Transports un loģistika

Grib izveidot prāmja līniju Gdiņa – Liepāja

Vēsma Lēvalde [email protected], 11.04.2002

Jaunākais izdevums

Liepājas pārstāvniecības Rīgā (LPR) vadītājs Pauls Puķe tikās ar Polijas vēstnieku Latvijā Tadeušu Fišbahu (Tadeusz Fiszbach). Polijas vēstnieks un Liepājas pārstāvniecības vadītājs pārrunāja tūrisma veicināšanas iespējas, organizējot prāmja līnijas Gdiņa – Klaipēda – Liepāja, ar pagarinājumu līdz Ventspilij vai Rīgai nākotnē. Sarunas laikā tika saņemts arī Gdiņas pilsētas mēra atbalsts šī projekta idejai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība pieņēmusi lēmumu pārtraukt izmeklēšanu nogrimušā prāmja Estonia lietā, ziņo lenta.ru.

Ministru kabinets noklausījās pēc kārtas ceturto atskaiti, kuru prāmja Estonia nogrimšanas iemeslu izmeklēšanas gaitā sagatavojusi šim nolūkam speciāli izveidota komisija, un secinājusi, ka pašreizējā informācija nespēs sniegt pilnvērtīgas atbildes par prāmja nogrimšanas iemesliem. Saistībā ar šo lēmumu komisija tika likvidēta.

Pēdējā atskaitē par prāmja Estonia bojāejas galvenajiem iemesliem tika minētas kuģa nepilnīgās konstrukcijas un nepateicīgie laika apstākļi. Šī atskaite apstiprina jau 1997. gadā izdarītos secinājumus, kuros bija teikts, ka prāmis bija nogrimis defekta dēļ priekšējā vizierī, kurš neizturēja smagos laika apstākļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nav skaidrs, vai pārtrauks prāmju satiksmi

Lāsma Amoliņa, 16.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām nav skaidrs, vai rudenī tiks pārtraukta prāmju kustība maršruntā Rīga — Stokholma. Kā zināms līgums par pašreizējā prāmja Max Mols izmantošanu beidzas 30. septembrī, bet solītais prāmis pagaidām vēl nav nopirkts. Prāmju satiksmes nodrošināšanai ar Zviedriju pastāv vairāki risinājumi, kurus kompānija ir izstrādājusi, ņemot vērā sarunu gaitu par jaunā prāmja iegādi. Vai pēc septembra beigām būs pārtraukums prāmju satiksmē, kā to prognozēja Rīgas mērs Gundars Bojārs, un cik tas būs ilgs, atkarīgs no jaunā prāmja īpašnieka iespējas izbeigt līdzšinējās saistības un nodot prāmi Rīgas jūras līnijas rīcībā, Db informēja a/s Rīgas jūras līnija valdes priekšsēdētājs Egils Rozinskis. Šobrīd uzņēmums esot atradis trīs dažādus prāmjus, kuri varētu būt piemēroti Rīgas vajadzībām, no tiem izvēlēts vispiemērotākais, ar kuru īpašniekiem notiek aktīvas sarunas, stāstīja E. Rozinskis. Jau iepriekš Db viņš teica, ka no Rīgas ir aizsūtīta inspekcija prāmja, kas varētu maksāt apmēram 6 milj. ASV dolāru, tehniskā stāvokļa novērtēšanai. Šobrīd tiekot gaidīta atbilde no prāmja īpašniekiem par konkrētu datumu, kad tas varētu tikt nodots Rīgai. Rīgas jūras līnija lēš, ka tas varētu būt septembris. Konkrētāka vienošanās ar prāmja īpašniekiem varētu tikt panākta līdz augusta beigām, prognozē E. Rozinskis. Pēc prāmja saņemšanas būs nepieciešams apmēram 20 dienas, lai veiktu nelielu tehnisko apkopi un sagatavošanos darbības uzsākšanai. «Nelieli pārtraukumi prāmja satiksmē ir normāla parādība. Darīsim visu, lai nomaiņu varētu veikt iespējami ātri, taču jebkurā gadījumā, ņemot vērā prāmja darbību ietekmējošo sezonalitāti, pasažieru plūsma oktobrī un novembrī būtu minimāla,» atzīst E. Rozinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tallink jaunā ātrgaitas LNG prāmja vārds būs Megastar

Lelde Petrāne, 22.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink jaunais LNG ātrgaitas prāmja, kas tiks piegādāts 2017.gadā, vārds būs Megastar.

Šis prāmja vārds izvēlēts no 21 550 iesniegtajiem priekšlikumiem, kas saņemti publiskā konkursā par jaunā LNG prāmja vārdu. 2016.gada 9.februārī tiks ielikts prāmja ķīlis Meyer Turku kuģu būvētavā, aizsākot kuģa būves procesu sausajā dokā.

Tallink Grupp pārstāvis Janeks Stalmeisters skaidro: «Tā kā Megastar būs viens no lielākajiem šāda tipa prāmjiem pasaulē, vārds perfekti izsaka prāmja īpašības un būtību. To ir arī viegli izrunāt igauņu, somu, zviedru, latviešu un citās valodās. Tā kā daudzi konkursa dalībnieki bija minējuši tieši šo vārdu, tad mēs to saskatām arī kā mūsu pasažieru vēlēšanos.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 1. jūlijā, jaunais LNG ātrgaitas prāmis M/S Megastar tika nokristīts Meyer Turku kuģu būvētavā, informē AS Tallink Grupp un Meyer Turku.

Videi draudzīgo prāmi kristīja bijusī Somijas prezidente Tarja Halonena.

AS Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Janeks Stalmeisters teica, ka kuģa būves process ir jau gandrīz pusceļā.

«Prāmja būvniecība turpinās, un līdz ar to arī notiek darbs pie jauniem un inovatīviem pakalpojumiem un risinājumiem, kas ieviesīs jaunas vēsmas Tallink Shuttle konceptā un tiks atrādīti pasažieriem līdz ar jauno prāmi. Tāpat mēs esam ļoti pagodināti, ka prezidente Tarja Halonen ir prāmja krustmāte. Tas ir apliecinājums speciāli izstrādātiem šī prāmja ārkārtīgi augstajiem videi draudzīgiem risinājumiem. Šajā skatījumā M/S Megastar būs ļoti labs vēstnesis visā nozarē,» piebilda Janeks Stalmeisters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Dienvidkorejas prāmja avārijā vēl aizvien bez vēsts pazudis 121 cilvēks

Gunta Kursiša, 25.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās ziņas liecina, ka kopumā Dienvidkorejas prāmja avārija paņēmusi 183 pasažieru dzīvību, taču vēl 121 pasažieris ir bez vēsts pazudis, ziņo BBC.

Dienvidkorejas prāmja avārijā bez vēsts pazudušo pasažieru tuvinieki pauda savas dusmas zivjsaimniecības ministram un krasta apsardzes priekšniekam, kas atradās glābšanas darbu koordinēšanas teltī. Amatpersonas glābšanas darbu telti ielenca saniknoti pazudušo pasažieru ģimenes locekļi. Ministrs un krasta apsardzes priekšnieks aizvadīto nakti esot pavadījuši izklāstot avarējušā kuģa pasažieru tuviniekiem, kādi darbi tiek veikti, lai atrastu pazudušos cilvēkus.

Kopumā avārijas brīdī uz kuģa atradās 476 cilvēki, no kuriem daudzi bija iesprostoti, kuģim sasveroties uz vienu pusi. Kuģis nogrima divu stundu laikā no brīža, kad sāka skanēt trauksmes signāls. No grimstošā prāmja tika izglābti 174 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī varētu tapt jauna prāmju līnija ar Eiropas Savienības finansiālu atbalstu.

Ventspils pašvaldība un Brīvostas pārvalde risina sarunas ar ārvalstu potenciālajiem partneriem jaunu prāmja līniju izveidei, Db apstiprināja Ventspils Brīvostas pārvaldē. Iecere ir noslēgt vienošanos par projekta sagatavošanu iesniegšanai Centrālās Baltijas jūras reģiona programmas ietvaros organizētajā projektu konkursā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas TIC piedāvā nedēļas nogali

Aivars Mackevics [email protected], 16.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogale LiepājāŠajā nedēļas nogalē Liepājā savu 8 gadu jubileju svin uzņēmums “Montāžnieks D”. Jubilejas sakarā 17. augustā Liepājā notiek dažādi aizraujoši pasākumi – pl. 12:00-15:00 slidošana par brīvu Ledus hallē, pl. 12:00-19:00 pie Ledus halles “Annels” piepūšamās atrakcijas bērniem, pl. 17:00-19:00 Ledus hallē Virskurzemes sumobola turnīrs pl. 21:00 koncertestrādē “Pūt, vējiņi!” izklaidējošs muzikāls pasākums “Zem firmas zīmes”, piedalās “Kaimiņi”, “The Hobos”, DJ Kleins. Visi šie pasākumi ir bez maksas. Sestdien pl. 14:00 Liepājas Tirdzniecības kanālā sākas Formula 2000 uz ūdens, Ziemeļvalstu čempionāta posms. Braucot no Liepājas atpakaļ mājup Rīgas virzienā, ir vērts “izmest” līkumu cauri Aizputei, apskatīt šo Kurzemes mazpilsētu, kas lepojas ar ordeņa pilsdrupām, bagātīgu koka apbūvi, skaistu dzirnavu dīķi, kā arī vienu no populārākajiem Liepājas rajona apskates objektiem – Malkas pili. Aizputes tūrisma informācijas centrā (tel. 9623284) iespējams izīrēt velosipēdus. Braucot tālāk Skrundas virzienā, pa ceļam ir vērts piestāt Kazdangā, apskatīt pili un izstaigāt Kazdangas pils parku, kas sniegs patīkamu ēnu karstā vasaras dienā. Nākamā ievērojamā vieta ir Valtaiķu baznīca, kas pārsteidz ar krāšņām pēc V.Purvīša skicēm darinātām vitrāžām logos. Lai apskatītu baznīcu no iekšienes, piezvaniet iepriekš Igoram Puķītim pa tel. 33 34610. Dažus kilometrus pirms Skrundas atrodas sena lauku muiža “Garīkas”, kurā audzē šitaki sēnes un tur ierīkota mūsdienīga apskates saimniecība. Ja iepriekš pieteiksieties pa telefonu 9147778, 9134122, varēsiet sēnes degustēt vai arī sarunāt garšīgas pusdienas. Bet ja esiet kopā ar bērniem noteikti apmeklējiet zooloģisko dārzu “Cīruļi” Kalvenē. Tur redzēsiet lāčus, vilkus, lūšus, kiangus, plēsīgos putnus un, ja paveiksies, ieraudzīsiet arī kādu kokvardi. Kur pārnakšņot? LIEPĀJĀ Viesnīca “Amrita” Rīgas iela 7/9, Liepāja, Tālr. 3480888, 3403434 Viesnīca “Līva” Lielā iela 11,Liepāja Tālr. 3420102 Viesu nams “Poriņš” Palmu ielā 5, Liepāja Tālr. 9150596 Viesu nams “Roze” Rožu iela 37, Liepāja Tālr. 3421155, 9501818 AIZPUTĒ UN APKĀRTNĒ Māja Aizputē Liepājas ielā 19 Tālr. 3440488, 6542156 Māja Aizputē Brīvības iela 42 Tālr. 3448956, 9623284 Māja Aizputē Brīvzemnieku bulvāris 3 Tālr. 9643231 Māja Aizputē Strautu iela 11 Tālr. 3449111, 3448124 Māja Aizputē Ošu gatve 13 Tālr. 3440323 “Mežgaļi” Lažas pagasts Tālr. 3449411, 9585381 “Liepiņas” Dunalkas pagasts Tālr. 9436157, 9438650 “Garīkas” Rudbāržu pagasts Tālr. 9147778, 9134122 Kur pusdienot? LIEPĀJĀ Restorāns “Oskars” Rīgas iela 7/9, Liepāja Grilbārs "Bruno" Rīgas iela 7/9, Liepāja Restorāns un bārs “Upe” Lielā iela 11, Liepāja Spēļu klubs “Melnais kaķis” Lielā iela7, Liepāja Kafejnīca “Ilze” Graudu iela 23 Liepāja Pašapkalpošanās kafejnīca“Pie krustmātes Agates” Zivju iela 4/6,Liepāja Kafejnīca, mūzikas klubs, vasaras kafejnīca “Pablo” Zivju iela 3 Liepāja Restorāns “Pastnieka Māja” Brīvzemnieka iela 53, Liepāja Restorāns “Senču sēta” Stendera iela 13a, Liepāja Vasaras kafejnīca “Banga” Jūrmalas parks, Liepāja Restorāns “Pastnieka Māja” Brīvzemnieka iela 53, Liepāja AIZPUTĒ “Omas virtuve” Atmodas iela 24, Aizpute Kur interesēties? Lejaskurzemes tūrisma informācijas birojs Lielā iela 11, Liepāja Tālr.: +371 34 80808. E-pasts: [email protected] Aizputes tūrisma infiormācijas birojs Skolas iela 1 Tālr. 9623284 Lejaskurzemes Tūrisma informācijas birojs vasarā strādā līdz pulksten 19.00, tur iespējams saņemt informāciju gan par atpūtas iespējām, gan naktsmītnēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

20. novembrī Liepājā plānotās prāmju līnijas Ave Line maršrutā Lībeka - Liepāja atklāšana notika bez paša prāmja. Kuģa Ave Liepaja iziešanu no Travemindes ostas Vācijā aizkavēja vētra, un tā pienākšanu Liepājā gaida tikai naktī no 20. uz 21. novembri.

Tomēr jaunizveidotās līnijas īpašnieki noskaņoti optimistiski, un jau janvārī plāno otra prāmja - Ave Luebeck palaišanu maršrutā, Db pastāstīja Ave Line īpašnieces - Ave Trans Group direktors Vladimirs Šeremetjevs. "Krīzes situāciju izvēlējāmies jauna biznesa uzsākšanai tāpēc, ka krīze ir laiks, kad atklājumi nepieciešami visiem - jauni risinājumi, iespējas. Krīzes situācijā visi pārskata savas attiecības ar potenciālajiem partneriem, tarifu politiku," skaidroja V. Šeremetjevs.

Jau 2009. gada martā kompānija cer noslogot prāmja līniju pilnībā - sešas reizes nedēļā kursēs prāmis ar 160 kravas automašīnu vietām. Kompānija esot ar lielu pieredzi transporta pakalpojumu un kravu pārvadājumu jomā, savu pārstāvniecību Maskavā, tāpēc cer uz austrumu virziena kravu piesaisti. Nākotnē plānots kompānijas darbību paplašināt. 2009. gada rudenī plānots sākt liela muitas noliktavu kompleksa būvi Liepājas ostā, iespējams, piesaistot ārvalstu kapitāla - visdrīzāk Krievijas, kompānijas. Jaunizveidotā līnija guvusi atbalstu Eiropas Savienības Marco Polo II programmā, kas finansē jūras transporta pārvadājumus proporcionāli kravu skaitam, ko šis transports atņem autoceļiem, tādā veidā veicinot vides problēmu mazināšanos ES dalībvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltic Kristina pirmais reiss uz Stokholmu plānots 20. decembrī

Ainars Sedlenieks [email protected], 10.12.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju satiksmi starp Rīgu un Stokholmu plānots atjaunot šā gada 20. decembrī, kad prāmis Baltic Kristina zem Latvijas karoga varētu doties pirmajā reisā uz Stokholmu. Līdz tam gan prāmis, gan tā apkalpe tiek sagatavota darbam atbilstoši jaunākajiem starptautiskajiem drošības standartiem jūras satiksmes jomā. Rekonstruētais pasažieru - kravu prāmis Baltic Kristina pirmajā reisā no Rīgas Pasažieru ostas uz Frīhamnenas ostu Stokholmas centrā varētu dosies šā gada 20. decembrī. Precīzs prāmja izbraukšanas laiks tiks paziņots decembra sākumā pēc prāmja kustības grafika apstiprināšanas Zviedrijas ostas administrācijā. Līdz šim ir veikta prāmja rekonstrukcija, kas paredzēja nelielu interjera kosmētisko remontu, atsevišķa sēdvietu salona izveide, kā arī papildu augstākā līmeņa kajīšu un kazino telpu ierīkošanu. Patlaban turpinās servisam nepieciešamā tehniskā aprīkojuma uzstādīšana, kā arī prāmja apkalpojošā personāla un ekipāžas apmācības un sagatavošanas darbi eksaminācijai. Prāmim ir 9 klāji, šobrīd tas ir paredzēts 512 pasažieru pārvadāšanai, kuri ceļošanai varēs izvēlēties kādu no 195 dažāda līmeņa kajītēm vai sēdvietu aptuveni 80 pasažieriem speciāli ierīkotā sēdvietu salonā. Prāmis nodrošina arī iespēju vienā reisā pārvadāt līdz 50 vieglajām automašīnām un līdz 30 kravas treileriem vai autobusiem. Baltic Kristina no Rīgas uz Zviedriju varētu doties trīs reizes nedēļā – pirmdienās, trešdienās un piektdienās, bet plānotais brauciena ilgums ir 17,5 stundas. Prāmja kustības grafiks ir izveidots tā, lai nodrošinātu ceļotājiem iespēju katru otro nedēļu pavadīt nedēļas nogali Stokholmā vai Rīgā. Plānotās Baltic Kristina pārvadājumu cenas Pasažieru biļešu cenas būs atkarīgas no izvēlētās kajītes klases, kā arī brauciena laika. Speciālie piedāvājumi būs pieejami ģimenēm un pasažieru grupām ar autotransportu, kā arī vienas dienas vai nedēļas nogales ceļojumam (kruīzam) uz Stokholmu vai Rīgu. Atlaides biļetēm varēs saņemt studenti, bērni, pensionāri, cilvēki ar invaliditāti un pasažieru grupas (no 10 personām). Bezmaksas brauciens sēdvietu salonā paredzēts bērniem līdz 5 gadu vecumam. Lētākā brauciena biļete tiks piedāvāta sēdvietu salonā. Biļete vienai personai maksās tikai Ls 20 vienā virzienā, bet abos virzienos Ls 40. Pasažieru grupām, kam paredzētas atlaides, biļetes cena būs Ls 18 braucienam vienā virzienā un Ls 36 - abos. RJL plāno, ka sēdvietu salons būs populārs aktīvo tūristu un studentu vidū. RJL piedāvās trīs klašu kajītes. Lētākā biļete kajītē vienā virzienā maksās tikai Ls 25 vienai personai, bet abos virzienos - Ls 49. Tas ir piedāvājums trīsvietīgajā C klases kajītē. Vidējās (B) un augstākās (A) klases kajītēs ir tualete un duša, un tās ir izvietotas uz 5. un 7. klāja. To biļešu cenu amplitūda braucienam vienā virzienā ir no Ls 40 līdz Ls 50, bet abos virzienos no Ls 70 līdz Ls 85. Automašīnas pārvadājumu cena būs Ls 35 vienā virzienā un Ls 60 abos. Papildu pasažieru un autotransporta pārvadājuma cenai ir jāmaksā arī ostas nodeva Ls 1,50 (vienā virzienā). Izstrādāti arī kravu pārvadājumu tarifi. Kravas treilera pārvadājuma cena būs atkarīga no treilera tipa un garuma. Ir paredzēti speciālie piedāvājumi treileru regulārajiem pārvadājumiem gan ar, gan bez kravas. Prāmja biļešu rezervēšanu un iegādi, kā arī kravu pārvadājumu pakalpojumu noformēšanu plānots uzsākt decembra sākumā RJL biļešu tirdzniecības kasēs. Avots:A/s Rīgas jūras līnija

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Tallink Grupp un Meyer Turku Oy ziņo, ka šodien, 4. augustā, ar metāla griešanas ceremoniju Turku kuģu būvētavā ir uzsākta jaunā Tallink LNG ātrgaitas prāmja būvniecība. Prāmi paredzēts izmantot satiksmei maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem.

Prāmis bruģēšot ceļu jaunai ērai ātrgaitas prāmju satiksmē Tallina – Helsinki maršrutā.

Turku kuģu būvētavai 2016. gadā šis pasūtījums palielinās produkcijas apjomu par 30%, salīdzinot ar 2015. gadu.

Prāmis būs aptuveni 212 m garš ar 2 800 pasažieru vietām. Prāmja būvniecība izmaksās aptuveni 230 miljonus eiro. Prāmis tiks būvēts Turku kuģu būvētavā Meyer Turku Oy, un tā piegāde ir plānota 2017. gada sākumā. Uz jaunā prāmja tiks nodrošinātas aptuveni 300 darbavietas. Jaunais prāmis kā degvielu izmantos sašķidrināto dabasgāzi (LNG). Ar bruto tonnāžu 49 000 t un ātrumu 27 mezgli jaunais prāmis būs ar būtiskiem uzlabojumiem energoefektivitātē. Korpusa forma samazinās straumes pretestību un nodrošinās prāmim labu kursēšanu ledus apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunija vadīs izmeklēšanu saistībā ar jaunu informāciju par prāmja Estonia katastrofu

LETA--BNS, 28.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunija vadīs jaunu izmeklēšanu par 1994.gadā notikušās prāmja "Estonia" katastrofas apstākļiem saistībā ar informāciju, ko atklājusi tai veltītas dokumentālās filmas uzņemšanas grupa, pirmdien paziņojis premjerministrs Jiri Ratass.

Dokumentālisti, kas, nirstot pie vraka, uzņēma filmu telekanālam "Discovery", pērnruden atraduši prāmja korpusā četrus metrus lielu caurumu, ko iepriekš daļēji sedza jūras dibena nogulumi, vēstījis laikraksts "Postimees".

"Ir jāveic jauna tehniskā izmeklēšana par "Estonia" bojāejas apstākļiem. No mūsu puses izmeklēšana ietvers zemūdens novērojumus, par to esam informējuši Somiju un Zviedriju," norādījis Ratass. "Gribam, lai patiesība nāk gaismā."

Pēc viņa teiktā, visas trīs valstis vienojušās, ka jauno izmeklēšanu vadīs Igaunija.

Ārlietu ministrs Urmass Reinsalu norādījis, ka jaunā izmeklēšana balstīsies uz 1997.gadā publiskoto izmeklēšanas galīgo ziņojumu, tomēr būs pilnīgi autonoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgai atkal draud izredzes palikt bez prāmja

Lāsma Amoliņa, 25.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes un Rīgas brīvostas pārvaldes pasīvās darbības dēļ prāmja Baltic Kristina iegāde ir apdraudēta. Līniju var aizņemt zviedri. A/s Rīgas jūras līnija (RJL) ir parakstījusi pirkuma līgumu par prāmja Baltic Kristina īpašnieku — Norvēģijas kompānijas Goliat Shiping meitas uzņēmumu Winward Venture — un veikusi depozīta iemaksu 350 000 USD apmērā, tādējādi nodrošinot sev pirmpirkuma tiesības uz prāmi līdz šā gada 11. oktobrim, stāstīja RJL valdes priekšsēdētājs Egils Rozinskis. Tomēr prāmja iegāde ir apdraudēta, jo Latvijas Unibanka, ar kuru tiek vestas sarunas par prāmja iegādes kreditēšanu, lēmumu sola pieņemt tikai pēc Saeimas vēlēšanām — 7. oktobrī. Savukārt pirkuma līgumā noteikts, ka pārējā summa par kuģi jāiemaksā laika posmā no 1. līdz 15. oktobrim, pretējā gadījumā kuģis nonāks citiem interesentiem un RJL akcionārs Astramar zaudēs iemaksāto depozīta iemaksu. Latvijas Unibanka pieprasījusi pašvaldības garantijas prāmja iegādes kreditēšanai, jo 5,5 milj. USD vērtais prāmis netiek uzskatīts par pietiekami lielu garantiju. Rīgas dome garantijas nesniedz. Arī Rīgas brīvostas pārvalde garantijas līdz šim nav sniegusi. Jāpiebilst, ka Rīgas dome ir lielākais RJL akcionārs ar 36,73 % akciju, Brīvostas pārvaldei pieder 35,31 % akciju, bet Astramar — tikai 20,87 %. Atlikušie 7,09 % akciju pieder SIA Unimar.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas osta iekļauta prāmja līnijā Zasnica – Baltijska – Liepāja – Ustjluga

Lelde Petrāne, 05.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt, Liepājas ostā pie stividorkompānijas LSEZ SIA Terrabalt 46. piestātnes pirmo reizi pietauvojās prāmis Petersburg, kas kursē līnijā Zasnica – Baltijska – Liepāja – Ustjluga. Prāmja līnijas operators ir BFI, bet ģenerālaģents SIA Alfastar.

Abas kompānijas ir saistītas ar Krievijas dzelzceļu. Sākotnēji prāmis kursēs vienā virzienā, bet jau tuvāko mēnešu laikā plānots līnijā uzlikt vēl vienu prāmi, lai satiksme būtu abos virzienos.

Līdz šim no Liepājas ostas kursēja divi prāmju operatora Stena Line prāmji līnijā uz Trāvemindi Vācijā, kas nodrošina četras ienākšanas reizes nedēļā.

Lai arī prāmis Petersburg Liepājas ostai un stividorkompānijai LSEZ SIA Terrabalt ir labi pazīstams, jo iepriekš strādājis citās prāmja līnijās, šorīt ienākot Liepājas ostā, izmantoja, ne tikai loča pakalpojumus, kā to nosaka Liepājas ostas noteikumi, bet pieaicināja arī velkoni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklāta prāmju līnija Lībeka - Liepāja

Vēsma Lēvalde, db, 20.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

20. novembrī Liepājā plānotās prāmju līnijas Ave Line maršrutā Lībeka - Liepāja atklāšana notika bez paša prāmja. Kuģa Ave Liepaja iziešanu no Travemindes ostas Vācijā aizkavēja vētra, un tā pienākšanu Liepājā gaida tikai naktī no 20. uz 21. novembri.

Tomēr jaunizveidotās līnijas īpašnieki noskaņoti optimistiski, un jau janvārī plāno otra prāmja - Ave Luebeck palaišanu maršrutā, Db pastāstīja Ave Line īpašnieces - Ave Trans Group direktors Vladimirs Šeremetjevs.

"Krīzes situāciju izvēlējāmies jauna biznesa uzsākšanai tāpēc, ka krīze ir laiks, kad atklājumi nepieciešami visiem - jauni risinājumi, iespējas. Krīzes situācijā visi pārskata savas attiecības ar potenciālajiem partneriem, tarifu politiku," skaidroja V. Šeremetjevs. Jau 2009. gada martā kompānija cer noslogot prāmja līniju pilnībā - sešas reizes nedēļā kursēs prāmis ar 160 kravas automašīnu vietām. Kompānija esot ar lielu pieredzi transporta pakalpojumu un kravu pārvadājumu jomā, savu pārstāvniecību Maskavā, tāpēc cer uz austrumu virziena kravu piesaisti. Nākotnē plānots kompānijas darbību paplašināt. 2009. gada rudenī plānots sākt liela muitas noliktavu kompleksa būvi Liepājas ostā, iespējams, piesaistot ārvalstu kapitāla - visdrīzāk Krievijas, kompānijas. Jaunizveidotā līnija guvusi atbalstu Eiropas Savienības Marco Polo II programmā, kas finansē jūras transporta pārvadājumus proporcionāli kravu skaitam, ko šis transports atņem autoceļiem, tādā veidā veicinot vides problēmu mazināšanos ES dalībvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrija sākusi strādāt pie labojumiem likumā, kas aizliedz piekļuvi 1994.gadā Baltijas jūrā nogrimušā prāmja "Estonia" vrakam, ceturtdien paziņoja Zviedrijas iekšlietu ministrs Mikaels Dambergs.

Ministrs intervijā Zviedrijas Radio sacīja, ka Tieslietu ministrija darbu pie likuma labojumiem varētu pabeigt līdz martam, un piebilda, ka parlamentā pastāv plašs atbalsts labojumu veikšanai.

Tas nozīmē, ka varbūt jau vasarā būs iespējams ienirt pie prāmja vraka, sacīja Dambergs.

Zviedrijas Negadījumu izmeklēšanas aģentūra nesen lūdza atļauju no jauna pārbaudīt vraku pēc dokumentālās filmas atklājuma par līdz šim nezināmiem caurumiem tajā.

Pēc šiem atklājumiem Igaunija, Somija un Zviedrija paziņoja, ka veiks kopīgu izmeklēšanu, kuru vadīs Igaunija.

Papildu caurumu izpētei, iespējams, tiks izcelta arī daļa vraka, norādījusi Zviedrijas Negadījumu izmeklēšanas aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmja līnija Ventspils – Sāremā veiks 8 reisus nedēļā

Ainars Sedlenieks [email protected], 03.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmja līnija Ventspils-Sāremā, kura tiks atvērta 17. maijā veiks 8 reisus nedēļā, četrus no Ventspils ostas un četrus no Sāremā. Saskaņā ar “SLK Ferries” valdes locekles Anu Lomp teikto, prāmja sākuma kustības sarakstu būs iespējams papildināt vadoties no pieprasījuma. “Pirmā pasažieru vietu reģistrācija jau tiek veikta, un interese par prāmi turpina pieaugt gan no Latvijas, gan no Igaunijas pusēm”, vēstīja Anu Lomp. No Ventspils prāmis aties Trešdienās plkst.1000, Piektdienās plkst. 1800, Sestdienās plkst. 1400 un Svētdienās plkst. 2000. No Sāremā prāmis aties Pirmdienās plkst. 1800, Trešdienās plkst.1800, Sestdienās plkst. 0800 un Svētdienās plkst. 1400. Biļetes jau ir iespējams pasūtīt un nopirkt tūrisma aģentūrās. Maijā braucienam ar prāmi ir pieejamas īpašas cenu atlaides. Jaunajā prāmja līnijā kursēs pasažieru prāmis “Scania”, uz kura ir 300 pasažieru vietu un kurš var uzņemt līdz 80 vieglās automašīnas. Uz kuģa būs pieejams bistro, bārs un restorāns, kurā būs iepējams pasūtīt a la carte ēdienus. Vasarā pasažieri atpūtai varēs izmantot saules klājus. Pirms darba uzsākšanas prāmim “Scania” tiks uzlaboti drošības parametri, atjaunota prāmja iekšējā apdare un inventārs. Prāmja līnija starp Latviju un Igaunijau tiks atvērta 2005.gada 17. maijā. Pasažieru biļetes cena vienā virzienā būs 16 eiro, no 1. jūlija – 18 eiro. Mintu osta atrodas uz Igaunijas lielākās salas Sāremā, tuvu Sorve pussalai, 43 kilometrus no Kuresāres.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sāremā prāmis pagarina sezonu

Vēsma Lēvalde [email protected], 02.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru prāmja līnijas Ventspils – Sāremā kompānija „SLK Ferries” informē, ka 24. jūlijā no Sāremā uz Ventspili pasažieri bija ieradušies rekordlielā skaitā – 227 cilvēki un 63 transporta līdzekļi, savukārt vislielākais no Ventspils uz Igauniju izbraukušo cilvēku skaits ir bijis 22. jūlijā , kad uz Sāremā ar prāmi devās 194 pasažieri un 51 transporta līdzeklis, tai skaitā 4 treileri. Tāpat Sāremā prāmja kompānija informē, ka prāmja kustība no Ventspils uz Sāremā turpināsies arī septembrī, jo pieprasījums pēc pakalpojuma ir liels. Septembrī prāmis kursēs četras reizes nedēļā un prāmja kustības grafiks tiks piemērots klientu vēlmēm. Tas kursēs tā, lai pasažieri no Ventspils un Sāremā varētu veikt arī vienas dienas ceļojumu. No 1.septembra prāmis no Mintu izies otrdienās plkst.10, trešdienās plkst.18, sestdienās plkst.8, bet svētdienās plkst.12. Prāmis no Ventspils izies trešdienās plkst.8, bet plkst.18 piektdienās, sestdienās un svētdienās. Pasažieru prāmis „Scania” starp Ventspili un Mintu ostu Igaunijā kursē kopš šī gada 17. maija. Kopš maršruta atklāšanas 18.maijā "SLK Ferries" prāmja pakalpojumus ir izmantojuši 7248 cilvēki. Maijā prāmi izmantojuši 525 pasažieri, jūnijā – 2832, bet līdz no 1. līdz 28. jūlijam 3891 cilvēki. Liela interese par prāmi ir gan latviešiem, gan igauņiem, lietuviešiem, somiem un vāciešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Ekonomiskajai sadarbībai ar Somiju ir liels potenciāls gan eksporta, gan investīciju piesaistes ziņā," norāda Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Kaspars Rožkalns.

"Šobrīd Somijas investori saīsina savas piegādes ķēdes un vēlas ražošanu izvietot pēc iespējas tuvāk, kas ir lieliska iespēja Latvijai, jo Ziemeļvalstis visu Baltijas reģionu drošības ziņā uztver kā savu vietējo tirgu. Stimulu sadarbības aktivizēšanai starp Latviju un Somiju deva arī kompānijas "Tallink" šovasar atklātā prāmja līnija Helsinki-Rīga. Tiekoties ar kompānijas "Tallink" vadību, uzsvērām, ka esam ieinteresēti, lai šāds maršruts saglabātos arī turpmāk," viņš paskaidro.

Laika periodā no 18. līdz 19. augustam K.Rožkalns darba vizītē apmeklēja Somiju, kur tikās ar uzņēmuma "Tallink" vadību un vairākiem esošajiem un potenciālajiem investoriem, kā arī uzsāka sarunas par sadarbības veidošanu ar Somijas valdības finansēto VTT Tehniskās izpētes centru, kurā pie dažādu inovāciju attīstības strādā vairāk nekā 2 tūkstoši pētnieku. Vizītes laikā panākta vienošanas par vairākām potenciālo Somijas investoru vizītēm Latvijā šā gada septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils piedāvā kruīzu

Vēsma Lēvalde [email protected], 22.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas kuģniecības kompānija "Saaremaa Shipping Company", kura nodrošina prāmju satiksmi maršrutā Ventspils-Sāremā, no septembra piedāvās vairākus jaunus pakalpojumus, tai skaitā iespēju doties 1,5 stundu ilgā kruīzā ar prāmi "Scania" pa Ventas upi un Baltijas jūru. Kruīza braucieni paredzēti otrdienās, ceturtdienās un piektdienās. Tāpat Sāremā prāmja kompānija informē, ka prāmja kustība no Ventspils uz Sāremā turpināsies arī septembrī, jo pieprasījums pēc pakalpojuma ir liels. Septembrī prāmis kursēs četras reizes nedēļā un prāmja kustības grafiks tiks piemērots klientu vēlmēm. Tas kursēs tā, lai pasažieri no Ventspils un Sāremā varētu veikt arī vienas dienas ceļojumu. Augusta pirmajā pusē prāmja līnijā Ventspils - Mintu pārvadāti 3323 pasažieri. Aktīvākie ceļotāji joprojām ir Latvijas iedzīvotāji - uz Mintu augustā devušies 556 pasažieri, savukārt uz Ventspili visvairāk - 453 - devušies igauņi. Prāmja pasažieru vidū bijuši arī 119 lietuvieši, 107 vācieši un 37 somi. Pasažieru prāmis "Scania" starp Ventspili un Mintu ostu Igaunijā kursē kopš šā gada 18. maija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku skaits, par kuriem apstiprinātas ziņas, ka viņi zaudējuši dzīvību pirms nedēļas Dienvidkorejas piekrastē notikušajā prāmja Sewol avārijā, pieaudzis līdz 150, vēsta mediji. Vēl 150 cilvēki joprojām tiek uzskatīti par bezvēsts pazudušiem.

Traģiskā avārija notika 16.aprīlī Dienvidkorejas rietumu piekrastē.

Glābšanas un meklēšanas darbiem kļūstot intensīvākiem, akvalangisti trešdien kuģa vrakā uzgājuši arvien jaunu bojāgājušo mirstīgās atliekas, vēsta ziņu aģentūra Yonhap.

Kopumā uz avarējušā prāmja klāja atradās 476 pasažieri un apkalpes locekļi, arī 320 skolēni, kuri kopā ar 15 skolotājiem atradās ceļā uz Čedžu salu, kas ir populāra atpūtas vieta.

Izmeklētāji izslēguši iespēju, ka kuģis uztriecies kādai zemūdens klintij un tiek uzskatīts, ka prāmis apgāzies, zaudējot līdzsvaru pēc strauja pagrieziena.

Sestdien tika arestēts kuģa kapteinis, kas negadījuma brīdī neatradās prāmja vadības telpā, un vēl divi apkalpes locekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, trešdien, 30. jūnijā Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes sēdē izskatīs pirmpirkuma tiesības uz "Liepājas metalurga" nekustamās mantas - zeme un ēkas iegādi Liepājas SEZ vajadzībām.

Principā tas nozīmē darījuma starp valsti un turku investoriem izgāšanu, jo pārdošanas darījums noslēgts gan par kustamo, gan nekustamo mantu.

Darījuma fons

Šā gada 30. aprīlī SIA "FeLM", kas procesā pārstāv Latvijas valsts intereses, noslēdza līgumu par bijušā "Liepājas metalurga" elektrotēraudkausēšanas kompleksa kustamās un nekustamās mantas iegādi un izteica gatavību uzsākt darbību teritorijā, iepriekš pauda Turcijas uzņēmuma "Aslanli Metalurji" pārstāvji. Ir pilnībā izpildītas finanšu saistības atbilstoši līgumam. Proti, ir iemaksāta nauda un izteikta gatavība investēt 200 miljonus piecu gadu laikā. Investori pavasarī bija noslēguši rūpnīcas inventarizāciju kopīgi ar SIA "FeLM" un īpašums ir gatavs nodošanai. Tik tālu viss ir skaisti, atliek vien Liepājas SEZ pirmpirkuma tiesības uz zemi, kuras var izmantot un viss liecina, ka tās tiks izmantotas. Plašāk par darījumu db.lv rakstīja iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo: Nav pamata apšaubīt Sadales tīkla darbinieku godaprātu

Līva Melbārzde, 12.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika apstākļi, kādi bija 2010./2011.gadu mijā, kad tika izsludināta ārkārtas situācija vairākos desmitos Latvijas novadu, ir uzskatāmi par ārkārtējiem, tādēļ AS Sadales tīkls uzskata, ka nav pamata apšaubīt uzņēmuma vadības un darbinieku godprātību pienākumu veikšanā.

«Latgalē 2010./2011.gadu mijā bija īpaši nelabvēlīgi dabas apstākļi – sasalstošs lietus, spēcīga snigšana, atkala un koku apledojums, kas kopā izraisīja situāciju, ka blakus elektropārvades līniju trasēm un pat ārpus aizsargjoslām augošie koki, nespējot izturēt ledus un sniega segu, nolūstot vai iekaroties elektropārvades līnijās, izraisīja līniju saraušanu un elektroenerģijas piegādes pārtraukšanu. Dažviet elektrolīnijas bija pilnīgi sapostītas un tās nācās būvēt praktiski no jauna. AS Sadales tīkls darīja visu iespējamo, lai pēc iespējas ātrāk novērstu elektrolīniju bojājumus un piegādātu elektroenerģiju lietotājiem, taču ļoti bieži bija situācijas, kad tikko salabotā līnijā atkal iekrita lūzis koks un līnija bija jālabo atkārtoti,» DB sacīja a/s Latvenergo Ārējo komunikāciju vadītājs Andris Siksnis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kursēs prāmis Baltijska - Liepāja - Ustjluga

Vēsma Lēvalde, 31.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5.augustā Liepājā sāks darboties vēl viena prāmju līnija Baltijska - Liepāja - Ustjluga, ko apkalpos LSEZ SIA Terrabalt.

Par datumu, kurā prāmis pirmo reizi iegriezīsies Liepājā, informējis prāmja operatora SIA Alfastar pārstāvis Viktors Katrečko. Db.lv rakstīja, ka šovasar Liepājas ostā paredzēts atklāt vēl viena prāmja līniju, kura savienotu mūsu pilsētu ar divām Krievijas ostām Baltijsku un Ustjlugu, maršrutā iekļaujot arī Vācijas ostu Zasnici (Sassnitz). SIA Alfastar īpašnieki ir saistīti ar Krievijas dzelzceļu.

Jau šā gada rudenī plānots maršrutā norīkot vēl vienu prāmi, DB iepriekš stāstīja prāmju apkalpojošā uzņēmuma Terrabalt valdes loceklis Āris Ozoliņš.

Pirmdien šajā līnijā sāks kursēt prāmis Petersburg, kurš jau agrāk kursēja caur Liepāju. Prāmja garums ir vairāk nekā 150 līnijmetri (aptuveni 100 kravas treileriem) un arī 110 pasažieru vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas galvaspilsēta Rīga un Kanādas pilsēta Monreāla būs nākamās Monopola galda spēles dārgākie īpašumi, ziņo CTV.

Cīnoties par šo vietu Rīga ir pārspējusi tādas pilsētas kā Londonu, Parīzi un Ņujorku.

Monreāla un Rīga jaunajā spēlē, kuras nosaukums būs Monopoly Here & Now: The World Edition, ieņems pašus dārgākos īpašumus, kas orģinālajā spēlē saucās Boardwalk un Park Place.

picturegallery.11f67a16-3e0f-43c5-a238-462052d5aacf

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Maijā sāks kursēt prāmis no Ventspils uz Sāremā

Vēsma Lēvalde [email protected], 13.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

š.g. 17. maijā tiks atklāta prāmja līnija Ventspils – Mõntu, Igaunija, informē Andrīna Žagare, prāmja līnijas Ventspils-Mõntu 0fisa vadītāja. Prāmja līniju apkalpos pasažieru prāmis “Scania”, kurš var uzņemt līdz 300 pasažieriem, 60 vieglajām automašīnām vai 4 autobusiem vai arī kravas automašīnām un 36 vieglajām automašīnām.Prāmja pirmais reiss būs š.g. 18. maijā no Ventspils ostas.

Komentāri

Pievienot komentāru