Transports un loģistika

Gotharda tunelis Šveicē naktīs tiks slēgts

Aivars Mackevics [email protected], 03.06.2003

Jaunākais izdevums

Svētā Gotharda tunelis, kas ir garākais tunelis autotransportam pasaulē (16,91 km), no 2.06.2003 līdz 6.06.2003 naktīs ir slēgts, jo šajā autostrādes A2 Lucerna-Lugano posmā starp Gēšene (Göschenen) un Airolo tiks veikti ceļa remontdarbi. Tunelis būs slēgts naktīs no pulksten 20:00 līdz 5:00. Nākošais remontdarbu posms ir ieplānots laika posmā no 23.06.2003 līdz 27.06.2003. Viss transports šajos nakts laikos tiks novadīts uz Gotharda pārreju. Avots: ADAC

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aerodium: Ozols gribēja, lai mēs «padalāmies ar naudu»

LETA, 07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) vadītājs Andris Ozols izplata melus un uzņēmums Aerodium cīnīsies par savu taisnību, nepieļaujot, ka birokrāts ar šantāžas palīdzību mēģina iznīcināt uzņēmumu, biznesa portālam Nozare.lv sacīja Aerodium valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns.

Aerodium liek noprast, ka tieši Ozols vēlējies «padalīties ar naudu».

Šorīt intervijā telekompānijas LNT raidījumam 900 sekundes Ozols paziņoja, ka Aerodium ir iesaistīts valsts līdzekļu izkrāpšanā un nesaskaņas World Expo 2010 paviljona lietā izmantojis, lai šantažētu LIAA.

Beitāns apgalvoja, ka Ozols publiski izplata melīgu informāciju un tas esot veids, kā noslēpt vēl lielākas problēmas, kas ir saistītas ar Latvijas paviljonu izstādē World Expo 2010.

«Ozols mums izteica nepastarpinātu piedāvājumu padalīties ar naudām un tad «viss iešot gludi». Kad šāds piedāvājums tika noraidīts, Ozols sāka izplatīt melus un apsūdzības,» sacīja Beitāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā NATO samita laikā

, 22.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam noteiktas šādas izmaiņas sabiedriskā transporta satiksmē no 28. novembra plkst. 2.00 līdz 29. novembra plkst. 19.00.

Trolejbusi

1. trolejbusa maršruts būs slēgts;

3. maršruta trolejbusi būs slēgts;

4. trolejbusu maršruts no Šmerļa kursēs pa Brīvības gatvi, Brīvības ielu, Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Duntes ielu līdz Sarkandaugavai. Uz Šmerli kursēs pa Duntes ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu līdz Stabu ielai, pa Stabu ielu, Brīvības ielu un tālāk līdz galapunktam Šmerlī;

5. maršruta trolejbusi no stadiona "Daugava" kursēs pa maršrutu līdz Stabu ielai, pa Stabu ielu, Brīvības ielu, Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu un atpakaļ;

7. trolejbusa maršruts būs slēgts;

8. trolejbusu maršruts no Ābolu ielas kursēs pa maršrutu līdz 2. trolejbusu parkam un atpakaļ;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam, noteiktas ievērojamas izmaiņas sabiedriskā transporta satiksmē no 28. novembra plkst. 2.00 līdz 29. novembra plkst. 19.00. Db.lv informēja Rīgas dome.

Saistībā ar NATO samitu no 28.11.2006. plkst. 02.00 līdz 29.11.2006. plkst. 19.00 būs ievērojamas izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos. 27. novembrī (pirmdien) sabiedriskais transports visos maršrutos kursēja pēc sestdienas kustības grafika.

Darba dienu mēnešbiļetes būs derīgas 28. un 29. novembrī (otrdien, trešdien).

Decembra mēnešbiļetes, kuras ir paredzētas darba dienām, būs derīgas 2. decembrī (sestdien). 27. novembrī (pirmdien) darbadienu mēnešbiļetes nebija derīgas.

28. un 29. novembrī pasažieri, kas iegādājušies braukšanas kartes slēgtajos maršrutos un transporta veidos, drīkst tās izmantot braukšanai citos sabiedriskā transporta maršrutos un transporta veidos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien Šveicē oficiāli atklāts pasaulē garākais dzelzceļa tunelis, kurš stiepjas 57 kilometrus zem Alpiem.

Gotharda bāzes tunelis ved no Erstfeldas centrālajā Ūrī kantonā līdz Bodio dienvidu kantonā Tičīno.

Pirmo aptuveno projektu tunelim zem Gotarda pārejas izstrādāja šveiciešu inženieris Karls Eduards Gruners 1947.gadā.

Taču birokrātiskie šķēršļi, bažas par izmaksām un citas grūtības tuneļa būvniecības sākumu novilcināja līdz 1999.gadam.

Pēc 17 gadiem un vairāk nekā 12 miljardu Šveices franku (10.9 miljardu eiro) iztērēšanas tunelis ir gatavs savam pirmajam braucienam.

Uz pirmo ceremoniālo braucienu ieradīsies Vācijas kanclere Angela Merkele, Francijas prezidents Fransuā Olands, Itālijas premjers Mateo Renci un Šveices amatpersonas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Septembrī nakts stundās būs slēgts Gotharda tunelis

Aivars Mackevics [email protected], 07.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gotharda tunelis starp Gēšeneni un Airolo, kas ir viens no svarīgākajiem Šveices tranzītceļiem, no šī gada 6. septembrī līdz 1. oktobrim darba dienu naktīs būs slēgts. Braukšanas aizliegums, kas ir noteikts sakarā ar remontdarbiem, būs spēkā no pulksten 20:00 līdz pat pulksten 5:00 no rīta. Turpretī nedēļas nogalēs – sestdienās un svētdienās, braukšanas kustība netiks traucēta. Nakts aizlieguma stundās kravas automašīnu kustība tiks apturēta jau pulksten 19:30 un tām būs jānogaida līdz rītam, taču vieglo automašīnu kustība tiks novirzīta pāri Sv.Gotharda pārejai. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties atbalstīt Ukrainas ekonomiku un sniegt cilvēkiem jaunas izklaides iespējas, Kijivā 29.aprīlī tiks atklāts jauns Latvijas uzņēmuma Aerodium Technologies vēja tunelis.

Vēja tunelis ir daļa no 2022. gadā atklātā T/C Respublika, kas ar 300 000 m2 lielu tirdzniecības platību ierindojas lielāko Eiropas tirdzniecības centru topa ceturtajā vietā. Tā izveidē Ukrainas franšīzes turētāji investējuši apmēram piecus miljonus eiro

Atklāšanas pasākumā savu meistarību demonstrēs lidotāji no Ukrainas, Latvijas, Lielbritānijas un Polijas. Pasākuma laikā īpaši tiks uzsvērts, ka vēja tunelis ir Latvijā ražots produkts, un tiks akcentēta arī draudzība un sadarbība starp Latvijas un Ukrainas tautām. Kopējais atklāšanas pasākuma budžets pārsniedz 100 000 eiro.

“Cilvēki Latvijā bieži vien domā, ka kara dēļ Ukrainā viss ir apstājies, ka izklaides pasākumi šobrīd ir nevietā. Bet tā nav tiesa, jo Ukrainas partneri bija iniciatori šī projekta atvēršanai tieši šobrīd. Tam ir vairāki iemesli: cilvēki ir noguruši no negācijas un viņiem ir nepieciešama iespēja atslābināties un izjust arī pozitīvas emocijas; bērni aug arī kara laikā un viņu bērnību jāmēģina padarīt laimīgu arī šajos apstākļos; jebkura komercdarbība ar nodokļiem pilda Ukrainas valsts kasi un tādā veidā palīdz kaldināt uzvaru; jebkurš uzņēmums ienākot Ukrainā šajos apstākļos demonstrē ticību uzvarai un iedrošina arī citus investorus rīkoties līdzīgi!,” komentē Aerodium Technologies valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Vēja tunelis jeb brīvā kritiena simulācijas iekārta būs pirmā slēgta veida transformējama iekārta pasaulē, kas, pateicoties inovatīvajam inženiertehniskajam risinājumam, darbosies visu sezonu gan slēgtā, gan arī atvērtā veidā," sola tā veidotāji. Projekta, kura ietvaros tiks izveidots arī vēja tunelis, kopējās izmaksas - 2,5 miljoni.

Vēja tunelis būs daļa no Gaisa sporta sertifikācijas centra infrastruktūras iekārtām un tas atradīsies Zemgales Tehnoloģiskā Parka teritorijā Jelgavā, Peldu ielā 4, liecina SIA Gaisa sporta sertifikācijas centrs sniegtā informācija.

Centra atklāšana paredzēta 2008. gada augustā.

"Vēja tunelis jeb brīvā kritiena simulācijas iekārta būs pirmā slēgta veida transformējama iekārta pasaulē, kas, pateicoties inovatīvajam inženiertehniskajam risinājumam, darbosies visu sezonu gan slēgtā, gan arī atvērtā veidā, un tajā tiks piedāvātas praktiskās apmācības, individuāli treniņi un sertifikācija izpletņlēcējiem, kā arī treniņnometnes pašmāju un ārvalstu profesionāliem sportistiem," informē tā veidotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveicē pabeigts darbs pie 57 kilometrus garā Gotharda dzelzceļa tuneļa rakšanas, kas atrodas zem Šveies Alpiem. Šis būs līdz šim pasaulē garākais dzelzceļa tunelis, apsteidzot arī dzelzceļa tuneli, kas stiepjas zem Lamanša šaurumam, ziņo Financial Times.

Gotharda tuneļa būvniecība norit jau 17 gadus, turklāt paredzams, ka vilcieni pa to nekursēs vēl vismaz sešus gadus.

Šveicei šī tuneļa būvniecība kopumā izmaksās aptuveni 21 miljardu ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices Alpos jau teju 20 gadus notiek pasaulē lielākā un dziļākā tuneļa – Gotharda bāzes tuneļa – būvniecība. 57 kilometrus garajam dzelzceļa tunelim jāsāk darboties 2016.gada beigās.

Pēc atklāšanas Gotharda bāzes tunelis savos izmēros pārsniegs 53,8 kilometrus garo Seikana zemūdens tuneli, kas savieno Japānas salas Honsju un Hokaido.

Iecerēts, ka pa jauno tuneli starp ziemeļu un dienvidaustrumu Eiropu kursēs līdz 300 vilcieniem dienā un tas mazinās satiksmes sastrēgumus un piesārņojumu Šveices Alpos.

Tuneļa celtniecības izmaksas ir aptuveni 11 miljardi ASV dolāru.

Dzelzceļa posma celtniecības laikā bojā gājuši astoņi no aptuveni 2500 tuneļa strādniekiem, kas ik dienas veica spridzināšanas un urbšanas darbus cauri 13 miljoniem kubikmetru klinšu karstos, spiedīgos un mitros apstākļos, liecina aģentūras LETA arhīvs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šveice būvēs garāko pasaules dzelzceļa tuneli

Aivars Mackevics [email protected], 05.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveice būvēs garāko pasaules dzelzceļa tuneli. Tiek plānots, ka šis tuneļa projekts būs gatavs 2014. gadā. Jauno dzelzceļa tuneli ar kopējiem 57 kilometriem Neue Alpentransversale (NEAT) būvēs tieši līdzās Gotharda autostrādes tunelim un tā būvniecībai plānots izlietot 14 miljardus Šveices franku. Šveice ar šo projektu vēlas atrisināt saasināto satiksmes problēmu, jo pēc ES aprēķiniem dubultojas katrus astoņus gadus transporta kustība pāri Alpiem. Tā, piemēram, brauciena laiks starp Cīrihi un Milānu pašreizējo trīs ar pusi stundu laika vietā sasniegs tikai vienu stundu. Jaunā dzelzceļa līnija ļaus vilcieniem pārvietoties ar 250 km/h lielu ātrumu. Īpaši sāpīga ir smago kravas transporta līdzekļu kustība šajā ceļu posmā. Katru dienu vidēji veco Gotharda dzelzceļu izmanto 130 preču transporta vilcieni, bet ar jauno līniju to skaitu varēs dubultot. Lai varētu izveidot ātrgaitas dzelzceļa līniju nepieciešams ir būvēt lēzenu ceļu, patlaban vilcieniem jāpārvar 700 metru lielas augstuma atšķirības un tas maksā gan laiku, gan enerģiju. Pēc inženieru domām vislielākos pārsteigumus var radīt tieši ģeoloģiskie aspekti. Jo cietāki ieži, jo ātrāk var iet ar darbiem uz priekšu, turpretī mīkstāku iežu pamatne pieprasa rūpīgākus nostiprināšanas darbus. Patlaban tuneļu urbjmašīna pārvietojas dienā tikai par 20 metriem uz priekšu, bet pēc 16 stundu darba, tai nepieciešamas astoņas stundas atpūtas un uzlabošanas darbu. Laiks, drošība un precizitāte ir svarīgākie termini būvējot tuneli. Tuneli vēlas uzbūvēt desmit gadu laikā, tomēr darbus steidzināt nedrīkst, kaut arī katra stunda maksā naudu. Tuneļa būvētāji izmantos tuneļa būvē satelītnavigācijas iekārtas un lāzermērījumus, lai precizitāte būtu visaugstākajā līmenī. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas apmeklētājiem ir atvērts jauns Aerodium vēja tunelis Siguldā, kura izveidē investēti 500 000 eiro, informēja Aerodium pārstāvji.

SIA Aerodium Technologies valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns stāsta, ka uzņēmums šā gada janvārī izīrēja iepriekšējo Siguldas Aerodium vēja tuneli Bahreinas avio šovam, kur to noskatīja un iegādājās Dubaijas šeihs Mohameds bin Rašids al Maktūms. Patlaban šis vēja tunelis tiek izmantots izpletņlēcēju bāzē Skydive Dubai.

«Kopš brīža, kad vēja tunelis tika pārdots, uzsākām jaunā vēja tuneļa modeļa izstrādi un ražošanu. Jaunais vēja tunelis O2 Silence ir pasaulē pirmais šāda veida tunelis, un tas ir ievērojams ar to, ka ir klusāks, ātrāks un drošāks, salīdzinot ar citiem atvērtā tipa tuneļiem. Šāda vēja tuneļa izveidē mēs investējām ap 500 000 eiro,» atzina Beitāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaisa tunelis, kas atrodas Latvijas paviljonā Šanhajā notiekošajā izstādē Expo 2010, patiesībā sākotnēji tika būvēts kāda Kazahstānas uzņēmuma vajadzībām.

Turklāt Kazahstānas klients par šo tuneli uzņēmumam Aerodium maksājis 1,2 milj. eiro, savukārt no Latvijas valsts par to prasīti 1,5 milj. latu, vēsta laikraksts Telegraf.

I. Beitāns sarunā ar Telegraf nenoliedz, ka Ķīnā ir nonācis Kazahstānas klientam būvētais tunelis. «Vienošanās par Latvijas paviljona veidošanu ar mums tika parakstīta pārāk vēlu un fiziski nevarējām paredzētajā laikā uzbūvēt jaunu tuneli, tāpēc paņēmām jau gandrīz gatavu aprīkojumu,» viņš atzīst. Savukārt tuneļa izveides cenas atšķirību — aptuveni 700 000 eiro — viņš skaidro ar faktu, ka Šahnajā būvēti arī paviljona pamati un veikta apdare, kamēr Kazahstānā tas nebūtu bijis nepieciešams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tuneļa izbūve starp Helsinkiem un Tallinu izmaksās aptuveni 16 miljardus eiro

LETA, 07.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumā par dzelzceļa tuneļa būvi starp Helsinkiem un Tallinu aplēsts, ka tuneļa izbūve izmaksās aptuveni 16 miljardus eiro un ilgs 15 gadus, sākot no 2025.gada.

Eiropas Savienības (ES) programmas Central Baltic daļēji finansētā projekta FinEst Link pētījumā par tuneļa būvi secināts, ka tā ir ekonomiski iespējama, ja tiek izmantots valsts un privātā sektora partnerības modelis, privātajam sektoram finansējot tuneļa izbūvi un 40% no izmaksām sedzot no ES līdzekļiem.

Kad tunelis sāktu darboties, ienākumi no tuneļa izmantošanas segtu ikgadējās apkopes izmaksas, bet būtu nepieciešamas arī subsīdijas dzelzceļa satiksmes uzturēšanai.

Subsīdijām no Somijas un Igaunijas būtu jāsasniedz 280 miljoni eiro gadā 40 gadus pēc kārtas, norādīts pētījumā.

Pētījuma rezultāti arī liecina, ka tiešā peļņa no tuneļa reģionam pārsniegtu piecus miljardus eiro gadā. Lielāko daļu no šīs summas veido laika ietaupījums, izteikts naudā. Netiešā veidā tunelis piesaistītu vēl septiņus miljardus eiro gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas tuneļi izceļas ar sliktu kvalitāti

Aivars Mackevics [email protected], 25.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsi pirms tūrisma sezonas sākuma Vācijas automobiļu klubs ADAC testēja Eiropas tuneļus. Pavisam vērtēti tika 25 tuneļi Eiropā. No tiem 11 ieguva atzīmi "riskants" vai "nepilnīgs", bet tāda valsts kā Itālija neatļāva, nu jau atkārtoti, izvērtēt valsts teritorijā esošos tuneļus. Rezultātā pavisam 44% no 11 Eiropas valstīs vērtētajiem tuneļiem nesaņēma vidējo vērtējumu, bet tikai trīs tuneļi ieguva atzīmi "ļoti labi", četri tuneļi atzīmi "labi" un septiņi tuneļi – "apmierinoši". Visaugstāko atzīmi ieguva Vācijas 1730 metrus garais Weserauen tunelis Ziemeļreinas-Vestfālenes zemē, kurš savu darbību iesācis tikai 2002. gadā. Tāpat labs vērtējums ir arī 8,6 km garajam Somport tunelim uz Francijas un Spānijas robežas, kā arī Šveices 3 km garajam Pomy tunelim. Turpretī kā "nepilnīgs" tika atzīts 3023 metrus garais tikai 1997. gadā celtais Maljorkas Sóller tunelis, kurā ir pretī braucošu satiksmes līdzekļu kustība, nav papildus drošības izeju un trūkst norādes zīmju. Arī Waasland tunelis Beļģijā, Blackwall Nord tunelis Lielbritānijā un Maas tunelis Nīderlandē ir saņēmuši vērtējumu, kas liek uzmanīties braucot cauri šiem tuneļiem. Vērtēšanā galvenokārt tika pievērsta uzmanība ugunsdrošībai, rezerves izejām, gaisa un nelaimes gadījumu sistēmai. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijā pieaug bažas, ka varētu sabrukt zemūdens tunelis, kurā trešdien eksplodēja autocisterna ar 16 000 litru degvielas.

Sprādzienā neviens cilvēks necieta.

Tunelis savieno Bremangerlannes salu ar mazāku salu Sognas un Fjūranes apgabalā, Norvēģijas dienvidrietumos.

Varasiestādēm līdz šim nav izdevies novērtēt postījumus.

Tunelis atrodas aptuveni 90 metrus zem ūdens.

«Mēs zinām, ka bojājumi ir plaši, bet mēs nezinām, cik lieli,» norādīja Norvēģijas ziņu aģentūras NTB preses pārstāve.

Kā vēsta mediji, tunelis būs slēgts vairākus mēnešus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Norisinās pasaulē garākā dzelzceļa tuneļa būvniecības pēdējais posms

Lelde Petrāne, 24.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd norisinās pasaulē garākā dzelzceļa tuneļa - Gotharda bāzes tuneļa (GBT) Šveicē - būvniecības pēdējais posms, ziņo CNN.

GBT maršruta garums ir 57 kilometri, un tas izveidots tieši caur kalniem, kas stāv tā ceļā.

Lai izraktos cauri kalniem, strādājusi 2600 celtnieku, inženieru un ģeologu komanda. Šis process aizņēmis apmēram 14 gadus un paņēmis astoņu cilvēku dzīvības.

«Galvenais iemesls, lai būvētu šo tuneli, bija pārvirzīt kravu pārvadājumus no autoceļa uz vilcieniem,» stāstījis Saimons Pegs no AlpTransit Gotthard AG, kas būvē tuneli.

«Tie kļūst arvien pārpildītāki katru gadu, un tiek lēsts, ka līdz 2020. gadam ceļi būs tik pilni, ka kaut kas bija jādara,» viņš piebildis.

Pašlaik vilcienam, lai nokļūtu no Cīrihes uz Milānu, nepieciešamas gandrīz četras stundas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AERODIUM ir uzbūvējis vēja tuneli pasaules lielākajai Disnejlendai - Shanghai Disney Resort-, kas jūnijā tika atvērta Šanhajā, Ķīnā. Radītais vēja tunelis ir lielākais atvērtais tunelis pasaulē, un tas ir iebūvēts Karību jūras pirātu šova Eye of the Storm skatuvē, pastāstīja uzņēmuma pārstāve Līga Gablika.

Izklaides parks aizņem 390 ha lielu platību un tā radīšana izmaksāja 6,3 miljardus ASV dolāru. Izklaides parkā iekļautas inovatīvas atrakcijas, lai arvien vairāk pārsteigtu parka apmeklētājus. Kā viens no tehnoloģiski inovatīvākajiem risinājumiem tiek izcelts tieši Eye of the Storm šovs, kura kulminācija ir AERODIUM radītais tunelis un tā akrobātu lidojums. Šobrīd visos šovos lido latviešu lidotāji, taču paralēli jau tiek trenēti arī vietējie akrobāti.

Eye of the Storm ir 30 minūtes ilgs šovs, kas balstīts uz filmas Karību jūras pirāti scenāriju. AERODIUM vēja tunelis un lidotāji piedalās šova noslēguma ainā, kad notiek cīņa starp galveno varoni pirātu kapteini Jack Sparrow un admirāli James Norrington. Viņu cīņas laikā sākas vētra, kas paceļ gaisā abus pretiniekus. Cīņa turpinās, lidojot gaisā. Šovs pretendē uz labākā šova titulu atrakciju parku industrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr valsts no bijušajiem vēja tuneļa saimniekiem cenšas atgūt izsaimniekoto naudu, jaunie ēku īpašnieki kaļ jaunus biznesa plānus, raksta reģionālais laikraksts Zemgales Ziņas.

Vēja tuneļa ēkā Jelgavā apsaimniekotājs iecerējis ierīkot ēdināšanas iestādi vai pat bērnudārzu. Attīstītāji esot pārliecināti - vieta blakus promenādei ir ļoti perspektīva, tāpēc interesentu par uzņēmējdarbības attīstību Lielupes krastā netrūks.

Kā vēstīts, pērn izsolē nonāca gan vēja tunelis, gan tam piegulošā ēka Lielupes krastā. Vēja tuneli iegādājies kāds ārzemju uzņēmējs, to aizvedot, bet ēku plāno attīstīt vietējie komersanti. Janvārī pašvaldības Būvvaldē iesniegts būvniecības pieteikums par izpletņlēcēju sertifikācijas un aktīvās atpūtas centra rekonstrukciju par atpūtas un biroja ēku. Pieteikuma iesniedzējs par darbiem Peldu ielā 4 ir uzņēmums Just Go, Zemgales Ziņas informējusi pašvaldības pārstāve Līga Klismeta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV robežsardze atklājusi sarežģītas konstrukcijas tuneli ar ierīkotu apgaismojumu, ūdens sūkņiem un ventilācijas sistēmu. Tunelis izrakts zem Arizonas-Meksikas robežas, vēsta Reuters.

Tunelis atrodas 250 pēdu jeb aptuveni 76 metru dziļumā. Tas sākas kādā pamestā ēkā Nogalesā, Meksikā un ved uz pilsētu ar tādu pašu nosaukumu – Nogalesa, Arizonas štatā.

Kontrabandistu tuneli izmeklēšanas laikā atklāja ASV robežsardze, sadarbojoties ar ASV Narkotiku apkarošanas administrāciju un Meksikas valdību.

«Tunelis ir dauzkārt sarežģītāks nekā tie, kurus mums ir izdevies atklāt līdz šim,» pavēstīja patruļas pārstāvis Rendijs Hils.

«Tunelis izrakts cauri klintij, tad tajā ievilkta elektrība, ūdens sūkņi un ventilācijas sistēmas. Šis ir lielisks piemērs, cik milzīgu risku ir gatavi uzņemties kontrabandisti, turklāt cik laikietilpīgs ir kontrabandas tuneļa rakšanā ieguldītais darbs,» piebilst patruļas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsoniskās savienības frakcijas deputāts Jānis Šiliņš pēdējā gada laikā daudzkārt izmantojis pašvaldības dienesta automašīnu, lai naktīs brauktu uz un no Rīgas naktsklubiem. Nosodījumu šādai deputāta rīcībai pauž gan domes vadība, gan viņa pārstāvētās frakcijas vadība un sabiedrība par atklātību Delna, svētdien ziņoja LNT Top 10.

Rīgas domē deputātiem astoņām komitejām ir paredzētas četras automašīnas dažādu darba pienākumu veikšanai. Viens auto pieejams visu diennakti - ārkārtas gadījumiem, piemēram, lai dotos uz kādu notikuma vietu plūdu, ugunsgrēku vai dažādu citu avāriju gadījumos.

Mikroautobusa lietošanu koordinē dežurante, kas reģistrē žurnālā, kurš deputāts, cikos un uz kādu adresi braucis. Deputātu rīcību un motīvus gan neviens nevērtē.

Pētot autotransporta lietošanas laikus raidījuma veidotāji atklājuši, ka itin bieži un ļoti vēlās nakts stundās Rīgas domes autotransports pabijis tādās adresēs kā Skolas ielā 2, Brīvības ielā 211 un Aristīda Briāna ielā 9 - šajās adresēs atrodas galvaspilsētā pazīstami naktsklubi Essential, Godvil, Kefīrs un Piens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas pilsēta Liona atklājusi, pēc tās pašas raksturojuma, pasaulē pirmo videi draudzīgo tuneli - divus kilometrus garu pazemes eju velosipēdistiem, autobusiem un gājējiem. Tunelis aprīkots ar skaņas efektiem un animāciju, vēsta thelocal.fr.

Tunelis sabiedrībai pirmoreiz atvērts ceturtdienas vakarā.

«Tas ir pasaulē pirmais, un tāpat kā gaismu festivāla gadījumā mēs drīz tiksim atdarināti,» sacījis Lionas mērs Žerārs Kolombs.

Tunelī autobusiem atvēlēta viena josla, bet velosipēdistiem un gājējiem - otra.

Ar Parīzes kompānijas Skertzo palīdzību ceļotāji var izbaudīt ekscentrisku skaņas efektu kombināciju. Tuneļa sienas rotā dažādas projekcijas.

Tunelis, kura būvniecība izmaksājusi 282,8 miljonus eiro, tiks slēgts nakts laikā no 00:30 līdz 05:00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atvērts satiksmei garākais Vācijas autostrādes tunelis

Aivars Mackevics [email protected], 03.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē tika atvērts Vācijas garākais autostrādes tunelis. Tuneļa garums ir astoņi kilometri un tā celtniecība izmaksāja 250 miljonus eiro. Tunelis atrodas uz autostrādes A 71. Atļautais ātrums šajā tunelī drošības nolūkos būs tikai 80 km/h, bet turpmāko divu gadu laikā tunelis būs slēgts kravas automašīnām. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveicē pēc astoņu gadu ilgas būvniecības atklāts 34,6 km garš dzelzceļa tunelis, kurš ved zem Alpu kalniem, un atzīts par pasaulē garāko virszemes dzelzceļa tuneli, ziņo BusinessWeek.

Caur gandrīz 35 km garo dzelzceļa tuneli dosies speciāli vilcieni. Tunelis savieno Šveices galvaspilsētu Berni ar valsts dienvidiem un Itālijas ziemeļiem.

Vilcieni pa jauno tuneli regulāri sāks kursēt šā gada decembrī.

Pašlaik tiek būvēts arī dzelzceļa tunelis, kas savienos Cīrihi ar Milānu. Tas tiks pabeigts 2016. gadā, un būs 57 km garš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaulē garākajā, 11,2 miljardus vērtajā tunelī sākusies regulāra satiksme

Lelde Petrāne, 12.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē garākajā dzelzceļa tunelī svētdien uzsākti regulāri pārvadājumi, nogādājot pasažierus no Cīrihes uz Lugano pa ceļu dziļi zem Šveices Alpiem, vēsta thelocal.ch.

Slavenais Gotharda bāzes tunelis svinīgi tika atklāts jūnijā. Taču saskaņā ar Šveices valsts dzelzceļa kompānijas SBB paziņojumu svētdiena iezīmē regulāru komercpārvadājumu uzsākšanu caur 57 kilometrus garo tuneli.

Tā būvniecībai bija nepieciešami 17 gadi un vairāk nekā 12 miljardi Šveices franku (11,2 miljardi eiro).

Pasažieru vilciens, kas izbraucis no Cīrihes 6:09 no rīta, Lugano ieradies 8:17.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laika apstākļu anomālijas Eiropā 2007. gada augustā

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras mājaslapā internetā publicētas laika apstākļu anomālijas Eiropā šā gada augustā.

1. dekāde

Karstums un sausums

Karstums, kas Pireneju pussalā iestājās jūlija beigās, turpinājās arī augustā. Spānijas Kanāriju salās 40 grādu karstumā dega meži, Portugālē gaiss iesila līdz +38, savukārt Spānijā temperatūras stabiņš vietām pakāpās pat līdz +45 grādiem.

Vairāk nekā 3 nedēļas karsts un sauss bija arī Krievijas dienvidos. 7. augustā maksimālā gaisa temperatūra Saratovas apgabalā sasniedza 40 grādu robežu, bet Stavropoles un Krasnodaras novados bija vēl karstāks. Mēneša pirmās nedēļas laikā vidējā gaisa temperatūra Volgas un Donas lejtecēs, Krasnodaras un Stavropoles novados bija 4-6 grādus virs normas. Karstums Krievijas dienvidos mitējās tikai augusta pirmās dekādes beigās, kad to nomainīja spēcīgas lietusgāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru