«Mēs vienā Finnair maršrutā pārvadājam vairāk cilvēku nekā Estonian Air visos tās maršrutos kopā. Un mēs esam nelieli spēlētāji Eiropā,» viesojoties Tallinā, sacījis Finnair prezidents un vadītājs Mika Vehvilainens (Mika Vehviläinen).

Runājot par Estonian Air nākotni, Vehvilainens teicis, ka pārvadātājam ir grūti laiki, tāpat kā citām reģionālajām aviokompānijām Skandināvijā un Baltijas valstīs.

Viņš uzskata, ka Eiropas civilās aviācijas tirgus konsolidēsies, līdzīgi kā telekomunikāciju nozare pēdējās desmitgadēs. Citiem vārdiem - mazākās un vājākās aviokompānijas, piemēram, Estonian Air un airBaltic vai nu izzudīs, vai apvienosies ar lielākām aviokompānijām kā Flybe.

«Pēdējos mēnešos mēs esam redzējuši kā vairākas reģionālās aviosabiedrības «aiziet pa burbuli». Cimber Sterling Dānijā, Malmö Aviation un City Airline Zviedrijā – visas ir bankrotējušas. Es nezinu, kura būs nākamā, bet daudzas cīnās,» skaidrojis Finnair prezidents.

Pēc viņa teiktā, klientiem šobrīd ļoti svarīga ir cena. «Lētu biļešu meklējumi ir kļuvuši par sava veida sportu,» teicis M. Vehvilainens. Viņš arī bijis skeptisks par Estonian Air cerībām kļūt par Āzijas satiksmes centru, jo Igaunijas tirgus esot pārāk mazs, kā arī apšaubījis iespējamu Estonian Air un airBaltic apvienošanos.

Latvijas ministru prezidents Valdis Dombrovskis un satiksmes ministrs Aivis Ronis «ir pārliecināti», ka Igaunijai un Latvijai būtu jāapvieno savas nacionālās aviokompānijas, citējot Latvijas valdības pārstāvju pausto Igaunijas laikrakstam Eesti Päevaleht, iepriekš rakstīja BBN.

Saskaņā ar ministru teikto, šādas lidsabiedrības bāze atrastos Rīgā, kas kļūtu par Baltijas valstu centrālo satiksmes mezglu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra