Citas ziņas

Gerhards: vienīgais variants - bedrīšu lāpīšana

Andrejs Vaivars, Db, 22.04.2009

Jaunākais izdevums

Vairākos valsts uzņēmumos valdes locekļu kvalifikācija neatbilst to specifikai. Tā intervijā Db uzsver satiksmes ministrs Kaspars Gerhards. Viņš arī norāda, ka reālākais veids, kā šogad varētu notikt līdzekļu ieguldīšana līdz pat 50 miljonu latu apmērā, ir publiskās — privātās partnerības projekti.

Satiksmes ministrija valdībai ir iesniegusi savu redzējumu izdevumu samazināšanai. Uz kā rēķina galvenokārt šis samazinājums ir plānots?

Kura no šīm pozīcijām cietīs vairāk?

Te bija nopietni jāizsver, kas mūsu kopīgajai ekonomiskajai dzīvei ir vajadzīgs vairāk. Protams, mēs varam teikt, ka katrs pieaugošais bezdarba procents samazina pasažieru pārvadājumu apjomu par 2%. Taču šajā ekonomiskajā situācijā ir svarīgi, lai cilvēki varētu būt pietiekami mobili, lai varētu nokļūt līdz tām vietām, kas viņiem ir nepieciešamas. Tas nozīmē, ka attiecībā uz pasažieru pārvadājumu dotācijām mēs nopietnus samazinājumus neveiksim. Veicot dažādus pasākumus, šajā jomā ieekonomēsim ap 3 miljoniem latu.

Nopietns jautājums ir ceļi, to uzturēšana. Protams, bedrīšu lāpīšana nav pareizākais risinājums, bet krīzes apstākļos tas ir vienīgais variants, kā ceļus saglabāt, un to mēs neapšaubāmi darīsim. Runājot par jaunu ceļu izbūvi, jāatzīst, ka valsts budžeta izdevumi būs būtiski jāsamazina. Šajā sakarā mums ir Kohēzijas fonds ar būtiskiem līdzekļiem ceļu būvei, tāpat šobrīd nopietni strādājam pie publiskās un privātās partnerības (PPP) modeļa, paredzot, ka mēs piedāvāsim uzņēmējiem, lai viņi nāk, strādā, aizņemoties naudu bankā, bet valsts to, piemēram, piecu gadu laikā atmaksātu.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic vadītājam Bertoltam Flikam piederošais uzņēmums Baltijas aviācijas sistēmas aviokompānijai veicis pirmo maksājumu 3,6 miljonu latu apmērā par ariBaltic un vēl vairāku preču zīmju iegādi, žurnālistus informēja satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK).

K.Gerhards neprecizēja, kad bija plānots pārskaitīt pārējo darījuma summu.

Darījuma kopējais apmērs ir 13 milj. eiro. Baltijas aviācijas sistēmas ir airBaltic mazākuma akcionārs, bet šīs lidsabiedrības kontrolpakete pieder valstij.

Auditorkompānija Ernst & Young novērtējusi airBaltic un ar to saistīto preču zīmju vērtību 13 milj. Ls apmērā. Tādējādi ir divi varianti, kā risināt jautājumu par Baltic Taxi un citu zīmolu izmantošanu. Proti, Baltic Taxi varēja slēgt līgumu ar airBaltic un maksāt par preču zīmes izmantošanu, bet uzņēmuma valde lēmusi, ka labākais risinājums ir pārdot šīs preču zīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īpašais maksas režīms Jūrmalā nenāk par labu Latvijas, konkrēti, Jūrmalas tēlam. Jūrmalai ir jāmeklē alternatīvas, laikrakstam Neatkarīgā sacījis satiksmes ministrs Kaspars Gerhards.

Atbildot uz jautājumu: «Kāda jēga ieguldīt 200 miljonus Ventspils šosejas rekonstrukcijā, ja sastrēgumi veidojas vietā, kur sadalās Jūrmalas un Ventspils plūsmas?», K. Gerhards sacījis:

Kaspars Gerhards (Foto: Elīna Kursīte, Db)«Jautājums ir cits: vai Jūrmalā ir jāsaglabā īpašais maksas režīms. Vecrīgā šāds režīms ir atcelts Ieviestas augstas maksas stāvēšanas zonas. Vai Jūrmalai ir jāsaglabā šāds režīms? Tas ir sastrēgumu cēlonis. Turklāt tas nenāk par labu Latvijas, konkrēti, Jūrmalas tēlam. Braucēji ar ārvalstu numuriem tūdaļ tiek aizturēti uz tilta un sodīti. Tas neatstāj labu iespaidu par Jūrmalu kā pievilcīgu tūrisma objektu. Jūrmalai ir jāmeklē alternatīvas - maksas stāvvietas, lai Jūrmalas viesu auto būtu drošībā. Ja nebūtu šīs nodevas, tad problēmu nebūtu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Gerhards neizskatīs iespēju atstādināt Ušakovu, bet virzīs likumprojektu par visas domes atlaišanu

LETA, 08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK) neizskatīs iespēju atstādināt no amata Rīgas mēru Nilu Ušakovu (S), bet virzīs likumprojektu par Rīgas domes atlaišanu, otrdien žurnālistiem sacīja Gerhards.

LETA jau rakstīja, ka pēc konsultācijām ar juristiem Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) secinājis, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotajā likumprojektā par Rīgas domes atlaišanu nav konstatēts neviens likumpārkāpuma fakts, uz kā pamata šobrīd juridiski varētu atlaist pašreizējo domi, aģentūrai LETA pastāstīja premjera preses sekretārs Andrejs Vaivars. Vienlaikus juristi norādījuši uz vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra tiesībām vienpersoniski, bez Ministru kabineta lēmuma atstādināt Rīgas mēru no pienākumu pildīšanas.

Komentējot Kučinska preses sekretāra pausto, ka ministrs var vienbalsīgi no amata atstādināt Rīgas mēru, Gerhards uzsvēra, ka viņš šādu priekšlikumu nav saņēmis. Tajā pašā laikā ministrs uzsvēra, ka VARAM virzīsies uz priekšu ar Tieslietu ministrijas (TM) saskaņoto likumprojektu par Rīgas domes atstādināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) šodien pametis telekanāla TV5 raidījuma tiešraidi, saņemot atteikumu sniegt interviju valsts valodā.

K.Gerhards šodien bija ieradies uz TV5 raidījuma Bez cenzūras tiešraidi, lai runātu par satiksmes jomas aktualitātēm.

Lai arī raidījums „Bez cenzūras” notiek krievu valodā, tā vadītājam tika iepriekš norādīts, ka K.Gerhards runās latviešu valodā. Tomēr sākoties raidījumam ministram tikusi liegta iespēja runāt valsts valodā, informē Satiksmes ministra padomniece Inga Spriņķe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Fliks cerēja uz peļņu; tagad gatavs ņemt visu airBaltic

LETA; BNS, 17.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic prezidents Bertolts Fliks ne reizi pagājušajā gadā, tiekoties ar valsts akcionāru pārstāvjiem, nav informējis par milzīgajiem zaudējumiem, ar kādiem strādā kompānija, informēja bijušais satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK). Toties tagad BAS pauž gatavību iegādāties visas valstij kā akcionāram piederošās daļas aviokompānijas kapitālā, aģentūrai BNS pavēstīja BAS valdes locekle Inga Piterniece. Saskaņā ar viņas teikto šis ir viens no priekšlikumiem, ko BAS nekavējoties iesniegs valdības vadītājam Valdim Dombrovskim.

Kā ziņots, valsts akcionārs saņēmis neauditētu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti airBaltic zaudējumi 34,2 miljonu latu apjomā. Satiksmes ministriju kā valsts akcionāru airBaltic valde pērn ne vienu reizi neesot informējusi par iespējamiem milzu zaudējumiem.

«Martā airBaltic valde prezentēja biznesa plānu un prognozēja 2010.gadā gan peļņu, gan uzņēmuma attīstību,» skaidro Gerhards. Investējot lidsabiedrības pamatkapitālā 15,8 miljonus latu lielos finanšu līdzekļus, esot prognozēts, ka tas būs liels sasniegums flotes atjaunošanai, jo tas bija priekšnoteikums darījumam, lai iegādātos astoņas Bombardier lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gerhardam jāatbild premjeram par dāsno Flika atalgojumu

Vēsma Lēvalde, Db, 15.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien ir pēdējā diena, kad satiksmes ministram Kasparam Gerhardam (TB/LNNK) premjeram Valdim Dombrovskim (JL) jāsniedz rakstisks skaidrojums par valstij daļēji piederošās lidsabiedrības airBaltic vadītāja Bertolta Flika atalgojumu, raksta Diena.

Dienai apliecinājusi premjera preses pārstāve Līga Krapāne, ceturtdien vakarā satiksmes ministrs atbildi premjeram vēl nebija sniedzis, V.Dombrovskis to gaidīšot līdz piektdienai. Par to, ka aicinās satiksmes ministru risināt jautājumu par B.Flika algas pārskatīšanu, paužot pārsteigumu par ļoti augsto atalgojumu, premjers izteicās gada pirmajā darba dienā, kad kļuva skaidrs — B.Flika mēnešalga pērn par darbu airBaltic valdes priekšsēža amatā veidojusi 20 tūkstošus latu (bruto). B.Flika algas apmērs izrietēja no viņa Valsts Ieņēmumu dienestā pērnā gada pēdējā darba dienā iesniegtās amatpersonu deklarācijas. Kopumā B.Fliks no airBaltic pērn bija guvis gandrīz 300 tūkstošus latu ienākumus, 240 tūkstošus latu veidoja alga par airBaltic vadīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasta valdei ir jāizšķiras, vai turpināt pasta bankas projektu vai, izstrādājot biznesa plānu, virzīt kādu citu attīstības modeli, intervijā Latvijas Radio uzsvēra satiksmes ministrs Kaspars Gerhards.

K. Gerhards piebilda, ka Pasta bankas valdei vairāk nav laika kavēties ar šī lēmuma pieņemšanu. Ja valde to nevar izdarīt, tad tā būs citas valdes atbildība.

Tagad pasta uzdevums ir minimizēt zaudējumus un izveidot funkcionēt spējīgu darbības modeli, norāda K. Gerhards, piebilstot, ka tuvākajā laikā pastam nebūs tik lielas dotācijas kā iepriekšējos gados, un pasta vadībai ir jārada modelis, kā dzīvot bez lielām dotācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gerhards: Flika atalgojuma samazināšana būtu ļoti negatīvs signāls

, 20.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības airBaltic prezidenta Bertolda Flika atalgojums ir atbilstošs, LTV raidījumā 100. pants norādīja Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards.

Viņš uzsvēra, ka pašreizējais B. Flika atalgojums tika noteikts laikā, kad airBaltic nebija tik labi panākumi un bija daudz pieticīgāki rezultāti. «Šajos gados ir sasniegti daudz labāki rezultāti un atalgojums, protams, ir adekvāts,» sacīja K. Gerhards.

«airBaltic ir kompānija, kas strauji attīstās. Pēdējā gada laikā pārvadājumi ir palielinājušies par 6%, tostarp, 3% pieaugums Latvijā. No vairāk nekā 28 miljonu latu zaudējumiem 2008. gadā pagājušā gadā uzņēmuma aptuvenā peļņa varētu būt 14 miljoni latu,» norādīja K. Gerhards.

Db.lv jau vēstīja, ka Bertolta Flika alga pērn līdz 23. decembrim, kad viņš atstāja valdes locekļa amatu nacionālajā aviokompānijā airBaltic, bija 240 tūkst. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic vadītāja Bertolda Flika atalgojums varētu mainīties pēc tam, kad tiks nokārtotas visas saistības ar bijušo airBaltic līdzīpašnieku — aviokompāniju SAS un notiks uzņemuma akcionāru pilsapulce, tā intervijā Latvijas radio atzina pašreizējais satiksmes ministrs Kaspars Gerhards.

Viņš atzina, ka lielā uzņēmuma vadītāja alga ir mantojums no 1995. gada Latvijas valsts un SAS līguma par airBaltic izveidošanu. Savukārt šobrīd valstij ir saistoši divi līgumi – 1995.gadā slēgtais airBaltic dibināšanas līgums un 2009.g. 4.martā slēgtais sadarbības līgums ar SIA Baltijas aviācijas sistēmas. K. Gerhards atzina, ka pēdējos gados kompānija airBaltic kļuvusi par vienu no vadošajām Centrālās un Austrumeiropas kompānijām, un ir ļoti nopietns spēlētājs kopējā aviobiznesā līdzās Polijas Lot, kā arī Ungārijas aviokompānijai un tāpēc Latvijas lidsabiedrībā strādājošo darbinieku atalgojumam ir jābūt konkurētspējīgam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Piesārņojuma novēršanai Šlokenbekas dzirnavezerā vajadzēs vairākus desmitus tūkstošus eiro

LETA, 15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesārņojuma seku novēršanai Šlokenbekas dzirnavezerā būs nepieciešami «daži desmiti» tūkstoši eiro, šodien pēc tikšanās ar Tukuma domes pārstāvjiem un uzņēmējiem žurnālistiem atzina vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK).

Kā pēc sēdes stāstīja Tukuma novada domes priekšsēdētājs Ēriks Lukmans (Tukuma pilsētai un novadam), dome kopā ar Engures novada pašvaldību patlaban strādā pie projekta, lai visā «ķēdē» - Šlokenbekas dzirnavezerā, Valguma un Kaņiera ezeros - izpētītu esošo situāciju un sagatavotu priekšlikumus tālākai rīcībai.

Viņš norādīja, ka šodien tikšanās laikā tika pārrunāti jautājumi saistībā ar izsludināto ārkārtas situāciju Šlokenbekas dzirnavezerā, kas turpināsies līdz 20.jūlijam.

Pārrunāti tika arī izmaksu jautājumi, proti, kādas būs kopējās izmaksas par veiktajām analīzēm, kuras nodrošina Tukuma un Engures novadu domes, SIA Tukuma ūdens, kā arī Valsts vides dienests (VVD).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā mainīgos laikapstākļus un pēdējo nedēļu laikā novērotās temperatūras svārstības, šogad atšķirībā no citiem gadiem bedru remonts uz asfalta seguma autoceļiem uzsākts pakāpeniski, nevis vienlaicīgi visā valsts teritorijā.

Bedru masveida remontdarbi uz asfalta seguma autoceļiem visā valsts teritorijā uzsākti šonedēļ, bet daļā teritorijas, kur laikapstākļi to atļāva, bedres jau ir saremontētas. Remontdarbi uz asfalta seguma ceļiem tiek veikti prioritārā secībā. Vispirms bedres tiks remontētas uz galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem autoceļiem jeb uz tiem autoceļiem, kuriem ir noteikta augstākā – A uzturēšanas klase. Remontdarbi šogad tika uzsākti pakāpeniski, jo to veikšanai ir nepieciešami atbilstoši laika apstākļi, lai bedres labotu ar ierastajām tehnoloģijām. Plānots, ka bedru remontu šogad veiks aptuveni 400 darbinieku jeb 90 remontbrigādes.

Šogad no 1. janvāra līdz 30. aprīlim uz asfaltbetona segumu ceļiem veikta bedrīšu aizpildīšana ar karsto asfaltbetonu – 2 806 m2 platībā (t.sk. uz galvenajiem autoceļiem – 160 m2, reģionālajiem – 1 520 m2, bet vietējiem – 1 126 m2); bedrīšu aizpildīšana ar šķembām un bitumena emulsiju – 11 276 m2 platībā (t.sk. uz galvenajiem autoceļiem – 1 641 m2, uz reģionālajiem – 7 850 m2, bet uz vietējiem – 1 785 m2); bedrīšu aizpildīšana ar auksto asfaltbetonu – 11 562 m2 platībā (t.sk. uz galvenajiem autoceļiem – 1595 m2, uz reģionālajiem – 7385 m2, bet uz vietējiem – 2582 m2). Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, bedru remonts uz A uzturēšanas klases autoceļiem jāveic līdz 1. jūnijam, uz B uzturēšanas klases autoceļiem līdz 15. jūnijam, uz C un D uzturēšanas klases autoceļiem līdz 1. jūlijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Prima M noliedz bīstamo atkritumu atrašanos Jūrmalā notikušā ugunsgrēka vietā

LETA, 21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA Prima M, kura apsaimniekotajā teritorijā Jūrmalā, Slokas apkaimē, izcēlās paaugstinātas bīstamības ugunsgrēks, noraida Valsts vides dienesta (VVD) pausto informāciju, ka teritorijā varētu būt atradušies arī bīstamie atkritumi, aģentūrai LETA teica Prima M valdes locekle Lūcija Uzkliņģe.

Viņa uzsvēra, ka šajā teritorijā atradās tikai otrreizējai pārstrādei derīgi materiāli.

«Nevar būt nekādas runas, ka šajā teritorijā atradušies jebkāda veida bīstamie atkritumi. Šajā teritorijā atradās tikai un vienīgi otrreizējai pārstrādei derīgi materiāli - polimēri un citas derīgas izejvielas,» atzīmēja Uzkliņģe.

Viņa arī pauda neizpratni par to, kādā veidā VVD ir atklājis bīstamos atkritumus, iepriekš nesaskaņojot inspektora ierašanos ar uzņēmumu. Uzkliņģe piebilda, ka pēc notikušā ugunsgrēka uzņēmums nav komunicējis ar VVD.

Prima M vadītāja teica, ka šodien ugunsgrēka skarto teritoriju apmeklēs kāds no uzņēmuma pārstāvjiem, lai to apsekotu un varētu izlemt, kādā veidā teritoriju sakopt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apzinoties Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTP) nespēju vadīt raidorganizāciju pārejas procesu no analogā uz zemes ciparu formātu, satiksmes ministrs Kaspars Gerhards organizēs projektā iesaistīto institūciju un uzņēmumu tikšanos.

Zināms, ka NRTP mediju telpā izplatījusi paziņojumu ar pārmetumiem satiksmes ministram par nespēju divu mēnešu laikā tikties, lai pārrunātu televīziju pāreju uz jaunu apraides formātu un raidīšanas izmaksām.

Satiksmes ministrs līdz ar šiem NRTP pārmetumiem uzskata, ka vajadzētu atsākt diskusiju par padomes lietderību. Ministrs piedāvā, ka NRTP funkciju - vadīt televīzijas raidorganizāciju pāreju uz apraidi ciparu formātā - pārņem Satiksmes ministrija (SM).

«Acīmredzot NRTP paši ar šo jautājumu galā netiks,» saka Gerhards.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

DB Uzņēmēju klubs: Pārmaiņu laiki ir sākušies

Māris Ķirsons, 09.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauksaimniecībā tuvāko gadu laikā sagaidāmas būtiskas pārmaiņas, kuras diktē Eiropas Savienības stratēģijas. Latvijas valsts uzdevums ir atrast labākos iespējamos risinājumus izvirzīto mērķu sasniegšanai.

Šādu attīstības scenāriju DB Uzņēmēju kluba biedriem iezīmēja zemkopības ministrs Kaspars Gerhards.

Zemkopības ministrs atgādināja, ka pašlaik vairāk nekā 40% Latvijas eksporta ieņēmumu ģenerē ar zemi saistītās jomas – zeme, mežs un jūra, jo pārtikas eksporta īpatsvars ir nedaudz vairāk par 20% un tikpat arī meža nozares produkcijas realizācija ārvalstu tirgos. “Tad, kad Latvija iestājās ES, lauksaimniecības produkcijas eksporta īpatsvars bija tikai 10% no kopējiem eksporta ieņēmumiem. Pārtikas eksporta ieņēmumi pēc to īpatsvara ir dubultojušies, un tas noticis pateicoties tam, ka Latvija ir kļuvusi par ES dalībvalsti un iekļāvusies kopējā ES lauksaimniecības politikā un tai atvēlētajā atbalsta sistēmā,” uzsvēra K. Gerhards.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 220 miljoniem eiro pārdošanā izliktas "Zunda Towers" augstceltnes Pārdaugavā, liecina sludinājums starptautiskās nekustamā īpašuma kompānijas "Sotheby's International Realty" mājaslapā.

"Zunda Towers" projekta attīstītāja "Towers Construction Management" izpilddirektors Aigars Gerhards sacīja, ka kompleksa īpašnieka pamatbizness nav nekustamie īpašumi, tāpēc kompleksu vienmēr bijis iespējams iegādāties, ja ir pircējs, kura piedāvātā cena atbilst īpašnieka gaidītajai cenai.

Gerhards neprognozēja, cik ilgā laikā iecerēts pārdot kompleksu, vien norādīja, ka pēc cenas tas būtu viens no lielākajiem komercplatību darījumiem Baltijā.

"Ja atradīsies pircējs, kurš gatavs maksāt nosaukto cenu, tad jau juridiskās formalitātes varētu nokārtot diezgan ātri," teica Gerhards.

Jautāts, vai nav atmesti pirms gada "Towers Construction Management" izziņotie plāni kompleksā būvēt vēl trešo torni, Gerhards sacīja, ka darbs pie šīs būvniecības ieceres joprojām turpinās un notiek nepieciešamā saskaņošanas procedūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards pieprasījis sagatavot pilnu informācijas paketi par a/s Air Baltic Corporation vadītāja Bertolda Flika algu.

Tas darīts, jo K. Gerhards vēlas izvērtēt Satiksmes ministrijas kompetenci šajā jautājumā un to, kā tā veidojusies, nesen mainoties Air Baltic īpašniekiem, Db pastāstīja Kaspara Gerharda padomniece Inga Spriņķe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gerhardam nav šaubu par BAS ieguldījumiem airBaltic pamatkapitālā

Sanita Igaune, 14.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī airBaltic prezidents Bertolds Fliks neatklāj finanšu avotus, kur Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) iegūs līdzekļus airBaltic pamatkapitāla palielināšanai, satiksmes ministrs Kaspars Gerhards uzskata, ka informācija ir pietiekama, lai atbildīgās institūcijas to varētu uzraudzīt.

«Privātais investors ir apliecinājis, ka veiks savus ieguldījumus. Es domāju, ka mūsdienu Eiropā, pie kuras pieskaita arī Latviju, visas tādas darbības ir skaidras un caurskatāmas,» norādīja K. Gerhards.

Savukārt uz jautājumu vai valsts pusei ir informācija, kuras tieši finanšu institūcijas BAS dos līdzekļus airBaltic pamatkapitāla palielināšanai, K. Gerhards atbildēja: «BAS nodrošinās to, ka viņi iegulda. Protams, banku pārraudzīgu un pārējo organizāciju pilnvaras, kā arī citās kompetentās institūcijas, šos procesus var novērot, tāpēc domāju, ka tiem, kam tas ir jāvērtē, tas ir pilnīgi caurskatāms process,» sacīja K. Gerhards, piebilstot, ka viņš ir drošs, ka atbildīgās iestādes ar šo jautājumu tiks skaidrībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gazeles 2008 sasniedz rekordstrauju izaugsmi

Dace Skreija kopā ar Katrīnu Iļjinsku, 26.01.2009

Laureāti un suminātāji: Vidzemes Gazele - Valmieras uzņēmums SIA Aimasa, vadītājs Jānis Greimanis (no kreisās), Rīgas un Rīgas rajona Gazele un visstraujāk augušais uzņēmums Latvijā - Rīgas uzņēmums SIA Oil Logistic, valdes priekšsēdētājs Vladimirs Demidovs, Zemgales Gazele - Jelgavas uzņēmums SIA Karuss, valdes priekšsēdētājs Kaspars Kazāks, Kurzemes Gazele un visstraujāk augušais rūpniecības uzņēmums valstī - Liepājas uzņēmums SIA Dzelzsbetons MB, direktors Ojārs Jaksts, Izdevniecība Dienas bizness SIA valdes priekšsēdētājs Gastons Neimanis, ekonomikas ministrs Kaspars Gerhards, SEB bankas specbalvas ieguvējs kūdras eksportētājs Compaqpeat, vadītājs Georgs Martens, Latgales Gazele - Rēzeknes uzņēmums SIA Kolors, valdes priekšsēdētājs Guntars Skutelis.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gazeļu TOP 250 augšanas slieksnis šogad palielinājies līdz 364 %, salīdzinot ar pērno gadu, kad tas bija 340 %.

Jau astoto gadu pēc kārtas Dienas bizness sadarbībā ar SIA Lursoft veido Latvijas visstraujāk augošo uzņēmumu - Gazeļu sarakstu un īpašā pasākumā godina tos uzņēmumus, kuru apgrozījuma pieaugums pēdējos trīs gados bijis straujāks nekā konkurentiem. Gazeļu projekta mērķis - tā ir iespēja apzināt Latvijas mazos un vidējos uzņēmumus, kas sevi ir spēcīgi pieteikuši Latvijas biznesa džungļos, tikai kuru darbības apjomi neļauj kļūt pamanītiem caur mediju veidotajiem lielo uzņēmumu un lielāko nodokļu maksātāju sarakstiem, bet kuri ir ļoti būtiski Latvijas ekonomikai, īpaši reģionos. Ekonomikas ministrs Kaspars Gerhards salīdzināja ekonomiku kā savannu, kurā dzīvo gazeles un ir sausums. «Ik pa brīdim savannā līst lietus un lietus laiku jāprot izmantot, uzkrājot ūdeni, kur vien var, lai sausuma laikā to var izmantot,» teica K. Gerhards. Viņš skaidroja, ka «Latvijas ekonomikā lietus ir nolijis un tagad iestājies sausums, kad iepriekšējo gadu veiksmīgākajiem uzņēmumiem ir jāizmanto resursi, ko uzkrājuši ziedu laikos.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM) otrdien nav izdevies saskaņot Rīgas domes atlaišanas likumprojekta redakciju, jo pret to iebildusi Latvijas Pašvaldību savienība un Latvijas Lielo pilsētu asociācija, informēja ministrijā.

Likumprojektu atbalstījuši Tieslietu ministrija, Valsts kanceleja un Pārresoru koordinācijas centrs. Savukārt to nesaskaņo Latvijas Pašvaldību savienība, uzskatot, ka tajā nav ietverts domes atlaišanas pamatojums un Latvijas Lielo pilsētu asociācija, galvenokārt, uzskatot, ka likumprojekta anotācijā nav informācijas, kas apstiprinātu un pierādītu šāda pārkāpuma esamību, norādīja ministrijā.

Pēc VARAM paustā, Tieslietu ministrija sanāksmē uzsvērusi, ka Rīgas domes darbībā ir konstatēti sistemātiski pārkāpumi, savukārt Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Lielo pilsētu asociācijas viedoklis nav uzskatāms par objektīvu, jo tās ik gadu saņem dotāciju no Rīgas domes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdībai samazinot pašvaldību budžetos nonākošo iedzīvotāju ienākuma nodokļa daļu, Rīgas budžets ir zaudējis 139 miljonus eiro, šorīt intervijā TV3 atzīmēja Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (PP), kura pārstāvētā partija darbojas arī valdības valdošajā koalīcijā.

Pēc Staķa vārdiem, Rīgas pašvaldība būtu varējusi izdarīt daudz vairāk, tostarp bedraino Rīgas ielu sakārtošanā, ja pilsēta nebūtu zaudējusi šos līdzekļus.

Staķis uzskata, ka ar investīciju projektu piesaisti Rīgai viņa vadībā sekmējoties diezgan labi - ekonomiskā attīstība pilsētā esot un būšot.

Rīgas ielu uzturēšanai līdzekļu joprojām trūkstot - šim mērķim katru gadu vajagot ap 40 miljonus eiro, iepriekšējā domes vadība devusi līdz 20 miljonus eiro, šogad paredzēti 24 miljoni eiro, bet vajag vēl.

Politiķa vērtējumā, vienīgais pareizais ceļš ir pamatīga ielu rekonstrukciju, nevis bedrīšu lāpīšana, taču klimatiskie apstākļi neļauj to veikt agrāk par maiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gerhards un Fliks neskaidrības par airBaltic preču zīmju pārdošanu skaidro ar komunikācijas nepilnībām

BNS, 10.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards un Latvijas aviokompānijas airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks neskaidrības par airBaltic preču zīmju pārdošanu skaidro ar komunikācijas nepilnībām.

To Gerhards un Fliks otrdien valdībā pavēstīja žurnālistiem. Saskaņā ar viņu teikto galvenais problēmas cēlonis saistībā ar neskaidrībām par airBaltic preču zīmju pārdošanu ir nepilnības komunikācijā starp uzņēmuma akcionāriem.

Šā iemesla dēļ arī plānots papildināt līgumu starp airBaltic akcionāriem - valsti un Flikam piederošo uzņēmumu Baltijas aviācijas sistēmas - ar detalizētu skaidrojumu par to, kā starp abām pusēm tiek organizēta komunikācija.

Jau vēstīts, ka Gerhards 5.augustā izteica neuzticību un atsauca no airBaltic padomes Satiksmes ministrijas pārstāvjus - padomes priekšsēdētāju Vigo Legzdiņu un padomes locekļus Arni Muižnieku un Daci Falkani saistībā ar darījumu, kad aviokompānijas zīmols tika pārdots airBaltic otram akcionāram - Flikam piederošajai kompānijai Baltijas aviācijas sistēmas. Gerhards un Fliks gan tajā pašā dienā vienojās nodot airBaltic zīmolu atpakaļ aviokompānijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldība sola līdz mācību gada sākumam pabeigt lielākos remontdarbus galvaspilsētas ielās

Rīgas centra ielās notiek ne tikai bedrīšu lāpīšana, bet arī seguma atjaunošanas darbi. Pavasarī Satiksmes departamenta direktora p.i. Emīls Jakrins solīja, ka visi remontdarbi nenotiks vienlaikus. Tāpat pašvaldība solīja mācīties no pērnā gada un, piemēram, būvdarbus īstenot skolēnu vasaras brīvlaikā, asfaltēšanas darbus veikt nakts stundās, nepieļaut, ka vienlaikus abās ielas pusēs tiek uzlauzts segums ietvēm. Tomēr tāpat kā pērn cilvēki sūdzas par to, ka pārvietošanās pa Rīgas ielām sagādā grūtības un prasa ilgāku laiku nekā ieplānots. Tāpat cilvēkus satrauc, ka, sākoties jaunajam mācību gadam uz ielām varētu būt vēl lielākas nekārtības, jo automašīnu plūsma rīta un vakara stundās palielināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gerhards uzdod izstrādāt jaunu lidostas tarifu politiku

, 01.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskai lidostai Rīga nepieciešama jauna, godīgas konkurences principiem un ekonomiskās krīzes situācijai atbilstoša tarifu politika.

Tā uzskata satiksmes ministrs Kaspars Gerhards, kas uzdevis starptautiskajai lidotai Rīga to izstrādāt tuvākajā laikā. Gerhards uzdevis arī tuvāko nedēļu laikā izstrādāto dokumentu saskaņot ar Konkurences padomi un sagatavot izskatīšanai Ministru kabinetā.

«Jaunajai tarifu politikai, pirmkārt, ir jābūt saprotamai un caurspīdīgai, otrkārt, jārada vienādi nosacījumi visām aviokompānijām, izskaužot priekšrocības atsevišķiem pārvadātājiem, un, treškārt, jāatbilst pašreizējai ekonomiskajai situācijai,» norāda Gerhards.

Satiksmes ministrs uzskata, ka situācija aviācijas nozarē ir mainījusies, un pašlaik īpaši svarīgi ir sabalansēt lidostas darbību ar aviokompāniju interesēm, izstrādājot pašreizējai ekonomiskai situācijai atbilstošu tarifu politiku. «Uzstādījums – palielināt pasažieru pārvadājumu plūsmu - ir nemainīgs. Lidostai jālemj, kā šo uzdevumu sasniegt sarežģītākos ekonomiskajos apstākļos,» atzīmē Gerhards. Jāpiebilst, ka iepriekšējā Satiksmes ministra Ainara Šlesera laikā no vairāku aviosabiedrību puses tika dzirdētas sūdzības par īpaši izdevīgiem noteikumiem nacionālajai aviokompānijai Air Baltic un zemo cenu Īrijas lidsabiedrībai Ryanair.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Gerhards uzteic LTRK izstrādāto plānu ekonomikas stimulēšanai

Vēsma Lēvalde, Db, 13.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrs Kaspars Gerhards atzinīgi novērtējis Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) izstrādāto plānu Latvijas ekonomikas stimulēšanai un paudis tam atbalstu, informē ministrija.

Abas puses vienojušās par regulāru sadarbību un konsultācijām turpmāku priekšlikumu, kas varētu sekmēt ekonomikas atveseļošanos, izstrādē un īstenošanā.

Tiekoties ar ministru, LTRK uzņēmēji akcentējuši arī vairākas problēmas, kuras nepieciešams risināt sarunās iesaistot ne tikai Ekonomikas, bet arī Finanšu ministrijas pārstāvjus.

LTRK akcentējusi nepieciešamību rast finansējumu un mehānismus arī mazo un vidējo uzņēmumu atbalstam, kas, salīdzinot ar lielajiem, nereti tiek diskriminēti.

Piemēram, Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu programmā, kas vērsta uz mikro un mazo komersantu atbalstu valsts īpaši atbalstāmajās teritorijās, mikrouzņēmēju iespēja pieteikties atbalstam no visām Latvijas pilsētām ir ierobežota, lai arī nereti tieši mikrouzņēmumi varētu mazināt šobrīd tik aktuālo bezdarba problēmu lauku teritorijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien ar 61 balsi apstiprināja jauno valdību, kuru vadīs parlamenta vismazākās frakcijas - «Jaunās Vienotības» (JV) - politiķis Krišjānis Kariņš.

Pret Kariņa valdību nobalsoja 39 deputāti. Kariņa valdības apstiprināšanu vienbalsīgi atbalstīja visas koalīcijas frakcijas, izņemot «KPV LV». No «KPV LV» deputātiem valdības apstiprināšanu atbalstīja 11 deputāti, bet pret nobalsoja Iveta Benhena-Bēkena, Aldis Gobzems, Linda Liepiņa, Karina Sprūde un Didzis Šmits. Pret valdības apstiprināšanu balsoja arī Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) un «Saskaņa».

Deputāti vairāk nekā trīs stundas debatēja par šo jautājumu. Opozīcija kritizēja valdību, piemēram, Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) valdes priekšsēdētājs Armands Krauze teica, ka valdība paliks atmiņā ar ministriem un deputātiem, kas aizmirst savus solījumus vai pat netaisās tos pildīt. «Saskaņa» Saeimas frakcijas priekšsēdētāja vietnieks Valērijs Agešins debatēs pauda, ka koalīcijas partiju priekšvēlēšanu solījumi bijuši fantastiski, savukārt faktiskā rīcība, kas atspoguļojas deklarācijā, - nožēlojama.

Komentāri

Pievienot komentāru