenas, kā arī 33 zemo izmaksu lidsabiedrību un 17 čarterlidojumu piedāvājumus. Pirmo reizi klientiem tiek dota iespēja salīdzināt triju kategoriju lidsabiedrību piedāvājumus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Star Alliance» vienojas ar «Amadeus» par kopīgu informācijas tehnoloģiju platformu

Aivars Mackevics [email protected], 12.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance kopā ar biedru lidsabiedrībām Lufthansa un United Airlines attīstīs jaunu IT sistēmu paaudzi lidsabiedrību pasažieru apkalpošanas nozarē. Iesaistītie dalībnieki kopā ir devuši uzdevumu IT apgādātājam Amadeus, kas specializējas ceļojumu tehnoloģijās, izstrādāt aliansei kopīgu IT platformu (Common IT-Platform). Tās ietvaros Lufthansa un United Airlines aizvietos šobrīd esošo veco IT sistēmu sastāvdaļas. Tiek plānots to izplatīt arī starp citām biedru lidsabiedrībām. Star Alliance vadītājs J.Albrehts atzīst, ka ar Star Alliance kopīgo IT platformu tiks īstenoti ilgtermiņa stratēģiskie mērķi. Galvenais mērķis ir uzlabot klientu apkalpošanu, ievērojami samazināt IT izmaksas, kā arī daudz ātrāk ieviest tirgū jaunus produktus. Hosē Antonio Tazons (José Antonio Tazón), Amadeus prezidents un vadītājs: “Mēs esam lepni par to, ka esam izvēlēti no slavenāko IT piedāvātāju vidus. Šis paziņojums izceļ "Altea suite" unikālo vērtību IT risinājumu nozarē lidsabiedrībām un aliansēm patreizējos konkurences apstākļos.” Lufthansa un United Airlines aizvietos savas līdzšinējās vecās sistēmas ar vienu kopīgu tehnoloģiju platformu, kas balstīsies uz nozares vadošajiem produktiem, kā arī jaunākajām tehnoloģijām. Jauno sistēmu pielāgos, lai labāk izpildītu klientu prasības mainīgajos tirgus apstākļos un vienlaicīgi tā ļaus partneru lidsabiedrībām ievērojami samazināt izdevumus. „Jaunā kopīgā IT platforma ir nozīmīgs solis gan pasažieriem, gan Star Alliance un Lufthansa, kas piedāvās klientiem vēl labāku apkalpošanu sākot ar rezervēšanu un līdz pat biļešu reģistrēšanai“, skaidro W.Meirhūbers (Mayrhuber), Deutschen Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs. Viņš arī atzīst, ka kopīga IT produkta izveide liecina par padziļinātu sadarbību Star Alliance ietvaros, attīstot kopīgus produktus un Star Alliance nav pārdošanas un mārketinga apvienība, bet gan alianse, kas strādā klientu labā. Šobrīd lidsabiedrību izmantotās IT sistēmas balstās uz dažādām tehnoloģijām, bet jaunā platforma būs balstīta uz vienotu tehnisko infrastruktūru un programmatūru. Jaunās sistēmas būtība ir uzlabota klientu apkalpošanas darbība, gan pārdošanas nozarē, gan arī lidostas reģistrācijas nodaļā un tā ietver tādus darījumus kā lidojumu plānu, pieejamību, regularitāti, rezervēšanu, lidojumu cenas, biļešu izsniegšanu un piereģistrēšanu. Labāku klientu apkalpošanu sasniegs, pateicoties vienkāršākai lietošanai, kā arī pateicoties kopīgai datu bāzei un uzlabotai datu kvalitātei, kas būs pieejami lidsabiedrības apkalpošanas personālam, apkalpojot Star Alliance klientus. G.Tiltons, United priekšsēdētājs uzskata, ka Star Alliance kopīgā IT platforma ļaus piedāvāt klientam tādu pakalpojumu, kādu viņš vēlas: ērti un vienkārši. Tāpat kā United, tā arī Star Alliance koncentrējas uz to, lai visefektīvākajā veidā sasniegtu vislabāko iespējamo klientu apmierinātības līmeni. Pateicoties kopīgajai IT platformai, kas balstās uz jaunāko tehnikas stāvokli, lidsabiedrības dažādos veidos spēj ietaupīt izdevumus. Tas ietver sevī sākotnējās attīstības, apkalpošanas un turpmākās attīstības izmaksas. Automatizējot darījuma procesus, ir iespējams vēl papildus ietaupīt izmaksas. Turklāt platforma ļaus lidsabiedrībām ātrāk tirgū ieviest jaunus produktus un paplašināt darbību. „Kopīgā IT platforma ir piemērs tam, kādu mēs iedomājamies sadarbību nākotnē Star Alliance ietvaros. Līdz šim ļoti bieži mums bija jānodarbojas ar to, lai padarītu pieejamos produktus atbilstīgus aliansei. Kopīgās IT platformas gadījumā jau no paša sākuma runa bija par to, lai ieviestu vienu produktu mūsu sadarbības lidsabiedrībām“, tā uzsver J. Albrehts, Star Alliance vadītājs. 2006. gada 2. pusē Lufthansa uzsāks pārnest patreizējās sistēmas pirmās funkcijas uz kopīgo IT platformu. Pilnīga sistēmas pārveide ir jāpabeidz līdz 2007. gada beigām. United patreiz strādā pie tā, lai galīgi noteiktu sistēmas pār

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bērniem lidojot vienatnē ir jāieplāno arī neparedzamās situācijas

Aivars Mackevics [email protected], 10.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa lidsabiedrību ļauj bērniem vecumā no 5-8 gadiem tiešos pārlidojumus veikt vienatnē bez vecāku uzraudzības. Vecāki bērni var lidot vienatnē arī garākos reisos, kur plānota pārsēšanās. Bērnus līdz 11 gadu vecumam lielākā daļa lidsabiedrību piedāvā lidojumu laikā pieskatīt. Daži nodrošina uzraudzīšanu pat līdz 14 gadu vecumam. Protams, par attiecīgu samaksu uzraudzīšanu var pieprasīt arī vecākiem bērniem. Nepilngadīgie bez uzraudzības nedrīkst lidot attiecīgās dienas pēdējos reisos. Šī aizlieguma pamatā ir bažas, ka lidojuma atcelšanas gadījumā, bērns vienatnē paliktu nepazīstamā pilsētā, tālu no ceļa mērķa un bez kāda, kas par viņiem parūpētos. Biļešu rezervēšana bērniem uz priekšpēdējo reisu ir atļauta, bet tiek uztverta kā riskanta. Tāpēc labāk bērniem iegādāties biļetes uz agrajiem rīta lidojumiem, jo tādējādi, ja nepieciešams lidot ar pārsēšanos, un lidmašīna aizkavējas vai tiek atcelta, Jums būs laika nokārtot nākamos lidojumus. Travelocity.com un Orbitz.com neakceptē virtuālās biļešu rezervācijas bez uzraudzības ceļojošiem nepilngadīgajiem. Dažas aviokompānijas, piemēram, AirTran atļauj internetā rezervēt biļeti bērnam, kas lido bez pieaugušo uzraudzības, tomēr pēc tam nepieciešams piezvanīt lidsabiedrības pārstāvjiem un sniegt precīzu kontaktinformāciju. Taču lielākā daļa kompāniju pieļauj biļešu rezervāciju nepilngadīgajiem tikai pa telefonu vai personīgas tikšanās laikā. Dažas aviokompānijas kā JetBlue nepieprasa papildus samaksu par vienatnē ceļojošu bērnu pārvadāšanu, bet lielākā daļa lidsabiedrību šādos gadījumos pieprasa piemaksas, kas svārstās no 25 (par tiešo lidojumu) līdz 90 (par reisu ar pārsēšanos) ASV dolāriem. Iepriekšēja plānošana Noteikti nepieciešams pārdomāt rīcības plānus dažādās neparedzētās situācijās, piemēram, ja lidmašīna aizkavējas vai tiek atcelta. Kā Jūs, vai arī persona, kas bērnu sagaidīs galapunktā to uzzināsiet, vai Jūs esat sasniedzami telefoniski? Visbeidzot, sagatavojiet bērnam somu ceļošanai, kurā iekļautas tādas lietas kā viegli lasāms ceļojuma ceļvedis un kontaktinformācija par cilvēku, kas bērnu sagaidīs galapunktā. Varat iedot līdzi arī ūdens pudeli, grāmatas vai spēles, lai bērnam nekļūtu garlaicīgi, un arī nedaudz naudas. Vēl viena ļoti svarīga detaļa – pārliecinieties, lai jūsu bērni droši zinātu uz kurieni un kāpēc dodas. Pēc ASV Transporta departamenta datiem katru gadu miljoniem bērnu lido vieni, vien American Airlines gada laikā pārvadā ~200,000 bērnu, kas lido patstāvīgi, bez pieaugušo uzraudzības. Ieteikumi plānojot lidojumus:Izvēlieties dienas vai rīta lidojumus. Pārliecinieties, vai jūsu bērns spēj viegli sekot instrukcijām, kontrolēt savu uzvedību, paciest sīkas neērtības, un sēdēt mierīgi, nestaigājot apkārt. Izdomājiet alternatīvus rīcības plānus, ja lidojums aizkavējas vai tiek atcelts. Nodrošiniet bērnu ar viegli lasāmu ceļojuma aprakstu un kontaktinformāciju. Neaizmirstiet bērnam iedot līdzi nedaudz saldumu, spēles, naudu un mobilo telefonu, lai būtu viegli kontaktēties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kopenhāgena iegūst tiesības rīkot forumu \"World Route Development\"

Aivars Mackevics [email protected], 05.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais un vērienīgākais lidostu un lidsabiedrību pārstāvju forums “World Route Development” nākamgadā no 25.līdz 27.septembrim, notiks Dānijā. Kopenhāgenas lidostu grupa savu uzvaru un tiesības nākamgad rīkot forumu ieguva pateicoties sadarbībai ar Kopenhāgenas tūrisma nozares varas institūcijām. Neskatoties uz turpmāko aizņemtību sakarā ar darbietilpīgo nākamā gada lidsabiedrību foruma rīkošanu, tuvākajā laikā lidostu grupa cer veikt vēl pāris aktivitātes. Lai Āzijas lidsabiedrību vidū radītu lielāku interesi par jaunu savstarpēju maršrutu veidošanu, tuvākajā laikā Kopenhāgenas lidostu grupa plāno investēt līdzekļus divās Ķīnas lidostās (Hainan un Meilan). Šogad forums World Route Development norisinājās Madridē, Spānijā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ukraina plāno izveidot savu nacionālo lidsabiedrību

Aivars Mackevics [email protected], 16.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas transporta un sakaru ministrija plāno uz aviācijā valsts piederošo aktīvu bāzes izveidot nacionālo lidsabiedrību. Jaunā lidsabiedrība darbosies uz vienādiem nosacījumiem gan ar lidsabiedrību Ukraina, kura apkalpo valdību, gan lidsabiedrību Avialinii Ukraini. Valsts jau ir pieņēmusi lēmumu par lidsabiedrības finansēšanu. Valstij pieder lielāko valsts pasažieru aviopārvadātāju akciju daļas, proti 22,4% akciju lidsabiedrībā Aerosvit un 64% Meždunarodnie Avialinii Ukraini. Jaunizveidotai sabiedrībai būs nepieciešams iegādāties vēl modernas lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievija piedraud parādos iestigušajiem NVS valstu pārvadātājiem

Aivars Mackevics [email protected], 08.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parādnieces lidsabiedrības no NVS valstīm – Armēnijas, Gruzijas, Kazahstānas un Ukrainas no 1. oktobra nedrīkst vairs lidot uz Krievijas lidostām. Tā ir paziņojis Krievijas Satiksmes ministrs Igors Levitins. Tomēr šobrīd šis aizliegums neskar gandrīz nevienu aktīvu lidsabiedrību, jo lielākā daļa parādu ir no uzņēmumiem, kas pa šo laiku jau ir bankrotējuši. Lidsabiedrībām, kas šobrīd no NVS valstīm piedāvā lidojumus uz Krieviju, ir tikai minimāli parādi vai to vispār nav. Lidsabiedrībām Dnepravia un Kabi no Ukrainas, piemēram, kopā parādi sastāda 250 ASV dolārus, kamēr Ukrainas lidsabiedrību, kuras vairs neeksistē, parādi kopumā ir vairāk nekā 5 miljoni ASV dolāri. Līdzīga situācija ir ar Armēnijas uzņēmumiem, tā informē interneta avīze "russland-aktuell". Parādi 2,7 miljonu ASV dolāru apmērā, no kuriem uz eksistējošo lidsabiedrību rēķina ir aptuveni 6.000 ASV dolāri. Šobrīd uz Krieviju lidojošās lidsabiedrības no Gruzijas un Kazahstānas vispār ir bez parādiem. Tomēr Krievija grib vecos parādus 3,6 miljoni ASV dolāri (Gruzija) un 5,5 miljoni ASV dolāri (Kazahstāna) atgūt no citiem uzņēmumiem. Krievijas Satiksmes ministrs baidās, ka šie rēķini pazudīs aizmirstībā. Tādēļ draudi slēgt gaisa telpu ir vairāk taktisks gājiens, lai neļautu aizmirst par šo tēmu. Krievijas Satiksmes ministrs cer, ka vai nu šobrīd aktīvās lidsabiedrības, tālākās attīstības interesēs Krievijā, uzņemsies šos bankrotējušo uzņēmumu parādus, vai arī valstis darīs kaut ko lietas labā. Kādā preses paziņojumā Satiksmes ministrs norādīja uz to, ka Ukraina pamatā ir piekritusi savas it kā bankrotējušās lidsabiedrības Airlines Ukraine parādu 4,5 miljonu ASV dolāru apmērā dzēšanai, tomēr līdz šim Ukrainas puse neko šo saistību sakarā nav darījusi. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru