Transports un loģistika

«HLX» plāno atklāt trešo bāzes lidostu Vācijā

Aivars Mackevics [email protected], 28.04.2003

Jaunākais izdevums

Vācijas lēto lidojumu lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express (HLX) plāno atklāt trešo bāzes lidostu, kura varētu atrasties Ķelnes un Hanoveras tuvumā, Strasburgā vai arī Bazelē. Eiropas lielākā tūrisma koncerna TUI meitas uzņēmums HLX ir uzsācis darbību pagājušā gada 24. oktobrī, taču ir jau apkalpoti 850 000 pasažieru. Sākumā bija plānots lidot ar 8 lidmašīnām, taču tagad HLX gaisa flote sastāv no 10 lidmašīnām, kuras ik nedēļu no abām lidostām dodas 254 lidojumos. Apmēram 40% pasažieru ir darījumu ceļotāji. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Hapag-Lloyd Express» pārdos biļetes lidojumiem sākot no 19,90 eiro

Aivars Mackevics [email protected], 23.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express (HLX) atzīmē, tāpat kā tās konkurējošā lidsabiedrība Germanwings, savu viena gada pastāvēšanas gadadienu. Par godu šim notikumam TUI AG lēto lidojumu lidsabiedrība HLX veic akciju, kuras laikā tiks pārdotas 365 000 lidojumu biļetes par 19,99 eiro vai 29,90 eiro. Tieši pirms gada (24.10.2003.) tika atvērta rezervēšanas sistēma internetā Hapag-Lloyd Express. Kopš pirmās dienas ir pārdotas vairāk kā 1,7 miljoni biļešu. Jubilejas priekšvakarā lidsabiedrības mājas lapā ievērojami tika paplašināts viesnīcu piedāvājums. Tagad HLX klientiem ir iespējams rezervēt sev naktsmītni kādā no 1 400 piedāvātajām viesnīcām, no kurām lielākā daļa ir trīs zvaigžņu kategorijas viesnīcas. Lidsabiedrības HLX jubilejas akcija sāksies šī gada 25. oktobrī un ilgs tieši vienu nedēļu. Lidojumi būs jāveic līdz nākošā gada aprīļa beigām. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Būtiski paaugstina kadastrālo vērtību bāzi

, 26.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien atvalstīja noteikumu projektu Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 3.janvāra noteikumos Nr.19 Noteikumi par kadastrālo vērtību bāzi, kas paredz vairākkārtīgu kadastrālajām vērtību pieaugumu.

Atbilstoši jaunajai, Noteikumos Nr. 305 noteiktai lauku zemes kadastrālo vērtību bāzes izstrādes kārtībai, valstī ir izdalīti astoņi lauksaimniecībā izmantojamās zemes vērtību līmeņi (1. attēls), kuros ir atšķirīgas bāzes vērtības pa sešām zemes kvalitātes grupām (1. tabula).

Meža zemei ir izdalīti pieci vērtību līmeņi (2. attēls), kuros ir atšķirīgas bāzes vērtības pa četrām meža zemes kvalitātes grupām (2. tabula).

Lauku zemes prognozēto kadastrālo vērtību pieaugums rajonu griezumā, salīdzinājumā ar spēkā esošajām kadastrālajām vērtībām, ir 1,5 līdz 3,4 reizes, vidēji valstī - aptuveni 2 reizes (3. tabula). Minētais pieaugums ir vidējs rajonā un neatspoguļo katra konkrētā īpašuma vērtību izmaiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«HLX» tagad lidos arī uz Itāliju

Aivars Mackevics [email protected], 28.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā tūrisma koncerna TUI meitas uzņēmums vācu lēto lidojumu lidsabiedrība Hapag Lloyd Express (HLX), piedāvās šī gada oktobra beigām lidojumus uz Itāliju. Sākumā HLX lidsabiedrība lidos uz Venēciju un Romu, bet decembra sākumā arī uz Neapoli un Pizu. Lidsabiedrība ir nolēmusi izmantot Štutgartes lidostas pakalpojumus. Līdz šim lidsabiedrība izmantoja kā bāzes lidostas tikai Ķelnes/Bonnas un Hanoveras lidostas. Jau septembra beigās HLX lidos no Ķelnes/Bonnas lidostas uz Ženēvu, bet decembra beigās arī uz Spānijas pilsētām Sevilju un Bilbao. Lidsabiedrība HLX rēķinās, ka līdz gada beigām rezervēto vietu skaits varētu pārsniegt divus miljonus. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«HLX» piedāvā lidojumu biļetes tālākai dāvināšanai

Aivars Mackevics [email protected], 25.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express (HLX) jau laicīgi pirms Ziemassvētkiem piedāvā akciju, kuras laikā var iegādāties lidojumu biļeti, ar iespēju to tālāk dāvināt. Klientiem tiek dota iespēja internetā iegādāties biļetes piecās vērtību kategorijās (no 10 līdz 70 eiro), maksājums gan jāveic pasūtītājam ar kredītkartes palīdzību. HLX piedāvā tagad arī savā interneta mājas lapā www.hlx.com speciālos ziemas brīvdienu ceļojumus uz pavisam 25 slēpošanas apgabaliem Klagenfurtes, Ženēvas, Milānas un Nicas tuvumā, kā arī var atrast sev noderīgu informāciju par naktsmītnēm, slēpju nomu vai sniega segas biezumu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Hapag-Lloyd Express» piedāvā Lieldienu akcijas par 19,90 eiro

Aivars Mackevics [email protected], 17.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl šodien (17.04.2003) lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express piedāvās Lieldienu akcijas ietvaros 2 000 lidojumu biļetes par 19,90 eiro uz ikvienu no izvēlētajām līnijām. Vakar Db jau tika ziņojusi par lidsabiedrības Hapag-Lloyd Express (HLX) akciju sadarbībā ar interneta portālu Lycos , kur tā pārdos 34 000 HLX lidojumu biļetes par 8,99 eiro. Visi ceļotgribētāji varēs iegādāties One-Way-Tickets tikai šīs akcijas laikā, kas ilgs no 16. aprīļa līdz 4. maijam. Sīkāka informācija: www.hlx.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express cenšas izvairīties no recesijas

Aivars Mackevics [email protected], 11.02.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma koncerna TUI lēto lidojumu lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express (HLX) pagaidām saglabā relatīvi konstantu biļešu rezervēšanas skaitu. Kopš 2002. gada decembra HLX tika rezervētas 450 000 biļetes, no tām 100 000 pagājušajās divās nedēļās. Arī nelielais vietu noslogojuma samazinājums no 70% decembrī uz 60% janvārī tiek vairāk saistīts ar sezonalitāti, nevis ar iespējamo Irākas karu. Rezervētas tiek vietas gandrīz visos HLX lidojumos līdz oktobra beigām un plānotais skaits (1,3 miljoni pasažieru) ir jau sasniegts par 25 %, proti, rezervētas 300 000 biļetes. Lidsabiedrība centīsies sasniegt lidmašīnu noslogojumu 70-80% robežās, jo tikai tad tā var strādāt ar peļņu. Pašlaik lidsabiedrība meklē jaunu bāzes lidostu Vācijā un tā pēc neoficiālas informācijas varētu būt Hanovera. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas aviācijā samilzt problēmas

Egons Mudulis, 28.06.2019

«Rīgas Aviācijas foruma 2019» fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jārisina lidostu un gaisa telpas kapacitāte, aviokompāniju rentabilitātes problēmas

Tādus secinājumus izteica nozares eksperti Rīgas Aviācijas forumā 2019.

«Izdevās izveidot kvalitatīvu konferences saturu, sākot ar vietējiem ekspertiem attiecībā uz infrastruktūras jautājumiem un beidzot ar interesantu diskusiju par Eiropas aviācijas nozares izaicinājumiem,» gandarījumu par nu jau otro ikgadējo forumu pauž Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) vadītājs Artūrs Kokars.

Kā galvenās sistēmiskās problēmas, ar ko tuvāko gadu laikā saskarsies Eiropas aviācija, forumā minētas neizbēgamā aviokompāniju konsolidācija un lidostu un gaisa telpas kapacitāte. Proti, mazākās kompānijas ar laiku neizbēgami pazudīs no tirgus, jo tikai lielās lidsabiedrības Ziemeļamerikā un Eiropā spēj ģenerēt pietiekami lielu biznesa apjomu, lai tas nestu peļņu. Savukārt mazas aviokompānijas ilglaicīgi cieš zaudējumus pat pie labvēlīgiem nosacījumiem. Šobrīd kā papildu izaicinājums ir degvielas cenu kāpums un atsilums pasaules ekonomikā. «Līdz ar to vājākajiem vai nu jāpazūd, vai arī jāapvienojas,» saka A. Kokars. Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic biznesa modeli runātāji gan vērtējuši visnotaļ pozitīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieņemta "lidostu pakete"

, 24.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija pieņēmusi "lidostu paketi", kur trīs galvenie jaunumi ir: priekšlikums direktīvai par lidostu nodevām, paziņojums par lidostu jaudu, efektivitāti un drošību Eiropā un paziņojums par lidlauka pakalpojumu direktīvas īstenošanu, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Galvenā uzmanība pievērsta lidostu lomai turpmākajā attīstībā un Eiropas iekšējās aviācijas tirgus konkurētspējai, un tā iezīmēs Eiropas nākotnes lidostu noteikumus, nodrošinot regulējuma konverģenci starp dalībvalstīm.

Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Žaks Baro, kas atbild par transportu, teica: "Atbilstoši Lisabonas programmas mērķiem, Eiropas lidostām ir būtiski svarīga loma, nodrošinot ekonomisko un sociālo konkurenci Eiropā. Līdz šim Eiropas lidostām bija jārisina dažādas likumdošanas, komerciālas un ārējas problēmas, piemēram, jauda, finansējums, vide. Jauno pasākumu mērķis ir piedāvāt vienādus noteikumus, ko vienādi īsteno visā Eiropā. "Šīs paketes sagatavošanā ieguldīts daudz pārdomu, ideju un konsultāciju, un es tiešām ticu, ka tā ir pagrieziena punkts visas Eiropas lidostu noteikumu sistēmas radīšanā," viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Hapag-Lloyd Express» attīstās veiksmīgāk nekā bija plānots

Aivars Mackevics [email protected], 27.02.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TUI lēto lidojumu lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express (HLX) attīstās veiksmīgāk nekā bija plānots. Jau šī gada aprīlī lidmašīnu flote tiks palielināta ar sešām jaunām lidmašīnām, tas ir par divām vairāk nekā bija plānots. Abas papildus lidmašīnas turpmāk startēs no Hanoveras lidostas. Tagad no šīs lidostas lidos trīs lidmašīnas, bet no Ķelnes/Bonnas septiņas lidmašīnas. No aprīļa HLX piedāvājums tiks palielināts ar 8 jaunām lidojumu līnijām, kas savienos 17 mērķus Vācijā, Lielbritānijā, Itālijā, Francijā un Spānijā. Kopš pagājušā gada decembra HLX reģistrējis no Ķelnes/Bonnas lidostas pavisam 500 000 biļešu rezervācijas. TUI vēlas 2003. gadā kļūt par vadošo kompāniju Vācijās lēto lidojumu tirgū ar 1,3 miljoniem rezervēto biļešu. Par sīvākajiem konkurentiem tiek uzskatīta Lufthansas meitas uzņēmums Germanwings un Īrijas lidsabiedrība Ryanair. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu; pieļauj, ka tā pēdējā brīdī var aiziet

LETA, 17.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu un no marta var arī no Rīgas aiziet, ņemot vērā šīs lidsabiedrības visai neordināros lēmumus arī citās lidostās, norāda lidostas vadītājs Andris Liepiņš.

