Jaunākais izdevums

Nākotnē pie transporta līdzekļa vadītāja pirktā biļete braucienam Rīgas sabiedriskajā transportā varētu maksāt 60 santīmus esošo 50 santīmu vietā.

Par to liecina SIA Rīgas satiksme iesniegums Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijai, kas par tarifa maiņu varētu lemt 25. augustā. Uzņēmuma preses sekretāre Iluta Bērziņa izteicās, ka pozitīva lēmuma gadījumā tiks lemts, ar kuru datumu šo tarifu ieviest, jo šobrīd iesniegumā tas nav minēts. Pērkot kioskos un citās tirdzniecības vietās e-talonu, brauciena cena nemainīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biļešu cenas uz XXVII Vispārējo latviešu dziesmu un XVII Deju svētku maksas pasākumiem šogad vidēji ir par aptuveni 40% augstākas, nekā tās bija iepriekšējos svētkos 2018.gadā, liecina aģentūras LETA veiktie aprēķini atbilstoši iepriekšējo svētku cenrāžiem un šiem svētkiem sagatavoto cenrādi, kas vēl būs jāizskata Ministru kabinetā.

Cenu kāpums uz visiem pasākumiem nav vienāds. Tāpat ir pasākumi, uz kuriem cenas ir samazinājušās.

Atšķirībā no 2013. un 2018.gada svētkiem ir samazinājies biļešu cenu klāsts, sarūkot tieši lētāko biļešu piedāvājumam.

Piemēram, šogad uz svētku noslēguma koncertu "Kopā augšup" Mežaparka Lielajā estrādē iecerēts piedāvāt biļetes piecās cenu grupās - par 20, 40, 60, 80 un 100 eiro. Savukārt 2018.gadā uz noslēguma koncertu bija pieejamas biļetes sešās cenu grupās - par 15, 25, 35, 45, 55 un 65 eiro. Savukārt 2013.gadā bija septiņas biļešu cenu grupas, lētākajām maksājot 3 latus jeb 4,3 eiro.

Līdz ar to uz svētku noslēguma koncertu dārgākā biļete šogad maksās par 54% vairāk nekā 2018.gadā, kas turklāt ir vairāk nekā divas reizes vairāk par 2013.gada dārgāko biļeti uz noslēguma koncertu. Savukārt lētākā biļete ir par 33% dārgāka nekā 2018.gadā, kā arī atbilst trešās dārgākās biļešu grupas cenai 2013.gada svētku noslēguma koncertā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pasažieriem, kuri šorīt pirkuši sabiedriskā transporta biļeti pašvaldības SIA Rīgas satiksme pašapkalpošanās biļešu automātos, nepamatoti iekasēta dubulta samaksa - 1,20 eiro, atzina uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Zaķis norādīja, ka pašapkalpošanās automātos, tāpat kā iepriekšpārdošanā, biļetes cenai jābūt 0,60 eiro, taču sistēmā ieviesusies kļūda un šorīt no pasažieriem, kuri biļeti pirkuši automātos, nepamatoti iekasēti 1,20 eiro.

Rīgas satiksme uzsākusi kļūdas novēršanu, lai turpmāk arī pašapkalpošanās automātos biļeti varētu iegādāties par 0,60 eiro. Vienlaikus Zaķis uzsver, ka pie transportlīdzekļa vadītāja biļete pieejama tikai par pilnu cenu pēc jaunā tarifa - 1,20 eiro.

Tie pasažieri, kuri šorīt, pērkot biļeti automātos, pārmaksājuši, var rakstīt Rīgas satiksmei oficiālu iesniegumu ar pieprasījumu atmaksāt pārmaksāto naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VARAM: Siguldā noteikumi par atlaidēm sabiedriskajā transportā nav spēkā

LETA, 08.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldā noteikumi par atlaidēm sabiedriskajā transportā nav spēkā, - reaģējot uz Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) izteikumiem, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) saskaņojusi Siguldas pašvaldības attiecīgos noteikumus, paziņojusi VARAM.

VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Barševska norāda, ka VARAM pagājušā gada 27.decembrī ir saņēmusi Siguldas novada domes 18.decembra saistošos noteikumus par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā. Ministrijas eksperti izvērtē noteikumu tiesiskumu, un savu atzinumu par noteikumiem ministrija vēl nav sniegusi. Saskaņā ar normatīvo regulējumu atzinums VARAM ir jāiesniedz līdz šā gada 27.janvārim.

Barševska uzsvēra, ka šādos apstākļos pašlaik vēl nav spēkā Siguldas novada domes saistošie noteikumi, kas noteiktu braukšanas maksas atvieglojumus sabiedriskajā transportā Siguldas novadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sods bezbiļetniekiem varēs pieaugt teju līdz 50 Ls; par kavētām dienām rēķinās procentus

Gunta Kursiša, 28.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk bezbiļetniekiem sabiedriskajā transportā piemēros nevis administratīvo sodu, kā tas bijis līdz šim, bet līgumsodu kas atkarīgs no maršruta mēnešbiļetes cenas un varēs sasniegt 50 Ls. Ja bezbiļetnieks nespēs sodu samaksāt uz vietas, tiks piemērots līgumsods ar soda procentiem par katru nokavēto soda nomaksas dienu.

Ministru kabinets pieņēmis jaunu kārtību, kādā turpmāk bezbiļetniekiem sabiedriskajā transportā tiks piemērots sods par braukšanu bez biļetes, kā arī pieņēmusi jaunu maksimālā soda apmēru, informē Satiksmes ministrija (SM).

Noteiktais maksimālais soda apmērs pilsētas nozīmes maršrutos tagad piesaistīts mēnešbiļešu cenai, savukārt reģionālos pārvadājumos – lielākajai attiecīgā pārvadātāja noteiktajai braukšanas biļetes cenai.

Līdz šim par braukšanu bez biļetes pilsētas maršrutos tika piemērots administratīvais sods no diviem līdz pieciem latiem, bet reģionālajos starppilsētu maršrutos - no desmit līdz piecpadsmit latiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 9.aprīlī, Liepājas pilsētas attīstības komitejā tiks izskatīts saistošo noteikumu projekts, kas nosaka jaunu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā Liepājas pilsētas maršrutu tīklā, kā arī kārtību, kādā Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā pastāvīgi deklarētie iedzīvotāji var saņemt braukšanas maksas atvieglojumus, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Saistošo noteikumu projekts nosaka braukšanas maksu Liepājas pilsētas sabiedriskajā transportā, kā arī braukšanas maksas atvieglojumus. Braukšanas maksu vienam braucienam tiek plānots turpmāk noteikt iepriekšpārdošanā 0,70 eiro (šobrīd 0,57 eiro), bet, pērkot pie vadītāja – 0,80 eiro (šobrīd 0,70 eiro). Abonementa biļešu maksu, līdzīgi kā līdz šim, tiek plānots noteikt diferencēti atkarībā no izvēlētā transporta veida (autobuss, tramvajs vai abi transporta veidi), kā arī izmantošanas biežuma (katru dienu, tikai darba dienās vai braukšanai dienas vidū, kad sabiedriskais transports ir mazāk noslogots), tādējādi ļaujot pasažieriem izvēlēties sev piemērotāko biļetes veidu. Tā, piemēram, mēnešbiļete braukšanai autobusā katru dienu izmaksās 30 eiro, turpretī braukšanai darba dienās – 22 eiro vai dienas vidū – 19 eiro. Līdzīgi maksa tiks diferencēta arī tramvaja mēnešbiļetēm attiecīgi 26 eiro, 22 eiro vai 17 eiro atkarībā no biļetes veida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta biļešu cenas ir ievērojami zemākas nekā Rietumeiropas valstu galvaspilsētās, izņemot Luksemburgu un daļēji Tallinu, tomēr arī algu līmenis tur ir daudz augstāks.

Par to liecina ZAB Varul pētījums. Jārēķinās arī, ka ar sabiedrisko transportu lielākoties nepārvietojas ļoti turīgi cilvēki, bet gan vienkāršo darbu darītāji. Vienlaikus vairākas Eiropas pilsētas motivē ar sabiedrisko transportu doties uz darbu, jo tas ir izdevīgāk nekā braukt ar savu vieglo automašīnu. Arī Rīgas pašvaldība un pašvaldības SIA Rīgas satiksme aicina cilvēkus vairāk izmantot sabiedrisko transportu, kā arī popularizē park&ride principu, bet pagaidām tas nav izdevies īpaši veiksmīgi.

Luksemburga pārsteidz

«Tas, ka valstī ar mazākiem ienākumiem vidēji uz vienu iedzīvotāju būs arī lētākas sabiedriskā transporta biļetes, ir loģiski, un par to liecina arī pētījuma dati. Tiesa, ir daži izņēmumi, piemēram, Luksemburga, kur sabiedriskā transporta gada biļete ir lētāka nekā ar ievērojami mazākiem ienākumiem iztiekošajiem rīdziniekiem,» pētījumā paradoksālo situāciju iezīmē zvērināts advokāts Jānis Zelmenis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tiesībsargs: Rīgas domes lēmums ir pieļaujams, ja nerīdzenieki nepārmaksā

LETA, 25.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav pieļaujams nostādīt personas nevienlīdzīgā situācijā, nosakot ārvalstniekiem un reģionos dzīvojošām personām augstāku samaksu par pakalpojumu nekā pakalpojuma faktiskās izmaksas, uzskata tiesībsargs Juris Jansons.

«Rīgas domes lēmumā, ka rīdziniekiem braukšanas maksa ir mazāka nekā nerīdziniekiem, nav saskatāms diskriminācijas aizlieguma pārkāpumus, ja vien nerīdzinieku biļetes cena ir tāda pati kā brauciena reālās izmaksas. Savukārt, ja nerīdzinieku biļetes tiek sadārdzināta, proti, cena ir lielāka nekā reālās izmaksas, tad ir saskatāms diskriminācijas aizlieguma pārkāpums,» akcentē tiesībsargs.

Tiesībsarga biroja Komunikācijas un starptautiskās sadarbības nodaļas vadītāja Ruta Siliņa informē, ka Tiesībsarga birojs ir iepazinies ar publiski pieejamo informāciju par Rīgas domes plāniem ar nākamā gada janvāri palielināt sabiedriskā transporta biļešu cenas pasažieriem, kas nav deklarējušies Rīgā, un samazināt biļešu cenu Rīgas pilsētā deklarētajiem sabiedriskā transporta lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc draudiem ar Eiropas tiesu Maltā pasažieru šķirošana sabiedriskajā transportā atcelta

Gunta Kursiša, 14.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ārvalstu iedzīvotāji Maltā vairs netiks diskriminēti sabiedriskajā transportā,» ziņo medijs Times of Malta.

Kamēr Rīgā tiek plānots diferencēt braukšanas maksu sabiedriskajā transportā, atkarībā no braucēja dzīvesvietas, Maltā divi tarifi sabiedriskajā transportā atzīti par diskriminējošiem, un tie šajā dienvidvalstī atcelti.

Atteikšanās no «diskriminējošā» tarifa ir paaugstinājusi Maltas pievilcību ārzemnieku acīs, pavēstījis vienādu sabiedriskā transporta tarifu iniciatīvas pārstāvis. «Valsts pavisam noteikti nedarīja sev neko labu ar veco biļešu sistēmu. Jautājums ir plašāks par biļešu cenu – patiesībā tas ir vēstījums, ko mēs nododam ārvalstniekiem, kuri vēlas šeit pārcelties. Pašlaik speram soli pareizajā virzienā,» norādīja viena no iniciatīvas vadītājām Patrīcija Gramma (Patricia Graham).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot sabiedriskā transporta biļešu iegādes un lietošanas iespējas, definēta lietotāju grupa ir uzsākusi koda biļetes lietojamības testus ar mērķi pārbaudīt jaunā veida biļetes lietojamību reālos apstākļos, kas ietver biļetes aktivizēšanu transporta līdzeklī un kontroli, informē pašvaldības uzņēmumā Rīgas satiksme.

Koda biļete būs jauns norēķinu veids “Rīgas satiksmes” sabiedriskajā transportā, kas ļaus klientiem veikt norēķinus par braucieniem ar viedtālruni tiešsaistes režīmā.

Koda biļete darbosies paralēli esošajai e-talonu sistēmai. Lai lietotu koda biļeti, klientiem savā viedtālrunī vajadzēs uzstādīt mobilo lietotni. Šajā lietotnē tiešsaistes režīmā varēs iegādāties vienreizējo brauciena biļeti un izmantot to, aktivizējot sabiedriskā transportlīdzekļa salonā, kur būs izvietots katram transportlīdzeklim unikāls kvadrātkoda identifikators.

Gadījumā, ja transportā iekāps kontrolieris, pasažieris atvērs lietotni, kur būs redzama aktivizētā biļete, un uzrādīs to kontrolierim. Koda biļetes platformas izstrāde tika uzsākta 2020. gada nogalē, un tā tiek veidota kā atvērta sistēma, lai šādas biļetes pārdošanu varētu nodrošināt pēc iespējas plašs pakalpojuma sniedzēju (pārdevēju) loks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" sabiedriskajā transportā tagad iespējams norēķināties ar koda biļeti, kuras risinājuma un lietotnes izstrāde izmaksāja aptuveni 230 000 eiro, informē "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

"Līdz ar koda biļeti tiks paplašinātas biļešu iegādes iespējas, turklāt koda biļeti, kura darbosies paralēli esošajai sistēmai, var iegādāties jebkurā diennakts laikā. Patlaban lietotnē varēs iegādāties viena brauciena biļetes, taču sekosim līdzi, kā aplikācija tiek lietota, un sāksim darbus par tās tālāko attīstību," skaidro Dž. Innusa.

Lietotāji varēs izvēlēties, kuru no trīs iespējamajām lietotnēm ikdienā izmantot - "Rīgas satiksmes", "Mobilly" vai personu apvienības "SP Grupa" lietotni, kas pašlaik vēl ir izstrādes procesā. Iekāpjot sabiedriskajā transportā, biļete jāreģistrē, skenējot kvadrātkodu.

Koda biļetes izstrāde tika sākta 2020.gada nogalē, un atklātas iepirkuma procedūras rezultātā tiesības izstrādāt lietotni ieguva SIA "CatchSmart".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

81% pasažieru sabiedriskajā transportā nejūtas pasargāti no zādzībām, un lielāka nedrošības sajūta transportā ir sievietēm, secināts drošības uzņēmuma Grifs AG veiktajā pētījumā.

Ekspertu novērojumi liecina, ka par biežākajiem upuriem sabiedriskajā transportā kļūst cilvēki, kuri nerūpējas par personīgo lietu drošību un neievēro vienkāršus pašaizsardzības paņēmienus.

Pētījums atklāj arī to, ka sievietes sabiedriskajā transportā jūtas daudz neaizsargātākas: 90% sieviešu un 66% vīriešu atzina, ka brauciens sabiedriskajā transportā rada bažas tikt apzagtam.

Drošības eksperti apkopojuši biežāk sniegtos padomus, kas ļauj samazināt apzagšanas risku. Pārvietojoties sabiedriskajā transportā, nedrīkst turēt skaidru naudu viegli pieejamās vietās un seklās virsjaku un bikšu kabatās. Naudu labāk turēt uz kartes vai iekškabatās un garnadžiem grūti pieejamās vietās somā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bemhens: elektronisko norēķinu sistēmas ieviešana bija ekonomiski pamatota

BNS, 01.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektronisko norēķinu sistēmas ieviešana Rīgas sabiedriskajā transportā bija ekonomiski pamatota, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service atzina Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

«Vērtēt šo projektu kategorijās veiksmīgs vai neveiksmīgs ir pārāk subjektīvi, lai gan allaž visu var paveikt labāk. Tāpat šis projekts vienmēr kādam šķitīs pārāk lēts, citam pārāk dārgs. Ja runājam par Valsts kontroles (VK) atzinumu, tad, ja jūs to būtu izlasījuši no sākuma līdz beigām, tad redzētu tos PR [sabiedrisko attiecību] gājienus, kuri bija iekļauti VK publiskajā paziņojumā, » sacīja Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pildot valdības deklarācijā izvirzītās prasības – pilnveidot pasažieru pārvadājumu sistēmu, Autotransporta direkcija ir uzsākusi pakāpenisku reģionālo maršrutu tarifu izlīdzināšanu, informē direkcijas pārstāvji.

Plānots, ka tarifu politika visā valstī tiks vienādota trīs gadu laikā, un pirmās izmaiņas tiks ieviestas šā gada septembrī. Ieviešot vienotu tarifu aprēķināšanas metodiku, iedzīvotāji par braucienu sabiedriskajā transportā – reģionālo maršrutu autobusos – maksās pēc vienādiem principiem, kā arī būs iespējams izstrādāt lojalitātes programmas, lai regulārie pasažieri par braucienu maksātu lētāk. Pašreizējie tarifi ir atšķirīgi katrā reģionā, tādēļ paredzams, ka to izlīdzināšanas procesā atsevišķos novados biļetes cena samazināsies, citos – paliks nemainīga vai nedaudz palielināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no februāra tiks sadārdzināta biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā, informē Rīgas domes sabiedrisko attiecību daļa.

Domes pārstāvji skaidro, ka no 1. februāra viena brauciena cena pilsētas sabiedriskajā transportā tiks pielīdzināta uzņēmuma Rīgas satiksme pašlaik aprēķinātai viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksai.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, uzņēmums Rīgas satiksme, ņemot vērā gan prognozēto pārvadājamo pasažieru skaitu, gan dažādu resursu cenu izmaiņas, ir pārrēķinājis viena pasažiera pārvadāšanas pašizmaksu sabiedriskajā transportā 2015. gadam. Tagad tā ir 1,175 eiro - zemāka par līdzšinējo 1,2 eiro līmeni.

Jaunās braukšanas maksas (tarifa) aprēķins ir saņemts Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stundas biļetes ieviešana Rīgas sabiedriskajā transportā ir solis gaisa kvalitātes uzlabošanā pilsētas centrā, skaidro Rīgas dome; opozīcija iebilst – Rīgā pie varas esošie šādi gatavojas 2017. gada pašvaldību vēlēšanām.

Viens no veidiem, kā mazināt gaisa piesārņojumu Rīgas pilsētas centrā, ir samazināt privāto transportlīdzekļu plūsmu, motivējot personas pārvietoties ar sabiedrisko transportu. Kā risinājums šī mērķa sasniegšanai var būt braukšanas maksas atvieglojuma noteikšana, norāda Rīgas dome, kura otrdien lēma no 1. jūlija sabiedriskajā transportā ieviest stundas biļeti, kuras maksa rīdziniekiem būs 1,15 eiro, bet ārpus galvaspilsētas deklarētājiem – 2,3 eiro. Stundas biļete iedzīvotājiem būšot daudz izdevīgāka, tāpēc viņi no savām mašīnām pārsēdīšoties sabiedriskajā transportā, apgalvo Rīgas mērs Nilš Ušakovs un Satiksmes departamenta speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sabiedriskajā transportā plāno ieviest elektronisko norēķinu sistēmu

Žanete Hāka, 31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien valdība atbalstīja precizētos Ministru kabineta noteikumu projektus, kas paredz izmaiņas sabiedriskā transporta pasažieru uzskaites un reģistrācijas kārtībā, no 2017. gada pārejot uz elektronisku pasažieru identifikācijas un braucienu apmaksas sistēmu sabiedriskajā transportā – konkrētām pasažieru kategorijām, kas saņem 100% atvieglojumus, vienlaikus lemjot par sistēmas ieviešanas progresa ziņojuma iesniegšanu valdībā līdz 2016. gada 1. aprīlim, informē Pārresoru koordinācijas centrs.

Jaunā sistēma ir attiecināma uz trim pasažieru kategorijām: personām ar I un II grupas invaliditāti, bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem, kā arī politiski represētajām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem. Minētie pasažieri, kā ierasts, izmantos sabiedrisko transportu bez maksas, bet atšķirībā no esošās sistēmas, kur darbojas 0 biļešu izsniegšana, turpmāk reģistrēs savus braucienus sabiedriskajā transportā ar norēķinu iestādes izsniegtu sīkmaksājumu karti, kuras saņemšana un lietošana būs bezmaksas.

Lai saņemtu sīkmaksājumu karti, kas pildīs elektroniska braukšanas identifikācijas līdzekļa funkciju, minētajiem pasažieriem būs jāatver norēķinu konts norēķinu iestādē. Atvieglojuma saņēmējam kontā nebūs nepieciešams noguldīt nekādu naudas summu, lai brauktu ar sabiedrisko transportu bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā nav zināms, kādas sekas nesīs Rīgas domes lēmums dubultot braukšanas maksu galvaspilsētā, pastāv bažas, vai ar plānoto teju 94 milj. eiro lielo dotāciju Rīgas satiksmei šogad būs gana, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Rīgas domes (RD) Finanšu departaments piedāvā pašvaldības dotāciju noteikt 88,6 milj. eiro – 2013. gada līmenī, DB saka departamenta pārstāvis Andris Konošonoks. Šāds apmērs šobrīd iestrādāts arī topošajā Rīgas šā gada budžetā. Savukārt SIA Rīgas satiksme (RS) to prasījusi lielāku kā jebkad – 119,8 milj. eiro –, izriet no priekšlikumiem, kas iesniegti šā gada pilsētas budžetam. Tiesa, šie aprēķini tapuši, pamatojoties uz pērnā gada trīs ceturkšņu rezultātiem, kad lēmums par biļetes cenas dubultošanu vēl nebija pieņemts, piebilst A. Konošonoks. Lēmums par to, cik lielu summu ieskaitīt pašvaldības uzņēmuma kasē, būs jāpieņem deputātiem. Nevar gan prognozēt, vai domes lēmumā fiksētā summa būs galīgā, jo iepriekš dotācija gada laikā tikai pieauga. Šobrīd nav arī iespējams paredzēt, kādu ietekmi uz pasažieru plūsmu atstās biļetes cenas palielināšana, vai nepieaugs bezbiļetnieku skaits. Pērn bez biļetes sabiedriskajā transportā braukuši vairāk nekā 72 tūkst. cilvēku, soda naudās iekasēti 299,2 tūkst. eiro. RS pārstāvis Viktors Zaķis saka – sodīšanai ir preventīva, nevis budžeta papildināšanas funkcija. Līdz ar biļetes maksas celšanu no 1. februāra no 0,6 eiro līdz 1,15 eiro (pie transporta vadītāja – 2 eiro) soda nauda no 20. februāra būs no 20 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskajā transportā, pērkot biļetes pie šofera, tās turpmāk varētu maksāt 70 santīmus.

Par to gan Rīgas satiksme nesteidzas ziņot publiski. Proti, oficiālajā paziņojumā 9. decembrī uzņēmums norāda, ka «pilnībā izprot pašvaldības budžeta iespējas», tādēļ ir pārstrādājis 2010. gada budžetu un neuzstāj uz biļetes cenas palielināšanu līdz 60 santīmiem, tai vietā virzot priekšlikumu par cenas palielināšanu līdz 50 santīmiem. Tāda cena attiektos uz biļetēm, kas pirktas iepriekšpārdošanā jeb e-taloniem.

15. decembrī par biļešu maksas paaugstināšanu gatavojas lemt Rīgas domes Satiksmes un transporta lietas komiteja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Brīdina par krāpnieciskām Olimpisko spēļu biļešu interneta vietnēm

Lelde Petrāne, 16.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonas policija izplatījusi brīdinājumu par Londonas olimpisko un Paraolimpisko spēļu biļešu pirkšanas vietnēm, kuras, iespējams, ir krāpnieciskas un cilvēki, kuri iegādājušies biļetes konkrētajās interneta vietnēs, tās var nesaņemt.

Ja cilvēki iegādājušies biļetes kādā no zemāk minētajām kompānijas EUROTEAM interneta vietnēm, nekavējoties nepieciešams sazināties ar kompāniju, no kuras sākotnēji biļetes tika pirktas un kontaktēties ar maksājuma servisa nodrošinātāju.

Iespējams, krāpnieciskas kompānijas EUROTEAM biļešu vietnes:

euroteam.net

tixnet.com

olympicticket.info

euroteam.info

euroteamtickets.com

2012tickets.org

londonsummergames.net

londonsummergames.org

euroteam.travel

worldticketservice.net

Metropolitēna policijas pārstāvis Niks Daunings (Nick Downing) aicina ikvienu pārliecināties, vai Olimpisko spēļu biļetes nav iegādātas kādā no šīm vietnēm. Viņš izsaka pamatotas bažas, ka tie, kuri biļetes iegādājušies šajās vietnēs, tās nesaņems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 2021. gada pasažieriem daudzviet Latvijā kļūs izdevīgi izmantot vilcienus, bet autobusu maršrutus paralēli vilcieniem valsts nedotēs un biļetes tajos kļūs dārgākas.

Šādus rezultātus paredz jaunā sabiedriskā transporta koncepcija 2021. - 2030. gadam, kuru 17. maijā prezentēja VSIA Autotransporta direkcija valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš un satiksmes ministrs Tālis Linkaits, informējot par vērienīgo valsts iepirkumu pasažieru pārvadājumu nozarē turpmākajiem 10 gadiem, kas noslēgsies šā gada novembrī.

Dotē aizvien vairāk

Izskaidrojot, kādēļ jāmaina situācija pasažieru pārvadājumos, K. Godiņš norādīja, ka pēdējos desmit gados dotāciju apjoms ir audzis ik gadu, tādēļ pieeja jāmaina konceptuāli.

«Viena no svarīgākajām valsts funkcijām sabiedriskā transporta nozarē ir nodrošināt iedzīvotāju mobilitāti. Sabiedriskā transporta tīkls tieši atspoguļo to, kāda mums šī mobilitāte ir. Dotētais maršrutu tīkls Latvijā ir blīvāks nekā kaimiņvalstīs. Iedzīvotāju skaits Latvijā ir ievērojami sarucis, ir pieaudzis privāto transportlīdzekļu lietotāju skaits un samazinājies pasažieru skaits sabiedriskajā transportā. Ir jāmaina pieeja,» norādīja K. Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portālā Manabalss.lv aptuveni divu nedēļu laikā savākti nepieciešami 10 000 paraksti pret biļešu cenu diferencēšanu Rīgas sabiedriskajā transportā, liecina portālā pieejamā informācija.

Līdz ar to iniciatīvu var iesniegt vērtēšanai parlamentā. Iniciatīvas autore Ieva Brante paskaidroja, ka tuvākajās dienās tiks iesniegta vēstule parlamentā, lai Saeima varētu rīkoties atbilstoši Latvijas iedzīvotāju interesēm, kuri šādi ir pauduši savu nostāju jautājumā par plānotajām izmaiņām biļešu cenās Rīgas sabiedriskajā transporta.

I. Brante uzskata, ka iedzīvotājus nedrīkst dalīt pēc deklarētās dzīvesvietas, turklāt Rīgā kā valsts galvaspilsētā ir koncentrētas dažādi iedzīvotājiem nozīmīgas iestādes - slimnīcas, tiesas, valsts iestādes.

Paraksti tika vākti ar mērķi novērst lielas iedzīvotāju grupas diskrimināciju Rīgā, nosakot vienādu braukšanas maksu Rīgas sabiedriskajā transportā kā rīdziniekiem, tā arī pārējiem pasažieriem, kas dzīves vietu nav deklarējuši Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Arī Rīgā nedeklarētie varēs saņemt Rīdzinieka kartes atlaides, ja viņu pašvaldība tās kompensēs

LETA, 16.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta pasažieri, kam nav Rīdzinieka kartes, varēs saņemt Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem no jūlija ieplānotās atlaides ar nosacījumu, ka viņu pārstāvētā pašvaldība noslēgusi pasūtījuma līgumu ar Rīgas pašvaldību, piekrītot kompensēt šo atlaižu starpību, šodien vienojās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti, atbalstot attiecīgus grozījumus domes saistošajos noteikumos.

Ja starp pašvaldībām netiks noslēgts minētais līgums, «laika biļetes» un «slīdošā grafika biļetes» sabiedriskajā transportā, ko plāno ieviest no jūlija, Rīgā nedeklarētajiem izmaksās pat divreiz vairāk.

Pret šiem grozījumiem komitejas sēdē balsoja opozīcijas deputāti.

Minētie grozījumi paredz, ka stundas biļeti ieviesīs ne tikai Rīdzinieka kartes īpašniekiem, bet visiem pasažieriem, tikai Rīdzinieka kartes īpašniekam tā uzreiz maksās 1,15 eiro, bet pārējiem - divreiz vairāk jeb 2,30 eiro. Iecerēts, ka ar šo biļeti varēs transportos pārsēsties neierobežotu skaitu reižu, biļete darbosies līdz pat galapunktam. Līdz ar katru pārsēšanos biļeti vajadzēs validēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir izvērtējusi un atzinusi par prettiesiskām vairākas normas Rīgas Domes 19.novembrī izdotajos noteikumos un 17.decembrī izdotajos saistošajos noteikumos «Par braukšanas maksas atvieglojumiem Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā», un lūgusi pašvaldību precizēt prettiesiskās normas.

Rīgas Domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas šā gada 7.oktobrī pieņēma lēmumu, ka SIA Rīgas satiksme jaunais paaugstinātais tarifs 1,20 eiro apmērā par braucienu var stāties spēkā tikai tad, kad stājušies spēkā saistošie noteikumi par braukšanas maksas atvieglojumiem. Ņemot vērā, ka vairākas saistošajos noteikumos iekļautās normas ir prettiesiskas, diskriminējot Latvijas iedzīvotājus pēc to dzīvesvietas, šādi saistošie noteikumi nav stājušies spēkā un, atbilstoši Rīgas Domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas iepriekš pieņemtajam lēmumam, jaunajam paaugstinātajam tarifam arī nebūtu jāstājas spēkā, norāda VARAM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifus vienādos

Žanete Hāka, 31.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar rītdienu, 1.septembri, tiks uzsākta reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifu vienādošana, un pirmās izmaiņas paredzētas Bauskas, Tukuma un Aknīstes novadā, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā, ka autobusa biļetes cena būs atkarīga no pasažieru mērotā attāluma un patlaban Latvijas reģionos tarifi ir krasi atšķirīgi, braukšanas maksas vienādošanas rezultātā būs posmi, kuros tā paliks nemainīga, samazināsies vai nedaudz palielināsies.

Autotransporta direkcija turpina darbu pie reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifu aprēķināšanas un saskaņošanas, tādēļ datumi, kad braukšanas maksas izmaiņas stāsies spēkā, būs atšķirīgi katra pārvadātāja apkalpojamajā teritorijā. Pirmās izmaiņas, kuras stāsies spēkā 1.septembrī, paredzētas Bauskas, Tukuma un Aknīstes novadā, bet septembra vidū jaunie tarifi tiks ieviesti vairākos Vidzemes un Zemgales plānošanas reģiona novados. Savukārt Rīgas, Kurzemes un Latgales plānošanas reģionā tarifu izlīdzināšanas process tiks uzsākts ne ātrāk kā oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Rīgas domes izdevumi ekonomiskajai darbībai ik gadu aug, 40 – 45% no tiem veido dotācijas Rīgas satiksmei.

Pamatā šī nauda tiek izmantota, lai kompensētu zaudējumus, ko rada pašvaldības ar dāsnu roku piešķirtās atlaides plašām braucēju grupām. Par to liecina DB veiktais pētījums, analizējot Rīgas domes budžetu no 2009. līdz 2014. gadam, kad galvaspilsētā pie varas ir Saskaņas centrs.

Visstraujāk – satiksmei

Lai gan pašvaldība par savām prioritātēm definējusi izglītību un sociālo aizsardzību, kam budžetā arvien pieaug finansējums, visstraujākais pieaugums pēdējo sešu gadu laikā bijis ekonomiskajai darbībai jeb, kā skaidro pašvaldībā, novirzīts, lai nodrošinātu rīdziniekiem un Rīgas viesiem efektīvus un mūsdienu prasībām atbilstošus sabiedriskā transporta pakalpojumus un citus pilsētvidei nozīmīgus pasākumus, piemēram, ceļu infrastruktūru. Proti, 2009. gadā, kad pašvaldību vēlēšanās galvaspilsētā triumfēja Saskaņas centrs, ekonomiskajai darbībai no pamatbudžeta tika izlietoti 129 milj. eiro, pērn – ar pēdējiem gada nogalē veiktajiem grozījumiem pamatbudžeta daļa šim mērķim bija pieaugusi jau līdz 238 milj. eiro. Šā gada budžetā pagaidām paredzēti vairāk nekā 208 milj. eiro, taču sagaidāms, ka līdz ar grozījumiem šī summa mainīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru