Transports un loģistika

General Motors apdzinis Toyota

, 20.07.2007

Jaunākais izdevums

General Motors (GM) 2007. gada 2. ceturksnī apsteidzis savu sīvāko konkurentu Toyota, pasaulē pārdodot 2,41 miljonus automašīnu, ziņo Associated Press.

Toyota otrajā ceturksnī pārdeva 2,37 miljonus automašīnu. Tomēr pusgada rādītāji liecina, ka Toyota joprojām ir lielākais pasaules autoražotājs.

2007. gada pirmajā pusē Toyota ir pārdevusi 4,72 miljonus automašīnu, savukārt GM pārdevis 4,67 miljonus auto.

Straujāko tirdzniecības pieaugumu GM sasniedzis Latīņamerikā, Āfrikā, un Tuvajos austrumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Toyota dīleris Latvijā WESS Motors Toyota jūnijā pārdevis 174 jaunas Toyota automašīnas, kas ir par 87% jeb 81 spēkratu vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Tas ir rekordliels jaunu pārdoto auto skaits viena mēneša ietvaros pēdējo divu gadu laikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos Wess Motors Toyota pārdeva 673 jaunu Toyota automobiļu, kas ir par 182 auto vairāk nekā pērn. Neskatoties uz kopējā auto tirgus kritumu par 1% šī gada pirmajos sešos mēnešos, Wess Motors Toyota ir izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 37%, kas veido 7,0% tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Pozitīvi, ka šogad aktīvāks kļuvis privātais sektors, pieprasījums audzis par 37,8% salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem pieciem mēnešiem. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji jūtas stabili un ir gatavi veikt lielākus pirkumus,» pirmā pusgada rādītājus pozitīvi vērtē AS WESS izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada martā Toyota pārdošanas apjomi palielinājušies par 41 %, pārdodot 271 jaunu Toyota auto, informē WESS Motors Toyota.

Baltijas valstīs kopā martā pārdoti 1058 jauni Toyota automobiļi, kas ir par 275 automobiļiem vairāk nekā pērn martā. Tādējādi Toyota pārdošanas apjomi Baltijas valstīs kopumā auguši par 35 %, un Toyota ir pircēju visiecienītākā automobiļu zīmola izvēle Baltijā. Toyota tirgus daļa Baltijā kopumā sasniedz 15,6 % no kopējā jaunu auto tirgus.

Aleksejs Radionovs, AS WESS izpilddirektors uzsver, ka Šobrīd nozarē ir vērojama stabila augšupejoša tendence. Līdz ar pieprasījuma pieaugumu, Latvijā par 5,4 % palielinājusies Toyota zīmola tirgus daļa, sasniedzot 16,6 % no kopējā tirgus.

Baltijā populārākie Toyota auto modeļi martā bija Toyota Auris un Toyota Corolla, kā arī C segmenta Toyota automobiļi, kurā viennozīmīgi viens no Toyota jaunumiem un populārākajiem auto modeļiem ir pērn prezentētais Toyota C-HR. Latvijā nemainīgi pieprasītāko Toyota auto modeļu priekšgalā ir Toyota RAV4 un Toyota Yaris, kā arī Toyota Auris un Toyota Corolla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Motor Europe oficiāli paziņojusi par astoņu Toyota modeļu atsaukšanu Eiropā sakarā ar potenciāliem akseleratora pedāļa darbības traucējumiem. Iesaistītie modeļi un to ražošanas gadi ir šādi:

• AYGO (2005. gada februāris – 2009. gada augusts)

• iQ (2008. gada novembris – 2009. gada novembris)

• Yaris (2005. gada novembris – 2009. gada septembris)

• Auris (2006. gada oktobris – 2010. gada 5. janvāris)

• Corolla (2006. gada oktobris – 2009. gada decembris)

• Verso (2009. gada februāris – 2010. gada 5. janvāris)

• Avensis (2008. gada novembris – 2009. gada decembris)

• RAV4 (2005. gada novembris – 2009. gada novembris)

Vēl tiek noskaidrots precīzs atsaukto automobiļu skaits, tas varētu sasniegt 1.8 miljonus auto. Nevienam Lexus modelim un pārējiem Toyota modeļiem nav šādu darbības traucējumu.

«Kompānijai Toyota klienti vienmēr ir pirmajā vietā, jebkādā situācijā,» komentē Tadaši Arašima (Tadashi Arashima), Toyota Motor Europe prezidents un galvenais rīkotājdirektors. «Mēs apzināmies, ka pašreizējā situācija rada neērtības, un mēs patiesi atvainojamies par to. Turklāt vēlamies nomierināt klientus – potenciālie akseleratora pedāļa traucējumi tiek novēroti ļoti reti. Atsaukšana ir tikai profilaktisks līdzeklis, lai garantētu augstākos drošības standartus visiem mūsu klientiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spriežot pēc Latvijas populārāko modeļu top 10, japāņu Toyota ražojumi 2009. gadā ir baudījuši lielāko pircēju atsaucību. Interesanti, ka neraugoties uz finansiālajām grūtībām, populārāko modeļu saraksta priekšgalā var atrast dārgo Toyota Landcruiser visurgājēju.

Kopumā šajā saraksta varam atrast sešus dažādus Toyota modeļus, kas norāda uz markas daudzveidīgo pircēju loku. Tautas auto godā joprojām Toyota kompaktklases sedans Corolla.

Latvijas 2009 gada populārāko modeļu top 10 (I – XII)Toyota Landcruiser 150 (Foto:Toyota)

Marka, Modelis Reģistrēto auto skaits

Toyota Corolla/Auris 208

Toyota Avensis 135

Toyota Landcruiser 118

Toyota RAV 4 114

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Toyota Motor Corporation nolēmusi atsaukt automašīnas arī Eiropā, lai novērstu tajās radušās problēmas ar gāzes pedāļiem, teikts piektdien publiskotajā paziņojumā.

Kompānija paziņoja, ka Eiropā tiks atsaukti astoņi modeļi. Kompānija prognozēja, ka aptuvenais skaits varētu būt 1.8 miljoni automašīnu, bet precīzu skaitu Toyota Motor Corporation preses sekretārs nemācēja nosaukt.

Vietējie Toyota pārstāvji Wess Motors un Amserv Motors noraida baumas, ka Latvijā tirgotajām Toyota automašīnām varētu būt problēmas ar akseleratora pedāli.

(Foto: AFP/SCANPIX)Db.lv jau ziņoja, ka pirmais atsaukums, kas saistīts ar defektīviem akseleratora pedāļiem, tika izdarīts pērn novembrī, Toyota atsaucot 3.8 miljonus automašīnu ASV. Jau toreiz kompānija atzina, ka jaunie akseleratora pedāļi būs gatavi tikai šī gada aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Motors Toyota sasniedz rekordlielu pārdoto auto skaitu

Laura Mazbērziņa, 14.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos sešos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par vairāk nekā 17%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, informē kompānija.

Kopš šā gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 791 jaunu «Toyota» auto, no kuriem 28% jeb 225 bija hibrīdauto. Mazlietoto auto pārdošanas apjomu pieaugums ir 28%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. «WESS Motors Toyota» auto tirgus daļa ir 7,7% no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Šā gada pirmajā pusē vērojam pakāpenisku tirgus izaugsmi – pieaug pārdošanas rādītāji gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Visstraujāk šogad audzis korporatīvais segments – šā gada sešos mēnešos pieaugums ir 31%. Pieprasījuma pieaugumu veicinājusi līzinga risinājumu un kreditēšanas pieejamība gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Kopumā pirmo pusgadu vērtējam pozitīvi – augam ātrāk nekā kopējais auto tirgus. Arī nākamajā pusgadā, visticamāk, būs vērojams attīstības temps - tirgus pakāpeniski augs, ja vien to nesatricinās kādi nepatīkami lēmumi ekonomikā, piemēram, pēc vēlēšanām,» komentē Aleksejs Radionovs, AS «WESS» izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotās krosoverkupejas "Toyota C-HR" rīcībā ir jau divas hibrīdsistēmas. Jaudīgākā no tām attīsta 184 ZS lielu jaudu.

Pēc "Toyota" marketologu aplēsēm, 95% no plānotajiem atjaunotā "C-HR" pārdošanas apjomiem Eiropā veidos hibrīdi. No tiem 62% būs lētākā un mazjaudīgākā hibrīdmodeļa pircēji, bet 33% priekšroku dos 184 ZS hibrīdmodelim. Arī Baltijā "Toyota" hibrīdmodeļu pārdošanas bilance pret benzīnversiju ir nospiedošā pārākumā, turklāt ar katru nākamo dienu tā palielinās par labu hibrīdiem. Būtiski uzsvērt, ka tas attiecas ne tikai uz "Toyota C-HR", bet visu "Toyota" modeļu klāstu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Paldies līdzšinējam "Toyota Motor Corporation" prezidentam Akio Tojoda (Akio Toyoda), jo viņa vīzija un redzējums, ka "Toyota" mūsdienās vairs nedrīkst būt tikai tehniski uzticami, toties garlaicīga un pelēcīga izskata auto, rezultējās ar to, ka "Toyota C-HR" debijas brīdī 2016. gadā pārsteidza Eiropu ar savu revolucionāro dizainu. Šī pamanāmā personība iekustināja pat allaž konservatīvos Rietumeiropas pircējus, un "Toyota C-HR" ir tas auto, kas deva attīstības grūdienu pārveidot arī pārējo "Toyota" modeļu gammu, kas tiek tirgota Eiropā. Kas attiecas uz uzlaboto "C-HR", tad līdztekus nelielām vizuālajām pārbīdēm auto ir ieguvis jaunu gaismas tehniku, uzlabotu multimediju centru ar plašākām izmantošanas iespējām un dzidrāku ekrāna izšķirtspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidenta Barakas Obamas izveidotā darba grupa pirmdien (30. martā) noraidīja autoražotāju General Motors un Chrysler iesniegtos restrukturizācijas plānus un brīdināja, ka abām kompānijām var nākties īstenot bankrota procesus, lai samazinātu parādus, ziņo Reuters.

"Mēs diemžēl esam secinājuši, ka neviens no abu kompāniju iesniegtajiem plāniem nav dzīvotspējīgs un tādējādi abu kompāniju lūgtās papildus investīcijas netiks nodrošinātas," paziņoja ASV Baltā nama amatpersona, kurš vēlējās palikt anonīms.

Baltā nama autorūpniecības sektora darba grupa, kuru vada bijušais investīciju baņķieris Stīvs Ratners (Steve Rattner), nolēma kompānijai General Motors nodrošināt finansējumu tikai nākamajām 60 dienām. Jāatzīmē, ka kompānija General Motors ASV valdībai lūdza 30 miljardus USD lielu aizdevumu.

General Motors vadītājs Riks Vagoners (Rick Wagoner), kurš ar Baltā nama darba grupu tikās piektdien, pēc S. Ratnera pieprasījuma svētdien atkāpās no amata. Reuters raksta, ka jau tuvāko mēnešu laikā tiks nomainīti arī vairums citu General Motors direktoru. Jāatzīmē, ka R. Vagoners un General Motors valde jau vairākkārt tika kritizēta par pārāk lēnu kompānijas problēmu risināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada deviņos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par gandrīz 32%, palielinot tirgus daļu līdz vairāk kā 7% no kopējā auto tirgus Latvijā. Kopš šī gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 1005 jaunus «Toyota» auto, no tiem viena trešā daļa jeb 305 ir hibrīdauto. Kopumā hibrīdauto pārdošanas apjomi «WESS Motors Toyota» auto salonos ir dubultojušies - pārdodot par 153 hibrīdauto vairāk nekā tajā pašā laika periodā pērn, informē kompānijā.

Par gandrīz 9% audzis arī mazlietoto automobiļu pārdošanas apjoms - šī gada pirmajos deviņos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdevis 391 mazlietotu auto.

«Neskatoties uz kopējā auto tirgus gauso attīstības tempu, «WESS Motors Toyota» ir kāpinājis pārdošanas apjomu par 32%. Šī gada rādītāji jau šobrīd pārsniedz iepriekšējā gada pārdošanas rezultātus visa gada griezumā. Pozitīvi vērtējam, ka šogad būtiski pieaudzis privātpersonu segments - par 48%, kas liecina, ka iedzīvotāji ir gatavi veikt arī lielākus pirkumus. Turklāt tiek prognozēts, ka šī izaugsme turpināsies arī nākamgad,» pārdošanas rezultātus komentē «WESS» izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Toyota leģenda ar BMW gēniem

Aldis Zelmenis, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atskaitot virsbūves čaulu un par braukšanu atbildīgo mezglu regulējumus, visu pārējo jaunajai Toyota GR Supra ir izveidojis vācu ražotājs BMW

Auto, kura izstrādes procesā aktīvi iesaistījās viens no planētas Zeme aizņemtākajiem cilvēkiem, proti, Toyota Motor Corporation prezidents Akio Toijota (Akio Toyoda). Kaislīgs autoentuziasts, kurš testēja Supra prototipus un pieņēma galalēmumu par modeļa sērijveida ražošanu. Auto izlolots ar Toyota sporta apakšnodaļas Toyota Gazoo Racing tiešu atbalstu, attiecīgi auto nosaukumā, kā arī uz automašīnas virsbūves daudzviet atradīsim Gazoo Racing (GR) logo.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Leģendāras personības atgriešanās. BMW un Toyota sadarbības sinerģija ir radījusi unikālu auto, kas būs pamanāms koplietošanas satiksmē un atpazīstams pēc savām gaitas īpašībām. 340 ZS jaudīgs sešcilindru rindas turbomotors ar trīs litru tilpumu kupejas degungalā, astoņpakāpju automāts, aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs un citas sastāvdaļas liks ortodoksālas orientācijas autofaniem sajūsmināties. Pirmās atsauksmes ir ļoti pozitīvas, jo neba velti japāņu koplietošanas ceļiem piejaucētā klasiskās piedziņas sporta auto 900 vienību kvota pirmajam gadam jau ir pārdota. Arī 90 vienībās tiražētās limitētās Mate Gray Metallic virsbūves krāsas Toyota GR Supra modeļi jau atraduši savus pircējus, starp citu, viens no tiem esot ceļā pie kaimiņzemes Igaunijas klienta. Atgādināsim, ka pats modelis tiks ražots Austrijā, Grācā jeb turpat, kur dvīņubrālis BMW Z4. Tādējādi var teikt, ka Toyota GR Supra ir Eiropā dzimis un arī Eiropā attīstīts produkts ar japāņu zīmotni pierē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes luksusa auto ražotājs Spyker norādījis, ka uzņēmumam ir nepieciešamie līdzekļi, lai noslēgtu vienošanos ar General Motors (GM) par Zviedrijas autobūves kompānijas Saab iegādi.

Db.lv jau ziņoja, ka General Motors vicepriekšsēdētājas Bobs Lucs (Bob Lutz), norādīja, ka šobrīd viņš neredz iespēju, ka kāds varētu «izglābt Saab», taču piebilda, ka, ja General Motors saņems tiešām labu piedāvājumu, tad to noteikti pieņems.

Kompānijas Spyker izpilddirektors Viktors Mullers (Victor Muller) Detroitā notiekošajā auto izstādē paziņoja, ka viņa kompānija vēljoprojām cer vienoties ar General Motors par Saab iegādi. «No mūsu puses Saab iegādei ir tikai labi nodomi un ceru, ka General Motors mūsu piedāvājumu izskata ļoti nopietni,» uzsvēra V. Mullers.

Atgādinām, ka pirms nedēļas B. Lucs uzsvēra, ka General Motors labāk likvidē Saab, nekā to pārdod kādai kompānijai, kurai General Motors neuzticas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā patlaban nopērkamas trīs veidu hibrīdautomašīnas - Toyota, Lexus un Honda, liecina autotirgotāju sniegtā informācija. Par to, cik maksā šādas automašīnas, ar ko tās atšķiras no parastajām automašīnām un kuri Latvijas uzņēmēji jau iegādājušies hibrīdautomašīnas darba vajadzībām, lasiet Db.lv sagatavotajā apskatā.

Papildināts ar uzņēmuma TRIĀLS komentāru.

(Video, kurā Wess Motors Automašīnu pārdevējs Raimonds Buls stāsta par hibrīdautomašīnu darbības tehnoloģiju un skaidro, kādas ir šo automašīnu priekšrocības - raksta beigās.)

Uz jautājumiem atbild WESS Motors (Toyota un Lexus pārdevējs) Reklāmas nodaļas vadītāja Jana Šilvane:

- Vai Latvijā ir iespējams iegādāties Lexus un Toyota hibrīdautomašīnas?

Jā, Latvijā var iegādāties gan Toyota, gan Lexus hibrīdauto: Toyota Prius, Lexus RX400h, Lexus GS450h un jūlijā vai augustā Latvijā būs nopērkams vēl viens Lexus hibrīdauto - lielais sedans LS600h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

ASV autobraucēji sūdz tiesā Toyota

Gunta Kursiša, 17.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota automašīnu īpašnieki ASV tiesā iesnieguši sūdzību par to, ka kritusies Toyota ražoto automašīnu vērtība, vēsta BBC.

Toyota automašīnu īpašnieki norāda, ka viņiem radušies zaudējumi, jo automašīnu ražotājs Toyota neatklāja un arī nesalaboja defektus, kas bija radušies Toyota automašīnās. Jau vēstīts, ka Toyota 2009. un 2010. gadā atsauca no tirgus vairākus miljonus automašīnu ASV un Eiropā, lai novērstu tajās radušās problēmas ar gāzes pedāļiem.

Toyota tiesai iesniedza priekšlikumu, ka amerikāņu Toyota īpašnieku prasības ir jānoraida, tomēr tiesa ļāva tiesas procesam virzīties uz priekšu.

«Tiesas procesa sākumā ir jāpieņem, ka apgalvojumi ir patiesi un, ka automašīnu ražotājs Toyota ir izraisījis tās produktu pircējiem zaudējumus,» norāda Kalifornijas apgabala tiesnesis Džeimss Selna (James Selna).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Toyota turpina cīņu ar General Motors

, 22.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Toyota paziņojusi, ka tā plāno 2009. gadā pārdot 10,4 miljonus automašīnu visā pasaulē, ziņo Reuters.

Šis paziņojums liecina, ka kompānija ir uzstādījusi mērķi nocementēt savas līderpozīciju automašīnu ražotāju tirgū, tādējādi kļūstot par lielāko automašīnu ražotājkompāniju pasaulē.

Jāpiezīme, ka 2007. gada pirmajā pusgadā Toyota ir pārdevusi 4,72 miljonus automašīnu, savukārt General Motors pārdevis 4,67 miljonus auto. Toyota ir saglabājusi savas līderpozīcijas neskatoties uz to, ka 2. ceturkšņa General Motors (2,41 milj.) pārošanas apjomi bija lielāki nekā Toyota (2,37 milj.)

2006. gadā kompānija Toyota pārdeva 8,8 miljonus automašīnu, tikai nedaudz atpaliekot no sīvākā konkurenta General Motors, kas pārdeva 9,1 miljonu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Motor paziņojusi, ka tā laika posmā no jūlija līdz septembrim visā pasaulē pārdevusi 2,34 miljonus automašīnas, ziņo Associated Press.

Toyota Motors bija veiksmīgāka gada pirmajos sešos mēnešos, taču trešajā ceturksnī General Motors pārdeva 2,38 miljonus automašīnas, tādējādi kļūstot par pasaules lielāko autoražotāju.

Toyota Motor pirmajos deviņos mēnešos pārdevis 7,05 miljonus automašīnas, savukārt General Motors - 7,06 miljonus automašīnas.

General Motors jau 76 gadus ir autoražotājs Nr. 1. Taču Toyota Motor augustā paziņoja, ka tā plāno 2009. gadā pārdot 10,4 miljonus automašīnas, kas ļautu pirmo reizi apsteigt General Motors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Automašīnu tirgū valda cenu leiputrija

Aldis Zelmenis, 67084434, 25.09.2008

Strauji samazinoties jauno auto pārdošanas apjomiem, autotirgotāji spiesti piemēroties jaunajiem spēles noteikumiem. Lai «iztīrītu» noliktavas, tirgotāji savā starpā cīkstas, cenšoties pircējus iekārdināt ar iespējami lielākām atlaidēm un bonusiem. Šobrīd notiekošais esot izdzīvošanas jautājums ikvienam, arī tirgus līderim Toyota. Pēdējo desmit gadu laikā tik vērienīgas atlaides no importētāja nav piedzīvotas, atzīst Gundars Vectirāns, Amserv Motors (Toyota, Lexus) direktors.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenšoties iztīrīt noliktavas no aizsēdējušiem modeļiem, autotirgotāji kā nu prazdami cenšas iekārdināt pircējus ar vērienīgām atlaidēm.

Strauji samazinoties jauno auto pārdošanas apjomiem, autotirgotāji ir spiesti pielāgoties jaunajiem spēles noteikumiem. Teju ikvienam noliktavu pārpalikumi ir gana iespaidīgi, kuri lielākoties radušies pērnā gada nogalē, pārlieku optimistiski prognozējot automašīnu noietu 2008. gadā. Jāatzīst, ka šāda parādība šobrīd ir novērojama ne tikai Latvijā, bet arī citviet Eiropā, un izdevīgi piedāvājumi top bieži vien ar ciešu importētāju un rūpnīcas atbalstu.

Citas izejas nav

Vairākos tūkstošos eiro solītās atlaides un dažādi papildu bonusi vairs nav nekāds retums. Trako cenu maratonā agrāk vai vēlāk ir iesaistījies teju ikviens Latvijā pārstāvētais zīmols, nešķirojot pēc hierarhiskās piederības - vai tas būtu masu produkcijai vai arī premium markas auto. Vairums no aptaujātajiem autotirgotājiem atzīst, ka pašreizējā brīdī tas ir izdzīvošanas jautājums ikvienam, ieskaitot arī tirgus līderi Toyota. Viens no Toyota, Lexus pārstāvjiem Amserv Motors direktors Gundars Vectirāns atzīst, ka pēdējo desmit gadu laikā no importētāja puses nav piedzīvotas tik vērienīgas cenu atlaides.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Brilliance Motors, A/S United Motors filiāle, kas pārstāv BMW un MINI zīmolus Igaunijā, parakstījusi oficiālu importa līgumu ar HSO Motors Europe, pamatojoties uz kuru Brilliance Motors pārstāvēs Brilliance automašīnas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, Db.lv informēja United Motors valdes loceklis Kaljo Karilaid.

A/S United Motors valdes loceklis un izstrādes projektu vadītājs Kaljo Karilaid pastāstīja, ka Brilliance Motors ir filiāle, kas tika izveidota tieši Brilliance zīmola pārstāvēšanai Baltijas valstīs. "Brilliance ir jauna transportlīdzekļu līnija, kas izveidota BMW un ķīniešu sadarbības rezultātā un jau ražo automašīnas Ķīnā kopuzņēmumā ar BMW," informēja Karilaida kungs. "Šim jaunajam zīmolam piemīt milzīgs potenciāls un tieši tādēļ mēs izlēmām par labu pārstāvniecībai arī Baltijas valstīs."

Pēc Karilaida kunga teiktā, SIA Brilliance Motors būs atbildīga par dīleru tīkla izveidi un zīmola imidža veidošanu visās trīs valstīs. Šobrīd Brilliance Motors notiek vadītāja pieņemšanas process, pēc kura tiks uzsāktas jau konkrētākas sarunas ar potenciālajiem dīleriem. "Jau šobrīd ir jūtama interese par potenciālo Brilliance dīleru statusu, bet, kamēr mēs neesam parakstījuši vēl nekādus līgumus, jebkurš interesents ir laipni gaidīts pie sarunu galda kopā ar mums."

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota trīskāršojusi ceturkšņa peļņu

Gunta Kursiša, 05.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Toyota fiskālā gada otrajā ceturksnī uzņēmuma pārdošanas apjomi pasaulē ir ievērojami pieauguši, līdz ar to kāpinot Toyota peļņu līdz 3,1 miljardiem ASV dolāru, kas ir trīs reizes vairāk nekā analoģiskā periodā pērn, raksta usatoday.com.

Kopumā šā fiskālā gada pirmajā pusē, salīdzinot ar 2011. gada pirmajiem sešiem mēnešiem, Toyota peļņa pieaugusi par 572,1%. «Produkcijas pieaugums šogad, salīdzinot ar pērno gadu, vērojams visos reģionos,» norādīja Toyota viceprezidents Satoši Ozava (Satoshi Ozawa).

Neņemot vērā ekonomiskās nedienas eirozonā, Toyota pārdošanas apjomi ir kāpuši visos reģionos pasaulē – Ziemeļamerikā Toyota pārdeva 1,3 miljonus automašīnu, kas ir par 572 tūkstošiem vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā laika posmā; Japānā tika pārdoti 1,2 miljoni braucamrīku, kas ir par 395 tūkstošiem vairāk nekā pērn kompānijas fiskālā gada otrajā ceturksnī; savukārt Eiropā tika pārdoti 412 tūkstoši Toyota automašīnu, kas ir 51 tūkst. vienību pieaugums, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem jaunumiem, ko japāņu autoražotājs Toyota ved uz Frankfurtes autoizstādi būs kopaktklases modeļa Auris HSD pilnā hibrīda koncepta pasaules pirmizrāde.

Tas iezīmē vēsturisku pavērsienu Toyota stratēģijā – Toyota pilnā hibrīda tehnoloģijas ieviešanu plašam tirgum paredzētā modelī, kas ir pirmais solis Hybrid Synergy Drive® (HSD) izmantošanā visos uzņēmuma piedāvātajos modeļos.

Frankfurtē paredzēta arī jaunā Prius Plug-in hibrīda koncepta pasaules pirmizrāde. Prius Plug-in hibrīds paplašina pilnā hibrīda tehnoloģijas (HSD) iespējas, ļaujot darbināt automobili tikai ar elektrību netālos ikdienas braucienos. 2010. gada sākumā īpaši izvēlētiem klientiem Eiropā plaša mēroga izmēģinājuma braucieniem iznomās vairāk nekā 150 automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel un GM Europe vadītājs iesniedz atlūgumu

Gunta Kursiša, 13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par atkāpšanos no amata paziņojis līdzšinējais automašīnu ražotāja Opel vadītājs Karls Frīdrihs Strake (Karl-Friedrich Stracke). Tajā pašā laikā viņš pametīs arī Opel mātes kompānijas General Motors Eiropas reģiona vadītāja amatu, informē kompānija Opel.

Līdz mirklim, kamēr tiks atrasts jauns kompānijas vadītājs, K. F. Strakes pienākumus turpinās pildīt General Motors vadītāja vietnieks Stīvs Girskijs (Steve Girsky).

Mātes kompānijas General Motors vadītājs Dens Ekersons (Dan Akerson) pauda, ka 56 gadus vecais K. F. Strake «spriedzes apstākļos strādāja nenogurdams, lai stabilizētu šo biznesu».

Šā gada jūnijā Opel padome apstiprināja nopietnu pārstrukturēšanas plānu, lai ASV automašīnu ražotāja General Motors zaudējumus nesošā daļa atkal sāktu pelnīt.

Pēdējo desmit gadu laikā General Motors Eiropas reģiona daļa uzkrājusi vairāku miljardu zaudējumus. Kopš 1999. gada Opel tā mātes kompānijai izmaksājis 16 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ford un General Motors vadītāji ir gatavi strādāt par dolāru gadā

, 03.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto gigantu Ford un General Motors vadītāji Alans Malalli (Alan Mulall) un Riks Vagoners (Richard Wagoner) paziņojuši, ka gatavi strādāt par 1 dolāru gadā, ja ASV valdība palīdzēs pārvarēt krīzi, ziņo newsru.com.

Ford prezidents gājis vēl tālāk, apsolot atcelt savas kompānijas vadībai prēmijas un algu piemaksas.

Tikmēr ASV kongresa palātas pārstāve Nensija Pelosi brīdināja, ka, pirms rēķināties ar palīdzību, lielajam trijniekam – General Motors, Ford un Chrysler- jāiesniedz savu kompāniju restrukturizācijas plāni.

Otrdien nepieciešamos dokumentus Kongresam iesniedza General Motors un Ford. N. Pelosi paziņoja, ka pēc šo plānu izpētes Kongress lems, vai ir nepieciešama valdības palīdzība kompānijām. Viņa piebilda, ka ir smieklīgi prasīt nodokļu maksātājiem finansēt kompānijas, kas izmaksā savai vadībai miljonus, kamēr pati kompānija zaudē miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV valsts kase apsverot iespēju finansiāli palīdzēt savas valsts lielākajam autoražotājam General Motors (GM), ziņo freep.com.

Pastāv iespēja, ka General Motors, kam joprojām notiek sarunas par apvienošanos ar citu autoražotāju – Chrysler – nākošgad var palikt bez finanšu līdzekļiem.

Baltais nams apstiprinājis, ka prezidenta Džordža Buša administrācijai tiešām bijušas sarunas ar grūtībās nonākušo autoražotāju. Sarunu, kas notikušas gan ar General Motors, gan ar citiem, vārdā neminētiem autoražotājiem, saturu Baltais nams nekomentē.

Vēl nav īstas skaidrības, kādā veidā General Motors varētu saņemt palīdzību un kā šīs palīdzības saņemšana varētu būt saistīta ar autoražotāja iespējamo apvienošanos ar Chrysler.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs General Motors tuvākajā laikā varētu darīt zināmu, vai tas vēlas paturēt savu Eiropas struktūrvienību Opel nevis to pārdot, atsaucoties uz kompānijas Vācijas darbaspēka pārstāvja Armīna Šilda (Armin Schild) sacīto, ziņo Reuters.

A. Šilds sacījis - fakts, ka šī versija par Opel nākotni nākusi atklātībā pirms oficiāla General Motors paziņojuma, varētu liecināt, ka kompānija šo iespēju apsver ļoti nopietni.

Viņš gan to redzot kā sliktu zīmi Opel nākotnei.

Reuters avoti iepriekš informēja, ka General Motors apsver plānu piesaistīt papildus līdzekļus, lai paturētu Opel struktūrvienību, nevis to pārdotu vienam no diviem gribētājiem: Magna International - Kanādas autodetaļu ražotājam, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - vai RHJ International - Briselē bazētai privātā kapitāla grupai.

Pagājušās nedēļas piektdienā General Motors atteicās nosaukt, kuram no pretendentiem Opel tiks pārdots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors Co. pārstāvji mudinājuši Vācijas valdību izdarīt spiedienu uz Magna International Inc., lai tā, pretendējot uz General Motors struktūrvienības Opel iegādi, atteiktos no sadarbības ar Maskavā bazēto Sberbank, atsaucoties uz izdevumu Spiegel, vēsta Bloomberg.

General Motors pārstāvji Vācijas amatpersonām sacījuši, ka būtu lielākas izredzes iegūt ASV valdības apstiprinājumu pārdot Opel kompānijai Magna, ja nebūtu iesaistīti krievi.

Vācija šo aicinājumu esot noraidījusi, sakot, ka tā ir devusi solījumu Krievijas prezidentam Dmitrijam Medvedevam.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu palīdzību, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru