Lai mazinātu sastrēgumus Rīgā, domes vadība rosina sašaurināt pārāk platās ietves, bet uzņēmēji uzskata, ka tas varētu būt dārgs, bet neefektīvs risinājums.
Ideju par ietvju sašaurināšanu vairākkārt izteicis Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ārgalis. Domes Satiksmes departamentā gan valda viedoklis, ka ietvju sašaurināšanu nevar uzskatīt par universālu problēmas risināšanas līdzekli. Savukārt uzņēmēji norāda, ka nepieciešams domāt par citiem risinājumiem transporta kustības uzlabošanai.
Andris Ārgalis jau vairākkārt presei izteicies par nepieciešamību paplašināt ielu brauktuves uz ietvju rēķina, Db apliecināja vicemēra preses sekretāre Anna Kononova. Piemēram, viņš uzskata, ka pārāk plata ietve ir Krišjāņa Valdemāra ielā. Vicemērs arī paudis iniciatīvu ierīkot sabiedriskā transporta apstāšanās «kabatas».
Rīgas domes satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa Db pauda viedokli, ka par Valdemāra ielu tiešām ir ticis spriests, taču jautājums atlikts tur augošo koku dēļ. Taču Satiksmes departamenta attieksme pret A.Ārgaļa priekšlikumu nav viennozīmīga. «Brauktuves paplašināšanas Rīgā tiek veiktas, un tā rezultātā ir iespējams uzlabot satiksmi noteiktos ielu posmos, taču tas nav uzskatāms par universālu sastrēgumu novēršanas līdzekli. Risināt sastrēgumu problēmu ar ielu paplašināšanas palīdzību vien būtu tas pats, kas risināt liekā svara problēmu, pērkot lielāku apģērbu,» uzsvēra I.Prauliņa.
A/s Rīgas taksometru parks valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks uzskata, ka šāds priekšlikums ir politisks gājiens uzmanības pievēršanai. «Tāds ir politiķu darbs – te taksometrus grib pārkrāsot dzeltenā krāsā, te ietves sašaurināt. Tērbatas ielā ir trīs metrus plata ietve. Var sašaurināt uz diviem metriem, gājēji būs neapmierināti, trolejbusu vadītāji priecīgi, bet reāli satiksmei tas neko daudz nedos. Tas ir kosmētisks ierosinājums, kas pilsētas budžetam izmaksās pārāk dārgi un nedos gaidīto rezultātu,» norādīja L.Muižnieks.
Vairāk lasiet pirmdienas, 7. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.