Uz lēnākas Ķīnas izaugsmes un zemu izejvielu cenu fona pārprodukcijā iedzīvojusies pasaules kuģu industrija, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tiek norādīts, ka divtūkstošo gadu sākumā pastāvēja pieņēmums, ka Ķīnas IKP katru gadu turpinās pieaugt vismaz par 10%. Līdz ar šādām aplēsēm faktiski ar nepārtrauktu tirdzniecības un izejvielu pārvadāšanas tirgus izaugsmi acīmredzami rēķinājās arī kuģu pārvadājumu industrija. Realitāte gan tik rožaina nav izrādījusies, kas rada problēmas.

Jau rakstīts, ka pašlaik, šķiet, pretējā virzienā pavērsies tā saucamais «globālais supercikls», kas vairāk nekā 10 gadus nozīmējis izejvielu cenu palielināšanos un stimulējis milzīgas investīcijas lauksaimniecībā, jaunās raktuvēs un ar izejvielu ieguvi saistītajās tehnoloģijās. Tas galu galā novedis pie milzīga izejvielu piedāvājuma, jo domāts, ka to jebkurā gadījumā spēs uzsūkt nemitīgi straujā Ķīnas izaugsme.

Visu rakstu Kuģu transporta strupceļos lasiet 22. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra