Transports un loģistika

«Finnair» svītro komisijas procentus ceļojumu birojiem

Aivars Mackevics [email protected], 04.03.2003

Jaunākais izdevums

Somu lidsabiedrība Finnair no septembra vietējā tirgū svītro komisijas procentus ceļojumu birojiem. Līdz šim ceļojumu aģentūras iekasēja no Finnair vietējiem lidojumiem 5% un starptautiskajiem lidojumiem 7%. Līdz ar to Finnair pievienojas SAS lidsabiedrībai, kura jau kopš janvāra Zviedrijā nemaksā komisijas procentus ceļojumu birojiem. Vienlaikus Finnair no septembra neizsniegs papīra biļetes vietējiem lidojumiem, bet tikai elektroniskās biļetes. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākusies ilgi gaidītā vasara un, līdz ar to, daudziem sācies atvaļinājumu laiks. Kādam tuvāka būs atpūta laukos, pie dabas vai darbojoties piemājas dārziņā, kādam – apceļojot mūsu Latvijas skaistākās vietas, taču liela daļa izvēlās doties kādā sen kārotā, tuvākā vai tālākā ceļojumā ārpus Latvijas.

Plānot ceļojumu var būt ļoti aizraujošs un patīkams process, tomēr vienlaikus tas prasa gan laiku, gan enerģiju, turklāt, lai ceļojums atbilstu noteiktajam budžetam, tas jāplāno jau savlaicīgi, citādi paša plānots pēdējā brīža ceļojums var izrādīties ļoti dārgs prieks.

Ja ceļojumu plānošana tev sagādā vairāk raižu kā prieka, turklāt vēlies, lai atpūtas laikā tev vairs ne par ko nebūtu jāuztraucas, vērts apskatīt ceļojumu aģentūru piedāvājumus. Uzticama un droša ceļojumu aģentūra nāks talkā gan tad, ja vēlēsies doties spontānā piedzīvojumā, gan tad, ja vēlies jau laikus ieplānot ceļojumu ar ģimeni, draugu kompānijā vai pat vienatnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strīds starp Somijas nacionālo aviokompāniju Finnair un Latvijas aviopārvadātāju airBaltic par Somijas lidsabiedrības Finncomm pārņemšanu uzņēmis jaunus apgriezienus pēc tam, kad Finncomm apstiprināja plānu pārtraukt vairākus iekšzemes lidojumus, kas Finnair varētu radīt vairāku miljonu eiro zaudējumus, atsaucoties uz Somijas izdevumu Helsingin Sanomat, ziņo BBN.

Līgums, kurš noslēgts starp abām somu kompānijām 1998. gadā, paredz, ka Finncomm vadā Finnair pasažierus no provinciālajām lidostām uz galveno lidostu Helsinkos, kur tos tālāk apkalpo Finnair. Gadījumā, ja Somijas nacionālais aviopārvadātājs zaudētu šo Finncomm pakalpojumu, Finnair īstermiņa varētu saskarties ar aptuveni 20 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.

Finncomm norāda, ka sarunas ar Somijas nacionālo aviokompāniju par noteikumiem attiecībā uz turpmākajiem plāniem attiecībā uz pakārtoto aviosatiksmi nav nesušas vēlamos rezultātus, līdz ar ko Finncomm pārtrauc savu darbību nerentablajos maršrutos, paskaidrojot, ka turpmāk lidsabiedrība koncentrēsies uz ienesīgākiem maršrutiem. Zināms, ka patlaban Finncomm plānos ir pārtraukt lidojums uz trim provinciālajām lidostām Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» tendence - augšupejoša

Aivars Mackevics [email protected], 28.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somu lidsabiedrība Finnair 2003. gada decembrī sasniedza pozitīvus rādītājus visās savās satiksmes nozarēs darbībās. Finnair līniju lidojumu maršrutos palielinājās veikto pasažierkilometru skaits par 19,6%. Pavisam tika pārvadāti 450 500 pasažieri (+5,5%). Turpretī sēdvietu noslogojums lidmašīnās sasniedza 3,8 procentpunktus virs iepriekšējā gadā mēneša vērtības. Īpaši palielinājās pasažieru skaits Āzijas lidojumu maršrutos (+38,5%), kur sēdvietu noslogojums sasniedza 78,3%. Pavisam palielinājās pieprasījums par 9% gan lidojumu līniju maršrutos, gan čarterlidojumu satiksmē, bet kapacitāte palielinājās par 6,3%. Tas nodrošināja sēdvietu noslogojumu par 74,4% (+1,9%). No 2003. gada janvāra līdz decembrim pieauga pārdoto pasažierkilometru skaits par 1,1% salīdzinājumā ar 2002. gadu, bet kapacitāte palielinājās par 4,4%. Finnair sēdvietu noslogojums sasniedza 69,6% (-2,3 procentpunkti), bet apkalpoto pasažieru skaits sasniedza 6 849 100 (-3,5%). 2003. gada pirmajā ceturksnī lidsabiedrības darbību negatīvi ietekmēja Irākas karš, bet otro ceturksni – SARS epidēmija. Uzlabojumi tika sasniegti tikai 2003. gada trešajā ceturksnī, bet gada pēdējā ceturksnī Finnair ieviesa jaunu tarifu sistēmu un veica kampaņu, kas bija veltīta lidsabiedrības 80 gadu jubilejai. 2003. gada pēdējos mēnešos gaisa satiksmes industrijā palielinājās kapacitātes un notika sīva cenu cīņa, kā rezultātā ievērojami samazinājās vidējais cenu līmenis. Kopš 2003. gada janvāra lidsabiedrības Finnair atskaitēs parādās arī Finnair meitas uzņēmums - lidsabiedrība Aero Airlines AS, kura pārņēma Finnair (kopš 01.06.2002) lidojumus starp Helsinkiem un Tallinu. Pavisam Aero Airlines AS pagājušajā gadā pārvadāja 9 700 pasažierus (-0,5%), bet noslogojums sasniedza 50,2% (-8,5 punkti). 2003. gada novembrī Finnair pārņēma 85% no zviedru lidsabiedrības Nordic Airlink akcijām. Un jau pirmajā pilnajā mēnesī lēto lidojumu lidsabiedrība apkalpoja 43 400 pasažierus no savas bāzes lidostas Stokholmas uz Oslo, Kopenhāgenu un Lulea. Sākot no šī gada Nordic Airlink pārvadāto pasažieru skaits tiks integrēts arī lidsabiedrības Finnair grupas kopējo rezultātu uzskaitē. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic apsūdz Finnair piederošo Estravel publiskos apvainojumos lidsabiedrībai

Gunta Kursiša, 01.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība airBaltic protestē pret somu aviokompānijai Finnair piederošās ceļojumu aģentūras Estravel publiski izteiktajam aicinājumam neizmantot airBaltic pakalpojumus, vēsta BBN.

«airBaltic jau iepriekš ir pieredzējusi naidīgumu no Finnair puses. Visuzskatāmāk tas bija vērojams pagājušā gada vasarā, kad notika sarunas par airBaltic un Finnair darījumu. Mūs nepārsteidz, ka Finnair piederošā ceļojumu aģentūra mums uzbrūk, izmantojot Latvijas politiķu publiskās spekulācijas pirmsvēlēšanu atmosfērā,» medijam norādījis Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

Lielākā daļa Estravel akciju pieder uzņēmumam Soumen Matkatoimisto Oy, kas savukārt pieder Finnair.

Pagājušā gada vasarā norisinājās strīds starp Somijas nacionālo aviokompāniju Finnair un Latvijas aviopārvadātāju airBaltic par Somijas lidsabiedrības Finncom pārņemšanu. Septembrī tika paziņots par Finncom daļas pārdošanu Finnair.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» Grupai panākumi

Aivars Mackevics [email protected], 16.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finnair satiksme, mērīta pasažieru nolidotajos kilometros, 2005. gada jūlijā palielinājusies par 10,5%. Visas Finnair Group lidsabiedrības kopā pārvadāja 703 700 pasažieru, kas ir par 10,1% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Plānotajā starptautiskajā satiksmē pasažieru skaits pieaudzis par 16,1%. Salīdzinot ar pagājušā gada jūliju, Finnair satiksme pieaugusi par 9,8%. Pārvadāto pasažieru skaits bija 550 000 – pieaugums par 9,7%. Tūrisma satiksme pieauga par 12,3%, bet pārvadāto tūristu skaits – par 11,7%. Finnair Tallinā bāzētais meitas uzņēmums Aero AS pārvadāja 44 700 pasažieru (+405,8%) maršrutos starp Helsinkiem, Baltijas valstu galvaspilsētām un Ziemeļsomiju. Jūlijā Stokholmā bāzētā lidsabiedrība FlyNordic turpināja iegūt tirgus daļas un pārvadāja 95 900 pasažieru (+212,6%). Aero un FlyNordic rezultāti attiecīgi iekļauti Finnair Group kopējos rezultātos. 91,6% Finnair reisu 2005. gada jūlijā veikti bez kavēšanās. Visu darbību precizitāte sasniedza 89,9%. Saskaņā ar Eiropas Lidsabiedrību asociācijas statistiku Finnair reisi ir precīzākie Eiropā. Kravas satiksme palielinājās par 9,7% pēc pārvadātajām kravas tonnām. Plānotās satiksmes pieaugums bija +6,2%. Pieaugums Āzijas satiksmē sasniedza 15,9%. Eiropas satiksmes apjoms samazinājās par 3,0%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair streika dēļ spiests atcelt vairāk nekā 100 reisu

Ritvars Bīders, 30.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālais aviopārvadātājs Finnair otrdien, 30. novembrī, atcēlis vairāk nekā 100 iekšzemes un starptautisko reisu, jo kompānijas lidmašīnu apkalpes darbinieki pieteikuši streiku.

«Mūsu prioritāte ir lidot uz galvenajiem galamērķiem, piemēram, Stokholmu, Parīzi, Briseli, Kopenhāgenu un Diseldorfu,» norādījusi Finnair pārstāve Hanna-Kaisa Nurmi, piebilstot, ka arī brīvdienu čārterreisi, visticamāk, notiks pēc ierastā grafika.

Starp atceltajiem reisiem ir lidojumi uz Sanktpēterburgu, Ņujorku, Londonu, Bankoku un Tallinu.

Finnair pārstāve atzīst, ka arī trešdien, 1. decembrī, aviokompānijai, visticamāk, nāksies atcelt tikpat daudz reisu, cik 30. novembrī, taču tas esot atkarīgs no sarunām starp kompāniju un arodbiedrību.

Streiki ietekmēs arī SAS piederošās Somijas meitas uzņēmuma Blue1 darbība, taču šī kompānija turpinās nodrošināt 60 līdz 70 % no paredzētajiem lidojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidošana ar «Lufthansa» kļūs ievērojami dārgāka

Aivars Mackevics [email protected], 19.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1. septembra tiks iekasēta pakalpojuma maksa par katru izsniegto biļeti. Vairāk kā 20 lidsabiedrības ir paziņojušas par servisa komisijas maksas ieviešanu līdz pat 45 eiro par vienu biļeti. Iegādājoties biļetes ceļojumu birojos šī komisijas maksa var vēl palielināties. Praktiski šī gada rudenī lidsabiedrības ir nolēmušas mainīt savu sistēmu. Šoreiz zaudētājos būs pasažieri, kuriem nāksies ievērojami vairāk maksāt par savu lidojumu, neatkarīgi no tā kur tiks iegādāta biļete – internetā, ceļojumu birojā vai arī pie pašas lidsabiedrības. Iemesls šādai rīcībai ir lidsabiedrības Lufthansa lēmums svītrot komisijas maksājumus ceļojumu birojiem Vācijā no šī gada 1. septembra. Patlaban komisijas maksājumi sasniedz atkarībā no lidojumu mērķa un rezervētās klases 5-9% no biļetes cenas. Lufthansa piedāvā ceļojumu birojiem par katru pārdoto biļeti iekasēt papildus vēl savu pakalpojumu samaksu. Jaunā sistēma Lufthansai ir izdevīga pat vairāku iemeslu dēļ. Proti, tā ietaupa gadā līdz 100 miljoniem eiro kā arī klienti maksās paši par saņemtajiem ceļojumu biroju pakalpojumiem. Neatkarīgi no tā kur pasažieri iegādāsies sev lidojuma biļeti, tiem būs jāmaksā: iekšzemes un Eiropas lidojumu maršrutos Lufthansa iekasēs no pasažieriem 30 eiro par biļeti, bet tālo lidojumu maršrutos pat 45 eiro. Šāda sistēma ir nepieciešama, lai nosegtu biļešu pārdošanas tehnisko pusi, materiālus un personāla izmaksas. Maksāt pasažieriem nāksies vairāk, kaut arī pašam piedāvātajam produktam nekas neuzlabosies. Sekojot lidsabiedrībai Lufthansa, vairāk kā 20 citas lidsabiedrības pāries uz nulles komisijas maksām, tai skaitā ir gandrīz visas lielākās Eiropas un Ziemeļamerikas lidsabiedrības. Jau no 1. septembra līdzās Luthansa stāsies vēl sešas lidsabiedrības, bet pārējās 15, kuru vidū ir Air France, British Airways, Delta un United, plāno pievienoties laika posmā no šī gada 1. oktobra līdz nākošā gada 1. februārim. Pakalpojuma izmaksas būs līdzīgas ar Lufthansa ieviesto izmaksu sistēmu, proti no 30 līdz 45 eiro, taču būs arī lidsabiedrības (Lufthansa, Air France, ANA), kuras ir nolēmušas no pasažieriem, kuri vēlēsies elektroniski sastādītu biļeti saņemt arī drukātā veidā iekasēt vēl ekstra 8 eiro, bet Finnair - 10 eiro un Swiss - 15 eiro. Salīdzinoši Norvēģijā, kur jau pagājušā gada sākumā tika ieviesta nulles komisijas maksa, tagad ceļojumu biroji iekasē no klientiem pakalpojuma maksu 25- 50% apmērā. Šajā sakarībā iespējams izdevīgāk ir pasažieriem nākotnē izvēlēties savu biļeti internetā, nevis to pirkt ceļojumu birojos. Eksperti prognozē, ka ievērojami samazināsies ne tikai lidsabiedrību klientu skaits, bet arī ceļojumu biroju skaits. Jāatzīmē, ka ASV nulles komisiju ieviesa jau 2001. gada martā. Kopš tā laika American Society of Travel Agents ir atzīmējusi 33 000 ceļojumu biroju bankrotu un 55 000 darba vietu zaudējumu. Taču klientiem ir iespēja jau tagad rezervēt savu nākamo lidojumu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair paziņo par peļņu

