Transports un loģistika

flyLAL cer atgūt licenci lidojumiem

Inese Cirša, db, 17.02.2009

Jaunākais izdevums

Krahu piedzīvojusī Lietuvas lidsabiedrība flyLAL ir griezusies Viļņas apgabaltiesā, cerot atgūt licenci lidojumu veikšanai, kura patlaban ir apturēta.

Tas teikts flyLAL paziņojumā presei.

Aviokompānija apgalvo, ka ne Lietuvas Civilās aviācijas administrācija, ne Transporta un komunikāciju ministrija nav pietiekami pamatojušas savu lēmumu apturēt kompānijas darbības un lidojumu licenci. flyLAL ģenerāldirektors Vitauts Kaikaris paziņojumā norādījis, ka kompānija nav saņēmusi no šīm institūcijām nekādus norādījumus par trūkumiem lidojumu drošībā, kas kalpotu par pamatu licences apturēšanai.

Tikmēr Lietuvas transporta ministrs Elišijus Masjulis paziņojis, ka iespējamais flyLAL bankrots ir devis triecienu visai valstij, taču, ja lidsabiedrības vadība veiks savlaicīgus pasākumus, kompānija varētu turpināt darbu, vēstī portāls delfi.lt, atsaucoties uz ministra teikto intervijā laikrakstam Lietuvos Žinios pagājušajā nedēļā.

"Starptautiskā Viļņas lidosta, kas ir galvenais lidsabiedrības kreditors no valsts uzņēmumiem, ir nolīgusi advokātus un aktīvi interesējas par šo lietu. Es uzskatu, ka flyLAL, ja tās īpašniekiem būs tāda vēlēšanās, varētu turpināt darbu — lidsabiedrības licence ir tikai apturēta, kompānija to nav zaudējusi pavisam," skaidrojis ministrs.

Kā vienu no veidiem darbības turpināšanai viņš min uzņēmuma restrukturizāciju, kas paredzētu visus flyLAL Group uzņēmumu apvienošanu. Liela to daļa pērn strādājusi ar peļņu. Bez tam neviens neliekot šķēršļus investora meklēšanai, kurš bankrota procesa laikā varētu sanēt uzņēmumu un mēģināt to uzstutēt kājās.

Jau ziņots, ka flyLAL saskārās ar apgrozāmo līdzekļu trūkumu, bet tās akcionāri atteicās kompāniju finansēt. Janvāra vidū flyLAL darbība tika apturēta, konti arestēti, visi regulārie reisi atcelti. Pēc tam kompānija iesniedza tiesā prasību atzīt to par bankrotējušu. Janvāra beigās Lietuvas ģenerālprokuratūra sāka pirmstiesas izmeklēšanu, turot kompāniju aizdomās par vairākām noziegumiem, tostarp tīšu bankrotu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz bankrota sliekšņa stāvošā Lietuvas lidsabiedrība flyLAL nolēmusi lauzt janvāra sākumā noslēgto vieošanos par 100% akciju pārdošanu Šveices fondam Swiss Capital Holding (SCH).

«Kompānija ir sākusi līguma laušanas procedūru ar Swiss Capital Holding,» teikts flyLAL paziņojumā. Tajā lidsabiedrības vadītājs Vitauts Kaikaris norāda, ka Šveices fonds, parakstot vienošanos, apstiprināja savus nodomus investēt Lietuvas kompānijā, taču nav pildījis savas saistības un nav laikā veicis maksājumu. «Tāpēc, ka potenciālais Lietuvas aviokompānijas investors nav izpildījis savas saistības, flyLAL aptur savu darbību un neizslēdz bankrota iespēju,» uzsver Kaikaris. «Mēs to darām tāpēc, lai novērstu turpmāku parādu palielināšanos un kreditoru stāvokļa pasliktināšanos.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 30.05.2011., Rīgas apgabaltiesai jālemj, vai atstāt spēkā flyLAL prasību par lidostas Rīga un airBaltic mantas apķīlāšanu 40 milj. Ls vērtībā, šodien raksta Dienas bizness

Lietuvas bankrotējušās aviosabiedrības flyLAL prasība pret lidostu Rīga un airBaltic savas absurditātes dēļ varētu likt smieties, ja vien Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šī gada 19. janvārī jau nebūtu atzinusi Lietuvas tiesu spriedumu par spēkā esošu. No šī sprieduma izriet, ka flyLAL ir tiesības pēc prasības nodrošinājuma pret Lidostu Rīga un airBaltic vairāk nekā 40 milj. Ls apmērā. Nevar izslēgt, ka arī Rīgas apgabaltiesa, kas ir jau otrā instance šīs lietas izskatīšanai Latvijā, atstās spēkā 2008. gada 31. decembrī pieņemto Viļņas apgabaltiesas spriedumu. Tas iespējams, jo, atbilstoši ES tiesību normām, ES dalībvalstu kompetentās iestādes nolēmums izpildāms arī citās ES dalībvalstīs, to pēc būtības vairāk nepārskatot. Ja šis tiesas lēmums netiktu tālāk pārsūdzēts, tas nozīmētu, ka divi Latvijas aviācijas stūrakmeņi – Starptautiskā lidosta Rīga un nacionālā aviokompānija airBaltic nonāktu lietuviešu kontrolē. Ar apķīlātu kustamo un nekustamo mantu, kas atbilst gandrīz pilnai lidostas Rīga aktīvu vērtībai vai tam finanšu ieguldījumam, ko pērnā gada nogalē no valsts saņēma airBaltic, Lietuvas puse varētu brīvi diktēt lidostas Rīga un airBaltic attīstību. Turklāt, tā kā pēc flyLAL bankrota lēmumus pieņem flyLAL kreditori, no kuriem lielākais ir tagad arī jau maksātnespējīgās Snoras bankas administrators, visas kārtis palēnām būtu viņa rokās. DB jau rakstīja, ka Lietuvas tiesu lēmums tika pieņemts pēc lietuviešu aviokompānijas flyLAL pieteikuma, kurā minēts, ka savulaik – līdz 2009. gadam – lidostā Rīga piemērotā atlaižu politika airBaltic veicinājusi negodīgu konkurenci Baltijas aviācijā un tādējādi arī flyLAL bankrotu, jo, pateicoties pat 80% lielajām atlaidēm lidostā Rīga, airBaltic Lietuvas tirgū varējis startēt ar ievērojami zemākām biļešu cenām nekā konkurenti. Lai segtu savus zaudējumus, ko flyLAL aplēsa 40,7 milj. Ls vērtībā, Lietuvas tiesa kā iespējamās flyLAL tālākās prasības nodrošinājumu pieprasīja arestēt Starptautiskās lidostas Rīga un airBaltic kustamo un nekustamo īpašumu. airBaltic pārstāvji šādu flyLAL argumentāciju sauc par nonsensu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) Tiesa nolēmusi, ka ar Lietuvas tiesas lēmumu var arestēt aviokompānijas airBaltic un Rīgas lidostas īpašumu 200 miljonu litu (57,92 miljonu eiro) vērtībā, vēsta portāls Delfi.lt.

Tiesa šādu lēmumu pieņēmusi 23.oktobrī, un tas paver durvis bankrotējušās Lietuvas lidsabiedrības flyLAL-Lithuania Airlines (flyLAL) kreditoriem prasīt zaudējumu atlīdzināšanu 200 miljonu litu apmērā par iespējamo airBaltic negodīgo rīcību, paziņoja FlyLAL administrators Aurimans Valaitis.

Pēc viņa teiktā, tagad ir jāsagaida Latvijas Augstākās tiesas lēmums un jāveic darbības īpašuma arestam Latvijā.

Starptautiskajā lidostā Rīga portālam Nozare.lv norādīja, ka Latvijas Augstākā tiesa bija vērsusies ES tiesā ar prejudiciāliem jautājumiem par to, kā interpretējama ES regula par citas dalībvalsts tiesu nolēmumu atzīšanu. Latvijas tiesās flyLAL atsaucas uz šo regulu, lūdzot izpildīt Lietuvas tiesas lēmumu par prasības nodrošināšanu. ES Tiesa Latvijas Augstākajai tiesai ir sniegusi atbildes par regulas interpretāciju, līdz ar ko Augstākā tiesa atsāks lietas izskatīšanu, lai pieņemtu lēmumu pēc būtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atjauno tiesvedību airBaltic, lidostas Rīga un flyLAL strīdā par īpašumu arestu

LETA, 28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākā tiesa (AT) trešdien atjaunoja tiesvedību strīdā starp bankrotējušo Lietuvas lidsabiedrību flyLAL-Lithuania Airlines (flyLAL) un starptautisko lidostu Rīga, kā arī nacionālo lidsabiedrību "airBaltic" par aresta uzlikšanu atbildētāju mantai.

Kā aģentūrai LETA norādīja AT preses sekretāre Baiba Kataja, šodien tiesas sēdē tika skatīti vairāki lietas dalībnieku pieteiktie lūgumi. Tiesa apmierināja lidostas lūgumu atlikt lietas izskatīšanu, ļaujot iesniegt papildu pierādījumus lietā, kas saistīti ar lidostas Rīga nozīmi valsts drošības aspektā un iespējamo zaudējumu aprēķināšanu.

Lidosta un airBaltic lūdza apturēt tiesvedību lietā sakarā ar pieteikuma iesniegšanu Viļņas apgabaltiesā par prasības nodrošinājuma atcelšanu. Šos lūgumus tiesa noraidīja.

Tiesa arī uzdeva pieteicējai flyLAL iesniegt tiesai pierādījumus prasības nodrošinājuma summas aprēķina pamatotībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankrotējušās Lietuvas lidsabiedrības flyLAL vietā uzņēmumu grupas flyLAL Group īpašnieki ierosinājuši veidot jaunu nacionālo aviokompāniju valsts paspārnē, vēsta Lietuvas televīzijas raidījums Panorāma.

Valstij ne vien vajadzētu investēt šai pasākumā nodokļu maksātāju naudu miljoniem litu apmērā, bet arī piešķirt lielas atlaides daļēji privātajai kompānijai, televīzijai paudis viens no kompānijas īpašniekiem, flyLAL Group valdes loceklis Ģedimins Žiemelis.

Veidojot jaunu nacionālo lidsabiedrību, viņš ieteicis par pamatu izmantot rentablo flyLAL meitsabiedrību flyLAL Charters, kas no tās atdalījusies vēl pirms bankrota.

Jaunā kompānija vēlētos ne vien simtprocentīgas atlaides Viļņas lidostā, kas būtu paredzētas vienīgi tai, bet arī slēptas dotācijas no rentablā uzņēmuma Oro navigacija 15 milj. litu apmērā un ekskluzīvas tiesības bez jebkādas konkurences veikt pārvadājumus no Viļņas maršrutos, kādi būtu vajadzīgi valstij. Tam flyLAL Group juristi esot atraduši pamatojumu Eiropas Savienības (ES) konkurences direktīvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Apelācijas tiesa pirmdien vēlreiz noraidījusi Viļņas apgabaltiesas 2016.gada janvārī pasludināto spriedumu attiecībā uz bankrotējušās Lietuvas nacionālās aviokompānijas "flyLAL-Lithuanian Airlines" prasību par vairāk nekā 16 miljonu eiro kompensācijas piedziņu no lidsabiedrības "airBaltic", kuru tā vainoja negodīgā konkurencē un "FlyLAL" izstumšanā no tirgus.

"Tiesa konstatējusi, ka aizliegtas vienošanās nav bijis, jo atbildētāji ["airBaltic" un Rīgas lidosta] pildījuši savas obligātās Latvijas tiesību aktos noteiktās saistības. Tādēļ tiesa noraidījusi "FlyLAL" argumentus, ka "airBaltic" īstenojusi negodīgu cenu veidošanas stratēģiju, centusies kropļot konkurenci, izstumt konkurentus no tirgus vai radīt šķēršļus to ienākšanai tirgū," teikts Apelācijas tiesas atzinumā.

Apelācijas tiesa 2020.gada martā jau bija atcēlusi Viļņas apgabaltiesas spriedumu, bet šogad februārī Lietuvas Augstākā tiesa nodeva lietu atkārtotai izskatīšanai apelācijas instancē, norādot, ka Apelācijas tiesa iepriekš nepareizi kvalificējusi prasības pamatojumu un nav noteikusi visus būtiskos apstākļus, lai kvalificētu iespējamu Līguma par Eiropas Savienību pārkāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu grūtībās nonākušās Lietuvas nacionālās aviokompānijas flyLAL akcionāri panākuši vienošanos par aviokompānijas pārdošanu Šveices finanšu un investīciju grupai Swiss Capital Group, ziņo vz.lt.

Db.lv jau ziņoja, ka pēc vairākkārtējiem brīdinājumiem Viļņas lidosta pārtrauca apkalpot daļu aviokompānijas FlyLAL Lithuanian Airlines reisus, jo kompānija nav norēķinājusies par milzīgajiem parādiem, kas krājušies jau kopš augusta.

flyLAL 100% akciju pieder flyLAL Group, kuras īpašnieki ir trīs Lietuvas privātkompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tiesa nemaina lēmumu par arestu lidostas Rīga un airBaltic mantai

Elīna Pankovska, 12.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa atstājusi negrozītu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas lēmumu, ar kuru apķīlāta starptautiskās lidostas Rīga un nacionālās aviokompānijas airBaltic manta 40 milj. Ls apmērā. Lidostas Rīga blakus sūdzība par nelabvēlīgo lēmumu tiesa noraidīja.

Šo lēmumu gan vēl var pārsūdzēt 30 dienu laikā. Jāatgādina, ka pret lidostu un airBaltic vērsās Lietuvas bankrotējusī aviosabiedrības flyLAL. DB jau rakstīja, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šī gada 19. janvārī atzina Lietuvas tiesu spriedumu par spēkā esošu.

No šī sprieduma izriet, ka flyLAL ir tiesības pēc prasības nodrošinājuma pret Lidostu Rīga un airBaltic vairāk nekā 40 milj. Ls apmērā. Lietuvas tiesu lēmums tika pieņemts pēc lietuviešu aviokompānijas flyLAL pieteikuma, kurā minēts, ka savulaik – līdz 2009. gadam – lidostā Rīga piemērotā atlaižu politika airBaltic veicinājusi negodīgu konkurenci Baltijas aviācijā un tādējādi arī flyLAL bankrotu, jo, pateicoties pat 80% lielajām atlaidēm lidostā Rīga, airBaltic Lietuvas tirgū varējis startēt ar ievērojami zemākām biļešu cenām nekā konkurenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuvas lidsabiedrība tomēr turpinās tiesāties ar airBaltic

Inese Cirša, Oskars Prikulis, Db, 26.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas lielākā lidsabiedrība flyLAL, kura ieslīgusi finansiālās grūtībās un ir pārtraukusi lidojumus, iesniegusi tiesā prasību par bankrotu, šodien raksta Dienas bizness.

«Mēs meklējām visus iespējamos veidus, lai turpinātu darbību, bet tā kā vairs nevarējām veikt lidojumus un nesaskatījām iespēju atjaunot darbību, bijām spiesti griezties tiesā ar prasību par savu bankrotu,» skaidroja flyLAL ģenerāldirektors Vitauts Kaikaris. Pēc viņa vārdiem, tas bijis «vienīgais pareizais lēmums». Lidsabiedrības vadītājs izteicis nožēlu, ka notikušais «sāpīgi skar kompānijas pasažierus, darbiniekus un biznesa partnerus».

Tikmēr Lietuvas transporta ministrs Eligijus Masjulis ir izveidojis darba grupu lidsabiedrības darbības novērtēšanai. Viņš solījis, ka valsts centīsies noskaidrot, vai flyLAL bankrots nav veicināts tīšām, un nepieciešamības gadījumā vērsīsies Ģenerālprokuratūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuvas valsts nolēmusi neglābt aviopārvadātāju flyLAL

Inese Cirša, 67084427, 23.12.2008

«Saņēmuši atbildi no valsts, ķērāmies pie citiem līdzekļiem. Apsveram vairākus risinājumus un par tiem ziņosim,» sacīja flyLAL ģenerāldirektors Vītauts Kaikaris.

FOTO: VERSLO ŽINIOS

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts nolēmusi nepieņemt finansiālās grūtībās nonākušās lidsabiedrības flyLAL-Lithuania Airlines piedāvājumu pārņemt uzņēmumu savā kontrolē un izpirkt akciju kontrolpaketi (51%) par vienu litu (0.204 latiem).

Par to vakar paziņoja Lietuvas satiksmes un komunikāciju ministrs Eligijs Masjulis.

«Sanemuši atbildi no valsts, keramies pie citiem lidzekliem. Apsveram vairakus risinajumus un par tiem zinosim,» sacija flyLAL generaldirektors Vitauts Kaikaris. Īpaši izveidotā ministrijas darba grupa nolēmusi, ka valsts «neuzņemsies atbildību par smago situāciju, kas izveidojusies privātā kompānijā», paziņoja ministrs preses konferencē. «Mēs izvērtējām situāciju un nolēmām, ka flyLAL stāvoklis gada laikā ir ļoti pasliktinājies. Pēc manām domām, tas ir ļoti novēlots piedāvājums - to vēl varēja apspriest septembrī - oktobrī,» viņš secināja. Pēc Masjuļa vārdiem, līdz ar lidsabiedrības iegādi valstij būtu jāuzņemas atbildība par kompānijas finansiālajām saistībām. «Mūsu atteikums nozīmē, ka tālākais uzņēmuma liktenis noskaidrosies ļoti drīz,» viņš teica. Tomēr viņš apsolīja, ka ministrija pieliks visas pūles, lai pat bankrota gadījumā aviopārvadātājs izpildītu saistības pret pasažieriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Nespēja aizstāvēt savas intereses izmaksā dārgi

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 30.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sešiem gadiem arī Latvijas valsts amatpersonas beidzot gatavas iejaukties absurda juridiskā kāzusa risināšanā, kas rada draudus Latvijas aviācijas sektora pastāvēšanai.

Acīmredzot bija jāsagaida Eiropas Savienības tiesas lēmums, kas dod zaļo gaismu visai absurdam Lietuvas tiesas pieņemtam lēmumam, lai arī Latvijas atbildīgie politiķi beidzot sāktu kustēties. Runa ir par bankrotējušas Lietuvas aviokompānijas flyLAL prasību, kuras nodrošināšanai paredzēta Starptautiskās lidostas Rīga un nacionālās aviokompānijas airBaltic mantas aprakstīšana 60 miljonu eiro vērtībā. Tikai tagad premjere Laimdota Straujuma LNT raidījumā saka, ka vērsīsies pēc palīdzības Eiropas Komisijā, Latvijas Ārlietu ministrija ir nosūtījusi notu Lietuvai, bet satiksmes ministrs Anrijs Matīss ir gatavs pret Lietuvu izmantot visus juridiskos rīkus, lai flyLAL prasību pret abiem Latvijas flagmaņiem – lidostu Rīga un airBaltic – atceltu. Lieliska mobilizācija augstākajā valsts līmenī, tomēr jājautā – kāpēc tas notiek tikai tagad?!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvu bankrotam esošā Lietuvas aviokompānijas FlyLAL potenciālais pircējs esot Šveices finanšu un investīciju kompānija Swiss Capital Group. Tā ziņo Lietuvas biznesa avīze Verslo žinios. FlyLAL pārstāvji izskanējušo informāciju gan neapstiprina, un arī Db šo jautājumu komentēt nevēlējās.

Ar potenciālajiem investoriem tiekot uzturēts kontakts, un konkrētāki rezultāti būšot zināmi tuvāko nedēļu laikā. Vienlaikus gan Lietuvas aviokompānija pieļauj iespēju pārtraukt lidojumus no Viļņas lidostas un savu darbību pārcelt ārpus Lietuvas robežām.

Iepriekš jau Lietuvas aviokompānija mēģināja vērsties pie Lietuvas valdībā ar piedāvājumu valstij pārņemt uzņēmumu savā kontrolē un nopirkt 51% kompānijas akciju par vienu litu, taču piedāvājums tika noraidīts.

Jau šobrīd lidsabiedrība sākusi samazināt reisu skaitu.

Db.lv jau ziņoja, ka pēc vairākkārtējiem brīdinājumiem Viļņas lidosta pārtrauca apkalpot daļu aviokompānijas FlyLAL Lithuanian Airlines reisus, jo kompānija nav norēķinājusies par milzīgajiem parādiem, kas krājušies jau kopš augusta. No otrdienas pārtraukti lidojumi uz Stambulu, no trešdienas uz Parīzi, savukārt no nākamās nedēļas FlyLAL vairs nelidos uz Romu. Samazināts arī reisu skaits uz Milānu un Frankfurti. Aviokompānija ir parādā lidostai ap 6 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieņem lidostai un AirBaltic labvēlīgu lēmumu


Elīna Pankovska, 29.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākā tiesa FlyLAL lietā pieņem lidostai un AirBaltic labvēlīgu lēmumu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Augstākās tiesas Civillietu departaments apmierināja lidostas Rīga un nacionālās aviokompānijas AirBaltic blakussūdzību par Rīgas apgabaltiesas lēmumu, ar kuru atzīts Lietuvas tiesas lēmums par prasības nodrošinājuma noteikšanu par labu bankrotējušajai aviokompānijai FlyLAL. Pēc tiesas sēdes Latvijas pusi pārstāvošie zvērinātie advokāti neslēpa prieku par Augstākās tiesas pieņemto lēmumu. Jāmin, ka tiesas lēmums stājas spēkā un nav pārsūdzams, bet pilns sprieduma teksts būs pieejams 4. decembrī.

Jāatgādina, ka Augstākajā tiesā tika izskatīts pieteikums par Lietuvas tiesas sprieduma atzīšanu un izpildi Latvijā. Spriedums ir strīdā starp bankrotējušo Lietuvas lidsabiedrību FlyLAL-Lithuania Airlines (FlyLAL) un lidostu Rīga, kā arī AirBaltic par aresta uzlikšanu atbildētāju mantai. Savukārt visas lietas pamatā ir līdz 2009. gadam Rīgā piemērotā atlaižu politika AirBaltic, kas, iespējams, veicinājusi negodīgu konkurenci un tādējādi arī FlyLAL bankrotu, jo pat ar 80% lielajām atlaidēm lidostā Rīga AirBaltic Lietuvā startēja ar zemākām biļešu cenām nekā konkurenti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Transporta ministrija ir atņēmusi licenci aviokompānijai FlyLAL, ziņo biznews.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas bankrotējušās aviokompānijas flyLAL prasībā par 40 miljonu latu piedziņu kā vienīgais atbildētājs var palikt tikai lidosta Rīga.

Rit jau piektais gads, kopš Lietuvas aviokompānija flyLAL- Lithuanian Airlines sākusi tiesvedību ar Starptautisko lidostu Rīga un aviokompāniju airBaltic par zaudējumu 199,83 miljonu Lietuvas litu (ap 40,76 milj.Ls) apjomā atlīdzināšanu – solidāri no abiem atbildētājiem, tātad, iespējams, pa 20,38 miljoniem latu no katra.

Saskaņā ar Lietuvas un arī Latvijas tiesu lēmumiem šobrīd bumba ir flyLAL pusē, jo tiesas lēmums paredz arestēt lidostai Rīga un airBaltic mantu prasības nodrošināšanai. No nozarē iesaistīto ekspertu teiktā izriet, ka patiesais adresāts flyLAL sūdzībā nav airBaltic, bet gan valsts, jo atlaižu shēmu veidoja valsts un līgumus ar aviosabiedrībām noslēdza lidosta. Līdz ar to draudi, ka varētu tikt apķīlāta Rīgas lidosta, ir nopietni. Tiesa gan, lidostas nekustamie īpašumi un kustamā manta jau ir ieķīlātas, tostarp par labu Valsts kasei 43,48 miljonu eiro aizdevumam (līdz 2033.gadam). Šobrīd var secināt, ka no airBaltic īsti nav ko paņemt, bet no lidostas – nevar.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vēl nav skaidri zināms, vai apķīlās airBaltic un lidostas īpašumus

E. Pankovska, E. Mudulis, 30.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Eiropas Savienības tiesa ir atzinusi (bankrotējušās Lietuvas lidsabiedrības flyLAL-Lithuania Airlines (flyLAL) administratora Aurimana Valaiša ieskatā), ka ar Lietuvas tiesas lēmumu var arestēt aviokompānijas airBaltic un Rīgas lidostas īpašumu vairāk nekā 57 milj. eiro apmērā, pastāv varbūtība, ka Augstākās tiesas (AT) Senāts pieņem citu lēmumu, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Vēl nav zināms, kad AT Senāts varētu lietu atsākt skatīt, DB norādīja tiesas pārstāve Baiba Kataja. Pēc viņas teiktā AT Senāts ES tiesas lēmumu pieņems zināšanai un vērtēs tiesas sēdē. Arī citi juristi DB norādīja, ka ES tiesas atbildes Senātam jāpieņem zināšanai, tomēr gala lēmums jāpieņem pašam.

Lidosta Rīga uzsver, ka ES Tiesa nav lēmusi par to, vai konkrētā prasība Latvijā ir jānodrošina. ES Tiesas skaidrojums nozīmē, ka minētā regula ir piemērojama tāda veida tiesvedībās, kādu ierosinājusi flyLAL. Līdz ar to ES Tiesas spriedums ir viens no apstākļiem, bet ne vienīgais, kuru AT ņems vērā. Nekas gan neliecina, ka tas varētu būt savādāks, un gan Vidzemes priekšpilsētas tiesa, gan pēcāk arī Rīgas apgabaltiesa atzinusi, ka Lietuvas tiesas lēmums ir izpildāms. Savukārt Satiksmes ministrija (SM) vērš uzmanību, ka ES tiesa nav pieņēmusi lēmumu par atļauju arestēt lidostas Rīga un airBaltic mantu, kā tas tiek interpretēts. «Latvija savas intereses aizstāvēs ar visām pieejamām metodēm gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī,» norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

flyLAL piesaka bankrotu

, 23.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas nacionālā aviokompānija flyLAL-Lithuanian Airlines (flyLAL) pieteikusi uzņēmuma bankrotu Viļņas apgabaltiesā, ziņo portāls Vz.lt.

Aviokompānija finanšu problēmu dēļ jau kopš pagājušās nedēļas neveic avioreisus. Aviokompānijai parādu dēļ ir apturēta darbības licence. flyLAL ģenerāldirektors Vītauts Kaikaris norāda, ka uzņēmums darījis visu iespējamo, lai varētu turpināt darbu, tomēr, takā tika apturēta darbības licence, neesot bijušas citas iespējas, kā vērsties tiesā un ierosināt bankrotu.

flyLAL parādi ir aptuveni 90 miljoni litu, jeb aptuveni 18 miljoni latu. Galvenie kreditori ir paši kompānijas akcionāri, kuriem aviokompānija ir parādā aptuveni 9.7 miljonus latu, bet Viļņas lidostai parāds sasniedz 4 miljonus latu. Tāpat aviokompānijai būs jāizmaksā aptuveni 1.2 miljoni latu kompensācijas pasažieriem par neveiktajiem reisiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AT noraida flyLAL pieteikumu par airBaltic un Rīgas lidostu īpašumu arestu

Žanete Hāka, 28.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas (AT) Civillietu departaments 28.oktobrī pieņēma lēmumu noraidīt Lietuvā reģistrētās bankrotējušās AS flyLAL-Lithuanian Airlines pieteikumu par ārvalsts nolēmuma atzīšanu, izpildi un izpildes nodrošināšanu pret VAS Starptautiskā lidosta Rīga un AS Air Baltic Corporation, informē AT.

Kā galvenos lēmuma motīvus Civillietu departaments minēja to, ka atzīšanas sekas būtu pretrunā Latvijas Republikas sabiedriskajai kārtībai un apdraudētu Latvijas Republikas nacionālo drošību. Pilns lēmuma teksts ar motīviem būs pieejams 4.decembrī. AT lēmums nav pārsūdzams.

Civillietu departaments vienlaikus pieņēma arī blakus lēmumu informēt Latvijas Republikas Saeimu, Valsts prezidentu un Ministru kabinetu par iespējamu Satversmes 1.panta pārkāpumu, neparedzot Latvijas Republikas normatīvajos aktos valsts drošības infrastruktūras objektu liettiesiskā statusa aprobežojumus, kā arī ierobežojumus rīcībai ar tiem privāto tiesību jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Tas ir diezgan grūti - būt vainīgajam citu biznesa likstās

Dienas Bizness, 31.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard02(426).jpg

Laika gaitā kaut kā ir izveidojies, ka mūsu visnotaļ cienījamās kaimiņvalsts Lietuvas uzņēmēji savas problēmas ir mēģinājuši risināt uz Latvijas biznesa rēķina.

Esam jau piedzīvojuši problēmas saistībā ar sieriņiem Kārums Lietuvā, vienā citā produktā ir meklētas ar kvalitātes trūkumu saistītas lietas, bet Latvijas krājbankas īpašniece, kā zināms, bija banka Snoras Lietuvā.

Mēģinājumu ierobežot Latvijas produktu tirdzniecību Lietuvā vēl varētu uzskatīt par noteiktiem iekšējā tirgus aizsardzības pasākumiem. Snoras un Krājbankas gadījumā stāsts ir par avantūristu izgājienu likumsakarīgu rezultātu. Taču nupat lietuviešu nekaunība ir pārsniegusi visas robežas, vainojot bankrotējušās aviokompānijas flyLAL biznesa neveiksmēs lidostu Rīga un uzņēmumu airBaltic, prasot apķīlāt tā mantu. Fatālākais ir tas, ka vismaz pagaidām izskatās - tīri no juridiskā viedokļa flyLAL tas varētu arī izdoties. Un tas savukārt nozīmētu, ka turpmākā lidostas un arī airBaltic attīstība vistiešākajā mērā būtu atkarīga no leišu uzņēmēju labsirdības jeb, pareizāk sakot, biznesa interesēm. Un būsim atklāti - kāpēc gan lietuviešu interesēs varētu būt tas, lai attīstītos lidosta Latvijā?! Turklāt jāatzīst, ka flyLAL loģika šajā gadījumā ir vienkārši absurda. Redz, flyLAL esot nonācis problēmu jūgā tāpēc, ka airBaltic lidostā Rīga esot saņēmis būtiskas atlaides. Balstoties uz šādu apgalvojumu, varbūt vajadzētu vērsties pret vēl vienu otru Eiropā labi zināmu aviokompāniju, klāt pieķerot arī Īrijas valdību. Citiem vārdiem sakot, skaidrs, ka tas ir pamatīgs absurds!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

flyLAL turpina darboties čārterbiznesā

Oskars Prikulis, Db, 20.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas aviokompānija flyLAL, kurai ir apturēta darbības licence un apstājušies regulārie reisi, var turpināt darboties čarterlidojumu biznesā.

flyLAL vadītājs Gedemins Ziemelis Db norādīja, ka kompānijai esot nopirktas speciālas čarterlidojumu lidmašīnas, kas apkalpo tirgu Skandināvijā, Lietuvā un Igaunijā. Licences apturēšana neietekmēšot aviokompānijas darbību čarterlidojumu biznesā, jo tur darbojas flyLAL meitas kompānijas ar citu licenci un citiem lidojumu kodiem. Arī tūrisma kompānijas no Igaunijas un Lietuvas ziņo, ka ieplānotie reisi notiks kā iecerēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas lidostā ielidojošo aviokompāniju TOP 10

Zane Atlāce - Bistere, 26.02.2020

Pirmajā vietā ar vidēji 76 lidojumiem dienā uz starptautisko lidostu "Rīga" ir Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic".

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Latvijas aviokompānijas pērn visbiežāk lidojušas uz Krievijas Federāciju (vidēji 15 lidojumu dienā), kam seko Vācija ar 13 lidojumiem dienā un Somija ar 10 lidojumiem dienā.

Ar 8 lidojumiem dienā ceturto vietu ieņem Lietuva, bet piekto - Apvienotā Karaliste arī vidēji ar 8 lidojumiem dienā, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Ukraina, Zviedrija un Igaunija ar vidēji 6 lidojumiem dienā attiecīgi ieņem sesto, septīto un astoto vietu galamērķu top desmitniekā, bet to ar 5 lidojumiem dienā noslēdz Norvēģija un Dānija.

Apkopots arī 2019. gadā Latvijā darbojošos aviokompāniju lielākais desmitnieks – to skatiet raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic vasarā palielinās lidojumu skaitu uz Amsterdamu

Gunta Kursiša, 19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic vasaras sezonā sola palielināt lidojumu skaitu uz Amsterdamu un Briseli.

Lidojumu skaits maršrutā Rīga – Amsterdama no septiņiem lidojumiem nedēļā pērn vasaras sezonā tiks palielināts līdz 12 lidojumiem nedēļā šajā vasaras sezonā.

Tāpat lidojumu skaits no septiņiem līdz 12 pieaugs arī maršrutā Rīga – Brisele.

«Beniluksa valstis aviokompānijai ir ļoti nozīmīgi tirgi. Palielinot lidojumu skaitu uz Amsterdamu un Briseli, airBaltic uzlabos piedāvājumu gan vietējiem pasažieriem, gan tiem, kuri ceļo caur Rīgu tranzītā,» norāda airBaltic izpilddirekotrs Martins Gauss.

Jau vēstīts, ka nacionālā lidsabiedrība vasaras sezonā apņēmusies palielināt lidojumu skaitu uz Austriju, Vāciju un Šveici. airBaltic palielinās lidojumu skaitu maršrutā Rīga - Vīne no septiņiem lidojumiem nedēļā pērn vasaras sezonā līdz 12 lidojumiem nedēļā šajā vasaras sezonā. Lidojumi tiks nodrošināti sadarbībā ar aviokompāniju Austrian Airlines. Lidojumu skaits maršrutā Rīga - Cīrihe pieaugs no sešiem līdz septiņiem lidojumiem nedēļā, savukārt lidojumu skaits maršrutā Rīga - Minhene pieaugs no septiņiem līdz 12 lidojumiem nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mūrnieks: flyLal prasība pret Rīgas lidostu ir samaitājusi brāļu tautu attiecības

BNS, 06.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas nacionālās aviokompānijas flyLal prasība pret Latvijas aviosabiedrību airBaltic un Rīgas lidostu ir samaitājusi brāļu tautu attiecības, aģentūrai BNS sacīja starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks.

«Tiesai ir jālemj, vai atzīt šo [Lietuvas tiesas] spriedumu [par airBaltic un lidostas aktīvu apķīlāšanu] Latvijā. Vai tam dot kādu izpildvirzienu vai ne, un ļoti jācer, lai šāds virziens netiktu dots, jo mēs runājam par vienīgo lidostu Latvijā,» uzsvēra Mūrnieks.

Pēc viņa teiktā, attiecīgā prasība ir sabojājusi kaimiņvalstu attiecības. «Brāļu tauta mums tās attiecības nedaudz ir samaitājusi. Kompānija flayLal ir sen bankrotējusi, un man liekas, ka tas [prasības celšana] ir neloģiski,» piebilda lidostas vadītājs.

Tāpat viņš norādīja, ka šobrīd tiek izmantoti visi juridiskie instrumenti, lai lidostas aktīvi netiktu apķīlāti. «Cīņa vēl notiek, un nav pierādīts, ka kāds kādam ir kaut ko nodarījis,» atzīmēja Mūrnieks, piebilstot, ka lidosta ir gatava atbildēt par saviem darījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parādu dēļ Viļņas lidosta grasās padzīt flyLAL

, 29.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas starptautiskās lidostas paziņojums liecina, ka no nākamā gada 1. janvāra flyLAL - Lithuanian Airlines pasažieru var nesaņemt paredzēto servisu.

Lidostas paziņojumā norādīts, ka tā pildījusi visas saistības attiecībā pret flyLAL, savukārt aviokompānija kopš augusta nav pildījusi nedz rakstiskās, nedz mutiskās vienošanās. Tanī pat laikā aviokompānija piesavinājusies pasažieru nodevu, kas tiek maksāta iegādājoties biļeti un, kas paredzēta lidostas pakalpojumu nodrošināšanai. flyLAL esot parādā Viļņas lidostai 20 miljonus litu.

Ja aviokompānija neradīs risinājumu šīm problēmām, tad jau pēc dažām dienām Viļņas lidosta pārtrauks sadarbību.

Komentāri

Pievienot komentāru