Citas ziņas

IDEA House jaunieši Aizputes gadatirgū demonstrēs ķermeņa apgleznošanas mākslu

Vēsma Lēvalde, Db, 10.10.2008

Jaunākais izdevums

Sestdien, 11.oktobrī, Aizputes lielā gadatirgus laikā jauniešu centra IDEA House jaunieši, līdzās vietējiem uzņēmējiem, māksliniekiem un tirgotājiem, izveidos savu tirgus placi, kur pilsētas iedzīvotājam un viesim ļaus novērtēt BodyArt darbnīcā iegūtās prasmes.

Ikvienam gadatirgus apmeklētājam jauniešu vadībā būs iespējams pašam izmēģināt ķermeņa apgleznošanas tehniku. Projektu IDEA House īsteno biedrība NEXT sadarbībā ar Aizputes pilsētas domi, Sorosa fondu – Latvija un Ziemeļu Ministru padomes biroju Latvijā.

Aizputes IDEA House ķermeņa apgleznošanas darbnīcu vada BodyArt māksliniece Inga Gedoviusa.

„Veicot Aizputes jauniešu aptauju, secinājām, ka vēlmju, interešu un ideju ir ļoti daudz, taču ne vienmēr tās ir tik vienkārši realizējamas dzīvē. Nolēmām īstenot dažus no jauniešu minētajiem sapņiem. Aizputes IDEA House izveidojām darbnīcu, kuras ietvaros iespējams iepazīties ar BodyArt mākslas pamatprincipiem. Ķermeņa apgleznošana Latvijā ir samērā jauns pašizteiksmes veids un, iespējams, tieši tādēļ ieguvis tik lielu jauniešu uzmanību. Šonedēļ nolēmām padižoties ar padarīto un arī pārējos pilsētas iedzīvotājus un gadatirgus apmeklētājus iepazīstināt ar saviem darbiem un ķermeņa apgleznošanas mākslu," stāsta IDEA House vadītāja Ance Zemžāne.

„Man ir ļoti interesanti strādāt ar IDEA House jauniešiem, jo viņi ir pilni ar radošām izpausmēm. Katram ir atšķirīgs stils un ieceres, tas palīdz atšķirties vienam no otra un saglabāt individualitāti. BodyArt ir pašapliecināšanās māksla, fantāzijas atdzīvināšana, šī māksla palīdz ieskatīties cilvēkā, tas, manuprāt, ir ļoti svarīgi jauniešu izaugsmē. Tas palīdz izzināt sevi un savus talantus. Man ir milzīgs prieks, ka jaunieši ir radoši atvērušies un pēc kopīgi pavadītām darba stundām jau tagad spēj patstāvīgi realizēt savas idejas," iedvesmota ir BodyArt darbnīcas vadītāja Inga Gedoviusa.

IDEA House ir platforma jauniešu iniciatīvām, vieta jauniešu ideju īstenošanai, kā arī prasmju un iemaņu attīstīšanai. Pašlaik IDEA House piedāvā jauniešiem iesaistīties grafiti, BodyArt, projektu rakstīšanas un mediju darbnīcās.

Projekta IDEA House mērķis ir veicināt Aizputes jauniešu iespējas kļūt par sabiedrības resursu un tas tiek īstenots ar Aizputes pilsētas domes, Sorosa fonda - Latvija un Ziemeļu Ministru padomes biroja Latvijā atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group inovāciju inkubators Idea Bits izstrādājis viedo ielu apgaismošanas risinājumu, kas palīdzēs pašvaldībām ietaupīt līdzekļus un kļūt videi draudzīgākām.

Idea Lights ir Latvijā radīta un ražota apgaismojuma sistēma pilsētvidei. Tā ir ērti uzstādāma uz jebkura LED ielas gaismekļa un automātiski pielāgo ielas apgaismojumu atbilstoši satiksmes plūsmai un dienas gaismas spilgtumam.

Jau šobrīd Cēsīs tiek īstenots Idea Lights pilotprojekts, kur uzstādītas 50 Idea Lights iekārtas. Salīdzinot ar periodu pirms uzstādīšanas, sistēma palīdzējusi samazināt elektroenerģijas patēriņu par 46%.

“Cēsis atrodas Gaujas Nacionālā parka pašā sirdī, tāpēc uzskatām sevi par zaļi domājošu pašvaldību un tiecamies uz klimatneitralitāti. Esam gandarīti, ka Idea Lights izvēlējušies tieši Cēsis kā savu testēšanas poligonu, jo tas ir neliels, taču būtisks solis pašvaldības attīstībā,” komentē Atis Egliņš-Eglītis, Cēsu novada domes priekšsēdētāja vietnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ivo Rundāns, bijušais mediju uzņēmuma MTG Latvijas Pārdošanas direktors, sāk vadīt mediju aģentūru IDEA Havas Media, kas ir daļa no IDEA GROUP.

I. Rundāns pārņem aģentūras vadītāja pienākumus, bet līdzšinējais vadītājs Kaspars Ulsts pilnībā koncentrēsies uz aģentūras stratēģisko procesu un analītisko spēju attīstību kā IDEA Havas Media Stratēģiskais direktors.

«Darbs MTG man sniedza labu ieskatu mediju vidē. Šeit ir lieliska komanda, īpaši Kaspars, kuru profesionāli iepazinu šo pēdējo trīs gadu laikā, kad strādāju MTG,» norāda IDEA Havas Media jaunais valdes priekšsēdētājs.

IDEA GROUP sastāv no 14 uzņēmumiem. Katrā no valstīm to pārstāv reklāmas aģentūra IDEA, mediju aģentūra IDEA Havas Media, sabiedrisko attiecību aģentūra IDEA PR, interneta mediju aģentūra IDEA Havas Digital un digitālo risinājumu uzņēmums IDEA Lab.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizputes jauniešu mājā IDEA House atklāta jauniešu tējnīca IDEA teaHouse. Pagaidām tā darbojas kā jauniešu klubs, taču projekta nākamajā kārtā to plānots pilnveidot, lai varētu atvērt publisku tējnīcu.

Kopš 2010.gada novembra Aizputes novada jaunieši ir veidojuši IDEA teaHouse dizainu, radot oriģinālu sienu, griestu un grīdu krāsojumu, kā arī veicot tējnīcas durvju un logu atjaunošanu. IDEA teaHouse interjera iekārtojums veidots no iedzīvotāju ziedotajiem krēsliem, kā arī no jauniešu mājas bēniņos atrastiem informācijas ziņojumu dēļiem, kas pārtapuši oriģinālos tējnīcas galdiņos, informēja IDEA House vadītāja Ance Zemžāne. Tējnīca tapusi ar biedrības NEXT, Sorosa

fonds-Latvija, Taipejas misijas, Aizputes novada domes un Alīdas kafejas atbalstu.

Savukārt IDEA House pārstāvis Vilis Brūveris Db.lv pastāstīja, ka top projekta otrā kārta, lai izveidoto tējnīcu piemērotu sabiedriskās ēdināšanas prasībām un atvērtu jau kā publisku tējnīcu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lielākā investīcija Baltijas komunikācijas aģentūru vēsturē

Lelde Petrāne, 19.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Idea Group īpašnieki ir pārdevuši uzņēmuma kontrolpaketi pasaules vadošajai komunikācijas grupai Havas. Šī ir lielākā investīcija Baltijas komunikācijas aģentūru vēsturē.

Mārketinga komunikācijas grupa Idea ir Havas partnere Baltijā kopš 2003. gada. Saskaņā ar parakstīto līgumu Havas pieder 51 procents no Idea, savukārt pārējo daļu īpašnieki joprojām ir esošie Baltijas partneri.

Darījuma summa netiek atklāta.

Idea Group partneris Marks Eikners norāda: «Mēs ticam, ka Havas mums dos papildu jaudu, attīstot produktus, pakalpojumus un - jo īpaši - tehnoloģijas. Digitālajā pasaulē mēs lieliem soļiem iesim uz priekšu.»

Alberto Kanteli, Havas Group prezidents un izpilddirektors Ziemeļvalstīs, Centrāleiropā, Austrumeiropā un Tuvajos Austrumos, informē: «Mēs uzticamies pašreizējiem vadītājiem un esošajai struktūrai un neplānojam to mainīt. Turklāt mēs sniegsim visu nepieciešamo atbalstu, lai veicinātu uzņēmuma turpmāko izaugsmi. Piemēram, Havas ir savas sociālās, mobilās un digitālās platformas, un mūsu mātes uzņēmumam Vivendi pieder tādi zīmoli kā Canal+ un Universal Music, kas nodrošinās mūsu Baltijas komandām pavisam jaunas iespējas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. novembra komunikācijas grupas IDEA GROUP Latvijas nodaļas vadītāja amatā stājies Janeks Uibo, tā vēsta IDEA GROUP īpašnieks un vadošais partneris Marks Eikners.

Janeks Uibo ir viens no mediju aģentūras MediaCom dibinātājiem un 16 gadus bijis tās vadītājs. Līdzšinējā Uibo darbavieta bija Igaunijas laikraksts Postimees, kur viņš pildīja valdes priekšsēdētāja pienākumus, bet iepriekš strādāja par šī laikraksta mārketinga direktoru.

«Lēmuma pieņemšanā noteicošais arguments man bija izaicinājums, ko šī pozīcija sniedz vadītāja spējām, turklāt darbs citā valstī piešķir tam īpašu pievilcību. Man ir pieredze un es zinu, kā veidot organizāciju, kurā cilvēki var un grib realizēt savu potenciālu. Tas savukārt ceļ klientu un darbinieku apmierinātību, uzlabo finanšu rādītājus un veicina uzņēmuma zīmola atpazīstamības un vērtības celšanos. Mana galvenā misija ir nodrošināt, ka IDEA GROUP būtu uzņēmums, kurā vēlētos strādāt ikviens Latvijas talantīgākais cilvēks nozarē,» teica Janeks Uibo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cūku karos iestājies pamiers

Elīna Pankovska, 05.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas kapitāla cūkaudzēšanas SIA Nygaard International vienojusies ar Aizputes novada domi par turpmāko sadarbību, liecina informācija Satversmes tiesas spriedumā. Tiesa 6.martā saņēmusi uzņēmuma iesniegumu ar lūgumu izbeigt tiesvedību lietā.

SIA Nygaard International vērsās Satversmes tiesā, lai tā izvērtētu Aizputes novada teritorijas plānojuma atbilstību Satversmei. SIA Nygaard International savā pieteikumā tiesai norādīja, ka Aizputes novada Lažas pagastā veic komercdarbību, kura saistīta ar cūku audzēšanu un plāno attīstīt komercdarbību, paplašinot fermas. Pieteikumā tika norādīts, ka Aizputes novada dome nepamatoti cenšoties ierobežot pieteikuma iesniedzējas uzņēmējdarbību, proti, ar prasību izstrādāt detālplānojumu tiekot likti šķēršļi uzņēmējdarbības paplašināšanai.

Savukārt Aizputes novada dome norādījusi, ka prasība izstrādāt detālplānojumu lielfermu būvniecībai esot izvirzīta ar mērķi plānošanas un projektēšanas stadijā vispusīgi izvērtēt iespējamās problēmas un rast tām kompleksus risinājumus. Detālplānojums esot viens no galvenajiem instrumentiem, kuri nodrošina sabiedrības un valsts interešu saskaņošanu ar pieteikuma iesniedzējas interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Alternatīvās finanses

Biznesiem ar potenciālu būs iespēja pretendēt uz finansējumu līdz 2 miljoniem eiro

Db.lv, 08.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju uzņēmums "TWINO" un riska kapitāla fonds "Expansion Capital" no 7.līdz 15.maijam organizē biznesa ideju pieteikšanu "Global Idea Pitch" ietvaros ar mērķi veicināt jaunu un ilgtspējīgu biznesa ideju rašanos, kā arī esošo biznesu izaugsmi un transformāciju digitālajā vidē.

Biznesa ideju pieteikšanas iniciatīvas "Global Idea Pitch" ietvaros dalībniekiem, iesniedzot ilgtspējīgu biznesa ideju, būs iespējams saņemt ārējo līdzfinansējumu no dažiem tūkstošiem eiro līdz pat 2 miljoniem eiro, idejas attīstībai vai jau esoša biznesa stiprināšanai.

Iniciatīvas ietvaros iespējams iesniegt gan jaunas idejas, gan arī pieteikt jau darbojošos uzņēmumus un biznesa projektus. Perspektīvākajām idejām būs pieeja arī cilvēkresursu kapacitātei, kā arī mentoru atbalsts tehnoloģiju un IT izstrādes jomā, finanšu analīzes un modelēšanas, digitālā mārketinga u.c. jomās.

Tiešsaistes vebinārs - Tech Revolution: Covid-19 

Tehnoloģiju iespējas Covid-19 ietekmē visā pasaulē šobrīd tiek novērtētas vairāk nekā jebkad...

"Uzskatu, ka globālā Covid-19 krīze paver daudz biznesa iespēju, īpaši tehnoloģiju jomā. Biznesiem vai projektiem, kas līdz šim nenovērtēja vai pilnībā neizmantoja tehnoloģiju potenciālu, tagad ir jāmainās un ieguvējs būs tas, kas pārmaiņas spēs ieviest pēc iespējas īsākā laika periodā. Šis bez šaubām ir arī lielisks brīdis, lai dzimtu jaunas, daudzsološas biznesa idejas. Tieši tādēļ kopā ar partneri nolēmām radīt šo iniciatīvu," norāda "Global Idea Pitch" līdzautors, "TWINO" dibinātājs Armands Broks, piebilstot, ka arī viņa dibinātais uzņēmums - "TWINO" - tika izveidots iepriekšējās finanšu krīzes radīto ekonomisko procesu rezultātā.

Iesniegtās biznesa idejas vērtēs "TWINO" un "Expansion Capital" eksperti. Biznesa ideju būs iespējams iesniegt ātri un ērti, sākotnējā posmā nepatērējot vairāk nekā vienu stundu idejas pieteikšanai.

Ārējo finansējumu būs iespējams saņemt pret fonda līdzdalību kapitālā no 10% līdz 49%.

""Expansion Capital" komanda ir ar plašu pieredzi biznesa ideju dzīvotspējas noteikšanā. Līdz šim ar fonda starpniecību esam ieguldījuši jau vairāk nekā 14 miljonus eiro 35 uzņēmumos. Katras "Global Idea Pitch" biznesa idejas vērtēšanā pieeja būs elastīga, katrs projekts tiks vērtēts individuāli, tādējādi ievērojami palielinot iespēju ieraudzīt tiešām unikālas, jaunas biznesa idejas vai pamanot jau darbojošos uzņēmumu nākotnes potenciālu," norāda "Global Idea Pitch" līdzautors un "Expansion Capital" partneris Jānis Bankovs.

Biznesa ideju varu iesniegt šeit. Ar konkursa nolikumu iespējams iepazīties šeit.

"TWINO" ir starptautisks finanšu tehnoloģiju uzņēmums, kas kopš dibināšanas 2009. gadā izsniedzis aizdevumus vairāk nekā 1 miljarda eiro apmērā. 2015. gadā "TWINO" nodibināja savstarpējo aizdevumu platformu www.twino.eu, kas nodrošina iespēju investoriem no Eiropas gūt augstas atdeves ienākumus, investējot aizdevumos, ko "TWINO Grupa" izsniegusi Polijā, Krievijā, Latvijā, Kazahstānā un citur. Līdz šim caur platformu finansēti aizdevumi vairāk nekā 700 miljonu eiro vērtībā. SIA "TWINO" ir "TWINO Grupa" mātes kompānija, kā arī kompetences un finanšu piesaistes centrs, kas meitas kompānijām nodrošina arī vadošos cilvēkresursus. 2018. gadā "TWINO Grupa" strādājusi ar 13 miljonu eiro peļņu pirms nodokļu nomaksas.

"Expansion Capital" ir riska kapitāla fonds, kas meklē ieguldījumus Latvijas uzņēmumos ar fonda līdzdalību kapitālā no 10% līdz 49%. Līdz šim fonds jau ieguldījis 14,1 miljonu eiro 35 uzņēmumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūru tīklam IDEA Group ir pievienojušies trīs vadošie darbinieki.

Ieva Apsalone, kura iepriekš strādāja par mārketinga vadītāju tādos uzņēmumos kā Viasat, GE Money Bank un Rimi Baltic, šobrīd ir iecelta par radošās reklāmas aģentūras IDEA Rīga vadītāju.

Gints Zīverts IDEA Group pievienojies kā radošais direktors. Ilgus gadus pavadījis Āzijā, kur apguvis ne tikai vietējās valodas, bet arī ieguvis pieredzi menedžmentā un radošajā darbā.

«Latvijā atgriezos, lai atvērtu savu restorānu. Lai arī manā pārziņā bija veidot šā biznesa tēlu un reklāmas kampaņas, es sapratu, ka tas nav man un meklēju jaunas iespējas,» stāsta IDEA Rīga radošais direktors Gints Zīverts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauma Panova un Jānis Lēģeris uzskata, ka pankūkas garšo visiem, tādēļ pirms gada Cēsīs, Piebalgas ielas sākumā izveidota kafejnīca «Pancake House». Pankūku pagatavošanas metode aizgūta Francijā, kur tās pazīst kā Crepes.

«Pancake House» ideja radās nejauši, kad, atgriežoties dzimtajā pusē, jaunieši gribēja radīt kaut ko tādu, kas Cēsīs vēl nav. Jānis ir no Cēsīm un Lauma ir no Priekuļiem. Padzīvojot dažus gadus Rīgā, viņi saprata, ka tomēr vēlas pārcelties atpakaļ uz dzimto pusi. «Pēc vidusskolas domājām, ka jābrauc uz Rīgu, kur ir daudz iespēju. Taču, nodzīvojot pāris gadus tur, sapratām, ka ir jānāk atpakaļ uz Cēsīm,» atzīst J. Lēģeris.

«Cēsīs kafejnīcu netrūkst, to patiesībā ir daudz, bet pankūku piedāvājuma nebija. Tas bija viens no aspektiem, kas mūs iedrošināja. Gribējām radīt vietu, kas pašiem patiktu, cerībā, ka tā patiks arī citiem. No sākuma gan bija satraukums, vai kāds uz šo vietu vispār nāks. Gatavot pankūkas mums ieteica ģimene. Viens gan uzreiz bija skaidrs - gribam koncentrēties uz «saldas kafejnīcas» izveidi. Cēsīs pirms kāda laika tika veikta aptauja, kurā tika noskaidrots, kāda kafejnīca šeit pietrūkst, un lielāko pārsvaru ieguva tieši pankūkas. Tā radās mūsu kafejnīca,» informē L. Panova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jaunieši veido mazpilsētas ekonomikas glābšanas plānu

Vēsma Lēvalde, 31.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No biroju vides neatkarīgu profesiju pārstāvjiem lētāk un harmoniskāk būtu dzīvot ārpus galvaspilsētas. Savukārt mazpilsētas, piesaistot šādus cilvēkus, atdzīvinātu ekonomiku.

Uzņēmējdarbības un vietējās ekonomikas attīstībai Aizputes jauniešu organizācija NEXT jauniešu mājā IDEA House organizējusi tikšanos ar nosaukumu «Kafija ar politiķiem», lai neformālā gaisotnē izklāstītu jauniešu idejas pilsētas attīstības vīzijai. Jaunieši rosinājuši pašnodarbināto (piemēram, arhitektu, projektu vadītāju, juristu) piesaisti Aizputes novadam, kas sniegtu šiem cilvēkiem salīdzinoši lētus dzīves apstākļus un darbu harmoniskā vidē.

Tūrisma attīstībai jaunieši ir gatavi iesaistīties gidu pakalpojumu nodrošināšanā, piedāvājot novada viesiem ekskursijas dažādās valodās. Pašvaldības pārstāvji apņēmās risināt jautājumu par jauniešu gidu apmācību un sagatavošanu. Diskusijā tika aktualizēts jautājums par atkritumu šķirošanas nepieciešamību un sabiedrības ekoloģisko izglītību. Tāpat jaunieši izteica atbalstu Misiņkalna estrādes būvniecības projektam un Aizputes vēsturiskā centra atjaunošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešo nedēļu Aizputes novadā pasažieru pārvadājumus jebkurā diennakts laikā atkal pilda taksometrs. 1. jūlijā pašvaldība izsniegusi licenci, visi dokumenti pakalpojumu sniedzējam – aizputnieka Jāņa Lauka uzņēmumam J.I.L. – ir kārtībā, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

«Mēģinām cilvēkus atkal pieradināt, ka novadā atkal ir taksis. Domājam – mēneša laikā mēs varēsim domāt arī par pakalpojumu klāsta paplašināšanu, piemēram, kravu pārvadājumiem,» sacījis uzņēmuma īpašnieks.

Patlaban pakalpojumus visa novada teritorijā sniedz viena mašīna. «Visvairāk klientu ir piektdienās un sestdienās, kad ir svētki, bet jūtam, ka pamazām tā lieta aizies!» Kursas Laikam optimismu paudis J. Lauks. Visvairāk pakalpojumu pieprasa gados vecāki cilvēki, arī jaunieši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

New Hanza City tuvākajos piecos gados ieguldīs 160 miljonus eiro

LETA, 09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

New Hanza City teritorijas attīstībā starp Hanzas, Skanstes, Pulkveža Brieža un Sporta ielām nākamo piecu gadu laikā plānotās investīcijas sasniegs aptuveni 160 miljonus eiro, sacīja ABLV grupas nekustamo īpašumu uzņēmuma Pillar izpilddirektore Ieva Valtere.

Jau šoruden plānots sākt inženierkomunikāciju un pagaidu ielu izbūvi, nākamgad - divu biroju ēku celtniecību. Plānots, ka līdz 2021.gadam teritorijā būs uzbūvēta 16.stāvu ABLV Bank centrālā ēka, sešstāvu biroju ēka, Laikmetīgās mākslas muzejs, pilsētas parks, ekskluzīvu «park house» tipa māju kvartāls un vidējās klases dzīvojamo māju kvartāls, informēja Pillar vadītāja.

«Ja projektu saskaņošana veiksies, tā kā plānots, tad būvdarbus plānots sākt šī gada rudenī. Ņemot vērā to, ka New Hanza City teritorijā nav nekādu inženierkomunikāciju, pirmā projekta realizācijas kārta paredz inženierkomunikāciju un pagaidu ielu izbūvi. Plānojam, ka nākamā gada pavasarī darbi būs pavirzījušies jau tik tālu, ka varēsim sākt arī ēku būvniecību,» sacīja Valtere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāņu cūkaudzētājs SIA Nygaard International no Aizputes novada pašvaldības vēlas piedzīt zaudējumus vairāku miljonu apmērā

Trīs gadus ilgst tiesvedība, kurā Dānijas kapitāla cūkkopības SIA Nygaard International (NI) lūdz atcelt Aizputes novada domes lēmumu par noraidīto uzņēmuma ieceri Aizputes novada Lažas pagastā paplašināt fermu. Parādījies jauns pavērsiens. Proti, NI iesniedzis tiesā pieteikuma papildinājumus, lūdzot no pašvaldības piedzīt 5,72 milj. Ls zaudējumus, DB uzzināja tiesā.

Tiesas sēde ir pārcelta uz 10. janvāri, lai pašvaldība varētu iesniegt paskaidrojumus par NI pieteikuma papildinājumiem. Jāmin, ka Aizputes novada domes šā gada pamatbudžets plānots 5,36 milj. Ls apmērā.

Tiesvedība arī ievilkusies tāpēc, ka tiesas sēdes gadu laikā atliktas, jo puses paziņojušas, ka varētu slēgt mierizlīgumu. Arī pagājušā gada rudenī strīdnieki informēja tiesu, ka gatavojas slēgt administratīvo līgumu, tomēr sarunas nonākušas strupceļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IK Sandotax taksometra pakalpojumus Aizputes novadā pagaidām vairs nesniegs. Uzņēmums varētu atgriezties, ja tiks mazināta kriminogēnā situācija novadā, vēsta reģionālais medijs Kursas Laiks.

Jau otro nedēļu novada iedzīvotājiem vairs neesot pieejami taksometra pakalpojumi. Līdz šim tos sniedza uzņēmums Sandotax, kas reģistrēts Kuldīgā.

«Šādu lēmumu pieņēmām samilzušās kriminogēnās situācijas dēļ Aizputes novadā, jo īpaši pēdējā laikā. Bija aizgājis jau pat tik tālu, ka saņēmām viltus izsaukumu uz Dzērvi un darbiniekiem tika draudēts. Jauniešu bandas meta ar pudeli pa taksometru, tika izsisti logi. Tāpat tika apzagts dzīvoklis, kuru īrējām. Baidījāmies par saviem darbiniekiem un īpašumiem, jo kārtības nav. Žēl, jo Aizputes novada iedzīvotāji taksometra pakalpojumus izmantoja,» Kursas Laikam skaidrojusi IK Sandotax īpašniece Kristīne Zapacka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Rīkojot vērienīgu vides festivālu visai ģimenei, pateiksies par iedzīvotāju nopelniem atkritumu šķirošanā

Zaļā josta, 24.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli valstī ieviestajai šķiroto atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūrai Zaļā josta rod veidus, kā vēl plašāku sabiedrības daļu iesaistīt atkritumu šķirošanā un atkritumu pārstrādes veicināšanā. Par vienu no efektīvākajiem veidiem atzīts darbs ar izglītības iestādēm, ar dažādām izglītojošām aktivitātēm un izklaides pasākumiem sekmējot jauniešu interesi par videi draudzīgu dzīvesveidu.

Paralēli iepakojuma un videi kaitīgu preču apsaimniekošanai, neatņemama Zaļā josta ikdienas sastāvdaļa ir sabiedrības vides izglītība. Un nozīmīga mērķgrupa ir bērni un jaunieši, kas ir atvērti jaunām zināšanām, labprāt apgūst jaunas iemaņas un visu skolā apgūto steidz pavēstīt mājiniekiem. Tāpēc uzņēmuma rīkotie otrreizējo izejvielu vākšanas konkursi mācību iestādēm ir viens no veidiem, kā ne tikai runāt un mācīt par pareizu rīcību ar atkritumiem, bet arī ir praktisks instruments, kā atkritumu šķirošanā atraktīvā veidā iesaistīt visu ģimeni.

“Šķiroto atkritumu savākšanas infrastruktūra ir pieejama visā Latvijā, tāpēc mūsdienās vairs nav objektīvu argumentu atkritumus nešķirot,” norāda Zaļā josta valdes priekšsēdētājs Jānis Lapsa. “Taču mūsu rīkotie konkursi skolēniem sniedz papildu iespēju savākt vēl vairāk vērtīgu otrreizējo izejvielu un šķūnīšos vai bēniņos gadiem krātos atkritumus pārvērst jaunos, otrreiz pārstrādātos izstrādājumos. Lai arī sabiedrības izpratne par atkritumu šķirošanas nepieciešamību ik gadu strauji aug, tomēr vēl joprojām iedzīvotājiem ir nepieciešams papildus stimuls izdarīt vides labā vēl vairāk,” atzīst J. Lapsa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Negrib zaļo tirdziņu ierobežojumus

, 23.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides ministrs Raimonds Vējonis nosūtījis vēstuli Ekonomikas ministram Kasparam Gerhardam, aicinot gadatirgu rīkošanas biežumu neattiecināt uz zaļajiem tirdziņiem.

Vēstule nosūtīta saistībā ar Ministru kabineta „Noteikumos par tirdzniecības kārtību tirgos, gadatirgos, ielu tirdzniecības vietās un izbraukumos” iekļauto ierobežojumu attiecībā uz gadatirgu rīkošanas biežumu. Saskaņā ar šo noteikumu 72.1. punktu pašvaldība var atļaut vienā vietā rīkot gadatirgu ne biežāk kā astoņas reizes gadā.

Vides ministrija uzskata, ka attiecīgais ierobežojums gadatirgu rīkošanai ir nesamērīgs attiecībā uz gadatirgu rīkošanu, kurā realizē bioloģiskajās saimniecībās izaudzētu produkciju, tā saucamajiem „zaļajiem tirdziņiem”. Tā kā pieprasījums pēc vietējās un, īpaši, bioloģiskās produkcijas, tikai pieaug, noteikums gadatirgu rīkot vienā vietā tikai astoņas reizes gadā ir ierobežojums, kas apgrūtina iespēju veicināt bioloģiskās lauksaimnieciskās produkcijas noietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties vasaras tūrisma sezonai «izpārdošana» skar arī ceļojumu piedāvājumus. Cīņā par klientiem, tiek piedāvātas 15 – 25 % atlaides. To Db novēroja nule kā atklātajā tūrisma gadatirgū Balttour 2009.

Latvijas tūrisma aģentūras un Latvijas reģioni ir gatavi jaunai tūrismam sezonai, apliecina tūrisma gadatirgus Balttour 2009. Izstādē plaši pārstāvēti ārzemju tūrisma operatori un viesnīcu pārstāvji.

Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, Balttour 2009 ir iespējams ne tikai iepazīties ar tūrisma operatoru, tūrisma aģentūru un viesnīcu piedāvājumiem, bet arī iegādāties ceļojumus ar īpašu atlaidi. Jūrmalas viesnīcas Amber Sea Hotel pārdošanas un mārketinga menedžere Elena Sobolenko atzīmē, ka izstādē ir iespējas iegādāties speciālus SPA piedāvājumus ar 15% atlaidi. Ārvalstu ceļojumi vasaras sezonai tiek piedāvāti ar 25% atlaidi. Tūrisma operators Novatours, JTL un Tez Tour piedāvā vasaras sezonas ceļojumus ar 25% atlaidi. Tez Tour mārketinga/pārdošanas menedžere Svetlana Zavrocka Db apliecināja, ka izstādes laikā ir iespējams iegādāties ziemas sezonas ceļojumus ar 150-200 latu atlaidi un rezervēt vasaras ceļojumus ar 25% atlaidi. «Šogad Tez Tour Latvijas ceļotājiem piedāvā Hurgadu un Tenerifi visu gadu, līdz šim šie kūrorti bija pieejami tikai ziemas sezonā, taču šogad arī vasarā,» stāsta S. Zavrocka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Āra teritorijā pie Starptautiskā izstāžu centra Ķīpsalā šodien sākas gadatirgus "Dārzam un dzīvesstilam", kur vienviet varēs iegādāties stādus, puķes, augļu kokus, košumkrūmus, kā arī preces dārza darbiem un atpūtai, informēja Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrībā "BT1".

"Šogad diemžēl iecienītā dārza un dzīvesstila izstāde izpaliek, taču mēs esam raduši iespēju Ķīpsalā sarīkot drošu gadatirgu, jo cilvēki alkst darboties dārzā un audzēt puķes uz balkoniem pat vēl vairāk nekā citus gadus. Gadatirgū teju visu nepieciešamo atradīs gan "zaļo pirkstiņu" īpašnieki, gan atpūtnieki," stāsta izstādes organizators Artūrs Bidiņš.

Tāpat gadatirgū interesenti varēs iepazīties ar stādaudzētavu jaunumiem un saņemt zinošu speciālistu konsultācijas un praktiskus padomus dārza iekopšanā un piemērotāko stādu izvēlē.

Lai gadatirgus apmeklējums būtu drošs gan tirgotājiem, gan apmeklētājiem, ņemot vērā atbildīgo iestāžu rekomendācijas, tiks paplašinātas apmeklētājiem paredzētās ejas, bet tirdzniecības stendi būs izvietoti divu metru attālumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Uzņēmumi stāsta par atdevi no dalības Jūrmalas vakanču gadatirgū

Lelde Petrāne, 15.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalā norisinājies vakanču gadatirgus, kurā 30 darba devēji piedāvāja ap 500 darba vietu Jūrmalā un tuvākajā apkārtnē. Pasākumu apmeklēja vairāk nekā 1700 darba meklētāji, un lielākajai daļai piedāvāto vakanču atrasti darbinieki, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Apmēram puse no piedāvātajām amata vietām bija pastāvīgam darbam, pārējās – darbam vasaras sezonā. Vienkāršāk atrast darbiniekus brīvajām amata vietām bija viesmīlības un tūrisma nozares, kā arī tirdzniecības un būvniecības jomu uzņēmumiem. Tām pieteikušies pat vairāki pretendenti uz vienu vakanci, un uzņēmumi pēc vakanču gadatirgus turpina darbinieku atlasi. Tāpat kā pērn, arī šogad grūtāk ir atrast kvalificētus speciālistus medicīnas un rehabilitācijas jomā. Piemēram, Sociālās integrācijas valsts aģentūrā (SIVA) arvien aktuālas ir ergoterapeita, ergoterapeita asistenta, ārsta psihiatra un sociālā darbinieka vakances.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas skolēni piedalās starptautiskā skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū

Lelde Petrāne, 04.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5. un 6. aprīlī biznesa izglītības biedrība Junior Achievement Latvija (JAL) astoto gadu organizē Starptautisko Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivālu, kas pulcēs 100 starptautisku skolēnu mācību uzņēmumu un vairāk nekā 100 ekonomikas un sociālo zinību skolotāju un biznesa konsultantu no 16 pasaules valstīm. Festivāla ietvaros notiks gan starptautiska konference, gan ārvalstu un Latvijas dalībnieku SMU gadatirgus tirdzniecības centrā Domina Shopping.

JAL valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns komentē: «Festivāls ir nozīmīgs Skolēnu mācību uzņēmumu programmas un praktiskās biznesa izglītības notikums Latvijā. Ir audzis gan pašu uzņēmumu, gan pārstāvēto valstu skaits. Šogad pirmo gadu gadatirgū piedalīsies arī 15 četrvalstu, tostarp arī Latvijas, jauniešu veidoti kopuzņēmumi, kas kopumā izies 4 gadatirgu ciklu, proti, katra kopuzņēmuma dalībnieka mītnes zemē. Tā ir lieliska pieredze gan ārvalstu, gan mūsu pašu jauniešiem iepazīt dažādu veidu kultūru, dažādu valstu biznesa vidi un patērētāju jau skolas laikā.»

Junior Achievement Latvija Starptautiskais Skolēnu mācību uzņēmumu festivāls tiks atklāts ar starptautisku konferenci, kas 5. aprīlī no plkst. 13:30 norisināsies viesnīcā Bellevue Park Hotel (Rīgā, Slokas ielā 1). Konferences ietvaros dažādu valstu jauni un arī pieredzējuši starptautiska līmeņa uzņēmēji uzrunās skolēnus un skolotājus, dodot padomus, kā attīstīt biznesa idejas, atvērt ražotnes, atrast jaunus eksporta tirgus un palīdzēt piesaistīt ārvalstu investīcijas. Daži no konferences runātājiem — Jānis Volbergs, līdzīpašnieks Latvijas uzņēmumā Zoomcharts, kura produkts ir interaktīvu datu vizualizācijas programmatūra, Džūlija Giforda (Julia Gifford), Draugiem.lv grupas satura un komunikācijas vadītāja, kā arī konferences goda viesis — vairāku uzņēmumu Izraēlā īpašnieks un investors, profesionāls biznesa mentors un mārketinga eksperts Tals Katrans (Tal Catran).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Intervija ar Draugiem.lv izveidotājiem: No draudzēšanās portāla līdz vairākiem saistītiem uzņēmumiem

Anda Asere, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji draugiem.lv bija vien draudzēšanās portāls, desmit gadu laikā radušies dažādi saistīti projekti, kas pamazām attīstījušies par atsevišķiem uzņēmumiem. Intervijā DB draugiem.lv izveidotāji Lauris Liberts un Agris Tamanis stāsta par desmit gados piedzīvoto, Amerikas pieredzi, neveiksmēm biznesā, kas piederas pie lietas, un atklāj, ka no nulles sākt biznesu ir grūtāk, bet tad, kad ir citi projekti, katra nākamā sākums ir vieglāks.

Desmit gadi – tas ir daudz vai maz?

L.L. Interneta pasaulē tā ir mūžība. Šie desmit gadi bijuši ļoti piesātināti. Pašiem liekas, ka daudz esam iemācījušies un sapratuši. Atskatoties pagātnē, uzsākot to visu, izpratne bija ļoti niecīga. Droši vien, ka tiktāl esam nokļuvuši, jo apkārt ir gudri cilvēki un mums paveicās ar atsevišķiem pakalpojumiem.

Kurā brīdī jūs sākāt darīt kaut ko papildu?

L.L. Jau pēc pāris mēnešiem, kad mēs palaidām draugiem.lv, bija ambīcijas, ka vajag kaut ko piedāvāt ārzemēs saistībā ar portālu. Mēģinājām jau pēc kāda pusotra gada un tad tā pamatīgi apsvilinājāmies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāma spēj ietekmēt kultūras procesus

Raivis Spalvēns, 04.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intervija ar vienu no Golden Hammer radošās žūrijas pārstāvjiem aģentūras Big Idea Group prezidentu Džonu Domā (John Domas)

Tuvojas Golden Hammer, kas ir viens no daudziem reklāmas festivāliem pasaulē. Kāpēc vispār nepieciešami reklāmas festivāli?

Reklāma nav tikai rīks, ar ko stimulēt patērētāju, lai tas iegādātos konkrētu preci. Tā spēj ietekmēt arī kultūras procesus, piemēram, mūziku un modi. Reklāmas festivāli ir tikšanās vieta, kurā novērtējam un godalgojam šādas radošas izpausmes.

Reklāmas uzdevums ir būt iedarbīgai un efektīvai. Tādam vajadzētu būt aģentūru mērķim, par ko klienti mums arī maksā. Tomēr efektīvas reklāmas radīšanā lielu lomu nereti spēlē radošums, lai gan tas ne vienmēr tā ir. Golden Hammer ir festivāls, kurā tiek vērtēts radošums, jo tas nav nedz Password, nedz arī Effie veida festivāls. Es balsošu tikai par izcilu radošu sniegumu. Efektivitāte ir mūsu nozares atslēgvārds un mums ir jārada reklāma, kas ir iedarbīga, tomēr šajā festivālā to nevērtēšu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā ir vien astoņi zīmoli, kuru pazušana uztrauktu iedzīvotājus

Gunta Kursiša, 30.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izpētot 200 populārākos zīmolus Latvijā, secināts, ka ir vien astoņi zīmoli, kuru pazušana uztrauktu vairāk kā 70% Latvijas iedzīvotāju, liecina Idea Group pētījums par zīmolu nozīmi un ilgtspēju.

Latvijas patērētājam nozīmīgākie zīmoli ietver tādus atpazīstamus vārdus kā Raimonds Pauls, Vispārējie latviešu Dziesmu un Deju svētki, Laima un Kārums, vienu no Latvijas universitātēm, kā arī vairākus ārvalstu zīmolus. Plašāk par zīmoliem, kas svarīgi Latvijā dzīvojošajiem, pētnieki stāstīs ceturtdienas pēcpusdienā.

Pētījuma laikā zīmoli tika vērtēti iedzīvotāju un sabiedrības labklājības, kā arī zīmola ilgtspējas kontekstā.

Zīmolu nozīmības pētījuma Meaningful brands ietvaros trijās Baltijas valstīs kopā tika aptaujāti vairāk nekā 14 tūkst. respondentu, aptverot 525 populārākos zīmolus. Vienlaikus pētījums tika veikts 23 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latgales biznesa inkubators Ideju Viesnīca saņēmis sadarbības piedāvājumu no inkubatora Idea Village Ņūorleānā, ASV.

Ideju Viesnīca, kurā patlaban darbojas gandrīz simts Latgales jauno uzņēmēju, saņems Ņūorleānas Idea Village biznesa inkubatora atbalstu darbinieku apmācīšanā un kompetences paaugstināšanā. Kā Db.lv atklāja Ideju Viesnīcas valdes loceklis Māris Igavens, iespējams Ņūorleānas biznesa inkubators dalīsies ne tikai pieredzē un cilvēku apmācīšanā, bet atbalstīs arī, piemēram, grāmatu un žurnālu piegādi inkubatora darbiniekiem.

Biznesa inkubatoru sadarbība notiks ekonomisko sakaru veicināšanas ietvaros.

«Latgalē ir zema ekonomiskā aktivitāte jeb, vienkārši izsakoties, šis ir depresīvs reģions, tādēļ uzņēmējdarbības veicināšana šeit ir ļoti svarīga,» norāda M. Igavens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Londonā Hītrovas lidostā izvieto ķermeņa skenerus

Elīna Jēkabsone, speciāli DB, 01.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā Hītrovas lidostā 1.februārī tika ieviesti ķermeņa skeneri, ko veicināja pēdējais musulmaņa terorista uzbrukuma mēģinājuma reisā no Amsterdamas uz ASV. Lielbritānija 22.janvārī paaugstināja terorisma draudu līmeni uz «augstu», kas ir otra augstāka terorisma draudu pakāpe, ziņo Reuters.

Hītrovas un Mančesteras lidostas ir pirmās Lielbritānijā, kurās tika ieviesti ķermeņa skeneri, savukārt pārējās lidostas tiek mudinātas sekot šo lidostu piemēram. Šomēnes ķermeņa skeneri tiks ieviesti arī Birminghamas lidostā.

Ķermeņa skeneri, ar kuru palīdzību caur drēbēm var redzēt ķermeni, radījuši sašutumu cilvēktiesību aizstāvju vidū, kuri uzskata, ka tiek veikti nesamērīgi kontroles pasākumi pret musulmaņu ceļotājiem.

Visiem pasažieriem nebūs jāiziet ķermeņa skeneru pārbaude, tas tiks lūgts tikai atsevišķiem indivīdiem. Ja pasažieris, kurš ir lūgts veikt skenēšanu atteiksies to darīt, viņam netiks dota atļauja lidot. Lielbritānijas valdība informēja, ka pasažieri, kuriem tiks veikta skenēšana netiks izvēlēti balstoties uz vecumu, dzimumu, rasi vai etnisko piederību.

Komentāri

Pievienot komentāru