Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic konkurētspējas nodrošināšanai ļoti būtisks faktors ir aviobiļešu cenas, sacīja airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).
Pēc viņa teiktā, airBaltic pašlaik ir ļoti daudz konkurentu. «Mēs Rīgu veidojam kā pārsēšanās punktu, un līdz ar to mūsu konkurenti ir arī citi pārsēšanās punkti reģionā. Mums konkurenti ir arī aviokompānijas, kas lido uz noteiktiem gala mērķiem, piemēram, zemo cenu aviokompānijas. Lai mēs šajā situācijā varētu konkurēt, mums ļoti ir jādomā par cenu, jo pasažieri pašlaik ir ļoti jutīgi attiecībā uz izmaksām,» informēja Gauss.
Viņš uzsvēra, ka arī piedāvātajam produktam ir jābūt labam, jo, ja ir vienādas cenas, cilvēki izvēlas labāko produktu. «Ir pilnīgi skaidrs, ka cilvēki patlaban, pirmkārt, vērtē cenu, otrkārt, savienojumu atbilstību savām vajadzībām un, treškārt, servisa līmeni. Mūsu piedāvātais produkts ir starp labākajiem, jo mēs esam saņēmuši daudzus apbalvojumus pasaulē. Tādēļ produkta kvalitāte nav jautājums, par ko mums būtu jāuztraucas. Taču šāds jautājums ir lidojumu biežums. Mēs ne vienmēr uz galamērķiem lidojam tik labos laikos, kā mums vajadzētu. Tādēļ dažkārt cilvēki izvēlas citu lidsabiedrību, jo tā viņus var nogādāt izvēlētajā galamērķī labākā laikā. Šo lietu mēs gribam risināt,» pastāstīja aviokompānijas vadītājs.
Viņš norādīja, ka izšķirošs faktors ir arī cenas. «Labākās cenas mēs varam piedāvāt tikai tad, ja mums ir vislabāk sakārtotie izdevumi. Pie tā mēs pašlaik strādājam. Mēs arī negribam redzēt situāciju, ka sākas cenu kari, jo, manuprāt, tas pašlaik nav izdevīgi nevienai Eiropas lidsabiedrībai. Ir jābūt saprātīgai pieejai,» piebilda Gauss.
Gauss sacīja, ka airBaltic ir gatavs aizstāvēt savas pozīcijas Baltijas reģionā. «Pilnīgi noteikti gribam palikt pirmajā vietā, kļūstot inovatīviem un piedāvājot konkurētspējīgas cenas,» minēja airBaltic vadītājs.
Viņā arī atzina, ka kļūdains bija lēmums iepriekš atteikties no maršruta Viļņa-Tallina. «Problēma ir tajā, ka es nevaru šo maršrutu nekavējoties atjaunot, jo ir nepieciešams novērtējums, cik tas izmaksās. Taču tas ir stratēģiski ļoti svarīgs maršruts, jo savieno divas nozīmīgas Baltijas pilsētas. Tās ir lietas, par ko mēs pašlaik domājam. Mēs neatrodamies uz salas, un mums ir jāpieņem stratēģiski lēmumi, lai mēs joprojām būtu spēcīgākā aviokompānija reģionā. Tas nenozīmē, ka citi neattīstīties. Taču mēs gribam saglabāt pirmo pozīciju reģionā, kas mums pašlaik ir,» klāstīja Gauss.