AS GUTTA, investējot 3,5 miljonus eiro, uzstādīta un darbību sākusi Baltijas valstīs pirmā aseptiskā pildīšanas PET līnija, kuras ražošanas jauda ir līdz 12 tūkstošiem pudeļu stundā. Kopējais AS GUTTA pēdējā pusotra gada laikā veikto investīciju apjoms ražotnes modernizācijā sasniedzis 6 miljonus eiro, Db.lv informēja AS GUTTA valdes priekšsēdētājs Didzis Zālītis.
"Esam pirmie Baltijā, kas uzstādījuši šādu aseptisko aukstās pildīšanas PET līniju. Arī pasaulē šī tehnoloģija ir salīdzinoši jauna. Aseptiskā pildīšana nozīmē to, ka sterilizācijā uzkarsētais produkts tiek strauji atdzesēts un aseptiskos apstākļos pildīts pudelēs. Produkts nesaskaras ar ārējo vidi, tāpēc produkcijas kvalitātes nodrošināšanai nav nepieciešams izmantot konservantus. Faktiski, maksimāli tiek saglabātas dzēriena dabīgās īpašības," informē Didzis Zālītis, AS GUTTA valdes priekšsēdētājs.
"Pateicoties šai līnijai, esam uzsākuši ražot jaunu bezkonservantu nektāru Gutta Free. Šos nektārus varēs uzglabāt līdz pat 12 mēnešiem, un tie nezaudēs savu garšu un veselīgās īpašības. Ņemot vērā, ka Latvijas iedzīvotāji aizvien vairāk uzmanības pievērš tieši produktu veselgumam un dabīgumam, aukstā aseptiskās pildīšanas līnija sniedz mums iespēju ražot bezkonservantu dzērienus. Pēdējā pusotra gada laikā veiktās investīcijas ražotnes modernizācijā ļaus veiksmīgāk sasniegt izvirzītos mērķus - palielināt GUTTA tirgus daļu Latvijā, kā arī agresīvāk paplašināt mūsu pozīcijas Igaunijas un Lietuvas tirgos," turpina Didzis Zālītis.
Uz jaunās aseptiskās pildīšanas līnijas sākts ražot Gutta Free produkcija - augļu nektāri bez konservantiem. Tiek ražoti četri nektāru veidi: apelsīnu, ābolu, multiaugļu un sarkano vīnogu-ābolu-granātābolu. Bezkonservantu Gutta Free tiek ražota 0,425 litru (vēlāk plānots ražot arī 0,75 litru tilpumu) fasējumā.
AS GUTTA kas ietilpst NP Confectionary AB grupā, ir otrs lielākais sulu, nektāru, sulas dzērienu, dzeramā ūdens un gāzēto bezalkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un Igaunijā. 2007. gada februārī/martā uzņēmums aizņēma 24% Latvijas, 17,5% Igaunijas un 7% Lietuvas sulu, nektāru un negāzēto dzērienu tirgus. Uzņēmums ražo produktus ar zīmoliem Gutta, Samba, Gutta MAX, Everest, Rāmava, Rīgas Kvass u.c.
2006. gadā AS GUTTA neto apgrozījums, salīdzinot ar 2005. gadu, pieauga par 15%, sasniedzot 11,5 miljonus latu. 56 % no uzņēmuma ražotās produkcijas tika realizēti Latvijā, pārējais - eksporta tirgū, no kuriem 21% Igaunijā un 17% Lietuvā. Kopā pērn pārdoti 60,5 miljoni litru AS GUTTA" bezalkoholisko dzērienu.