Jaunākais izdevums

Amerikāņu autoražotāja apkalpošana nesīs labumu arī Baltijas valstu ostām, saka GEFCO Baltic (GB) jaunais vadītājs.

Caur Baltijas valstu ostām varētu nosūtīt komplektējošās detaļas General Motors (GM) ražotnēm Krievijā, GB nākotnes plānus ieskicē uzņēmuma ģenerāldirektors Martīns Keršis, kurš agrāk vadījis GB autotransporta kravu pārvadājumu nodaļu. Viņš atgādina, ka pērn GEFCO noslēdzis globālu kontraktu ar GM, kas paredz, ka GEFCO ar 4PL nosacījumiem (ģenerālkontraktors, kas uzņemas visu loģistikas procesu) ir GM loģistikas operators Eiropā, Krievijā un Dienvidamerikā. Tas nozīmē, ka visa autoražotāja loģistika ir nodota GEFCO rokās.

Kaut arī šobrīd japāņu autoražotājs Mitsubishi komplektējošās detaļas savām rūpnīcām uz Krieviju, Kalugu nosūta caur Tallinas ostu, Latvijas loģistikas jomas spēlētāji uzskata, ka tas nav bijis tīri ekonomisks lēmums. DB jau rakstījis, ka Tallina «apspēlēja» Rīgu, nopērkot no japāņiem elektromobiļus.

Jau šā gada septembrī Tallinas ostā (Mūgā) strādājošais ģenerālo kravu un konteineru terminālis Transiidikeskuse AS plāno konteinervilcienu skaitu uz Mitsubishi rūpnīcu Kalugā palielināt no trijiem uz pieciem nedēļā. Tai pašā laikā M. Keršis un citu ieinteresēto kompāniju vadība, kuras vēlētos apkalpot japāņu autoražotāja kravas, labprāt redzētu tās ejam caur Rīgu.

GB tam ir gatavs, ko apliecina industriālajiem klientiem domāto tiešo kravas pārvadājumu uzsākšana ar konteinervilcieniem no Rīgas uz Kalugu šomēnes, uzsver M. Keršis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās loģistikas kompānijas GEFCO meitasuzņēmums Latvijā GEFCO Baltic 10 gadu laikā paplašinājis pakalpojumu klāstu - no transportlīdzekļu un citu preču pārvadāšanas uz sarežģītiem piegādes ķēžu risinājumiem Eiropas vadošajiem industriālajiem uzņēmumiem, un dažādojis klientu loku, iegūstot klientus daudzās vadošajās nozarēs.

GEFCO Baltic šobrīd ir 800 partneri un 300 klienti, tostarp PSA un General Motors. GEFCO izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Luks Nadals šodien medijiem norādīja, ka kompānija šajā laikā kļuvusi «par spēcīgu nozares spēlētāju Baltijas valstu tirgū, īpaši uzsverot zināšanas transportlīdzekļu loģistikā un par sarežģītiem risinājumiem industriālajiem ražotājiem. Ņemot vērā Baltijas kā svarīga tranzīta robežpunkta lomu, šis tirgus vienmēr būs nozīmīgs GEFCO grupas darbam un attīstībai». Pēc viņa teiktā, patlaban kompānijas arvien vairāk grib nodarboties ar savu pamatbiznesu, kas paver iespējas loģistikas kompānijām veidot arvien integrētākas loģistikas ķēdes. Viņš arī uzteica GEFCO Baltic darbiniekus, kam nav klājies viegli, jo darbs pirms 10 gadiem uzsākts līdz ar krīzi, bet vēlāk krītošo naftas cenu dēļ mazinājušies Krievijas ienākumi, aizvērtas automobiļu ražotnes, līdz ar ko mazinājies pakalpojumu apjoms šajā segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

GEFCO Baltic nodrošinās multimodālo piegādes ķēdi MAN kravām uz Uzbekistānu

Dienas Bizness, 24.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā industriālās loģistikas spēlētāja GEFCO Group meitasuzņēmums GEFCO Baltic, pagarinājis līgumu ar MAN - vadošu vācu kravas automobiļu, autobusu un citu komerciālo transportlīdzekļu ražotāju.

GEFCO nodrošina pilnu piegādes ķēdi, transportējot MAN sastāvdaļas no rūpnīcām Austrijā un Vācijā uz Uzbekistānu ar unikāla multimodālā risinājuma palīdzību.

Komplicētā multimodālā piegādes ķēde aptver vairākus transportēšanas veidus un ir būtiska MAN automobiļu ražošanai pēc just-in-time principa, tūlītēji reaģējot uz pieprasījumu. Loģistikas risinājums tika izstrādāts pēc klienta pieprasījuma nodrošināt laicīgu piegādi ar visaugstāko kvalitāti un pārredzamību visos piegādes ķēdes posmos ceļā no Austrijas un Vācijas uz Uzbekistānu, neskatoties uz sezonālajām kravu apjoma izmaiņām. GEFCO piedāvātais multimodālais piegādes ķēdes risinājums, ko izstrādāja GEFCO Baltic sadarbībā ar citām GEFCO filiālēm, apmierināja visas klienta prasības gan attiecībā uz strikto laika grafiku, gan kapacitātes elastību un budžeta ietvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

GEFCO turpinās paplašināties

Egons Mudulis, 26.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GEFCO grupa, kas nodrošina transporta un loģistikas risinājumus industriālajiem klientiem, ziņo par 3,6 miljardu apgrozījumu 2012. gadā. Tas ir nedaudz mazāks nekā 2011. gadā, kad apgrozījums bija 3,8 miljardi eiro. Peļņa no pamatdarbības sasniegusi 109 miljonus eiro jeb 3% no apgrozījuma.

Loģistikas operators GEFCO, kurš pērnā gada nogalē nonāca a/s Krievijas dzelzceļš kontrolē, par 800 miljoniem eiro iegādājoties 75% akciju, pērn paplašināšinājies un šo attīstības virzienu plāno turpināt arī šogad. GEFCO, kuras mērķis ir kļūt par līderi kravu pārvadājumos, jaunā akcionāra Krievijas dzelzceļš «aizmugure» sola grupai labas perspektīvas. Nākamajos piecos gados GEFCO plāno kļūt par līderi loģistikas nozarē ražotājiem pasaules straujāk augošajos tirgos.

DB jau rakstīja (15.02.2013.) par Gefco Baltic plāniem izmantot Baltijas valstu, iespējams, Rīgas un Ventspils ostas auto ievešanai, lai tos šeit izjauktu un konteineros nosūtītu tālāk uz trešajām valstīm. Tāpat uzņēmums plāno paplašināt auto komplektējošo detaļu nosūtīšanu caur Rīgu uz rūpnīcām Krievijā (Kaluga) un Centrālāzijas valstīs no Ķīnas un Dienvidamerikas. Līdz šim uz Kalugu detaļas tika nogādātas ar autotransportu, bet vasarā reizi nedēļā tiks nosūtīts konteinervilciens. Pērnā gada 29 milj. eiro apgrozījumu kompānija cer kāpināt par 30–35%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«GEFCO Grupa», globāls loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas un automobiļu loģistikas jomā, pirmo reizi piedalījusies jauno startup uzņēmumu vērtēšanā Foundercon pasākumā Berlīnē, ko organizēja «GEFCO» partneris «Techstars», starptautisks jaunuzņēmumu akselerators.

Foundercon, ko organizē «Techstars», ir divu dienu pasākums, kas sniedz iespēju investoriem satikt startup uzņēmumu dibinātājus. «GEFCO» tā bijusi iespēja iesaistīties partneru meklējumos starp 600 start-up uzņēmumiem, kas tajā piedalījās. «GEFCO» pārstāvji atlasījuši 14 startup uzņēmumus, kurus aicināja uz diskusijām par četrām galvenajām tēmām: piegādes ķēžu efektivitāte, izmantojot blokķēžu bāzi; jauni mobilitātes risinājumi; mākslīgā intelekta risinājumi administratīvo uzdevumu efektivitātes palielināšanai; loģistikas nozarei un mobilitātei kaitējoši produkti un pakalpojumi.

«GEFCO» koncentrējas uz jaunu ideju veicināšanu un projektu veidošanu, lai panāktu pārmaiņas loģistikas un transporta nozarē. Startup uzņēmumi, kas strādā loģistikas un transporta nozarē, aicināti pieteikties «Techstars» Parīzes programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Gefco Baltic vadītāju Martinas Keršis

Lelde Petrāne, 30.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Gefco Baltic vadītājs Martinas Keršis (Martynas Keršys). M. Keršis pēc tautības ir lietuvietis. 2009.gadā, kad uzņēmums piedāvāja iespēju kļūt par gatavo automobiļu pārvadājumu departamenta vadītāju Baltijas valstīs, Martinas ar ģimeni pārcēlās uz dzīvi Rīgā.

Gefco grupa ir viens no top 10 loģistikas pakalpojumu sniedzējiem Eiropā. Gefco Baltic ir dibināts 2008.gada 14.februārī. Galvenais birojs atrodas Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

General Motors atsauc vēl 1,7 miljonus automašīnu

Gunta Kursiša, 18.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu automašīnu ražotājs General Motors paziņojis, ka atsauc vēl 1,7 miljonus savu ražoto spēkratu. Tādējādi šogad kopumā atsaukto General Motors automobiļu skaits pasaulē sasniedzis 3,3 miljonus, vēsta Wall Street Journal.

General Motors šā gada februārī jau nācās atsaukt 1,6 miljonus automašīnu. Autoražotājs aprēķinājis, ka ar automobiļu atsaukšanu saistītie zaudējumi šā gada pirmajos mēnešos varētu veidot 300 miljonus ASV dolāru.

Pēc automobiļu atsaukšanas tiem tiks vērsti par labu defekti, kas varētu būt vainojami vairāku desmitu cilvēku nāvēs. Vairākas ASV varasiestādes pret GM sākušas izmeklēšanas saistībā ar to, kāpēc kompānija General Motors tik lēni reaģējusi uz Chevrolet Cobalt un Saturn Ion automašīnu aizdedzes defektiem, kas tiek saistīti ar 31 nelaimes gadījumu un 12 nāves gadījumiem. Tāpat ASV drošības regulatori konstatējuši 303 nāves gadījumus saistībā ar gaisa spilvenu nepienācīgu atvēršanos automašīnās, kuras nesen atsaucis ASV autobūves gigants General Motors. Problēma ar automašīnu aizdedzes slēdžiem konstatēta jau 2001. gadā, taču GM gaidījis līdz šā gada februārim, lai Ziemeļamerikā divos posmos atsauktu 1,62 miljonus automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik elektroautomašīnu ražotājai Tesla Motors izdodas saražot 400 jaunas Model S automašīnas nedēļā. Medijam Wired Tesla Motors atklāj, kā uzņēmumam izdodas saražot vienu elektroautomašīnu trīs dienās.

Lai uzzinātu, kā Tesla Motors izdevies kāpināt savus ražošanas apjomus līdz pašreizējam līmenim, medijs Wired apmeklēja Tesla Motors ražotni Fremontā, Kalifornijas štatā. Uzziniet vairāk, skatoties video!

Iepriekš, šā gada martā Tesla Motors ziņoja, ka lielais Tesla Model S pieprasījums liek novilcināt Model X ražošanu par gadu, taču jūlija sākumā Tesla Motors vadītājs Elons Musks (Elon Musk) pauda, ka ražošanas apjomi pašlaik pārsniedz to apjomu, ko autoražotājs pats sev iepriekš noteicis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar DB stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai auto tirgus atdzīvošanās Krievijā Gefco biznesu kaut kā ietekmējusi?

Protams, tas ietekmē ļoti spēcīgi. Gefco nesen Krievijā kļuva par automobiļu pārvadāšanai domātu dzelzceļa vagonu īpašnieku. Pievienojām savam parkam teju 700 vagonus. Proti, Krievijā Gefco ir kļuvis par diezgan lielu spēlētāju. Šie vagoni zināmā mērā palīdz arī Gefco Baltic, jo kopā ar Krievijas partneriem vedam tranzītkravas no Kaļiņingradas uz Maskavu. Nesen sākām eksporta projektu, Krievijā ražotus auto piegādājot uz Eiropu.

Taču ne žigulīšus?

Nē, marku nevaru atklāt, taču runa ir par globālajiem ražotājiem. Sadarbībā ar Latvijas autopārvadātājiem piegādājām šos automobiļus līdz Eiropas loģistikas centriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atklāti tiešie kravu pārvadājumi maršrutā Rīga – Kaluga

Gunta Kursiša, 17.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Rīgas ostas līdz kravas terminālim Kalugā, Krievijā, transporta un loģistikas uzņēmums Gefco, sadarbojoties ar dzelzceļa operatoru TransConteiner un Nurminen Maritime Latvia, nosūtījis pirmo konteineru bloku vilcienu, un rudenī plānots uzsākt regulārus kravu pārvadājumus šajā maršrutā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Maršruts Rīga – Kaluga uzskatāms par vienu no svarīgākajiem Gefco attīstības posmiem, stāsta uzņēmuma pārstāvji. Viens no galvenajiem šī virziena attīstības stimuliem ir a/s Krievijas dzelzceļš darījums pērnā gada nogalē, kad kompānija iegādājās Gefco. Gefco iegāde arī izskaidro ciešo sadarbību ar citu Krievijas dzelzceļš meitas uzņēmumu - TransConteiner, stāsta uzņēmuma pārstāvji.

Salikto kravu konteineru transportēšanu pa dzelzceļu, adresētu vienlaicīgi vairākiem lieliem industriālajiem klientiem, Gecfo veica pirmo reizi.

Pašreiz Gefco Baltic eksperti veic pirmo divu kravas reisu novērtējumu un analīzi, bet septembrī plānots uzsākt regulārus dzelzceļa kravu pārvadājumus virzienā Rīga-Kaluga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tramps draud samazināt subsīdijas ASV autobūves gigantam General Motors

LETA--AFP, 28.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Donalds Tramps draudējis samazināt subsīdijas Savienoto Valstu autobūves gigantam «General Motors» (GM), kas paziņojis par plāniem likvidēt 15% darbvietu un slēgt vairākas rūpnīcas.

Šis ir kārtējais Trampa dusmu izvirdums pret ASV uzņēmumiem, kuru plāni neatbilst prezidenta solījumiem aizsargāt amerikāņu darba vietas.

«Savienotās Valstis glāba »General Motors« un šis ir PALDIES, ko mēs saņemam pretī!» savā tvitera kontā otrdien rakstīja Tramps, atsaucoties uz valdības sniegto palīdzību finanšu krīzes laikā. «Mēs šobrīd aplūkojam iespējams samazināt visas GM subsīdijas, tostarp elektriskajiem automobiļiem.»

Šāds Trampa ieraksts tviterī sekoja dienu pēc tam, kad GM paziņoja, ka atlaidīs 15% no saviem 180 000 darbinieku un slēgs septiņas rūpnīcas visā pasaulē, veicot masveidīgu restrukturizāciju ar mērķi ietaupīt sešus miljardus dolāru un pielāgoties «mainīgajiem tirgus apstākļiem».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta un loģistikas uzņēmums GEFCO sadarbībā ar AS Transcontainer un citiem nozares partneriem izstrādājis jaunu preču piegādes līniju multimodālajiem pārvadājumiem, savienojot Vāciju ar Ķīnu caur Rīgas Universālo terminālu.

Pirmajā vilcienā, kurā ir 52 konteineri (40 pēdu), tiek vestas Eiropā ražotas šūšanas iekārtas, kas domātas Ķīnas kompānijai industriālajā parkā, Db.lv norādīja GEFCO Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis. Dzelzceļa pārvadājumi starp Eiropu un Āziju nav tikai šī brīža tendence, bet gan plaukstošs nozares risinājums, Ķīnai veidojot jaunas pārvadājumu līnijas un terminālus, kā arī ieguldot investīcijas Eirāzijas dzelzceļa transporta plūsmas attīstīšanā, norāda GEFCO.

Jaunais risinājums caur Rīgu nodrošina 14 līdz 16 dienu piegādes laiku, kombinējot dažādus transporta veidus un pakalpojumus – konteinerkuģus, dzelzceļu, muitošanu, kā arī piegādi galamērķī. Multimodālo pārvadājumu projektā iesaistīti vairāki nozares spēlētāji. Konteineru piegādi preču iekraušanai Vācijā un dzelzceļa platformas Rīgā nodrošina AS Transcontainer, savukārt GEFCO Baltic nodrošina jūras pārvadājumus un tālākos iekraušanas pakalpojumus līdz Ķīnai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

GEFCO uzsāk darbību Serbijā

Lelde Petrāne, 27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GEFCO uzsāk darbību Serbijā. «Kā uzņēmums ar zināšanām sarežģītu piegādes ķēžu pārvaldībā un optimizācijā, mēs esam priecīgi atbalstīt Serbijas projektus industrializācijai un ārējās tirdzniecības veicināšanai. Efektīva loģistika ir galvenais iekšzemes kopprodukta pieauguma veicinātājs tādās valstīs kā Serbija,» komentē Luks Nadāls (Luc Nadal), GEFCO grupas valdes priekšsēdētājs.

Izveidojot filiāli Serbijā, vienā no reģiona dinamiskākajām ekonomikām, GEFCO stiprina savu pozīciju Centrāleiropā - reģionā, kur Grupa jau sen darbojas. Serbija ir 3.lielākais tirgus reģionā pēc Rumānijas un Grieķijas ar ideālu atrašanās vietu starp Austrumeiropu un Balkāniem.

Valsts turklāt turpina īstenot rekonstrukcijas un modernizācijas plānus, kas ietver dzelzceļa un ceļu projektus. Ar 3809 km garu dzelzceļa tīklu Serbija piedāvā dzelzceļa infrastruktūru ar lielāko īpatsvaru paplašināšanās procesā iesaistīto valstu vidū (49,3 M/km² pret ES-28 vidējiem 48,3 M/km²).

Gefco Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis komentē: «Serbijas labās attiecības ar Krieviju var palielināt iespējas piesaistīt vairāk uzņēmēju gan tirdzniecībā starp Serbiju un Krieviju, gan Latviju, tādējādi gūstot labumu no preču tirdzniecības abos virzienos, izmantojot autotransportu un dzelzceļa transporta tīklus. Vairāki lieli projekti Krievijā un Serbijā šobrīd atrodas plānošanas stadijā, taču pastāv iespēja, ka GEFCO tajos varētu iesaistīties ar savām zināšanām loģistikā un inženierijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ford akcionārus atalgos dāsnāk

Žanete Hāka, 09.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražošanas uzņēmums Ford Motor palielinās ceturkšņa dividendes apjomu par 20% līdz 0,15 dolāriem par akciju, raksta 24/7 Wall St.

Dividendes tiks maksātas 2. martā.

Pagājušajā gadā Ford akcijas cena saruka par aptuveni 2,5%, jo uzņēmumam īsti neveicās ar F-150 Series kravas automašīnas pārdošanu. Jaunie General Motors un Fiat Chrysler furgonu modeļi pēdējā laikā atņem tirgus daļu Ford, kas vairākus desmitus gadu ir bijis līderis šajā segmentā.

Jaunā F150 izveide kompānijai izmaksāja miljardiem dolāru. Ziņas par dividenžu palielināšanu norāda uz Ford pārliecību, ka jaunā automašīna gūs labus panākumus un uzņēmums šajā gadā atgūs tirgus daļu un palielinās pārdošanas apjomu.

Ņemot vērā trešdienas tirdzniecības sesijas noslēguma cenu – 15,04 dolārus, kompānijas dividendes ienesīgums ir aptuveni 4%, kas ir vairāk nekā konkurentiem – General Motors 3,4% un Chrysler, kurš vispār nemaksā dividendes. Nav arī paredzams, ka šis uzņēmums varētu sākt tās maksāt, taču eksperti prognozē, ka General Motors dividendes šogad varētu palielināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tesla kļūst par visu laiku vērtīgāko ASV autoražotāju

Lelde Petrāne, 13.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volstrītas pašreizējā mīlestība pret "Teslu" ir paaugstinājusi tās akcijas cenu līdz līmenim, kādu neviens ASV autoražotājs nekad nav sasniedzis, ziņo "CNN".

Līdz ar to "Teslas" tirgus vērtība palielinājusies līdz 86,5 miljardiem ASV dolāru. Tas elektromobiļu ražotājam ļāvis kļūt par visvērtīgāko ASV autoražotāju vēsturē.

