Dienas Bizness

  • 27 otrdiena,
    septembris

    Ādolfs, Ilgonis

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8709

    USD: 1.1262

Ražošana

Bertolds Fliks

Edmunds Brencis, Dienas Mediji

Fliks: absurdi, ka valstij daļēji piederošs uzņēmums maksā vairāk nekā kāda īru kompānija  15

«Nav pieņemams, ka VAS starptautiskā lidosta Rīga kopš pagājušā gada novembra ir vairākkārt palielinājusi maksu airBaltic, lai nosegtu zaudējumus, ko rada līgums ar Ryanair,» norāda nacionālās lidsabiedrības airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Esot absurdi, ka Latvijas valstij daļēji piederošs uzņēmums maksā divreiz vairāk nekā kāda īru kompānija. Par šo diskriminējošo situāciju esot bijušas neskaitāmas sarunas gan ar Satiksmes ministru, gan ar lidostas vadību, taču nav izdevies atrast risinājumu. airBaltic šajā sakarā jau esot vērsusies Konkurences padomē, kā arī sagatavojusi pieteikumu tiesā, kurā šobrīd jau prasījuma summa pret starptautisko lidostu Rīga esot 7 miljoni Ls.

Saistītie raksti

B.Fliks norāda, ka lidostas tarifi mainījušies pērn 1.novembrī, taču Ryanair turpinot maksāt pēc iepriekšējiem tarifiem. «Pēc mūsu rīcībā esošās informācijas, Ryanair lidostai Rīga maksā 4,5 eiro par pasažieri, kas ietver gan lidmašīnu nosēšanās maksu, gan virszemes apkalpošanu, gan lidostu nodevu.»

«Savukārt mums lidosta 1.janvārī palielināja virszemes apkalpošanas tarifus par 60%. Papildus tam, aprīlī lidosta ieviesa infrastruktūras maksu par virszemes apkalpošanu, kas vēl vairāk palielināja izmaksas. Līdz ar to airBaltic kopējie izdevumi par lidmašīnu nosēšanās maksu, virszemes apkalpošanu un lidostas nodevu veido teju 10 eiro uz vienu pasažieri,» turpina B. Fliks.

Viņš uzsver, ka lidosta Rīga arī neapstrīdot to, ka airBaltic maksā divkārt lielāku summu par vienu pasažieri. Turklāt airBaltic pārvadājot četrreiz lielāku pasažieru skaitu nekā Ryanair.

airBaltic mērķis neesot panākt to, lai Ryanair maksā vairāk. airBaltic ir gatavs jebkurā brīdī ar starptautisko lidostu Rīga noslēgt līgumu ar tādiem pašiem privileģētiem nosacījumiem, kādi piešķirti lidsabiedrībai Ryanair.

Šobrīd airBaltic kopā ar Satiksmes ministriju meklē risinājumu situācijai, lai Latvijas aviosabiedrība netiktu diskriminēta. «Mēs esam pārsteigti, ka lidosta Rīga izdara publisku spiedienu uz airBaltic, nevis meklēt konstruktīvu risinājumu,» tā B. Fliks.

Jāatgādina, lidosta Rīga Rīgas apgabaltiesā 19. jūlijā plāno iesniegt prasību par vairāk nekā 2,5 miljonu latu parāda piedziņu no nacionālās lidsabiedrības airBaltic.

Starptautiskā lidosta Rīga lūdz tiesu arī noteikt prasības nodrošinājuma līdzekli, apķīlājot tos maksājumus, kuri pienākas airBaltic no trešajām personām, naudas līdzekļus kredītiestādēs un citās finanšu institūcijās.

«Mūsu sarunas par parādsaistību dzēšanu ir bijis ļoti sarežģīts process un jebkādas vienošanās no airBaltic puses tiek pārkāptas. Starptautiskās lidostas Rīga mērķis ir nodrošināt visiem sadarbības partneriem vienādus konkurences apstākļus un nepieļaut ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu,» norāda Starptautiskā lidosta Rīga preses sekretārs Mārtiņš Langrāts.
 

Jaunākās ziņas kategorijā

FOTO: Wizz Air iepazīstina ar Airbus lidmašīnu A321neo

FOTO: Wizz Air iepazīstina ar Airbus lidmašīnu A321neo

Zemo izmaksu lidsabiedrība Centrāleiropā un Austrumeiropā Wizz Air kopā ar Airbus piektdien Budapeštas lidostā iepazīstināja ar Airbus lidmašīnu A321neo un uzsāka testēšanas turneju WIZZ pilotiem, informē Wizz Air. Kopš pirmā lidojuma...

Reklāma