Jaunākais izdevums

Valsts vides dienesta Jūras un iekšējo ūdeņu pārvalde ir beigusi darbu pie videi nodarītā kaitējuma un zaudējumu novērtēšanas, kas radušies kuģim Golden Sky (Kipra) 2007.gada 15.janvārī uzskrienot uz sēkļa Baltijas jūras Latvijas teritoriālajos ūdeņos pie Staldzenes Ventspils rajonā.

Kā Db.lv informēja Valsts vides dienesta Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes direktora vietnieks Felikss Klagišs, saskaņā ar kuģa dokumentiem uz kuģa atradās aptuveni 446 tonnas mazuta un 54 tonnas dīzeļdegvielas, kā arī 24 983,37 tonnas kravas minerālmēslojuma - kālija hlorīda.

Kuģim uzskrienot uz sēkļa, radās tā korpusa bojājumi, kuru rezultātā no kuģa jūrā noplūda naftas produkti, kas vēlāk tika izskaloti Baltijas jūras piekrastē.

Lai kuģi noceltu no sēkļa, kuģa īpašnieka uzdevumā darbus veica glābšanas kompānija no Grieķijas Tsavliris Salvage. Darbu rezultātā no kuģa Golden Sky uz citiem kuģiem nogādāšanai krastā tika pārsūknēts aptuveni 1494 tonnas naftas produktu un ūdens maisījuma, prkrauta krava – kālija hlorīds un jūrā izsūknēts ūdens no kravas tilpnēm.

Lai noteiktu vidē nonākušā piesārņojuma apjomu un izcelsmi, JIŪP darbinieki regulāri veica kuģa un jūras piekrastes apsekošanu ar autotransportu, kuģi un lidmašīnu. Apsekošanas gaitā tika paņemti piesārņojuma paraugi, kas tika nogādāti sertificētā Latvijas vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras laboratorijā analīžu veikšanai.

Ņemot vērā pārbaužu gaitā iegūtos pierādījumus ir pamats uzskatīt, ka kuģa Golden Sky uzskriešanas uz sēkļa rezultātā vidē nonāca sekojošs piesārņojuma veids un apjoms:

naftas produkti: 12,979 t;

kālija hlorīds (KCl): 1538,608 t;

piesārņota ūdens ar pārsniegtu ķīmiskā skābekļa patēriņa (ĶSP) normu: 10,67072 t.

Saskaņā ar pārvaldē iesniegto informāciju, piesārņojums ir radījis zaudējumus vairākām Baltijas jūras piekrastes pašvaldībām un Slīteres nacionālajam parkam. Zaudējumus veido piesārņojuma savākšanas un utilizācijas izmaksas.

Pārvaldei ir iesniegtas ziņas, ka piesārņojums nodarījis zaudējumus arī zvejniekiem - vairākām fiziskām un juridiskām personām sabojāti zvejas rīki un samazinājies nozvejas apjoms.

Par Baltijas jūras piesārņošanas faktu kuģim Golden Sky uzskrienot uz sēkļa Ventspils rajona Staldzenē, Ventspils pilsētas un rajona policijas pārvalde ir uzsākusi kriminālprocesu.

Ņemot vērā, ka vides piesārņošanas rezultātā vairākām personām ir radīts ievērojams mantisks zaudējums, kā arī tika apdraudētas citas ar likumu aizsargātas dabas aizsardzības intereses – tādas kā cilvēku tiesības uz tīru vidi, piesārņojums ilgstoši nav ļāvis realizēt likumā noteiktās zvejas un makšķerēšanas tiesības, kā arī radījis kaitīgas sekas īpaši aizsargājamajā dabas teritorijā – Slīteres nacionālajā parkā, vadoties no Likuma Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību 23.panta, ir pamats uzskatīt, ka kuģa Golden Sky izraisītais piesārņojums ir radījis būtisku kaitējumu.

Pārvalde ir aprēķinājusi no kuģa Golden Sky īpašnieka - uzņēmuma Grossline Shipping Ltd. (Grieķija) - par vidē novadītā piesārņojuma apjomu piedzenamo dabas resursu nodokļa summu LVL 107 167,94, piesārņojuma analīžu izmaksas - LVL 664,15 un lidojumu izmaksas piesārņojuma novērtēšanai - LVL 15 239,46.

Pārvalde aicina kuģa īpašnieku izpildīt aktā par videi nodarītā kaitējuma novēršanu un zaudējumu kompensēšanu norādītos pienākumus labprātīgi viena mēneša laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Oktobrī augstākais bezdarbs Spānijā; otrā vieta – Latvijai

Ritvars Bīders, 30.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada oktobrī vidējais bezdarba līmenis Eiropas Savienības (ES) valstīs bija 9,6%, savukārt eirozonā – 10,1%. Augstākais bezdarba līmenis novērots Spānijā un Latvijā, savukārt zemākais – Nīderlandē un Austrijā, liecina Eurostat provizoriskie dati.

Salīdzinot šā gada oktobri ar 2009. gada attiecīgo mēnesi bezdarba līmenis samazinājies astoņās ES valstīs un palielinājies deviņpadsmit.

Augstākais bezdarba līmenis šogad oktobrī novērots Spānijā (20,7%), Latvijā (aptuveni 19,4) un Lietuvā (aptuveni 18,4%). Zemākais bezdarba līmenis bijis Nīderlandē (4,4%), Austrijā (4,8%) un Luksemburgā (5,0%).

Igaunijā bezdarba līmenis šogad oktobrī bija 16,4%.

Valsts

2009. gada oktobris (%)

2010. gada oktobris (%)

Beļģija

8.0

8.5

Bulgārija

7.8

9.9

Čehijas Republika

7.3

6.9

Dānija

6.9

:

Vācija

7.5

6.7

Igaunija*

15.7

:

Īrija

13.0

14.1

Grieķija*

10.2

:

Spānija

19.0

20.7

Francija

9.9

9.8

Itālija**

8.2

8.6

Kipra

6.1

7.3

Latvija*

19.9

:

Lietuva*

16.0

:

Luksemburga

4.9

5.0

Ungārija

10.6

10.9

Malta

6.9

6.2

Nīderlande

4.1

4.4

Austrija

4.9

4.8

Polija

8.7

9.7

Portugāle

10.2

11.0

Rumānija*

7.6

:

Slovēnija

6.4

7.6

Slovākija

13.8

14.7

Somija**

8.7

8.0

Zviedrija

8.8

8.1

Lielbritānija

7.8

:

ES 27

9.4

9.6

Eirozona

9.9

10.1

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmes stāsts, kura pamatā ir darbs un uzdrīkstēšanās. „Pirms diviem gadiem uzdrīkstējāmies un riskējām, - neskatoties uz ekonomisko panīkumu valstī, nolēmām SKY & MORE nepārvērst par parastu lielveikalu, bet attīstīt to par unikālu iepirkšanās centru, kura koncepta pamatā ir nodrošināt pircējam pieeju visaugstākās kvalitātes produkcijai par pieņemamu cenu un iepirkšanās procesu padarīt par atpūtu un baudījumu,” uzsver Iepirkšanās centra SKY & MORE Valdes loceklis Rihards Rubenis.

Apmeklētāju plūsmas pieaugums par 43%

„Bijām paredzējuši, ka 2010.gada lēmums un smagais darbs pēc tam nesīs augļus un bijām prognozējuši, ka 2011.gadā apmeklētāju plūsmas izaugums varētu būt no 15 – 20% liels, tomēr statistika mūs patīkami pārsteidza,” skaidro R.Rubenis, turpinot, ka, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, apmeklētāju plūsmas pieaugums bijis par 43%. Savukārt Sky&More apgrozījuma pieaugums 2011.gadā, salīdzinot ar 2010.gadu, ir 32%, kas ir viens no labākajiem rādītājiem Latvijas lielveikalu vidū.

Lielisks statistisks rādītājs ir arī tas, ka pirkumu skaits pārsniedz apmeklētāju skaitu - uz katriem 100 apmeklētājiem tiek izdarīti 130 pirkumi, tātad vairāk kā viens pirkums uz vienu cilvēku, kurš apmeklējis i/c Sky&More.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS ABLV Bank Likvidācijas komiteja pieņēmusi lēmumu dzēst daļu bankas emitētās parastās un subordinētās obligācijas, kuras atrodas sabiedrības īpašumā, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Obligāciju dzēšana tiek veikta saskaņā ar Obligāciju emisijas prospektu noteikumos paredzētām emitenta tiesībām dzēst pirms termiņa sākotnējā izvietošanā nepārdotu vai otrreizējā tirgū iegādātu obligāciju daļu, kā rezultātā tiek samazināts publiskā apgrozībā esošais likvidējamās sabiedrības emitēto obligāciju skaits.

Obligāciju dzēšanai saņemta Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likvidējamajā sabiedrībā iecelto pilnvarnieku atļauja.

Obligāciju dzēšana paredzēta 2018.gada 4.jūlijā.

Dzēstas tiks sekojošas obligācijas:

ISIN

Sērija (Programma)

Valūta

Emisijas kopējais apjoms

Nomināls Likvidējamās sabiedrības portfelī

Emisijas kopējais apjoms pēc dzēšanas, mlj eiro

Subordinētās obligācijas

LV0000801124

ABLV SUB USD 180323

USD

20,000,000

8,826,000

11,174

LV0000801173

ABLV SUB USD 270623

USD

20,000,000

18,247,000

1,753

LV0000801181

ABLV SUB EUR 270623

EUR

20,000,000

7,391,100

12,608

LV0000801223

ABLV SUB USD 231023

USD

15,000,000

8,732,700

6,267

LV0000801520

ABLV SUB EUR 271024

EUR

20,000,000

4,826,900

15,173

Parastās obligācijas

LV0000802080

ABLV FXD EUR 110718

EUR

20,000,000

13,655,000

6,345

LV0000802072

ABLV FXD USD 110718

USD

75,000,000

29,597,000

45,403

LV0000802163

ABLV FXD USD 311018

USD

75,000,000

21,019,000

53,981

LV0000802171

ABLV FXD EUR 311018

EUR

20,000,000

13,602,000

6,398

LV0000802239

ABLV FXD USD 270219

USD

75,000,000

10,031,000

64,969

LV0000802247

ABLV FXD EUR 270219

EUR

20,000,000

13,480,000

6,520

LV0000802270

ABLV FXD USD 030719

USD

75,000,000

3,133,000

71,867

LV0000802288

ABLV FXD EUR 030719

EUR

20,000,000

12,733,000

7,267

LV0000802320

ABLV FXD USD 271019

USD

75,000,000

5,005,000

69,995

LV0000802338

ABLV FXD EUR 271019

EUR

20,000,000

9,362,000

10,638

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Gada inflācija jūnijā - 8,8%

, 09.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar iepriekšējā gada jūniju, šā gada jūnijā patēriņa cenas pieauga par 8,8%, tai skaitā precēm par 7,5%, bet pakalpojumiem – par 12,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka vidējais patēriņa cenu līmenis 2007.gada jūnijā, salīdzinot ar 2007.gada maiju, palielinājās par 0,9%. Precēm cenas pieauga par 0,9%, bet pakalpojumiem - par 0,7%. 2006.gada jūnijā, salīdzinot ar 2006.gada maiju, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 0,3%.

Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām jūnijā bija cenu kāpumam pārtikai, tabakas izstrādājumiem, alum un maksas autostāvvietām, kā arī cenu kritumam apaviem.

Pārtikas grupā lielākā ietekme uz cenu kāpumu bija augļiem (+13,0%), dārzeņiem un kartupeļiem (+6,0%). Jūnijā sadārdzinājās āboli, apelsīni, vīnogas, zemenes. Cenas paaugstinājās kāpostiem, bietēm, burkāniem, sīpoliem un kartupeļiem, bet tomātiem un gurķiem cenas kritās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas industrija ir krituma un augšāmcelšanās indikators

Raivis Spalvēns, Dienas bizness, 10.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ Jūrmalā Baltic Beach Hotel sāksies reklāmas festivāls Golden Hammer. Dienas bizness uz sarunu aicināja vienu no festivāla rīkotājiem, Latvijas reklāmas asociācijas prezidentu Ģirtu Ozolu.

Tuvojas Golden Hammer, kas ir viens no daudziem reklāmas festivāliem pasaulē. Kāpēc vispār nepieciešami reklāmas festivāli?

Reklāmas festivālu nozīme ir līdzīga kā jauno auto izstādēm vai modes skatēm, kas nosaka industrijas virzību nākošajam periodam. Festivāli parāda reklāmas produktu un komunikācijas tendences noteiktajās nozarēs, veicina veselīgu konkurenci aģentūru tīklu un reklāmdevēju starpā, kā arī veicina tiešo sarunu starp industrijas dalībniekiem – medijiem, aģentūrām, reklāmdevējiem.

Vasaras sākums ir Golden Hammer norises vēsturiskais laiks – savulaik tas bija īstermiņā pārcelts uz rudeni. Šis laiks Golden Hammer rīkošanai ir pateicīgāks vairāku iemeslu dēļ, pirmkārt, rudenī ir lielākas noslodzes industrijai (piemēram, konkursi), otrkārt, rudenī risinās sīvākais Golden Hammer konkurents reģionā – festivāls Golden Drum. Protams, pārcelšana bija zināms risks, jo faktiski, pārejot no rudens uz pavasari, festivāls 12 mēnešu perioda vietā iegūst 8 mēnešu periodu, līdz ar ko veidojas papildu risks aktivitātē – gan iesniegto darbu skaita ziņā, gan dalībnieku skaitam semināru sadaļās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Golden Hammer festivāla trīs galvenās balvas draudzīgi sadalītas starp Baltijas valstīm, kas ir nebijis gadījums festivāla vēsturē.

„Austrumu Eiropas valstis ir labākas inovatīvajā reklāmā, tomēr Rietumu valstis joprojām apsteidz austrumus tradicionālajā reklāmā” – komentēja Amir Kassaei. Tendences, kuras ir vērojamas šogad festivālā Golden Hammer parāda to, ka Latvijas reklāmas tirgus un Austrumu tirgus kopumā, ir ne tikai perspektīvs inovācijas jomās, bet arī pietiekami radošs.

Kopumā, 7 kategorijās, Radošā žūrija piešķīra:

64 diplomus (darbi iekļuva šortlista sarakstā), no tiem:

22 Sudraba Āmurus,

12 Zelta Āmurus, un, visbeidzot,

3 Grand Prix:

Man skinBBDO Russia, Krievija;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Porsche 911 Turbo S Exclusive Series ir līdz šim jaudīgākais 911 Turbo S.

Coupé versija attīsta 446 kW (607 ZS) lielu jaudu, un modeļa eksemplāru skaits ir ierobežots līdz 500 vienībām visā pasaulē. Papildus 27 ZS jaudas palielinājumam 911 Turbo S Exclusive Series atšķiras no standarta 911 Turbo S ar dizainu, augstākas kvalitātes materiāliem un greznajām detaļām. Sporta automašīnas smalkā apdare ir roku darbs, kas veikts jaunajā Porsche Exclusive Manufaktur darbnīcā uzņēmuma galvenajā mītnē Cufenhauzenā. Uzņēmuma darbnīca, kas iepriekš bija pazīstama kā Porsche Exclusive, specializējas automašīnu pielāgošanā klientu vēlmēm, kā arī atbild par ierobežota izlaiduma sērijām. Pirmo reizi Porsche klientiem ir iespēja konfigurēt ar sporta automašīnas dizainu saskaņotu Porsche Design hronogrāfu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās un Austrumeiropas reklāmas festivālā Golden Drum zelta godalgas nopelnījuši arī Latvijas pārstāvji.

Godalgas nopelnījušas – MOOZ! (līdz septembrim zināma kā ZOOM!) un Leo Burnett Riga, liecina aģentūru sniegtā informācija medijiem. Festivāla balva Zelta bungas pasniegta aģentūrai Leo Burnett Riga par izmantotajiem risinājumiem, veidojot adidas publiskās skriešanas trases Rīgas parkos. Savukārt, festivāla apbalvojumu Zelta pulksteni (Golden Watch) par CSDD Skarbajām Jāņu dziesmām ieguva aģentūra MOOZ!.

MOOZ! Skarbās Jāņu dziesmas, kas pirms Līgo svētkiem atgādināja un lika aizdomāties par vienu no mūsus laiku aktuālākajiem Līgo aspektiem – auto vadīšanu dzērumā – saņēma Golden Drum žūrijas atzinību kā labākā reklāmas kampaņa. Skarbajām Jāņu dziesmām, kurās ārsti, policisti, Suitu sievas, pazīstami Latvijas mūziķi un citi apdziedāja vienu no galvenajām mūsu laiku Jāņu dienas aktualitātēm – autoavārijas un traģēdijas uz Latvijas autoceļiem -, piemīt augsts folklorizēšanās potenciāls, kas ir viena no šīs kampaņas lielākajām vērtībām, atzina festivāla žūrija. Baltijas festivālā Golden Hammer Skarbās Jāņu dziesmas saņēma festivāla Grand Prix Sociālo reklāmu kategorijā, kā arī nodrošināja MOOZ! šī festivāla galveno balvu – Creativity case.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku vēlmi izbaudīt ko neparastu gan sajūtu un emociju, gan garšu ziņā par savu biznesa pamatu izvēlējies igauņu uzņēmējs Risto Meigass

Viņa uzņēmums Skyworld Service vienpadsmit Eiropas valstīs vada Dinner in the Sky – burtiskā nozīmē tie ir īstermiņa restorāni, maltītes gaisā. Tagad tas ir ķēries pie jauna izaicinājuma – izklaides un ēdiena apvienojuma projektā Kriminālās vakariņas. Pērn šī pasākuma koncepcija aprobēta Tallinā, šogad Risto Meigass to piedāvā arī Rīgas un Helsinku iedzīvotājiem. Ar panākumiem Igaunijā viņš ir apmierināts – Kriminālās vakariņas pēc pārdoto biļešu skaita bija starp iecienītākajām teātra izrādēm, to apmeklēja vairāk nekā seši tūkstoši cilvēku.

Jau 18 gadu vecumā Risto bija savs bārs, tiesa, tas vēlāk bankrotēja, taču visu mūžu viņš ir strādājis paša izveidotajos uzņēmumos un ne dienu nav strādājis algotu darbu citu vadībā. Intervijā DB viņš atklāj tendences kulinārijas pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aģentūra “McCANN Rīga” par kampaņu “Izcila vieta atkritumu poligonam” prestižajā starptautiskā radošuma konkursā “Golden Drum”, saņēmusi zelta godalgu, informēja “McCANN Rīga” radošais direktors Valters Jonāts.

Pēc “Getliņi EKO” pasūtījuma tapusī sabiedrības izglītošanas kampaņa par atkritumu samazināšanu šogad jau ir saņēmusi vairākas balvas, tostarp komunikācijas konkursā “Mi:t&Links Baltic Communication Awards 2023”, “Baltic Best” un radošās izcilības festivālā “ADwards”.

“Veidojot radošos konceptus, balvas nav mērķis, mērķis ir klienta kampaņas rezultāti. Vienlaikus pētījumi liecina, ka ir tieša saistība apbalvojumiem un rezultātiem, jo apbalvotākās kampaņas parasti ir tās, kas spējušas sasniegt augstākus rezultātus. Turklāt panākumu gadījumā ieguvējs ir gan klients, gan aģentūra,” saka Jonāts.

Festivāls “Golden Drum Festival” tika dibināts 1993. gadā ar mērķi pulcēt radošos darbiniekus no dažādām, tolaik bieži dēvētām par jaunās Eiropas, valstīm. Festivāls dažādos veidos vēlējās iedvesmot un rosināt radošo domāšanu un aicināt uz pozitīvām pārmaiņām. “Golden Drum” festivāls ir iekļauts prestižajā WARC reitingā līdzās Kannu festivālam un citiem konkursiem. Šogad festivālā piedalījās aģentūras no 40 valstīm - Norvēģijas, Somijas, Dānijas, Zviedrijas, Čehijas, Polijas un daudzām citām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Golden Hammer 2007 apbalvojumus iegūst Latvijas un Lietuvas aģentūras

Lelde Petrāne kopā ar Valdi Vikmani, 24.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāku gadu pārtraukuma Golden Hammer festivāla laikā augstākos apbalvojumus saņēmušas aģentūras no Baltijas.

21.septembrī Sapņu Fabrikā notika starptautiskā reklāmas festivāla Golden Hammer 2007 noslēguma ceremonija, kuras laikā apbalvoja labākos festivālam iesniegtos darbus.

Pēc vairāku gadu pārtraukuma Golden Hammer festivāla laikā augstākos apbalvojumus saņēmušas aģentūras no Baltijas - Creativity Case* radošo kategoriju balvu ieguva Latvijas reklāmas aģentūra Zoom!, savukārt balvu Media Folder** par labāko mediju pielietojumu saņēma Lietuvas aģentūra Lowe Age, Db.lv informēja festivāla Golden Hammer projekta vadītāja Viktorija Puriņa.

Grand Prix ieguvēji šogad Interaktīvo mediju kategorijā bija McCann Erickson Prague (Čehija), ar darbu Lidice Total Burn-Out un Sociālo reklāmu kategorijā Latvijas aģentūra Zoom! ar darbu Shock songs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ, 9.septembrī, Berģos atklās lielveikalu "Sky", liecina vietnē "sky.lv" publiskotā informācija.

Veikala atklāšana plānota plkst.8.

Jaunajā "Sky" veikalā atradīsies "BIO kungs", kurā būs iespējams iegādāties bioloģiskos produktus un preces no "Sky", restorāns "Kest", kurā saimniekos pavārs Māris Jansons, kafejnīca "Cup&Cino", veikals "Lauku Ferma", kā arī "Euroaptieka".

Informācija Zemesgrāmatā liecina, ka veikals "Sky" atrodas uz Garkalnes novada domei piederoša zemesgabala 1,27 hektāru platībā.

Iepriekš ziņots, ka pašvaldība plānoja pārdot īpašumu SIA "Skai Property", tomēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) pieprasīja apturēt lielveikala "Sky" būvniecībai paredzētā pašvaldības zemes gabala pārdošanu Garkalnes novadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju magnātam Rupertam Mērdokam piederošais televīzijas kanāls British Sky Broadcasting šajā nedēļā demonstrēs pirmo 3D pārraidi.

Forbes ziņo, ka telekanāls Sky šīs nedēļas nogalē pārraidīs Anglijas premjerlīgas spēli starp Mančesteras United un Londonas Arsenal. Jāatzīmē, ka telekanāls ir izvēlējies tiLielbritānijā krogos varēs skatīties 3D futbola spēleskai dažus krogus Lielbritānijā, kuros varēs šo pārraidi noskatīties.

Sky paziņoja, ka 3D TV pakalpojumu tā piedāvās vēl vairākiem simtiem krogu, bet tikai sākot ar aprīli, kad tādas kompānijas kā Sony un Samsung sāks iepazīstināt Lielbritāniju ar 3D TV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Tas kļuvis par pirmo lielveikalu tīklu Latvijā, kas sācis īstenot jauno politiku bez pārejas perioda.

Lielveikalu tīkls SKY izlēmis atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības un kļuvis par pirmo lielveikalu tīklu Latvijā, kas sācis īstenot jauno politiku bez pārejas perioda. Lēmums pieņemts, sadarbojoties ar biedrību Dzīvnieku brīvība, Open Wing Alliance dalīborganizāciju Latvijā.

Evija Andrijonoka, SKY lielveikalu tirdzniecības direktore, skaidro: «Jau ilgāku laiku meklējām iespējas izslēgt no sortimenta sprostos dētas olas un piedāvāt pircējiem produkciju, kas atbilst augošajiem dzīvnieku labturības standartiem pasaulē.»

SKY lēmums atspoguļo dzīvnieku labturības tendenci visā pasaulē. Arvien vairāk starptautisku uzņēmumu apņemas uzlabot industriālās lopkopības praksi, atsakoties no sprostos turētu dējējvistu olām. Par atteikšanos paziņojuši Costco, Walmart, Aldi, Lidl, Carrefour, Tesco, Spar, Coop un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apbalvos kuģa Golden Sky glābējus

, 26.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

27. martā aizsardzības ministrs Atis Slakteris apbalvos kuģa Golden Sky glābšanas darbos iesaistītos Nacionālo bruņoto spēku pārstāvjus - Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta priekšnieku jūras kapteini Hermani Černovu, Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Krasta apsardzes pārvaldes virsnieku kapteiņleitnantu Robertu Lakuču, Jūras spēku štāba vadības grupas preses un informācijas virsnieci militāro darbinieci Ivetu Krauli, Gaisa spēku Aviācijas eskadriļas Helikopteru posma lidotāju kapteini Artjomu Nalbandjanu, Gaisa spēku Aviācijas eskadriļas Helikopteru posma borttehniķi virsseržantu Kasparu Reihleru un Gaisa spēku Aviācijas eskadriļas Glābšanas dienesta posma glābēju instruktoru kaprāli Andreju Maslobojevu.

Izsakot atzinību par ieguldīto darbu avarējušā kuģa Golden Sky glābšanas operācijā, A. Slakteris NBS pārstāvjus apbalvos ar aizsardzības ministra apbalvojumu Atzinības goda zīmi, Db.lv informēja Aizsardzības ministrija.

Šā gada 15. janvārī Kipras sauskravas kuģis Golden Sky, kas ar 25 000 tonnām minerālmēslu atradās ceļā no Ventspils uz Indiju, netālu no Staldzenes bākas uzsēdās uz sēkļa. NBS Jūras spēku un Gaisa spēku pārstāvji iesaistījās kuģa apkalpes glābšanas darbos un kuģa atbrīvošanā no kravas un naftas produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apbalvos kuģa Golden Sky glābšanas darbos iesaistītos Nacionālo bruņoto spēku pārstāvjus

, 26.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīt, 27. martā, aizsardzības ministrs Atis Slakteris apbalvos kuģa Golden Sky glābšanas darbos iesaistītos Nacionālo bruņoto spēku pārstāvjus - Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta priekšnieku jūras kapteini Hermani Černovu, Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Krasta apsardzes pārvaldes virsnieku kapteiņleitnantu Robertu Lakuču, Jūras spēku štāba vadības grupas preses un informācijas virsnieci militāro darbinieci Ivetu Krauli, Gaisa spēku Aviācijas eskadriļas Helikopteru posma lidotāju kapteini Artjomu Nalbandjanu, Gaisa spēku Aviācijas eskadriļas Helikopteru posma borttehniķi virsseržantu Kasparu Reihleru un Gaisa spēku Aviācijas eskadriļas Glābšanas dienesta posma glābēju instruktoru kaprāli Andreju Maslobojevu. Izsakot atzinību par ieguldīto darbu avarējušā kuģa Golden Sky glābšanas operācijā, A. Slakteris NBS pārstāvjus apbalvos ar aizsardzības ministra apbalvojumu Atzinības goda zīmi.

Šā gada 15. janvārī Kipras sauskravas kuģis "Golden Sky", kas ar 25 000 tonnām minerālmēslu atradās ceļā no Ventspils uz Indiju, netālu no Staldzenes bākas uzsēdās uz sēkļa. NBS Jūras spēku un Gaisa spēku pārstāvji aktīvi iesaistījās kuģa apkalpes glābšanas darbos un kuģa atbrīvošanā no kravas un naftas produktiem.

Preses un citu informācijas līdzekļu ievērībai!

Aicinām jūs piedalīties apbalvošanas ceremonijā rīt, 27. martā, plkst. 16:00. Pieteikties AM Preses nodaļā pie vecākās referentes Vinetas Kleines - tālr. 7335062, 28325482.

Informāciju sagatavoja:

Vineta Kleine,

AM Sabiedrisko attiecību departamenta

Preses nodaļas vecākā referente.

Tālrunis: 7335062, 28325482

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db piedāvā atskatu uz reklāmas vēsturi Latvijā pēdējo astoņu gadu laikā. Proti, reklāmas festivāla Golden Hammer uzvarētāji dažādās mediju kategorijās.

Jau ir noslēgusies darbu iesniegšana konkursam, un jau nākamajā nedēļā Db piedāvās aplūkot Latvijas reklāmistu iesniegtos darbus. Turklāt nedēļas laikā varēsiet balsot par savu favorītu, palīdzot noteikt Db speciālbalvas ieguvēju!

Vēl līdz 8. jūnijam festivāls pieņem pieteikumus dalībai semināros 11. jūnijā. Šīgada semināru programmā lekcijas lasīs Golden Hammer žūrijas pārstāvji. Semināros varēsiet uzzināt, kā veiksmīgi veidot un attīstīt biznesu saspringtos tirgus apstākļos. Savukārt 12. jūnijā notiks pirmais Baltijas Mārketinga vadītāju forums, ko organizē Best Marketing.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad aprit 10. gadi kopš pirmo reizi reklāmas un to autori sāka sacensību starptautiskajā reklāmas festivālā Golden Hammer. Db piedāvā gan ieskatu reklāmas vēsturē, gan iespēju balsot par savu favorītu no Latvijas aģentūru iesniegtajiem darbiem!

Lai apskatītu iepriekšējo gadu Golden Hammer uzvarētājus, kā arī nobalstu par kādu no Latvijas aģentūru šogad iesniegtajiem darbiem, klikšķiniet šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Lielāko nekustamā īpašuma darījumu TOP 70

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 21.09.2007

Rīgas Brīvostas pārvalde februārī SIA Rīgas pasažieru terminālis pārdevusi 59 890 kvadrātmetrus zemes ar muitas ēku Eksporta ielā 3a, 3b.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais līdz šim reģistrētais nekustamā īpašuma pirkuma darījums: SIA PK Investments (AS Pro Kapital un divu Igaunijā reģistrētu kompāniju meitasuzņēmums) šā gada martā par 103,04 miljoniem latu pārdevusi tirdzniecības centru Domina - 8,13 hektārus zemes ar divām būvēm Ieriķu ielā 3. Uzzini, kuri ir citi lielākie darījumi!

Oficiālo lielo - miljons latu vai vairāk - nekustamā īpašuma darījumu skaits Rīgā strauji sarūk: pagājušā gada otrajā pusgadā tādu bija vismaz 55, bet šā gada pirmajā pusgadā - vairs tikai 36.

Īpaši lielo darījumu skaits galvaspilsētā pastāvīgi pieauga kopš 2005. gada pirmā pusgada, kad tikai 20 darījumu summa bija viens miljons latu vai lielāka un lielākā oficiālā darījuma summa bija 3,67 miljoni latu. Pagājušā gada pirmajā pusgadā virs miljona latu jau bija veseli 55 darījumi, virs miljona dolāru - vismaz 87. Savukārt šā gada pirmais pusgads gan ir atnesis absolūto viena darījuma summas rekordu, Vācijas uzņēmumam par vairāk nekā 103 miljoniem latu iegādājoties tirdzniecības centru Domina un tā zemes platības. Toties oficiālo - zemesgrāmatās fiksēto - darījumu virs miljona latu bijis tikai 36, virs miljona dolāru - tikai 60.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas raidorganizācija «Sky News» izveidojusi ziņu kanālu bez jaunumiem par Brexit, šādi vēršoties pie nokaitinātajiem skatītājiem, kuri vairāk nekā trīs gadus ilgās Brexit sāgas dēļ vispār pārtraukuši skatīties ziņu programmas.

Jaunais kanāls bez Brexit darbu sāks trešdien un raidīs darbadienu vakaros, kamēr «Sky News» galvenajā kanālā turpinās «detalizēti atspoguļot visus Brexit aspektus», kā arī sniegs ziņas par notikumiem valstī un pasaulē.

Kā norādīja «Sky News», tas jaunu kanālu izveidojis pēc vasarā publicētas aptaujas, ka trešdaļa britu pilnībā izvairās no ziņām.

Vairāk nekā 70% respondentu tajā vainoja Brexit, sakot, ka viņi ir «pārāk nokaitināti par politiskajām debatēm ap to», bet 40% aptaujāto sacīja, ka «jūtas bezspēcīgi, lai ietekmētu notikumus», paziņoja «Sky».

««Sky News Brexit-Free» ir drosmīga pieeja, taču, ieklausoties sabiedrības viedoklī pēdējās nedēļās un mēnešos, tas ir kaut kas, ko mūsu skatītāji uzskatīs par vērtīgu,» paziņoja «Sky News» vadītājs Džons Railijs. «Brexit ir vēsturisks stāsts, kuram ir liela ietekme, un mēs turpināsim tā visaptverošu atspoguļošanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijā pirmā zemo pārvadājumu tarifu kompānija Sky Express pieņēmusi darbā bijušo Virgin Atlantic komercdirektoru Viljamu Bolteru, raksta lenta.ru.

Sky Express Bolters ieņems kompānijas stratēģijas konsultanta amatu direktoru padomē. Tiek pieļauts, ka viņa stāšanās jaunajā amatā saistīta ar Virgin Sky Express akciju paketes iegādi. Iepriekš, ziņots, ka britu miljardieris, kompānijas Virgin dibinātājs Ričards Brensons, ievadījis sarunas par Sky Express akciju iegādi.

Sky Express dibināta 2006. gadā. Tās akcionāru vidū ir Eiropas rekonstrukciju un attīstības banka (20% akciju), Altima Capital, privātie ārzemju un Krievijas akcionāri. Firmas akciju kontrolpakete pieder Авиакомпания Красноярские авиалинии ģenerāldirektoram Borisam Abramovičam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskās akciju sabiedrības Ventspils nafta valde ir nolēmusi publiskot tās rīcībā esošo un atbilstoši likumam sastādīto a/s Ventspils nafta akciju īpašnieku saīsināto sarakstu, ievietojot to a/s Ventspils nafta interneta mājas lapā www.vnafta.lv, Db.lv informēja uzņēmuma preses sekretāre Gundega Vārpa.

Savukārt no AS Latvijas Naftas tranzīts (LNT) valdes 20. martā atceltais Vladimirs Solomatins otrdien izplatījis paziņojumu, kurā norāda, ka "AS LNT valde savu pilnvaru ietvaros atbilstoši padomes lēmumam un vadoties no uzņēmuma saimnieciskajām interesēm, 2006.gada 4.ceturksnī ir piekritusi darījumam par nelielas sev piederošo VN akciju daļas pārdošanu, kuras kopapjoms nepārsniedz 5% no VN pamatkapitāla. Darījuma ietvaros tika realizēti 4,2 miljoni VN akciju par cenu, kas darījuma slēgšanas brīdī pārsniedza akciju tirgus vērtību, nodrošinot uzņēmumam un visiem tā akcionāriem izdevīgu darījumu." Solomatina minētie pārdotie 4,2 miljoni akciju atbilst 4,02% VN akciju, un tieši šāds daudzums akciju parādās NIBRE ENTERPRISES CORP. īpašumā, NV otrdien publiskotajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie Latvijas mazumtirgotāji tuvāko gadu laikā iecerējuši būvēt vērienīgas ražotnes gatavo ēdienu pagatavošanai.

Tirgotāji uzskata, ka pašreizējās jaudas nespēj nodrošināt strauji augošo pieprasījumu pēc gatavās pārtikas, tāpēc nolemts paplašināties. Savukārt gatavo pārtikas produktu ražotāji šo soli nosauc par iešanu pret straumi, jo tirgotājam ir jātirgo, bet ražotājam - jāražo.

Audzēs apjomus

Maxima Latvija loģistikas kompleksa - Abru - trešajā kārtā, kas varētu būt gatava nākamā gada beigās vai 2009. gada sākumā, būs gan svaigo produktu noliktavas un, visticamāk, arī ēdienu fabrika jeb liela kulinārijas un konditorejas ražotne, klāsta Maxima Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Stakens. Viņš uzsver, ka jaudas nespēj nodrošināt pieaugošo pieprasījumu pēc gatavajiem ēdieniem, tāpēc tiek domāts par atsevišķas ražotnes būvniecību. Maxima Latvija neslēpj, ka tās mērķis ir audzēt apjomus un palielināt apgrozījumu, tomēr konkrēti cerētā pieauguma apjomi netiek atklāti. Patlaban konsultanti no Austrijas Econsult BgmbH. projektē loģistikas risinājumus Abru 3. kārtai, taču precīza investīciju summa tās realizācijai un tostarp arī ēdienu fabrikas būvniecībai vēl nav aprēķināta. Abru otrajā kārtā, kas nodota šogad, jau investēti 9 miljoni latu, stāsta J. Stakens. Pašlaik Abrās ir 40 tūkstoši kvadrātmetru loģistikas platības, bet 3.kārtā paredzēts vēl līdz papildu 16 tūkstošiem kvadrātmetru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Lauksaimniecības dzīvnieku skaits samazinās

Laura Mazbērziņa, 09.04.2019

Lauksaimniecības dzīvnieku skaits gada beigās (tūkstošos)

Liellopi - 2017. gadā 405,8 tūkstoši, 2018. gadā 395,3 tūkstoši.

Foto: pixabay

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadā par 10% samazinājās saimniecību skaits ar liellopiem (tostarp slaucamām govīm). Šo samazinājumu varēja ietekmēt iepriekšējā gada sausums, jo bija grūtības sagatavot lopbarību, skaidroja Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) valdes priekšsēdētājs Edgars Treibergs.

«Pieprasījums nosaka piedāvājumu, kas arī regulē tirgu un situāciju lauksaimniecības sektorā. Būtiski un strauji samazinās mazo saimniecību skaits uz kā rēķina, samazinājies arī slaucamo govju skaits, taču paralēli nostiprinās un modernizējas lielās saimniecības, kuras spēj pielāgoties mainīgajām labturības un citām prasībām, kas prasa būtiskas investīcijas. Tāpat ne tikai piena saimniecību aspektā, bet ir vērojama tendence un uzstādījums par produktivitātes paaugstināšanu, līdz ar ko primārais uzstādījums vairs nav lopu skaits, bet produktivitāte, pareiza barošanas, ģenētikas un citu aspektu stingra kontrolēšana, lai tiktu iegūts maksimāli daudz un kvalitatīvas produkcijas- piens, gaļa, olas utt. Cits stāsts ir par cūku audzēšanas nozari, kuru skāris Āfrikas cūku mēris, bet ceram, ka nozare atgūsies un spēs saražot ne tikai pirms mēra apjomus, bet stabili kāpinās apjomus. Tāpat jāņem vērā, ka saražot jau varētu, bet jārēķinās ar problēmām, kas seko, ja produkciju nav kur realizēt, piemēram, sauso piena pulveri. Un signāli no Eiropas Savienības ir tādi, ka par pārprodukciju neviens vairs nav gatavs maksāt,» informēja E. Treibergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honkongas kompānija Golden Dragon Group sadarbībā ar Motorola izgatavojusi elektrisko cigareti, kuras funkcija ir cilvēkam piegādāt nikotīnu bez cigarešu smakas un kaitīgajiem kancerogēniem, ziņo CNN Money.

Pati ierīce, kas izskatās kā cigarete un saucas Ruyan (gluži kā smēķēt), maksā 208 USD, un darbojas ar nikotīna lādiņiem, kuru cena ir 4 USD.

Nikotīna lādiņi pieejami trīs dažādos stiprumos, un katrs satur nikotīnu apmēram 350 dūmiem.

Ruyan, kura darbojas ar mikročipu, ko izgatavo kompānija Motorola, pirmo reizi pārdošanā tika palaista 2004. gadā Ķīnā. 2006. gadā Golden Dragon apgrozījums jau sasniedza 36,5 miljonus USD.

Otrs lielākais tirgu Golden Dragon Group ir Turcija, kam tālāk seko Austrālija. Šogad, ieejot ASV tirgū, Golden Dragon plāno apgrozījumu dubultot.

Komentāri

Pievienot komentāru