Iepriekšējais rekords pieder "Ford", kura vērtība 1999. gadā sasniedza 76,1 miljardu ASV dolāru, savukārt nesenāks labs sniegums bija "General Motors", kad tā tirgus vērtība 2017. gada oktobrī sasniedza 67,7 miljardus ASV dolāru.

Tagad abu šo autoražotāju akciju cenas ir krietni sarukušas. "General Motors", kura vērtība ir 50,7 miljardi ASV dolāru, un "Ford", kura vērtība ir 36,9 miljardi ASV dolāru, abi kopā ir vērti vien apmēram 1% vairāk nekā viena pati "Tesla".

Protams, "Tesla" nav "Apple", kuras tirgus vērtība 1,4 triljonu ASV dolāru apmērā padara to par visu laiku visvērtīgāko ASV uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Apple, kas patlaban slepeni strādā pie automašīnas koncepta, norādījis komandai, ka jaunā automobiļa ražošana jāsāk jau 2020. gadā, raksta Bloomberg.

Šis laika periods liecina, ka uzņēmums noteicis agresīvus mērķus un var drīzumā sākt cīņu ar Tesla Motors un General Motors par klientiem. Parasti autoražotāji automašīnas attīstībai velta laiku no pieciem līdz septiņiem gadiem.

Tesla Motors un General Motors plāno 2017.gadā laist pārdošanā elektrisko automobili, kas bez uzlādēšanas var braukt vairāk nekā 200 jūdzes un maksā mazāk par 40 tūkstošiem dolāru.

Db.lv jau rakstīja, ka Apple tagad gatavojas automašīnu ražošanai.

Saskaņā ar medija vēstīto Apple pieņem darbā transportlīdzekļu izstrādes un tehnoloģiju ekspertus, kuriem - vismaz sākotnēji - būs jāstrādā lielā slepenībā. Transportlīdzekļu attīstības programmu, kas izveidota 2014. gadā, vadot Stīvs Zadeskis (Steve Zadesky), kurš iepriekš vadījis iPod un iPhone attīstības komandas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Krievijas tirgus pārorientējas uz Centrālāziju; kompānijas turpina taustīties Ķīnas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Par spīti globālajiem ģeopolitiskajiem un ekonomiskajiem izaicinājumiem loģistikas kompānijas turpina strādāt pie jaunu kravu plūsmu piesaistes austrumu–rietumu maršrutā, izmantojot Latvijas tranzīta koridoru. Ķīnas–Eiropas tranzīta apkalpošanā caur mūsu zemi pagaidām labākajā gadījumā vērojami vien eksperimenti vai arī notiek sarunas, bet maršrutā Kazahstāna–Krievija‒Baltkrievija‒Polija šķērsojošo konteinervilcienu skaits pieaug.

Nākas pielāgoties

Tirgus šobrīd ir piespiedis pārskatīt kompānijas stratēģiju, norāda loģistikas uzņēmuma Gefco Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis. Iepriekš uzņēmums bijis atkarīgs no kravu plūsmas Krievijas virzienā, bet šobrīd fokuss ir uz Centrālāziju, piegādājot uz turieni globālo ražotāju produkciju. Uzņēmums pārorientējas no importa (rietumu kravas austrumu virzienā) uz eksporta (no NVS valstīm uz rietumiem) kravu plūsmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi

Aldis Zelmenis, 28.04.2014

1,6 litru četrcilindru dīzelis ar maināmās ģeometrijas turbīnu ir Opel inženieru lepnums. Vēl lielāks lepnums, ka 136 un 110 ZS jaudīgo motoru atbalstam kalpos pilnīgi jauna sešpakāpju manuālā transmisija, bet pēcāk arī jauns sešpakāpju automāts.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatpaliekot no pārējiem ražotājiem, vācu Opel ir izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi, ar ko tiks aplaimots teju ikviens no turpmākajiem modeļiem ar Opel zibeni pierē

Motoru atjaunināšana šobrīd ir karsta tēma teju ikvienam autoražotājam vai drīzāk jaunie spēles noteikumi, kuri atļauj cīnīties par zemāku kaitīgu izmešu līmeni un mazāku degvielas apetīti, vienlaikus nepazaudējot jaudas un dinamikas rādītājus. Arī Opel ir izrevidējis motoru skapi un, izmantojot savu inženieru zināšanas un finanšu resursus, pašu spēkiem radījis pilnīgi jaunus četrcilindru turbomotorus, kas darbināmi gan ar benzīnu, gan ar dīzeļdegvielu. Ungārijā, kur reģionālais Opel pārstāvis bija organizējis iepazīšanās testa braucienus ar jaunajiem spēka agregātiem, šo rindu autoram bija iespēja rafinētāk aplūkot jauno 1,6 dīzeļmotoru, kurš nākotnē stāsies labi zināmā General Motors un Fiat kopdarba 1,3 litru, kā arī kompānijas Isuzu veidotā 1,7 litru dīzeļu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažiem šis pandēmijas gads ir izrādījies pat ļoti veiksmīgs un, ja vērtē pasaules lielāko akciju tirgu sniegumu, tad acīs duras, piemēram, fenomenālais elektrisko spēkratu ražotāja “Tesla” akcijas cenas pieaugums.

Kopš gada sākuma šī uzņēmuma akcijas vērtības izaugsme putekļos atstājusi visu pārējo tirgu, kur tās cena ir palēkusies teju par 600% līdz 585 ASV dolāriem. Tāpat šāds tiks straujš pieaugums noticis par spīti gandrīz konstantajiem un daudzajiem ekspertu vēstījumiem, ka “Tesla” akciju burbulis drīz plīsīs.

Pagājušā gada beigās “Tesla” akciju ASV Nasdaq biržā varēja iegādāties aptuveni par 84 ASV dolāriem. Ja investoram tad būtu piederējušas 10 “Tesla” akcijas, tad viņa šāda ieguldījuma vērtība šādā periodā no 840 ASV dolāriem būtu palielinājusies gandrīz līdz 5900 ASV dolāriem, jeb peļņa būtu vairāk nekā 5 tūkst. ASV dolāri. Attiecīgi 100 “Tesla” akciju turēšana investoriem būtu nodrošinājusi 500 tūkst ASV dolāru peļņu. Jāņem vērā, ka “Tesla” akciju turēšana vēl fantastiskāk izskatās nedaudz ilgākā termiņā. Pagājušā gada maijā šīs kompānijas akciju varēja iegādāties vien par 37 ASV dolāriem!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco Baltic sācis piedāvāt ikdienas pārvadājumu līniju no Polijas uz Baltijas valstīm un Somiju

Zane Atlāce - Bistere, 19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Gefco Baltic, īstenojot uzņēmuma darbības paplašināšanu, ir izstrādājis jaunu pakalpojumu - preču pārvadājumu līniju no Polijas uz Baltijas valstīm un Somiju, kur 48-96 stundu laikā tiek veikta preču piegāde, informē uzņēmumā.

Uzņēmums uzskata, ka šis pakalpojums būs saistošs dažādu profilu uzņēmumiem, jo tiks nodrošināti pārvadājumi, sākot no neliela izmēra paciņām līdz pat 20 paletēm.

«Mūsdienās efektīva laika un pieejamo resursu izmantošana daudzās industrijās ir būtiska, lai spētu konkurēt tirgū. Klienti vēlas saņemt efektivitāti, ātrumu, laika plānošanas iespējas un risinājumus, lai koordinētu resursus, īpaši parūpējoties par neikdienišķām situācijām dažādos tirgos. Esmu apmierināts, ka mūsu jaunais pakalpojums atbilst klientu vēlmēm, tāpēc paredzu, ka tas radīs lielu interesi gan esošo, gan jaunu klientu vidū», uzsver Gefco Baltic ģenerāldirektors Martinas Keršis (Martynas Keršys).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vislabāko jomu studiju izvēlei patlaban Latvijas iedzīvotāji uzskata informācijas tehnoloģijas (IT), aiz tās seko transports un loģistika, kā arī ķīmija un farmācija

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tesla pārdošanas apjomi Kalifornijā apsteidz Porsche

Gunta Kursiša, 27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tesla Model S automašīnas pārdošanas apjomi šā gada otrajā ceturksnī Kalifornijas štatā ASV apsteiguši jebkuru no Porsche, Lincoln, Jaguar, Mitsubishi, Volvo, Fiat, Land Rover un Buick automašīnu modeļu pārdošanas apjomiem, vēsta ASV mediji.

Pēdējā laikā elektroautomobiļu ražotāja Tesla ir kļuvusi par lielāko draudu pārējiem premium klases automašīnu ražotājiem, raksta ASV mediji.

Šogad Kalifornijas štatā visvairāk pārdotās automašīnas ir Toyota un Honda.

Viena ceturkšņa laikā šogad ražotājs Telsa Motors kopumā pasaulē pārdevis aptuveni piecus tūkstošus Model S automašīnu. Lai arī tajā pašā laikā, piemēram, General Motors pārdošanas apjomi ir mērāmi vairāk nekā divos miljonos, Tesla Motors realizācijas apjomi ir pārliecinoši, ņemot vērā automašīnas augsto cenu un elektroautomašīnas ierobežojumus, iepriekš rakstīja Busines Insider.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

General Motors līdz 2023.gadam tirgū plāno laist 20 jaunus elektrisko automobiļu modeļus

LETA, 03.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves gigants «General Motors» (GM) pirmdien paziņoja par plāniem līdz 2023.gadam tirgū laist 20 jaunus elektrisko automobiļu modeļus, ņemot vērā valdību centienus visā pasaulē veicināt degvielas ekonomiju.

Uzņēmums norādīja, ka nākamo 18 mēnešu laikā tirgū jau tiks laisti divi jauni modeļi.

«»General Motors« tic elektrisko automašīnu nākotnei,» norāda autoražotāja viceprezidents Marks Reuss.

Lielbritānijas un Francijas valdību amatpersonas jau paziņojušas par plāniem 2040.gadā bloķēt benzīna un dīzeļdzinēju automašīnu tirdzniecību, bet Norvēģija ir noteikusi 2025.gada termiņu.

Tikmēr Ķīna noteikusi mērķi, ka līdz 2020.gadam vismaz 12% no visiem valstī izmantotajiem automobiļiem jābūt hibrīda vai aprīkotiem ar elektrodzinējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eiropā automašīnu pārdošanas apjomi 20 gadu zemākajā līmenī

Žanete Hāka, 18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi maijā sarukuši līdz 20 gadu zemākajam līmenim, jo rekordlielais bezdarba līmenis samazinājis pieprasījumu pēc PSA Peugeot Citroen, Renault SA, Fiat SpA un General Motors Co. automašīnām, raksta Bloomberg.

Jauno automašīnu reģistrācijas apjomi kritušies par 5,9% līdz 1,08 miljoniem transportlīdzekļu. Pērn attiecīgajā mēnesī to skaits bija 1,15 miljoni, liecina Eiropas autoražotāju asociācijas dati. Šis skaits ir zemākais mēneša apjoms kopš 1993. gada.

Peugeot, Renault, Fiat un General Motors piegāžu apjomi reģionā samazinājās par vismaz 10%, pat cenu samazinājumam nespējot piesaistīt pircējis.

«Mums ir jāgaida vismaz pieci gadi, kamēr autotirgus atgūsies,» sacījis tirgus izpētes centra eksperts Ferdinands Didenhofers.

Autoražotāju kompāniju vadītāji paredz, ka Eiropas automašīnu tirgus šajā gadā piedzīvos kritumu jau sesto gadu pēc kārtas, kā iespējamo atveseļošanās sākumu minot pēdējo ceturksni. Peugeot eksperti prognozē, ka kopumā nozares pārdošanas apjomi šogad saruks par 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves koncerna General Motors Vācijas struktūrvienība Opel pārtrauks darbību Krievijas tirgū un slēgs rūpnīcu Sanktpēterburgā, paziņojis Opel vadītājs.

Darbības pārtraukšanu Krievijā uzņēmums galvenokārt skaidro ar pārdošanas apjoma kritumu.

«Mēs esam nonākuši pie atziņas, ka Krievijas tirgus perspektīvas nav labas, gan īstermiņā, gan vidējā un ilgtermiņā,» Vācijas laikrakstam Handelsblatt norādīja Opel vadītājs Karls Tomass Noimans.

Vēlāk izplatītajā Opel paziņojumā norādīts, ka darbības pārtraukšana Krievijā General Motors 2015.gada pirmajā ceturksnī radīs vienreizējās izmaksas aptuveni 600 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru