Jaunākais izdevums

Vācijas autožurnāls Auto, Motor and Sports raksta, ka Formulā viens hibrīda mašīnas tiks izmantotas sākot ar 2010. gadu.

Kā raksta autobloggreen: "izskatās, ka Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) boss Maks Moslijs (Max Mosley) beidzot ir panācis zaļo mašīnu iespējamību sacensībās."

Līdz ko hibrīdi ienāktu F1, var tikai iedomāties, kā mainītos visa sacensību gaita.

Kā zināms, tad dažas no ātrākajām mašīnām pasaulē ir tieši elektromašīnas, un varbūt Formulai 1 ir pienācis laiks tā noķert. Ātrākā elektromašīna ir Buckeye Bullet 1, kuras rekords ir 315 mph (510 km/h). Autobloggreen raksta, ka Ohaijo universitātes komanda ir izveidojusi jaunu mašīnu Buckeye Bullet 2, kas šogad oktobrī mēģinās pārspēt 350 mph (563 km/h) ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieva Andersone, Kanēļa konditorejas īpašniece:Labsajūtas formula ZiLabsajūtas formulaemā viens no manis iecienītākajiem veidiem kā aizmirst par ikdienas stresu, ir distanču slēpošana. Savukārt ikdienā es daudz lasu, galvenokārt ārzemju žurnālus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Toyota Motor Corporation, lai samazinātu izdevumus, nolēmis pamest Formula 1 sacensības, ziņo Financial Times.

Tādējādi Toyota ir jau trešā komanda, kas paziņo, ka 2010.gadā vairs nepiedalīsies Formula 1 pasaules čempionātā. Pagājušā gada decembrī par aiziešanu no Formula 1 sacensībām paziņoja Honda, bet jūlija beigās Vācijas autoražotājs BMW.

Jāatzīmē, ka kopš 2002. gada, kad Toyota debitēja Formula 1 sacensībās, tai nav izdevies uzvarēt nevienu Formula 1 posmu. Komandas labākais sasniegums šajos gados ir izcīnītas piecas otrās vietas. Eksperti šo lēmumu saista ar savulaik Toyota Formula 1 komandas direktora Tadashi Yamashina izteikto frāzi 2007. gada decembrī, kurā viņš apgalvoja, ka viņam Toyota vadība ir devusi tikai divus gadus, lai iegūtu rezultātus. Kaut arī pēdējā sezonā Toyota spēja iegūt nesalīdzināmi augstvērtīgākus rezultātus nekā iepriekš, tomēr līdz kārotajai uzvarai tai neizdevās aizstiepties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Gazprom klientiem Lietuvā piedāvājis pagaidu cenas formulu, kas gāzi sadārdzina

Dienas Bizness, 15.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas valsts dabasgāzes koncerns Gazprom piedāvājis jaunu cenu veidošanas modeli klientiem Lietuvā, kas sadārdzina piegādāto dabasgāzi.

Kompānija Haupas, kas piegādā gāzi no Krievijas Lietuvas dienvidos esošajai kūrortpilsētai Druskininkiem, paziņoja, ka jaunā cenas aprēķina formula, kuru Gazprom piedāvājis uz trim mēnešiem, nozīmē, ka gāzes cenas samazinājums nebūs tik straujš kā naftas cenas kritums.

Savukārt cits gāzes importētājs Lietuvā Lietuvos duju tiekimas atteicās komentēt cenu formulas izmaiņas, sakot, ka sarunas ar Gazprom turpinās.

Cenu formula noteic, ka gadījumā, ja «naftas produktu cenas samazinās vairāk par noteiktu līmeni, gāzes cena vairs nesarūk tik krasi, cik krasi samazinās naftas cenas», aģentūrai BNS teica Haupas direktora vietnieks Donats Motiejūns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirgus Baltijas valstīs šī gada pirmajos mēnešos pēc pērnā gada krīzes pamazām atgūstas. Visstraujāk jaunu auto tirgus audzis Igaunijā, kur šī gada pirmos piecos mēnešos pārdots par 37,2% vairāk auto nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaugums bijis arī Latvijā (+17,3%) un Lietuvā (+7,2%), liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

Īpaši strauji Baltijā aug pārdoto hibrīdauto un elektroauto skaits: Latvijā pārdoto hibrīdauto skaits šī gada pirmajā ceturksnī pieaudzis pat par 213,1%, elektroauto skaits – par 47,7%, savukārt ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem darbināmie auto zaudē popularitāti, un to pārdošanas apjomi strauji kritušies.

2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, jaunu automašīnu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par kopumā 23,7%. Lielākais kritums reģistrēts Kiprā - 42,8%, mazākais Dānijā - 12,5%. Igaunija 2020. gadu noslēdza ar pārdošanas apjoma kritumu par 29,3%, Latvija par 25,8% un Lietuva par 12,9%. Taču šī gada pirmajos piecos mēnešos situācija stabilizējusies: Eiropas Savienības no janvāra līdz maijam pārdoto jauno automašīnu skaits pieauga par vidēji 29,5% (Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati). Igaunijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas kopumā 10 329 jaunas automašīnas (kāpums par 37,2%), Latvijā – 6215 automašīnas (+17,3%) un Lietuvā 15 160 automašīnas (+7,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNNMoney.com ar sadarbības partneriem aprēķinājis, cik ilgā laikā atmaksājas hibrīdos ieguldītā nauda.

Ja tu apsver domu iegādāties automašīnu-hibrīdu (iemesls varētu būt ietaupītā nauda par benzīnu vai arī videi draudzīga domāšana), Tev noteikti interesē, cik tas izmaksās. Hibrīdi vienmēr maksās dārgāk nekā parastās automašīnas, norāda CNNMoney.com. Portāls ar sadarbības partneriem aprēķinājis, cik ilgā laikā šī pārmaksātā nauda par hibrīdu atpelnīsies, ņemot vērā mazāku benzīna patēriņu.

Jāņem vērā, ka šie aprēķini veikti, pieņemot, ka benzīna cenas saglabājas nemainīgas un nobrauktais attālums ir 15 000 jūdzes (jūdze - 1609 m). Ja benzīna cenas pieaug straujāk un jūs braucat vairāk, tad hibrīds atmaksājas ātrāk.

Šajos aprēķinos nav ņemts vērā automašīnas nolietojums. Eksperti uzskata, ka hibrīdi ātrāk zaudē savu vērtību nekā parastās automašīnas. Jāatzīmē, ka aprēķinos iekļauti arī hibrīdi, kuri Latvijas tirgū nav nopērkami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Režisors Uldis Cipsts šobrīd aktīvi strādā pie sava gara darba - seriāla Šķiršanās formula, kam jākļūst par jaunās TV3 rudens sezonas sensāciju un būs skatāms no 27. septembra.

Seriāls ir par mīlestību, ģimeni un to, kāpēc nešķirties, par lielākajām dzīves izvēlēm un par to, cik ilgi jāpierod vienam pie otra, par piedošanu saviem tuvākajiem. Seriāla galveno varoni tēlo Intars Rešetins.

Par seriāla tematiku U. Cipsts sācis domāt, redzot, cik bieži cilvēki šķiras, pat tādi, kuri ir šķietami paraugi citām ģimenēm. Viņš esot daudz domājis par to, kāpēc cilvēki šķiras un nevēlas mainīties kopā, tāpat veicis pietiekami apjomīgu pētniecisko darbu par šo tēmu.

Režisors nelielā intervijā biznesa portālam db.lv stāsta par seriāla tapšanas finansiālo pusi:

Cik izmaksā seriāla uzņemšana? Kas prasa vislielākās izmaksas?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālā preses konferencē Minhenē vācu auto ražotājs BMW ir paziņojis, ka pēc 2009. gada sezonas beigām pārtraukšot piedalīties Formula 1 sacīkstēs.

BMW AG vadītājs Norberts Reithofers (Norbert Reithofer) norādījis, ka šis esot bijis ļoti smags lēmums, jo īpaši tādēļ, ka pavadītais laiks Formula 1 vācu autogigantam ir bijis ļoti vērtīgs un aizraujošs. Taču uzņēmuma plānos ir mainīt BMW sporta aktivitāšu stratēģiju. Vienlaikus BMW AG vadītājs neizslēdz iespēju, ka BMW nākotnē varētu atgriezties Formula 1 apritē.

Bēdīgs par šo lēmumu ir arī BMW Motorsport direktors Mario Tīsens (Mario Theissen), atzīstot, ka būšot žēl šķirties, no sacīkstēm, kurās BMW ir ieguldījis milzu darbu un zināšanas. Tagad mūsu uzdevums ir koncentrēties 2009. gada sezonas atlikušajiem posmiem un uzrādīt iespējami labākus rezultātus, tā M. Tīsens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, ka vairumam bērnu vairs neinteresē fizika, ķīmija, bioloģija, kas vēlāk traucē studēt eksaktās augstskolās, vairs nav šaubu. Iniciatīvas grupa Kuram tas rūp? izvirza pieņēmumu, ka ķezas pamatcēlonis nav dabaszinību mācīšanas metodikā vai saturā, bet gan pamatskolas matemātikas mācīšanā un apguvē.

Nevar salīdzināt zināšanu pārbaudes

Mēs varētu analizēt matemātikas pārbaudes darbus desmitgažu garumā, tomēr izglītības programmas ir mainījušās un, kā norādīja Izglītības un zinātnes ministrijas Sabiedrisko attiecību daļā, dati nav salīdzināmi. Pēc sarunām ar vairākiem pamatskolas pedagogiem jāatzīst, ka tiešām nav iespējams salīdzināt rezultātus, jo trīs desmitgažu garumā pārbaudes darbu prasības ir padarītas aizvien vienkāršākas.

Proti, jau sen nav mutvārdu eksāmena ģeometrijā, no matemātikas pārbaudes darbiem trīs desmitgažu laikā ir izzudusi virkne teksta uzdevumu un salīdzināt atrisināto uzdevumu daudzumu patiešām būtu galēji aplami. Mūsu paraugam ņēmām tikai pēdējos datus par 2021./2022. mācību gada matemātikas pārbaudes darbiem 6. un 9. klasē. Dati par vidējiem skolēnu rezultātiem, kā arī paši uzdevumi atrodami IZM interneta vietnē, kurus katrs var analizēt arī patstāvīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biodegvielu attīstības vīzijas

Dr.habil.oec. Arnis Kalniņš, LLU Ekonomikas katedras vadošais pētnieks, 06.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījums pēc enerģijas, it sevišķi transportlīdzekļu degvielas jomā, pasaulē pieaug. Vienlaikus paaugstinās CO2 emisijas. Tādēļ fosilās degvielas pakāpeniska atvietošana ar biodegvielu ir visai pamatota. Arī šī gada 23.janvārī publiskotā Eiropas Savienības klimata un enerģētikas normatīvo aktu pakete orientē nākotnes stratēģiju šajā virzienā.

Šīsdienas situācijā un no vidējā termiņa viedokļa vispirms savu tālāko attīstību un plašāku lietošanu gūs „pirmās paaudzes” biodegvielas (biodīzeļdegviela, bioetanols, augu eļļas degviela) piejaucot parastajām fosilajām degvielām (B5, B30, E5, E85) vai tīrā veidā (B100, AE100). Komerciāli ir pieejamas arvien efektīvākas izejvielu pārstrādes tehnoloģijas biodegvielā, izmantojama vai pielāgojama ir esošā degvielas glabāšanas un sadales infrastruktūra, ir attiecīgs transportlīdzekļu piedāvājums vai nepieciešami nelieli pārkārtojumi. „Pirmās paaudzes” biodegvielu tirgus veicināšana tiks papildināta ar jaunām ienākošām tehnoloģijām, uzlabojot izmaksu konkurētspēju salīdzinot ar fosilām degvielām un plašāk izmantojot izejvielas, kuras nekonkurē ar pārtikas ražošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 18. un 19.septembrī, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Mežciemā atgriezīsies Latvijas autosporta leģenda - Dzintara Volga.

Sacensību Dzintara Volga pirmsākumi meklējami tālajā 1963. gadā un tās notikušas gan Mežaparka autotrasē, gan Rīgas hipodromā, bet zelta laikus tās piedzīvoja astoņdesmitajos gados, kad Biķernieku trases malā pulcējās pat 100 tūkstoši autošosejas sacīkšu fanu. Gaidāms, ka arī šajā nedēļas nogalē sporta kompleksā sabraukušo skatītāju skaits būs mērāms tūkstošos, jo gaidāms nevis šovs, bet gan īstas cīņas par Dzintara Volgas ceļojošo kausu.

«Galvenais dzinulis, rīkojot šīs sacensības bija vēlme saglabāt vēsturi, jo - ja nav vēstures, nav arī nākotnes. Likās, ka tehnikas būves prasmes šai datorizācijas laikmetā sāk zust un man liekas svarīgi tās nodot tālāk jaunajai paaudzei,» stāsta VAS Biķernieku kompleksās sporta bāzes valdes priekšsēdētājs un sacensību direktors Māris Ozoliņš. «Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli,» sacīja Māris Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lotus atgriezīsies F1

, 15.09.2009

Lotus formulas makets. Tā varētu izskatīties Lotus formula, kas piedalīsies 2010. gada F1 čempionātā. (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) paziņojusi, ka 13. komanda nākamā gada pirmās formulas čempionātā (F1) būs Lotus.

FIA savā izplatītajā paziņojumā atzina, ka tā saņēmusi pieteikumu no BMW-Sauber komandas, taču, tā kā Vācijas autoražotājs BMW ir paziņojis, ka 2010. gadā vairs nepiedalīsies F1 čempionātā, tad tās vieta ir atdota Lotus komandai.

Jāatzīmē, ka FIA BMW-Sauber ir piešķīrusi 14. komandas statusu gadījumā ja Vācijas autoražotājs pārdomās savu izvēli, kas nozīmē, ka tā varēs aizpildīt jebkuru vakanci, kas radīsies 2010.gada sezonā.

Lotus F1 čempionātu pameta 1994. gadā.

Lotus formula, kas piedalīsies 2010. gada F1 čempionātā. (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Formula-1 šefa 44 milj. kukuļa ņēmējam piespriests gads cietumā

Gunta Kursiša, 28.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas baņķierim, kurš atzinies tiesai 44 miljonu ASV dolāru kukuļa pieņemšanā no Formula-1 šefa Bernija Eklstona (Bernie Eccelstone), piespriests viena gada cietumsods, vēsta thelocal.de.

Vācijas bankas Bayern Landesbank riska menedžeris Gerhards Gribkovskis (Gerhard Gribkowsky) pagājušajā nedēļā atzinis, ka 2006. gadā pieņēmis B. Eklstona kukuli. Baņķeris pieņēmis 44 milj. ASV dolāru, apmaiņā nodrošinot, ka lielākā daļa bankas pārvaldībā nokļuvušo Formula-1 akciju tiek pārdotas B. Eklstona izvēlētiem kandidātiem. Formula-1 akcijas banka Bayern Landesbank pārņēma pēc Kirch media group bankrota. Tāpat negodīgais baņķieris nedeklarēja gūto naudu Vācijas nodokļu institūcijās, pārvietojot to uz Austriju.

Baņķiera aizstāvji uzsvēruši Formula-1 vadītāja vainu, kas «ievilcis» G. Gribkovski šajā darījumā, savukārt prokurors uzsvēra, ka apsūdzētajam ir «milzīga krimināla enerģija».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Formula 1 leģenda Mihaels Šūmahers jau nākamajā Formula 1 čempionāta posmā Valensijā atkal sēdīsies Ferrari formulā un aizstās savainoto Felipi Masu.

"Man jāatzīst, ka Formula 1 ēra man bija pilnībā noslēgusies jau ilgu laiku, tomēr kā lojāls darbinieks es nevaru ignorēt šo neveiksmīgo situāciju, kādā ir nonākusi mūsu komanda.

Pats galvenais ir tas, ka paldies Dievam, visas ziņas par Masu ir pozitīvas. Es vēlu viņam drīzu izveseļošanos. Šajā pēcpusdienā es satikos ar Ferrari vadību un kopā nolēmām, ka es sākšu gatavoties, lai varētu aizstāt Masu," paziņoja M. Šumahers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Būs apskatāmi videi draudzīgie auto

Aldis Zelmenis, 05.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15.maijā Rīgā ikviens varēs vērot videi draudzīgo automašīnu paraugdemonstrējumus, kas būs arī projekta CO2 E-Race Rīga kulminācijas pasākums.

CO2 E-Race projekta mērķis ir palielināt sabiedrības izpratni par globālajām klimata izmaiņām un globālā klimata krīzi Latvijā, kā arī demonstrēt risinājumus tās novēršanai, izmantojot jaunākās tehnoloģijas.

15.maijā Rīgā projekta CO2 E-Race Rīga ietvaros ikvienam interesentam būs iespēja vērot vēl Latvijā nebijušus videi draudzīgo automašīnu paraugdemonstrējumus, kuru laikā varēs arī tuvāk iepazīt un aplūkot šos unikālos transportlīdzekļus. Pasākuma dalībnieku loks būs plašs. Paraugdemonstrējumos piedalīsies apmēram 20 videi draudzīgas automašīnas, pārstāvot 4 valstis – Latviju, Igauniju, Zviedriju un Dāniju. Elektriski sporta auto, hibrīdi, elektriska Pobeda, elektromopēds EGO Helio, eksperimentāls ūdeņraža automobilis Umo-hymo, elektrisks Renault Clio Electric, kā arī vēl citas interesantas un neparastas ekoloģiskās automašīnas būs apskatāmas pasākuma laikā. Ar katru no automašīnām jau tagad ir iespējams iepazīties projekta CO2 E-Race Rīga mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Elektromobiļu uzlādes stacijām atvēlēs 8,34 miljonus eiro; cer, ka piešķirs naudu arī šo auto iegādes veicināšanai

Žanete Hāka, LETA, 25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sešu gadu laikā Latvijas autoparkā ir nonākuši mazāk par 300 ar elektroenerģiju darbināmu automobiļu, informē Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Šā gada vidū pielaide ceļu satiksmei bija 288 vieglajiem pasažieru un komercautomobiļiem. No tiem 174 tika iegādāti 2014. gadā, kad bija pieejams KPFI finansējums. Savukārt lielākā daļa no pārējiem nedaudz virs 100 Latvijā reģistrētajiem elektromobiļiem ir nonākuši šeit laika posmā no 2015. līdz 2017. gadam, katru gadu ap 10 jauniem un apmēram 20 lietotiem spēkratiem.

Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Rolands Rumba aģentūrai LETA pastāstīja, ka līdz 2018.gada vidum Latvijā plānots uzstādīt 70 elektromobiļu uzlādes staciju. Viņš norādīja, ka elektromobiļu uzlādes staciju tīkla izveidošanas projektā ir veikta izpēte par potenciālajām uzlādes staciju uzstādīšanas vietām uz TEN-T ceļiem, kā arī šo uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu projektu izstrāde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

No valsts atbalsta elektroauto iegādei līdz šim iztērēti teju 970 000 eiro

LETA, 25.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot valsts atbalstu līdz šim iegādāti 235 elektroauto un mazemisiju hibrīdi, kopumā iztērējot 969 750 eiro, liecina Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII) mājaslapā pieejamā informācija.

Atbalsta programmā elektroauto vai mazemisiju hibrīda iegādei vēl pieejami 9,158 miljoni eiro.

EKII pieejamā informācija liecina, ka valsts atbalsts pieejams pie 58 auto tirgotājiem, un šobrīd iegādei pieejamas 504 automašīnas, no tām apmēram trešdaļa ir hibrīdi.

Dārgākā pieejamā automašīna ir jauna "Jaguar I-Pace S EV400", kuras cena bez papildaprīkojuma un bez pievienotās vērtības nodokļa ir 60 000 eiro, seko jauna "Tesla Model 3 Performance" - 59 990 eiro, jauna "Peugeot e-Traveller L3 Allure 75kWh" - 59 835 eiro un lietota "Tesla Model 3 Performance" - 59 765 eiro.

Savukārt lētākā ir lietota "Volkswagen E-UP PA MOVE 82H AUT", kuras cena bez pievienotās vērtības nodokļa ir 9250 eiro. Seko jauna "Dacia Spring" - 14 463 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Līdz rudenim Baltijā cer pārdot septiņas Radical klases formulas

LETA, 25.04.2012

Uzņēmuma "KLM Consilia" valdes loceklis Kārlis Miķelsons (no kreisās) un krievu pilots Iļja Kašins piedalās sacīkšu klases automašīnas "Radical" prezentācijā Biķernieku kompleksajā sporta bāzē.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radical formulu izplatītāji Baltijā Russo Baltic Racing Team cer, ka vasaras laikā izdosies pārdot aptuveni septiņas šīs klases automašīnas, kas jau rudenī Biķernieku trasē ļautu sarīkot sacensības, pastāstīja viens no vienības īpašniekiem Andris Štāls.

Radical ir Anglijā ražota divvietīga formula. Tā izstrādāta ar mērķi, lai būtu svarā viegla, bet šā vai tā paliktu ātra.

«Šī ir jauna prototipa mašīna, ko būvējām gandrīz desmit gadus. Pagaidām tādas ir izgatavotas aptuveni 800,» otrdien notikušajā prezentācijas pasākumā izteicās Radical Sports Cars pārstāvis Džeimijs Robinsons, iepazīstinot, ka automašīna sver 600 kilogramus un tai ir 260 zirgspēki.

Robinsons stāstīja, ka automašīna lietojama gan sacensībām, gan arī parastiem braucieniem trasē, jo tajos var līdzi braukt gan treneris, gan kāds draugs vai sponsori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žurnāls Forbes apkopojis sarakstu ar ASV augstskolām, pēc kuru beigšanas, absolventam ir vislielākās iespējas kļūt bagātam.

Forbes izveidotajā sarakstā ir ņēmis vērā absolventa ienākumus pēc augstskolas pabeigšanas turpmākajos 20 gados, kā arī lielākos ienākumus, kādi ir augstskolu absolventiem.

Desmit labākās ASV augstskolas:

0 līdz 5 gadiem absolventa gada alga - 58 000 USD;

10 līdz 20 gadiem absolventa gada alga - 134 000 USD;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā uztura kompānija Herbalife šogad svin savu 15 gadu jubileju Latvijas tirgū. Lai atzīmētu šo notikumu, Herbalife atklājis jaunu tirdzniecības un klientu apkalpošanas centru Rīgā, Baltijas Industriālā parkā, Piedrujas ielā 7a.

Jaunā centra kopējā platība ir 764 m2, no kā lielākā daļa paredzēta noliktavai, kā arī zvanu centram, biroja un konferenču telpām. Jaunais centrs kalpos kā vieta, kur tiks īstenotas dažādas darbības Baltijas līmenī kā preču iepakošana un izplatīšana, klientu apkalpošana un zvanu centra pakalpojumi.

Baltijas Industriālais parks ir viens no tehniski attīstītākajiem A klases noliktavu, biroju, ražošanas un tirdzniecības telpu kompleksiem Rīgā, kas tādējādi sniegs priekšrocības kompānijas darbībām.

Herbalife NVS valstu, Mongolijas, Ukrainas un Baltijas Vecākā direktore Olga Solntseva uzsver:

“2017. gads mūsu kompānijai Latvijā ir īpaši nozīmīgs, jo pirms 15 gadiem uzsākām savu darbību šajā tirgū. Vēlot teikt paldies mūsu Neatkarīgajiem partneriem un vadītājiem, kuru mērķtiecīgā darba un entuziasma dēļ sabalansēta uztura paradumi un veselīgs dzīvesveids ir ieguvuši popularitāti sabiedrībā. Vēlētos sveikt mūsu partnerus Latvijā un novēlēt turpmāku attīstību, ētisku un uz lojalitāti balstītu augsta līmeņa servisu, kā arī atcerēties par mūsu kopīgo mērķi – mainīt cilvēku dzīves uz labāko pusi.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Formula 1 komandas nosaukums Manor GP turpmāk sauksies Virgin Racing. Ar šādu paziņojumu klajā nāca Ričards Brensons (Richard Branson), ziņo AFP.

Šī gada vidū Ričards Brensons parakstīja vienošanos ar Manor Grand Prix F1 komandu par tās sponsorēšanu jau sākot ar 2010.gada sezonu.

«Mūsu pirmais gads bija izcils Virgin zīmolam, tad, kāpēc nepamēģināt vēlreiz ar jaunu komandu no nulles,» preses konferencē uzsvēra R. Brensons.

Viņš arī norādīja, ka komandas budžets būs 40 miljoni GBP (31.2 milj. LVL), kas būs viens no mazākajiem budžetiem no visām Formula 1 komandām.

Pagaidām zināms, ka viens no pilotiem Virgin Racing komandā būs Timo Gloks (Timo Glock), bet otrs pilots pagaidām nav atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Ferrari NV akcijas cena pieauga līdz rekordaugstai atzīmei pēc tam, kad Sebastians Vettels vinnēja Austrālijas Grand Prix, raksta Bloomberg.

Tādējādi Itālijas autoražotājs pēc 27 sacensībām atguva līdera titulu Formula 1 sacensībās.

Rezultātā uzņēmuma akcijas cena pieauga par 3,6% līdz 68,5 eiro, kas ir augstākais līmenis kopš superauto ražotāja debijas Milānas biržā 2016.gadā. Pēc tam pieaugums nedaudz atslāba līdz 2%, kompānijas tirgus vērtībai sasniedzot 12,7 miljardus eiro.

Ferrari vadītājs Serdžio Markioni uzsvēris, ka Formula 1 komanda būs viena no kompānijas prioritātēm.

IG Markets stratēģis Vincenco Longo uzsvēris, ka Formula 1 veiksme ir vēl viens pozitīvs katalizators Ferrari akcijām, kuras jau kopš gada sākuma bijušas iecienītas analītiķu vidū, pateicoties S. Markioni paplašināšanās plānam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

No Latvijas emigrējušais motosportists Artis Neilands: Pagaidām par atgriešanos nedomāju

Lelde Petrāne, 13.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Kaut arī no Latvijas izbraukušie emigranti bieži vien tiek saukti par tautas nodevējiem, esmu patiešām lepns par trasē paceltu Latvijas karogu,» tā biznesa portālam db.lv stāsta Artis Neilands, kurš jau vairākus gadus dzīvo Zviedrijā, kur guvis atpazīstamību motosportā.

Piedāvājam mini interviju ar Arti.

Kad un kādēļ devies prom no Latvijas? Kādas bija sajūtas, pametot dzimteni?

Pirmo reizi pasaulē laimi meklēt devos 19 gados un turpinu darīt to vēl šobrīd. Tobrīd armijas vajāts biju iestājies augstskolā un, skolas gada beigas nesagaidot, sēdos lidmašīnā ar skatu pāri jūrai, atstājot šeit visu, kas bija saistīts ar mani. Sajūtas bija neaizmirstamas. Atvadījos.. Un, pa lidmašīnas lodziņu vērojot Rīgas lidostu, birdināju asaras, pa vienu aci - prieka, par kaut ko jaunu, bet pa otru - skumju, draugu un ģimenes atstāts.

Kāda ir Tava izglītība un profesija, darba pieredze?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Slakteris plāno attīstīt ūdenssporta projektu Formula-Future

Nozare.lv, 24.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādreizējais zemkopības, aizsardzības un finanšu ministrs Atis Slakteris Codes pagastā savai saimniecībai Mālnieki piederošajā laivu novietnē plāno attīstīt bērniem paredzētu ūdenssporta klasi Formula-Future, atklāj ekspolitiķis.

«Vēl kolhoza laikā Codē darbojās ūdens motosporta sekcija, un tās biedriem ļāva novietni privatizēt. Sākotnēji tā bija visai nožēlojamā stāvoklī, bet ar laiku izveidojām sakārtotu modernu bāzi, kur kā pasaules vicečempions uzaudzināts arī mans dēls Ulvis,» sacīja Slakteris, akcentējot, ka laivu novietne nav bizness.

«Lai gan Formula-2, kā jebkurš sporta veids Latvijā, nav pelnoša, tomēr tās loma ir jaunatnes audzināšana. Šajā lietā mums ar dēlu ir lieli plāni. Pasaulē pēdējos gados izveidota salīdzinoši lēta klase Formula Future, kas paredzēta bērniem, un ceru par godu mazdēlam Latvijā to iedzīvināt. Lietotu laivu var nopirkt par 500 latiem, un pēc tam var iesaistīt visus apkārtnes bērnus ar vecākiem, lai mācās braukt. Lai apmācības projektu realizētu, mēģināsim piesaistīt Eiropas fondu naudu, tomēr būs jāiegulda arī savi līdzekļi,» atzina Slakteris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgas Motormuzeja eksponāti festivālā Dzintara Volga 2010

Aldis Zelmenis, 16.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja vēsturiskie sporta spēkrati piedalīsies atjaunotajā autosporta festivālā „Dzintara Volga 2010”, kas no 17. līdz 19 septembrim norisināsies Biķernieku kompleksajā sporta bāzē (BKSB). Pasākuma programmā paredzēti izbraucieni ar vēsturiskajiem sporta automobiļiem un to izstāde.

No Rīgas Motormuzeja zelta krājumiem sacensībās startēs:

ESTONIA – 16 M

Sacīkšu automobilis, kurš savulaik tika būvēts bijušās PSRS formulas klasei – 2 un bija viens no populārākajiem PSRS. To nelielā sērijā ražoja laika periodā no 1971.g. līdz 1974. gadam un tās spēka agregāts oriģināli bija Moskvičs – 412 motors.

Bet, lai sacīkšu auto labāk ripotu, daudzos bijušās PSRS auto klubos sporta spēkratu pārbūvēja, uzstādot Žiguļa vai vēl jaudīgāka auto motoru. Sacīkstēs ESTONIA - 16 M startēja līdz 80.gadu vidum, izcīnot uzvaras 25 dažādos PSRS čempionātos šosejā pa apli un iegūstot 7 zelta, 7 sudraba un 8 bronzas medaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

333 trasē notiks Ziemeļeiropā lielākās sporta kartingu sacensības

Lelde Petrāne, 01.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta kompleksā 333 no 1. līdz 3. jūnijam pirmo reizi norisināsies Ziemeļeiropā lielākās sporta kartingu sacensības - Rotax Nordic Challenge 2017.

Sacensībās piedalīsies dalībnieki no 11 valstīm, starp kuriem būs arī tādi braucēji kā Formula 3 pilots Kevins Frīzahers (Kevin Friesacher) un Formula Masters, Formula 3 pilots Ferenks Kančārs (Ferenc Kancsar), kā arī vadošais Eiropas sportists un trīskārtējais Baltijas un Krievijas čempions – Haralds Garkaklis. Ar posmu 333 trasē tiks atklāts šā gada Rotax Nordic Challenge čempionāts.

Šī ir pirmā reize, kad Latvijā norisināsies Eiropas mēroga sporta kartingu sacensības. Paredzams, ka sacensībās dalību ņems vairāk nekā 100 dalībnieku, kuri sacentīsies sešās ieskaites klasēs: Rotax Micro, Rotax Mini, Rotax Junior, DD2, DD2 Masters un Senior.

Rotax Nordic Challenge sacensību nedēļas nogale sāksies 1. jūnijā, kad tiks aizvadīti brīvie treniņi. 2. jūnijā norisināsies treniņi un pirmie sacensību kvalifikācijas braucieni, bet visi sacensību braucieni – 3. jūnijā no pulksten 10:00 līdz 18:30.

Komentāri

Pievienot komentāru