Ritvars Bīders, 04.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finnair 2010. gadu noslēgs ar nelielu operacionālo peļņu, ko veicināja zemāki zaudējumi pērn pēdējā ceturksnī, atsaucoties uz Finnair paziņojumu, vēsta Economic Times.

Precīzi finanšu rādītāji par 2010. gadu kopumā gan vēl nav publicēti.

Finnair operacionālie zaudējumi pērn pēdējā ceturksnī bija 6,7 miljoni eiro, kas ir par 31 miljonu eiro mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā, kā arī mazāk nekā prognozējuši analītiķi. 2010. gada pēdējā ceturksnī Finnair apgrozīja 517 miljonus eiro, kas ir par 12,9% vairāk nekā 2009. gada pēdējā ceturksnī.

Finnair gan norādīja, ka šā gada pirmajā ceturksnī aviokompāniju sagaida būtiski zaudējumi, taču kopumā kompānijas apgrozījums šogad palielināšoties.

Pēc finanšu rādītāju un prognožu publicēšanas Finnair akcijas cena palielinājās pār 1,2% līdz 5 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» darbdienās piedāvās jau 3 reisus uz Helsinkiem

Aivars Mackevics [email protected], 06.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas aviokompānija Finnair, sākot ar 2004. gada 2. maiju, piedāvās jaunu reisu uz Helsinkiem. Līdz ar to darbdienās Finnair lidmašīnas no Rīgas uz Helsinkiem dosies jau 3 reizes. Tagad, izlidojot no Rīgas plkst. 14:10, pasažieri ērtajā Helsinku lidostā ieradīsies īsu brīdi pirms tam, kad no Helsinkiem sākas lidojumi uz lielākajām Eiropas pilsētām. Tādējādi pārsēšanās laiks tiek samazināts līdz minimumam. Kā parasti, rīta reiss plkst. 11:20 no Rīgas ir īpaši piemērots, lidojot uz ASV vai Kanādu. No 16. maija šim reisam Finnair izmantos komfortablo MD 80 lidaparātu ar 149 vietām. Mainīsies arī izlidošanas laiks – no 16. maija tas tiek pārcelts uz 11:05. Savukārt, šīs sezonas īpašais piedāvājumus – tiešie lidojumi no Helsinkiem uz Toronto - būs pieejami jau no 17. jūnija. Sīkāka informācija internetā: www.finnair.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Finnair atklāj jaunu lidojumu maršrutu uz Jekaterinburgu

, 27.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais lidojums uz Urālu notiks otrdien, 2.septembrī.

Finnair šī gada 2. septembrī uzsāk pasažieru lidojumus no Helsinkiem uz Jekaterinburgu. Lidojumi tiek plānoti 3 reizes nedēļā ar Airbus A319 lidmašīnām. Jekaterinburga ir jau trešā pilsēta Krievijā pēc Maskavas un Sankt Pēterburgas, kur Finnair veic plānotus lidojumus. No Rīgas Finnair piedāvā avio reisus uz Jekaterinburgu caur Helsinkiem.

Finnair lidojumu organizēšanā sadarbojas ar Ural Airlines. Īss gandrīz 3 stundu lidojums no Helsinkiem uz Jekaterinburgu un lieliskās Helsinki lidostas komunikācijas padara šo maršrutu konkurētspējīgu Krievijā, ziemeļvalstīs un Eiropā.

“Jekaterinburga ir kā vārti uz tādiem tāliem reģioniem kā Urāls un Sibīrija, sniedzot nebijušas iespējas darījuma cilvēkiem. Mūsu maršruts ir domāts tiem, kas no Sverdlovskas reģiona vēlas nokļūt Ziemeļvalstīs un Baltijā, un pretēji. Esam pārliecināti, ka šo maršrutu izmantos pasažieri no visas Eiropas, Ziemeļamerikas un Āzijas virzienā uz Krieviju. Plānojam, ka no Latvijas par lidojumiem uz Jekaterinburgu būs liela interese, jo tā būs jauna iespēja darījuma cilvēkiem ar komfortu nokļūt galamērķī, kā arī iespēja Latvijas iedzīvotājiem apmeklēt draugus, paziņas un radiniekus šajā reģionā”, informē Vesa Vilkkula, Finnair pārdošanas daļas vadītājs Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Finnair piesaista Somijas akcionārus aviokompānijā Flybe Nordic

BNS, 08.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālā lidsabiedrība Finnair paziņojusi, ka ir atradusi jaunus vietējos akcionārus, kas Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijas Flybe vietā darbosies ar zaudējumiem strādājošajā lidsabiedrībā Flybe Nordic, ceturtdien vēstīja Somijas sabiedriskā raidorganizācija Yle.

Flybe ir atteikusies no saviem 60% Flybe Nordic akciju, bet Finnair par partneriem piesaistījusi divus Somijas uzņēmumus - investīciju kompāniju G.W. Sohlberg un pagaidu darbiniekus piedāvājošo aģentūru StaffPoint.

Finnair jaunajā kompānijas struktūrā saglabās 40% akciju, StaffPoint piederēs 45% akciju, bet G.W. Sohlberg saņems 15% akciju. Darījumam ir jāiegūst Somijas konkurences padomes apstiprinājums.

Darījuma cena ir viens eiro.

Pagājušā gada beigās Flybe paziņoja, ka par vienu eiro savas akcijas Flybe Nordic pārdos Finnair, ja netiks atrasts cits pircējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair normālu lidojumu ritmu nespēs atjaunot līdz pat pirmdienai

Ritvars Bīders, 03.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau ceturto dienu turpinās Finnair lidmašīnu apkalpes darbinieku streiks, līdz ar ko paredzētos regulāros reisus aviokompānija pilnībā nespēs nodrošināt līdz pat nākamās nedēļas sākumam, ziņo Aripaev.

Nedēļas nogalē lidsabiedrība Finnair atcēlusi visus reisus maršrutā Helsinki - Tallina.

«Lidmašīnu apkalpes darbinieku streiks turpinās, tādēļ Finnair normālu lidojumu grafiku nespēs atjaunot līdz pirmdienai. Atvainojamies visiem pasažieriem, kuru plānus iztraucējis streiks, un pateicamies par sapratni,» norāda Finnair Baltic pārstāvis Guermans Tivoniuks.

Finnair visiem pasažieriem, kuri iegādājušies aviobiļetes reisiem līdz 7. decembrim, šīs biļetes apmainīt atpakaļ pret naudu pat tad, ja konkrētais lidojums šajā laika posmā nav atcelts. Kompensācijas pieprasījums jāiesniedz vietā, kur iegādāta aviobiļete.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair svin uzvaru pār airBaltic cīņā par Finncomm Airlines

Lelde Petrāne, 09.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālais pārvadātājs Finnair un Finncomm Airlines ceturtdien paziņojuši, ka ir vienojušies par sadarbību attiecībā uz lidojumiem, kā arī par Finncomm daļas pārdošanu Finnair. Šī vienošanās liecina par Finnair uzsvaru pār Latvijas aviokompāniju airBaltic, kas arī «meta acis» uz Finncomm, ziņo bbn.

Saskaņā ar Finnair sniegto informāciju tā parakstījusi sākotnējo vienošanos par 20% lielas Finncomm Airlines daļas iegādi.

Finnair par to maksās 10 miljonus eiro.

Finncomm Airlines apgrozījums 2009.gadā bija 86,7 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālā aviokompānija Finnair, kas iecerējusi paplašināt darbību un atklāt jaunus maršrutus, tuvāko gadu laikā plāno pieņemt apmēram 1000 jaunu darbinieku.

Lidsabiedrība paziņojusi, ka tai būs nepieciešami stjuarti, tehnoloģiju speciālisti un citu profilu darbinieki.

Pēdējo gadu laikā Finnair štats jau palielinājies par vairāk nekā 1000 cilvēkiem, no kuriem lielākā daļa ir piloti un stjuarti.

Pagājušajā mēnesī Finnair paziņoja, ka pieņems darbā vairāk nekā 100 pilotu, un aicināja pieteikties gan pilotus ar pieredzi, gan pilotus, kas nesen apguvuši šo specialitāti.

Pēdējā laikā Finnair ir paplašinājusi maršrutu tīklu un plāno to darīt arī turpmāk.

Pagājušajā gadā Finnair strādāja ar 85 miljonu eiro peļņu, bet šogad iecerēts peļņu palielināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» pasažieru skaits augustā palielinājies par 20%

Aivars Mackevics [email protected], 14.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada augusta mēnesī lidsabiedrības Finnair pasažieru pārvadājumu skaits palielinājies par 19.9%. Pasažieru noslogojums sasniedza 68,8% (par 0,5% vairāk kā 2003.gadā). Augustā visas Finnair Group lidmašīnas kopā pārvadājušas 657 400 pasažierus, kas ir par 11,7% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgā laika periodā. Kopējais lidojumu skaits pieaudzis par 15,9%. Lidmašīnu noslogojuma faktors sasniedza 72,9% (2003.gadā 68,8%). Šī gada augustā Finnair lidmašīnu reisi vairāk ir ievērojuši grafikos noteikto izlidošanas laika precizitāti (pieļaujamā reisa novēlošanās - 15 minūtes). Arī reisu ielidošanas (pēc paredzētā grafika) punktualitāte nedaudz, bet tomēr ir uzlabojusies, sasniedzot 90,4% (2003.gadā 88,9%). Šobrīd Finnair tiek uzskatīta par vienu no precīzākajām un regulārākajām Eiropas lidsabiedrībām. Starptautisko plānveida lidojumu pasažieru skaits, salīdzinot ar 2003. gada augustu, palielinājies par 17,9%, taču vislielāko pieaugumu (39,9%) sasniedza ceļotāju skaits reisos uz Āzijas reģionu. Iekšzemes lidojumu skaita pieaugums sasniedza 6,5%, savukārt Finnair veikto atpūtas lidojumu skaits augustā palielinājies par 4,6%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» iegūst Zviedrijas tūrisma industrijas balvu

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Finnair ir ieguvusi prestižo zviedru tūrisma industrijas balvu, tā saucamo “Travel Oscar”, ko ik gadu piešķir izdevniecība Travel News. Pavisam 600 zviedri – tūrisma nozares profesionāļi tika atzinuši lidsabiedrību Finnair kā labāko Eiropas lidsabiedrību. Kā atzīst Finnair direktors Zviedrijā Riki Helminens, tad balvas iegūšanas nozīme, tagad ir jūtama ik dienas, jo nebija gaidīts, ka tas tik ļoti pozitīvi atsauksies uz tirgus situāciju. Lidsabiedrība Finnair kļuva par līderi starp Eiropas lidsabiedrībām, iegūstot 4,59 punktus un apsteidzot savus konkurentus britu lidsabiedrību British Airways, kura ieguva 4,18 punktus. Tāpat līderu “pieciniekā” ir lidsabiedrības KLM, SAS un Sterling. Lidsabiedrība Finnair tika atzīta par labāko arī starpkontinentālo pārvadājumu kategorijā, iegūstot 4,55 punktus un piekāpjoties tikai lidsabiedrībai Lufthansa, kura ieguva 4,59 punktus. Turpretī lidsabiedrība Nordic Airlink tika atzīta par ceturto labāko Zviedrijas iekšzemes lidojumos un ieguva otro vietu jaunajā kategorijā “lidsabiedrība ar zemo izmaksu biļetēm”, apsteidzot lidsabiedrības Ryanair un Virgin Express. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators SIA "Impro ceļojumi" iekļauta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā", liecina PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.

Attiecīgajā sarakstā uzņēmums iekļauts, jo nav izpildījis PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu par naudas atmaksu patērētājai 400 eiro apmērā par atceltu ceļojumu.

Komisijas lēmumā norādīts, ka 2020.gada 19.februārī patērētāja iegādājās pie tūrisma aģenta tūroperatora "Impro ceļojumi" organizētu ceļojumu uz Toskānu un Elbas salu no 2020.gada 29.marta līdz 5.arpīlim. Patērētāja samaksāja tūrisma aģentam 400 eiro avansu. Tā kā ceļojums tika atcelts, patērētāja vēlējās atgūt samaksāto naudu. Ņemot vērā, ka nauda netika atmaksāta, patērētāja vērsās PTAC.

Patērētāju tiesību uzraugi pieprasīja skaidrojumu no aģenta, kurš PTAC informēja, ka ir panākta vienošanās ar patērētāju, ka nauda tiks atmaksāta pa daļām. Tomēr tūrisma aģents nepildīja savu solījumu, tādējādi tika iesniegts iesniegums PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Loze, Grunte & Cers pievienojas vadošajai Baltijas komerctiesību advokātu apvienībai TLS Alliance

, 02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs vadošie komerctiesību advokātu biroji Igaunijā, Latvijā un Lietuvā – Tark & Co, Loze, Grunte & Cers un Sutkiene, Pilkauskas & Partners - pastiprina savu sadarbību, izveidojot TLS Alliance, vadošo Baltijas komerctiesību advokātu apvienību.

"Baltijas valstis tiek uzskatītas par vienotu tirgu, un jaunā alianse ļauj mums labāk apkalpot klientu vajadzības. Mūsu sadarbība dažādos projektos ir bijusi ļoti auglīga, un biroji Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ir darbojušies kopīgos projektos kā vienota un labi integrēta komanda," uzsver Jānis Loze, advokātu biroja Loze, Grunte & Cers vadošais partneris.

TLS Alliance birojiem ir pieredze konsultāciju sniegšanā par komercdarījumiem, kā arī tie cieši sadarbojas ar vadošajiem advokātu birojiem Ziemeļvalstīs un citur Eiropā. TLS Alliance advokātu biroji ir iesaistījušies vairākos darījumos Baltijas reģionā, piemēram, izveidojuši pirmo Eiropas sabiedrību (Societas Europaea, SE) Baltijā, apvienojot Sampo Life Baltijas meitas uzņēmumus vienotā Eiropas sabiedrībā, kā arī vadot to pašu procedūru attiecībā uz apdrošināšanas kompāniju Seesam. Trīs advokātu biroji koordinēja pirmo pārrobežu apvienošanos Baltijas banku sektorā, kas bija saistīta ar viena no lielākajiem finanšu uzņēmumiem Ziemeļu reģionā Danske Bank A/S realizēto Sampo Bank grupas meitas uzņēmumu pārņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes darbību uzsācis jauna veida tūrisma pakalpojumu sniedzējs Ceļojumu Bode, kas pilna servisa tūrisma pakalpojumus sniedz interneta vietnē www.celojumubode.lv.

Ceļojumu Bode internetā nodrošina tūrisma pakalpojumu meklēšanu un iegādi – ceļojumus, aviobiļetes, viesnīcu rezervēšanu, ceļojumu apdrošināšanu, autonomu un interešu ekskursijas, liecina sniegtā informācija medijiem.

„Šogad visā pasaulē ir strauji pieaugusi interneta loma tūrisma pakalpojumu meklēšanā un iegādē. Daudzi mūsu draugi jau sen nav bijuši bankā, jo ietaupa laiku, apmaksājot ikmēneša rēķinus internetā. Tas ir ērtāk, jo nav jānokļūst konkrētajā bankas filiālē un pēc tam jāstāv rindā. Arī ceļojumus, aviobiļetes un viesnīcas ir ērti atrast un iegādāties internetā,” biznesa būtību skaidroja Ceļojumu Bodes direktore Kristīne Veizāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Inflācijas ietekme uz likumiskajiem nokavējuma procentiem – vai neatdot parādu šobrīd ir lētāk?

Paula Kreicšteina, zvērināta advokāte, SIA “ZAB Spīgulis & Kukainis”, 27.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Latvija piedzīvo pēdējās desmitgades augstākos inflācijas rādītājus. Paralēli par procentu likmes paaugstināšanu ziņo gan Eiropas Centrālā banka, gan arī bankas Latvijā.

Civiltiesībās ar procentiem jāsaprot tā atlīdzība, kas dodama par kādas naudas summas lietošanas atvēlējumu vai kavējumu, samērā ar tās daudzumu un lietošanas ilgumu (Civillikuma 1753. pants).

Procenti ir jāmaksā arī uz likuma pamata par katru parāda samaksas nokavējumu arī gadījumos, kad konkrēts procentu maksāšanas pienākums nav noteikts, un šādus procentus sauc par nokavējuma procentiem (Civillikuma 1759. panta 1. punkts).

Procentu galvenā funkcija ir nest ienākumus no apgrozībā esošas mantas (kapitāla).Pēc kapitāla atļautās lietošanas termiņa notecējuma vai, ja kapitāls kavējuma dēļ ir palicis parādnieka lietojumā, parādniekam rodas pienākums maksāt nokavējuma procentus. Tiesības prasīt no parādnieka nokavējuma procentus bija ietvertas arī Baltijas vietējo likumu kopojuma III daļā, kas ir nozīmīgākais Latvijas Civillikuma avots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vācu ceļojumu portāli nostiprina savas pozīcijas tūrisma tirgū

Aivars Mackevics [email protected], 08.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā interneta ceļojumu lapu apmeklējums pēdējo gadu laikā nepārtraukti ir pieaudzis. Pētījumu rezultāti liecina, ka gandrīz katrs trešais vācietis apmeklē online-ceļojumu tirgu. 2002.gada janvārī ceļojumu portālus apmeklēja tikai 2,5 miljoni viesu, bet jau septembrī to skaits sasniedza 6 miljonus. Ar 24,9 miljoniem ceļojumu pircējiem internetā (no 2001.11. līdz 2002.04.) šis iepirkšanās veids ir kļuvis par vienu no stiprākajiem Eiropas elektroniskā biznesa segmentiem. Matiass Peters (Matthias Peter), kas ir portāla Travelchannel.de vadītājs, ir atzīmējis, ka ikdienu patērētāji atklāj vienkāršo, ātro un ērto interneta rezervēšanas sistēmu. Tas kalpo par iemeslu,tam ka patērētāji vairs nedodas uz ceļojumu birojiem, bet apskatot bildes, cenas, u.c. informācijas dažu sekunžu laikā var paši, neizejot no mājas, nopirkt sev ceļojumus.” Vācijas tūrisma e-biznesa apgrozījums 2002 gadā sasniedza 2,06 miljardus eiro pie kopējā apgrozījuma no 24,75 miljardus eiro. Tiek izteiktas prognozes, ka šogad apgrozījums varētu sasniegt 2,66 miljardu eiro. Vislielāko interesi cilvēki izrāda par lielo uzņēmumu tūrisma portāliem. No 6 miljoniem e-ceļojumu portālu apmeklētājiem Bahn.de lappusi 2002 gada oktobrī ir apmeklējuši 2,9 miljoni viesu. Iecienīts ir arī ceļojumu portāls Opodo.de, kurš pagājušo gadu kā “jaunpienācējs” ar 550 000 apmeklētājiem kļuva par otro apmeklētāko portālu Vācijā. Toties TUI tūrisma uzņēmums salīdzinoši ļoti lēni palielina savu klientu skaitu (2002.gada oktobri – 208 000 apmeklētāju). Kopējais TUI apgrozījums ir samazinājies par 9,9 miljardiem eiro. Travel24.com pagājušā gada septembrī ar 200 000 portāla lietotājiem bija salīdzinoši vēl mazs uzņēmums, taču tas ir sasniedzis tādu pakāpi, no kuras citi interneta – ceļojumu speciālisti vēl atrodas tālu. Uzņēmums deviņu mēnešu laikā ir sasniedzis apgrozījumu 28 miljonu eiro apmērā, kas krietni pārsniedz iepriekšējo gadu skaitļus. Līdzīgi pozitīvi attīstās arī citi uzņēmumi, piemēram, Lastminute.com un Ebookers, kuri guvuši peļņu no pagājušo gadu pēdējās minūtes buma. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» palielina lidojumu skaitu uz Āziju

Aivars Mackevics [email protected], 17.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbildot uz arvien pieaugošo pieprasījumu, Finnair lidojumu skaits starp Āziju un Eiropu nākošā gada vasarā tiks palielināts par trīs lidojumiem nedēļā ar tiešajiem lidojumiem starp Honkongu un Helsinkiem bez nolaišanās Bangkokā. Lidojumi maršrutā starp Singapūru un Helsinkiem vasaras sezonā tiks veikti katru dienu. Vislielākais pieprasījums Honkongas un Singapūras tirgos pēc lidojumiem uz Helsinkiem ir jūnijā, jūlijā un augustā. Pateicoties tam, ka nav iekļauta nolaišanās Bangkokā, lidojumu laiks starp Honkongu un Helsinkiem ir samazināts līdz 10 stundām (14 stundu vietā). Pasažieriem, kas ceļo no Āzijas uz Helsinkiem, ir lieliskas savienojamības iespējas caur Finnair plašo Eiropas maršrutu tīklu, kas nākošajā vasarā tiks arī papildināts, piemēram, ar lidojumiem uz Venēciju. Savukārt, ceļotājiem no Eiropas šis maršruts ir labs maršruts nokļūšanai uz Honkongu un Ķīnu, un citām Dienvidaustrumu Āzijas galvaspilsētām. Lidojumi starp Singapūru un Helsinkiem vasaras laikā turpināsies caur Bangkoku katru dienu. Singapūrā ir ļoti labs maršrutu piedāvājums lidojumiem uz/no citām Āzijas daļām un Austrāliju. Tāpat kā visus Finnair lidojumus, arī Honkongas un Singapūras maršrutus apkalpos Boeing MD-11 tipa lidmašīnas. No 2005.gada 31.maija līdz 2.septembrim lidmašīnu atiešanas dienas no Honkongas uz Helsinkiem būs pirmdienas, trešdienas un sestdienas, savukārt pretējā virzienā Finnair lidos otrdienās, piektdienās un svētdienās. Trīs papildus lidojumi nedēļā uz Singapūru, ar ko tiks palielināts jau pašreiz esošo četru skaits, tiks uzsākti 2005.gada 30.maijā un turpināsies līdz 31.augustam.

Komentāri

Pievienot komentāru