«Pirmkārt, no medijiem es visu laiku dzirdu, ka mēs meklējam ārvalstu investoru. Es gribētu, lai tas ir Latvijas investors, jo - kāpēc gan nē?» intervijā Latvijas Radio, vaicāts, kā veicas ar ārvalstu investora iespējamo piesaisti, sacījis aviokompānijas airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

«Es domāju, ka šajā valstī ir pietiekami daudz naudas, kuru ieguldīt aviolīnijā, kas nākamajā gadā nesīs peļņu. Protams, ka ārvalstu investoru ir vairāk un valdība ir pilnībā atvērta šajā jautājumā. Taču atkal - šis ir akcionāru un viņu labā strādājošo ekspertu jautājums un es to parasti nekomentēju. Es esmu iesaistīts, bet nekomentēju. Kā jebkurā akciju tirdzniecības gadījumā, jūs par to uzzināsiet no preses dienā, kad tas notiks,» turpinājis Gauss.

Runājot par pagājušajā gadā noslēgto līgumu ar kompāniju Bombardier par jaunu lidmašīnu iegādi, airBaltic izpilddirektors norādījis, ka pirmā lidmašīna ir gaidāma 2015. gada beigās un tad 2016. gadā tiks piegādātas nākamās 10 lidmašīnas. «Ja mēs izvēlēsimies, mums būs iespējas saņemt vēl desmit lidmašīnas laika posmā no 2017. līdz 2020. gadam. Tas ir garš process. Taču jau tagad mēs sākam šo pārejas procesu un nākamajā gadā mēs fokusēsimies uz lidmašīnu apmaksu. Pašlaik mēs maksājam tikai avansa maksājumus, bet nākamgad būs jāsāk sarunas ar bankām un līzinga kompānijām,» skaidrojis Gauss.

Nākamgad Latvijas nacionālajai aviokompānijai operatīvi jāstrādā ar neto peļņu, iepriekš intervijā lairakstam Dienas Bizness sacīja airBaltic izpilddirektors.

Viņš uzsvēra, ka to paredz biznesa plāns un kompānijai tas ir jāsasniedz, tomēr bez cīņas tas nenotiks, jo situācija aviācijā mainās katru nedēļu un konkurence pieaug.

«Es vienmēr nošķiru grāmatvedības un operatīvos rezultātus. Sabiedrībai mēs, tāpat kā visi pārējie, prezentējam tikai neto rezultātus, taču mēs vienmēr arī papildus informēsim par saviem operatīvajiem rezultātiem. Nākamgad uzņēmums operatīvi strādās bez zaudējumiem. Tas ir reāli, jo pat tad, ja mēs šogad netiksim vaļā no operatīvajiem zaudējumiem, ja es caurmērā katru mēnesi sasniegšu par vienu milj. Ls labāku rezultātu, tad mūsu mērķis ir sasniedzams,» skaidroja kompānijas vadītājs.

AS Air Baltic Corporation ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. airBaltic flotē ir 25 lidmašīnas - piecas Boeing 737-500, astoņas Boeing 737-300 un divpadsmit Bombardier Q400 NextGen.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra