GEFCO grupa, kas nodrošina transporta un loģistikas risinājumus industriālajiem klientiem, ziņo par 3,6 miljardu apgrozījumu 2012. gadā. Tas ir nedaudz mazāks nekā 2011. gadā, kad apgrozījums bija 3,8 miljardi eiro. Peļņa no pamatdarbības sasniegusi 109 miljonus eiro jeb 3% no apgrozījuma.

Loģistikas operators GEFCO, kurš pērnā gada nogalē nonāca a/s Krievijas dzelzceļš kontrolē, par 800 miljoniem eiro iegādājoties 75% akciju, pērn paplašināšinājies un šo attīstības virzienu plāno turpināt arī šogad. GEFCO, kuras mērķis ir kļūt par līderi kravu pārvadājumos, jaunā akcionāra Krievijas dzelzceļš «aizmugure» sola grupai labas perspektīvas. Nākamajos piecos gados GEFCO plāno kļūt par līderi loģistikas nozarē ražotājiem pasaules straujāk augošajos tirgos.

DB jau rakstīja (15.02.2013.) par Gefco Baltic plāniem izmantot Baltijas valstu, iespējams, Rīgas un Ventspils ostas auto ievešanai, lai tos šeit izjauktu un konteineros nosūtītu tālāk uz trešajām valstīm. Tāpat uzņēmums plāno paplašināt auto komplektējošo detaļu nosūtīšanu caur Rīgu uz rūpnīcām Krievijā (Kaluga) un Centrālāzijas valstīs no Ķīnas un Dienvidamerikas. Līdz šim uz Kalugu detaļas tika nogādātas ar autotransportu, bet vasarā reizi nedēļā tiks nosūtīts konteinervilciens. Pērnā gada 29 milj. eiro apgrozījumu kompānija cer kāpināt par 30–35%.

Centrālāzijā, Centrālajā un Austrumeiropā un Tuvajos Austrumos GEFCO guvis ievērojamu peļņu, 2012. gadā sasniedzot 17% pieaugumu. GEFCO Krievijas filiāle 2012. gadā ir augusi gandrīz par 11%. Ņemot vērā arī kopuzņēmuma Algai rezultātus, GEFCO savā rēķinā 2012. gadā var ierakstīt 22% pieaugumu Krievijas tirgū.

Lai pozicionētu sevi kravu plūsmu centrā starp Tuvajiem Austrumiem, Āfriku un Āziju, GEFCO nesen atvēris meitas uzņēmumu Dubaijā. Pērn GEFCO izveidoja arī meitas kompāniju Dienvidāfrikā un atklāja LCL (Less than Container Load) iknedēļas salikto kravu pārvadājumu līniju starp Eiropu un Dienvidāfriku.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra