Jaunākais izdevums

Ceturtdien, 20. decembrī Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 466 Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem, informēja Satiksmes ministrija.

Grozījumi Ministru kabineta noteikumos paredz iespēju vienas dienas atļauju turpmāk saņemt elektroniskā veidā un precizē, ka to turpmāk varēs izmantot tikai divas reizes gadā transportlīdzekļa nogādei uz valsts tehnisko apskati, kā arī precīzi definē to, ka atļauju nedrīkst izmantot pārvadājumu veikšanai.

Tiek ierobežota iespēja saņemt neskaitāmas reizes 30 dienu pielaidi ceļu satiksmei trūkumu un bojājumu novēršanai – noteikumu projekts paredz, ka turpmāk minēto pielaidi varēs saņemt ne vairāk kā divas reizes pusgadā.

Vieglajiem taksometriem turpmāk tiks atteikta valsts tehniskā apskate, ja nebūs derīga licence (atļauja) attiecīgās komercdarbības veikšanai.

Grozījumos iekļautas vairākas Eiropas Savienības direktīvas, kuras Latvijai ir jāietver normatīvajos aktos. Piemēram, Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 11. jūlija Direktīva 2007/38/EK par Kopienā reģistrētu smago kravas transportlīdzekļu modernizēšanu, aprīkojot tos ar spoguļiem.

Šis noteikumu projekts vēl ir jāizskata Ministru kabineta komitejā un jāapstiprina valdībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 15.decembrī, valdība apstiprināja vairākas izmaiņas VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pakalpojumu cenrādī.

To paredz valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta (MK) 2013.gada 24.septembra noteikumos Nr.1000 Valsts akciju sabiedrības Ceļu satiksmes drošības direkcija publisko maksas pakalpojumu cenrādis.

2015.gada Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs tika lemts par detalizētākām pārbaudēm tehniskajā apskatē, kā arī par padziļinātu topošo autovadītāju pārbaudi braukšanas eksāmenos. Tādēļ atsevišķās pozīcijās tiek palielināta maksa par pakalpojumiem, kas saistīti ar tehnisko apskati, vadītāju kvalifikāciju un reģistrācijas procesā numurēto agregātu salīdzināšanu. Bet vienlaikus grozījumi paredz, ka vairākās pozīcijās netiek piemērota maksa par pakalpojumiem, piemēram, par elektromobiļu pirmreizējo reģistrāciju, par transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem. Tāpat tiek mazināts administratīvais slogs transportlīdzekļu mazumtirdzniecībā. Turklāt vairāki pakalpojumi ir «pārcelti» uz e-vidi, tā ietaupot klientu laiku un naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi autovadītāji steidz vēl šogad veikt tehnisko apskati saviem transportlīdzekļiem, kaut arī tās termiņš ir janvāris vai februāris. Tomēr jāatceras, ka transportlīdzekļu ikgadējā nodeva tiek iekasēta par kalendāro gadu un šādā veidā kopējās izmaksas, ko sastāda veido transporta nodeva un maksa par tehnisko apskati, samazināt neizdosies.

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) skaidro, ka gadījumā, ja transportlīdzeklim ir veikta apskate 2009. gada janvārī vai februārī, kad arī tika samaksāta nodeva par 2009. gadu, tad, veicot tehnisko apskati decembrī, nākošās tehniskās apskates termiņš būs 2010.gada decembris vai pat 2011.gada janvāris. Līdz ar to, nodevas maksājums tiek tikai atlikts no janvāra uz decembri vai pat uz 2011.gada janvāri, kad jau būs jāmaksā nodeva gan par 2011.gadu, gan arī par 2010.gadu, ja tā nebūs samaksāta iepriekš.

Īpaši tas būtu jāņem vērā šajās trīs beidzamajās gada dienās, jo varbūtība, ka pa šīm dienām izdosies saremontēt transportlīdzekli un vēl paspēt veiksmīgi iziet tehnisko apskati ir samērā neliela.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Plāno sakārtot transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības un reģistrācijas noteikumus

Žanete Hāka, 10.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 10.novembrī , Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumi - grozījumi Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos un grozījumi Transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības noteikumos, informē Satiksmes ministrija.

Grozījumu projekts MK 2007.gada 18.decembra noteikumos Nr.876 Transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības noteikumi paredz noteikt, ka tirdzniecībai Latvijā var pieņemt nereģistrētu transportlīdzekli, kuru tirdzniecībai nodod cits Latvijā reģistrēts komersants, kurš to kā preci ievedis no ārvalsts. Šāda kārtība apgrūtina pievienotās vērtības nodokļa nomaksas kontroles iespējas un tādā veidā pieļauj iespēju komersantiem ļaunprātīgi izvairīties no PVN nomaksas. Attiecīgi grozījumi ir paredzēti arī transportlīdzekļu reģistrācijas kārtībā.

Lai uzlabotu transportlīdzekļu tirdzniecības komersantu tīkla darbību, noteikumu grozījumos paredzēts, ka nereģistrētu transportlīdzekli tirdzniecībai var nodot transportlīdzekļa izgatavotāja oficiālais pārstāvis. Noteikumu piedāvātajos grozījumos paredzēts palielināt minimālo platību tirdzniecības vietas iekārtošanai, nosakot, ka tirdzniecības teritorijai ir jābūt vismaz 150 m2 lielai, kurā izvieto tirdzniecībai paredzētus transportlīdzekļus, nosakot viena gada pārejas periodu tām tirdzniecības vietām, kuras reģistrētas līdz 2016.gada 31. decembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jauniem transportlīdzekļiem tehnisko apskati varēs veikt retāk

Žanete Hāka, 26.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajiem transportlīdzekļiem tehnisko apskati varēs veikt retāk nekā līdz šim, paredz grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kurus pirmdien, 29.martā, plānots skatīt Ministru kabineta komitejā.

Līdz šim saskaņā ar likuma noteikto, pirmā valsts tehniskā apskate jāveic ne vēlāk kā piecas dienas pēc tam, kad transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā.

Grozījumos noteikts, ka vieglajam automobilim, piekabēm ar pilnu masu līdz 3500 kg, motociklam, triciklam un kvadriciklam valsts tehnisko apskati pirmo reizi veic ne vēlāk kā trīs gadus pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts, ievērojot atļaujā piedalīties ceļu satiksmē noteikto termiņu. Turpmākās valsts tehniskās apskates minētajiem transportlīdzekļiem jāveic katru gadu, ievērojot atļaujā piedalīties ceļu satiksmē noteikto termiņu.

Kravas automobilim, piekabei (puspiekabei) un neatliekamās medicīniskās palīdzības transportlīdzeklim valsts tehnisko apskati pirmo reizi veic ne vēlāk kā vienu gadu pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts, ievērojot atļaujā piedalīties ceļu satiksmē noteikto termiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes ierobežojumi sakarā ar valsts svētku pasākumiem

, 13.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku (turpmāk tekstā NBS) iesniegumu, Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts jaunatnes iniciatīvu centra iesniegumu, Rīgas domes Komunālā departamenta iesniegumiem, Rīgas domes Kultūras departamenta iesniegumiem, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes iesniegumu, kā arī ņemot vērā Latvijas Republikas Saeimas un Valsts prezidenta Drošības dienesta iesniegumu, ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums par satiksmes ierobežojumiem valsts svētkos.

Rīkojumā ņemts vērā, ka Latvijas Republikas proklamēšanas 90.gadadienas svētku ietvaros Rīgā notiks: no 14. līdz 18.novembrim gaismas festivāls Staro Rīga; 14.novembrī no plkst.13.00 Rīgas domes Komunālā departamenta rīkots pasākums Meža kapos pie J. Čakstes pieminekļa; 14.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 15.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 17.novembrī no plkst.18.30 līdz plkst.21.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots svētku koncerts Latvijas Nacionālajā operā, Aspazijas bulvārī 3; 17.novembrī plkst.21.00 NBS vienību militārās parādes ģenerālmēģinājums 11.Novembra krastmalā; 18.novembrī: plkst.11.00 ziedu nolikšanas ceremonija pie Brīvības pieminekļa; plkst.14.00 NBS vienību militārā parāde 11. Novembra krastmalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rosina jaunu auto tehnisko apskati veikt ne ātrāk kā pēc 24 mēnešiem

Aldis Zelmenis, 20.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai panāktu, ka pirmreizējo valsts tehnisko apskati automašīnām Latvijā jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā, šobrīd ir sagatavoti attiecīgi likuma grozījumi.

Saeimas deputāta Klāva Olšteina sagatavotie grozījumi Ceļu satiksmes likumā iesniegti izskatīšanai Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā. «Norma par 24 mēnešu tehnisko apskati jauniem auto ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietupīt gan laiku, gan resursus, jo līdzīgi piemēri no citām valstīm pierāda, ka nav nepieciešamības jauniem auto veikt tehnisko apskati jau pēc 12 mēnešiem – tā ir lieka birokrātija un resursu patēriņš, no kā ieguvēju nav,» uzsver K. Olšteins. Norma paredz dot atļauju ceļu satiksmē piedalīties uz 24 mēnešiem, Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētiem, jauniem transportlīdzekļiem (transportlīdzekļa nobraukums nepārsniedz 40 km) no brīža, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nosaka garākus termiņus pirmās valsts tehniskās apskates veikšanai

Lelde Petrāne, 28.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien, 28.augustā, atbalstīja likumprojektu, kurā noteikti garāki termiņi valsts pirmās tehniskās apskates veikšanai, informēja Satiksmes ministrija.

Likumprojekts Grozījumi Ceļu satiksmes likumā paredz, ka jauniem (iepriekš nereģistrētiem) vieglajiem automobiļiem, piekabēm ar pilnu masu līdz 3500 kg, motocikliem, tricikliem un kvadracikliem valsts tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešu pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts Latvijā.

Tādējādi jauno transportlīdzekļu īpašniekiem tiks samazinātas administratīvās procedūras, jo transportlīdzekļiem līdz diviem gadiem tehniskais stāvoklis parasti ir labs – bez būtiskiem trūkumiem un bojājumiem. Par to liecina arī šobrīd pieejamā informācija par veiktajām pārbaudēm valsts tehniskajās apskatēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnisko ekspertu kopējs darbs ļauj veidot efektīvāku, mūsdienīgāku un ekonomiski izdevīgāku elektrotīklu

To intervijā DB saka a/s Sadales tīkls valdes loceklis, tehniskais direktors Raimonds Skrebs, piebilstot, ka tas ir ļoti svarīgi elektrodrošības uzlabošanai un elektroapgādes kvalitātei.

Kā uzņēmumā nonācāt līdz idejai izveidot tehnisko ekspertu kopu?

Mūsdienās, kad ļoti strauji attīstās tehnoloģijas un iekārtas, to izvēle un ilgtspējas novērtēšana ir ārkārtīgi svarīgs jautājums. Tāpēc 2012.gadā uzdevām sev jautājumu, kā šādos brīvā tirgus apstākļos ar tik ļoti piesātinātām dažādām tehnoloģijām, iekārtām un atšķirīgiem piedāvājumiem dzīvot tālāk? Jāņem arī vērā fakts, ka tirgus dalībnieki ir ar tik dažādiem mērķiem, proti, daļa ir godprātīgi ilgtermiņa spēlētāji, daļa ir ar īstermiņa mērķiem «nopirkt/pārdot», bet mēs sapratām, ka Latvijā neesam tik bagāti, lai kļūdītos. Pirmkārt, mēs nevaram atļauties elektrotīklā uzstādīt tehnoloģijas, kuras vēlāk izrādās nederīgas. Neesam tik bagāti, lai pirktu lētas preces, kas vēlāk ekspluatācijā var uzņēmumam izrādīties dārgas. Otrkārt, mūsu uzstādījums ir, ka tam, ko mēs pērkam, ir jākalpo četrdesmit, piecdesmit gadu. Mēs esam to stingri definējuši. Mūsu izbūvētajām vai rekonstruētajām elektroietaisēm ir jākalpo nākamajām paaudzēm, tāpēc ir svarīgi, lai visas iekārtas un elektrotīkla elementi būtu kvalitatīvi. Nonācām pie secinājuma, ka uzņēmumā ir jādibina tehnisko ekspertu kopa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināti noteikumi par tehnisko apskati

Dienas Bizness, 19.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 19.janvārī, valdība apstiprināja grozījumus normatīvajos aktos, kas paredz pilnveidot transportlīdzekļu tehnisko kontroli, tostarp valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem.

To paredz valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem.

Ar grozījumiem paredzēts pilnveidot transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates procedūru, nosakot stingrākas prasības riepām. Proti, sākot ar 2016.gada 1.decembri uz vienas ass riepām būs jābūt ne tikai viena izmēra, bet arī viena modeļa un protektora zīmējumam. Tehniskās apskates laikā tiks fiksēts vecākās riepas izlaiduma gads un tas tiks informatīvi atspoguļots tehniskās apskates protokolā, lai katrs autovadītājs varētu izvēlēties savus drošas braukšanas apstākļus un vadīšanas stilu. Noteiktas arī stingrākas prasības kravas transportlīdzekļu, to piekabju un autobusu riepu protektora dziļumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Noteikti garāki termiņi pirmās valsts tehniskās apskates veikšanai

Egons Mudulis, 31.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauniem (iepriekš nereģistrētiem) vieglajiem automobiļiem, piekabēm ar pilnu masu līdz 3500 kg, motocikliem, tricikliem un kvadracikliem valsts tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts Latvijā.

To paredz Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts likumprojekts «Grozījumi Ceļu satiksmes likumā». Līdz ar to jauno transportlīdzekļu īpašniekiem tiks samazinātas administratīvās procedūras, jo transportlīdzekļiem līdz diviem gadiem tehniskais stāvoklis parasti ir labs – bez būtiskiem trūkumiem un bojājumiem. Par to liecina arī šobrīd pieejamā informācija par veiktajām pārbaudēm valsts tehniskajās apskatēs, norāda Satiksmes ministrija.

Savukārt jauniem kravas automobiļiem, piekabēm (puspiekabēm), kuru pilna masa ir virs 3500 kg un neatliekamās medicīniskās palīdzības transportlīdzekļiem valsts tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic ne vēlāk kā 12 mēnešu pēc dienas, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem autoparku uzturēšanu plāno padarīt sālītāku, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja tiks paaugstināta cena transportlīdzekļu tehniskajai apskatei, uzņēmumiem ar lielākiem autoparkiem būs šim mērķim jāatvēl ievērojamas izmaksas, tā DB norādīja lielākajā daļā aptaujāto uzņēmumu. Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti grozījumi, kas paredz veikt vairākas izmaiņas VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pakalpojumu cenrādī, cita starpā arī tehniskās apskates izcenojuma paaugstināšanu vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām. Grozījumi CSDD cenrādī cenas palielinājumu par tehnisko apskati un atkārtotu tehnisko apskati paredz vidēji 2,80 eiro apmērā. Proti – 3,61 eiro par pamata apskati, 1,98 eiro par atkārtotu apskati. Lai gan summa var likties neliela, uzņēmumam, kuram ir vairāki simti automašīnu, kopējās izmaksas par tehniskajām apskatēm pieaugtu ievērojami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai Latvijā varētu ieviest auto tehnisko apskati reizi divos gados, ir krietni jāsamazina transportlīdzekļu vidējais vecums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Sabiedrības iniciatīvas platformā manabalss.lv pašlaik notiek parakstu vākšana iniciatīvai automašīnu tehnisko apskati veikt reizi divos gados, nevis katru gadu. Iniciatīvas autors ir Ivo Stieģelis un 20 dienu laikā par šo ierosinājumu ir parakstījušies 3,89 tūkst. cilvēku. Lai iniciatīvu varētu iesniegt Saeimā, nepieciešami 10 tūkst. parakstu.

Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidro, ka saskaņā ar esošo kārtību jauni transportlīdzekļi jau pašlaik tehnisko apskati Latvijā veic ik pēc diviem gadiem. «Tomēr, ņemot vērā, ka Latvijā automobiļu vidējais vecums ir 14 gadu un ar pirmo reizi tehnisko apskati neiziet 41% automobiļu, šobrīd nesaskatām pamatu mainīt līdzšinējo kārtību. Pārskatīt spēkā esošās normas būtu vērts situācijā, kad autoparka vidējais vecums valstī samazinātos uz desmit gadiem,» uzskata T. Vectirāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VK: par dažiem CSDD pakalpojumiem klienti pārmaksā, par citiem – nesedz pat pašizmaksu

Guna Gleizde, 13.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) kā va/s Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kapitāla daļu turētājs nepilnīgi izmanto savas tiesības ietekmēt šī valsts uzņēmuma darbības stratēģiju, un CSDD vadība pati nosaka attīstības plānus, plānotās peļņas apmērus, kā arī investīciju apjomus un virzienus.

To revīzijā konstatējusi Valsts kontrole (VK). Tajā secināts, ka neskatoties uz to, ka pašreizējo tarifu piemērošanas rezultātā tiek nodrošināta CSDD pašas noteiktā prasība gūt 10% peļņu, atsevišķu CSDD pakalpojumu tarifi ir noteikti nepamatoti, nesasaistot tos ar pašizmaksu vai veicot šķērssubsīdijas citiem pakalpojumiem. Tādējādi klienti par atsevišķiem pakalpojumiem, piemēram, par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati pārmaksā, savukārt, par citiem pakalpojumiem samaksā mazāk nekā pakalpojumu pašizmaksa vai pat saņem bezmaksas pakalpojumu, piemēram, par transportlīdzekļu norakstīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā iztikas minimuma patēriņa grozs vienam iedzīvotājam aprēķināts 177,63 latu vērtībā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) publicētā informācija.

Salīdzinājumā ar jūlija iztikas minimuma rādītājs samazinājies 1,22 latiem. Jūlijā aprēķinātais iztikas minimuma rādītājs bija 178,85 lati.

Šogad augustā iztikas minimuma patēriņa grozs vienam cilvēkam bija par 3,35 latiem lielāks nekā pērn augustā.

Iztikas minimuma rādītājs šogad kāpa vairākus mēnešus kopš februāra. Janvārī iztikas minimums bija 175,46 lati, februārī - 174,14 lati, martā - 176,81 lats, aprīlī - 177,44 lati, maijā - 177,9 lati, bet jūnijā rādītājs sasniedza rekordaugstos 180,43 latus. Jūlijā rādītājs samazinājās līdz 178,85 latiem, un arī augustā tas turpināja samazināties.

Pilna iztikas minimuma patēriņa preču un pakalpojumu groza saturs apstiprināts ar Ministru padomes vairāk nekā 20 gadus senu - 1991.gada aprīļa - lēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Janvārī iztikas minimums - 175 lati

LETA, 13.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada janvārī iztikas minimuma rādītājs ir 175,46 lati, liecina Centrālās statistikas pārvaldes informācija.

Mēneša laikā rādītājs samazinājies - decembrī iztikas minimums bija 177,01 lats. Savukārt salīdzinājumā ar 2012.gada pirmo mēnesi šogad janvārī iztikas minimums paaugstinājies. Pērn janvārī iztikas minimuma rādītājs bija 173,47 lati.

Kā ziņots, rekordaugsts iztikas minimuma rādītājs tika sasniegts pagājušā gada jūnijā - 177,26 lati.

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka viena iedzīvotāja pilna iztikas minimuma preču un pakalpojumu groza vērtība 2012. gadā bija 176 lati, 2011. gadā - 173 lati, 2010. gadā - 166 lati, 2009. gadā - 168 lati, 2008. gadā - 160 lati.

Pilna iztikas minimuma patēriņa preču un pakalpojumu groza saturs apstiprināts ar Ministru padomes 1991.gada aprīļa lēmumu. Iztikas minimuma patēriņa grozā nav iekļauti alkoholiskie dzērieni, tabakas izstrādājumi un luksusa preces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CSDD: Ideja veikt auto tehnisko apskati servisos nav loģiska

NOZARE.LV, 19.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ideja ļaut automašīnu tehniskās apskates veikt arī autorizētajos vai neatkarīgajos servisos nav īsti loģiska, jo tas, kurš remontē automobiļus, veiktu arī to kontroli. Šādos gadījumos veidotos interešu konflikts.

Šādu viedokli pauda Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa.

Jau ziņots, ka ideja ļaut automašīnu tehniskās apskates veikt arī autorizētajos vai neatkarīgajos servisos ir atbalstāma, atzina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.

Bērziņa informēja, ka Eiropas Komisijas (EK) par transportlīdzekļu tehnisko apskati atbildīgie eksperti vairākkārt Latviju atzinuši kā labās prakses piemēru. «Eiropas Savienībā (ES) notiek aktīva izpēte un virzība tehnisko apskašu sistēmas pilnveidošanā, kas ir viens no veidiem, kā mazināt katru gadu bojā gājušo skaitu uz ceļiem. Latvijā pēdējā desmitgadē bojā gājušo skaits ir samazinājies par vairāk nekā 60%,» sacīja CSDD pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Informē par satiksmes ierobežojumiem 18.novembrī

, 13.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta, Rīgas domes Kultūras departamenta un Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku (NBS) iesniegumu ir sagatavoti Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumi, kuros ņemts vērā, ka Rīgā notiks:

• 17.novembrī plkst. 21.00 NBS vienību militārās parādes ģenerālmēģinājums 11.Novembra krastmalā;

• 18.novembrī plkst. 10.00 ekumēnisks dievkalpojums Doma baznīcā;

• plkst. 11.15 svinīga ziedu nolikšanas ceremonija pie Brīvības pieminekļa;

• plkst. 14.00 NBS vienību militārā parāde 11.Novembra krastmalā;

• no plkst. 19.30 līdz plkst. 20.30 svinīgs pasākums pie Brīvības pieminekļa un Valsts prezidenta Valda Zatlera uzruna;

• plkst. 20.30 svētku uguņošana no A-B dambja, informēja Rīgas dome.

Rīkojumā noteikts, ka transportlīdzekļiem būs aizliegts apstāties un stāvēt (izņemot NBS transportlīdzekļus ar Rīgas Garnizona un Latvijas Republikas Saeimas un valsts prezidenta drošības dienesta speciālām caurlaidēm):

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" ietvaros apkopotā statistika liecina, ka ceļu satiksmē piedalās aptuveni 1% neapdrošinātu transportlīdzekļu.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, oktobrī LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!". "Pirms kampaņas sākuma lēsām, ka kopējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA, varētu būt ap 1 - 2%. Šādus secinājumus izdarījām, balstoties uz iepriekšējo kampaņu pieredzi un mums pieejamo statistiku, kas liecina, ka pērn 1,16% no visiem Latvijā reģistrētajiem CSNg bija izraisīti ar transportlīdzekli bez OCTA," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka izvērtējot datus starp dažādiem Latvijas reģioniem, secināts, ka, piemēram, Latgalē ar neapdrošinātu transportlīdzekli pērn izraisīti pat 1,85% CSNg, kamēr Kurzemē - vien 0,78%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc saņemtās asās kritikas par auto tehniskās apskates tirgū izkropļoto konkurenci, Satiksmes ministrija ir sagatavojusi savu redzējumu par šī tirgus atvēršanu arī citiem dalībniekiem. Tomēr Konkurences padome piedāvājumu kritizē un saskata centienus patiesībā tirgu nemaz neatvērt, svētdien ziņoja LNT ziņas.

Šobrīd auto tehnisko apskati Latvijā nodrošina Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) unčetras sabiedrības, kurās līdzās privātam kapitālam arī CSDD ir akcionārs. Tirgus atvēršanas ideja paredz, ka CSDD varētu palikt tikai kā kontroles un akreditācijas iestāde, tad tā vispirmsgada laikā atteiktos no 3 stacijām, kuras pārņemtu kāds no esošajiem 4 uzņēmumiem un pēc tamrīkotu tehniskās kontroles pakalpojumu iepirkumu. Iecere paredz, kas šis process nebūs ātrs.

«Pēc tam 9 mēnešu laikā noritēs iepirkums, kura rezultātā noskaidros, kuras personas ir gatavas, kā tieši un kurā vietā sniegt pakalpojumus. Tad atbilstoši pusotru gadu varēs šīs personas sagatavoties, sagatavot šīs vietas,» ideju izklāsta Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība noteiks koplietošanas elektroskrejriteņu un velosipēdu ātruma ierobežošanas un novietošanas zonas pilsētā, tā Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē lēma deputāti.

Izmaiņas Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošajos noteikumos veiktas ar mērķi palielināt visu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, ieviešot koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojuma zonas un to novietošanas aizlieguma zonas.

Noteikumi paredzēs, ka koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonas un novietošanas aizlieguma zonas tiks publiskotas pašvaldības datu publiskošanas portāla "Geo Rīga" tīmekļvietnes www.georiga.eu sadaļā "Satiksme un mobilitāte". Mērķa īstenošanai tika apzināti objekti un teritorijas, kur ieviešams ātruma ierobežojums, kā arī ieviešamas novietošanas aizlieguma zonas. Šie objekti, galvenokārt, atrodas Rīgas vēsturiskā centra teritorijā, taču tiek apzinātas arī jaunas vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autotirgotāju asociācija rosina tehniskajām pārbaudēm pilnvarot arī autoservisus

Nozare.lv, 17.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ideja ļaut automašīnu tehniskās apskates veikt arī autorizētajos vai neatkarīgajos servisos ir atbalstāma, atzina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.

Viņš norādīja, ka automašīnu tehniskās apskates veikšanas alternatīvā iespēja arī dīleru vai neatkarīgos servisos ir starptautiski plaši izplatīta - šāda kārtība ir ne tikai Igaunijā, bet arī Lielbritānijā, Skandināvijā u.c.

«Tas paplašina klientu iespējas iegūt šo pakalpojumu sev ērtākā veidā un lietotu automašīnu īpašniekiem arī veikt nepieciešamos remonta darbus vienuviet, nevis, kā pašreiz Latvijā, - pēc mēneša atkal tērēt savu laiku un naudu, lai atkārtoti veiktu tehnisko apskati. Transportlīdzekļu tehnisko apskašu pakalpojumu sniegšanas kārtības maiņa Latvijā ir pat nepieciešama,» uzsvēra V. Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Palielinās ne tikai auto īpašnieka atbildību par rīcību ar automašīnu, bet arī tehniskās kontroles apjomu , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Valsts sekretāru sanāksmē ir izsludināti grozījumi Ministru kabineta noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem. Satiksmes ministrija norāda, ka grozījumi nepieciešami, lai pilnveidotu transportlīdzekļu tehnisko kontroli – gan valsts tehnisko apskati, gan tehnisko kontroli uz ceļiem. Grozījumi vērsti uz to, lai tiktu saglabāta pamatotība starp obligātām prasībām transportlīdzekļu konstrukcijas elementiem (piemēram, apgaismes un gaismas signalizācijas ierīcēm, stiklojumam, bremžu iekārtām, riepām) un konstrukcijas elementu atbilstības šīm prasībām kontroli.

Problēmas radot arī veikti nepieļaujami transportlīdzekļa konstrukcijas pārveidojumi vai trūkumu un bojājumu nenovēršana un slēpšana, kas var apdraudēt satiksmes drošību. Tāpēc pieņemts lēmums, ka nepieciešams palielināt personu atbildību par rīcību ar transportlīdzekļiem un palielināt tehniskās kontroles apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Kravas transportlīdzekļu izraisīto negadījumu skaits palielinās

Žanete Hāka, 19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn bija apdrošināti ap 72 tūkstoši kravas transportlīdzekļu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

2013. gadā kravas transportlīdzekļi izraisīja vairāk nekā 6400 ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas proporcionāli reģistrēto automašīnu skaitam ir divas reizes biežāk nekā CSNg, kurus izraisījuši vieglie spēkrati.

No tiem 4645 ir izraisīti Latvijā un 1766 – ārvalstīs.

Analizējot pēdējo piecu gadu statistiku, vērojams, ka kravas transportlīdzekļu izraisīto CSNg skaits ar katru gadu palielinās. Ja 2009. gadā tie bija vairāk nekā 4600, tad 2013. gadā, tie jau ir vairāk nekā 6400, norāda LTAB.

Pērnajā gadā par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem ir pieņemti 7 tūkstoši lēmumu par kopējo summu 10 miljoni eiro, kas ir par 1,5 miljoniem eiro vairāk nekā 2012. gada gadā. Savukārt par vieglo transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem, pērnajā gadā ir pieņemti vairāk nekā 30 tūkstoši lēmumu par kopējo atlīdzības summu gandrīz 24 miljoni eiro. Arī vidējās atlīdzības apmērs par kravas transportlīdzekļu izraisītiem negadījumiem ir gandrīz 2 reizes augstāks nekā vieglo transportlīdzekļu, kas apliecina, ka kravas transportlīdzekļu vadītāji ir ļoti riskanti autovadītāji ar augstu negadījuma izraisīšanas iespējamības pakāpi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopota informācija par desmit pasaulē lielākajiem auto tirgiem un to izaugsmes prognozēm.

1. Ķīna

2011.gada pārdošanas prognoze: 17,7 miljoni

2010.gadā pārdoto transportlīdzekļu skaits: 17,2 miljoni

Paredzamā izaugsme: 3%

Ķīna padarīja sevi par pasaulē lielāko auto tirgu 2009.gadā, kad transportlīdzekļu pārdošanas apjomi palielinājās par 46% pret iepriekšējo gadu. 2010.gadā auto pārdošanas apjomi pieauga vēl par 32%, palīdzot Ķīnai nostiprināt pārsvaru pār ASV.

Ķīnas valdība ir aicinājusi ārvalstu autoražotājus veidot kopuzņēmumus un dalīties tehnoloģijās ar vietējiem uzņēmumiem. Tas rezultējies daudzos pašmāju zīmolos, piemēram, Geely, Chery un Dongfang.

Populārākais transportlīdzeklis valstī 2010.gadā bija Wuling Sunshine - tika pārdoti vairāk nekā 750 000 šādu automašīnu. Šo modeli ražo GM, Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) un Wuling Automobile kopuzņēmums un tas tiek pārdots par aptuveni 5000 ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Maijā iztikas minimums sasniedzis jaunu rekordu - 176,11 lati

Nozare.lv, 13.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada maijā iztikas minimums sasniedzis visu laiku augstāko līmeni - 176,11 latus vienam iedzīvotājam, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) informācija.

Tas ir augstākais rādītājs Latvijas vēsturē, kas par 1,7 latiem pārsniedz iepriekšējo rekordu, kas tika fiksēts 2009.gada janvārī, - 174,41 latu.

Gadu iepriekš, 2010.gada maijā, iztikas minimums bija par 6,6% jeb 11,01 latu zemāks - 165,1 lats. Savukārt 2009.gada maijā iztikas minums veidoja 170,13 latus, kas ir par 5,98 latiem jeb 3,5% mazāk nekā šogad maijā.

Šā gada aprīlī iztikas minimums bija par 1,89 latiem jeb 1,1% zemāks - 174,22 lati.

Savukārt martā iztikas minimums bija 173,51 lats, februārī - 172,28 lati, bet janvārī - 171,41 lats.

Pilna iztikas minimuma patēriņa preču un pakalpojumu groza saturs apstiprināts ar Ministru padomes 1991.gada 8.aprīļa lēmumu. Iztikas minimuma patēriņa grozā nav iekļauti alkoholiskie dzērieni, tabakas izstrādājumi un luksusa preces.

Komentāri

Pievienot komentāru