«Nosacījumi Ryanair ir skaidri - viņi zina, kādus līgumus par aviācijas pakalpojumu sniegšanu lidosta var slēgt, jo kārtību regulē Ministru kabineta noteikumi. Varam, protams, skatīties, kāds ir pakalpojumu apjoms, kuru pērk lidsabiedrība, jo ne visi pērk vienādu pakalpojumu grozu,» skaidro lidostas vadītājs.

Grūti esot vērtēt Ryanair pozīciju, jo lidsabiedrības rīcība esot visai neordināra. Tehniskajā līmenī lidsabiedrība lidostai ir pieprasījusi jautājumus par pakalpojumu apjomu un cenu. «Esmu piesardzīgi optimistisks, ka atradīsim iespēju potenciālai sadarbībai arī turpmāk. Ja nē, tad Wizz Air ir gatavi paplašināties. Viena lidmašīna tai jau ir bāzēta Rīgā, un tā varētu turpināt attīstību nākamajā gadā. Arī airBaltic var pārņemt daļu no pasažieriem,» uzsver Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Zemo izmaksu lidsabiedrība «Hapag Lloyd Express» izdos savu avīzi

Aivars Mackevics [email protected], 25.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hapag Lloyd Express, kas ir viena no Eiropas zemo izmaksu lidsabiedrībām, tagad saviem klientiem piedāvās borda avīzi. Ar “hlx.press” tiks kā saturiski, tā arī konceptuāli jauni ceļi aizsākti. Avīze sākot no šī gada decembra iznāks četras reizes gadā (150 000 ekseplāros) un tiks HLX pasažieriem piedāvāts kā vienīgais mediju eksemplārs iekāpjot lidmašīnā. Jāatzīmē, ka šo avīzi varēs izlasīt un arī lejuplādēt no HLX mājas lapas internetā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Hapag-Lloyd Express» rīkos akcijas katru otrdienu

Aivars Mackevics [email protected], 30.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto lidojumu sabiedrība Hapag-Lloyd Express (HLX) akcija “Happy HLX Hours” tagad notiks katru otrdienu no plkst. 18:00 līdz trešdienas plkst. 24:00. Akcijas laikā lidsabiedrības klientiem tiek dota iespēja iegādāties par 19,90 eiro vienvirziena lidojumu biļetes uz gandrīz visiem HLX piedāvātajiem lidojumu maršrutiem. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lētā lidsabiedrība «HLX» šodien uzsāk biļešu pārdošanu uz ziemas sezonas lidojumiem

Aivars Mackevics [email protected], 22.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hapag-Lloyd Express (HLX) no 22. jūnija (šodienas) pulksten 19:00 (pēc Latvijas laika) piedāvās rezervēšanai 70% no saviem ziemas sezonas lidojumiem. Praktiski, tas kurš ātrāk rezervē, tam arī ir vislielākās iespējas iegūst iecienītās 19,99 eiro vietas. Patlaban piedāvājumā par šādu cenu ir 80 000 biļetes. Sīkāka informācija: www.hlx.com Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«hlx» paredz Eiropas lidsabiedrībām konkurences problēmas pasaules tirgū

Aivars Mackevics [email protected], 10.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā ceļojumu koncerna TUI zemo izmaksu lidsabiedrība Hapag - Lloyd Express (hlx) saskata problēmas Eiropas lidsabiedrību konkurencei pasaules tirgū, ko radīs Eiropas Savienības pieņemtās direktīvās, kas paredz lidsabiedrībām piemērot izplūdes gāzu nodokli. Pēc vadlīniju maiņas noteikti sekos biļešu cenu kāpums. Nodoklis par paaugstinātu CO2 līmeni lidmašīnu gāzēs noteikti palielinās lidsabiedrību izmaksas. "Par visu vienmēr ir jāmaksā klientam", tā atzīmē hlx vadītājs Kepplers. Spiediens konkurences dēļ novedīs gan nacionāli, gan internacionāli pie neobjektīviem konkursu rezultātiem. Eksperti rēķinās ar cenu kāpumu, kas var sasniegt pat 9 eiro. Hlx vadītājs Kepplers min, ka tā kā lidsabiedrībām, kuras atrodas ārpus ES, nav jāmaksā minētais nodoklis, tad tās varēs veidot izdevīgāk savus piedāvājumus. Turklāt papildus maksājumi varētu tikai bremzēt esošo kompāniju izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Reģionālās lidostas pārveidos par lidostas Rīga meitām

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas, Ventspils un Daugavpils pašvaldību vadītāji ir atbalstījuši satiksmes ministra Aināra Šlesera priekšlikumu apvienot Liepājas, Ventspils un Daugavpils lidostu vienā uzņēmumā ar VAS Starptautiskā lidosta Rīga, tām kļūstot par meitas uzņēmumiem, Db.lv informēja Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Pilsētu vadītāji vēstulē ministram atzīst, ka šāda lidostu apvienošana sekmēs stabilu to attīstību un kvalitatīvu aviācijas pakalpojumu pieejamību.

Lai organizētu lidostu apvienošanos, izveidota darba grupa, kurā iekļauti Satiksmes ministrijas, Liepājas, Ventspils un Daugavpils pašvaldību un lidostu pārstāvji. Darba grupas kompetencē ir izstrādāt lidostu apvienošanās kārtību, aprēķināt plānoto investīciju apjomu, noteikt finansējuma avotus reģionālo lidostu infrastruktūras sakārtošanai un citu saistīto jautājumi

''Reģionālo lidostu attīstība ir būtiska tautsaimniecībai kopumā, jo tā radīs jaunas darba vietas, veicinās uzņēmējdarbību, kas saistīta ar aviācijas nozares tehnoloģiju apgādi, kā arī nodrošinās lidostas zemes atjaunošanu, palielinot to pievienoto vērtību. Tāpat samazināsies maģistrālo autoceļu noslogojums un uzlabosies reģionālā pieejamība. Liepājas piemērs rāda, ka lidostas straujā izaugsme pēc starptautisko reisu atv��ršanas kļuvusi par stimulu visa Liepājas reģiona attīstībai'', uzsver A.Šlesers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reģionālās lidostas kļūs par lidostas "Rīga" meitas uzņēmumiem

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas, Ventspils un Daugavpils pašvaldību vadītāji ir atbalstījuši satiksmes ministra Aināra Šlesera priekšlikumu apvienot Liepājas, Ventspils un Daugavpils lidostu vienā uzņēmumā ar VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"", tām kļūstot par meitas uzņēmumiem. Pilsētu vadītāji vēstulē ministram atzīst, ka šāda lidostu apvienošana sekmēs stabilu to attīstību un kvalitatīvu aviācijas pakalpojumu pieejamību.

Lai organizētu lidostu apvienošanos, izveidota darba grupa, kurā iekļauti Satiksmes ministrijas, Liepājas, Ventspils un Daugavpils pašvaldību un lidostu pārstāvji. Darba grupas kompetencē ir izstrādāt lidostu apvienošanās kārtību, aprēķināt plānoto investīciju apjomu, noteikt finansējuma avotus reģionālo lidostu infrastruktūras sakārtošanai un citu saistīto jautājumi

"Reģionālo lidostu attīstība ir būtiska tautsaimniecībai kopumā, jo tā radīs jaunas darba vietas, veicinās uzņēmējdarbību, kas saistīta ar aviācijas nozares tehnoloģiju apgādi, kā arī nodrošinās lidostas zemes atjaunošanu, palielinot to pievienoto vērtību. Tāpat samazināsies maģistrālo autoceļu noslogojums un uzlabosies reģionālā pieejamība. Liepājas piemērs rāda, ka lidostas straujā izaugsme pēc starptautisko reisu atvēršanas kļuvusi par stimulu visa Liepājas reģiona attīstībai", uzsver A.Šlesers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pomers: Rīgas lidostai jāatīstās straujāk nekā kaimiņiem

Egons Mudulis, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostai Rīga tās ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ būtu jāattīstās straujāk nekā Kauņai vai Tallinai

To sarunā ar DB norāda A.C.B. uzņēmumu grupas tehniskais direktors Dzintars Pomers, kurš savulaik mūzikas vai sporta vietā izvēlējies inženierstudijas, bet vēlāk 15 gadus (1992–2007) vadīja lidostu Rīga, pēc viņa teiktā, noliekot to uz pareizajām sliedēm. DB jau rakstījis (15.01.2014.), ka nesen tika prezentēts 95,59 milj. eiro vērtais lidostas rekonstrukcijas projekts, kur piedalījās arī A.C.B. un Dz. Pomers – nu jau būvnieka statusā. Savukārt kaimiņvalstu lidostās vērojams straujāks pasažieru skaita kāpums nekā Rīgā.

Kā nonācāt celtniecībā, kāpēc savulaik izlēmāt mācīties Rīgas Politehniskajā institūtā (beidzis 1976. g.)?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar Wizz Air, taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība, norāda bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks.

Mūrnieks uzskata, ka Ryanair lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija «zināmā mērā ir politiska». «Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai,» uzsver Mūrnieks.

Viņš skaidro, ka ir neizpratnē par to, kādas interpretācijas par šo tēmu ir izskanējušas. Lidosta jau kopš pavasara ir komunicējusi ar Ryanair par jauna līguma slēgšanu. Šajā laikā esot noslēgts līgums ar lidsabiedrību Wizz Air «ar skaidriem noteikumiem, ar skaidru līgumu, ar jauniem galamērķiem un pasažieru skaita pieaugumu», norāda Mūrnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No reģionālo lidostu pievienošanas Rīgas lidostai - vairāki ieguvumi

, 04.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc satiksmes ministra Aināra Šlesera iniciatīvas izveidotā darba grupa, kuras mērķis bija izvērtēt iespējamo reģionālo lidostu un VAS Latvijas Gaisa satiksmes apvienošanu ar Starptautisko lidostu Rīga, beigusi darbu un iesniegusi ziņojumu ministram. Tajā minēti vairāki ieguvumi no uzņēmumu apvienošanas.

Darba grupa secinājusi, ka apvienošana dos šādus ieguvumus:

1. ļaus izveidot vienotu aeronavigācijas un lidostas pakalpojumu cenu politiku visām Latvijas lidostām. Tādējādi tiks veicināta reģionālo lidostu tīkla attīstība un īstenoti Latvijas aviācijas nozares attīstības plāni, pamatojoties uz vienādiem nosacījumiem;

2. tiks panākta koordinēta nozares attīstības un investīciju plānošana;

3. tiks nodrošināta vienota gaisa satiksmes plūsmas plānošana un organizēšana, tādējādi efektīvāk izmantojot reģionālo lidostu resursus, kā arī veicinot efektīvu reģionālo lidostu infrastruktūras attīstību atbilstoši gaisa satiksmes kustības prognozēm;

4. radīs iespēju centralizēt un optimizēt administratīvās funkcijas, administratīvo funkciju štata vietu kopējo skaitu samazinot par 20%, kā arī ļautu izlīdzināt atalgojumu starp līdzīgu funkciju darbiniekiem;

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuva lidostu attīstībā investēs 700 miljonus eiro, bet jaunu lidostu necels

LETA, 29.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valdība prognozē, ka līdz 2028.gadam Viļņas, Kauņas un Palangas lidostu attīstībā tiks investēti aptuveni 700 miljoni eiro, bet iepriekš apsvērtā iespēja celt jaunu lidostu vismaz šobrīd atmesta kā pārāk dārga, paziņojis satiksmes ministrs Roks Masjulis.

Valstī paredzēts uzturēt esošo triju lidostu tīklu, tā attīstību saskaņojot ar dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» izbūvi.

«Viļņas, Kauņas un Palangas lidostas nākotnē atkarībā no vajadzībām varēs attīstīt pēc moduļu principa, nodrošinot nepārtrauktu lidostu darbību un neradot neērtības pasažieriem un lidsabiedrībām,» valdības paziņojumā norādījis ministrs, kas otrdien iepazīstināja ar lidostu attīstības vadlīnijām valdības stratēģisko projektu komisiju. Lidostu infrastruktūras attīstības koncepciju plānots apstiprināt novembrī vai decembrī.

Kā uzsvēris premjerministrs Sauļus Skvernelis, attīstot lidostas, ir svarīgi izveidot integrētu transporta infrastruktūru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ir pamats piedzīt negūto peļņu no Latvijas valsts

Dzintars Pomers, avio pasažieru pārvadājumu jomas eksperts, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments š.g. 15. janvārī pirmajā lasījumā atbalstīja likumprojektu vienādu principu noteikšanai lidostas nodevu iekasēšanā 67 Eiropas Savienības lidostās. Direktīva nosaka principus, kas būs jāievēro lidostām, iekasējot nodevas nediskriminējošā kārtībā no visām lidostā strādājošajām aviosabiedrībām.

Eiropas direktīva par lidostu nodevām pieprasa, lai lidostās korekti tiktu ievēroti trīs galvenie punkti: nedrīkst būt diskriminācija – noteikumiem attiecībā uz visiem pasažieru pārvadātājiem jābūt vienādiem, otrkārt – caurspīdīgums: ir jābūt atspoguļotai skaidrai un caurredzamai shēmai, kā veidojas no pasažieriem iekasējamās summas un kur tās tiek izlietotas; un treškārt – jāuztur drošības kvalitātes prasības, kas mūsdienās ir īpaši svarīgi. Līdz ar to var secināt, ka pašreizējā situācijā Rīgas lidosta var pieredzēt sankcijas attiecībā uz pirmo un būtiskāko jautājumu – nediskriminējoši vienāda attieksme pret visiem pārvadātājiem. Gribu uzsvērt, ka neviens neprasa, lai visām valstīm un visām lidostām šīs nodevas tiktu izlīdzinātas, tieši otrādi, - lidostu vadītāji cīnās par šīm priekšrocībām, tomēr nevar pastāvēt situācija, ka netiek piemēroti godīgas konkurences principi vienas lidostas ietvaros, un tas ir galvenais punkts, ko pieprasa šī direktīva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair rudenī plāno atklāt jaunu maršrutu no Rīgas lidostas uz Berlīni, informē lidsabiedrība.

Maršrutu plānots atklāt 27.oktobrī, un lidojumi notiks vienreiz dienā. Biļetes uz Berlīni varēs iegādāties no 6.marta.

Uz desmit gadiem noslēgtais Ryanair līgums ar Rīgas lidostu beidzas marta beigās. Lidostā skaidro, ka aviokompānija Ryanair ir iesniegusi starptautiskajai lidostai Rīga vasaras lidojumu sarakstu, tādējādi ir pamats uzskatīt, ka kompānija darbu Rīgā plāno turpināt, tomēr vēl nav noslēgts līgums ar virszemes pakalpojumu sniedzēju. Patlaban aviosabiedrībai līgums par virszemes pakalpojumu sniegšanu noslēgts ar lidostu. Tas būs spēkā līdz šī mēneša beigām, un joprojām notiek komunikācija par jauna līguma slēgšanu, ziņo LETA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair piedāvā jaunu lidojumu no Viļnas

Gunta Kursiša, 26.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānija Ryanair piedāvā jaunu lidojumu galamērķi uz Vāciju no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas.

Turpmāk Ryanair piedāvās arī lidojumus no Viļņas uz Karlsrūi Vācijā. Lidojumi šajā maršrutā notiks trīs reizs nedēļā. Palaban Ryanair no Viļņas piedāvā sešus lidojumu galamērķus – Dublinu, Londonu, Milānu, Romu, Barselonu un Brēmeni.

Jau vēstīts, ka Īrijas zemo cenu aviokompānija, sākot no 26. oktobra, piedāvā lidojumus no Rīgas uz Bādenbādeni, Karlsrūi. Tiesa gan no šī datuma ir iespējams iegādāties biļetes, bet lidojumi sāksies nākamā gada martā. No Rīgas ar Ryanair patlaban ir iespējams lidot uz 17 lidostām – Brēmeni, Bristoli, Šarleroijas lidostu, kas atrodas netālu no Briseles, Vīzi lidostu netālu no Diseldorfas, Dublinu, Frankfurtes lidsotu, Pretvikas lidostu netālu no Glāzgovas, Karlsrūi, Līdsu, Liverpūli, Londonas Stanstedas lidostu, Milānas Bergamo lidostu, Ridži lidostu netālu no Oslo, Ciampino lidostu netālu no Romas un Stokholmas Skvastas lidostu, kā arī uz Tamperi. Savukārt no Tallinas lidostas tiek piedāvāti 11 lidojumu maršruti, ieskaitot Barselonu, Edinburgu un Londonas Lutonas lidostu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Hapag-Lloyd Express» piedāvā lidot par 8,99 eiro

Aivars Mackevics [email protected], 16.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express (HLX) sadarbībā ar interneta portālu Lycos pārdod 34 000 HLX lidojumu biļetes par 8,99 eiro. Visi ceļotgribētāji varēs iegādāties "One-Way-Tickets" tikai šīs akcijas laikā, kas ilgs no 16. aprīļa līdz 4. maijam. Sīkāka informācija: www.lycos.de

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lētās lidsabiedrības attīstīsies ik gadu par 20%

Aivars Mackevics [email protected], 09.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu konsultācijas firma McKinsey savā pētījumā ir nonākusi pie secinājuma, ka lētās lidsabiedrības līdz 2007. gadam palielinās apkalpoto pasažieru skaitu par 20% gadā. Pirms diviem gadiem lēto lidsabiedrību īpatsvars gaisa satiksmē bija 7%, taču līdz 2007. gadam tas dubultosies. McKinsey paredz, ka tradicionālās lidsabiedrības nav apdraudētas savā biznesā sakarā ar lēto aviokompāniju straujo attīstību, jo “lidojumu tirgū notiek produkta plašāka attīstība, bet ne biznesa pārgrupēšanās”. Tradicionālās lidsabiedrības attīstīs savu biznesu ar 4,5% pieaugumu gadā, bet čarterlidabiedrības 3,1% apmērā. Konsultāciju firma paredz, ka pēc 2007. gada lēto lidsabiedrību biznesa attīstība piebremzēsies, jo, pirmkārt, pieaugs konkurence šajā tirgus segmentā, otrkārt, tradicionālās lidsabiedrības ir spēcīgas savos nacionālajos tirgos un treškārt, čarterlidsabiedrības ir tomēr cieši saistītas ar saviem tūroperatoriem. Dažas lidsabiedrības savos nacionālajos tirgos jau tagad strādā tik elastīgi, ka lētajām lidsabiedrībām šajā biznesā nav iespējams konkurēt bez zaudējumiem. Pēc lētas lidsabiedrības Hapag-Lloyd Express (HLX) datiem liela loma šajā biznesā ir jaunajiem pasažieriem, kuri iepriekš nekad nav izmantojuši šajos maršrutos lidsabiedrību pakalpojumus. Apmēram 59% šādu klientu devās savos pirmajos lidojumos, ko piedāvā HLX. 37% aptaujāto pasažieru atzina, ka šo maršrutu iepriekš bija lidojuši ar citām lidsabiedrībām un 41% vēlas arī turpmāk izmantot šos pakalpojumus attiecīgajā maršrutā. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru